Povežite se s nama

Obrazovanje

‘Djeca budućnosti’ tu će stvarati igrice, crtiće i filmove, ali i programirati robote!

DIGITALNA AKADEMIJA 4.0 Osnovnoškolci imaju zanimljivu novu opciju u Velikoj Gorici, od ove jeseni mogu učiti o robotici, programiranju, korištenju 3d printera…

Objavljeno

na

Tri industrijske revolucije su iza nas, svaka sa svojim posebnostima, a ispred nas je, ako je vjerovati upućenijima, i četvrta. Također posebna, sasvim drukčija od svih prethodnih, s radnim nazivom “Industrijska revolucija 4.0”. I ona je, kažu, neizbježna, a u godinama pred nama bit će sve vidljivija i opipljivija.

A kad je već tako, ne zvuči kao loša ideja pripremiti svoju djecu na sve ono što dolazi. Srećom po velikogoričke mališane, u vlastitom gradu otvara se mogućnost da se već u najranijoj dobi počnu zabavljati, učiti, ali i pripremati za sve ono što će ih jednog dana dočekati na takvom, novom i drukčijem tržištu rada.

U prostoru škole stranih jezika Helen Doron, na adresi Matice hrvatske 3, od ove jeseni s radom kreće “Digitalna akademija 4.0”.

– Svakodnevno smo svjedoci silovitog razvoja tehnologije i digitalizacija društva neophodna je za daljnji razvoj i napredak. Paralelno s osnovnoškolskim obrazovanjem, djeca bi trebala razvijati praktična znanja i vještine kako bi jednog dana bila spremna za tržište rada – općenito pojašnjavaju iz organizacije, no stvar će postati puno zanimljivija ako se zagrebe malo dublje…

“Digitalna akademija 4.0” namijenjena je učenicima od prvog do osmog razreda osnovne škole, odvijat će se u četiri razine, a pohađati je mogu sva djeca, bez obzira na predznanje, jer je sadržaj prilagođen svakom djetetu.

U prvu skupinu spadaju djeca od sedam i osam godina, u drugu ona od osam do deset, u treću od deset do 12, a u posljednju od 12 do 14. I na svakoj će se razini moći isprobati vrlo konkretne stvari, koristiti raznim “gadgetima” i na cijeli niz zanimljivih načina učiti, raditi i napredovati.

U prvoj fazi tako će oni najmlađi biti autori i ilustratori svojih vlastitih digitalnih slikovnica, pa će se kroz program Algoritam tijela upoznati s ljudskim sustavima i osnovama korištenja robota, pa onda i upoznavati s najpopularnijim računalnim igrama i kroz to učiti, pa onda i istraživati svemir i Sunčev sustav, virtualno ulaziti u svemirske letjelice…

U drugoj fazi, učenici od osam do deset godina postat će mali programeri, virtualno će upoznavati svoju domovinu i programirati jednostavnu računalnu igru, nailaziti na razne izazove i tražiti rješenja. Također, uz pomoć računala i suvremenih mogućnosti komunikacije naučit će kako funkcionira mozak, kako se osnažuju njegove funkcije, a nakon upoznavanja s genijalnim umovima kao što su Nikola Tesla, Steve Jobs, Marie Curie i Leonarda da Vincija, zadatak će biti izraditi vlastiti crtić. Uz to, djeca će razvijati računalno razmišljanje, ali i crtati, slikati, fotografirati te izrađivati 3D računalnu igru.

Za još malo starije klince, od deset do 12 godina, u programu je Robotska nogometna utakmica, projekt kroz koji će klinci učiti o robotici i odlično se zabavljati, a zabavno zvuči i predviđena izrada animacije i snimanje filma, za koji će trebati napraviti i scenarij, i knjigu snimanja, pa na kraju još i montaža… U ovoj fazi planira se i da klinci samostalno osmisle svoju školu budućnosti, za koju će izrađivati 2D i 3D tlocrte.

I na kraju, za klince od 12 do 14 godina tu je projekt “Razvoj video igara”, čiji će rezultat biti video igra koju će svaki učenik izrađivati sam. U projektu “Qbot robot” samostalno će programirati i kretnje robota, njegovu komunikaciju s okolinom… U ovoj će fazi klinci učiti i kako koristiti 3D printer, kako modelirati i ispisivati kreirane modele, pa će zadatak biti dizajnirati privjesak, a na kraju cijele ove priče dolazi upoznavanje s Pythonom, jednim od najpopularnijih programskih jezika današnjice. Miješat će se u svemu tome programiranje s matematikom, likovnom i glazbenom umjetnosti, poviješću…

– Praktičnim zadatcima, samostalnim i grupnim aktivnostima pozitivno će se utjecati na razvoj kreativnih i tehničkih vještina kod djece, snalaženja na radnom prostoru te će se poticati individualna originalnost i kreativnost. Dijalogom, kvizovima i grupnim razgovorima kod učenika će se razvijati kritičko mišljenje, analitičko mišljenje te razumijevanje pojma timski rad – objašnjavaju iz vodstva ovog projekta.

I tako, donedavno gotovo zanemareni i zapušteni prostor u podnožju zgrade na jednoj od glavnih velikogoričkih prometnica polako se promiče u središnje mjesto za korisne aktivnosti za goričku djecu. Uz školu engleskog jezika Helen Doron, koju odlikuje specifičan pristup svim polaznicima, sad je tu i “Digitalna akademija 4.0”, a od ranije i program “Aloha”, koji omogućuje djeci bavljenje mentalnom aritmetikom.

Razvoj mozga, vještina i skupljanje novih, modernih znanja, sve na jednome mjestu… Ne zvuči loše.

Moja županija

Nova četiri ugovora Zagrebačkoj županiji za izgradnju i rekonstrukciju škola

Zagrebačka županija je najbolja po povlačenju sredstava iz NPOO-a za školstvo.

Objavljeno

na

Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković u Dubrovniku je uručio nove ugovore za projekte izgradnje, rekonstrukcije i opremanja osnovnih škola za potrebe rada u jednoj smjeni i cjelodnevne škole, a među njima četiri ugovora Zagrebačkoj županiji.

Riječ je o izgradnji novih školskih zgrada u Farkaševacu i Novoselcu s malim dvoranama, izgradnju školske dvorane uz Lupoglavu i rekonstrukciju i dogradnju škole u Rakitju. Ukupna vrijednost ovih investicija je 10,8 milijuna eura, od čega je iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost osigurano 8,5 milijuna eura, a preostala sredstva će osigurati Zagrebačka županija.

Podsjetimo, Zagrebačkoj županiji do sada je za 16 projekata iz NPOO-a odobreno bespovratno 88,4 milijuna eura za projekte ukupne vrijednosti 104,4 milijuna eura.

U ovom trenutku to je najveći odobreni iznos iz NPOO-a od svih županija u Hrvatskoj.

Nastavite čitati

Obrazovanje

STIPENDIJE GRADA Podršku je dobilo ukupno 70 učenika i studenata

Ačkar: “Nemojte da fakultet bira vas, vi birajte fakultet”

Objavljeno

na

Objavio/la

Velikogorički učenici i studenti danas su u Pučkom otvorenom učilištu preuzeli godišnje ugovore o stipendiranju, putem kojih Grad Velika Gorica za učenike isplaćuje 100 a za studente 165 eura mjesečno. 

-Povećali smo stipendije prema svim kriterijima i drago mi je da ih je 20 više. Uvijek kad imamo dodjele sjetim se kad sam i sam bio profesor, tih interakcija s učenicima i njihova pitanja koja su ih mučila – kako dalje, koji fakultet upisati i kako se ostvariti da radimo ono što volimo i imamo mogućnosti da to i ostvarimo. Što god radite trudite se biti najbolji u tome. Nemojte da fakultet bira vas, vi birajte fakultet, što znači da ostvarite ocjene s kojima ćete moći sami birati svoju budućnost – ohrabrio je okupljene učenike i studente gradonačelnik Krešimir Ačkar. 

Dodajmo kako stipendiju Grada ove godine dobiva 35 učenika i 35 studenata. 

-Zahvaljujem se našem gradonačelniku što je i ove godine odlučio nagraditi  znanje velikogoričkih učenika i studenata, a hvala i na ovim divnim riječima, puno znače i velika su motivacija za nastavak našeg učeničkog i akademskog putovanja – poručio je u ime svih stipendista Ante Butorac, maturant velikogoričke Gimnazije. 

FOTO galerija:

 

FOTO: Marija Vrbanus

Nastavite čitati

HOTNEWS

Brežani uče poduzetništvo i čine dobra djela!

Od proizvodnje do prodaje – učenici iz Kravarskog predstavili svoje sapune, čajeve, kreme i ukrase.

Objavljeno

na

Objavio/la

Učenici OŠ Slavka Kolara iz Kravarskog danas su na svojem štandu u sklopu blagdanskog „Petka na Gorice“ na našem adventu, došli pokazati što su izradile njihove vrijedne ručice u sklopu Erasmus akreditacije koju su dobili prošle godine a koja im pomaže u radu i obrazovanju učenika.

-Naša Erasmus akreditacija je vezana za zeleno poduzetništvo. To je ono što radimo preko naše školske učeničke zadruge „Brežan“, gdje ih učimo kako od materijala koje imaju u svojoj okolini izraditi različite stvari; od prirodne kozmetike kao što su sapuni i nevenova krema pa do ukrasnih dekorativnih predmeta, recimo prigodno – božićnih – ispričala nam je učiteljica Anastazija Komljenović i dodala kako njihova učenička zadruga ima više od 50 učenika u 7 sekcija, a konkretno ovaj Božić, napravili su humanitarnu prodaju rukotvorina, pa će sva donacija ići za jednog njihovog učenika koji je u težoj socijalnoj situaciji.

-Po simboličnim cijenama nudimo recimo mješavinu čajeva, mi smo je prozvali zimski čaj od 50 grama, mogu kupiti lavandu koja raste u našoj školskom vrtu, različite božićne ukrase, imamo i dječje radove nastale u područnim školama Kozjača i Donji Hruševec, zatim imamo sapunčiće koje djeca rade uz pomoć, pa nevenovu kremu… Ono što je meni recimo posebno drago upravo su ovi anđeli, to je kompletno ručni rad, od lana, slame, makrame konca i mislim da je veliki trud uložen, čime ih želimo učiti kako proizvesti proizvod, kako ga prodati i kako ga prezentirati na neki način – naglasila je Komljenović.

Foto: Marija Vrbanus

A u stvaranju ove božićne čarolije na Petku na Gorice sudjelovalo je 30 učenika od 3. do 8. razreda, desetak učitelja i desetak roditelja, uz veliku podršku ravnatelja škole koji ih prati u svim projektima.

Nastavite čitati

Obrazovanje

Studenti Veleučilišta najbolji na ERPsim radionici u modulu logistika

Kao voditelji virtualnih tvrtki, studenti su mogli postaviti strategiju poslovanja, upoznati logističke procese, surađivati sa svojim kolegama i rješavati realne poslovne probleme 

Objavljeno

na

Studenti Veleučilišta Velika Gorica sudjelovali su na ERPsim radionici u modulu Logistika u organizaciji KING ICT-a, koja je održana online 6. prosinca, a sudjelovalo je 7 studenata prve godine diplomskog studija Logistički menadžment u organizaciji njihovih mentorica profesorica Mirele Karabatić i Danijele Kažović.  

Edukaciju su vodili instruktori KING ICT-a Marko Nenadović i Mihael Žagar,  a uz Veleučilište Velika Gorica sudjelovali su i RIT Croatia, Ekonomski fakultet Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet i Fakultet organizacije i informatike.  

Naši studenti su ostvarili najbolje rezultate na radionici kao tim EE! 

Inače, ERPsim je edukativna platforma koja omogućuje studentima i predavačima da upravljaju virtualnim poduzećem te kroz stvarne scenarije nauče kako funkcionira SAP ERP sustav. Timovi sudionika donose poslovne odluke o logistici, prodaji i distribuciji, a cilj je ostvariti što bolji rezultat.  

Kroz ERP simulaciju studenti su imali priliku steći uvid u poslovanje tvrtke te funkcioniranje i povezanost poslovnih procesa, čime se potiče na poslovno promišljanje, nudeći im iskustvo razumijevanja uloga unutar tvrtke i utjecaja određenih odluka na poslovno okruženje iz prve ruke, kao i doživljaj snage i vrijednosti sustava. 

Kao voditelji virtualnih tvrtki, studenti su mogli postaviti strategiju poslovanja, upoznati logističke procese, surađivati sa svojim kolegama i rješavati realne poslovne probleme, a sve uz pomoć aktivnog SAP ERP sustava. Do izražaja su došle njihove komunikacijske vještine i snalaženje pri savladavanju poslovnih izazova, kao i spremnost na donošenje odluka koje imaju direktan utjecaj na poslovanje i poslovno okruženje. 

Kako bi iskustvo učenja bilo potpuno, svi su studenti za sudjelovanje nagrađeni King ICT ERPsim certifikatima. 

 

-Dojmovi studenata mogu se opisati kroz četiri riječi: Fantastično. Dinamično. Poučno. Zabavno. Zahvaljujemo kolegama iz KING ICT-a što su omogućili održavanje iskustvenog i zabavnog oblika učenja poslovnih procesa za studente Veleučilišta Velika Gorica. Sve pohvale studentima na aktivnom sudjelovanju i ostvarenom najboljem rezultatu – poručuju iz Veleučilišta Velika Gorica. 

Nastavite čitati

Moja županija

Školski medni dan – imunitet iz staklenke za prvašiće

Zagrebačka županija osigurala je med za 1.568 učenika iz 31 škole.

Objavljeno

na

Podjelom staklenki meda učenicima prvog razreda osnovnih škola, Ministarstvo poljoprivrede, Agencija za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu, u suradnji s lokalnim proizvođačima meda, provode projekt Školski medni dan. 

Danas je blagdan sv. Ambrozija, zaštitnika pčela i pčelara, a u ime Zagrebačke županije podjeli meda prvašićima u Osnovnoj školi Bedenica sudjelovao je zamjenik župana Damir Tomljenović. 

-Ovim projektom želimo educirati djecu o važnosti konzumiranja meda i njegovog uključivanja u prehranu, uz istovremenu promociju meda proizvedenoga na hrvatskim pčelinjacima što će pridonijeti boljem tržišnom pozicioniranju hrvatskih pčelara. Zagrebačka županija kontinuirano pomaže pčelare kojih ima 610 registriranih s oko 30 tisuća košnica. Kupnjom lokalno uzgojenog meda podupremo domaće pčelare – podsjetio je Tomljenović. 

-Iako je Bedenica jedna od najmanjih općina u Zagrebačkoj županiji, ima što za pokazati, a to su, među ostalim, poljoprivrednici i registrirani pčelari koji marljivo rade i doprinose promicanju imena i ugleda općine. Pčele su neophodne za bioraznolikost i opstojnost našeg svijeta. Zahvaljujem županijskom Upravnom odjelu za poljoprivredu za pomoć i ulaganje u naše poljoprivrednike, jer bez zdrave poljoprivrede i uspješnih poljoprivrednika nema ni uspjeha države – rekao je načelnik Općine Bedenica Slavko Cvrlja. 

Na području općine Bedenica je i puno pčelara koji se bave i proizvodnjom medenjaka – istaknuo je ravnatelj škole Krunoslav Ujlaki. 

-Svoje tržište, osim na kućnom pragu, proizvođači nalaze i u svetištu u Mariji Bistrici, a obzirom da se med dijeli u prvom razredu, djeca o njemu uče i vjerujem da će ovo pozitivno utjecati na njihove prehrambene navike – dodao je ravnatelj. 

Kratko predavanje prvašićima održao je lokalni pčelar Branko Mahnet koji je u ovaj projekt uključen od 2018. godine.  

-Tržište je prepuno svakakvih proizvoda koji se ne bi smjeli zvati medom i jako je važno da djeca znaju prepoznati kvalitetan med i da ih to prati kroz cijeli život. Najpouzdanija metoda prepoznavanja “pravog meda” je okus. Kada ga stavite u usta on mora imati okus voska, peludi i košnice dok ostali koji imaju okus po nekakvom sirupu – nisu prirodni proizvodi. Najbolje je zapravo imati svog pčelara, jer nijedan mali pčelar neće se baviti s umjetnim sladilima i aromama – objasnio je Mahnet. 

Podjelom staklenki meda učenicima prvog razreda osnovnih škola, ovim se projektom želi promovirati med iz hrvatskih pčelinjaka i podignuti svijest najmlađih o potrebi konzumacije zdravih i domaćih proizvoda.  

U projekt je uključena i Zagrebačka županija pa će tako 1.568 učenika iz 31 škole kojima je Županija osnivač, dobiti prigodne pakete sa slikovnicom i unificiranom staklenkom meda.  

Med će u osnovne škole dostaviti 15 pčelara s područja Zagrebačke županije. 

( Foto: Radio Zelina )

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom.

Nastavite čitati

Reporter 456 - 18.12.2025.

Facebook

Izdvojeno