Povežite se s nama

HOTNEWS

Dan kad je Gorica postala jednosmjerna! ‘Tog se dana našim ljudima život promijenio…’

Ove se nedjelje, 2. listopada, navršava 40 godina od uvođenja jednosmjernog prometa u Veliku Goricu. Autor idejnog rješenja tog projekta Ivan Mikulčić nije želio da ovaj dan prođe samo tako. Pa smo sjeli na kavicu kod Rojca…

Objavljeno

na

Takve stvari uvijek se rade u noći s petka na subotu, čisto da se ljudi do ponedjeljka barem malo naviknu na promjenu. I tog 2. listopada 1982. bila je subota. Malo nam je problem pričinjavalo to što je u tijeku bio “par-nepar” režim, pa su na benzinskoj na ulasku u Goricu, na uglu današnjeg parkinga iza Tržnog centra, ljudi u kolonama stajali do 5 ujutro, ali tu je policija odradila velik dio posla. I uspjeli smo, te noći krenuo je jednosmjerni promet kroz Veliku Goricu…

Tim riječima naše druženje s povodom, uz malu s mlijekom kod prijatelja Rojca, počinje Ivan Mikulčić. Čuveni velikogorički nogometni sudac, jedini iz našega grada koji je sudio jugoslavensku prvu ligu, ali i prometni stručnjak s posebnom ulogom u ovoj priči. I ponosni Goričanin koji nije želio da jedna ovakva obljetnica prođe nezapaženo.

– To je bila jako važna promjena u životu našega grada, šteta bi bilo propustiti reći da se 2. listopada obilježava 40 godina od trenutka kad je uveden prometni sustav kakav imamo i danas – govori nam gospon Mikulčić.

Ne bi mu se reklo, ali u životnom kalendaru su već 72 ljeta, što će reći da je u vrijeme dok se sve ovo događalo bi u ranim tridesetima.

– I prije nego što se o tome počelo službeno razgovarati, sjeo sam doma i dva-tri dana polako crtao kako bi to izgledalo. Gdje bi išla koja cesta, gdje semafori, gdje pješački prijelazi, gdje biciklističke staze… Sve to stavio sam na papir A3 formata i čekao pravi trenutak.

A on je ubrzo i došao. Kao što je do našeg stola u tom trenutku došao i gazda, Miljenko Rojc, pravi čovjek da nam dočara kako je to izgledalo u vrijeme dok se Zagrebačkom vozilo dvosmjerno, jer kuća mu je odmah tu, prvi red do ceste.

– Kako je bilo? Kao da smo živjeli na prikolici od kamiona! – slikovit je Rojc, kao i obično.

– Buka kamiona koji su ovuda jurili bila je nesnosna. Mi stanari znali smo nakon nekog vremena kad koji kamion prolazi, što vozi, a po tome smo i odlučivali kad ćemo ići spavati. Nema smisla ni lijegati u krevet prije nego prođu oni koji će te svakako probuditi… Sve u svemu, nepodnošljivo – objašnjava Rojc.

Ova je fotografija snimljena u svibnju 1982., nekoliko mjeseci kasnije ovako se automobili više nisu mogli mimoilaziti… Foto: Višnja Huzjak/Muzej Turopolja

 

Kako se radilo o ravnoj cesti, često su tu vozači znali nagaziti papučicu, velikom brzinom prolaziti kroz središte grada, a česte su bile i prometne nesreće, u nerijetkim slučajevima i sa smrtnim posljedicama. Problema su imali i autobusi, pa je ubrzo došlo do konsenzusa – nešto se po ovom pitanju mora promijeniti.

– Tadašnji načelnik općine Nikola Kovačević, vrlo odlučan i odrješit čovjek, okupio je ljude iz policije, ZET-a, a pozvao je i mene, koji sam u tom trenutku bio na funkciji šefa odsjeka za regulaciju prometa Grada Zagreba, u čijem sastavu je bila i općina Velika Gorica. Ljutio se, galamio, govorio da ništa ne radimo, a ja sam mu mirno odgovorio: “Ali ja već imam idejno rješenje, cijeli projekt…” Tu je i on malo zastao, iznenadio, možda malo i naljutio što sam to radio prije nego što je on to odobrio, ali dobro mu je došlo u pokretanju cijele te priče – prisjeća se Ivan Mikulčić.

U Zagrebu su se nerado odlučivali na velika ulaganja u “selske” općine, kako su tad nazivali sve okolne dijelove Zagreba, uključujući i Veliku Goricu, ali prezentacija ove priče, s gotovim rješenjem, ubrzo je prihvaćena. U proljeće 1982. krenuli su radovi, koji su do početka listopada bili u potpunosti završeni.

– U to se vrijeme iz Zagreba dolazilo jednim kolnikom, također dvosmjerno, i tako je bilo sve do ulaska u Podbrežnicu, gdje se po novome skretalo desno na današnju ulicu Matice Hrvatske, odakle se u dvije trake išlo sve do Sisačke. Postavili smo 11 novih semafora napravili nekoliko ugibališta za autobusne stanice, a najveći posao bio je posložiti sve oko tadašnje tržnice, danas Tržnog centra. Tu smo jedan manji park pretvorili u stanicu na koju i danas staju autobusi iz Zagreba, a zbog autobusa iz smjera Siska napravili smo iznimku i dodali treću traku, kako bi autobusi sa Sisačke mogli doći do kolodvora vozeći tih par desetaka metara u suprotnom smjeru. Sve druge opcije bile su neizvedive, iako smo zbog te trake morali ukloniti nekoliko stabla kestena – pojašnjava nam Mikulčić.

Do uspostave novog sustava autobusi iz Zagreba su išli do mjesta na kojem smo sjedili, do križanja na kojem je i kafić Rojc, pa danas “sakrivenim” odvojkom išli desno do današnje Matice Hrvatske, i zatim lijevo prema kolodvoru. Istim putem su se autobusi i vraćali. Uz jednosmjerni promet to se promijenilo, pa je uspostavljen model kojim autobusi voze i danas.

Odvojak kojim su nekad skretali autobusi danas je “sakriven” žardinjerama i nema prometnu funkciju

– Dio ljudi se bunio u početku, to je uvijek tako, jer vrijeme putovanja od točke A do točke B nekima se produžilo, ali ubrzo su svi shvatili da je ovaj model puno bolji. Pohvale smo dobili i od autobusnih prijevoznika, i od policije, jer smanjen je broj nesreća, ali i od običnih ljudi. Možda i najveće oduševljenje izazvala je biciklistička staza po Zagrebačkoj. Čak i oni koji dotad nikad nisu vozili bicikl sad su poželjeli isprobati novu stazu, provozati se Goricom, nastalo je malo biciklističko ludilo – sa smiješkom govori Mikulčić.

Nabraja gospon Ivan i brojne druge detalje, o kojima čovjek ne razmišlja u svakodnevnom životu, a svakako su bitni pri izradi jednog ovakvog plana. Dobili smo tako i prvi gorički zeleni val, budući da su to tad semafori radili bez ikakve koordinacije.

– Mislim da smo do tad imali četiri semafora, ali toliko loše posložena da su dva stalno bila ugašena. I na to su se ljudi neko vrijeme navikavali, s novih 11 semafora puno se toga promijenilo, pa je u prvo vrijeme znalo dolaziti i do zabuna, do lakših sudara… Ali opet kažem, novi ustroj prometa donio je cijeli niz poboljšanja i to su ljudi itekako prepoznali.

Cijeli projekt trebalo je nekako i financirati, a rješenje je pronađeno u kombinaciji SIZ-a za lokalne ceste i gradske ulice Grada Zagreba i SIZ-a komunalnih djelatnosti općine Velika Gorica. Prvi su financirali svu projektnu dokumentaciju, sve semafore i signalizaciju, drugi izgradnju autobusnih ugibališta te sve radove oko tržnice i na autobusnom kolodvoru.

I Velika Gorica je tako ušla u novu fazu svog života.

– Ponosan sam što sam kao mladi inženjer ovim projektom doprinio razvoju svoga grada, vjerujem da je to apsolutno napravljeno na dobrobit svih mojih sugrađana – ističe Ivan Mikulčić.

U to je vrijeme problem bio ulazak u grad s obje strane, pogotovo na dolasku iz Zagreba, jer tek pet godina poslije, uoči Univerzijade, napravljen je i drugi kolnički trak, što je dodatno rasteretilo gradski promet. U desetljećima koja su slijedila dobili smo i zaobilaznicu, ozbiljnu prometnu ulogu dobila je i Ulica Andrije Kačića Miošića, ali temelj je i dalje ono što je Ivan Mikulčić nacrtao na papiru A3 formata.

– Danas imamo dobru prometnu infrastrukturu, mislim da je nama u Velikoj Gorica ona puno manji problem od parkinga, kojeg kronično nedostaje. Tranzitni promet maknuo se iz središta grada, ali vjerujem da tu ima još prostora za poboljšanja. Treba motivirati ljude da idu zaobilaznim pravcima, da što manje ulaze u gradsko središte, a to se najlakše radi zaobilaznicama, ali i autocestom, koja bi morala biti besplatna. Dođe li do svega toga, prometna situacija u gradu bit će nam još i puno bolja, a ja vjerujem da se zaobilaznica koja će ići uz radar, i izlaziti na skretanju za Čiče, jednog dana mora izgraditi. Uostalom, područje prema Vukovini, gdje je i poduzetnička zona, jedini je prostor gdje se grad još može širiti – gleda u budućnost Mikulčić.

Do 1977. godine Ivan Mikulčić bavio se goričkim prometnicama, pa otišao u Grad Zagreb, od 1989. do 2010. bio u ministarstvu prometa, a do 2015. direktor Županijskih cesta

Gleda i situaciju u prometu po gradu, gleda i vidi rješenja.

– Rotori! Oni bi riješili problem na ulasku u grad s obje strane. Staviti dva velika rotora, jedan veliki rotor kod Zubaka, jedan kod veterinarske stanice, i dva manja, kod ulaza na Podbrežnicu i s druge strane kod Pivnice Turopolje. I svi čepovi bi se riješili, jer mnogi bi se i puno lakše odlučivali na zaobilaznicu – uvjeren je gospon Mikulčić.

Ova nedjelja, dakle, za njega je poseban dan. Kao što je, na neki način, poseban dan i za sve nas. Točno 40 godina prošlo je od promjene koja je unaprijedila život u našem gradu, promijenila ga, dala mu specifičnost i prepoznatljivost…. Od jednog od trenutaka koji će masnim slovima biti upisani u povijest Velike Gorice.

I zato, sretan ti rođendan, gorički jednosmjerni prometu!

HOTNEWS

Zagrebački osmaš sastavio listu za odstrel 27 učenika, policija istražuje, roditelji u strahu !

Učenik je suspendiram s nastave do kraja mjeseca, iz škole poručuju kako su poduzete sve mjere.

Objavljeno

na

U jednoj zagrebačkoj školi upravo je u tijeku istraga, zbog slučaja koji jako podsjeća na strašnu tragediju koja je prošle godine potresla čitavu regiju, kada je 13-godišnji učenik iz Beograda ubio devetero učenika i domara.  Kako javlja RTL Danas, učenik osmog razreda jedne zagrebačke osnovne škole sastavio je popis za odstrel na kojemu se nalazio 27 imena učenika, a uz prijetnju je stajala fotografija s oružjem.

Kako je riječ o problematičnom učeniku, jedna je majka slučaj prijavila nadležnim službama. Policija istražuje, ali ne otkrivaju detalje.

– Činjenično da je sve išlo na zataškavanje. Ja sam reagirala u utorak, ravnatelj je imao tri dana da obavijesti sve službe, a on to nije niti je sazvao hitni roditeljski sastanak niti je poslana stručna služba. Na tom popisu datum je bio 3.svibnja, a 1. svibnja imamo krizmu. Roditelji i djeca su u strahu što ako taj dječak izađe, dođe u školu, ne dobivaju nikakav odgovor – izjavila je majka učenika škole u kojoj se dogodio incident. Jer nakon stravične tragedije u Beogradu, u Hrvatskoj je prema protokolu o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima potrebna što žurnija reakcija.

Foto: PUZ

Iako roditelji tvrde da je učenik suspendiran s nastave do kraja ožujka, ipak se osjećaju bespomoćno.

– Nije pružena nikakva psihološka pomoć niti djeci iz tog razreda niti ostaloj djeci, ima ih koji su preplašeni i ne osjećaju se sigurno u školi niti se mi roditelji osjećamo, vrlo smo zbunjeni jer do dana današnjeg konkretne obavijesti iz škole mi nismo dobili – napomenula je majka jednog učenika.

U tijeku je Vijeće roditelja, nakon kojeg će ravnatelj s problematikom morati pobliže upoznati Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Iz sporne zagrebačke škole poručuju kako je ‘škola poduzela sve mjere koje su bile potrebne i propisane. Sve nadležne institucije koje su trebale biti obaviještene, su obaviještene. Škola je sigurna za boravak učenika i roditelji se ne trebaju brinuti zbog ovog slučaja’.

Je li u ovom slučaju bilo grešaka, odlučit će i prosvjetna inspekcija.

 

 

Naslovnica: Ilustrativni kolaž/ Kristina Stedul Fabac/PIXSELL/Screenshot YT

Nastavite čitati

HOTNEWS

Sramota! Vatrogasci DVD-a Mičevec apeliraju na nekulturne vozače koji im parkiraju ispred spremišta za vozila – evo što im poručuju !

Zbog njih kasne na intervencije, a nakon napornog i nimalo bezopasnog posla, umjesto da odmore, moraju se baviti bahatim vozačima koji znaju zauzeti i po četiri parkirna mjesta!

Objavljeno

na

Objavio/la

Jedna od javnih službi koja vam je baš uvijek na raspolaganju u hitnim slučajevima su i naši vatrogasci, a među njima su posebna vrsta ljudi oni koji se tim opasnim poslom još bave i dobrovoljno. Nije nam stoga teško zamisliti kako se osjećaju nakon što se nakon uvijek napornih i opasnih intervencija ili što je još i gore pri polasku nekome u pomoć moraju još boriti i s nekulturnim vozačima! Naime, parkiralište ispred njihove garaže u zadnje je vrijeme doslovno krcato osobnim vozilima, od limuzina do taksista, neki su toliko komotni da im nije dosta jedno parkirno mjesto, pa si zauzmu njih nekoliko. Mi bi takve mogli samo pitati ‘kaj je s glavom?’, a evo što im poručuju vatrogasaci DVD-a Mičevec.

– Dobivamo dojavu u 15:10 od Javne vatrogasne postrojba Velika Gorica kako im je potrebna pomoć u gašenju požara divljeg odlagališta otpada u Sasima na kojoj smo lokaciji u zadnjih mjesec dana bili četiri  puta. U ispomoć su još pristigli DVD Kosnica i DVD Velika Mlaka. Baš kada smo se ponadali kako je za danas dosta, eto poziva da gori smeće u Mičevcu, točnije Prudinec. Odlazimo sa intervencije u Sasima, te dolazimo na požar u Mičevcu gdje zajedno sa JVP Grada Zagreba gasimo požar. No, da ne ide sve “po špagi”. Za to su se pobrinuli vozači bez prometne kulture.

Naime na samu intervenciju smo morali malo zakasnit jer se naši operativni članovi nisu imali mjesta parkirat kod vatrogasnog spremišta, te su morali parking tražit okolo po mjestu. Naš parking je pun već mjesecima vozilima od stranih radnika koji su preplavili naše mjesto, a uz to i voze taksije, uz njih tu su i naši domaći umjetnici parkiranja koji zauzmu četiri parkirna mjesta. No, ni to nije dovoljno, nego po završetku intervencije ne možemo ići svojim kućama jer ne možemo vratit kamion u spremište, jer nalazimo na parkirana vozila ispred garaže.

Ovim putem apeliramo na sve vozače da pogledaju znakove oko sebe i da se pridržavaju zakona, jer danas je gorilo smeće a sutra može biti vaš dom – poručuju iz DVD-a Mičevec.

Foto: DVD Mičevec

Foto: DVD Mičevec

Foto: DVD Mičevec na intervenciji

Foto: DVD Mičevec

Nastavite čitati

HOTNEWS

Dva dana policijske kontrole za vozače na dva kotača

Biciklisti, mopedisti i motociklisti su najranjivija skupina sudionika u prometu.

Objavljeno

na

Dva dana policija će nadzirati vozače motocikala, mopeda i bicikala te osobnih prijevoznih sredstava. Preventivno-represivnu akciju kojoj je cilj povećanje razine sigurnosti u prometu kao i sprječavanje najtežih prometnih prekršaja povezanih sa spomenutim vozačima provest će sutra 20. i u četvrtak 21. ožujka.

Poseban naglasak bit će na pojačano postupanje u smislu nadzora poštivanja zakonskih odredbi, a kažnjavat će nepropisne brzine motocikala, nekorištenja zaštitne kacige vozača i putnika na motociklima i mopedima, nekorištenje zaštitne kacige vozača osobnih prijevoznih sredstava, isteka važenja prometne dozvole, neregistriranih vozila, upravljanja prije stjecanja prava na vožnju…

– Kako bi bilo što manje tragičnih događaja i kako bi se razina sigurnosti u cestovnom prometu podigla na još višu razinu, ovim putem pozivamo vozače i putnike u cestovnom prometu da se pridržavaju zakonskih odredbi – pozivaju iz policije.

U provedbi akcije koristit će se i uređaji za mjerenje razine buke.

 

Nastavite čitati

HOTNEWS

Tako to rade “udarnice”! Tri generacije i pet pobjeda u vikendu za pamćenje

Seniorke Udarnika pobijedile su u Poreču i vratile se na drugo mjesto tablice, generacija 2010/11 približila se na koračić od državne završnice, koju love i djevojke iz generacije 2008/09

Objavljeno

na

Objavio/la

Buran, intenzivan i zahtjevan bio je vikend iza nas u svijetu rukometašica Udarnika, u tolikoj mjeri da je trenerici prve ekipe, ali i tajnici kluba Martini Vugrinović tamo negdje u petak vjerojatno svega bilo preko glave. Seniorke su morale na daleko i naporno gostovanje u Poreč, generaciju 2008/09 dan poslije čekao je nastavak borbe za plasman na državnu završnicu, jednako kao i generaciju 2010/11.

A na kraju, kad je sve završilo, u Udarniku su carevali samo osmjesi!

Seniorke su, da s njima počnemo ovu priču, otputovale u Poreč, i to sa samo devet igračica. Plus dvije golmanice. Vincek, Mostarlić i Miletić nisu išle na put zbog problema s ozljedama, a liječničku dozvolu za povratak na parket još nije dobila ni Haramina. Budući da je od početka sezone šest igračice već napustilo Udarnik, ukupna brojka penje se na deset. I tko bi mogao pomisliti da će to ukazivati na konačan rasplet, koji kaže da je Udarnik u Poreču pobijedio – deset razlike!

Lomnjenje protivnica trajalo je dvadesetak minuta, jer nakon prve trećine utakmice prednost naših rukometašica bila je minimalnih plus jedan. A onda je krenulo… Već do poluvremena Udarnik je imao lijepih pet golova viška, što se curama očito svidjelo, pa su u istom ritmu nastavile i u prvih deset minuta nastavka. Sjajna serija 12-3 okončana je u 40. minuti, kad je semafor dvorane u Poreču prvi put pokazivao da Udarnik vodi deset razlike (23-13). U posljednjoj trećini susreta ta je razlika mirno sačuvana, pri čemu je Iva Žerdin zabila devet golova, Magdalena Jurić dodala sedam, a Nera Butković pet.

– Nikad nije lako utakmicu prelomiti u prvoj fazi, iako smo od početka pokušavali doći do prednosti koja bi nam donijela dodatnu mirnoću. Uspjeli smo u tome serijom na kraju prvog i početku drugog dijela pa sačuvali su prednost do kraja, iako smo imali stvarno kratku rotaciju. Četiri ozlijeđene igračice nisu mogle biti s nama, a nisam željela u Poreč voditi ni cure iz generacije 2008/09, budući da su ih sljedećega dana čekale važne utakmice u borbi za državnu završnicu. Ispalo je super, sad se jedino možemo nadati da će cure koje su nam nedostajale što prije zaliječiti svoje ozljede – kazala je Martina Vugrinović, trenerica druge ekipe druge lige, čime je dala i dobar uvod u sljedeću fazu ovog vikenda.

Generacija o kojoj je govorila, djevojke stare 15 i 16 godina, imale su uspješan vikend, što će reći da se radilo o dobroj procjeni kad je odlučeno da se pripremaju za svoje izazove umjesto da putuju u Poreč. Pao je prvo Samobor, a onda i Murvica, što je ovu generaciju ostavilo u ozbiljnoj šansi da se plasira na završnicu. Pred njima je još šest utakmica, svaki bod će pritom biti važan, a serija utakmica nastavlja se već idućeg vikenda gostovanjem u Zelini.

Još nekoliko koraka bliže završnici državnog prvenstva napravile su djevojke iz generacije 2010/11, koju je donedavno vodila upravo Martina Vugrinović, pa privremeno preuzeo bivši trener prve ekipe Dario Zrnić. Tu nikakvih dvojbi nije bilo ni u naznakama, budući da je Udarnik u ovoj kategoriji bio bolji od Siska s visokih 38-10, a jednaku razliku, uz nestvarno uspješnu obranu, cure su ostvarile i u gradskom derbiju s Goricom. Završilo je 29-1 za Udarnik…

S ta četiri boda ova je generacija došla na jedan bod od završnice, a do njega će pokušati doći 21. travnja, u sljedećoj rundi. Sve u svemu, bravo za sve! Uz želju da se ovakvi vikendi ponavljaju što češće…

Nastavite čitati

HOTNEWS

Za vikend 30 prometnih prekršaja, a rekorder po promilima ‘uhvaćen’ s 1,69 promila

Ovo mu nije prvi put.

Objavljeno

na

Tri dana, gorička policija na prometnicama je pojačano motrila vozače, a ukupno je utvrđeno 30 prometnih prekršaja. Od prekoračenja brzine, nekorištenja pojasa, pričanja na mobitel za vrijem vožnje pa sve do vožnje pod utjecajem alkohola.

Nešto iza ponoći, policija je u subotu 16. ožujka, zaustavila 42-godišnjeg vozača na državnoj cesti D-31.

– Oko 1:10 sati, nadzorom kod 2 kilometra ceste, utvrđeno je da je upravljao vozilom za vrijeme dok je u organizmu imao prisutnost alkohola u koncentraciji od 1,69 promila alkohola u krvi, a što mu je umanjeno za dopuštenu pogrešku od 0,10 promila – istaknuli su iz policije te dodali kako je muškarac već kažnjen za isti prekršaj.

Uhićen je, smješten u posebne prostorije za zadržavanje do prestanka djelovanja opojnog sredstva te je uz Optužni prijedlog prepraćen na Općinski sud – prekršajni odjel.

 

Nastavite čitati

Reporter 434 - 29.02.2024.

Facebook

Izdvojeno