Povežite se s nama

HOTNEWS

Velika inspekcija! Istražili smo za vas gdje je u Gorici najbolje kupovati…

Obišli smo svih šest velikogoričkih velikih trgovina, svih šest isti dan, 17. rujna, pri čemu smo se trudili pronaći proizvode koji nisu bili na bilo kakvom sniženju. I, na koncu, dobiti odgovore gdje je najugodnije i najpovoljnije kupovati u našem gradu…

Objavljeno

na

Talijanski trgovački lanac Eurospin, poznat po diskontnim cijenama, stigao je nedavno u Veliku Goricu. Konkurenciji je to bio znak da još jače krenu u borbu za svakog kupca, pa je Lidl osmislio akciju kojom bi dodatno zadržao svoje kupce. Naime, prilikom svake kupovine iznad 120 kuna, na blagajni su građani dobili kupon kojim se ostvaruje popust za kupnju tjedan nakon. I dok supermarketi pokušavaju privući kupce sniženjima i uvjeravaju nas u kvalitetu svojih proizvoda, zapitali smo se gdje se u Gorici najviše isplati kupovati, pa smo krenuli u trgovine provjeriti cijene.

Obišli smo šest najvećih trgovina u našem gradu – Maxi Konzum, Lidl u Ulici kneza Ljudevita Posavskog, Kaufland, Eurospin, Spar kod Doma zdravlja te KTC na Tržnom centru. Naša košarica sadržavala je 12 proizvoda, a pokušali smo naći najjeftinije u svakoj od trgovina. Trudili smo se i pronaći proizvode koji nisu na sniženju kako bi saznali što realnije cijene, no to nije uvijek bilo moguće. Naime, taj dan, baš je sav krumpir u Kauflandu bio na sniženju. Na kraju se pokazalo kako se 17. rujna najviše isplatilo kupovinu obaviti u novootvorenom Eurospinu. Financijski najlošije ste prošli ako ste iste stvari taj dan kupili u KTC-u. Razlika između ta dva računa bila je 13,25 kuna.

Konzum je, po nama, pak pobjednik kategorije izbora proizvoda. Jedina zamjerka ponudi bile su “crne” banane, ali u ovoj trgovini zadovoljavajući je izbor voća i povrća. Tu je i velik broj proizvoda za kućanstvo, bebe, kozmetike… Po raznolikosti ponude, među goričkim konkurentima najsličniji mu je Kaufland. KTC, osim cijenom, nije zadovoljio niti kvalitetom voća i povrća, kao ni općenitom ponudom.

Treba uzeti u obzir i kako je ovo najmanja od svih trgovina koje smo posjetili, pa ne čudi ni manji broj proizvoda. No ono na čemu bi, unatoč veličini, trebali poraditi su kvaliteta. U vijeme našeg posjeta ovoj trgovini i krumpir i banane vapili su za natpisom “sniženje zbog isteka roka valjanosti”, a izbor mesa i kruha također je nešto čime se ova trgovina na taj dan nije mogla pohvaliti.

Nije nas se dojmio ni raspored artikala u trgovini, a minus je i lokacija ukoliko kupnju obavljate automobilom. Naime, vrećicu sa stvarima morat ćete nositi iz podruma Tržnog centra do nekog od obližnjih parkirališta. Ostale trgovine, pa čak i Spar na Tržnom centru, tu su u nešto boljoj poziciji. Osim velikih trgovačkih kolica, kupovinu će vam olakšati i to što nema stepenica, pa bile one i pokretne.

Lidl, inače, po uređenju i poslovnoj filozofiji najsličniji Eurospinu, na ovaj je dan bio skuplji od Spara, ali zauzeo je visoko treće mjesto najjeftinijeg trgovačkog centra u Gorici. Trgovina je odnedavno i preuređena pa su voće i povrće sada na samom ulazu. U Lidlu ponudu ne možemo nazvati lošom, ali često od nekog proizvoda imaju tek jednu ili dvije marke, pa ova trgovina ne pripada onima najbolje opremljenima. Pohvale svakako zaslužuje za veličinu parkirališta, kao i natkriveni dio istoga te, osim uobičajenog mjesta za osobe s invaliditetom, mjesta za roditelje s djecom koje se nalazi odmah pored ulaza.

Ovo potonje ima još jedino Spar. Dojma smo i kako Eurospinov parking nije dovoljno velik. No talijanski trgovački lanac svakako ima najuredniju trgovinu. Razlog tome može biti i to što je tek nedavno otvoren, pa ćemo čistoću prostora moći procijeniti tek u narednim mjesecima. KTC, Kaufland i Konzum, u kojemu je neuredno izgledao dio sa svježim voćem i povrćem, također nas nisu impresionirali čistoćom prostora, ali Maxi Konzumu idu pohvale za raspored proizvoda. Prednošću smatramo i to što su osnovne namirnice, po koje najčešće idemo, poprilično logično organizirane, a velik dio trgovine moguće je preskočiti ukoliko s tog odjela ništa ne trebamo.

Organizacijski, ne oduševljavaju ni KTC, Kaufland i Spar. Lidl i Eurospin u ovoj su kategoriji tek za nijansu “lošiji” od Konzuma. Manji je izbor proizvoda različitih proizvođača, no u trgovinama se lako snaći i pronaći ono po što ste došli. Iz ove ocjene isključit ćemo dio trgovine gdje se nalaze razne kućanske potrepštine, odjeća, namještaj i ostalo što čini periodičnu ponudu trgovina. Istini za volju, ne znamo tko se tu može snaći niti isprve pogoditi gdje bi mogle stajati, na primjer, muške potkošulje.

Zanimljivo je bilo provjeriti i porijeklo proizvoda, a po deklaracijama na kutijama, na taj dan u Lidlu i Kauflandu mogli ste pronaći rajčicu istog hrvatskog dobavljača po identičnoj cijeni od 7,99 kn/kg. Najskuplju rajčicu tog je dana prodavao Konzum po cijeni od 9,99 kn/kg, a radi se o proizvodu iz Poljske. Kilogram rajčice taj dan najmanje je koštao u Eurospinu. Proizvod je, kaže deklaracija, uzgojen u Hrvatskoj, čak na istom području kao one iz Lidla i Kauflanda, ali od drugog dobavljača, i cijena mu je bila dvije kune jeftinija od konkurentskih Lidla i Kauflanda – koštala je 5,99 kn/kg. Općenito smo dojma kako je Eurospinov odjel voća i povrća, iako ne pretjerano raznolik ili velik, cijenom jedan od povoljnijih od ovih trgovačkih lanaca.

Što se tiče ostalih proizvoda, trgovci uglavnom imaju vrlo slične, a često i iste cijene određenih proizvoda. Očito prate konkurenciju i prilagođavaju se. No ono na čemu se na dan naše kupovine moglo najviše osjetiti razlika u cijeni je kilogram riže. I dok je njegova cijena u ostalim trgovinama od 7,79 do 7,99 kuna, u KTC-u je kilogram riže koštao čak 11,99 kuna. U ovom trgovačkom lancu naći ćete i najskuplji dodatak jelima, kojeg uglavnom čine sušeno povrće i sol. Vrećica od 250 grama ovdje će vas koštati 5,39 kuna.

Kaufland će vam istu stvar, ali svoje robne marke, prodati za 4,79 kuna, a ostali trgovci to će vam naplatiti ispod četiri kune za 250 grama. Zapravo, kada pogledamo račun, u KTC-u niti jedan proizvod s naše liste nije bio najjeftiniji u usporedbi s drugim trgovinama. Najnižu cijenu imali su u dva slučaja – ulje i brašno, ali i tu im konkurencija nije dopustila primat, pa jednake cijene imaju i neki od konkurencije. Najjeftinija jaja na taj dan nudio je Lidl, a bila su za 50 lipa do 1,50 kuna jeftinija od ostalih trgovina.

U inspekciji po trgovačkim centrima promatrali smo i zaposlenike trgovina. Najlakše ćete do pomoći trgovca doći u Konzumu i Eurospinu, a u najnovijem trgovačkom centru u Velikoj Gorici i osoblje je bilo najljubaznije. Zamjerke nemamo ni na Konzumove zaposlenike s kojima smo razgovarali taj dan. Ukoliko ste u potrazi za nekim artiklom ili pomoći, najteže ćete, po našem iskustvu, do informacije doći u Kauflandu i Lidlu. U KTC-u su zaposlenici bili ljubazni i i spremni pomoći.

Na kraju, svatko ima svog favorita i trgovinu u koju najradije odlazi, a za značajnije uštede jednostavno je potrebno pratiti letke i akcije trgovaca. Većina je sada dostupna i putem interneta, na stranicama trgovina, a mnoga kućanstva letke dobiju i u poštanske sandučiće. No kako se ne bi previše zanijeli popustima, stručnjaci ipak savjetuju da prije odlaska u kupovinu napravite popis potrebnih stvari i kupujete zaista samo to što se na njemu nalazi.

U planiranju će vam pomoći i ako unaprijed odredite budžet za namirnice te u trgovinu ne nosite previše novca. Dobro je popis napraviti na temelju tjednog jelovnika koji ste unaprijed osmisili, a koji će osim uštede donijeti i racionalnijoj iskorištenosti namirnica te tako višak neće završiti u smeću. Nije loše imati na umu i kako trgovci često stavljaju proizvode koje najviše žele prodati u visinu očiju, što je samo jedan od “trikova” koji se koristi u praktički svim trgovačkim centrima na svijetu.

To je još jedna zamka u kojoj će vam pažljivo izrađen popis namirnica značajno pomoći. Također, savjet stručnjaka je da u trgovinu ne odlazite umorni i gladni jer ćete tada prije posegnuti za slatkišima, grickalicama i nepotrebnim namirnicama. Uštedjeti se može i ako svaki put u kupovinu odlazite sa svojom vrećicom jer ju tada ne morate kupovati.

HOTNEWS

S gotovo 290 tisuća eura Županija sufinancira boravak djece u vrtićima

Maksimalan iznos potpore po djetetu je do 1.000 eura.

Objavljeno

na

Kako bi omogućila bolju kvalitetu predškolskog odgoja i obrazovanja na ruralnom području Zagrebačka županija iz godine u godinu pomaže svojim općinama u financiranju boravka djece u predškolskim ustanovama.

Za tu je namjenu ove godine osigurala iznos od 283.800 eura.

Pravo prijave na županijski natječaj imaju jedinice lokalne samouprave s područja Zagrebačke županije svrstane od I. do IV. skupine razvijenosti.

  • Intenzitet potpore:

– do 100% po polazniku programa predškolskog odgoja i  obrazovanja jedinici lokalne samouprave I. i II. skupine razvijenosti

– do 80% po polazniku programa predškolskog odgoja i obrazovanja jedinici lokalne samouprave III. skupine razvijenosti

– do 60% po polazniku programa predškolskog odgoja i obrazovanja jedinici lokalne samouprave IV. skupine razvijenosti

Javni natječaj za dodjelu sredstava otvoren je do 13. ožujka.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Općina Orle: Imamo zeleno svjetlo za prijavu na stambeno zbrinjavanje

Broj zainteresiranih je zaista zadovoljavajući, kreće priprema za prijavu

Objavljeno

na

Objavio/la

Završila je anketa Općine Orle o interesu za stambeno zbrinjavanje mladih osoba i obitelji. Kako doznajemo u Općini, broj zainteresiranih zaista veseli, budući da je interes u anketi izrazilo 58 mladih, odnosno obitelji.

Inače, anketa je odredila količinu potrebe za stanovima i omogućila Općini Orle da pristupi programu Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, koje pomaže u izgradnji i obnovi stambenih jedinica u državnom vlasništvu na potpomognutim područjima Republike Hrvatske.

– Riječ je o programu namijenjenom našim mladim zaposlenim stanovnicima do 45 godina, kao i mladim obiteljima koje će dobiti i posebne uvjete, poput povoljne cijene najma stana. Namjera nam je da zadržimo mlade ljude, omogućimo im razlog za ostanak ali i da potaknemo doseljavanje na područje općine – istaknuo je načelnik Ervin Vujica.

Foto: Igor Đuran

Nastavite čitati

HOTNEWS

Skije i čašu pod ruku i – na Sljeme

Na ispijanje vrhunske kapljice na 1000 metara nadmorske visine zove TZ Zagrebačke županije

Objavljeno

na

Opet nešto novo i inovativno iz Turističke zajednice Zagrebačke županije! Osmislila je zanimljiv vikend program na Vidikovcu, koji očarava panoramskim pogledom sa Sljemena.

Foto: Cityportal

Dakle, u subotu 23. veljače od 13 sati počinje Ski & Wine fest, a skijate li ili ne, možete uživati u dobrom društvu uz ispijanje vrhunskih vina poznath vinara poput obitelji Tomac,Šember, Dobra Berba, Philipecz, Jagunić i Kos, i to u ambijentu koji nije uobičajen za eno događanja.

Zato će uživanje u vinu dobiti sasvim novu dimenziju, ne samo zbog snježne destinacije nego i činjenice da  činite dobro djelo.

Foto: Bolnica Bistra

Naime ovaj event Zajednica organizira u suradnji s Hrvatskom udrugom ljubitelja skijanja i snowboardanja a posvećen je podršci Specijalnoj bolnici Bistra, koja brine o djeci s najtežim zdravstvenim stanjima iz cijele Hrvatske, a kojoj će prikupljena sredstva u humanitarnoj tomboli omogućiti bolju kvalitetu njege i skrbi.

Zbog specifičnosti lokacije, brojnih sadržaja od 13 do 16 sati, broj sudionika je ograničen, pa je dolazak potrebno unaprijed potvrditi putem [email protected]ili +385 (1) 4873 665.

Nastavite čitati

HOTNEWS

U pripremi mjera za pedijatre od 1200 eura mjesečno

Novi Program mjera naći će se pred Gradskim vijećem na sjednici idući tjedan.

Objavljeno

na

Objavio/la

Nedostatak liječnika specijalista dugogodišnji je problem u Hrvatskoj kojem ustanove u zdravstvu pokušavaju doskočiti na razne načine. Primjerice, na razini naše županije godinama postoje subvencije kamate na stambene kredite, zatim subvencije troškova stručnog usavršavanja i doškolovanja, pa čak i financiranje specijalizacija liječnicima od strane Zagrebačke županije.

No, proces je dug, a građani i dalje žele imati dostupnu zdravstvenu uslugu, posebice kada je riječ o specijalistima pedijatrije, čije su čekaonice i u Domu zdravlja u Velikoj Gorici prepune. Inače, velikogorička Ispostava doma zdravlja sada ima četiri preopterećene pedijatrijske ordinacije, a u njima tri doktorice rade kao umirovljenici od kojih jedna na pola radnog vremena.

Kako u travnju dolazi tek jedna nova pedijatrica sa specijalizacije, za očekivati je da sustav neće održati potrebnu zdravstvenu skrb najmlađih Velikogoričana, stoga je Grad preuzeo odgovornost i pripremio novi Program mjera osiguravanja specijalističke zdravstvene zaštite na području grada, a koji će se naći pred Gradskim vijećem na sjednici idući tjedan.

Gradske subvencije rada pedijatara iznosit će 1.200 eura neto mjesečno za puno radno vrijeme, a za nepuno radno vrijeme pedijatra subvencija će iznositi 600 eura. Ovo pravo moći će ostvariti postojeći i novi doktori medicine specijalisti pedijatrije koji rade u specijalističkim ordinacijama u sklopu Doma zdravlja u Velikoj Gorici te liječnici koji obavljanju privatnu praksu u pedijatrijskim ordinacijama u zakupu Doma zdravlja Velika Gorica.

– Ovo je iskorak kojim želimo osigurati kvalitetniju zdravstvenu skrb za naše najmlađe, a realnost je danas da bez ovakve potpore to u mnogim gradovima neće moći biti moguće. Vjerujemo da je potpora dovoljno poticajna da privučemo nove pedijatre, naročito iz Zagreba koji nam je toliko blizu, i da tako osiguramo kontinuitet dovoljnog broja – istaknuo je gradonačelnik Velike Gorice Krešimir Ačkar.

Prihvati li Gradsko vijeće ovaj prijedlog programa mjera, dat će priliku da naša djeca imaju adekvatnu zdravstvenu skrb i da se rasterete čekaonice postojećih pedijatara.

Dodajmo kako će pravo biti ostvarivo prijavom na Javni poziv, dok je optimalan broj za osiguravanje adekvatne zdravstvene zaštite u velikogoričkom Domu zdravlja – šest pedijatara.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Velikogorički student Bono Šerić ambasador je Student Future Day-a

Bono: Nakon faksa vraćam se ostvariti karijeru u svoj grad koji ima visoku kvalitetu života

Objavljeno

na

Objavio/la

U posljednjih 20 godina održavanja, više od pet tisuća studenata sudjelovalo je na događaju Student Future Day, u organizaciji Zagrebačke škole ekonomije i managementa. Ovaj tradicionalni sajam karijera, koji će se ove godine održati u ožujku, pokrenut je na inicijativu studenata koji dobivaju priliku predstaviti se uspješnim poslodavcima.

Među njima je i 21-godišnji velikogorički student Bono Šerić, koji je ujedno i ambasador događaja, i po treći će puta biti dijelom dvodnevne razmjene iskustava i znanja te novih prilika za praksu i zapošljavanje s više od 30 vodećih hrvatskih i globalnih kompanija.

Bono se, kaže, nakon završenog fakulteta vraća u Veliku Goricu.

– Sretan sam da kao ambasador ovog događaja mogu predstavljati i svoj grad. Ja se definitivno vidim u Velikoj Gorici, tamo sam se rodio i planiram tamo živjeti. Gorica je u zadnjih par godina postala grad koji se brzo razvija, a kvaliteta života je visoka. Inače, na samom događaju vlada zdrava konkurencija među studentima, ali isto tako vlada i konkurencija među tvrtkama – kaže Bono.

Foto: ZSEM

Njegova uloga je da aktivno sudjeluje u organizaciji i promociji ovog sajma, radi na povezivanju studenata i poslodavaca, vodi Speed networking grupu i pomaže tvrtkama tijekom događaja. Također, ovo mu je prilika da izoštri svoje organizacijske i komunikacijske vještine, stekne iskustvo u suradnji s poslovnim sektorom, što mu u konačnici otvara vrata buduće karijere.

– Mnoge kompanije redovito se vraćaju, prepoznajući vrijednost ovog događanja u pronalasku kvalitetnih kandidata, dok nam se svake godine pridružuju i nove tvrtke koje žele uspostaviti suradnju sa studentima ZŠEM-a. Tvrtke dolaze iz različitih sektora, pružaju studentima širok spektar mogućnosti za stručne prakse i zapošljavanje – istaknula je koordinatorica događaja, Lucija Drmač.

Impresivan je podatak je da se 94% diplomiranih studenata zaposli unutar prve godine nakon završetka studija, što potvrđuje uspješnost ovog projekta u povezivanju studenata s poslodavcima. Odaziv poslodavaca na Student Future Day je svake godine iznimno velik, e riječ je o 30-ak vodećih kompanija koje aktivno traže mlade talente.

Foto: ZSEM

– Velika je prednost što se kao ambasador možeš povezati s jako puno kompanija, cijeli dan si s njima, pomažeš im i stvaraš networking. Također, imaš brzinske razgovore s gotovo svim kompanijama. Svatko dobije jednaku priliku da u jednakom vremenu odradi razgovor s svakom prisutnom kompanijom –dodao je Bono, koji je upravo na ovom događaju dobio praksu u Kauflandu u kojem je ostao dvije godine.

Studenti i predstavnici tvrtki pozvani su na Student Future Day, ove godine 06. i 11. ožujka u dvoranama Zagrebačke škole ekonomije i managementa.

Nastavite čitati

Reporter 444 - 19.12.2024.

Facebook

Izdvojeno

Sva prava pridržana © 2022 e-Radio d.o.o.