Povežite se s nama

Gospodarstvo

Roto Kruna u pohodu na Aziju!

Objavljeno

na

Foto: Privatni album Roto kruna

Tvrtka Roto Kruna na popis osvojenih priznanja za svoje inovacije upisat će još jedno i to za novi industrijski dizajn iz programa alata pod brandom “Roto rašpa”. „Roto rašpa za skidanje kore s drveta i vrlo grubu obradu” na izložbi inovacija u Kuala Lumpuru, glavnom gradu Malezije dobila je zlatno priznanje. Zahvaljujući društvenim mrežama vijest je brzo došla do Velike Gorice. Unatoč vremenskoj razlici, direktor Roto Krune, Roman Krunić odgovorio nam je na nekoliko pitanja. Evo što o novom uspjehu kaže poznati velikogorički inovator:

 

Koliko je ukupno izlagača predstavilo inovacije na ovom sajmu?

 

„Malaysia Technology Expo“ vrhunska je izložba inovacija koja se održava u “Putra World trade centeru” u Kuala Lumpuru, a na ovoj međunarodnoj izložbi predstavljeno je 500 inovacija. Inače, u inovacijskoj misiji Hrvatskog saveza inovatora, Hrvatske gospodarske komore, Odjela za pouzetnistvo i inovacije na sajmu MTE, hrvatski inovatori ostvarili su stvarno veliki uspjeh,a posebno smo ponosni na naš proizvod koji je nagrađen zlatnom medaljom.“

 

Roto Kruna je u svojih osam godina postojanja nanizala brojna priznanja. Koje je ovo po redu?

„Ova zlatna medalja je jedna u nizu zlata za inovativni alat “Roto rašpa”. U periodu od 2008. do 2016. godine osvojili smo ukupno 12 zlatnih medalja na najvećim svjetskim sajmovima inovacija (Hrvatska, Njemačka, Švicarska, Mađarska, Rumunjska, Poljska, Slovenija, Engleska, SAD, Taiwan, Malaysia i Hong Kong).“

 

Kada Vas možemo očekivati u Velikoj Gorici?

 

„Vraćamo se u ponedjeljak zajedno s ostalim inovatorima, članovima Hrvatskog saveza inovatora letom iz Londona u 11.50 sati. Dobili smo puno priznanja, tako da zaista s našim inovacijama možemo parirati ostatku svijeta.“

 

Čestitamo našim inovatorima na uspjehu. Nadamo se da će uz nagrade za ove alate ostvariti i nove poslovne kontakte. Inače Roto Kruna je zajedno sa nekolicinom inovatora iz Hrvatske sudjelovala na ovom sajmu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore koja je organizirala je 9. Inovacijsku misiju, održanu u sklopu najveće izložbe inovacija jugoistočne Azije, 15. MTE – Malaysia Technology EXPO. Ovaj respektabilni poslovni događaj održao se od 18. do 20. veljače u Putra World Trade Centru koji se nalazi u poslovnom dijelu Kuala Lumpura u Maleziji. MTE ove je godine okupio 500-tinjak inovacija iz Malezije i brojnih država jugoistočne Azije i Europe, a hrvatski izlošci odlikovani su s jednom Best aword– novčanom nagradom, tri zlatne, tri srebrne i tri brončane medalje, ukupno 10 odličja.

 

Gđa Mirjana Brlečić iz tvrtke Priroda liječi d.o.o. osvojila je dvije najprestižnije nagrade za inovaciju NiKEL zaštita od štetnih učinaka UV-zraka, a riječ je o Best aword-novčanoj nagradi i zlatnoj medalji. Zlatnu medalju osvojili su: G. Almir Karabegović iz tvrtke ADLEJA d.o.o. za inovaciju Kontracepcijska spirala za pse i g. Roman Krunić iz tvrtke ROTO Kruna d.o.o. za inovaciju ,,Roto rašpa” za skidanje kore s drveta i vrlo grubu obradu. Srebrnu medalju osvojio je: g. Tomislav Juratovac iz tvrtke PRO-HEPRO d.o.o. za inovaciju Helloquent, g. Tomislav Bronzin iz tvrtke CITUS d.o.o. za inovaciju C@N PersonRecog – Gender & Age Group Recognition Software i g. Slobodan Rajić iz tvrtke TELECOR ZAGREB d.o.o. za inovaciju Antiteroristička brava za šahtove. Brončanu medalju osvojio je: g. Tomislav Marjanović iz tvrtke FOSCROT j.d.o.o. za inovaciju GRYNCO – save the planet te g. MARIN KOVAČIĆ iz Zagreba za inovaciju ALVA- Automated Laboratory Vial washing Assistant i dr. RADE NEKIĆ iz Biograda na moru za inovaciju Naplatak sa sigurnosnim prstenom za kotače vozila.

U sklopu Inovacijske misije HGK, koju je vodio g. Ivan Božac, voditelj Odjela za poduzetništvo i inovacije HGK, organizirani su izravni B2B sastanci hrvatskih inovatora i azijskih poduzetnika. Posebno bi istaknuli B2B razgovore tvrtke CITUS d.o.o. s malezijskom IT tvrtkom CASE specijaliziranom za izradu softvera; tvrtke Telecor Zagreb d.o.o. s tvrtkom SQL Associates koja je specijalizirana za komercijalizaciju novih tehnologija; tvrtke Adleja d.o.o. s malezijskom tvrtkom Asean EU Advisory Network i tvrtke Roto-Kruna s tvrtkom Business Media International. Također, iskazani su poslovni interesi i za ostale inovacije hrvatskih inovatora.Sinergijskim aktivnostima, Hrvatska gospodarska komora sustavno ulaže napore i potiče rad hrvatskih inovatora, a primarni cilj istih usmjeren je upravo na komercijalizaciju inovacija i izvoz hrvatskih proizvoda naglasio je g. Božac.

Foto: Privatni album Roto kruna

Foto: Privatni album Roto kruna

Roman Krunić iz tvrtke ROTO Kruna d.o.o. izjavio je kako je posebno zadovoljan s nastupom na sajmu inovacija MTE jer je novi proizvod za obradu tvrdih materijala brenda Roto rašpa pobudio veliki interes posjetitelja i potencijalnih poslovnih partnera koji su iskazali želju za uvozom proizvoda na malezijsko tržište. Važno je istaknuti da je izložbeni prostor hrvatske delegacije posjetio i malezijski ministar znanosti, tehnologija i inovacija – YB Datuk Seri Panglima Madius Tangau, a najviše ga je zainteresirala inovacija tvrtke ROTO Kruna d.o.o.

 

Posebnu zahvalnost na pruženoj pomoći prilikom organizacije Inovacijske misije, g. Božac je uputio veleposlaniku Republike Hrvatske u Kraljevini Maleziji g. Kreši Glavaču i ministru savjetniku g. Davoru Pomykalo, koji su aktivno sudjelovali u aktivnostima hrvatskog izaslanstva pružajući time osobito djelotvornu potporu hrvatskim promiđbenim nastojanjima. Hrvatski nastup na MTE 2015 organizirali su Hrvatski savez inovatora , Savez inovatora Zagreba, Hrvatska gospodarska komora uz financijsku potporu i potporu Grada Zagreba.

Gospodarstvo

PANEL Identitet grada: tko smo i kamo idemo?

Identitet se gradi dugoročno. Sadržajem, infrastrukturom i ljudima koji ovdje žive – poručio je gradonačelnik.

Objavljeno

na

Objavio/la

U organizaciji Grada Velike Gorice i Motus Medije, danas je Poduzetničkom inkubatoru u sklopu konferencije „VG30 – Pogled u budućnost“ održana panel rasprava „Identitet grada: tko smo i kamo idemo?“.

Panelisti, osim gradonačelnika Krešimira Ačkara, bili su prof. dr. sc. Božo Skoko iz Millenium promocije & Sveučilište Algebra Bernays, Maša Ivanov iz agencije Bruketa & Žinić, Ivana Alilović, direktorica TZ Zagrebačke županije i Maja Toth, direktorica TZ Velike Gorice.

Foto: Sanjin Vrbanus

Sudionici su istaknuli urbano-ruralni karakter, tradiciju Turopolja i kvalitetu života kao ključne elemente identiteta.  

Identitet grada nije marketinški projekt. Prije desetak godina bili smo percipirani kao grad u sjeni Zagreba, a danas smo pokretač trendova u Zagrebačkoj županiji. Identitet se gradi dugoročno. Sadržajem, infrastrukturom i ljudima koji ovdje žive – poručio je gradonačelnik.

Foto: Sanjin Vrbanus

Uz činjenicu da je Velika Gorica kolijevka kravate, direktorica Turističke zajednice Maja Toth istaknula je podršku Grada u projektima. 

-Bez te podrške nema ni turističke priče, a mi smo svoj put već odabrali. To je spoj ruralnog i urbanog. Uz centralni urbani dio, imamo i bogatu okolicu grada, sakralno graditeljstvo i cikloturizam, te bogatu povijesnu baštinu – rekla je Toth. 

Foto: Sanjin Vrbanus

-Velika Gorica je grad koji se vrlo brzo širi i to trebaju pratiti turistički sadržaji. Sama činjenica da Plemenita opčina turopoljska ove godine obilježava 800 godina postojanja govori o povijesnom značaju koji treba naglasiti i isticati – smatra direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, i sama Velikogoričanka. 

Foto: Sanjin Vrbanus

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Konferencija VG30 – Velika Gorica je lider koji puni 28 posto prihoda županijskog proračuna

Prebivalište u našem gradu danas ima prijavljeno nešto više od 70.000 ljudi.

Objavljeno

na

Objavio/la

Povodom 30. godišnjice dobivanja statusa grada, Grad Velike Gorice i Motus Medija danas u Poduzetničkom inkubatoru održavaju konferenciju „VG30 – Pogled u budućnost“.

Ovaj susret otvara dijalog o razvojnim prioritetima, izazovima i prilikama koje će oblikovati gospodarstvo, obrazovanje te identiteta i kvalitetu života u Velikoj Gorici.

Foto: Sanjin Vrbanus

-Razgovaramo o onome što tek stoji pred gradom bogate turopoljske baštine a koji je nedavno proglašen i najprivlačnijim gradom za život u Hrvatskoj. Ako tih 30 godina preselimo u život jedne osobe, većina nas će se sjetiti kako je to vrijeme kada su temelji već postavljeni, u svakom koraku se osjeća iskustvo, a snovi više nisu apstraktni, već postaju konkretni planovi. To je doba kada znamo tko smo, ali još uvijek s uzbuđenjem otkrivamo što sve možemo i postati. Tako je i s Velikom Goricom, gradom koji je u protekla 3 desetljeća izgradio prepoznatljiv identitet, stvorio prostor za različitih prilika i ljude koji ovdje grade svoje dom – istaknula je Marija Dekanić, direktorica Motus Medije.

Foto: Sanjin Vrbanus

Velika Gorica je prepoznata kao grad po mjeri čovjeka i ima sve predispozicije da u desetljećima koja dolaze, to postane još izraženije. Kroz tri panela, o gospodarstvu, obrazovanju i identitetu, danas će razgovarati ljudi koji grade Goricu iznutra i gledaju je očima vizije, ali i onima koji je vide izvana, objasnila je Dekanić i dodala kako je ovo prilika za pogled u novu budućnost grada.

Foto: Sanjin Vrbanus

Sudionik konferencije, državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva Ivan Rakocija, podsjetio je kako ministarstvo polazi od uvjerenja da se nacionalne politike ostvaruju upravo na lokalnoj razini – u gradovima i općinama koje imaju viziju i znaju je pretvoriti u konkretne projekte, a u razvoj i inovacije osigurano je više od 800 milijuna eura.

Foto: Sanjin Vrbanus

-Riječ je u laganjima koja se izravno pretaču u lokalna gospodarstva, u nove tehnologije, održivu industriju, kružno gospodarenje resursima i kvalitetnija radna mjesta. Dodatnih 580 milijuna eura usmjereno je u digitalnu preobrazbu i održivi razvoj gospodarstva. To su prilike koje gradovi poput Velike Gorice s razvijenom poduzetničkom infrastrukturom i snažnom logističkom pozicijom mogu posebno dobro iskoristiti. Posebno ulažemo u proizvodne tehnologije, internacionalizaciju i digitalne sustave, što jača lokalne tvrtke, omogućuje izlazak na strana tržišta i stvara dodanu vrijednost upravo ovdje, u zajednici u kojoj ljudi žive i rade – naglasio je Rakocija.

Foto: Sanjin Vrbanus

Dodao je kako su instrumenti financiranja osmišljeni tako da budu dostupni i prilagođeni lokalnim poduzetnicima, a da iskorak predstavlja i nacionalni plan kružnog gospodarstva koji je u završenoj fazi izrade čija snaga leži upravo u lokalnoj provedbi.

-To je put kojem Velika Gorica već ide. Uspjeh, međutim, zahtjeva partnerstvo i sklad uloga. Država osigurava predvidiv okvir, poticaj i regulatornu sigurnost – poručio je državni tajnik i objasnio kako je konačni cilj olakšati poslovanje i svakodnevni život građana čemu pridonosi unaprijeđeni Zakon o državnoj potpori za istraživačko-razvojne projekte koji već donosi porezne olakšice i puno manje administracije.

Foto: Sanjin Vrbanus

– Takva Hrvatska gradi se upravo ovdje, u gradovima poput Velike Gorice, koji znaju povezati razvoj, identitet i kvalitetu života. Čestitam vam na svemu što ste postigli i još puno uspjeha u budućem razvojnom razdoblju u kojem će vam Ministarstvo gospodarstva biti partner – obećao je Rakocija.

Šesti grad po veličini u Republici Hrvatskoj, prvi gigant grad u Zagrebačkoj županiji, prvi lider u apsolutno svim segmentima i pokazateljima, grad koji puni proračun Zagrebačke županije s čak 28% ukupnih prihoda – opisao je Veliku Goricu u pozdravnom govoru gradonačelnik Krešimir Ačkar.

Foto: Sanjin Vrbanus

-Velika Gorica prema popisu stanovništva 2021. godine imao je nešto više od 61.000 stanovnika. Međutim, prema podacima iz policijske postaje, prebivalište u našem gradu danas ima prijavljeno nešto više od 70.000 ljudi. Velika Gorica je grad vrlo bogatog društvenog života, tradicije, identiteta, grad mirnog stila života i bez obzira na ekspanziju zadržava onu svoju mirnoću i intimu, ljudskost zahvaljujući svim Velikogoričanikama i Velikogoričanima, zbog kojih je iznimno atraktivan svima onima koji ovdje dolaze živjeti. Ne samo iz Zagreba, dolazi nam jako puno stanovnika s Banovine i s ostalih područja Republike Hrvatske, što nas čini iznimno ponosnima – rekao je Ačkar.

Foto: Sanjin Vrbanus

Uz proslavu 30 godina grada, stigla je i titula najpoželjnijeg grada za život.

-To je zasluga svih naših građana koje su kroz 30 godina gradili i radili Veliku Goricu kao grad po mjeri čovjeka. Grad koji je jedini u Republici Hrvatskoj, a vjerujem i u širem dijelu Europe, koji ima jedno naselje sa nultom stopom delikventnog ponašanja. Naš Buševec je mjesto s kojim se ponosimo, i to se pripisuje upravo sociološkoj koheziji, a k tome i društvenom životu. Sve to potvrđuje da je Velika Gorica jedan od najsigurnijih gradova u Republici Hrvatskoj – dodao je gradonačelnik.

Foto: Sanjin Vrbanus

Konferencijia „VG30 – Pogled u budućnost“ obuhvaća tri panel rasprave: ‘Gospodarski razvoj – snaga koja pokreće’, ‘VG grad koji ostaje mlad’ te ‘Identitet grada: tko smo i kamo idemo?’.

Foto: Sanjin Vrbanus

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Nezaposlenost na najnižim razinama – evo gdje se najviše radi, a gdje najmanje

Prema novim podacima Državnog zavoda za statistiku, u trećem tromjesečju 2025. broj zaposlenih porastao je za 28 tisuća, dok je ostopa nezaposlenosti pala na 4,2 %.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Vojtech Okenka/pexels.com

Hrvatsko tržište rada nastavilo je pozitivan trend i u trećem tromjesečju 2025. godine, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku. U razdoblju od srpnja do rujna ove godine u Hrvatskoj je bilo zaposleno oko 1,72 milijuna ljudi, što je 28 tisuća više nego u istom razdoblju lani. Istodobno, broj nezaposlenih pao je na 75 tisuća, a stopa nezaposlenosti smanjena je na 4,2 %.

Rast zaposlenosti vidljiv je i kroz stopu zaposlenosti osoba u dobi od 15 do 64 godine, koja je dosegla 69,4 %. To je povećanje od 0,9 postotnih bodova u odnosu na treće tromjesečje 2024. godine. Gledano po regijama, najviša stopa zaposlenosti zabilježena je u Gradu Zagrebu, gdje radi čak 75,7 % radno sposobnog stanovništva. Na suprotnom kraju nalazi se Panonska Hrvatska sa stopom zaposlenosti od 62,7 %.

Sličan regionalni raspored vidi se i kod nezaposlenosti. Najniža stopa anketne nezaposlenosti zabilježena je u Sjevernoj Hrvatskoj, gdje iznosi 2,4 %. Najviša je ponovno u Panonskoj Hrvatskoj, s 7,2 % nezaposlenih.

Podaci ankete pokazuju i širu sliku radnog potencijala zemlje. U trećem tromjesečju 2025. Hrvatska je imala 3,31 milijun radno sposobnih stanovnika starijih od 15 godina. Od toga je 1,79 milijuna činilo aktivno stanovništvo, odnosno zaposlene i nezaposlene, dok je 1,52 milijuna bilo neaktivno.

Većina neaktivnih osoba ne sudjeluje na tržištu rada zbog starosti, bolesti, školovanja ili sličnih razloga, njih 1,09 milijuna. Manji dio čine osobe koje žele raditi, ali ne traže posao, kao i oni koji posao traže, ali ga trenutačno ne mogu prihvatiti.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Trgovište Gorycha – središte života turopoljskoga, postalo je pravom na sajam

Jedno od najstarijih naselja u Turopolju imalo je značajnu ulogu od 13. stoljeća do danas. 

Objavljeno

na

Da je Turopolje, odnosno Zagrebačko polje kako se nazivalo u prošlosti, bilo od davnina važno gospodarsko središte, pokazuju dokumentirani zapisi Emilija Laszowskog u kojima je prikupio zemljopis, narodopis i povijesni pregled Plemenite opčine Turopolja. 

Zahvaljujući njegovom svesku izdanom 1910. godine pronašli smo niz činjenica o životu stanovnika ovoga kraja, pa tako i najvećeg mjesta – Velike Gorice, a prebiranje po požutjelim stranicama uvijek donese čitatelju neki novi doživljaj prošlih vremena. 

Danas Velika Gorica obilježava 30.obljetnicu od dobivanja statusa grada, a iza ovog modernog doba u kojem uživa i status najprivlačnijeg grada za život, puno je minulih godina – tijekom kojih su, posebice turopoljski plemenitaši, ispisali početke napretka, organizaciju zajednice i običaje. 

Tako je Laszowski zapisao kako se Velika Gorica spominje u zapisima 1228. godine a kako Crkva Navještenja Blažene Djevice Marije zasigurno tu stoji od 13. stoljeća. Naime, ime grada spominje se kao sjedište župe, što je čini jednim od najstarijih naselja u Turopolju koje je imalo značajnu ulogu u povijesti od tada do danas. 

 

Od gotovo 50 naselja koja su pripadala Plemenitoj opčini turopoljskoj, koja ove godine obilježava 800 godina postojanja, najveće je i nekoć bilo trgovište Velika Gorica. 

 

Procvat je grad dobio razvojem trgovine, no za to je trebalo čekati dozvolu kralja.

Povijesna građevina u srcu Velike Gorice u kojoj je danas smješten Muzej Turopolja, nekada se zvala Turopoljski grad a u gradnji su sudjelovala mnoga naselja.

Laszowski nadalje piše kako su se 1615. dovažale daske, a 1617. gradio se strop za koji su se šibe i drvena građa dovozili iz općinske šume. Kurilovec, Kobilić Ilovnjak i Rakarje trebali su dovesti najveći broj vozova šiblja – 12, a slama za klak vozila se iz Donje Lomnice, Kurilovca, Kobilića, Plesa, Rakarja…a tko nije dao – plaćao je globu.

Zanimljivo je kako se iste godine u Velikoj Gorici spominje škola (župna trivijalna škola, na mjestu današnje OŠ Eugena Kvaternika), a 50 godina kasnije Velika Gorica je brojila 17 kuća.

IZVOR: Povijest plemenite opčine turopoljske (Svezak I) 1910. godina, Emilij Laszowski

Materijale ustupila: Anita Ivanušić Hlopec, Donje Podotočje

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Maloprodaja opet raste: listopad donio snažan skok i na mjesečnoj i na godišnjoj razini

Promet u trgovini na malo u listopadu nastavio je višegodišnji rast, s posebno izraženim povećanjem u neprehrambenom segmentu.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pexels.com

U listopadu,  prema podacima Državnog zavoda za statistiku, promet hrvatskih maloprodajnih trgovina porastao je i u odnosu na rujan i u odnosu na isti mjesec prošle godine. Najveći doprinos rastu dali su prehrambeni i neprehrambeni proizvodi, čime se nastavio trend koji traje već više od dvije i pol godine.

Na mjesečnoj razini, sezonski i kalendarski prilagođen promet porastao je za 1,3 %. Trgovine koje prodaju prehrambene proizvode predvodile su oporavak uz rast od 2,9 %, dok je promet neprehrambenih proizvoda (bez goriva i maziva) povećan za 1,7 %.

Godišnji rast još je izraženiji. U usporedbi s listopadom 2024., realni promet porastao je za 4,1 %. Kategorija hrane, pića i duhanskih proizvoda zabilježila je povećanje od 1,6 %, dok su neprehrambeni proizvodi rasli čak 7,7 %.

U prvih deset mjeseci ove godine ukupni realni promet bio je 3,6 % viši nego u istom razdoblju lani, što potvrđuje stabilan uzlazni trend potrošnje.

Promatrajući izvorne indekse, rast su ostvarile sve trgovačke struke. Najveći utjecaj na nominalni rast imale su nespecijalizirane trgovine pretežno hranom, pićem i duhanom (+6,6 %), zatim sektor tekstila, odjeće, obuće i kožnih proizvoda (+12,6 %), te ljekarne i trgovine medicinskim, optičkim i kozmetičkim proizvodima (+10,3 %). Ukupno, nominalni promet na godišnjoj razini porastao je za 6,9 %.

Hoće li se takav ritam zadržati do kraja godine, ovisit će o predblagdanskoj potrošnji koja tradicionalno snažno utječe na rezultate.

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno