Poveži se s nama

Gospodarstvo

Značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu

Sve se manje koristi fiksni telefon

Objavljeno

Prvo tromjesečje 2018., razdoblje kada hrvatski građani tradicionalno masovno odlaze na zimovanja u inozemstvo, donijelo je značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu. Tako je korištenje interneta u roamingu u EU raslo preko 20 puta, a trajanje razgovora bilo je gotovo pet puta dulje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Najmanji rast ostvarila je usluga SMS-a s 32 posto više poslanih poruka. Uredba „u roamingu kao kod kuće“ stupila je na snagu 15. lipnja prošle godine i nije se primjenjivala tijekom prvog tromjesečja, pa je rast prometa izravan učinak stupanja na snagu Uredbe. Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnoj mreži dosegao je gotovo 1,1 milijun i rastao je malo manje od 4 % na godišnjoj razini. Broj priključaka na tehnologiji s bakrenim paricama neprestano pada, a zamjenjuju ih usluge na svjetlovodu, brzim kabelskim mrežama ili ostalim tehnologijama pristupa. Govorna usluga u nepokretnim mrežama tradicionalno je u padu i sve se manje koristi.

U pokretnim mrežama hrvatskih operatora na godišnjoj razini bilježi se pad prihoda od telefonskih usluga i blagi pad broja korisnika, ali očekivano raste prihod od pristupa internetu, kao i broja korisnika koji na ovaj način pristupaju internetu. Trajanje razgovora je uz malen rast slično kao i 2017., a broj SMS i MMS poruka je pao za preko 12, odnosno 7 posto. Njih uspješno zamjenjuju poruke koje se šalju raznim internetskim aplikacijama. Internetski promet putem pokretnih mreža raste eksponencijalno već dulje vrijeme, a svake godine je veći za otprilike 50 posto.

Korisnici i dalje biraju pakete u kojima kombiniraju usluge u nepokretnoj i pokretnoj mreži (tzv. 4D pakete usluga koji uključuju javnu govornu uslugu u pokretnoj i nepokretnoj mreži, uslugu pružanja TV sadržaja i pristupa internetu). Broj takvih korisnika rastao je devet posto u odnosu na zadnja tri mjeseca prošle godine.

Usluge komunikacije među uređajima i strojevima, tzv. M2M (machine-to-machine) usluge, poput komunikacije za alarmne sustave, bankomate, daljinski nadzor uređaja i slično, stalno rastu. Godišnji rast M2M usluga iznosi čak 30 posto.

Gospodarstvo

FOTO Drele na VG MeetUp-u: Nekad su se muži v Turopolju okupljali po kletima, a danas po internet forumima

Ljudi se moraju okupiti i umrežiti, još od onih najstarijih vremena…

Objavljeno

on

Cijelo poslijepodne trajalo je druženje goričkih poduzetnika u Clubu 100, koje je na 2. VG MeetUp-u okupila Razvojna agencija VE-GO-RA. Bila je to prilika za međusobno upoznavanje, razmjenu znanja i iskustva, ali i za dogovaranje poslova. Svakog sudionika dočekalo je piće dobrodošlice i nagradna igra, a meet up je vodio Davor Dretar – Drele, koji je i sam privatni poduzetnik.

“To znači da radim u znoju lica svoga, trbuha svoga i cijelog tijela svoga. Znojim se, mučim i radim, privređujem sa svojih 10 prstiju i to malo mozga. Jako je lijepo vidjeti da ste se i vi Turopoljke i Turopoljci ovdje zajedno okupili. Koliko za sada vidim, jedina ozbiljna poduzetnička grana koje ste se primili je ispijanje vina, ali čini mi se da s tim ispijanjem i kreativa ide bolje. Ljudi se moraju okupiti i umrežiti, još od onih najstarijih vremena kada su se muži okupljali v Turopolju po kletima pa evo do današnjih vremena kada se okupljaju na internet forumima”, rekao je Drele.

Ivana Conjar iz obrta Annapurna savjetovala je kako u kratkom vremenu jasno, jezgrovito i zanimljivo prezentirati svoju poslovnu ideju, odnosno kako uvjeriti investitore u isplativost da ulažu baš u vaš posao.

O važnosti digitalnog marketinga i ecommerca poduzetnicima je govorio Mario Pintar, voditelj marketinga Hangara 18 koji se internetom profesionalno počeo baviti još prije 25 godina.

“Preko 62 posto ljudi u Hrvatskoj preko interneta istražuje proizvod koji želi kupiti. To govori kako je danas zapravo sve vezano uz on-line pa na taj način svoje usluge trebaju prodavati svi poduzetnici i tvrtke. To je bit svega, dok je sadržaj važan jer on privlači ljude na vašu web stranicu. MeetUp je dobra prilika da poduzetnici vide što rade dobro, a u čemu griješe. Općenito, umrežavanje je danas iznimno bitno, što potvrđuje i mreža LinkedIn koja je isključivo poslovno orijentirana, na kojoj se danas sklapaju jako dobri poslovi”, napomenuo je Pintar.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Zagrebačka županija isplatila 430 tisuća kuna goričkim poduzetnicima

Bespovratne potpore za 17 goričkih poslovnih subjekata

Objavljeno

on

Kreće isplata 5.314.000,00 kuna bespovratnih potpora za 148 poduzetnika koje će Zagrebačka županija dodijeliti temeljem provedenog natječaja za poticanje razvoja poduzetništva u 2018. godini. Potpore se dodjeljuju za početak poslovanja poduzetnika, dok se kapitalne pomoći dodjeljuju za povećanje konkurentnosti za proizvodne i za neproizvodne djelatnosti.

Na natječaju koji je bio otvoren od 23. svibnja do 26. lipnja predano je 268 zahtjeva, a odobreno ih je 148. S goričkog područja poticaje je dobilo 17 gospodarskih subjekata. Potporu za povećanje konkurentnosti za proizvodne djelatnosti dobili su Metal Busija d.o.o. i Torbarina d.o.o. u iznosu od 80 000, odnosno 65 000 kuna.

U neproizvodnim djelatnostima potpore su dobili Veterinarska bolnica Hospivet d.o.o. u iznosu od 35 000 kuna, Energo fluid 38 000 , Reisswolf d.o.o. 40 000, Trgovina „Veseli dućan“ 25 000 te Tehis d.o.o. 21 000 kuna.

Potpore za početak poslovanja poduzetnika dobili su Sterocoratio d.o.o., Eurofidelis, Mikologika j.d.o.o., Dvije boje d.o.o., Kikići j.d.o.o., Natur House i Kalcij d.o.o. u iznosu od 15 000 kuna. Biostar d.o.o. dobio je 11 000, a H3 Studio d.o.o. i Mili-Mont po 7 000 kuna.

„Prema posljednjim podacima FINA-e za 2017. godinu, poduzetnici Zagrebačke županije su drugi u Hrvatskoj prema ostvarenom prihodu i neto dobiti. Itekako smo svjesni da se Proračun Zagrebačke županije kvalitetno puni prvenstveno zahvaljujući uspješnom poslovanju naših poduzetnika, što nam onda posljedično omogućuje da podižemo kvalitetu života u našoj županiji – gradimo škole, obnavljamo ceste i razvijamo poduzetničke zone“, rekao je župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić.

 

 

 

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Domaće delicije u srcu Zagreba

Besplatno se predstavite na Danima hrane i tradicijskih proizvoda Zagrebačke županije i Grada Zagreba

Objavljeno

on

Zagrebačka županija i Grad Zagreb i ove godine organiziraju, šesnaesti put zaredom, izložbeno-prodajnu manifestaciju „Dani hrane i tradicijskih proizvoda Zagrebačke županije i Grada Zagreba“ koja će se održati 19. i 20. listopada 2018. godine u velikom šatoru na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu.

„Pozivamo sve zainteresirane izlagače s područja Zagrebačke županije koji se žele besplatno predstaviti sa svojim proizvodima na sajmu da se prijave najkasnije do 5. listopada 2018. godine ispunjavanjem prijavnog obrasca“, poručili su iz Zagrebačke županije.
Više informacija možete pronaći ovdje.

Nastavi čitati

Facebook

Izdvojeno