Sve je to matematički izračunao psiholog Cliff Arnall sa Sveučilišta u Cardiffu, koji je i utemeljio navedeno. Arnall je ubrojio sljedeće čimbenike: vremenske prilike, mjesečni dohodak , odustajanje od novogodišnjih odluka, razinu motivacije , te motiviranost za poduzimanjem akcije, te osmislio matematičku formulu: [W + (D-d)] x Tq ÷ [M x Na].
Blue Monday prvi put je obilježen 24. siječanj 2005. godine, a Arnalla su ubrzo snašle optužbe da se radi o plaćenom PR-u i da je cijela priča samo marketinški trik. Psiholog je u jednom intervjuu naglasio kako njegova namjera nije bila učiniti ponedjeljak negativnim, već upravo suprotno.
Gledajući sa znanstvene strane, pojam ‘siječanjska depresija’ ne postoji, već se radi o sezonskom afektivnom poremećaju. Naime, nakon razdoblja obilježenog blještavilom, izlascima, bogatom trpezom, pojedincima teško pada prilagodba na siječanj bez posebnih događanja. Javljaju se simptomi poput umora, bezvoljnosti, manjka motivacije i slično. Dodajte u život malo rekreacije, uravnotežite prehranu, družite se s ljudima, pred sebe postavite realne ciljeve i siječanjsko neraspoloženje će vas prije napustiti. A evo što su na temu ‘siječanjska depresija stvarnost ili mit’ na prošlogodišnji Blue Monday našoj Petri Škrinjarić rekli naši sugrađani i psihologinja Sanda Puljiz Vidović.
Naslovnica: Ilustrativna fotografija/Mart production,pexels.com