Povežite se s nama

Vijesti

MOST VG o javnom gradskom prijevozu: Ako mogu Šibenik, Rijeka i drugi, zašto i Velika Gorica ne bi samostalno obavljala prijevoz?

Osnivanje djelatnosti prijevoza u vlasništvu Grada platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, gradski proračun koštalo bi manje od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, a građani bi dobili trajnu vrijednost, ističu gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica.

Objavljeno

na

Gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica održali su konferenciju za medije na temu javnog gradskog prijevoza. Kako ističu, povod za ovu presicu su tri godine otkako je ta stranka pokrenula inicijativu za osnivanjem djelatnosti javnog komunalnog prijevoza Grada, 30 godina otkako se naš grad, kako kažu, voljom uprave grada odrekao vlastite tvrtke lokalnog linijskog prijevoza putnika, te godinu dana od osnivanja nove djelatnosti javnog gradskog prijevoza u gradu Šibeniku iz sredstava EU fondova.

-U Šibeniku su kupili desetak novih autobusa, organizirali nove linije u tri zone, karta za javni gradski prijevoz košta jedan euro, izgrađen je novi autobusni terminal i logistički centar, sve za 12 milijuna eura, od čega su građani putem proračuna platiti oko dva milijuna eura. Grad Velika Gorica već je drugi put poništio Javni natječaj za uslugu javnog komunalnog gradskog prijevoza, na prvi se nitko nije javio, a na drugom su pristigle ponude bile znatno iznad okvira koje je Grad ponudio natječajem, a to je oko 15 milijuna eura godišnje. Stoga smo ovdje kako bismo ukazali na alternativne mogućnosti organiziranja javnog gradskog prijevoza – rekao je Ivan Bekavac, gradski vijećnik goričkog Mosta. Dodao je i kako su zadnjih godina i Rijeka, Slavonski Brod, te Vinkovci izgradili nove autobusne kolodvore, te osnovali djelatnosti u postojećim gradskim poduzećima i kupili desetke novih autobusa iz sredstava EU fondova.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal.hr

Podsjetili su kako je Most Velika Gorica u nekoliko navrata zagovarao potrebu osnivanja djelatnosti javnog linijskog lokalnog prijevoza putnika na području našeg grada ili osnivanjem nove tvrtke ili nove djelatnosti u postojećoj gradskoj tvrtki, što bi, po njima, bio racionalniji pristup. Na pitanje koliko bi takav projekt koštao Grad, kaže:

–  Osnivanje djelatnosti lokalnog linijskog prijevoza u vlasništvu Grada Velike Gorice platilo bi se u velikom dijelu sredstvima fonda EU, a gradski proračun koštalo bi iznos manji od jednogodišnjeg troška usluge koncesionara, po našim procjenama od prije godinu dana to bi koštalo od 10 do 15 milijuna eura. Jesu li danas takve cijene ja ne znam, ali da su i 70 posto skuplje još uvijek je to cijena jednogodišnje koncesija. S druge strane vrijednost koju građani dobivaju je trajna. Istodobno Goričani plaćaju godišnje ZET-u šest milijuna eura, a za taj se novac vozimo uglavnom starim busevima, neredovito i loše. Nema kružne gradske linije, uz pomoć koje bi građani, pogotovo učenici u većem broju koristili vlak, nema ni linija prema poslovnim zonama. I dalje EU fondovi nude takve mogućnosti, otvorene su mogućnosti da gradska uprava promijeni obrazac razmišljanja, krenu u analizu osnivanja te nove djelatnosti i na taj način učini nešto korisno nakon dosadašnjih natječajnih promašaja – ističe Bekavac.

Na pitanje ima li možda saznanja ili prijedlog iz kojeg bi EU fonda Grad mogao očekivati sufinanciranje, kaže:

– Ja se na taj način ne bavim europskim fondovima. Pozivam gradsku upravu da potraži savjet stručnjaka. Postoje i tijela i institucije unutar Republike Hrvatske, a mogli bi zatražiti i savjet od gradova Šibenika, Rijeke, Vinkovaca ili  Slavonskog Broda koji su to već učinili, vjerujem da će im kolege iz gradskih uprava tih gradova rado pomoći u tome.

Fotokolaž: Cityportal.hr

Koordinator MOST-a VG i gradski vijećnik Damir Slojšek ističe kako se bliži početak školske godine, a Grad još nije riješio pitanje prijevoza školaraca, te dodaje kako je primio informaciju da će nakon završetka postupka pregleda i ocjene ponuda javni naručitelj, odnosno Grad Velika Gorica, donijeti Odluku koja će biti javno objavljena u elektroničkom oglasniku Javne nabave RH.  Zaključuju kako je na potezu gradska uprava.

– Imamo li u Gradu Velika Gorica znanja i hrabrosti po uzoru na druge učiniti nešto dobro za građane, iskoristiti sredstva iz EU fondova i dugoročno uštedjeti milijune eura ili ćemo postati taoci reketarenja autoprijevoznika, kao što smo bili, a i danas smo taoci volje Grada Zagreba i ZET-a, odnosno trajnog povećanja cijene koncesije i subvencija koja je danas 10 puta veća nego li prije 10 godina – završno poručuju gradski vijećnici Mosta Velika Gorica.

 

Naslovna fotografija: Ivan Bekava i Damir Slojšek, gradski vijećnici MOST-a Velika Gorica/ G.Kiš, cityportal.hr

Vijesti

FOTO VIJEST U moru bombastičnih, ovo je jedna originalna!

Skupe reklame nisu ‘in’

Objavljeno

na

Objavio/la

Svačega smo se već nagledali u prometu, no današnji ‘kapitalac’ s velikogoričkih cesta pokazuje da ljudska inovativnost nema granica.

Što je ponukalo ponosnog vlasnika da oglas ispiše markerom po limariji? 🙂

Pada nam na pamet jedino skupoća “pravih” reklamnih naljepnica…u svakom slučaju – posve drugačija reklama!

Nastavite čitati

Sport

Točno u podne: Ilija Karamatić preuzeo klub, počela je nova era HNK Gorice!

Potpisom posljednjih dokumenata, HNK Gorica je od ovog utorka u 12 sati sportsko dioničko društvo u vlasništvu poduzetnika Ilije Karamatića. Time je i službeno završio predsjednički mandat Nenada Črnka

Objavljeno

na

Objavio/la

Nakon mjeseci i mjeseci priprema, nakon što je već neko vrijeme nova vlasnička struktura preuzela konce kluba u operativnom i svakom drugom smislu, ovog utorka točno u 12 sati potpisan je posljednji dokument u procesu pretvorbe HNK Gorice u sportsko dioničko društvo! Tim je činom i definitivno raspušten dosadašnji izvršni odbor, a Nenad Črnko završio je svoj predsjednički mandat, koji je trajao od ljeta 2009. godine, od trenutka kad je “rođena” HNK Gorica.

Drugim riječima, i službeno je završila jedna era u životu i djelovanju kluba koji je perjanica velikogoričkog sporta.

Novi vlasnik kluba postao je tako Ilija Karamatić, poduzetnik koji je svoju uspješnu karijeru u biznisu tako obogatio ulaskom u naš klub, kojeg smo svih ovih godina nazivali “Ponos grada”. Zvat ćemo ga, naravno, i dalje istim imenom, ali nema nikakve dvojbe da će se puno stvari u toj priči mijenjati, da će izgledati drukčije. Hoće li biti i bolje i uspješnije, tek ćemo doznati u tjednima, mjesecima i godinama pred nama, pred novim vodstvom kluba je vrijeme dokazivanja, ali temelji za optimizam svakako postoje.

Nenad Črnko i ljudi kojima se okružio klub su vodili na jedan način, doživljavali ga onako kako su ga doživljavali, a Ilija Karamatić i njegovi suradnici radit će to na svoj način. Neke promjene već su se krenule događati, počeli su dolaziti i novi ljudi, a promijenit će se i način na koji klub funkcionira. Gospodin Karamatić ima svoju viziju, svoje želje i ideje, ima i kapital koji će klub učiniti još stabilnijim u financijskom smislu, a imat će i sav mogući prostor da sve to pretvori u rezultate. Ne samo na terenu, nego i u poslovanju, u svlačionici, u dojmu.

Dosadašnji predsjednik Črnko predao je novom vlasniku Karamatiću klub koji ima povijest dugu 16 godina, koji ima rezultate kakve nikad nitko u velikogoričkom nogometu nije imao, koji ima svoj imidž, a sve to definitivno će olakšati novom vodstvu kluba prve korake nove ere. Ovo je klub koji je već osmu godinu u elitnom razredu hrvatskog nogometa, klub koji ima respektabilnu omladinsku školu, klub u kojem rade ljudi kojima HNK Gorica nije samo posao, nego i velika ljubav. Svi oni dobit će i pojačanja koja su već stigla, kao i ona koja će tek stići, pa imamo razloga vjerovati da će ova gorička nogometna priča u budućnosti ispisivati još ljepše priče.

Prostora za iskorake, naravno, ima jako puno, i to u svim segmentima. Bolja i uspješnija može biti prva momčad, još bolja i produktivnija može biti omladinska škola, bolja može biti i organizacija kluba, a sasvim sigurno bolja može biti i povezanost s lokalnom zajednicom, odnosno s navijačima. Na svemu tome će Ilija Karamatić i njegovi suradnici sasvim sigurno raditi, a svi ljubitelji nogometa u Velikoj Gorici pritom će im poželjeti puno sreće i uspjeha.

Ilija Karamatić postao je, dakle, stopostotni vlasnik kluba, a Gradski stadion ostat će u vlasništvu Grada Velike Gorice. Svakog mjeseca HNK Gorica će, po važećem cjeniku, plaćati pet tisuća eura najma za korištenje stadiona, na kojem se ovih dana završavaju radovi na promjeni travnjaka. Investicija u infrastrukturu bit će još, kako i neposrednoj, tako i nešto daljoj budućnosti, a sve to ide u smjeru napretka kluba kojeg svakako očekujemo s dolaskom nove klupske ere.

Sretno nam svima!

Nastavite čitati

Vijesti

Stanovnici Vukovine ostaju bez struje, pogledajte kad i gdje

HEP najavio planirane radove zbog kojih će dio Vukovine imati prekid struje u trajanju od 4 dana.

Objavljeno

na

Objavio/la

Stanovnici dijela naselja Vukovina ostat će bez struje zbog planiranih radova na elektroenergetskoj mreži. Isključenja su najavljena za četvrtak i petak, 18. i 19. rujna, te ponovno za ponedjeljak i utorak, 22. i 23. rujna 2025., u vremenu od 9 do 14 sati.

Radovi će zahvatiti Ulicu Juraja i Vjekoslava Stančića, i to kućne brojeve od 76 do 120 te brojeve 41, 43, 45, 51 i 53. Bez struje će biti i kućanstva u Ulici Mate Bedeka od broja 66 do 77. Riječ je o planiranim radovima na postrojenjima distribucijske mreže na području Terenske jedinice Velika Gorica.

Iz HEP-a poručuju kako se u slučaju loših vremenskih uvjeta radovi odgađaju.

Nastavite čitati

Moja županija

ŽUPANIJA Kolarec i dalje na čelu Stožera civilne zaštite

Vatrogascima i Društvu Crvenog križa darovana oprema u vrijednosti većoj od 61 tisuću eura.

Objavljeno

na

Konstituiran je novi saziv Stožera civilne zaštite Zagrebačke županije.

Odlukom župana Stjepana Kožića, načelnik Stožera i u ovom mandatu će biti njegov zamjenik Ervin Kolarec, dok funkciju zamjenika načelnika Stožera nastavlja obnašati Županijski vatrogasni zapovjednik Dario Kezerić. Stožer uz načelnika i zamjenika ima još 15 članova.

Načelnik Kolarec poželio je puno uspjeha u radu svim članovima Stožera i operativnim snagama, koji zajednički provode mjere i aktivnosti civilne zaštite u velikim nesrećama i katastrofama te razvija plan djelovanja sustava civilne zaštite na području Zagrebačke županije.

–Mi smo tu radi naših građana i činit ćemo sve kako bismo osigurali njihovu sigurnost i pravovremenu zaštitu u svim situacijama – istaknuo je Kolarec.

Na sjednici je donesen prijedlog Poslovnik Stožera civilne zaštite Zagrebačke županije i Nacrt prijedloga Procjene rizika od velikih nesreća za područje županije, a riječ je o ključnom dokumentu za donošenje planskih dokumenata na području civilne zaštite.

Ujedno, na sjednici je donesena Odluka o darovanju opreme sustava radio veze Vatrogasnoj zajednici Zagrebačke županije ukupne vrijednosti gotovo 53,5 tisuće eura te županijskom Društvu Crvenog križa gotovo 8,5 tisuća eura.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

Vijesti

Novi podaci HZZ-a – Nezaposlenost porasla na mjesečnoj razini, ali i dalje niža nego lani

Krajem kolovoza na Zavodu evidentirane 944 osobe bez posla, poslodavci tražili čak 206 radnika.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Krajem kolovoza na području Velike Gorice u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje bilo je 944 nezaposlenih osoba. To je 4,4 % više nego mjesec ranije, no u usporedbi s istim razdobljem prošle godine bilježi se pad od 11,8 %.

Tijekom kolovoza posao je pronašlo 44 ljudi s burze rada. Najviše ih se zaposlilo u trgovini, građevini i uslužnim djelatnostima, među traženijim zanimanjima bili su prodavači, elektroinstalateri, vozači lakih dostavnih vozila, dentalni asistenti te radnici u održavanju.

Poslodavci su u istom razdoblju prijavili 206 slobodnih radnih mjesta. Najviše interesa pokazali su za poštare i čistače, po 22 radna mjesta u svakoj od tih kategorija. Slijede pomoćnici u nastavi (16), drvoprerađivački radnici (15), odgojitelji predškolske djece (13) te medicinske sestre i tehničari opće njege (10). Potražnja je izražena i za edukacijskim rehabilitatorima, frizerima, vozačima teretnih vozila i transportnim radnicima.

Podaci HZZ-a pokazuju kako se trend pada nezaposlenosti na godišnjoj razini nastavlja, iako su mjesečne oscilacije prisutne. Istodobno, već duže vrijeme na tržištu rada ističe se stalna potražnja za zanimanjima u uslužnom sektoru i javnim službama.

Nastavite čitati

Reporter 452 - 28.08.2025.

Facebook

Izdvojeno