– Grijanje u Velikoj Gorici ubraja se među skuplja grijanja u našoj državi te predstavlja velik problem našim građanima koji nemaju svoj izvor grijanja. Velik broj zgrada je energetski obnovljen, ali zbog loše efikasnosti samog grijanja, te uštede ne dolaze do izražaja. 2013 godine grad je sufinancirao ugradnju razdjelnika, te je dobar dio zgrada sudjelovao u tome, nažalost izvođači radova koji su ugrađivali razdjelnike, napravili su dosta propusta zbog čega je zapravo i pala efikasnost
grijanja – objasnili su ukratko problem članovi Inicijative za bolju Goricu koji su u utorak održali konferenciju za medije i građane na kojoj su raspravljali o problemu cijene i efikasnosti grijanja u našem gradu.
– Treba razdvojiti energetsku obnovu s nedostatkom sustava. Razdjelnike smo nabavili temeljem javnog natječaja. Nažalost je to bila Brunata, ali su uvjeti javnih natječaja takvi. Zakon je i dalje takav da stanovi s više od 70 stanova moraju imati razdjelnike koji zapravo ne polučuju uštedu već pravednije raspoređuju potrošnju energije po stanovima. Energetska obnova je preduvjet ušteda na toplinskoj energiji. HEP toplinarstvo jamči uštede na računima za grijanje energetski obnovljenih zgrada i do 70 posto. Od HEP-a smo zatražili izračun tih tvrdnji – kazao je direktor Gradskog stambenog gospodarstva Velike Gorice Tomislav Landeka.
9.12.2020. Velika Gorica – Inicijativa za bolju Goricu održala konferenciju za medije o grijanju u Velikoj Gorici. Foto: David Jolić/Cityportal.hr
Članovi inicijative kažu kako su proveli mjerenja snage radijatora i pregled ventila u nekoliko stanova na području Gorice. Tim pregledima i mjerenjem ustanovljeni su određeni problemi. Među vodećim tvrtkama koje su ugrađivali razdjelnike je Brunata, koju su i kontaktirali kako bi riješili problem.
– Nažalost, Brunata, nije imala razumjevanja, te uporno pere ruke od odgovrnosti, te prebacuje odgovrnost na suvlasnike zbog loših i starih instalacija. U nekoliko navrata demantirali smo njihova očitanja, te tražili sastanak do kojeg u više od pola godine još nije došlo. Nakon sakupljenih dokaza, kontaktirani su predstavnici grada kao i upravitelj zgrada GSGVG, te je dogovrena provedba “pilot projekta”.
Taj projekt obuhvaća pregled zgrade, tj. cijelog sustava grijanja, mjerenje snage/volumena u par stanova prije hidrauličkog uravnoteživanja, podešavanje postojećih termostatskih ventila temeljem evidencije instalirane snage, podešavanje postojeće opreme u toplinskoj stanici, kontrolno mjerenje snage/volumena nakon hidrauličkog uravnoteživanja te edukacija krajnjih korisnika. Nakon provedenog projekta, pokušat će naći model za podešavanje svih zgrada na području grada.
Incijativa želi i promjenu iznosa tarifnih stavki za proizvodnju i distribuciju toplinske energije za centralne sustave.
– Trenutno važeće tarife su definirane odlukama iz 2014. godine. Od tada napravljeno je mnogo toga što utječe na iznos tih tarifnih stavki zbog čega smo, u ime inicijative, zatražili od HEP Toplinarstva da pokrene postupak podnošenja zahtjeva za promjenu tarifnih stavki. Isto tako zatražili smo podloge na osnovu kojih su donesene odluke o trenutno važećim iznosima. Očekujemo odgovore od nadležnih institucija – poručili su iz Inicijative.
9.12.2020. Velika Gorica – Inicijativa za bolju Goricu održala konferenciju za medije o grijanju u Velikoj Gorici. Foto: David Jolić/Cityportal.hr
U jučerašnjem obraćanju javnosti, članovi Inicijative za bolju Goricu osvrnuli su se i na činjenicu kako je u nekim zgradama trošak grijanja narastao nakon energetske obnove. Radi se o zgradi u Tomaševićevoj ulici 3, čiji su stanari u siječnju 2018. godine dobili račun od 550 kuna, u istom mjesecu iduće godine, nakon nove fasade, 750 kuna, a u siječnju ove godine čak 830 kuna.
– Suvlasnici nisu upozoreni pod kojim uvjetima će postići minimalne tražene uštede! Nije pregledana instalacija centralnog grijanja, da li postoje uvjeti za takve uštede? Potrebno je smanjenje priključne snage nakon pregleda i eventualne korekcije sustava centralnog grijanja. Nadamo se da ćemo, kroz inicijativu, uspjeti uspostaviti potrebnu komunikaciju između svih aktera, te da ćemo pronaći adekvatno rješenje za ovakve probleme. Upravitelj je taj koji bi trebao
imati savjetodavnu ulogu, suvlasnici su ti koji bi trebali pokazati zainteresiranost jer se radi o njihovoj imovini, a predstavnik bi trebao biti samo spona između njih – zaključili su iz Inicijative.