HOTNEWS
Dan kad je Gorica postala jednosmjerna! ‘Tog se dana našim ljudima život promijenio…’
Ove se nedjelje, 2. listopada, navršava 40 godina od uvođenja jednosmjernog prometa u Veliku Goricu. Autor idejnog rješenja tog projekta Ivan Mikulčić nije želio da ovaj dan prođe samo tako. Pa smo sjeli na kavicu kod Rojca…
Objavljeno
prije 12 mjesecina
Objavio/la
Marko Vidalina
Takve stvari uvijek se rade u noći s petka na subotu, čisto da se ljudi do ponedjeljka barem malo naviknu na promjenu. I tog 2. listopada 1982. bila je subota. Malo nam je problem pričinjavalo to što je u tijeku bio “par-nepar” režim, pa su na benzinskoj na ulasku u Goricu, na uglu današnjeg parkinga iza Tržnog centra, ljudi u kolonama stajali do 5 ujutro, ali tu je policija odradila velik dio posla. I uspjeli smo, te noći krenuo je jednosmjerni promet kroz Veliku Goricu…
Tim riječima naše druženje s povodom, uz malu s mlijekom kod prijatelja Rojca, počinje Ivan Mikulčić. Čuveni velikogorički nogometni sudac, jedini iz našega grada koji je sudio jugoslavensku prvu ligu, ali i prometni stručnjak s posebnom ulogom u ovoj priči. I ponosni Goričanin koji nije želio da jedna ovakva obljetnica prođe nezapaženo.
– To je bila jako važna promjena u životu našega grada, šteta bi bilo propustiti reći da se 2. listopada obilježava 40 godina od trenutka kad je uveden prometni sustav kakav imamo i danas – govori nam gospon Mikulčić.
Ne bi mu se reklo, ali u životnom kalendaru su već 72 ljeta, što će reći da je u vrijeme dok se sve ovo događalo bi u ranim tridesetima.
– I prije nego što se o tome počelo službeno razgovarati, sjeo sam doma i dva-tri dana polako crtao kako bi to izgledalo. Gdje bi išla koja cesta, gdje semafori, gdje pješački prijelazi, gdje biciklističke staze… Sve to stavio sam na papir A3 formata i čekao pravi trenutak.
A on je ubrzo i došao. Kao što je do našeg stola u tom trenutku došao i gazda, Miljenko Rojc, pravi čovjek da nam dočara kako je to izgledalo u vrijeme dok se Zagrebačkom vozilo dvosmjerno, jer kuća mu je odmah tu, prvi red do ceste.
– Kako je bilo? Kao da smo živjeli na prikolici od kamiona! – slikovit je Rojc, kao i obično.
– Buka kamiona koji su ovuda jurili bila je nesnosna. Mi stanari znali smo nakon nekog vremena kad koji kamion prolazi, što vozi, a po tome smo i odlučivali kad ćemo ići spavati. Nema smisla ni lijegati u krevet prije nego prođu oni koji će te svakako probuditi… Sve u svemu, nepodnošljivo – objašnjava Rojc.

Ova je fotografija snimljena u svibnju 1982., nekoliko mjeseci kasnije ovako se automobili više nisu mogli mimoilaziti… Foto: Višnja Huzjak/Muzej Turopolja
Kako se radilo o ravnoj cesti, često su tu vozači znali nagaziti papučicu, velikom brzinom prolaziti kroz središte grada, a česte su bile i prometne nesreće, u nerijetkim slučajevima i sa smrtnim posljedicama. Problema su imali i autobusi, pa je ubrzo došlo do konsenzusa – nešto se po ovom pitanju mora promijeniti.
– Tadašnji načelnik općine Nikola Kovačević, vrlo odlučan i odrješit čovjek, okupio je ljude iz policije, ZET-a, a pozvao je i mene, koji sam u tom trenutku bio na funkciji šefa odsjeka za regulaciju prometa Grada Zagreba, u čijem sastavu je bila i općina Velika Gorica. Ljutio se, galamio, govorio da ništa ne radimo, a ja sam mu mirno odgovorio: “Ali ja već imam idejno rješenje, cijeli projekt…” Tu je i on malo zastao, iznenadio, možda malo i naljutio što sam to radio prije nego što je on to odobrio, ali dobro mu je došlo u pokretanju cijele te priče – prisjeća se Ivan Mikulčić.
U Zagrebu su se nerado odlučivali na velika ulaganja u “selske” općine, kako su tad nazivali sve okolne dijelove Zagreba, uključujući i Veliku Goricu, ali prezentacija ove priče, s gotovim rješenjem, ubrzo je prihvaćena. U proljeće 1982. krenuli su radovi, koji su do početka listopada bili u potpunosti završeni.
– U to se vrijeme iz Zagreba dolazilo jednim kolnikom, također dvosmjerno, i tako je bilo sve do ulaska u Podbrežnicu, gdje se po novome skretalo desno na današnju ulicu Matice Hrvatske, odakle se u dvije trake išlo sve do Sisačke. Postavili smo 11 novih semafora napravili nekoliko ugibališta za autobusne stanice, a najveći posao bio je posložiti sve oko tadašnje tržnice, danas Tržnog centra. Tu smo jedan manji park pretvorili u stanicu na koju i danas staju autobusi iz Zagreba, a zbog autobusa iz smjera Siska napravili smo iznimku i dodali treću traku, kako bi autobusi sa Sisačke mogli doći do kolodvora vozeći tih par desetaka metara u suprotnom smjeru. Sve druge opcije bile su neizvedive, iako smo zbog te trake morali ukloniti nekoliko stabla kestena – pojašnjava nam Mikulčić.
Do uspostave novog sustava autobusi iz Zagreba su išli do mjesta na kojem smo sjedili, do križanja na kojem je i kafić Rojc, pa danas “sakrivenim” odvojkom išli desno do današnje Matice Hrvatske, i zatim lijevo prema kolodvoru. Istim putem su se autobusi i vraćali. Uz jednosmjerni promet to se promijenilo, pa je uspostavljen model kojim autobusi voze i danas.

Odvojak kojim su nekad skretali autobusi danas je “sakriven” žardinjerama i nema prometnu funkciju
– Dio ljudi se bunio u početku, to je uvijek tako, jer vrijeme putovanja od točke A do točke B nekima se produžilo, ali ubrzo su svi shvatili da je ovaj model puno bolji. Pohvale smo dobili i od autobusnih prijevoznika, i od policije, jer smanjen je broj nesreća, ali i od običnih ljudi. Možda i najveće oduševljenje izazvala je biciklistička staza po Zagrebačkoj. Čak i oni koji dotad nikad nisu vozili bicikl sad su poželjeli isprobati novu stazu, provozati se Goricom, nastalo je malo biciklističko ludilo – sa smiješkom govori Mikulčić.
Nabraja gospon Ivan i brojne druge detalje, o kojima čovjek ne razmišlja u svakodnevnom životu, a svakako su bitni pri izradi jednog ovakvog plana. Dobili smo tako i prvi gorički zeleni val, budući da su to tad semafori radili bez ikakve koordinacije.
– Mislim da smo do tad imali četiri semafora, ali toliko loše posložena da su dva stalno bila ugašena. I na to su se ljudi neko vrijeme navikavali, s novih 11 semafora puno se toga promijenilo, pa je u prvo vrijeme znalo dolaziti i do zabuna, do lakših sudara… Ali opet kažem, novi ustroj prometa donio je cijeli niz poboljšanja i to su ljudi itekako prepoznali.
Cijeli projekt trebalo je nekako i financirati, a rješenje je pronađeno u kombinaciji SIZ-a za lokalne ceste i gradske ulice Grada Zagreba i SIZ-a komunalnih djelatnosti općine Velika Gorica. Prvi su financirali svu projektnu dokumentaciju, sve semafore i signalizaciju, drugi izgradnju autobusnih ugibališta te sve radove oko tržnice i na autobusnom kolodvoru.
I Velika Gorica je tako ušla u novu fazu svog života.
– Ponosan sam što sam kao mladi inženjer ovim projektom doprinio razvoju svoga grada, vjerujem da je to apsolutno napravljeno na dobrobit svih mojih sugrađana – ističe Ivan Mikulčić.
U to je vrijeme problem bio ulazak u grad s obje strane, pogotovo na dolasku iz Zagreba, jer tek pet godina poslije, uoči Univerzijade, napravljen je i drugi kolnički trak, što je dodatno rasteretilo gradski promet. U desetljećima koja su slijedila dobili smo i zaobilaznicu, ozbiljnu prometnu ulogu dobila je i Ulica Andrije Kačića Miošića, ali temelj je i dalje ono što je Ivan Mikulčić nacrtao na papiru A3 formata.
– Danas imamo dobru prometnu infrastrukturu, mislim da je nama u Velikoj Gorica ona puno manji problem od parkinga, kojeg kronično nedostaje. Tranzitni promet maknuo se iz središta grada, ali vjerujem da tu ima još prostora za poboljšanja. Treba motivirati ljude da idu zaobilaznim pravcima, da što manje ulaze u gradsko središte, a to se najlakše radi zaobilaznicama, ali i autocestom, koja bi morala biti besplatna. Dođe li do svega toga, prometna situacija u gradu bit će nam još i puno bolja, a ja vjerujem da se zaobilaznica koja će ići uz radar, i izlaziti na skretanju za Čiče, jednog dana mora izgraditi. Uostalom, područje prema Vukovini, gdje je i poduzetnička zona, jedini je prostor gdje se grad još može širiti – gleda u budućnost Mikulčić.

Do 1977. godine Ivan Mikulčić bavio se goričkim prometnicama, pa otišao u Grad Zagreb, od 1989. do 2010. bio u ministarstvu prometa, a do 2015. direktor Županijskih cesta
Gleda i situaciju u prometu po gradu, gleda i vidi rješenja.
– Rotori! Oni bi riješili problem na ulasku u grad s obje strane. Staviti dva velika rotora, jedan veliki rotor kod Zubaka, jedan kod veterinarske stanice, i dva manja, kod ulaza na Podbrežnicu i s druge strane kod Pivnice Turopolje. I svi čepovi bi se riješili, jer mnogi bi se i puno lakše odlučivali na zaobilaznicu – uvjeren je gospon Mikulčić.
Ova nedjelja, dakle, za njega je poseban dan. Kao što je, na neki način, poseban dan i za sve nas. Točno 40 godina prošlo je od promjene koja je unaprijedila život u našem gradu, promijenila ga, dala mu specifičnost i prepoznatljivost…. Od jednog od trenutaka koji će masnim slovima biti upisani u povijest Velike Gorice.
I zato, sretan ti rođendan, gorički jednosmjerni prometu!
Možda vam se sviđa
-
FOTO Svečano otkrivanje u subotu: ‘Ovo je spomenik bez roka trajanja’, kaže kipar Mikulin, autor djela u čast Sportskom društvu Radnik
-
Spomenik Radnikovcima: Još samo da stigne lopta iz Italije, pa slijedi svečano otkrivanje!
-
Radnikovci su uspjeli – stiže spomenik kultnom mjestu goričkog sporta i druženja
-
Ponovo se otvara Galerija Galženica – baš na vrijeme da proslavi svojih 40 godina
-
FOTO Nastupom učenika Područna škola Buševec proslavila 40 godina
HOTNEWS
Na Aktualnom satu o novoj sportskoj dvorani, pješačkim stazama, Kurilovečkoj šetnici, aglomeraciji…
U tijeku je 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice.
Objavljeno
prije 2 danana
26. rujna 2023.Objavio/la
Redakcija Cityportala
Gorički vijećnici 13. sjednicu Gradskog vijeća započeli su minutom šutnje nedavno preminulom Ivanu Šukeru. Nakon izglasavanja dnevnog reda, redala su se pitanja vijećnika upućenih gradonačelniku Krešimiru Ačkaru u sklopu Aktualnog sata.
Vijećnici su postavili pitanja iz svih sfera, od rekonstrukcije ulica, izgradnje Doma za starije u Podložnici, Turopoljskom leksikonu u digitalnom obliku, svinjskoj kugi, zaprašivanju komaraca, školi u Dubrancu…i brojna druga.

26.09.2023. – 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr
Mladi sportaši dobit će novu sportsku dvoranu
Prvi je pitanje postavio vijećnik Damir Slojšek vezano uz izgradnju nove dvorane za treninge sportaša.
– Pokrenute su sve aktivnosti vezane uz taj projekt. Gradit će se na parceli veličine 6 500 metara kvadratnih, a pri kraju je izrada glavnog projekta nakon čega se ide u izradu troškovnika, ishođenja građevinske dozvole i postupak javne nabave za izvođača radova. Radi se o dvorani balonskog tipa, veličine 68 puta 35 metara kvadratnih visine 11 metara. Bit će polivalentna kako bi se u njoj odvijati svi dvoranski sportovi. Prvenstveno će biti namijenjena mlađim dobnim kategorijama – ispričao je zamjenik gradonačelnika Neven Karas.
Zbog nove dvorane morat će se probiti i nova cesta kroz sportsko-rekreacijsku zonu od Rakarske prema Gradskom stadionu. Zamjenik Karas istaknuo je i kako će se u sklopu buduće osnovne škole u Kurilovcu izgraditi također veća sportska dvorana.

26.09.2023. – 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr
Pročistač će se ipak graditi europskim novcem
Vijećnika Ozrena Robića zanimalo je kada će građani moći podnijeti zahtjev za priključenje na sustav odvodnje te što je s pročistačem. Prijeti li Gradu Velikoj Gorici, zbog kašnjenja izgradnje pročistača, da izgubi komponentu financiranja iz EU fondova?
– U tijeku je prethodno savjetovanje koje završava ovaj tjedan, a nakon toga slijedi ponovno raspisivanje javnog natječaja za izgradnju u elektronskom oglasniku. Kada je u pitanju samo financiranje, ne postoji nikakva opasnost s obzirom na to da je sami uređaj prebačen u drugo operativno financijsko razdoblje od 2022. do 2027.godine te će biti financiran europskim sredstvima – odgovorio je Krunoslav Višić, direktor VG Vodoopskrbe.

26.09.2023. – 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr
‘Kurilovečka šetnica’ ide na javnu raspravu
A mještani Kurilovca uskoro će dobiti i takozvanu ‘Kurilovečku šetnicu’, upravo taj projekt zanimao je vijećnika Anrija Targuša. Zamjenik Karas odgovorio mu je kako je napravljeno idejno rješenje.
– Šetnica je planirana od križanja Jelačićeve i Lomničke ulice do Fabijančićeve, u dužini 1400 metara, a planirana širina 16 metara. Priprema se glavni i izvedbeni projekt, a 9. listopada bit će organizirana rasprava od 18 sati u kurilovečkoj Gasilani. Projekt će biti prezentiran građanima, a koji će se moći izjasniti o tom projektu – dodao je Karas.
Plan i dinamika radova o izgradnji pješačko-biciklističkih staza kao i izgradnja vodovodne mreže u Vinogradskoj ulici u Buševcu i Novom selu, zanimali su vijećnicu Ivanu Belošević.
– Početkom godine, dosta se mještana javilo sa zahtjevima za uvođenje vodovodne mreže u tim dijelovima naselja. Pokrenuli smo sve da se krene s projektiranjem projekta. Izrađena je projektna dokumentacija koja je predana na građevinsku dozvolu. No, tu nam se pokazao mali problem s imovinsko-pravnim odnosima koji također iziskuju izdavanje građevinske dozvole. Poslali smo upit u Ministarstvo, s obzirom na to da je i taj dio proglašen kao potresno područje, možemo li bez građevinske dozvole krenuti s radovima. Dobili smo pozitivno mišljenje, a s obzirom na to da je vrijednost radova oko 200 tisuća eura stavit ćemo to u plan za sljedeću godinu – dodao je direktor Višić.

26.09.2023. – 13. sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice – foto: Petra Škrinjarić/ Cityportal.hr
Pješačko-biciklističke staze od Velike Gorice prema Starom Čiču i Maloj Buni
Pročelnik za komunalne djelatnosti i promet Dubravko Katulić iznio je vijećnicima detaljan plan izgradnje pješačkih i biciklističkih staza na području Velike Gorice.
– Trenutno je u izgradnji pješačka staza u Petrovini. Uskoro bi trebali krenuti s radovima na pješačkoj stazi u Šiljakovini u Ulici Ogulinca Franje-Selje od kućnog broja 15 do 19 prema Ulici Ivana Šabana odnosno do groblja. U ovoj godini u planu je i izgradnja pješačke staze u Ščitarjevu do skretanja za Obrezinu – nabrojao je Katulić te dodao kako su u planu i veće kapitalne staze.
– To su pješačko-biciklističke staze uz glavnu cestu D30 prema Starom Čiču i D31 prema Maloj Buni. Prva faza staze ide od Velike Gorice do groblja Kušanec, ona će biti pješačko-biciklistička, dok druga faza je biciklistička staza do Male Bune u dužini 3 800 metara – dodao je Katulić i istaknu kako se staza prema Starom Čiču sastoji od 3 faze.
– Za sve staze su izdane lokacijske dozvole i izgrađeni su parcelacijski elaborati na osnovu kojih se pokreću imovinsko-pravni odnosi. Za stazu prema Starom Čiču imamo 64 katastarske čestice te je za sve napravljena procjena vrijednosti zemljišta koja prethodi postupku osiguranja dokaza odnosno izvlaštenja ako vlasnici neće biti suglasni s procjenom troškova zemljišta – naglasio je Katulić.
Nakon aktualnog sata, vijećnici su krenuli s točkama dnevnog reda, a s 16 glasova ZA i 6 protiv prihvatili su Prijedlog Polugodišnjeg izvještaja o izvršenju Proračuna Grada Velike Gorice za 2023. godinu.
HOTNEWS
Dvodnevna akcija policije: Kažnjavat će se i vozači i pješaci
Sutra i u srijedu građani će biti pod povećalom u sklopu preventivno-represivne akcije „Zaštita pješaka“.
Objavljeno
prije 3 danana
25. rujna 2023.Objavio/la
Petra Škrinjarić
Gorička policija provest će još jednu preventivnu akciju u prometu, usmjerenu prvenstveno na zaštitu pješaka kao najranjiviju skupinu u prometu. Budno oko čuvara reda, građane će promatrati sutra i u srijedu na cijelom području Policijske uprave zagrebačke.
Preventivno-represivna akcija „Zaštita pješaka“ bit će usmjerena na prekršaje vozača stoga ih iz policije pozivaju da prilagode brzinu kretanja i propuštaju pješake na obilježenim pješačkim prijelazima.
– Ujedno, na oprezu trebaju biti i pješaci, a kako ne bi bili kažnjeni cestu trebaju prelaziti na za to obilježenim mjestima i poštivati zeleno svjetlo na semaforu – ističu iz policije.
HOTNEWS
Zaletio se u ogradu u Rakarskoj ulici, pa mu izmjereno 1,47 promila alkohola u krvi
Prometna nesreća dogodila se u subotu oko 20 sati, a 57-godišnjak je lakše ozlijeđen.
Objavljeno
prije 3 danana
25. rujna 2023.Objavio/la
Redakcija Cityportala
Ukupno 23 prometnih prekršaja zabilježila je policija u vikend akciji provedenoj na goričkim cestama. Najveću koncentraciju alkohola imao je 57-godišnjak koji se u Rakarskoj ulici zaletio u ogradu obiteljske kuće.
– U subotu 23. rujna u 20:10 sati, 57 godišnji muškarac vozeći se Rakarskom ulicom sletio je s ceste i naletio je na betonski kolni ulaz i dvorišnu ogradu kod kućnog broja 106. Očevidom je utvrđeno da je imao 1,47 promila alkohola u krvi te je lakše ozlijeđen – istaknuli su iz policije i dodali kako će protiv muškarca biti podnesen Prekršajni nalog.
HOTNEWS
Vandal iz Šiljakovine: Policija uhvatila 29-godišnjaka koji je uništio grobove
Osoba je sa šireg područja Velike Gorice.
Objavljeno
prije 6 danana
22. rujna 2023.Objavio/la
Redakcija Cityportala
Gorička policija utvrdila je počinitelja vandalizma koje se dogodilo u noći sa 6. na 7. rujna na groblju u Šiljakovini.
– Ovaj tjedan provedeno je kriminalističko istraživanje nad 29-godišnjakom za kojeg je utvrđeno da je uništio nekoliko grobova u Šiljakovini. Riječ je o muškoj osobi sa šireg područja Velike Gorice, koji je iz nepoznatih razloga došao na ideju da razbije nadgrobne spomenike te pobaca i polomi križeve – rekli su iz goričke policije i dodali kako će protiv njega će biti podneseno posebno izvješće kao nadopuna kaznene prijave nadležnom Općinskom državnom odvjetništvu.
HOTNEWS
Iz Lukavca i Velike Gorice ukradeni skuteri, jedan je pronađen
Krađe su se dogodile početkom tjedna.
Objavljeno
prije 6 danana
22. rujna 2023.Objavio/la
Redakcija Cityportala
Početkom tjedna u Lukavcu i Velikoj Gorici ukradeni su mopedi. Prva krađa bila je tijekom noći 18. rujna oko 23 sata.
– Iz obiteljske kuće u Lukavcu nepoznati počinitelj ukrao je crveni moped marke Piaggio u vlasništvu 51-godišnjaka, a procijenjena šteta je 1 200 eura – istaknuli su iz policije te dodali kako je iste noći ukraden i skuter u Kolodvorskoj ulici.
– Riječ je o skuteru marke Peugeot, također 51-godišnjeg vlasnika. No, tog istoga dana oko podneva, brat oštećenog pronašao je ukradeni motor ispod pješačkog podvožnjaka prema Gradićima – dodali su iz policije i rekli kako je šteta bila procijenjena na 1 100 eura.
Izdvojeno
-
HOTNEWSprije 2 dana
Na Aktualnom satu o novoj sportskoj dvorani, pješačkim stazama, Kurilovečkoj šetnici, aglomeraciji…
-
Crna kronikaprije 2 dana
FOTO Zbog teške prometne nesreće prekinut promet na državnoj cesti Zagreb-Petrinja kod Male Gorice
-
Vijestiprije 11 sati
FOTO Velika Gorica dobila prvi solarni cvijet u Hrvatskoj
-
Sportprije 3 dana
Polet i dalje bez pobjede, podjela bodova protiv Turopoljca