Povežite se s nama

Vijesti

MOST VG o javnom gradskom prijevozu: Ako mogu Šibenik, Rijeka i drugi, zašto i Velika Gorica ne bi samostalno obavljala prijevoz?

Osnivanje djelatnosti prijevoza u vlasništvu Grada platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, gradski proračun koštalo bi manje od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, a građani bi dobili trajnu vrijednost, ističu gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica.

Objavljeno

na

Gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica održali su konferenciju za medije na temu javnog gradskog prijevoza. Kako ističu, povod za ovu presicu su tri godine otkako je ta stranka pokrenula inicijativu za osnivanjem djelatnosti javnog komunalnog prijevoza Grada, 30 godina otkako se naš grad, kako kažu, voljom uprave grada odrekao vlastite tvrtke lokalnog linijskog prijevoza putnika, te godinu dana od osnivanja nove djelatnosti javnog gradskog prijevoza u gradu Šibeniku iz sredstava EU fondova.

-U Šibeniku su kupili desetak novih autobusa, organizirali nove linije u tri zone, karta za javni gradski prijevoz košta jedan euro, izgrađen je novi autobusni terminal i logistički centar, sve za 12 milijuna eura, od čega su građani putem proračuna platiti oko dva milijuna eura. Grad Velika Gorica već je drugi put poništio Javni natječaj za uslugu javnog komunalnog gradskog prijevoza, na prvi se nitko nije javio, a na drugom su pristigle ponude bile znatno iznad okvira koje je Grad ponudio natječajem, a to je oko 15 milijuna eura godišnje. Stoga smo ovdje kako bismo ukazali na alternativne mogućnosti organiziranja javnog gradskog prijevoza – rekao je Ivan Bekavac, gradski vijećnik goričkog Mosta. Dodao je i kako su zadnjih godina i Rijeka, Slavonski Brod, te Vinkovci izgradili nove autobusne kolodvore, te osnovali djelatnosti u postojećim gradskim poduzećima i kupili desetke novih autobusa iz sredstava EU fondova.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Podsjetili su kako je Most Velika Gorica u nekoliko navrata zagovarao potrebu osnivanja djelatnosti javnog linijskog lokalnog prijevoza putnika na području našeg grada ili osnivanjem nove tvrtke ili nove djelatnosti u postojećoj gradskoj tvrtki, što bi, po njima, bio racionalniji pristup. Na pitanje koliko bi takav projekt koštao Grad, kaže:

–  Osnivanje djelatnosti lokalnog linijskog prijevoza u vlasništvu Grada Velike Gorice platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, a gradski proračun koštalo bi iznos manji od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, po našim procjenama od prije godinu dana to bi koštalo od 10 do 15 milijuna eura. Jesu li danas takve cijene ja ne znam, ali da su i 70 posto skuplje još uvijek je to cijena jednogodišnje koncesija. S druge strane vrijednost koju građani dobivaju je trajna. Istodobno Goričani plaćaju godišnje ZET-u šest milijuna eura, a za taj se novac vozimo uglavnom starim busevima, neredovito i loše. Nema kružne gradske linije, uz pomoć koje bi građani, pogotovo učenici u većem broju koristili vlak, nema ni linija prema poslovnim zonama. I dalje EU fondovi nude takve mogućnosti, otvorene su mogućnosti da gradska uprava promijeni obrazac razmišljanja, krenu u analizu osnivanja te nove djelatnosti i na taj način učini nešto korisno nakon dosadašnjih natječajnih promašaja – ističe Bekavac.

Na pitanje ima li možda saznanja ili prijedlog iz kojeg bi EU fonda Grad mogao očekivati sufinanciranje, kaže:

– Ja se na taj način ne bavim europskim fondovima. Pozivam gradsku upravu da potraži savjet stručnjaka. Postoje i tijela i institucije unutar Republike Hrvatske, a mogli bi zatražiti i savjet od gradova Šibenika, Rijeke, Vinkovaca ili  Slavonskog Broda koji su to već učinili, vjerujem da će im kolege iz gradskih uprava tih gradova rado pomoći u tome.

Fotokolaž: Cityportal.hr

Koordinator MOST-a VG i gradski vijećnik Damir Slojšek ističe kako se bliži početak školske godine, a Grad još nije riješio pitanje prijevoza školaraca, te dodaje kako je primio informaciju da će nakon završetka postupka pregleda i ocjene ponuda javni naručitelj, odnosno Grad Velika Gorica, donijeti Odluku koja će biti javno objavljena u elektroničkom oglasniku Javne nabave RH.  Zaključuju kako je na potezu gradska uprava.

– Imamo li u Gradu Velika Gorica znanja i hrabrosti po uzoru na druge učiniti nešto dobro za građane, iskoristiti sredstva iz EU fondova i dugoročno uštedjeti milijune eura ili ćemo postati taoci reketarenja autoprijevoznika, kao što smo bili, a i danas smo taoci volje Grada Zagreba i ZET-a, odnosno trajnog povećanja cijene koncesije i subvencija koja je danas 10 puta veća nego li prije 10 godina – završno poručuju gradski vijećnici Mosta Velika Gorica.

 

Naslovna fotografija: Ivan Bekava i Damir Slojšek, gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica/ G.Kiš, cityportal.hr

Vijesti

Nova pravila kockanja u Hrvatskoj! Od provjere OIB-a do zabrane reklamiranja, evo što sve uvodi novi Registar

Novi sustav kojim država pokušava stati na kraj ovisnosti o kockanju ušao je u punu primjenu od 1. studenoga.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pexels.com

Od 1. studenoga u Hrvatskoj je u punu funkciju stavljen Registar isključenih igrača, nacionalni sustav koji vodi Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ), a kojim se omogućuje sprječavanje sudjelovanja u igrama na sreću osoba koje su same zatražile isključenje. Ova novost dolazi nakon stupanja na snagu izmjena Zakona o igrama na sreću, kojima država želi smanjiti dostupnost i vidljivost kockanja te pojačati zaštitu građana od ovisnosti.

Od sada su zaposlenici kladionica, kockarnica i lutrija obvezni prilikom svake uplate ili registracije uzeti OIB igrača i provjeriti nalazi li se on u Registru isključenih igrača. Ako se osoba nalazi u bazi, priređivač joj mora onemogućiti klađenje, kako u poslovnicama, tako  i putem interneta.

Trajanje isključenja može biti od tri mjeseca do pet godina, pa i trajnog karaktera, a opoziv zahtjeva moguć je tek nakon tri mjeseca od podnošenja. Priređivači, prema zakonu, nemaju pristup osobnim podacima već im sustav javlja smije li se osobi omogućiti pristup igrama na sreću.

U prvim danima primjene novog sustava bilo je zastoja na terenu jer se provjere obavljaju ručno. U nekim poslovnicama to je značilo da se privremeno nije moglo uplatiti listić dok zaposlenik ne provjeri podatke. Priređivači najavljuju da će u budućnosti uvesti skener uređaje koji bi ubrzali taj proces, ali uz strogu obvezu da ne pohranjuju osobne podatke igrača.

U međuvremenu, vidljiva je i druga velika promjena, kladomati su uklonjeni iz kafića i drugih ugostiteljskih objekata, i to dva mjeseca prije zakonskog roka. Razlog je, kako neslužbeno doznaje Tportal, usklađivanje s novim licencama koje su kladioničarske tvrtke morale ishoditi kako bi nastavile s radom.

Nove odredbe zakona koje stupaju na snagu od početka iduće godine dodatno će pooštriti uvjete poslovanja. Poslovnice će morati biti diskretnije uređene, s reklamama u samo jednoj boji, a oglašavanje igara na sreću bit će zabranjeno od 6 do 23 sata. Iznimka su sportski događaji, gdje su priređivači smiju pojaviti samo kao sponzori, bez pozivanja na klađenje. Također, poslovnice će moći raditi najviše 16 nedjelja godišnje, kao i ostali trgovački objekti.

Nastavite čitati

Vijesti

Gorica ima svoje male ekologe, 300 učenika prošlo kroz edukaciju u Novom Čiču

KUD “Čiče” provodi edukativni program kojim djecu uči o zaštiti prirode i okoliša kroz praktične radionice i igru, uz podršku Grada Velike Gorice i Zagrebačke županije.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Kud Čiče Novo Čiče/FB

U etno naselju Novo Čiče provodi se edukativni program “Etno naselje Novo Čiče u svrhu edukacije djece o zaštiti prirode i okoliša”, namijenjen učenicima trećih i četvrtih razreda osnovnih škola. Projekt je pokrenuo KUD “Čiče” Novo Čiče, a financijski ga podupiru Grad Velika Gorica i Zagrebačka županija. Cilj projekta je kroz praktične aktivnosti pokazati djeci kako pravilno zbrinjavati otpad, prepoznati različite vrste materijala i razviti svijest o važnosti očuvanja prirode.

Kako objašnjava predsjednik KUD-a “Čiče”, Stipe Duvnjak, radionice su osmišljene tako da djeca uče kroz iskustvo i interakciju. “Sve počinje dolaskom djece u etno naselje Čiče gdje djeca dobiju sok u raznim ambalažama, od stakla, papira, plastike i tako dalje i ispunjavaju ulazni upitnik gdje gledamo njihovo znanje, da vidimo koliko znaju, gdje i kako zbrinuti otpad”, istaknuo je Duvnjak.

Nakon toga, polaznici prolaze edukativne ploče koje prikazuju koliko se pojedine vrste otpada zadržavaju u prirodi i u koju se kantu pravilno odlažu. Na kraju radionice učenici sami razvrstavaju prikupljeni otpad u pripadajuće kante i ponovno ispunjavaju upitnik kako bi se procijenilo koliko su napredovali.

Ove godine kroz program je prošlo oko 300 učenika, ne samo iz Velike Gorice, nego i iz drugih škola Zagrebačke županije. Osim teme recikliranja, djeca uče i o očuvanju starih sorti voća i sjemena te o važnosti njihove sadnje i čuvanja.

“Sretni smo s provedbom edukacije jer vidimo na osnovu početnog stanja i onog znanja koje nakon edukacije nose sa sobom da je vidljiv veliki napredak”, rekao je Duvnjak.

Nastavite čitati

Vijesti

Maturanti učili o odgovornoj vožnji – “Pijane naočale” pokazale koliko sekunda nepažnje može značiti u prometu

Srednja strukovna škola Velika Gorica ponovno je bila domaćin projekta “Sigurna vozačka dozvola” koji učenicima završnih razreda kroz kviz, poligon i iskustvo prenosi važnu poruku da vožnja nije igra.

Objavljeno

na

Objavio/la

Jučer, u ponedjeljak, 3. studenoga, u Srednjoj strukovnoj školi Velika Gorica održan je projekt “Sigurna vozačka dozvola”. Radi se o edukativnom programu koji je namijenjen maturantima koji uskoro kreću u autoškolu. Cilj projekta je podići svijest mladih o odgovornoj vožnji i posljedicama loših odluka za volanom, kroz interaktivna predavanja, kviz znanja i praktični poligon.

Više od dvadeset učenika završnih razreda provelo je dan učeći o prometu – ali ne iz knjiga, nego kroz praksu. Najviše pažnje privukao je poligon s “pijanim naočalama”. Učenici su tako na vlastitoj koži osjetili koliko alkohol i umor mogu usporiti reakcije i promijeniti percepciju.

“”Najteže mi je bilo trčanje s naočalama oko čunjića, ali sve sam uspješno odradio. Sad krećem s autoškolom, što prije to bolje, i sigurno ću primijeniti sve što smo naučili na predavanjima i kvizu. Jako sam sretan! Ova nagrada puno znači meni i mojima””,  rekao je Mihael, pobjednik natjecanja, koji je za svoj uspjeh osvojio besplatno osposobljavanje za vozačku dozvolu B kategorije. Također, drugo i treće mjesto donijelo je polaznicima popuste u autoškoli.

Podaci govore sami za sebe, u 2024. godini mladi vozači sudjelovali su u 17,4 % svih prometnih nesreća u Hrvatskoj, a u 45 slučajeva bile su to nesreće sa smrtnim ishodom. Najčešći uzroci su neprilagođena brzina, alkohol, korištenje mobitela i nekorištenje pojasa. Upravo zato, poručuju organizatori, edukacija i prevencija moraju početi prije nego što mladi prvi put sjednu za volan.

Projekt se provodi uz podršku Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, Ministarstva unutarnjih poslova, lokalnih policijskih uprava, HEP-a, autoškola i drugih partnera koji zajednički rade na stvaranju sigurnijih cesta.

Nastavite čitati

Moja županija

Otvoreno novo središte ‘vinskih priča’ pušćanskoga kraja – infrastruktura stiže i u Veliku Goricu

Vino ovdje nije samo piće. Ono je identitet, poveznica i inspiracija za novu generaciju koja hrabro gradi budućnost

Objavljeno

na

U sklopu projekta InterWine, financiranog iz programa “Interreg Slovenija-Hrvatska”, u Pušći je otvoren novouređeni vinski podrum – novo središte ‘vinskih priča’ pušćanskoga kraja, u kojem će posjetitelji moći istražiti vinsku regiju ovoga kraja.

U projekt su uključeni su hrvatski i slovenski partneri, a njegova ukupna vrijednost je 1,38 milijuna eura, s tim da je u uređenje podruma utrošeno oko 50 tisuća eura.

Cilj je stvoriti jedinstvenu eno-gastronomsku destinaciju koja povezuje Hrvatsku i Sloveniju kroz vino, kulturu i održivost.

-Ovime smo dobili mjesto susreta, u kojemu će se moći istražiti vinska regija ovoga kraja. Ona jest u začetku, ali ima mladih vinara koji su pokazali želju, volju i strast prema sektoru vinogradarstva i vinarstva. Ovo je velika priča i za Turističku zajednicu Zagrebačke županije jer stvaranjem nove turističke infrastrukture i mi kao destinacija dobivamo na značaju. Zajedništvom stvaramo priču korisnu za budućnost. Otvaramo prostore u koje će putnik-namjernik željeti doći – objasnila je Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije, ujedno i voditeljica projekta InterWine.

Vino ovdje nije samo piće. Ono je identitet, poveznica i inspiracija za novu generaciju koja hrabro gradi budućnost, a nakon Pušće, vinski podrum uskoro će dobiti Velika Gorica i slovenske Brežice.

Zagrebačka županija time potvrđuje svoj status destinacije koja s ponosom njeguje tradiciju, ali odlučno i hrabro gleda u budućnost, s jasnim fokusom na održivost, autentičnost i izvrsnost.

(FOTO: TZ Zagrebačke županije)

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

Vijesti

Velika noćna akcija na Zračnoj luci – Provjera spremnosti u kriznim situacijama

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Josip Škof

U noći s 4. na 5. studenoga Zračna luka Franjo Tuđman provest će vježbu za izvanredne situacije kako bi se provjerila spremnost i učinkovitost postupanja u kriznim okolnostima. Aktivnosti će se odvijati u noćnim satima, a u vježbi će sudjelovati Croatia Airlines i nadležne hitne službe.

Građanima se poručuje da nema razloga za uzbunu ako u blizini zračne luke primijete neuobičajene aktivnosti, poput većeg broja vozila hitnih službi ili svjetlosnih signala. Sve radnje dio su planirane vježbe.

Iz Zračne luke također poručuju da redovno odvijanje prometa neće biti ometano, pa će putnici moći putovati prema planiranom rasporedu.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno