Povežite se s nama

HOTNEWS

Po dobivanju novog prijevoznika, ZET napušta garaže u centru grada

ZET je koristio garaže za nulti kilometar…

Objavljeno

na

Kao treća točka na dnevnom redu, 4.sjednice Gradskog vijeća Grada Velika Gorica našlo se Izvješće o organizaciji javnog prijevoza na području grada, a niti ova točka nije prošla bez velike rasprave vijećnika.

Gradonačelnik Krešimir Ačkar, uvodno je istaknuo kako su prilikom sagledavanja ove problematike vodili računa o nekoliko stvari.

– Stručnjaci s Prometnog fakulteta koji su radili Studiju napravili su prijedlog koji je bio najbolji mogući, a o njemu su mogli raspravljati i sami građani. Oko 95 posto ideja koje su bile predložene u sklopu javne rasprave su uvrštene u intergralnu verziju studije. Cijena karte ostala je ista, četiri kune. ZET je nudio opcije da karta bude 12 ili 15 kuna, no mi to nismo dopustili – ističe Ačkar.

Podsjetimo, po prvi puta jedna linija biti će usmjerena prema Velikoj Mlaki i Mičevcu, a autobus koji vozi prema Cerovskom Vrhu imat će stajalište i u Gudcima. Iz studije se vidi kako je povećan broj linija s 13 na 16. Više o studiji pisali smo ovdje.

– Problematika je vrlo jednostavna. ZET daje vrlo nepovoljne uvjete i svi gradovi okolo gledajući tu analizu nisu ponudili niti približno tako skupu cijenu koju nudi ZET. Ali, postoji jedno veliko ALI…naši sugrađani navikli su na ZET, mi smo naslonjeni na Zagreb i ne možemo bježati od njega. Ne možemo neke stečevine koje su građani imali već desetljećima sada ukinuti, niti to želimo, niti je to intencija. Plan je da međužupanijske linije prema Zagrebu ostanu, da zadržimo te linije, ali da pojačamo infrastrukturu. Najgore što nam se može dogoditi je da ostanemo upravo na onome na čemu smo sada – rekao je Ačkar.

– Tražimo realnu i prihvatljivu cijenu po kilometru, a koju nam ZET trenutno ne nudi te iskorištava svoj položaj. ZET uporno sve gubitke koje je doživio akumulira, ne uvodi reda kroz kontrolore, kroz mini buseve ili kombije, nego prebacuje na teret gradskog proračuna. Karta je ostala 4 kune, a subvencija se povećala dvostruko – naglasio je gradonačelnik te predložio Gradskom vijeću da se izađe u susret svakom sugrađaninu te da dok se ne nađe adekvatno rješenje za poboljšanje ovih uvjeta da je najgora opcija da ostane upravo ovako kako je.

Potom je pročelnik za promet i komunalnu infrastrukturu Dubravko Katulić izvijestio malo detaljnije o ovoj tematici. Podsjetio je kako je ugovor sa ZET-om potpisan još davne 2009.godine i to na 10 godina.

– I dalje smo u pregovorima sa ZET-om s obzirom da naš ugovor koji imamo vrijedi do kraja godine, a teško je da ćemo do tada uspjet odraditi natječaj za lokalni prijevoz tako da ćemo subvencije za siječanj i veljaču iduće godine platiti prema dosadašnjem ugovoru koji iznosi od 3,6 milijuna kuna – istaknuo je katulić.

– Kako bi se dugoročno riješio problem izrađena je Studija, a ono što je FPZ prepoznao je premalo iskorištavanje željezničkog prometa. Predviđeno je kako će te linije na godišnjoj razini imati milijun i 230 tisuća kilometara, a kolni kilometar iznosi otprilike 16 kuna prema čemu bi bio trošak svih lokalnih linja oko 20 milijuna kuna. U taj iznos ne ulaze prodane karte, one se odbijaju pa bi tako subvencija koju bi Grad, po provedbi natječaja, platio budućem prijevozniku bila znatno manja.

Vlak – Željeznička postaja Velika Gorica

– Obzirom da željeznica može prevesti puno više putnika, nego samo jedan autobus, mi smo prebacili tendenciju upravo na taj željeznički promet. S HŽ Putnički prijevoz Grad je potpisao u tu svrhu i sporazum. Za sam komunalni prijevoz prema Studiji osiguralo bi se 20 milijuna kuna, za međužupanijski prijevoz izdvojili bi maksimalno 12 milijuna kuna te onih 3,6 milijuna kuna koji su predviđeni prema ugovoru sa ZET-om na početku iduće godine – zaključio je Katulić.

Na upit vijećnika Damira Slojšeka, što je s izmještanjem ZET-ovih garaža, pročelnik Katulić mu je odgovorio…

– Kako ZET već dugi niz godina ne želi voziti lokalne linije unutar područja grada te graže služe upravo za te lokalne linije. Mi ćemo raspisati natječaj za nove linije za novi komunalni linijski prijevoz unutar Velike Gorice. On je koristio te garaže za nulti kilometar, a na kraju krajeva mogli su voziti autobuse sa Žitnjaka tada bi kolni/nulti kilometar bio puno skuplji što znači veća subvencija Grada Velika Gorica, zato je ta garaža i korištena unutar područja. Po dobivanju novog prijevoznika ZET će napustiti garaže – naglasio je Katulić.

 

 

 

CityLIGHTS

EKSKLUZIVNA FOTO GALERIJA! Poznati redatelj odabrao Veliku Goricu za snimanje povijesnog spektakla!

Uz Ranch Kurilovec smjestio se filmski set na kojem se snima dokumentarno-igrani serijal i igrani film – jedinstveni filmski projekt u Hrvatskoj.

Objavljeno

na

Objavio/la

Raskošne i realistične kulise, mnogobrojni statisti i glumci, antička moda…nešto što danas obično možemo vidjeti na američkim filmskim setovima, redatelj Božidar Domagoj Burić doveo je u naš grad, na zemljište uz Ranch Kurilovec. 

Riječ je o ekranizaciji života rimskog imperatora Dioklecijana, čija nas velebna palača u Splitu danas podsjeća na bogatu povijest. I dok se film bazira i na povijesnim zapisima i fikciji, serijal se temelji na povijesnim činjenicama. 

Foto: Gianna Kotroman

Uz mnogobrojne lokacije u Hrvatskoj gdje su već snimane scene, ova naša odabrana je zbog terena koji može izdržati teške blokove kulisa, ali i radi blizine grada Zagreba, budući da je to produkcijski HRT-ov projekt. 

Pogled na detalje ovog spektakularnog filmskog seta ne bismo imali da nije naše radijske voditeljice jutarnjeg programa City radija Gianne Kotroman, inače i TV glumice, a koja je na sceni utjelovila lik bogate Rimljanke. Pauzu između snimanja scena iskoristila je za razgovor s glumcima, kostimografkinjama ali i samim redateljem, tako da doznajemo sve detalje ovog zahtjevnog projekta.  

 –Ovo je dvojni projekt. Jedan je igrani film a drugi je igrano-dokumentarna serija i sve snimamo zajedno. Snimanje je vrlo zahtjevno, između ostalog i zbog toga što je jezik filma latinski, i to ne onaj koji se uči u školi, već onaj iz doba Dioklecijana. Snimali smo u studiju HRT-a, u Splitu u Dioklecijanovoj palači, Ježeviću u Damatinskoj zagori, ali i diljem Europe za potrebe dokumentarnog dijela projekta, profesore s Cambridgea, Oxsforda, Potsdama – ispričao je Burić, a kako je inače profesor povijesti i arheologije, intrigira ga i nadahnjuje povijesna tematika. 

Dodao je kako je film Dioklecijan povijesni spektakl, s elementima drame i misterije, ali i scena akcije. 

Foto: Gianna Kotroman

–Znamo da Hollywoodu ne možemo parirati, nemamo tih novaca, ali imamo bolju priču, sigurno bolju od drugog nastavka Gladijatora s kojim publika nije bila pretjerano oduševljena. Priča je temelj, bez obzira na produkciju. Ako je priča uvjerljivo prikazana, film je uspio i nadam se da će se publici svidjeti – poručuje redatelj.  

U igranom filmu su 42 govorne uloge, a u glavnim ulogama su naši poznati glumci Amar Bukvić i Nataša Janjić koji utjelovljuju cara i Prisku, zatim Slavko Sobin, Krešimir Mikić, Dragan Despot, Anja Šovagović Despot, Marinko Prga i ostale poznata imena s hrvatske glumačke scene, a posebnu ulogu, i to onu prezentera, ima i Mladen Badovinac iz TBF-a. Gianni je otkrio da se na sceni osjeća “kao doma”. 

–Ja sam svojevrsna poveznica Dioklecijana sa današnjim, modernim Splitom, recimo dajem jedan humoristični odmak od ozbiljne strane priče. Strašno uživam u ovom cijelom projektu, sa svima sam na ti, dolazim vesel na posao…ono, baš uživam! – rekao je Mladen, također od glave do pete transformiran u Rimljanina.   

Foto: Gianna Kotroman

Kako doznajemo, snimanje se kalendarski proteže kroz dvije godine, no utrošeno je 75 snimateljskih dana, budući na opsežnu produkciju i scenografiju koju hrvatska produkcija nije mogla izvesti u kraćem roku.

Potrebno je vjerno izgraditi građevine toga doba, opremiti scenu rekvizitima, poput nekadašnje tržnice i pomagala, posuđa…dakle, u potpunosti uprizoriti povijesne lokalitete, kao što je Rimski forum i pločnike. 

Foto: Gianna Kotroman

No, uz realističnu scenografiju, apsolutno je zadivljujuća i kostimografija, a sva odjeća šivana je po narudžbi, objasnila je Ana Kala Kovačević koja je zajedno sa Željkom Franulović radila na tom dijelu projekta. 

  Svi kostimi, sve cipele, svi dodaci – sve se posebno radilo za ovaj projekt. Bilo je teško naći prirodne tkanine, no uspjeli smo pronaći zamjene ali da izgleda vjerodostojno. Period cara Dioklecijana je kasna antika i tada su se događale velike promjene u odijevanju. Recimo, pod utjecajem Germana u modu ulaze hlače, koje do tada Rimljani nisu nosili, zatim razlika u staležima bila je vidljiva u odijevanju, pa su recimo Patriciji kao pripadnici visokog staleža imali ukrasne trakice na odjeći s čime smo početno imali problem, jer kod nas nismo imali gdje nabaviti. Također, iscrtavali smo i izrađivali vojničke odore u dvije boje s dvije oznake, kako bi se razlikovala vojska cara Karina i cara Dioklecijana. Nama je najdraži dio projekta, u biti, istraživački dio. I tu smo zaista puno radili na detaljima, upravo zbog tog perioda promjena, i kacige su poprimale drugačiji izgled, tako da je taj dio posla bio zanimljiv, težak i izazovan ispričala je Kovačević, a kako je nadalje objasnila, jednako je zahtjevno izrađivati muški i ženski kostim toga doba, što zbog modnih noviteta poput rukava na tunikama, što zbog puno detalja koji su tada bili “in”. 

Raskošna moda antike bila je zahtjevna za kostimografkinje/Foto: Gianna Kotroman

Osim ekskluzivnih fotografija sa scene, dobili smo i malu ekskluzivu oko izlaska filma i serije iz radne u finalnu verziju.  

– Krajem godine sve bi trebalo biti odrađeno, a kad se film i serijal finaliziraju, najprije će se film predstaviti na festivalima, zatim u kinima, dok će televizijska publika seriju na malim ekranima dočekati iduće godine na jesen – najavio je redatelj Božidar Domagoj Burić, koji stoji iza jednog od do sada najvećih projekata Hrvatske radio televizije. 

FOTO galerija:

Glumci Jerko Maričić i Dragan Despot na setu

Mali statisti vrijeme između snimanja scena krate igrajući društvene igre

Mladen Badovinac i Gianna Kotroman

Nastavite čitati

HOTNEWS

Ubojstvo u Dubravi! Muškarac ubijen na ulici, počinitelj u bijegu

Policija je blokirala promet Avenijom Gojka Šuška u oba smjera, od Kolakove ulice do Maksimirske ceste

Objavljeno

na

Objavio/la

Oko 17:20 sati, u Dubravi na Aveniji Gojka Šuška, zasad nepoznata osoba usmrtila je muškarca hicima iz vatrenog oružja. Kako doznajemo od PU Zagrebačke, zločin se dogodio na ulici, pred očima građana, a počinitelj se nakon napada udaljio u nepoznatom smjeru.

Na mjestu događaja provodi se očevid, a policija je blokirala promet Avenijom Gojka Šuška u oba smjera, od Kolakove ulice do Maksimirske ceste.

Detalji o žrtvi zasad nisu poznati, kao ni motiv napada.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Godina dana Arrive u gradu! Vizual dobio nagradu, putnici puni hvale

Nema kašnjenja, kaže Mara iz Peternaca koja svakodnevno putuje na posao

Objavljeno

na

Objavio/la

Prošla je godina dana od kada je javni prijevoz u Velikoj Gorici preuzeo prijevoznik Arriva, koji je zahvaljujući Gradu Velikoj Gorici, sa svojih 16 linija na području grada i prigradskih naselja, svim korisnicima omogućio besplatan javni prijevoz.

01.srpnja 2024. godine Velikogoričani su ga s nestrpljenjem dočekali, jer su osim besplatne vožnje, ponudili povezanost do pojedinih dijelova grada koji prije nisu imali direktne linije.

Foto: Cityportal

Također, korisnici su sudjelovali i u odabiru vizuala autobusa, koji su prepoznatljivi, zaštitnim znakom Grada, koji je nedavno dobio i priznanje Turističke zajednice Zagrebačke županije nagradom „Ruža Zagrebačke županije“.

U međuvremenu je Grad bio otvoren za sugestije građana o linijama i voznom redu, te je sve došlo na svoje, a kako smo danas doznali na licu mjesta na jednoj od vrlo prometnih linija, korisnici su itekako zadovoljni.

Foto: Gianna Kotroman

– Ja sam jako zadovoljna, vozači su susretljivi i pristojni, pričekaju nas minutu ako slučajno kasnimo, jer su svjesni da ćemo u protivnom zakasniti na posao. To je ljudskost. Inače, vožnja nam je ugodna, klimatizirano je i to nama putnicima puno znači po ovim ljetnim vrućinama. Autobusi su uvijek čisti, voze redovno, bez kašnjenja  – ispričala nam je Mara Jukić iz Peternaca koja svakodnevno putuje na posao Arrivinom rutom od Novog Čiča do Velike Gorice ili Ogulinca, gdje presjeda na ZET koji je vozi do Zagreba, budući da radi na Trgu bana Jelačića.

Foto: Gianna Kotroman

S njom su se složile i njezine suputnice koje svakodnevno susreće u autobusu. Kažu kako je imati besplatnu liniju, stvarno pohvalno za Grad, a posebice kada su i autobusi novi i moderni.

Nastavite čitati

HOTNEWS

PRESS Velika Gorica domaćin 11. Europskog prvenstva Moto Gymkhana!

Natjecanje u spretnoj i sigurnoj vožnji, koji je najbliži moto slalomu, na područje grada dovodi 82 natjecatelja iz 17 zemalja.

Objavljeno

na

Velika Gorica, odnosno poligon u Mičevcu od 11. do 13. srpnja bit će domaćin 11. Europskog prvenstva Moto Gymkhana.

Naime, moto gymkhana je sport koji je najbliži moto slalomu, natjecanje u spretnoj i sigurnoj vožnji gdje se na štoperici mjeri vrijeme prolaska kroz poligon koji je zamišljen i kojeg vozači nisu vidjeli do tog dana.

Foto: Moto Gymkhana Croatia

Osim vještine upravljanja motociklom, vozač mora zapamtiti poligon u roku od 45 minuta koliko je predviđeno za to na europskoj razini – objasnio je na konferenciji za medije Željko Marinović, predsjednik Moto Gymkhana Hrvatska.

–Vozači moraju proći cijeli poligon bez greške, a svaka greška se kažnjava sekundama. No, ovo natjecanje je više od spretne vožnje, jer vozači doslovce prkose pravilima fizike. Vrlo je atraktivno i za odrasle i za djecu, a prijavljeno je  82 natjecatelja iz 17 zemalja – rekao je Marinović.

Foto: Moto Gymkhana Croatia

Inače, Marinović i njegov tim ovu su disciplinu doveli iz Japana 2018.godine. U petak su neslužbeni treninzi, u subotu službeni, ali nitko još uvijek neće vidjeti poligon na kojem će se natjecati.

Staza će biti nacrtana i čuvana, 45 minuta prije natjecanja će se otvoriti koverta i tek onda će natjecatelji vidjeti stazu. Nakon toga imaju tih 45 minuta kako bi zapamtili sve smjerove poligona. Kroz poligon se prolazi dva puta, prvi je u jutarnjim satima, drugi u poslijepodnevnim.

Foto: Moto Gymkana Croatia

Podršku cijelom natjecanju dao je Grad Velika Gorica. Gradonačelnik Krešimir Ačkar:

–Ovaj događaj daje dodatnu dimenziju našem gradu, jedan dodatan sadržaj kako za sugrađane tako i za posjetitelje, jer će nam doći u goste ljudi iz svih dijelova Hrvatske i drugih zemalja. Znamo da će u tom periodu natjecatelji dovesti i svoje obitelji koje će trenutak iskoristiti za upoznavanje našega kraja, tako da će grad biti pun života – istaknuo je Ačkar.

Biti domaćin jednog ovakvog natjecanja, pozicionira Zagrebačku županiju kao poželjnu turističku destinaciju.

–Velika Gorica već se pozicionirala kao predvodnik po gospodarstvu u Zagrebačkoj županiji, već i po turizmu, čemu značajno doprinose velike međunarodne manifestacije poput ove, koje u grad dovode posjetitelje iz cijele Europe i šire. Tu je važan faktor sinergija – Županije s gradovima i organizatorima, jer time odašiljemo najljepšu pozivnicu u sve krajeve svijeta. Ne smijemo zaboraviti ni lokalnu korist ovog događanja, od OPG-ova koji će prodati svoje proizvode, smještajni objekti koji će ponuditi noćenja, restorani u kojima će posjetitelji probati našu hranu…Ako uzmemo u obzir da jedan takav turist potroši 100 eura dnevno, a prosjek na razini države je od 50 do 70 eura, onda vidimo razmjere profita za zajednicu – objasnila je Ivana Alilović, direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije.

Organizatori su pripremili i niz popratnih sadržaja za cijelu obitelj, a ulaz za sve posjetitelje je besplatan.

Dodajmo kako je u svega nekoliko godina Moto Gymkhana klub Croatia postao predvodnik u ovom sportu na globalnoj razini, i po broju članova i po sadržajnosti te kvaliteti organizacije natjecanja. Inače imaju oko 120 članova koji imaju od 18 do čak 68 godina, koliko ima najstarija članica iz Zagreba.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

HOTNEWS

Na+30 : Radnice VG Komunalca neumorne u uređivanju grada

Treba im „skinuti kapu“, jer sunce nemilosrdno prži…

Objavljeno

na

Objavio/la

Ljetna žega nimalo ne ide na ruku ni gradskom zelenilu, koje teško podnosi visoke temperature zraka, poput ruža i hortenzija.

Grad Velika Gorica s vatrogascima je već dogovorio redovito zalijevanje posađenih sadnica drveća, kako bi se dobro ukorijenile i ne bi osušile, a svoj doprinos daju ovih dana i radnice VG Komunalca koje smo zatekli u uređivanju Trga Plemenite opčine Turopoljske kod Muzeja Turopolja.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

Kažu nam, vruće je, ali moramo maknuti suhe grane i korov oko ruža i hortenzija bez obzira na to, jer grad mora izgledati uredno, posebice uži centar.

Ljetne vrućine i nedostatak vlage uzrokovale su brže sušenje trajnica, stoga će djelatnice ovih dana dati sve od sebe da ih uredno okopaju i maknu dotrajale dijelove.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

Iako je to njihov posao, zaista im treba „skinuti kapu“, jer sunce nemilosrdno prži…

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

Nastavite čitati

Reporter 450 - 26.06.2025.

Facebook

Izdvojeno