Poveži se s nama

Obrazovanje

‘Djeca budućnosti’ tu će stvarati igrice, crtiće i filmove, ali i programirati robote!

DIGITALNA AKADEMIJA 4.0 Osnovnoškolci imaju zanimljivu novu opciju u Velikoj Gorici, od ove jeseni mogu učiti o robotici, programiranju, korištenju 3d printera…

Objavljeno

Tri industrijske revolucije su iza nas, svaka sa svojim posebnostima, a ispred nas je, ako je vjerovati upućenijima, i četvrta. Također posebna, sasvim drukčija od svih prethodnih, s radnim nazivom “Industrijska revolucija 4.0”. I ona je, kažu, neizbježna, a u godinama pred nama bit će sve vidljivija i opipljivija.

A kad je već tako, ne zvuči kao loša ideja pripremiti svoju djecu na sve ono što dolazi. Srećom po velikogoričke mališane, u vlastitom gradu otvara se mogućnost da se već u najranijoj dobi počnu zabavljati, učiti, ali i pripremati za sve ono što će ih jednog dana dočekati na takvom, novom i drukčijem tržištu rada.

U prostoru škole stranih jezika Helen Doron, na adresi Matice hrvatske 3, od ove jeseni s radom kreće “Digitalna akademija 4.0”.

– Svakodnevno smo svjedoci silovitog razvoja tehnologije i digitalizacija društva neophodna je za daljnji razvoj i napredak. Paralelno s osnovnoškolskim obrazovanjem, djeca bi trebala razvijati praktična znanja i vještine kako bi jednog dana bila spremna za tržište rada – općenito pojašnjavaju iz organizacije, no stvar će postati puno zanimljivija ako se zagrebe malo dublje…

“Digitalna akademija 4.0” namijenjena je učenicima od prvog do osmog razreda osnovne škole, odvijat će se u četiri razine, a pohađati je mogu sva djeca, bez obzira na predznanje, jer je sadržaj prilagođen svakom djetetu.

U prvu skupinu spadaju djeca od sedam i osam godina, u drugu ona od osam do deset, u treću od deset do 12, a u posljednju od 12 do 14. I na svakoj će se razini moći isprobati vrlo konkretne stvari, koristiti raznim “gadgetima” i na cijeli niz zanimljivih načina učiti, raditi i napredovati.

U prvoj fazi tako će oni najmlađi biti autori i ilustratori svojih vlastitih digitalnih slikovnica, pa će se kroz program Algoritam tijela upoznati s ljudskim sustavima i osnovama korištenja robota, pa onda i upoznavati s najpopularnijim računalnim igrama i kroz to učiti, pa onda i istraživati svemir i Sunčev sustav, virtualno ulaziti u svemirske letjelice…

U drugoj fazi, učenici od osam do deset godina postat će mali programeri, virtualno će upoznavati svoju domovinu i programirati jednostavnu računalnu igru, nailaziti na razne izazove i tražiti rješenja. Također, uz pomoć računala i suvremenih mogućnosti komunikacije naučit će kako funkcionira mozak, kako se osnažuju njegove funkcije, a nakon upoznavanja s genijalnim umovima kao što su Nikola Tesla, Steve Jobs, Marie Curie i Leonarda da Vincija, zadatak će biti izraditi vlastiti crtić. Uz to, djeca će razvijati računalno razmišljanje, ali i crtati, slikati, fotografirati te izrađivati 3D računalnu igru.

Za još malo starije klince, od deset do 12 godina, u programu je Robotska nogometna utakmica, projekt kroz koji će klinci učiti o robotici i odlično se zabavljati, a zabavno zvuči i predviđena izrada animacije i snimanje filma, za koji će trebati napraviti i scenarij, i knjigu snimanja, pa na kraju još i montaža… U ovoj fazi planira se i da klinci samostalno osmisle svoju školu budućnosti, za koju će izrađivati 2D i 3D tlocrte.

I na kraju, za klince od 12 do 14 godina tu je projekt “Razvoj video igara”, čiji će rezultat biti video igra koju će svaki učenik izrađivati sam. U projektu “Qbot robot” samostalno će programirati i kretnje robota, njegovu komunikaciju s okolinom… U ovoj će fazi klinci učiti i kako koristiti 3D printer, kako modelirati i ispisivati kreirane modele, pa će zadatak biti dizajnirati privjesak, a na kraju cijele ove priče dolazi upoznavanje s Pythonom, jednim od najpopularnijih programskih jezika današnjice. Miješat će se u svemu tome programiranje s matematikom, likovnom i glazbenom umjetnosti, poviješću…

– Praktičnim zadatcima, samostalnim i grupnim aktivnostima pozitivno će se utjecati na razvoj kreativnih i tehničkih vještina kod djece, snalaženja na radnom prostoru te će se poticati individualna originalnost i kreativnost. Dijalogom, kvizovima i grupnim razgovorima kod učenika će se razvijati kritičko mišljenje, analitičko mišljenje te razumijevanje pojma timski rad – objašnjavaju iz vodstva ovog projekta.

I tako, donedavno gotovo zanemareni i zapušteni prostor u podnožju zgrade na jednoj od glavnih velikogoričkih prometnica polako se promiče u središnje mjesto za korisne aktivnosti za goričku djecu. Uz školu engleskog jezika Helen Doron, koju odlikuje specifičan pristup svim polaznicima, sad je tu i “Digitalna akademija 4.0”, a od ranije i program “Aloha”, koji omogućuje djeci bavljenje mentalnom aritmetikom.

Razvoj mozga, vještina i skupljanje novih, modernih znanja, sve na jednome mjestu… Ne zvuči loše.

Obrazovanje

FOTO Gimnazija (djevojke) i Srednja strukovna škola (mladići) pobjednici u badmintonu

Objavljeno

on

Autor

22.10.2021. Velika Gorica. Gradsko natjecanje srednjih škola za djevojke i mladiće u badmintonu. ŠSD GVG. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Gradsko natjecanje školskih sportskih društava (ŠSD) srednjih škola Grada Velike Gorice u badmintonu za mladiće i djevojke u organizaciji Gimnazije Velika Gorica održano je danas (petak, 22. listopada 2021.) u dvorani Srednjih škola.

22.10.2021. Velika Gorica. Gradsko natjecanje srednjih škola za djevojke i mladiće u badmintonu. ŠSD Velgor. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Za naslov najboljeg natjecala su se u konkurenciji učenica 4 ŠSD-a: ŠSD GVG (Gimnazija, voditelj Gordan Polan, prof. savjetnik), ŠSD Bumbar (Ekonomska škola), ŠSD Velgor (Srednja strukovna škola, voditelj Siniša Rajšić, prof.) i ŠSD Zrakoplovac (Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina, voditelj Krešimir Lušić, prof.). U konkurenciji učenika Ekonomska škola nije imala ekipu.

22.10.2021. Velika Gorica. Gradsko natjecanje srednjih škola za djevojke i mladiće u badmintonu. ŠSD Bumbar. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Ekipe su imale 4 igrača odnosno igračice, a igrano je na jedan dobiveni set (do 21) i tri dobivena meča. Tri prvoplasirane ekipe u obje konkurencije nagrađene su odgovarajućim medaljama, a pobjednici su se plasirali na županijsko natjecanje.

22.10.2021. Velika Gorica. Gradsko natjecanje srednjih škola za djevojke i mladiće u badmintonu. ŠSD Zrakoplovac. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Zanimljivo je da Jelena Buchberger, koja je nedavno postala državna prvakinja u seniorskoj i juniorskoj konkurenciji, neće sudjelovati na županijskom natjecanju, jer je ekipa Ekonomske škole osvojila 2. mjesto. Njene pojedinačne pobjede i pobjede u paru nisu bile dovoljne za pobjedu na gradskom natjecanju.

22.10.2021. Velika Gorica. Gradsko natjecanje srednjih škola za djevojke i mladiće u badmintonu. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Današnje gradsko natjecanje srednjih škola je prvo nakon punih 20 mjeseci, a izostanak natjecanja je uzrokovan pandemijom zarazne bolesti Covid-19.

Galerija fotografija

Gradsko natjecanje srednjih škola u badmintonu za mladiće i djevojke u školskoj godini 2021./2022.

Redoslijed, sastav pobjednika

UČENICI  Redoslijed: 1. ŠSD Velgor, 2. ŠSD GVG, 3. ŠSD Zrakoplovac. ŠSD Velgor: Filip Antunović, Bruno Pischiutta, Ivan Mirenić i Eli Puljiz.

UČENICE  Redoslijed: 1. ŠSD GVG, 2. ŠSD Bumbar, 3. ŠSD Zrakoplovac, 4. ŠSD Velgor. ŠSD GVG: Iva Mišković, Lucija Turčić, Dora Bekavac i Kaja Cerjak.

Nastavi čitati

Obrazovanje

Učenici OŠ Nikola Hribar raznim aktivnostima obilježili Dane Erasmusa

Dani Erasmusa prigodna su godišnja proslava programa Erasmus+, najvećeg programa Europske unije namijenjenog obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu…

Objavljeno

on

Ove se godine OŠ Nikola Hribar prvi put uključila u obilježavanje Dana Erasmusa od 14. do 16. listopada. Školski projektni tim Erasmus+ projekta Teaching for the Future obilježio je dane Erasmusa raznim aktivnostima.

– Na satovima geografije s učiteljicom Valentinom Japec učenici su se prisjetili uspješno završenog Erasmus+ projekta Our culture – European heritage te ponovili koja se kulturna baština nalazi u našem zavičaju, odigrali Kahoot kviz i prolistali rezultate projekta – Rječnik lokalnog govora i Kuharicu s lokalnim receptima. Proučili su koje su europske države uključene u Erasmus projekte škole te napravili plakate s geografskom kartom Europe i naznačili posjećene države – kazali su iz OŠ Hribar.

Učiteljica Erika Likan Kelentrić je obilježila Dane Erasmusa tako da su učenici proučavali neke od digitalnih alata te kreirali oblak riječi vezan uz Erasmus projekt KA1 koji se provodi u školi. Detaljnije su se upoznali i s izradom QR kodova te s pomoću njih označili mobilnosti na kojima su sudjelovale učiteljice.

Učiteljica Ivana Boban je sa svojim učenicima 1. a razreda napravila istraživački rad koji su rješavali uz pomoć svojih roditelja. Kako su tek krenuli u školu i prvi puta se susreću s Erasmus projektima, zadatak je bio istražiti što je Erasmus+ program.

– Dio nastave su proveli na otvorenom, što je i jedan od ciljeva Erasmus projekta koji trenutačno provodimo u školi (Outdoor learning). Nakon istraživanja, snimili su zajednički video i uživali u njegovom stvaranju. Na kraju, s pomoću plakata koji se nalaze u projektnom kutku, upoznali su Erasmus projekte – istaknuli su iz škole.

Dani Erasmusa (Erasmus Days) prigodna su godišnja proslava programa Erasmus+, najvećeg programa Europske unije namijenjenog obrazovanju, osposobljavanju, mladima i sportu.

Nastavi čitati

Obrazovanje

U OŠ Vukovina osnovana je Učenička zadruga “Dar-mar”, osma takva na goričkom području

Mogu se već pohvaliti i prvim rezultatima. Imaju zasađen mali školski voćnjak, a od plodova dunje napravili su pekmez…

Objavljeno

on

Osnovna škola Vukovina, 23.rujna održala je svoju Osnivačku skupštinu Učeničke zadruge čime se priključila velikoj obitelji od 36 učeničke zadruge koje djeluju na prostoru Zagrebačke županije. Ujedno su i 8 zadruga, koja djeluje na velikogoričkom području.

U odabir imena zadruge, uključili su se i učenici i učitelji i tako su između 9 ponuđenih imena na kraju izabrali ime “Dar – mar” što zapravo znači daroviti i marljivi.

– Interes učenika je poprilično velik. Tijekom prethodnih godina, učenici su već uključeni kroz izvannastavne aktivnosti, ovisno koji su razred, ali i učenici koji završe osnovnu školu mogu ostati članovi zadruge kao i njihovi roditelji. Svi zainteresirani mogu biti naši redovni ili podupirući članovi promičući ciljeve i namjenu školske zadruge – ispričala nam je Ljiljana Lozančić, stručna voditeljica Učeničke zdruge.

Foto: OŠ Vukovina -Učenička zadruga “Dar-mar”

– Ciljevi zadruge su kreativno, zanimljivo i korisno provedeno slobodno vrijeme učenika čime razvijamo njihov kulturni i društveni angažman. U planu nam je očuvanje kulturne baštine i tradicijskih vrijednosti te bi smo se htjeli povezati s udrugama koje djeluju na području lokalne zajednice. Učenici će, osim toga, stjecati poduzetničke vještine i razvijati ekološku svijest i koncept održivog razvoja – rekla je Lozančić.

Učenici će sada kroz listopad i studeni pripremati svoje kreativne uratke, a koje će, ako bude moguće, imati priliku ponuditi na božićnom sajmu.

– Ali možemo se sada već pohvaliti svojim prvim rezultatima. Unazad nekoliko godina, naš učitelj Vjeronauka, Antun Greganić, zasadio je s učenicima jedan mali školski voćnjak. I ove godine, jedno malo stabalce dunje, doslovno kao da nam je simbolično htjelo pozdraviti naše osnivanje školske zadruge, pa je urodilo plodom. Ujedno se time nametnulo kao svojevrsni zaštitni znak, a marljivi učenici uživali su u berbi dunja i pripremi pekmeza – zadovoljno je istaknula Lozančić te dodala kako će učenici u narednom razdoblju imati zadatak osmisliti vizualni identitet svoje školske zadruge. Spomenimo i kako će predsjednica Učeničke zadruge “Dar-mar” biti učiteljica Vildana Vogrinc.

Foto: OŠ Vukovina -Učenička zadruga “Dar-mar”

Nastavi čitati

Reporter 409 - 21.10.2021.

Facebook

Izdvojeno