Povežite se s nama

Gospodarstvo

Distributivni centar: Oznaku „Dokazana kvaliteta Hrvatska“ od sada nose jabuke Hrvatske voćarske zajednice

Oznaka će garantira potrošaču sljedivost i podrijetlo proizvoda, a u konačnici i prepoznatljivost na policama trgovačkih lanaca…

Objavljeno

na

U sklopu nacionalnog sustava kvalitete poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, jabuka članova proizvođačke organizacije PZ JabukaHR prvi je proizvod označen znakom „Dokazana kvaliteta Hrvatska“. Znak je to koji potrošaču garantira da je proizvod proizveden ili prerađen u RH i da je Hrvatska zemlja podrijetla njegova glavnog sastojka.

Promocija nacionalnog sustava i označavanje prvih jabuka oznakom „Dokazana kvaliteta Hrvatska“ upriličeni su, u prisustvu ministrice poljoprivrede Marije Vučković, u Distributivnom centru za voće i povrće u Velikoj Gorici.

– U čemu je razlika ove u odnosu na druge oznake koje jamče sljedivost od polja do stola? Oznaka ‘Dokazana kvaliteta’ je prva notificirana oznaka pred nadležnim tijelima Europske komisije. Korak po korak i ona će se, tamo gdje postoji skupina proizvođača s jasno iskazanim interesom, primjenjivati na sve hrvatske poljoprivredne proizvode – rekla je ministrica Vučković. Prvi zahtjev za dobivanje znaka podnijela je Hrvatska voćarska zajednica.

28.09.2021. – Rakitovec – Označavanje prvih jabuka znakom “Dokazana kvaliteta” – foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

– Želja je bila da naše voće dobije oznaku koja će garantirati kupcu, na jasan i nedvosmislen način, da je riječ o proizvodu koji je proizveden zaista tamo gdje je to u deklaraciji i navedeno, da udovoljava višim standardima od uobičajeno propisanih i da iza njega stoji sljedivost tijekom cijeloga proizvodnog procesa – rekao je Branimir Markota, predsjednik Hrvatske voćarske zajednice, dodavši da potrošaču treba omogućiti da jasno zna odakle je voće koje se nudi na polici.

28.09.2021. – Rakitovec – Označavanje prvih jabuka znakom “Dokazana kvaliteta” – foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Luka Cvitan, upravitelj proizvođačke organizacije PZ JabukaHR, rekao je da oznaka “Dokazana kvaliteta Hrvatska” garantira potrošaču sljedivost i podrijetlo proizvoda, a u konačnici i prepoznatljivost na policama trgovačkih lanaca, gdje će se razlikovati od drugih proizvoda. Zahvalio je upravi Distributivnog centra na uspješnoj suradnji, koja je počela prije tri godine. Članovi PZ JabukaHR (najvećim dijelom riječ je o slavonskim voćarima) u ULO hladnjači Distributivnog centra skladište svoje proizvode i odatle ih plasiraju u trgovačke lance.

28.09.2021. – Rakitovec – Označavanje prvih jabuka znakom “Dokazana kvaliteta” – foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Zamjenik župana Damir Tomljenović, koji je označavanju jabuka znakom „Dokazana kvaliteta Hrvatska“ prisustvovao u ime Županije, rekao je da je upravo Distributivni centar pokazatelj koliko Županija brine o poljoprivredi.

– Sagradili smo ga, jer je on bio potreba naših voćara. Većina sredstava dobivena je iz EU fondova. Županija će i dalje stajati iza proizvođača, sve što je u našoj mogućnosti radit ćemo u njihovom interesu – rekao je Tomljenović.

Ministrica Vučković je istaknula da je za proizvodnju visokokvalitetne hrane potrebno osigurati i adekvatne logističko-distributivne prostore. A to će biti moguće, rekla je, sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

28.09.2021. – Rakitovec – Označavanje prvih jabuka znakom “Dokazana kvaliteta” – foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Gospodarstvo

Usporavanje inflacije u listopadu! Najviše rastu cijene usluga

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, godišnja inflacija u listopadu se spustila ispod razine iz prethodnih mjeseci, ali Hrvatska i dalje ostaje među zemljama s najvišim rastom cijena u eurozoni.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u listopadu 3,6 % više nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuje prva procjena Državnog zavoda za statistiku (DZS). U odnosu na rujan, cijene su u prosjeku porasle za 0,5 %. Time se godišnja inflacija lagano usporila nakon rujanskog ubrzanja, kada je iznosila 4,1 %.

Kako prenosi Poslovni.hr, u prvim mjesecima ove godine inflacija je oscilirala, od 4 % u siječnju do 3,2 % u ožujku i travnju. Nakon toga ponovno je počela rasti, dosegnuvši vrhunac u srpnju i kolovozu s 4,1 %. Rujan je donio blago ubrzanje, a listopad sada prvi put nakon nekoliko mjeseci pokazuje vidljivije usporavanje.

Prema glavnim komponentama indeksa, najveći godišnji rast cijena zabilježen je kod usluga, koje su poskupjele 6,4 %. Slijedi skupina hrane, pića i duhana s rastom od 4,4 %, dok su energenti porasli 3,9 %. Jedini pad bilježe industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, čije su cijene niže za 0,2 % u odnosu na prošlu godinu. Na mjesečnoj razini, u usporedbi s rujnom, najviše su porasle cijene industrijskih neprehrambenih proizvoda bez energije (+1,9 %) i energenata (+0,8 %). S druge strane, hrana, piće i duhan u prosjeku su pojeftinili 0,2 %, a cijene usluga pale su 0,1 %.

Prema prvim podacima Eurostata, inflacija u Hrvatskoj u listopadu je iznosila 4 %. Iako se rast cijena lagano usporio, Hrvatska i dalje ima jednu od najviših inflacija u eurozoni. Višu imaju samo Estonija i Latvija. Unatoč padu tempa rasta cijena, podaci pokazuju da pritisci na troškove života i dalje traju, ponajviše kroz rast cijena usluga i energenata. Kako će se ti trendovi kretati do kraja godine, pokazat će objava detaljnih podataka sredinom studenoga.

 

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici, evo prilike! Besplatna radionica o zajmovima i potporama, saznajte kako se prijaviti

Besplatna radionica VEGORE i HAMAG-BICRO-a donosi pregled aktualnih financijskih instrumenata i savjete kako doći do idealnog zajma za razvoj poslovanja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Leeloo The First/pexels.com

Kako doći do povoljnih zajmova i potpora za razvoj poslovanja, širenje investicija ili jačanje obrtnog kapitala – tema je informativne radionice koju će 13. studenoga 2025. u 10 sati u Poduzetničkom inkubatoru Velika Gorica organizirati Velikogorička razvojna agencija VEGORA u suradnji s HAMAG-BICRO-om.

Radionica pod nazivom “Aktualni zajmovi za poduzetnike – Pronađite idealan zajam za svoj poslovni rast” namijenjena je postojećim poduzetnicima, obrtnicima, ali i svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla. Sudionici će imati priliku saznati koje su trenutno najpovoljnije opcije financiranja dostupne na tržištu te kako uspješno aplicirati za zajam.

Tijekom radionice bit će predstavljen detaljan pregled najnovijih zajmova i financijskih instrumenata, objašnjeni uvjeti i prednosti pojedinih programa te ponuđeni praktični savjeti koji mogu pomoći u pripremi i podnošenju prijava. Predviđen je i dio za pitanja, kako bi polaznici mogli razjasniti sve nedoumice vezane uz dostupne programe i procedure.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, no broj mjesta je ograničen, stoga se zainteresirani pozivaju da se prijave na vrijeme putem linka.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Hrvati bogatiji za gotovo 10 milijardi eura! Raste štednja, ali i dugovi kućanstava

Ukupna financijska imovina hrvatskih kućanstava dosegnula je rekordnih 112 milijardi eura, no istodobno su porasle i obveze građana.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Ukupna financijska imovina kućanstava u Hrvatskoj na kraju lipnja ove godine iznosila je 112 milijardi eura, što je gotovo 10 milijardi eura ili 9,7 % više nego u istom razdoblju prošle godine, objavila je Hrvatska narodna banka (HNB) u svom novom Statističkom priopćenju o financijskim računima.

U usporedbi s krajem prvog tromjesečja, vrijednost financijske imovine porasla je za 2,65 milijardi eura, odnosno 2,4 %, prenosi Poslovni.hr. Najveći doprinos rastu, navodi HNB, imao je porast depozita, najvažnije stavke imovine kućanstava, koji su se povećali za 1,2 milijarde eura, na ukupno 47,45 milijardi eura.

S druge strane, financijske obveze kućanstava krajem lipnja dosegnule su gotovo 30 milijardi eura, što predstavlja rast od 1,2 milijarde eura ili 4,3 % u odnosu na ožujak. Najveći dio tih obveza odnosi se na kredite, čiji iznos sada iznosi 27,8 milijardi eura. Kombinacija rasta imovine i duga rezultirala je povećanjem financijske neto vrijednosti kućanstava na 82,2 milijarde eura, što je 1,8 % više nego na kraju prvog tromjesečja ove godine.

Kad je riječ o širem gospodarskom okviru, financijska imovina hrvatskoga gospodarstva u cjelini krajem lipnja iznosila je 488 milijardi eura, dok su financijske obveze dosegnule 518 milijardi eura. To predstavlja rast i imovine i obveza u odnosu na prethodno tromjesečje, za 7,1 odnosno 8 milijardi eura, te na godišnjoj razini za 21,1 odnosno 26,2 milijarde eura.

U odnosu na BDP, podaci pokazuju nastavak trenda smanjenja omjera imovine i obveza prema veličini gospodarstva. Financijska imovina krajem drugog tromjesečja iznosila je 550 % BDP-a, dok su se obveze kretale na razini od 585 % BDP-a, što je manje nego godinu ranije. HNB taj pad pripisuje bržem rastu BDP-a u odnosu na rast imovine i duga.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Paun trgovina predstavlja novouređenu trgovinu u Velikoj Gorici – najavljeni su i popusti!

Paun trgovina, obiteljska tvrtka s više od 20 godina iskustva u prodaji bijele tehnike i kućanskih aparata, predstavila je novouređeni prodajni prostor u Velikoj Gorici, u ulici Marina Getaldića 7.

Objavljeno

na

Paun trgovina, dugogodišnje poznato ime u prodaji bijele tehnike, malih kućanskih aparata te proizvoda za kuću i okućnicu, napravila je novi korak u svom poslovanju i predstavila novouređeni prodajni prostor u Velikoj Gorici.

Obiteljska tvrtka, koja već više od dva desetljeća uspješno posluje na području Velike Gorice, svoje je djelovanje proširila i izvan granica grada, a danas ju prepoznaju kupci diljem Zagrebačke županije te susjednih područja poput Zagreba, Siska, Petrinje, Gline i Karlovca.

Novouređeni prostor, uređen u suradnji s renomiranim proizvođačima Gorenje i Hisense, donosi svjež i moderan pristup prodaji. Ideja iza preuređenja bila je stvoriti ugodno i inspirativno okruženje u kojem se kupci osjećaju kao kod kuće. U prostoru je predstavljena cjelovita ponuda bijele tehnike i malih kućanskih aparata ovih proizvođača, a osim izložbenih primjeraka, kupci mogu brzo i jednostavno naručiti i druge modele iz asortimana.

“S obzirom na naše dugogodišnje iskustvo u komunikaciji s našim kupcima, praćenjem njihovih potreba i navika, ali i stalnim promjenama koje nam donosi tržište, željeli smo napraviti jedan zaokret i privući kupce različitih afiniteta.”, ističe Tomislav Lukinić-Paun, direktor Paun trgovine.

Trgovina je poznata po visokoj razini usluge i predanom timu zaposlenika koji kupcima pružaju stručne informacije i savjete. Uz to, kupci mogu računati i na besplatnu dostavu vlastitim vozilima u krugu do 30 kilometara, što dodatno olakšava kupovinu.

“Sve ove godine predano i strastveno se trudimo stvoriti mjesto koje bi ljudima bilo više od same trgovine, mjesto pozitivnog okruženja u koje kupci dolaze s povjerenjem. Slušamo njihove prijedloge i kritike, poboljšavamo se, a kupci nas prepoznaju, preporučuju i svaki put se ponovno sa zadovoljstvom vraćaju. To nam je najbolji pokazatelj da smo na dobrom putu”, dodaje Lukinić-Paun.

Povodom otvorenja novouređenog prostora, Paun trgovina priprema posebnu akciju od 20. listopada do 08. studenoga 2025. godine. U tom razdoblju kupci mogu ostvariti 20 % popusta na sve Gorenje i Hisense proizvode, a najbržima su pripremljeni i pokloni, mikrovalne pećnice, tosteri, sjeckalice i mikseri.

Novouređeni prostor Paun trgovine nalazi se u ulici Marina Getaldića 7 (iza Super Konzuma) u Velikoj Gorici. Radno vrijeme trgovine je radnim danom od 8 do 20 sati, te subotom od 8 do 17 sati. Za više informacija, kupci se mogu obratiti na broj 01/6225 718.

 

 

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Fiskalizacija 2.0 pred vratima! Vegora organizira besplatno predavanje

Nova pravila na snagu stupaju početkom sljedeće godine.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pixabay.com

Razvojna agencija Grada Velike Gorice – Vegora organizira u srijedu, 22. listopada 2025. godine, besplatno predavanje pod nazivom “Fiskalizacija 2.0 bez komplikacija – vodič za prilagodbu malih poduzetnika”. Edukacija će se održati u VG Poduzetničkom inkubatoru s početkom u 13 sati, a vodit će je dr. sc. Nikola Rovis, direktor tvrtke Superius d.o.o. Tema predavanja bit će nadolazeće promjene u Zakonu o fiskalizaciji koje na snagu stupaju 1. siječnja 2026. godine.

Tijekom jednosatne edukacije sudionici će moći saznati što točno donosi nova verzija fiskalizacijskog sustava i koje korake trebaju poduzeti kako bi svoje poslovanje prilagodili na vrijeme. Program predavanja obuhvaća pregled obveza i rokova, savjete kako zadovoljiti nove zakonske uvjete, najčešće pogreške koje dovode do kazni te praktične upute za što jednostavniju prilagodbu.

Poseban dio predavanja bit će posvećen pitanjima i odgovorima, čime se polaznicima omogućuje rješavanje konkretnih dilema iz prakse.

Predavanje je otvoreno za sve zainteresirane obrtnike, male poduzetnike, računovođe i sve koji žele razumjeti kako će izgledati Fiskalizacija 2.0. Sudjelovanje je besplatno, a prijave se zaprimaju putem online obrasca do utorka, 21. listopada 2025. u 14 sati.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno