Poveži se s nama

CityLIGHTS

Slatke lubenice privući će svačiju pažnju…A cijene? Padaju pred vašim očima!

Objavljeno

Mnoštvo Goričana te stanovnika iz okolnih naselja slilo se i ovog petka na sajmište. Provjerili smo što se danas (30. srpnja) nudi na mnogobrojnim štandovima.

Od popuštanja mjera u svibnju sajmište je sve življe i življe. Velikogorički buvljak kao da je zaboravio na koronu. Na sajmu se i dalje može pronaći sve od sezonskog voća i povrća, donjeg rublja, rabljenih Barbie lutaka, preša za češnjak do najmanjeg vijka.

Već pri dolasku na sajmište jasno je da ćete se za parking mjesto uveliko morati pomučiti. U nekoliko okolnih ulica, kao i uvijek, parkirani su brojni automobili pa čak i poneki autobus.

30.07.2021., Petek na Gorice – sajmište,Foto: Gabrijela Radunović/cityportal.hr

Provjerili smo i kako se kreću cijene.

Za kilogram domaće sočne crvene rajčice izdvojit ćete tek 3 kune. Klipove ukusnog šećerca platit ćete, u prosjeku, 10 kuna za 4 komada, a uzmete li veću količinu, prodavač će vam ubaciti i koji klip “gratis”.

Cijene slatke lubenice kreću se od 4 kune po kilogramu do 15 kuna po komadu za lubenice srednje veličine. Posebnu pažnju plijene razrezane, crvene lubenice iz Opuzena. Sramežljivi prodavač na pitanje je li zadovoljan prodajom odlučno odgovara -Da!- te uz šalu ističe kako su za to najzaslužnije upravo lubenice.

Čini se kako velike vrućine nisu smetale kupcima no prodavači, pak, jedva čekaju godišnji. Zato, priđete li štandu pred kraj radnog vremena, cijena bi mogla naglo pasti. Tako je prodavač gospodinu Slavku u sekundi spustio cijenu breskvi s 13 na 10 kuna po kilogramu što je kupca vidno razveselilo.

Na sajmištu se kao uvijek i danas ukusno jelo. Uz ćevape, najpopularniji je petkom, naravno, pohani oslić. Ipak, naspram stanja u svibnju, ovog puta izostao je velik izbor sadnica i živog cvijeća.

30.07.2021. Petek na Gorice, Foto: Gabrijela Radunović/cityportal.hr

 

CityLIGHTS

Svjetski dan srca: Kardiovaskularne bolesti uzrok 32% svih smrtnih slučajeva

Slogan ovogodišnje kampanje kojom se podiže svijest o važnosti brige o srcu je “KORISTI SRCE”…

Objavljeno

on

Ako znamo da 18.6 milijuna ljudi umre od posljedica kardiovaskularnih bolesti (KVB), što znači da su kardiovaskularne bolesti uzrok 32% svih smrtnih slučajeva i tome dodamo podatak da će 1 od 5 mlađih od 70 godina umrijeti od KVB, tada nam postaje jasno zašto je važno obilježavati Dan srca. Rizičnih čimbenika za KVB je mnogo, a oni najznačajniji su pušenje, loša prehrana koja često uzrokuje pretilost, dijabetes, visoke razine kolesterola, zatim tjelesna neaktivnost, stres… Slogan ovogodišnje kampanje kojom se podiže svijest o važnosti brige o srcu je “KORISTI SRCE”

KORISTI SRCE I POVEŽI SE SA SVOJIM SRCEM

Pazite na zdravlje svog srca usvajajući neke zdrave životne navike ; izbjegavajte duhanske proizvode, pravilno se hranite, budite tjelesno aktivni barem 30 minuta pet puta tjedno. Igra, šetnja, ples, kućanski poslovi…sve se broji. Prestanite pušiti jer u roku od dvije godine nakon prestanka pušenja, rizik od kardiovaskularnih bolesti značajno se smanjuje, a nakon 15 godina, rizik od KVB-a jednak je kao i kod nepušača. Smanjite unos šećera i prerađene hrane. Uvrstite u svoj svakodnevni jelovnik barem 5 porcija (koliko vam stane u šaku) voća i povrća.

KORISTI SRCE I POVEŽI SVAKO SRCE

Polovica svjetskog stanovništva nema pristup internetu čime im digitalni alati koji služe kao pomoć pri spriječavanju, otkrivanju i liječenju KVB-a, ostaju nedostupni. Povezana srca su snažnija.

 

KORISTI SRCE I POVEŽI SE S DRUGIMA KOJI BOLUJU OD KVB-a

U ova izazovna vremena pandemije, oboljeli od KVB-a ne bi se trebali osjećati izolirano. Digitalne mreže omogućuju im povezivanje sa obitelji, prijateljima, drugim pacijentima, doktorima. 520 milijuna ljudi koji žive s KVB-om, pandemija bolesti COVID-19 izlaže većem riziku od težih oblika bolesti, a strah od zaraze tjera ih da izbjegavaju kontrolne preglede ili odlazak u bolnicu te se u sve većem broju izoliraju od obitelji i prijatelja.

KORISTI SRCE I POVEŽI SE 29. RUJNA

Situacija u kojoj se nalazimo zbog pandemije bolesti COVID-19 tjera nas da još više vodimo računa o našem zdravlju, o zdravlju našeg srca. Povežimo se vlastitim srcima i pobrinimo se da ih hranimo i njegujemo najbolje što možemo te iskoristimo mogućnosti digitalne tehnologije i povežemo sva srca, gdje god se nalazila..

Nastavi čitati

CityLIGHTS

Svjetski dan turizma: Književnik Matko Peić prvi poznati turist u Turopolju

Velika Gorica je 2020.godinu, koja je bila iznimno teška, živjela aktivno i turizam je bio prisutan…

Objavljeno

on

Obilježavanje Svjetskog dana turizma u Velikoj Gorici bilo je posvećeno umjetniku i književniku Matku Peiću koji je u svojim „Skitnjama“ opisao nezaboravne opise nekadašnjeg Turopolja. Peić je ujedno bio i jedan od prvih turista u našem kraju. Prigodan program, ispred Muzeja Turopolja, organizirao je gorički Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad HAZU Velika Gorica, Turistička zajednica, Gradska knjižnica i Muzeja Turopolja.

– Svjetski dan turizma ove se godine odvija pod motom „Turizam za uključivi razvoj“, a on zapravo podrazumijeva da se u turizam i u turizmu moraju uključiti sve osobe na bilo koji način i tako promovirati ljepote, baštinu nekog kraja, a i globalno vrijedne turističke destinacije. Drago nam je što naši gosti mogu posjetiti Centar za posjetitelje u kojoj je ispričana priča o Turopolju na vrlo zanimljiv način. Mi smo ove godine osmislili malo drugačiji program, a radi se o tome da smo se upitali tko je prvi poznati turist u Turopolju. Na kraju se ispostavilo da je to bio akademik Matko Peić, koji je 50-tih godina prošlog stoljeća krstario Turopoljem. Nije samo bilježio foto aparatom, već je napisao nezaboravni putopis pod nazivom „Skitnje u Turopolju“ – ispričala nam je upraviteljica Zavoda HAZU, Katja Matković Mikulčić.

27.09.2021. – Velika Gorica – Obilježen Svjetski dan turizma – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr

Prema motivima Peićevi putopisa snimljen je i dokumentarni serijal “Skitnje” u režiji Višnje Laste, a u kojem su zabilježene snimke vožnje kočijom kroz Turopolje. Goričani su imali prilike pogledati ovaj dokumentarac, a popratilo ga je i predavanje Vesne Vlašić, ravnateljice Gimnazije Požega koja je govorila na temu “Turopolje i druge sličice Peićevim okom”.

– Glavnina predavanja odnosila se na Turopolje, odnosno na 20 fragmenata kroz skitnje o kojima Peić govori o Turopolju. O motivima i vergilijanskoj voditeljici koja ga je pratila i vodila kroz Turopolje, onako kako je Dantea vodio Vergilije. Peić je vidio Turopolje kao idiličan kraj, kraj u kome prevladavaju lijepe žene, a opisivao ih je na erotičan način. Kraj je to s puno kurija, ali i mjesto gdje se susreću smrt i život – dodala je Vlašić.

27.09.2021. – Velika Gorica – Obilježen Svjetski dan turizma – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr

Direktorica Turističke zajednice Velika Gorica, Milada Mesarić, osvrnula i prisjetila 2019. godine, koja je ujedno bila i jedna od najuspješnijih.

– Tada je ostvareno više od 65 tisuća noćenja. No, pandemija je ostvarila neke nove okolnosti i nove izazove, a gospodarski sektor je dobro reagirao te su se krenuli nuditi drugačiji turistički proizvodi. Počele su se razvijati kuće za odmor, turopoljski gruntevi, različite fizičke aktivnosti koje su ljudi tražili u pandemiji. Velika Gorica je 2020.godinu, koja je bila iznimno teška, živjela aktivno i turizam je bio prisutan – naglasila je Mesarić te dodala kako je za prvih devet mjeseci ove godine ostvareno 30 tisuća noćenja.

27.09.2021. – Velika Gorica – Obilježen Svjetski dan turizma – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr

– Nadamo se da ćemo do kraja godine dosegnuti brojke iz 2019.godine, a da će 2022.godina biti godina potpunog oporavka. Mislim da je pandemija potaknula naše poduzetnike da razmišljaju vrlo odvažno i kreativno te da su stvorili neke nove vrijednosti. Uvjerena sam kako ćemo nakon pandemije biti još jači. Gradit ćemo turizam koji se oslanja na domaće goste jer to je turizam koji može trajati cijele godine – zaključila je Mesarić.

27.09.2021. – Velika Gorica – Obilježen Svjetski dan turizma – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr

Zamjenik gradonačelnika Neven Karas govorio je o međusobnoj povezanosti Grada i turizma.

– Turizam pridonosi punjenju proračuna kao i druge gospodarske djelatnosti. Naš kraj, zadnjih godina, zbog prirodnih ljepota, tradicijskog graditeljstva i vrhunskog gastronomskog užitka bilježi sve bolje i bolje rezultate. To naravno pridonosi i blizina Zagreba, ali i dobra povezanost sa svim dijelovima Lijepe Naše. Grad Velika Gorica zadnjih godina uložio je u razvoj turističke djelatnosti. Stojimo u blizini Centa za posjetitelje, a ulaže se u biciklističke i pješačke staze, a ulaže se i u druge aktivnosti koje potiču aktivan odmor i turizam – rekao je Karas.

 

Nastavi čitati

CityLIGHTS

Fujievci imaju svoj dokumentarni film, a sutra je na rasporedu gorička premijera

Kroz zanimljive priče sportaša i ostalih članova kluba Fuji, istaknute su glavne vrijednosti i ideje kluba, a to su prije svega snaga prijateljstva te važnost sporta i inkluzije..

Objavljeno

on

Velikogorički Judo klub za osobe s invaliditetom „Fuji“ kroz posljednje tri godine provodi različite aktivnosti u sklopu EU projekta Judo inkluzija, pa je shodno tome snimljen i kratak dokumentarni film čija je premijera održana u subotu u Kaptol Boutique Cinema.

– Jedan od glavnih ciljeva za kreiranje ovoga filma bio je dati sportašima s poteškoćama medijski prostor te na taj način ukazati na nužnost poticanja drugih sportskih klubova na inkluziju. Ovaj film nastao je kako bi potaknuo druge sportske klubove da u svoje redove uključe i djecu s teškoćama. Jedan od ciljeva filma bio je, kroz priče mladih “Fujijevaca” s cerebralnom paralizom, istaknuti važnost potrebe integracije djece s poteškoćama u sportske aktivnosti s djecom bez teškoća – kazala je Marina Drašković, dugogodišnja judašica, šesterostruka prvakinja Hrvatske i predsjednica Judo kluba Fuji, koja je u judo trening s djecom s poteškoćama krenula prva u Hrvatskoj.

Foto: FB Judo klub osoba s infaliditetom “Fuji”

Autori filma, Dino Julius i Luka Hrgović, pobrinuli su se da kroz 20 minuta filma, kroz zanimljive priče sportaša i ostalih članova kluba Fuji, istaknu glavne vrijednosti i ideje kluba, a to su prije svega snaga prijateljstva, te važnost sporta i inkluzije. U filmu se pojavljuje i Satoshi Ishii, olimpijski prvak u judu iz Pekinga 2008. godine, koji je veliki prijatelj Hrvatske i JK Fuji.

A ovaj dokumentarni film imat će i svoju velikogoričku premijeru, koja je sutra u 18 sati, u Pučkom otvorenom učilištu.

Foto: FB Judo klub osoba s infaliditetom “Fuji”

Nastavi čitati

Reporter 408 - 23.09.2021.

Facebook

Izdvojeno