Povežite se s nama

Vijesti

MOST VG o javnom gradskom prijevozu: Ako mogu Šibenik, Rijeka i drugi, zašto i Velika Gorica ne bi samostalno obavljala prijevoz?

Osnivanje djelatnosti prijevoza u vlasništvu Grada platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, gradski proračun koštalo bi manje od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, a građani bi dobili trajnu vrijednost, ističu gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica.

Objavljeno

na

Gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica održali su konferenciju za medije na temu javnog gradskog prijevoza. Kako ističu, povod za ovu presicu su tri godine otkako je ta stranka pokrenula inicijativu za osnivanjem djelatnosti javnog komunalnog prijevoza Grada, 30 godina otkako se naš grad, kako kažu, voljom uprave grada odrekao vlastite tvrtke lokalnog linijskog prijevoza putnika, te godinu dana od osnivanja nove djelatnosti javnog gradskog prijevoza u gradu Šibeniku iz sredstava EU fondova.

-U Šibeniku su kupili desetak novih autobusa, organizirali nove linije u tri zone, karta za javni gradski prijevoz košta jedan euro, izgrađen je novi autobusni terminal i logistički centar, sve za 12 milijuna eura, od čega su građani putem proračuna platiti oko dva milijuna eura. Grad Velika Gorica već je drugi put poništio Javni natječaj za uslugu javnog komunalnog gradskog prijevoza, na prvi se nitko nije javio, a na drugom su pristigle ponude bile znatno iznad okvira koje je Grad ponudio natječajem, a to je oko 15 milijuna eura godišnje. Stoga smo ovdje kako bismo ukazali na alternativne mogućnosti organiziranja javnog gradskog prijevoza – rekao je Ivan Bekavac, gradski vijećnik goričkog Mosta. Dodao je i kako su zadnjih godina i Rijeka, Slavonski Brod, te Vinkovci izgradili nove autobusne kolodvore, te osnovali djelatnosti u postojećim gradskim poduzećima i kupili desetke novih autobusa iz sredstava EU fondova.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Podsjetili su kako je Most Velika Gorica u nekoliko navrata zagovarao potrebu osnivanja djelatnosti javnog linijskog lokalnog prijevoza putnika na području našeg grada ili osnivanjem nove tvrtke ili nove djelatnosti u postojećoj gradskoj tvrtki, što bi, po njima, bio racionalniji pristup. Na pitanje koliko bi takav projekt koštao Grad, kaže:

–  Osnivanje djelatnosti lokalnog linijskog prijevoza u vlasništvu Grada Velike Gorice platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, a gradski proračun koštalo bi iznos manji od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, po našim procjenama od prije godinu dana to bi koštalo od 10 do 15 milijuna eura. Jesu li danas takve cijene ja ne znam, ali da su i 70 posto skuplje još uvijek je to cijena jednogodišnje koncesija. S druge strane vrijednost koju građani dobivaju je trajna. Istodobno Goričani plaćaju godišnje ZET-u šest milijuna eura, a za taj se novac vozimo uglavnom starim busevima, neredovito i loše. Nema kružne gradske linije, uz pomoć koje bi građani, pogotovo učenici u većem broju koristili vlak, nema ni linija prema poslovnim zonama. I dalje EU fondovi nude takve mogućnosti, otvorene su mogućnosti da gradska uprava promijeni obrazac razmišljanja, krenu u analizu osnivanja te nove djelatnosti i na taj način učini nešto korisno nakon dosadašnjih natječajnih promašaja – ističe Bekavac.

Na pitanje ima li možda saznanja ili prijedlog iz kojeg bi EU fonda Grad mogao očekivati sufinanciranje, kaže:

– Ja se na taj način ne bavim europskim fondovima. Pozivam gradsku upravu da potraži savjet stručnjaka. Postoje i tijela i institucije unutar Republike Hrvatske, a mogli bi zatražiti i savjet od gradova Šibenika, Rijeke, Vinkovaca ili  Slavonskog Broda koji su to već učinili, vjerujem da će im kolege iz gradskih uprava tih gradova rado pomoći u tome.

Fotokolaž: Cityportal.hr

Koordinator MOST-a VG i gradski vijećnik Damir Slojšek ističe kako se bliži početak školske godine, a Grad još nije riješio pitanje prijevoza školaraca, te dodaje kako je primio informaciju da će nakon završetka postupka pregleda i ocjene ponuda javni naručitelj, odnosno Grad Velika Gorica, donijeti Odluku koja će biti javno objavljena u elektroničkom oglasniku Javne nabave RH.  Zaključuju kako je na potezu gradska uprava.

– Imamo li u Gradu Velika Gorica znanja i hrabrosti po uzoru na druge učiniti nešto dobro za građane, iskoristiti sredstva iz EU fondova i dugoročno uštedjeti milijune eura ili ćemo postati taoci reketarenja autoprijevoznika, kao što smo bili, a i danas smo taoci volje Grada Zagreba i ZET-a, odnosno trajnog povećanja cijene koncesije i subvencija koja je danas 10 puta veća nego li prije 10 godina – završno poručuju gradski vijećnici Mosta Velika Gorica.

 

Naslovna fotografija: Ivan Bekava i Damir Slojšek, gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica/ G.Kiš, cityportal.hr

Vijesti

Područna knjižnica Galženica slavi 45 godina! Pripremili su posebnu pogodnost za osobe rođene na ovaj datum…

Područna knjižnica Galženica obilježava značajnu obljetnicu, a tim povodom nudi besplatan upis građanima rođenima na dan svojeg otvaranja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Područna knjižnica Galženica 26. studenoga 2025. obilježit će 45 godina rada, a tim povodom svim građanima rođenima upravo na taj datum omogućit će besplatan upis u Gradsku knjižnicu Velika Gorica.

Knjižnica je otvorena 26. studenoga 1980. u prostoru Doma kulture, gdje djeluje i danas. Prvotno je bila dio tadašnjeg Bibliotečno-informacijskog centra, ustrojbenog dijela Narodnog sveučilišta Juraj Kokot, a nalazila se u prizemlju Doma kulture na oko 200 četvornih metara. Zajedno sa središnjim odjelom u Zagrebačkoj ulici i knjižnom stanicom u Podbrežnici činila je mrežu narodne knjižnice u Velikoj Gorici.

Godine 1999. postaje jedan od odjela samostalne Gradske knjižnice Velika Gorica, nakon što se ta ustanova izdvojila iz sastava Narodnog sveučilišta sukladno Zakonu o knjižnicama. Tijekom desetljeća malen početni fond postupno je rastao te danas broji oko 60.000 svezaka.

Obljetnički datum tako će biti obilježen gestom za građane. Tako, svi rođeni 26. studenoga, nakon što proslave svoj rođendan, mogu produžiti do knjižnice i ostvariti besplatan upis.

Nastavite čitati

Vijesti

Objavljeni novi podaci: Sve manje Hrvata se smatra siromašnima

Iako je Hrvatska i dalje iznad prosjeka Europske unije, udio građana koji se subjektivno smatraju siromašnima pao je na najnižu razinu dosad.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj se 19,8 % građana u 2024. godini subjektivno smatra siromašnima, što je manje nego prethodnih godina, ali i dalje iznad prosjeka Europske unije. Objavljeni podaci pokazuju kako se situacija mijenja sporije nego u nekim drugim članicama, no trend je posljednjih deset godina jasan.

Usporedba s 2015. godinom otkriva drastičan pomak, piše N1. Naime, tada je više od polovice stanovnika, čak 54,4 %, izjavilo da se osjeća siromašno. Od tada taj udio kontinuirano pada, a 2024. je zabilježena najniža razina dosad.

Među državama Europske unije najveći udio građana koji se osjećaju siromašnima bilježi Grčka, čak 66,8 %. Slijede Bugarska s 37,4 % te Slovačka s 28,7 %. Na suprotnom kraju ljestvice nalaze se Nizozemska i Njemačka, u kojima tek 7,3 % stanovnika sebe smatra siromašnima.

Uz subjektivnu percepciju, objavljeni su i pragovi rizika od siromaštva za 2024. godinu. Za jednočlano kućanstvo iznosili su 7.407 eura godišnje, dok je prag za kućanstvo s dvije odrasle osobe i dvoje djece mlađe od 14 godina postavljen na 15.554 eura.

Nastavite čitati

Moja županija

Zagrebačka županija rekorder u ulaganjima u javni prijevoz, evo o kojim se brojkama radi

Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Objavljeno

na

Objavio/la

Zagrebačka županija izdvojila je najviše sredstava u Hrvatskoj za sufinanciranje javnog prijevoza u 2024. godini, a uz to bilježi i jedan od najvećih godišnjih porasta ulaganja. Prema analizi konsolidiranih proračunskih izvješća, Županija je za prijevoz izdvojila nešto više od 5 % proračuna te gotovo 38,5 eura po stanovniku, što je svrstava u sam vrh po ulaganjima.

Prema izvještaju portala Župan.hr, ulaganja se ponajprije odnose na mjere koje olakšavaju prijevoz učenika, studenata, umirovljenika i ostalih putnika. Sufinanciranje prijevoza srednjoškolaca provodi se u suradnji s državom, koja i dalje pokriva 75 % cijene međumjesnih karata za učenike koji putuju više od pet kilometara. Osim toga, Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Zagrebačka županija dio je i razgovora o uvođenju integriranog prijevoza na širem zagrebačkom području, u suradnji s Gradom Zagrebom i Krapinsko-zagorskom županijom. Plan predviđa jedinstvenu tarifnu uniju te usklađivanje voznih redova ZET-a, HŽ-a i privatnih prijevoznika, što bi građanima omogućilo jednostavnije i brže kombiniranje različitih vrsta prijevoza.

Ulaganja koja su vidljiva u ovogodišnjem proračunu prate i nacionalni trend jačanja javnog prijevoza. Čak 16 županija povećalo je sredstva za ovu namjenu, a devet ih izdvaja više od 2 % proračuna.

Ovakav porast izdvajanja prati i niz državnih i lokalnih inicijativa, uključujući i pilot-projekte poput besplatnog prijevoza vlakom za učenike, studente i umirovljenike, koji se nastavlja do kraja 2025. godine. Županija sudjeluje i u širenju mreže javnog prijevoza koja uključuje suradnju s privatnim i državnim prijevoznicima te sve veću usmjerenost na usklađivanje linija između županija.

Nastavite čitati

Vijesti

FOTO Predavanjem u Velikoj Mlaki obilježen Svjetski dan šećerne bolesti 2025.

Objavljeno

na

Objavio/la

Svjetski dan šećerne bolesti 2025. obilježen je u Velikoj Mlaki edukativnim i zanimljivim predavanjem koje je organiziralo Društvo žena Velika Mlaka (predsjednica Ivana Andrić Penava) u suorganizaciji s Udrugom VG Dijabetičar Velika Gorica.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Predavanje je održala dr. Zrinka Mach, doktorica znanosti, predsjednica Hrvatskog društva za kronične bolesti (HDKB). Doktorica Mach je naglasila, između ostalog, da simptomi šećerne bolesti nisu vidljivi dok indeks šećera ne bude viši od deset. Zato diabetes i zovu ”tihim ubojicom”, a u suvremenom dobu ljudi se ponašaju upravo onako kako je tu bolest teško izbjeći. Ne poklanja se dovoljno pozornosti prevenciji, zdravim životnim navikama, tjelesnoj aktivnosti. Zato i ne čudi podatak da je 65% populacije u Hrvatskoj pretilo, a da se samo 20% posvećuje tjelesnoj aktivnosti.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

VG Dijabetičar predstavljali su predsjednica Marica Varjačić, Mira Rakarić i Darko Salopek.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Svjetski dan šećerne bolesti (engl. World Diabetes Day) obilježava se svake godine 14. studenoga , na dan rođenja Sir Fredericka Bantinga, jednog od otkrivača inzulina 1921. godine. Tema razdoblja 2024.-2025. je ”Šećerna bolest i dobrobit”, a ovogodišnji naglasak stavljen je na šećernu bolest na radnom mjestu.

Diljem svijeta sedam od deset odraslih osoba koje žive sa šećernom bolesti, odnosno oko 412 milijuna ljudi , nalazi se u radnoj dobi. Za mnoge zaposlenike dijabetes predstavlja svakodnevnu stvarnost, no na radnom mjestu on često postaje izvor stresa, stigme i nesigurnosti. (Hrvatski zavod za javno zdravstvo).

Galerija fotografija

Nastavite čitati

Vijesti

Dio Velike Gorice sutra bez vode, saznajte gdje

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pexels.com

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu, u sklopu zamjene cjevovoda, sutra u subotu 15. studenoga, dio Velike Gorice ostat će bez vode. Obustava je najavljena od 8 do 12 sati.

Vode neće biti u Ulici Matice Hrvatske, na dionici od rotora na raskrižju sa Slavka Kolara do raskrižja s Kurilovečkom ulicom.

Iz VG Vodoopskrbe poručuju da će se, u slučaju lošeg vremena, radovi i obustava vode prebaciti na sljedeći dan.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno