Povežite se s nama

Vijesti

Velikogoričanka nasjela na internetsku prevaru i ostala bez više od sedam tisuća kuna!

Pazite na svoje podatke, redovito provjeravajte bankovne račune i transakcije, mijenjajte lozinke, čuvajte dokumente vezane uz internetske transakcije – i nećete imati problema!

Objavljeno

na

Kupovina preko interneta je u porastu, kako i ne bi kad je lakše iz udobnosti vlastitoga doma u par klikova kupiti što želimo. Štedi nam to vrijeme koje možemo iskoristiti na druge aktivnosti. No, takva kupovina prepuna je raznih zamki i prevaranata i ako nismo oprezni vrlo lako od sretnog kupca možemo postati žrtve.

Upravo jedna takva internet kupovina koja joj neće ostati u dobrom sjećanju dogodila se jednoj našoj sugrađanki prošlog tjedna, točnije 14. rujna kada je došla u Policijsku postaju Velika Gorica kako bi podnijela prijavu protiv za sada nepoznate osobe.

-Oštećena je prevarena prilikom kupovine dječjih kolica na Njuškalu. Osoba stranog imena uputila ju je da treba na određenom linku ispuniti svoje podatke za dostavu preko kurirske tvrtke GLS. Također, “prodavatelj” je tražio broj kreditne kartice koji je oštećena dala, te uz sve unijela PIN putem tokena-kažu iz policije.

Nažalost, da stvari nisu pod kontrolom oštećena je shvatila tek u trenutku kad je na ekranu ugledala rusku valutu iza čega je  na svojemu računu ostala bez tisuću eura. Ovo je samo jedan od primjera neopreza i povjerenja u prodavatelje s druge strane, ali iz policije apeliraju na građane da budu oprezni kad kupuju/prodaju putem interneta, te da paze kome daju svoje osobne podatke i brojeve bankovnih kartica.

U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako sigurnije kupovati putem interneta koje donosi portal ec.europa.eu.

1. Pazite na svoje podatke

Kako biste išta kupili putem interneta, potrebno je na internetskoj stranici na kojoj kupujete otvoriti korisnički račun. Sve što vam je za to potrebno jest pametni telefon ili računalo, internetska veza te kreditna ili debitna kartica. Osim toga, potrebno je popuniti obrazac u kojemu će se od vas tražiti osobni podaci kao što su ime i prezime, adresa elektroničke pošte, broj telefona, adresa stanovanja te broj kreditne ili debitne kartice.

Razmišljajte logično: podaci koji se od vas traže smiju biti samo oni koji su potrebni za transakciju (kome i kamo poslati proizvod, podaci za kontakt i način plaćanja). Ako se od vas traže drugi podaci, kao što su OIB, ime i prezime roditelja, bračno stanje i slično – radije ne ispunjavajte obrazac.

S obzirom na to je riječ o vrlo osjetljivim podacima koje ne želite objavljivati bilo gdje, prije nego uopće krenete ispunjavati obrazac, provjerite o kakvoj je internetskoj stranici riječ!

2. Provjerite internetsku stranicu s koje kupujete

Ako internetska stranica na kojoj kupujete počinje oznakom „https://“ i ima znak malog zaključanog lokota, informacije koje šaljete sa svog uređaja zaštićene su. Ako stranica ima oznaku „http://“ ili „not secure“ ili pak ima znak malog otključanog crvenog lokota, ta stranica nije sigurna i nemojte na njoj ostavljati svoje podatke, bez obzira na to koliko vam se naziv robne marke čini ili jest poznat.

3. Čitajte komentare drugih kupaca

Gotovo svaka stranica za kupnju putem interneta ima neki oblik ocjenjivanja odnosno recenziranja proizvoda ili usluge. Ocjene se mogu nalaziti na samoj internetskoj stranici ili na društvenim mrežama. Provjerite dojmove drugih kupaca koji su na toj stranici kupovali prije vas jer upravo među njima možete naići na informaciju koja vam može olakšati provjeru istinitosti podataka. Isto tako, i sami ostavite ocjenu da biste pomogli drugim kupcima: komentirajte proizvod, uslugu, vrijeme dostave, komunikaciju s proizvođačem ili bilo što što jest ili nije bilo dobro. Vaš će istiniti komentar pomoći drugima, kao što će komentari drugih pomoći vama.

4. Informirajte se o načinima plaćanja

Ako trgovac na web-stranici s koje kupujete inzistira na plaćanju neuobičajenim metodama kao što su očitavanje kartice unaprijed, bankovni transfer ili plaćanje telefonom, gotovo sigurno se radi o prijevari.

Najuobičajeniji način plaćanja prilikom kupovine na internetu jest kreditnom ili debitnom karticom ili putem nekog od servisa za posredovanje pri plaćanju (engl. payment gateway). Taj se pojam odnosi na sustav sigurne autorizacije kartica i plaćanja karticama putem interneta kako biste brzo, sigurno i jednostavno obavili postupak kupovine. Neki od poznatijih takvih servisa su PayPal, Wallet (Google), m-wallet (ZABA) i slično. Takvi vam servisi jamče i povrat novca ako se dogodi da vam pošiljka ne stigne ili jednostavno želite povrat sredstava. Kako biste plaćali putem tih servisa, potrebno je na njima otvoriti korisnički račun, pri čemu se nipošto ne smiju koristiti jednostavne lozinke.

Prije nego platite proizvod ili uslugu na internetskoj stranici, provjerite koje su mogućnosti plaćanja dostupne i uvijek radije odaberite neki od poznatih servisa umjesto izravnog upisivanja podataka o bankovnoj kartici u obrazac na internetskoj stranici. Tijekom takve transakcije sustav će od vas tražiti da se prijavite u svoj račun servisa za posredovanje pri plaćanju. Ne činite to na stranici na kojoj kupujete! Otvorite zaseban prozor internetskog preglednika, prijavite se u svoj račun, a zatim se vratite na stranicu na kojoj kupujete i ponovno je učitajte. Ako stranica i dalje traži da unesete podatke za prijavu, odustanite od kupnje.

Pazite na svoje podatke, redovito provjeravajte bankovne račune i transakcije, mijenjajte lozinke, čuvajte dokumente vezane uz internetske transakcije – i nećete imati problema!

 

 

 

Vijesti

Sudar kod sortirnog centra! Očevid u tijeku

Građanima se savjetuje da izbjegavaju to područje dok traje policijski rad.

Objavljeno

na

Objavio/la

Jutros je došlo do prometne nesreće na križanju sortirnog centra Hrvatske pošte u Velikoj Gorici. Na mjestu događaja je policija, a očevid još traje. Zbog toga se tim dijelom grada ne može proći.

Više detalja očekuje se nakon što policija završi s očevidom. Građanima se savjetuje da izbjegavaju to područje dok traje policijski rad.

Nastavite čitati

Sport

Gorica na telki: Puno je toga Charlton proživio, ali ovakvo nešto još nije…

Nogometaši Gorice u subotu u 12 sati igrat će protiv Charlton Athletica, kluba sa 120 godina tradicije koji se prošle sezone uspio vratiti u Championship. Sve to moći će se pratiti u izravnom prijenosu…

Objavljeno

na

Objavio/la

Osnovan u jugoistočnom Londonu još 1905., prije punih 120 godina, Charlton Athletic u svojoj je povijesti prošao puno toga. Navijači su svojim rukama 1919. izgradili stadion The Valley, za čiju su se obnovu 1990. izborili tako što su – osnovali političku stranku! Godinama su igrali u Premiershipu, još puno češće od toga u nižim ligama, kroz njihovu je svlačionicu prošao cijeli niz zapamćenih igrača kao što su Mark Kinsella, Scott Parker, Darren Bent, Scott Carson, Diego Poyet…

Puno pamtljivih trenutaka, ljudi i događaja, ali i jedna značajna mana u svemu tome; Charlton Athletic, naime, nikad u svojoj povijesti nije igrao protiv Gorice! E, pa u subotu će igrati…

Dogodit će se to u Kranjskoj Gori, utakmica će krenuti od 12 sati, a izravno će je prenositi MaxSport. Goričani će tako pred očima cjelokupne javnosti pokazati što može protiv kluba koji se prošle sezone kroz play-off vratio u Championship, drugi rang engleskog nogometa, kojeg je 2000. godine i osvojio, ušavši tako u Premiership, u kojem se zadržao sljedećih sedam godina.

Danas je Charlton u nekom drugom điru, u pokušaju da se vrati tamo gdje je bio početkom ovog stoljeća, a to će pokušati izvesti Nathan Jones, Velšanin koji sjedi na klupi ovoga kluba. Imena njegovih igrača, pa čak i onih najboljih, neće previše značiti bilo kome iz šire hrvatske nogometne javnosti, a i ona uža malo zna o tipovima kao što su belgijski golman Thomas Kaminski, braniči Joe Rankin-Costello i Reece Burke, irski veznjak Conor Coventry ili Amari’i Bell, lijevi bek s Jamajke…

Naravno, ni Englezima apsolutno ništa u životu ne znače imena poput Jurice Pršira, Ivana Fiolića ili Ante Ercega, pa će vrlo zanimljivo biti vidjeti o kakvom se ovdje odnosu snaga radi. I koliko će Gorica moći parirati, odnosno nametnuti se jednom ovakvom protivniku. Carević je želio ozbiljne protivnike u pripremama, dobio je sudare sa Šahtarom iz Donjecka i ovaj sa Charltonom, no jedan je ipak otpao.

Znalo se to već neko vrijeme, ali sad je i službeno potvrđeno da Gorica u svom sljedećem pripremnom izazovu neće ići na egipatski Pyramids, prvaka Afrike, nego na slovenskog drugoligaša Iliriju.

Ali, naravno, prvo se treba posvetiti Charltonu. Točnije, samima sebi u ogled sa Charltonom. Subota, 12 sati, MaxSport…

Nastavite čitati

Sport

Filipović i službeno osmo pojačanje: ‘Hvala Gorici što je vjerovala u mene’

Već danima najavljivani Jakov Filipović (32) i službeno je postao novi igrač Gorice nakon što je potpisao ugovor do 2027. godine. Prvi put ćemo ga u dresu s brojem 4 vidjeti već u subotu od podne

Objavljeno

na

Objavio/la

Šarmantan osmijeh, krajnje neobična frizura i samo nešto manje neobična brada stigli su u HNK Goricu u liku Jakova Filipovića. Naravno, došla je skupa s 32-godišnjim stoperom u goričku svlačionicu i značajna doza iskustva i kvalitete, a brojke kažu da je Filipović osmo pojačanje Gorice ovoga ljeta. Osmo i najzvučnije.

Igrač Gorice u petak poslijepodne i službeno je postao danima najavljivani branič koji je u svom nogometnom životopisu upisao Osijekovu školu nogometa, a zatim i epizode u BSK, Cibaliji, Inter Zaprešiću, Lokerenu, BATE Borisovu i na kraju Beverenu. Proljeće je proveo kao slobodan igrač, a u Goricu je stigao još prije nekoliko dana. Točnije, stigao je u Kranjsku Goru, gdje se momčad trenera Marija Carevića priprema za zahtjevno otvaranje nove sezone.

– Sretan sam i zahvalan Gorici na ukazanom povjerenju. Već se osjećam odlično ovdje, dečki su me prihvatili na najbolji mogući način. Zajedno smo već par dana, naporno treniramo i pripremamo se za novu sezonu u kojoj moramo davati svoj maksimum, a siguran sam da onda ni rezultati neće izostati – rekao je Filipović u svojoj prvoj izjavi kao igrač Gorice.

O svim specifičnostima njegova životnog i nogometnog puta već smo pisali, riječ je o igraču koji je 2017. godine upisao tri nastupa za “šarenu” reprezentaciju Hrvatske, o momku kojeg su svojedobno smatrali ponajboljim stoperom HNL-a, a svi u Gorici nadaju se da će u sljedeće dvije sezone, koliko će mu trajati ugovor, biti barem na približnoj razini.

Zadužio je Jakov Filipović dres s brojem 4, kojeg je donedavno nosio Matthew Steenvoorden, a Gorici će puno moći pomoći već u od utakmice sa Charltonom u subotu u podne. Stefan Perić se polako vraća, Filipović se priključio, Leš je standardan, a to će reći da Gorici sad nedostaju “samo” još jedan ili dva stopera, jer Carević namjerava igrati s trojicom u zadnjoj liniji, a za to je uz kvalitetu potrebna i kvantiteta.

U svakom slučaju, Gorica je dobila potencijalno veliko pojačanje, i na terenu i izvan njega.

Nastavite čitati

Vijesti

U Turopolju našli rješenje: Zatvara se trgovina, ali kruh stiže u mjesto!

Budući da od ponedjeljak Turopolje više neće imati svoju jedinu trgovinu, u Mjesnom odboru su se aktivirali i pronašli rješenje za prvu ruku

Objavljeno

na

Veliku pozornost izazvala je objava kako se u naselju Turopolje 21. srpnja zatvara jedina trgovina. Dok se nešto po tom pitanju ne promjeni, dok se ne nađe netko tko će na dobro poznatoj lokaciji ponovno otvoriti trgovinu s mještovitom robom, u tamošnjem Mjesnom odboru pokušavaju pronaći rješenje.

O onome što su za prvu ruku uspjeli smisliti i organizirati obavijestili su i svoje mještane

“Nakon iznenadne vijesti o zatvaranju (nadamo se privremenom) jedine trgovine u Turopolju, Mjesni odbor stupio je u kontakt s pekarnom Bibi iz Starog Čiča i dogovorio da će njihovo vozilo od utorka 22.srpnja voziti i prodavati kruh i peciva u Turopolju.

Okvirno vrijeme zasad je 8:15 min kod trgovine, te nakon toga duž ulice Drage Lučana prema Rakitovcu. Detaljnije vrijeme i mjesta prodaje slijedeći tjedan kad započne s razvoženjem.

Molimo sve korisnike društvene mreže da obavijeste svoje (prvenstveno starije) susjede, prijatelje i ine koji se ne koriste ovim tehnologijama o gore navedenom stanju”, stoji u objavi.

Sve pohvale, naravno, za inicijativu ljudi koji vode Mjesni odbor, uz nadu da će ovakvo stanje što kraće potrajati…

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Velikogorička tvrtka od otpada stvorila proizvod koji će puno toga promijeniti

Tvrtka smještena u velikogoričkoj ulici Fausta Vrančića jedna je od vodećih u Europi po pitanju proizvodnje ambalaže, a sad je iz Modepacka stiglo i rješenje koje bi moglo preoblikovati cijelu ovu industriju

Objavljeno

na

Lignin je, kaže definicija, složen organski polimer koji se nalazi u staničnim stijenkama biljaka, osobito u drvenastim biljkama, odnosno jedan od glavnih sastojaka biljnih staničnih stijenki, uz celulozu i hemicelulozu, te igra ključnu ulogu u mehaničkoj čvrstoći, vodootpornosti i zaštiti biljaka.

Lignin je, osim što je sve to iz definicije, povijesno gledano i otpad u šumarstvu i poljoprivredi, ali velikogorička tvrtka Modepack to je promijenila. I lansirala Lignin eCommerce vrećice, inovativan proizvod koji bi mogao preoblikovati industriju ambalaže.

– Taj je proizvod izrađen kombinacijom jednog od najzanemarenijih prirodnih materijala i reciklirane prikupljene plastike – kaže predsjednik Uprave ove tvrtke Jure Širić u razgovoru za portal Lidermedia.

Modepack, koji već nekoliko godina posluje u našem gradu, među vodećim je europskim proizvođačima ambalaže za eCommerce i kurirske službe, a u tvrtki smatraju da ove vrećice predstavljaju održivu alternativu i promjenu paradigme u znanosti o materijalima. Lignin se tako sad koristi za stvaranje visokoučinkovite, održive ambalaže.

– Zahvaljujući nedavnim dostignućima u razvoju biomaterijala iz švedske tvrtke Lignin Industries AB, Modepack je razvio eCommerce vrećicu koja spaja čvrstoću i ekološku odgovornost. Ovo nije samo još jedan ekološki prihvatljiv proizvod, riječ je o prekretnici prema zelenijoj budućnosti – kaže Širić za Lidermedia.

Ova inovativna kombinacija smanjuje emisije CO₂ za čak 60 do 70 posto u usporedbi s konvencionalnim vrećicama od plastike.

– S obzirom na sve jače regulatorne pritiske i rastuću potražnju potrošača za ekološkim rješenjima, takve vrećice odgovaraju na potrebe poduzeća koja žele poslovati održivo, a da pri tome ne žrtvuju funkcionalnost. Otporne na vlagu i iznimno izdržljive, idealne su za internetske trgovce i kurirske službe koji žele poboljšati svoju ekološku odgovornost i pružiti vrhunsko korisničko iskustvo – zaključio je Širić.

Nastavite čitati

Reporter 450 - 26.06.2025.

Facebook

Izdvojeno