Povežite se s nama

promet

Bolt spreman na promjene: Romobili ne voze ako si pijan, nema više ni vožnje u dvoje

Iz tvrtke koja je nedavno došla i u Veliku Goricu naveli su kako su se pripremili i prilagodili promjenama koje su u prometnoj regulaciji krenule s krajem srpnja

Objavljeno

na

Budući da je prije nekoliko dana došlo do promjena u prometnoj regulaciji, u što su velikim dijelom uključeni i romobili, priopćenjem su se na novonastalu situaciju osvrnuli iz Bolta, tvrtke koja je nedavno došla i u Veliku Goricu.

“Dana 30. srpnja na snagu su stupile izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji regulira korištenje osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i romobile za najam. Bolt je već spreman za novu regulativu. Uređaji su prilagođeni, a edukativni materijali dostupni u aplikaciji poštuju nova pravila.

Korisnici Boltovih romobila već su sada u aplikaciji upoznati s dozvoljenim površinama za kretanje sukladno izmjenama zakona. Naznačeno je da se moraju voziti biciklističkim stazama gdje god je to moguće, a kada nije, tada se smiju voziti cestom uz uvjet da na njoj postoji ograničenje brzine od maksimalno 50 km/h. Korisnici se u izostanku biciklističkih staza mogu kretati i nogostupom, ali uz obavezno prilagođavanje brzine okolnostima na nogostupu. Najveća brzina koju Bolt romobili mogu razviti je 25 km/h, dok je u većini gradova brzina ograničena na 20 km/h i automatski je postavljena na dostupnim vozilima.

– Drago nam je što je regulirana uporaba osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i e-romobile. Bolt pozdravlja promjene koje će pridonijeti sigurnosti prometa na cestama, posebno definiranje električnih romobila kao osobnih prijevoznih sredstava, a ne pješaka – rekao je Ivan Begović, Country manager za mikro mobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.

Bolt je već spreman za izmjene zakona – sve promjene već su primjenjene i dio su Boltove aplikacije. Korisnici Boltovih romobila sada slijede slična pravila kao i biciklisti – od njih se očekuje da u noćnim satima ili u uvjetima smanjene vidljivosti koriste reflektivni prsluk ili neku drugu reflektivnu oznaku. Prilikom takvih uvjeta moraju obavezno imati uključena prednja i stražnja svjetla – što Boltovi romobili automatski i rade. Korištenje kaciga također je obavezno, a slušalice tijekom vožnje nisu dopuštene. Novi pravni akt skreće pozornost i na sigurnosna pitanja. Zabranjena je vuča drugih vozila, prijevoz drugih osoba (uključujući djecu) ili vezivanje za druga vozila. Također je zabranjeno voziti pod utjecajem opojnih sredstava, što Bolt kontrolira testovima unutar aplikacije kojima se dokazuje trijeznost korisnika.

Izmjene zakona odnose se i na parkiranje. Romobile se treba ostaviti na za to predviđenom mjestu.. Romobil treba parkirati tako da ne ometa prolazak drugih vozila ili pješaka. Bolt također pomaže korisnicima u pravilnom parkingu pomoću uputa koje mogu pronaći u aplikaciji.

– Sigurnost svih sudionika u prometu iznimno nam je važna, stoga smo, u iščekivanju propisa na nacionalnoj razini, od samog početka našeg djelovanja u Hrvatskoj ovoj temi pristupili proaktivno. Prije uvođenja usluge najma romobila vodimo razgovore s predstavnicima gradova i s njima smo u redovnom kontaktu te potpisujemo ugovore koji reguliraju našu djelatnost na određenom području. Odgovarajući na potrebe lokalne zajednice u pogledu sigurnosti i reda, prilagođavamo ograničenja brzine vožnje i parkiranja na razini aplikacije – zaključuje Ivan Begović, Country manager za mikromobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.

Boltovu spremnost i usmjerenost na sigurnost korisnika kao prioritet potvrdili su i rezultati prvog istraživanja o električnim romobilima u Hrvatskoj koje je Bolt proveo u suradnji s istraživačkom agencijom Ipsos. Boltov je cilj kontinuirano i ažurano unaprjeđivati sigurnosne značajke kako bi predvidjeli i odmah i razriješili moguće izazove. Rezultati istraživanja su pokazali kako je bezobzirna vožnja glavni percipirani sigurnosti problem vožnje električnog romobila (62% ispitanika), a slijedi ga prebrza vožnja po pješačkim zonama (51%) i vožnja u pijanom stanju (45%). U trenutku kada su rezultati obrađeni, Bolt je već dodatno unaprijedio svoje sustave već navedenim ‘drunk driving’ sigurnosnim značajkama te razvio i patentirao sustav za sprječavanje ‘tandemske vožnje’. Svi podaci dobiveni istraživanjem pokazuju kako Boltovi električni romobili imaju svoje mjesto u urbanim planovima kao zelena alternativa osobnom prijevozu rješenje za tzv. ‘posljednju milju’.”

HOTNEWS

Autobus ZET-a u kvaru pred kružnim tokom u Kolarevoj, kasne i gradske linije

Policija regulira promet, birajte obilazni pravac

Objavljeno

na

Objavio/la

FOTO: Cityportal

Jutros je došlo do zastoja javnog gradskog prijevoza radi kvara ZET-ovog autobusa koji je “zapeo” na kružnom toku raskrižja Ulice Slavka Kolara i Matice Hrvatske. 

Jedna od najprometnijih gradskih prometnica trenutačno je neprohodna, a policija je izašla na teren kako bi regulirala promet. 

Birajte obilazne pravce i računajte na kašnjenja jer se iza autobusa koji je u kvaru nanizalo nekoliko autobusa uključujući i naše gradske buseve javnog prijevoza. 

Nastavite čitati

HOTNEWS

RADNO LJETO U srpnju u rekonstrukciju ide ulica Matice Hrvatske

Na potezu između ulice Slavka Kolara i Kurilovečke u dužini oko 200 metara planira se kompletna obnova kolnika, pješačkih i biciklističkih staza, kao i komunalne infrastrukture.

Objavljeno

na

Objavio/la

Velika Gorica tijekom ljeta nastavlja s obnovom prometne infrastrukture, a početkom srpnja u rekonstrukciju će ulica Matice Hrvatske u centru grada.

Na dionici između Slavka Kolara i Kurilovečke ulice u dužini oko 200 metara planira se kompletna obnova kolnika, pješačkih i biciklističkih staza, kao i komunalne infrastrukture ispod površine, te će u konačnici sve trake biti šire.

Osim temeljite obnove prometnice, projekt uključuje izgradnju sustava oborinske odvodnje, zamjenu postojećeg vodoopskrbnog cjevovoda te fekalne kanalizacije.Zeleni pojas bit će odvojen od kolnika betonskim rubnjacima, a na mjestima kolnih ulaza planirane su betonske rampe koje će olakšati pristup vozilima.

Također prometnica će mati odgovarajuće nagibe radi optimalnog otjecanja oborinskih voda a završni slojevi, radi trajnosti i sigurnosti sudionika u prometu bit će izrađeni od asfaltbetona.

Projekt je vrijedan oko 545 tisuća eura, a radove će izvoditi VG Komunalac koji će radove izvršiti za 120 kalendarskih dana. Tijekom izvođenja radova, promet će se odvijati prema posebnoj privremenoj regulaciji.

Nastavite čitati

promet

OPREZ Prometna nesreća na Aveniji Pape Ivana Pavla II!

Došlo je do prevrtanja osobnog vozila

Objavljeno

na

U tijeku je policijski očevid u Aveniji Pape Ivana Pavla II, kod skretanja za Ulicu Hrvatske Bratske Zajednice u Velikoj Gorici, gdje se dogodila prometna nesreća.

Zbog još neutvrđenih okolnosti došlo je do sudara i prevrtanja osobnog vozila na bočnu stranu, a promet se na tom dijelu prometnice odvija otežano.

Foto: Cityportal

Detalji će biti poznati nakon policijskog očevida.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Kroz ljeto Sisačka u rekonstrukciji!

Ulaz u grad dobiva sigurnije prometno rješenje, a radovi će trajati 3 mjeseca.

Objavljeno

na

Objavio/la

Ovog ljeta kreće rekonstrukcija raskrižja na ulazu u Veliku Goricu, a riječ je o dionici Sisačke ulice u duljini od oko 300 metara, od raskrižja kod Stanice za tehnički pregled do skretanja za Gorica staklo.

Ugovor o izvođenju radova vrijedan oko 573 tisuće eura bez PDV-a potpisali su u Velikoj Gorici Ivica Budimir, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta i predstavnik izvođača Šušković građenje d.o.o.

Cilj rekonstrukcije je poboljšati protočnost i sigurnost prometa na lokaciji koja je prema analizama označena kao “opasno mjesto”, jer vozači pri skretanju iz smjera grada prema Stanici za tehnički pregled i trgovačkom centru, presijecaju dvije prometne trake, što stvara velike prometne opasnosti.

Prema podacima MUP-a, u posljednje tri godine na toj je lokaciji zabilježeno devet prometnih nesreća, od kojih su tri bile s ozlijeđenim osobama. Najčešće su to bočni sudari, a ostale nesreće su sudari vozila iz suprotnih smjerova.

Iz tog razloga postavit će se nova regulacija prometa sa svjetlosnom signalizacijom, a prometni tok će se preusmjeriti na susjedno raskrižje kod Auto Arbanasa i Gorice stakla, gdje će se postaviti novi semafor, usklađen s postojećim glavnim semaforom.

Radovi će trajati tri mjeseca, tijekom kojih će biti uspostavljena privremena regulacija prometa. Vozačima se preporučuje korištenje obilaznih pravaca kako bi se izbjegle gužve.

 

U planu i druga faza projekta

Osim radova koji nas čekaju na ljeto, u budućnosti je planirana i druga faza projekta kako bi se povećala protočnost i sigurnost prometa na postojećem raskrižju Sisačke ulice na ulazu u grad.

Naime, u planu je izgradnja raskrižja s kružnim tokom i nadvožnjakom obilaznice. Projektnim rješenjem će se smanjiti vrijeme čekanja i kolona i omogućiti sigurno prometovanje pješaka i biciklista.

U narednom razdoblju Hrvatske ceste će izraditi projektnu dokumentaciju za ishođenje građevinske dozvole čime se nastavlja suradnja s Gradom Velikom Goricom s ciljem razvoja i modernizacije prometne infrastrukture.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Stigle nove kamere za nadzor brzine!

Dvije od sedam već u funkciji.

Objavljeno

na

Nakon što su prošle godine u Buševcu kod kućnog broja 39 te na križanju Fizirove, Zagrebačke i Poštanske ulice u Velikoj Gorici postavljene kamere za nadzor brzine, velikogoričko područje dobilo je dvije nove kamere. Riječ je o lokaciji u Ulici Seljine brigade 44 u Velikoj Buni te u Lukavcu na raskrižju Tratinske i Dolenske ulice.

– Povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu samo je jedan u nizu od naših prioriteta. Ove kamere nisu usmjerene na kažnjavanje, već na prevenciju i odgovorno ponašanje. Njihovom instalacijom želimo smanjiti broj nesreća i sačuvati ljudske živote, osobito kada govorimo o najranjivijima – djeci, pješacima i biciklistima. Svaka postavljena kamera jasna je poruka da odgovorno ulažemo u sigurnost svojih građana – istaknuo je gradonačelnik Krešimir Ačkar.

Grad je u cilju povećanja sigurnosti cestovnog prometa u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova dogovorio postavljanje kamera za nadzor brzine na ukupno sedam novih lokacija, za što je izdvojeno 84.950 eura.

Tako će uz spomenute lokacije, u skorijoj budućnosti kamere za nadzor brzine biti postavljene u Odranskoj ulici 56 u Donjoj Lomnici, Velikogoričkoj ulici 28 u Starom Čiču, zatim u Vukovinskoj ulici 31 u Novom Čiču kao i u Ogulincu u zoni raskrižja Zagrebačke ulice sa Sepskom ulicom, kao i u Velikoj Gorici u Ulici Andrije Andrije Kačića Miošića, 220 metara od raskrižja s Ulicom Andrije Kačića Miošića i Vukomeričke ulice.

Dodajmo da su kamere opremljene suvremenom tehnologijom te osim brzine kretanja, bilježe i unutrašnjost vozila, čime omogućuju detekciju dodatnih prekršaja, poput nekorištenja sigurnosnog pojasa ili nepropisnog korištenja mobitela tijekom vožnje.

Nastavite čitati

Reporter 448 - 14.05.2025.

Facebook

Izdvojeno