Povežite se s nama

HOTNEWS

Turopoljske folklorašice zvijezde novog spota Miroslava Škore

Spot je sniman jučer na kamenolomu podno Okića.

Objavljeno

na

Članice Folklornog ansambla Turopolje i KUD-a Ščitarjevo sudjelovale su u snimanju spota za novu pjesmu Miroslava Škore „Leti sokole“. Ta suradnja ostvarena je zahvaljujući dugogodišnjem prijateljstvu članica Društva žena Novo Čiče i samog pjevača.

– Sve je krenulo prije tri godine za vrijeme pandemije. A kako je „himna“ društva žena upravo njegova pjesma „Zadnja želja“ odlučile smo ga pozvati kao gosta na našu godišnju skupštinu. On se odazvao i tu je krenula ta suradnja i prijateljstvo. Kako se često čujemo, družimo i idemo na njegove koncerte, zamolio nas je da pronađemo djevojke u narodnim nošnjama koje bi voljele biti u njegovom spotu – ispričala nam je tajnica društva Dubravka Davutović.

Foto: FB Društvo žena Novo Čiče

Spot je sniman jučer na kamenolomu podno Okića, a folklorašice iz Turopolja i Ščitarjeva odlično su se snašle u novoj ulozi.

– Oduševljeni smo što smo kao društvo pozvani da sudjelujemo u spotu. Inače volimo Škoru i njegove pjesme, tako da nam je to sve skupa bila jedna odlična kombinacija. Uvijek se rado odazovemo na brojne pozive, manifestacije i suradnje, a ovo je svakako jedna velika promocija našeg društva, narodnih nošnji i kulturne baštine – rekla nam je Branka Tretinjak, predsjednica KUD-a Ščitarjevo.

Foto: FB Društvo žena Novo Čiče

Višesatno snimanje odrađeno je na obostrano zadovoljstvo.

– Cure su oduševljene i ovo im je jedno lijepo iskustvo. Na snimanju je bilo jako lijepo. Svi dečki iz benda, snimatelji i ostala ekipa bili su prijateljski raspoloženi, vedri i humoristični. Tih nekoliko sati je zaista brzo proletjelo. Gospodin Škoro je prezadovoljan i doći će nam idući tjedan u Veliku Goricu na druženje, da se svi ponovno okupimo i vidimo – dodala je Davutović.

Spot za pjesmu „Leti sokole“ svjetlo dana bi trebao ugledati već idući tjedan.

HOTNEWS

Otišli smo u šoping u Sloveniju i usporedili cijene – evo računice

Redakcija Cityportala usporedila cijene nekoliko istih namirnica u dvije susjedne države.

Objavljeno

na

Objavio/la

Na dan kada je na snagu stupila Vladina odluka o ograničenju cijena 70 osnovnih proizvoda i dan trećeg bojkota trgovina u Hrvatskoj, u petak 7. veljače zaputili smo se u susjedstvo kako bi na licu mjesta provjerili, imaju li zaista naši susjedi povoljnije cijene namirnica u trgovačkim centrima.

Brežice, pogranični grad u Sloveniji, činio nam se najbližim. Od Velike Gorice udaljen cca 40 minuta. Kako bi ‘izbjegli  vinjetu’ išli smo preko ‘male Bregane’ za Mokrice i Ribnicu, i vožnjom usporedno s autoputom stigli u Brežice, koje trgovačke lance imaju odmah na ulazu na Cesti svobode. Riječ je o Eurospinu, Hoferu, Lidlu, a u blizini je i Interspar.

Slovencima je ova subota neradna. Obilježavaju Prešernov dan, u sjećanje na velikana romantizma, Francea Prešerna. Moramo priznati da, kada im je nacionalni praznik na dan smrti slavnog pjesnika, zaista drže do svoje kulturne baštine.

No, drže Slovenci i do svojeg standarda. Prema podacima Forbesa, prosječna neto plaća u Sloveniji 2023. godine iznosila je 1445 eura neto, što je tada u odnosu na hrvatski prosjek bilo 25,87 posto više.

U posljednjih pola godine ili i više, njihove blagajne sve češće pune i Hrvati. Na parkingu trgovačkog lanca Lidl pola je automobila SLO registracija, dok ostalu polovicu čine HR tablice, i to ZG i KR oznake. Dali smo si truda, i omjer je zaista pola-pola. Uoči spomenutog praznika bila je poveća gužva, iako se među policama većinom mogao čuti glasni žamor na hrvatskom jeziku. Kao da smo ‘doma’.

Unatoč tome, bez većih čekanja kupili smo namirnice za usporedbu, a ovdje ćemo izdvojiti samo dvije, i to ‘slatke’.

Nutella

Nutella, na lošem glasu zbog količine šećera i palminog ulja i dalje je omiljeni namaz u domaćinstvima i čest predmet usporedbe kada su cijene u pitanju. U slovenskom Lidlu košta 6,49 za kilogram, dok je u hrvatskom, cijena za kilogram 9,49 eura! Inače, u drugim trgovačkim lancima kod nas samo 750 gramska nutella prodaje se po oko 7,40 eura.

Čokoladne bananice

Veće pakiranje od 600 grama u slovenskom Lidlu košta 3,09 eura, a u hrvatskom je pakiranje od 300 grama 2,59 eura. Velika razlika.

Po druge proizvode skoknuli smo do obližnjeg Interspara. Prvo primjećujemo da slovenski Spar ima karticu pogodnosti za kupce koja im omogućava kupnju proizvoda po cijenama nižim i do 40 posto(!!!), što Hrvatska inačica do sada nije uvela.

U Intersparu nismo ništa kupili, ali smo zabilježili cijene s popustom, koje se obračunavaju na temelju kartice vjernosti.

Persil kapsule za pranje rublja

Paket od 40 komada kapsula trajno je snižen za 36 posto, i cijena mu je 18,95 eura. Isti takav paket danas u našem Intersparu košta 19,99 eura.

Ariel praškasti deterdžent za rublje

Giant pack Ariela za 115 pranja je 31,99 eura, po trajno sniženoj cijeni od 28 posto. Hrvatski Spar ovakvo veliko pakiranje nema u ponudi. Najveći paket je onaj za 60 pranja i drži ga po cijeni od 23,99 eura.

Čokolino

1 kg našeg čokolina Slovenci prodaju po 8,63 eura, po akcijskoj cijeni sniženoj za 20 posto. Na policama hrvatskog Interspara redovna cijena mu je 8,99 eura., što je prihvatljivo budući da je to hrvatski proizvod koji se izvozi.

Milka čokolada 300 grama

‘Velika’ Milka košta 3,79 eura sa njihovom karticom pogodnosti, a ako ju nemate, na akciji ćete ju platiti 4,39, dok joj je redovna cijena 5,49 eura. U našem  Intersparu drži cijenu od 5,99 za 270 grama!

Cedevita

Još jedan hrvatski proizvod, omiljeni napitak kojeg se na godinu u Hrvatskoj proizvede čak 9 .000 tona, u slovenskom Sparu bez akcije pakiranje od 900 grama prodaje se po 6,59 eura. U Hrvatskoj je redovna cijena Cedevite 6,39 eura, bar što se Sparta tiče. Dakle, ista situacija kao i sa čokolinom.

Ovo su samo neke namirnice koje smo kupili, a naš šoping izlet završio je punim gepekom, no veći dio špeceraja kupili smo u Hoferu, koji zasad nema trgovine u Hrvatskoj, no cjenovno je povoljniji u velikom dijelu osnovnih namirnica. I kvaliteta većine namirnica također je zadovoljila naše potrošačke kriterije.

VAŽNO je naglasiti da ovo NIJE članak koji potiče kupnju i trošenje hrvatskog novca u susjednim zemljama, već pokazatelj da potrošač ima alternativu i da se koplja ne moraju lomiti na kupcima.

Za očekivati je da će se u skorijoj budućnosti ipak nešto promijeniti, jer kupci iz tjedna u tjedan podržavaju bojkot, bolje planiraju kupnju, odgovorniji su prilikom kupovine i pokazuju da su važan kotač koji utječe na kreiranje cijene.

To je pokazala i anketa Cityportala, u kojoj se jučer 70 posto anketiranih izjasnilo da podržavaju bojkot trgovina, 18 posto ih je bilo protiv, 6 posto bojkotira trgovine ali ne i kafiće, a 6 posto ide u trgovinu u provjeru tko od susjeda ne bojkotira kupnju.

Nastavite čitati

HOTNEWS

ANKETA Podržavate li opći bojkot?

Objavljeno

na

Objavio/la

Danas je krenuo treći po redu opći potrošački bojkot. Iz potrošačke platforme „Halo, inspektore“ pozvali su potrošače da se danas suzdrže od bilo kakve kupnje, ne samo u trgovinama, već i u pekarnama, kafićima, restoranima…na bilo kojim mjestima gdje se okreće i troši novac.

Podržavate li ovakav način bojkota, recite nam u anketi.

122
Podržavate li opći bojkot?

Nastavite čitati

HOTNEWS

Povijesno postignuće za Veliku Goricu!

Vlada donijela odluku kojom čak 33 milijuna eura stiže za cjeloviti razvoj grada i okolice.

Objavljeno

na

Objavio/la

Vlada Republike Hrvatske na svojoj današnjoj sjednici donijela je Zaključak kojim Velika Gorica postaje jedno od središta za provedbu ITU mehanizma u razdoblju 2021. – 2027.
Time će naš grad na raspolaganju imati 33 milijuna eura koji će se. među ostalim, utrošiti na realizaciju velikih infrastrukturnih projekata, kao što je izgradnja modernih vanjskih bazena, gradnju javnih garaža, pješačko-biciklističku infrastrukturu te cjeloviti razvoj grada i okolice.
Ravnomjeran razvoj jedan je od glavnih ciljeva Vlade Republike Hrvatske, a održivi urbani razvoj provodi se putem integriranih teritorijalnih ulaganja – ITU mehanizma, koji omogućuje integriranje sredstava iz različitih europskih fondova i operativnih programa, i ulaganje tih sredstava u aktivnosti kojima će se ojačati uloga gradova kao pokretača gospodarskog razvoja.

Velika Gorica, kao najveći grad Zagrebačke županije od danas je, i službeno, središte gospodarske ekspanzije, kao ključni centar razvoja u županiji, na koji će se naslanjati druge jedinice lokalne samouprave kako bi i one ostvarile financijska sredstva koja će uložiti u razvoj svojih sredina.

-Zahvaljujem predsjedniku Vlade RH Andreju Plenkoviću i njegovim suradnicima na velikoj podršci i odličnoj suradnji – poručio je gradonačelnik Krešimir Ačkar, naglasivši da je ovime Velika Gorica i službeno postala 23. ITU grad.

– Ovo je zaista velik dan za Veliku Goricu i Velikogoričane, jer je prepoznat potencijal našeg grada čime dobivamo  priliku za značajan iskorak – dodao je gradonačelnik.

Dodajmo kako je na razini države putem ITU mehanizma dostupno 680 milijuna eura bespovratnih sredstava te dodatnih 140 milijuna eura iz HABOR-ovog Urbanog razvojnog fonda.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Gdje je Turkestan? Otkrivaju “Putešestvije” Hrvoja Rupčića

Bajkerska avantura pretočila se u putopisnu knjigu.

Objavljeno

na

Objavio/la

Poznati glazbenik, osnivač grupe Cubismo i putopisac Hrvoje Rupčić stiže u Veliku Goricu. U utorak 11. veljače u Gradskoj knjižnici predstavit će svoju novu putopisnu knjigu „Putešestvije po Turkestanu“.

– Svoju motorističku avanturu nepreglednim stepama Kazahstana, ljepotama Kirgistana, Perzije, puta svila i Turske, Rupčić je pretočio u putopisnu knjigu u kojoj će svakako uživati ljubitelji putopisa i avantura – najavila je knjižničarka Anamarija Horvatinčić.

Predstavljanje knjige počinje u 18 sati u Središnjem odjelu za odrasle.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Kelemen za City radio: Sve je krenulo zbog čiste pohlepe

I sutra šoping-bojkot! U prošla dva tjedna u sektoru trgovine smanjeni su prihodi više od 80 milijuna eura.

Objavljeno

na

Objavio/la

Sutra se sprema treći po redu opći potrošački bojkot – najavili su iz platforme „Halo, inspektore“. Kao i prošlog petka, ponovno pozivaju potrošače da se suzdrže od bilo kakve kupovine i trošenja novca – u trgovinama, pekarnama, bankama, kafićima i slično.

–Potrošači su odlučili da to bude petak, da se pokaže da možemo bojkotirati potrošnju u Hrvatskoj zbog super-divljačkih cijena namirnica koje nas potiču da budemo oprezniji s kupovinom, a istovremeno da možemo poslati snažnu poruku da ne pristajemo na čistu pohlepu – rekao je za City radio Josip Kelemen iz platforme.

Od subote pa sljedećih tjedan dana bojkotirat će se posebno jedan trgovački lanac. Riječ je o Konzumu kojeg su potrošači, i to njih više od 140 tisuća, ocijenili da pripada kategoriji trgovina koje ima najčešće promjene u cijenama i odnosa prema potrošačima.

Kelemen kaže da ćemo sukladno tome imati vrlo zanimljiv ne-potrošački vikend i naredni tjedan, jer je efekt bojkota itekako imao smisla i u proteklim tjednima.

–Ako uzmemo u obzir da smo u prošla dva tjedna usporili potrošnju i da su u sektoru trgovine smanjeni prihodi više od 80 milijuna eura, da je potrošnja hrvatskih potrošača porasla u susjednim zemljama poput Italije, Slovenije i Bosne i Hercegovine, gdje su ljudi bili prisiljeni kupovati zbog znatno nižih cijena namirnica, onda smo uspjeli pokazati da je glas potrošača važan i da smo počeli biti odgovorniji po pitanju kupnje i trošenja našeg novca – poručio je Kelemen.

Nastavite čitati

Reporter 444 - 19.12.2024.

Facebook

Izdvojeno

Sva prava pridržana © 2022 e-Radio d.o.o.