Povežite se s nama

Gospodarstvo

Testirali smo novi Peugeot 3008 Allure 2.0 BlueHDI 150 S&S

Objavljeno

na

Kad su negdje krajem prošle godine osvanule prve najave i fotografije novog Peugeotovog uratka iz SUV kategorije serije 3, mnogi nisu vjerovali da će nova tritisućeosmica izgledati upravo tako. Još prije nešto više od godine dana Peugeot je redizajnom svog udarnog modela 508 potvrdio da prethodna serija 308 nije bila tek izlet u europsku dizajnersku elitu auto industrije, a najnoviji model 3008 takve je tvrdnje i definitivno zacementirao. Prvi pogled na karoseriju neodoljivo je podsjetio na iznimno popularnu liniju Rovera pod nazivom Evoque, ali bio je to tek prvi pogled, sve ostalo je hrabar dizajnerski iskorak Peugeota, koji će zasigurno dobiti mnogo više pozitivnih reakcija u odnosu na one suprotne.

 

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

 

Popis opreme modela koji smo vozili je impresivan, ovo je definitivno automobil koji u sebi nosi pozamašan popis gadgeta sa kojima se možete zabavljati i dok se vozilo kreće i dok stoji, no, nije ni jeftin i nikako nemojte očekivati da ćete zbog činjenice što se ne radi o nekom automobilu iz tzv. A brand klase, ostati uskraćeni za neki užitak o kojem sanjate. Da Peugeot uspješno već godinama surađuje sa Bavarskim koncernom BMW-om, znali smo i ranije, ali sada je to i javno obznanjeno ponekim “BMW” detaljima unutar kabine novog modela 3008, poput LCD Displaya na središnjoj konzoli ili automatskog mjenjača. Model koji smo imali na testu spada u kako bismo to u hotelskom žargonu rekli klasu sa 5 zvijezdica, nedostajali su tek neki sitni detalji poput automatskog mjenjača, staklenog krova… da bismo doista ustvrdili da smo imali priliku testirati sve najbolje što nam je Peugeot mogao ponuditi. Vozilo je podignuto gotovo 40cm od ceste, što ga i vizualno, a i za vrijeme vožnje svrstava u klasu iznad SUV i prava je šteta što nema pogon na sva četiri kotača jer bi u tom segmentu to bila vrlo zanimljiva kategorija.

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

Unutrašnjost je vrlo skladno uređena, a već prilikom ulaska pažnju plijeni vrlo skladna središnja konzola, te najnoviji i-Cockpit sa digitalnom LCD instrument pločom. To znači da prema vašim željama više niste obavezni gledati u isti raspored podataka na vašoj instrument ploči već pomoću jednostavnih komandi na upravljaču za vrijeme vožnje birati podatak i raspored na instrument ploči prema Vašim željama. Automobil je opremljen sustavom ulaska u vozilo, odnosno zaključavanja, otključavanja i pokretanja vozila bez ključa (inače ne spada u serijsku opremu), što u praksi znači da je dovoljno približiti se vozilu i primiti se za bravu vrata vozača ili suvozača i ono će se otključati, a prilikom zaključavanja je dovoljno dodirnuti bravu na bočnoj strani i vozilo se automatski zaključava. Pokretanje vozila je pomoću start/stop tipke, a za sve ove radnje nužno je da ključ vozila imate negdje blizu ili u džepu.

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

21.11.2016. Peugeot 3008 foto: cityportal.hr

U dva dana testa odradili smo nešto više od 400 kilometara, a najdulja dionica bila je od Zagreba do Grobnika. Automobil je ispunio sva očekivanja u svojoj klasi. Dobro leži na cesti i nudi vrlo dobru preglednost za vozača. Prednja i zadnja kamera nudi dodatnu sigurnost kod parkiranja iako poznavajući kvalitetu kamere na nekim starijim modelima, kvaliteta kamere je morala biti malo bolja. Automobil je opremljen sustavom za upozorenje nenamjernog izlaska iz trake, što doslovno znači da na neko vrijeme možete pustiti volan a vozilo će sustavom koji prati linije voznog traka nastaviti samo voziti u vašoj traci. U slučaju da nagazite liniju voznog traka automobil samostalno ispravlja kretanje, ali ukoliko to traje neko vrijeme na display-u će Vas upozoriti da primite volan i nastavite upravljati vozilom. Ono što znamo kao vrlo kvalitetni gadget Peugeota je sustav automatske kontrole nad dugim svjetlima, a i na ovom modelu se pokazao besprijekoran. Sustav računa kut i udaljenost vozila koje nailazi sa suprotne strane te automatski pali ili gasi duga svjetla.

 

Pogledajte cijelu galeriju fotografija:

 

 

Potrošnja testiranog modela bila je otprilike u okvirima tehničkih podataka proivođača, led svjetla trenutno daju mnogo više od bilo kakve konkurencije, a kako je ovo i vrlo važno pitanje sigurnosti na cestama nije ni potrebno naglašavati koliko pomažu. Diskretno osvjetljena unutrašnjost plavim led trakama prate oblogu vrata što daje dodatni ugođaj interijera i opušta u vožnji. Cijena testnog vozila iznosi 316.000,00 Kn sa svim uključenim porezima, no popis opreme je doista impresivan i donosimo ga u prilogu uz napomenu da početna cijena za vrlo pristojan model ovog vrlo atraktivnog automobila počinje od nešto iznad 160.000 Kn što ga čini vrlo poželjnim obiteljskim automobilom u koji ćete se zaljubiti na prvi pogled i dobiti novog prijatelja od kojeg ćete se teško odvojiti. Zahvaljujemo se velikogoričkoj auto kući Auto Holetić koja nam je ustupila ovaj model, a sve informacije oko cijena, popusta, mogućnosti kreditiranja ili leasinga možete dobiti u njihovom salonu u Velikoj Gorici, Sisačka 47 ili na telefon. 01 6238-670.

 

Peugeot 3008 Allure 2.0 BlueHDI 150 KS – popis opreme testiranog modela:

 

Centralno zaključavanja s daljinskim
Vozačevo sjedalo podesivo po visini
Automatska klima
Tempomat s limitatorom brzine
Elektro podesivi retrovizori s grijačima
Suvozačevo sjedalo podesivo po visini
Pack Vision
Električna park.kočnica
Dnevna LED svjetla
El. podizači pred. i str. prozora
Sjedalo vozača podesivo po visini
Upravljač presvučen kožom
Varijabilni servo upravljač podesiv po visini i dubini
Sjedala u kombinaciji tkanina TEP
Elektro preklopivi vanjski retrovizori s osvjetljenjem pristupa vozilu
Stražnja klupa 1/3-2/3
6 zračnih jastuka
Stražnji senzori za pomoć pri parkiranju
Prednji senzori za pomoć pri parkiranju-uključuje WY14
Prednja svjetla za maglu
Lakometalni naplatci 18″Detroit+čelični rez.kotač smanjenih dimenzija
Mirror screen+WiFi+GPS antena
ESP+ABS+REF+AFU+ASR+MSR+CDS
Kromirano crni okvir prednje maske motora
Uzdužne krovne lajsne od nehrđajućeg čelika
Upozorenje vozača na vrijeme provedeno u vožnji
Prepoznavanje prometnih znakova
i-Cockpit s digitalnom TFT instrument pločom
Kromirani umetci na prednjim blatobranima
Sustav za upozorenje nenamjernog izlaska iz trake
Multifunkcionalni dodirni zaslon 8″ s klavirskim tipkama + dvostruki radio tuner
Kromirani umetci na donjem dijelu vrata
Zaštitna metalno siva obloga prednjeg branika
Ambient light osvjetljenje putničkog prostora
Sjedalo suvozača preklopivo u stolić “flat folding”
Ručice na vratima i poklopci vanj.retroviz.u boji karoserije
Sjedalo vozača s lumbalnim podešavanjem
Metalik boja
Visiopark 1-180 kamera + prednji i stražnji parking senzori
Grip Control + HADC – pomoć kod kretanja na nizbrdici+ZHB0
Prednja LED svjetla + svjetla za maglu s cornering funkcijom
Paket sustava za pomoć u vožnji
Otključavanje i pokretanje vozila bez ključa
Grijanje prednjih sjedala + masiranje u lumbalnom dijelu
Uzdužni aluminijski krovni nosači
Krov u crnoj Black Diamond boji
3D navigacija + prepoznavanje glasovnih naredbi + Video izlaz, DAB

 

 

Gospodarstvo

Hoće li šalica kave postati luksuz? Evo zašto bi vam jutarnja rutina mogla poskupjeti

“Stanje je zeznuto, pogotovo jer uz carine problem stvara i klima.”

Objavljeno

na

Objavio/la

Cijena kave bi uskoro mogla porasti i u hrvatskim kafićima, i to zbog rasta cijena sirove kave na svjetskim burzama, političkih odluka iz SAD-a i nepovoljnih vremenskih prilika u Brazilu, piše Tportal. Iako trenutačno prosječna cijena šalice kave u Hrvatskoj iznosi 2,14 eura, tržište je pod pritiskom, a sve bi se moglo osjetiti već ove jeseni.

Situacija na globalnom tržištu kave nije obećavajuća. Cijena arabice, najkvalitetnije sorte kave, u samo godinu dana skočila je s osam na gotovo 14 eura po kilogramu. Glavni uzroci leže u ekstremnim sušama koje su pogodile Brazil, jednog od najvećih proizvođača kave na svijetu, ali i u carinama koje je nedavno uveo bivši američki predsjednik Donald Trump. Naime, carine na uvoz kave iz Brazila povećane su za čak 50 %, što je uzrokovalo lančanu reakciju na burzama. Karlo Purić, vlasnik domaće pržionice kave, potvrđuje da su cijene sirovine porasle za 70 % do 90 %.

“Stanje je zeznuto, pogotovo jer uz carine problem stvara i klima. Vremenske neprilike doslovno su poharale ovogodišnje prinose”, ističe Purić.

Da problem nije kratkoročan, potvrđuju i iz Atlantic Grupe. Njihove analize upućuju na to da će manjak arabice potrajati barem do 2026. godine, s obzirom na smanjene procjene budućih berbi. Situaciju dodatno komplicira porezno opterećenje u Hrvatskoj.

I dok susjedna Slovenija naplaćuje PDV na kavu u visini od 9,5 %, kod nas ukupni porezni teret premašuje 30 %. Glavni ekonomist Hrvatske udruge poslodavaca Hrvoje Stojić upozorava da je upravo to dodatna prepreka održivosti cijena na tržištu. “Država od visokih trošarina nema preveliku korist, a zato podiže cijenu sirovine ugostiteljima i potrošačima.” Jurica Protić iz Udruženja ugostitelja Zagreb ističe da trenutni višegodišnji ugovori donekle štite cijene, ali ne zadugo. “Ugovori imaju rok trajanja. Ako se trendovi ne promijene, i mi ćemo morati reagirati.”

Iako trenutno nema službenih najava o povećanju cijene šalice kave, sve ukazuje na to da bi se promjene mogle dogoditi u skoroj budućnosti. Hoće li se višak kave, koji ne ode prema SAD-u zbog carina, preliti na europsko tržište i tako ublažiti udar, ostaje neizvjesno.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Velikogorička tvrtka od otpada stvorila proizvod koji će puno toga promijeniti

Tvrtka smještena u velikogoričkoj ulici Fausta Vrančića jedna je od vodećih u Europi po pitanju proizvodnje ambalaže, a sad je iz Modepacka stiglo i rješenje koje bi moglo preoblikovati cijelu ovu industriju

Objavljeno

na

Lignin je, kaže definicija, složen organski polimer koji se nalazi u staničnim stijenkama biljaka, osobito u drvenastim biljkama, odnosno jedan od glavnih sastojaka biljnih staničnih stijenki, uz celulozu i hemicelulozu, te igra ključnu ulogu u mehaničkoj čvrstoći, vodootpornosti i zaštiti biljaka.

Lignin je, osim što je sve to iz definicije, povijesno gledano i otpad u šumarstvu i poljoprivredi, ali velikogorička tvrtka Modepack to je promijenila. I lansirala Lignin eCommerce vrećice, inovativan proizvod koji bi mogao preoblikovati industriju ambalaže.

– Taj je proizvod izrađen kombinacijom jednog od najzanemarenijih prirodnih materijala i reciklirane prikupljene plastike – kaže predsjednik Uprave ove tvrtke Jure Širić u razgovoru za portal Lidermedia.

Modepack, koji već nekoliko godina posluje u našem gradu, među vodećim je europskim proizvođačima ambalaže za eCommerce i kurirske službe, a u tvrtki smatraju da ove vrećice predstavljaju održivu alternativu i promjenu paradigme u znanosti o materijalima. Lignin se tako sad koristi za stvaranje visokoučinkovite, održive ambalaže.

– Zahvaljujući nedavnim dostignućima u razvoju biomaterijala iz švedske tvrtke Lignin Industries AB, Modepack je razvio eCommerce vrećicu koja spaja čvrstoću i ekološku odgovornost. Ovo nije samo još jedan ekološki prihvatljiv proizvod, riječ je o prekretnici prema zelenijoj budućnosti – kaže Širić za Lidermedia.

Ova inovativna kombinacija smanjuje emisije CO₂ za čak 60 do 70 posto u usporedbi s konvencionalnim vrećicama od plastike.

– S obzirom na sve jače regulatorne pritiske i rastuću potražnju potrošača za ekološkim rješenjima, takve vrećice odgovaraju na potrebe poduzeća koja žele poslovati održivo, a da pri tome ne žrtvuju funkcionalnost. Otporne na vlagu i iznimno izdržljive, idealne su za internetske trgovce i kurirske službe koji žele poboljšati svoju ekološku odgovornost i pružiti vrhunsko korisničko iskustvo – zaključio je Širić.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Gorica prednjači u županiji! 3,65 milijardi eura prihoda i najviše zaposlenih

Prema najnovijim podacima Fine, Velika Gorica vodi po broju zaposlenih, visini prihoda i ostvarenoj dobiti.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Velika Gorica je, prema podacima Fine za 2024. godinu, zasjela na prvo mjesto po gospodarskoj snazi unutar Zagrebačke županije. S čak 2.375 poduzetnika, 23.776 zaposlenih i neto dobiti od 205,9 milijuna eura, grad se nametnuo kao središnje poslovno uporište županije.

U 2024. godini, Zagrebačka županija bila je dom za ukupno 11.867 poduzetnika, koji su zapošljavali 87.866 radnika, što je 5 % više nego godinu ranije. Ukupni prihodi svih poduzetnika dosegnuli su 14,5 milijardi eura (porast od 9 %), dok su rashodi iznosili 13,9 milijardi eura (rast od 11,3 %). Dobit razdoblja iznosila je 853,2 milijuna eura (porast od 3,9 %), ali je neto dobit pala na 441,3 milijuna eura, što je pad od čak 31 % u odnosu na 2023. godinu. Zabilježen je i značajan rast prosječne plaće, sada iznosi 1.191 euro, što je 14,2 % više nego lani.

U toj statističkoj slici ističe se Velika Gorica. LIDL Hrvatska, sa sjedištem upravo u našem gradu, ostvario je najveće ukupne prihode u županiji, 1,3 milijarde eura, uz dobit od gotovo 60 milijuna eura, što ga čini neupitnim financijskim liderom regije. Uz to, Hrvatska pošta, koja također ima sjedište u Velikoj Gorici, zapošljava 8.000 radnika, čime je najveći pojedinačni poslodavac među svim poduzetnicima u županiji.

Zagrebačka županija se na nacionalnoj razini plasirala visoko 5. mjesto po broju poduzetnika, 3. po broju zaposlenih i ostvarenoj dobiti, 2. po ukupnim prihodima, ali i gubitku razdoblja, te 4. prema iskazanoj neto dobiti.

Na ovaj uspjeh osvrnuo se i gradonačelnik Krešimir Ačkar putem Facebooka. “Velika Gorica je i dalje prva u županiji i među najboljima u Hrvatskoj! Hvala svim poduzetnicima koji doprinose rastu, razvoju i snazi našeg gospodarstva”, zaključio je Ačkar

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Goričani u zemlji izlazećeg sunca! Roman Krunić donosi lekcije s EXPO-a 2025. iz Osake

Direktor ROTO Krune o putovanju koje mijenja perspektivu, fascinantnoj disciplini i budućnosti koja se gradi pred našim očima.

Objavljeno

na

Objavio/la

Putovanja koja nas istinski mijenjaju nisu samo promjena mjesta, već duboka transformacija pogleda na svijet. Upravo takvo iskustvo donosi Roman Krunić, direktor velikogoričke tvrtke ROTO Kruna, nakon nedavne posjete Japanu i svjetskoj izložbi EXPO 2025. u Osaki. Kao dobitnik prestižne nagrade “Stvaratelji za stoljeća“ Međunarodnog ekonomskog foruma “Perspektive“, Krunić je dobio priliku biti dio ugledne delegacije poduzetnika i znanstvenika s iz naše regije, a njegovi dojmovi iz zemlje izlazećeg sunca donose uvid u kulturu, inovacije i lekcije koje bismo svi trebali usvojiti.

“Japan kao Japan, to je jednostavno drugi svijet,” započinje Roman Krunić svoje dojmove. “Vrlo discipliniran narod, složeno sve, uredno, sve se zna tko radi i što radi.”

Njegovo oduševljenje japanskom kulturom proizlazi iz nevjerojatne točnosti javnog prijevoza do činjenice da na ulicama gotovo da i nema koševa za smeće, građani ga, s punom odgovornošću, nose kući na recikliranje. Iako Tokio broji čak 14 milijuna stanovnika, osjećaj gužve gotovo ne postoji, zahvaljujući besprijekornom poštivanju reda i društvene organiziranosti.

Za samu izložbu EXPO 2025. u Osaki, Krunić je također imao riječi pohvale. “Zaista jedna respektabilna izložba na kojoj je zastupljen cijeli svijet.”
Naglasak izložbe bio je na održivom razvoju, novim tehnologijama i klimatskim utjecajima. Najnaprednije zemlje poput SAD-a i samog Japana, te razvijenije europske države, fokusirale su se i na umjetnu inteligenciju.

Foto: Roman Krunić/FB

Posebno je zanimljiv bio pogled na paviljone zemalja regije. “Naši susjedi, Republika Srbija je imala dosta veliki paviljon i dosta su uložili naglasak na taj EXPO koji bi se 2027. godine trebao održati u Beogradu. Hrvatska je imala jedan mali paviljon koji je bio inovativan,dosta mističan. On je trebao prikazati klimatske raznolikosti u Republici Hrvatskoj. Bilo je apstraktno, ali možda nerazumljivo običnom puku, to je što se tiče hrvatskog paviljona. Slovenija je naglasak stavljala na zelenilo, na prirodu i skijanje”, objašnjava Krunić.

Unatoč napornom putovanju, koje je trajalo 14 sati leta od Osake do Münchena, Krunić iz Japana nosi duboku poruku. “Ono što je najviše pozitivno, ne samo za mene osobno i tvrtku nego bi trebalo biti kompletno za cijeli narod, trebamo se držati zakona, trebamo se držati reda, trebamo biti samosvjesni jer jedino tako možemo prosperirati,” zaključuje. “Nema prečaca, zakoni i red su tu da se poštuju.”

Svjetska izložba EXPO svojevrstan je globalni susret ideja, inovacija i rješenja za najveće izazove čovječanstva. Kroz okupljanje revolucionarnih tehnologija, EXPO nastoji generirati nove ideje, potaknuti ulaganja iz zemlje i inozemstva, osnažiti međuljudsku interakciju i regionalne ekonomije te dodatno poduprijeti razvoj malih i srednjih poduzeća.

Foto: Roman Krunić/FB

Iako je ova svjetski poznata donosi mnogo dojmova za svakog posjetitelja, svi članovi delegacije se slažu kako cijelom iskustvu doprinosi japanski način razmišljanja. Od ostalih zemalja gostiju naučili smo mnogo o tehnološkim rješenjima, ali kulturu poštovanja reda i discipline, tu lekciju donio je domaćin, Japan.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Hrvatsko gospodarstvo raste, plaće jače, a nezaposlenost pada? Evo što nas čeka do 2026.

Ekonomisti vodećih hrvatskih banaka predviđaju rast BDP-a od 2,9% godišnje, unatoč globalnim rizicima.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Hrvatsko gospodarstvo u 2025. i 2026. godini očekuje stabilan godišnji rast od 2,9 %, procjenjuju ekonomisti četiri vodeće domaće banke u najnovijem izdanju publikacije Hrvatske udruge banaka „HUB Izgled“, prenosi Poslovni.hr. Glavni pokretači ostaju osobna potrošnja i investicije, dok su predviđanja, unatoč geopolitičkim rizicima i neizvjesnostima iz inozemstva, optimistična, recesija se ne očekuje.

Osobna potrošnja, koja čini ključni dio ukupnog BDP-a, u ovoj bi godini trebala porasti za 3,6 %, dok se u 2026. očekuje blago usporavanje na 3,1 %. Sličan trend predviđa se i za bruto investicije, nakon prošlogodišnjeg impresivnog rasta od 9,9 %, u ovoj godini rast će usporiti na 4,1 %, a sljedeće blago ubrzati na 4,7 %, zahvaljujući sredstvima iz europskih fondova.

Na tržištu rada očekuju se pozitivni pomaci, stopa nezaposlenosti prema ILO metodologiji trebala bi pasti na 4,7 %, dok će plaće rasti po nominalnoj stopi od 9 %. U kombinaciji s očekivanom inflacijom od 3,2 %, to znači i realan rast prosječne bruto plaće od gotovo 6 % u 2025. godini.

Fiskalna stabilnost ostat će očuvana, procjenjuju bankarski stručnjaci. Proračunski deficit iznosit će 2,6 % BDP-a sljedeće godine, dok se za 2026. predviđa pad na 2,4 %. U isto vrijeme, javni dug bi se trebao smanjiti prema 56 % BDP-a, što upućuje na odgovorno upravljanje javnim financijama.

Vanjskotrgovinska bilanca ipak neće proći bez ogrebotina, očekuje se blago pogoršanje tekućeg računa, s deficitom od 2,2 % BDP-a u 2025. te 2,1 % u godini nakon.

Iako se hrvatsko gospodarstvo kreće u pozitivnom smjeru, nije sve bez oblaka. Među glavnim rizicima ističu se globalne geopolitičke napetosti, mogućnost uvođenja novih carina iz SAD-a te neizvjesnosti oko budućih poteza Europske središnje banke. Ipak, ekonomisti vodećih banaka uvjereni su kako recesija zasad ne prijeti. Stabilan rast, jačanje plaća i kontrolirani javni dug šalju poruku da Hrvatska, barem ekonomski, ide u pravom smjeru.

Nastavite čitati

Reporter 451 - 31.07.2025.

Facebook

Izdvojeno