Povežite se s nama

Obrazovanje

Projekt Eco.SAVE: Maturantice srednje Ekonomske ukazale na veliki eko problem kojeg nismo ni svjesni, podržite ih!

Samo jedan tim iz Hrvatske ide dalje na međunarodno natjecanje u Italiji, stoga podržite ove vrijedne ekološki osviještene buduće ekonomistice i zapratite njihove društvene stranice!

Objavljeno

na

Učenici velikogoričkih škola itekako su diljem zemlje, ali i šire, prepoznati kao talentirani, vrijedni i kreativni, što dokazuju njihove brojne nagrade na županijskim, državnim i međunarodnim natjecanjima. Danas vam stoga predstavljamo projekt pod nazivom Eco.SAVE iz produkcije tima visoko ekološki osviještenih mladih dama, maturantica 4.b razreda Ekonomske škole Velika Gorica, kojim su se uključile na natjecanje čiji je nositelj Međunarodna  inicijativa ekološke održivosti S.A.V.E. One su redom Rafaela Sofić Čunčić, Marta Spajić, Ena Alievski i Anesa Zenuni, a mentorica na projektu je profesorica grupe ekonomskih predmeta, Marija Mohar.

Foto: Članice tima Eco.SAVE u razgovoru s predstavnicima VG Čistoće/privatni album

Kako bismo doznali koju informaciju više našli smo se s čitavim timom, dan uoči predaje projekta.

– Natječaj je usmjeren prema svim srednjim školama u Hrvatskoj, a organiziran je pod nazivom PBZ SAVE. Ove godine smo kao škola prvi put dobili poziv, a kako s djevojkama već imam iskustva kao marljivima i suradljivima, ponudila sam im da se uključimo i one su odmah pristale. Ideja je da učenici detektiraju ekološki problem u svom gradu i da već tijekom izrade projekta utječu na njegovo rješenje. Učenice su se usmjerile na školsko okruženje gdje je veliki broj neispravno odbačenih opušaka od cigareta, po zelenim površinama i pored koševa za smeće – rekla nam je profesorica Mohar.

Inicijativu je inače razvio Muzej štednje iz Torina u suradnji s Europskom investicijskom bankom, a u Hrvatskoj ga provodi Privredna banka Zagreb s ciljem upoznavanje mladih s razvojem kružnog gospodarstva i socijalne i ekološke održivosti, otkrila nam je mentorica tima.

Foto: Odbačeni opušci ispred srednjoškolskog centra /G.Kiš, Cityportal.hr

Tijekom izrade projekta učenice su pričale i sa školskim spremačicama koje su itekako svjesne problema, no same ga ne mogu riješiti, jer čim počiste stvori se nova hrpica opušaka. Stoga se tim odlučio na pristup kojim bi podigle svijest građana o velikoj štetnosti odbačenih opušaka za njihov okoliš, jer riječ je zapravo o plastici koja se razgrađuje najmanje jedno desetljeće. Tijekom istraživanja, koje je uključilo anketiranje, intervjue s predstavnicima VG Čistoće, izradu edukativnih digitalnih letaka i video materijala, spoznale su kako postoje brojni razlozi neispravnog odlaganja opušaka od cigareta.

Foto: Odbačeni opušci ispred srednjoškolskog centra /G.Kiš, Cityportal.hr

O tome kako ljudi nisu dovoljno educirani o problemima štetnosti bacanja opušaka u okoliš složili su se i gradski komunalni stručnjaci, te dali punu podršku inicijativi Eco.SAVE kojom će se podići svijest građana o ovom problemu.

– Počele smo primjećivati koliko naših prijatelja, svi vršnjaci uopće tome ne pridaju pozornost i koliko ima opušaka po školskom dvorištu, što je zapravo i apsurdno. Htjele smo riješiti problem na neki jednostavan način. Inače mi se sviđa sudjelovati na projektima koji su interesantni, a i korisni, kojima se i same educiramo – rekla nam je Rafaela.

Cilj našeg projekta je smanjiti bacanje opušaka u prirodi i osvijestiti ljude koliki je to problem, a to radimo putem Instagram, Facebook i Tik Tok profila, gdje educiramo ljude o štetnosti opušaka – otkriva nam Marta.

Foto: Srednjoškolski centar VG/G.Kiš, Cityportal.hr

– Sviđa mi se da više educiramo ljude po pitanju ovakvih možda ne toliko prepoznatih ekoloških problema. Po internetu smo tražili moguća rješenja, pa smo našle kako se opušci koriste u proizvodnji opeka, čak smo našle projekt čovjeka iz Indije, koji je pročistio filtere iz opušaka i od toga napravio pamuk od kojeg je izrađivao plišance za djecu. Također pojedine zemlje novčano kažnjavaju bacanje opušaka u okoliš i imaju posebne kontejnere gdje se oni bacaju – ispričala nam je Ena.

Naše maturantice sad još očekuje online prezentacija, a krajem siječnja doznat ćemo rezultate. Samo jedan tim iz Hrvatske ide dalje na međunarodno natjecanje u Italiji, stoga podržite ove vrijedne ekološki osviještene buduće ekonomistice i zapratite društvene stranice njihovog projekta Eco.SAVE – Instagram profil naći ćete OVDJE, na Facebook stranicu kliknite OVDJE, a Tik Tok račun ćete pronaći na OVOJ poveznici.

Foto: Vizuali projekta Eco.SAVE

 

Naslovnica: Cityportal.hr,Eco.SAVE

HOTNEWS

ZADNJI KRUG Edukacije za pomoćnike u Pučkom učilištu – prijavite se!

Edukacija počinje 29. prosinca!

Objavljeno

na

Objavio/la

Nakon uspješno obrazovanih 135 pomoćnika u nastavi s područja Velike Gorice, Dugog Sela i Novog Zagreba, Pučko otvoreno učilište Velika Gorica objavilo je upise u posljednji krug edukacije za pomoćnike u nastavi koji rade u osnovnim i srednjim školama na području grada. 

Edukacija počinje 29. prosinca u prostorijama Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica, a praktični dio odvijat će se u školama u Velikoj Gorici ili Zagrebu. Troškove edukacije polaznici mogu pokriti sami ili iskoristiti vaučere Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za što se trebaju javiti najkasnije do 15. prosinca. 

U sklopu edukacije, polaznici će koristiti i priručnik “Lektira za pomoćnike u nastavi”, koji su uredile dr. sc. Arijana Mataga Tintor i dr. sc. Kristina Vujnović sa stručnim timom. 

 Tko je pomoćnik u nastavi? 

 To je osoba koja pruža neposrednu potporu učeniku s teškoćama u razvoju tijekom odgojno-obrazovnog procesa u zadacima koji zahtijevaju komunikacijsku, senzornu i motoričku aktivnost učenika, u kretanju, pri uzimanju hrane i pića, u obavljanju higijenskih potreba, u svakidašnjim nastavnim, izvannastavnim i izvanučioničkim aktivnostima.

 Poslovi pomoćnika 

 -potpora u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, potpora u kretanju, potpora pri uzimanju hrane i pića, potpora u obavljanju higijenskih potreba (samo u slučaju nepostojanja adekvatne medicinske/njegovateljske pomoći za obavljanje tih potreba) 

– potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnja s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima te vršnjacima učenika u razredu, što podrazumijeva razmjenu informacija potrebnih za praćenje i unapređivanje rada s učenikom te predstavlja nezamjenjivu poveznicu između učenika s poteškoćama, njegovih nastavnika i kolega, omogućavajući mu lakši i pravedniji pristup odgojno obrazovnom procesu. 

Pomoćnik u nastavi je plemenito zanimanje koje poboljšava kvalitetu života učenicima s poteškoćama – prijavite se i postanite kotačić koji pokreće inkluzivno društvo. 

Program je odobren od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, a provodi se u suradnji s Upravnim odjelom za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti Grada Velike Gorice.   

Nastavite čitati

Obrazovanje

Klinci iz Kvaternika i dalje nepobjedivi: Opet prvaci grada u graničaru

Nakon proljetnog osvajanja gradskog i županijskog natjecanja te trećeg mjesta na državnom natjecanju i ćetvrtog mjesta na završnici Sportskih igara mladih, još jedan lijep uspjeh u graničaru za OŠ Eugena Kvaternika

Objavljeno

na

Graničar je, kaže definicija, ekipni sport u kojem igrači dviju protivničkih momčadi pokušavaju bacati loptu i pogoditi protivnike, izbjegavajući da i sami budu pogođeni. Cilj svakog tima je eliminirati sve članove protivničkog tima tako što će ih pogoditi bačenim loptama, uhvatiti loptu koju je protivnik bacio ili navesti protivnika da počini prekršaj, kao što je izlaženje izvan terena.

Graničar je, kažu naša najranija sjećanja, igra kojom smo se zabavljali na satovima tjelesnog, a posljednjih godina u tom se sportu natječu i učenici velikogoričkih osnovnih škola. I u kojem dominira OŠ Eugena Kvaternika, koja je svih tih godina – nepobjediva. Ništa se nije promijenilo ni ove godine, jer na gradskom natjecanju u graničaru pobjednik je ponovno bio isti.

Sudjelovalo je pet školskih ekipa, podijeljenih u dvije skupine, pri čemu su u skupini A bili OŠ Eugena Kvaternika, OŠ Novo Čiče i OŠ Šćitarjevo, a u skupini B sudarili su se OŠ Eugena Kumičića i OŠ Jurja Habdelića. U jedinoj utakmici skupine B klinci iz Kumičića bili su bolji od vršnjaka iz Habdelića (2-0), dok je u skupini A nedodirljiva ekipa OŠ Eugena Kvaternika pobijedila i OŠ Šćitarjevo (2-1) i OŠ Novo Čiče (2-0), dok je u posljednjoj utakmici po skupinama Novo Čiče bilo bolje od OŠ Šćitarjeva.

U borbi za treće mjesto OŠ Eugena Kumičića došla je do pobjede protiv OŠ Novo Čiče (2-0), dok je OŠ Eugena Kvaternika istim rezultatom pobijedila OŠ Jurja Habdelića. Konačni poredak na kraju je izgledao ovako:

1. OŠ Eugena Kvaternika
2. OŠ Jurja Habdelića
3. OŠ E. Kumičića
4. OŠ Novo Čiče
5. OŠ Šćitarjevo

Pobjednička ekipa nastupila je u sljedećem sastavu: Grgur Zuanović 4.a, Damjan Zrinski 4.a, Ivan Prahir 4.a, Borna Piličić 4.a, Paula Juranović 4.a, Maya Orozović 4.a, Una Komosar 4.a, Alan Mate Hadžić 4.b, Marko Budak 4.b, Matea Pavunčec 4.b i Katja Čavar 4.b. Voditelj i trener: profesor Ivica Herceg.

Nastavite čitati

Obrazovanje

Sve samo ne klasično – Slavonski gimnazijalci promijenili „transport“ knjiga do škole

Ideja kojom razmišljaju van okvira i podsjećaju da si mnogi ne mogu kupiti školsku torbu.

Objavljeno

na

Klasična gimnazija iz Slavonskog Broda pridružila se trendu s društvenih mreža “Dan bez ruksaka” – dan kada učenici u školu trebaju donijeti stvari u bilo čemu osim u ruksaku.

Da im je mašta „uigrana“ pokazuje video s TikToka s nevjerojatnim rješenjima za zamjenu transporta knjiga do škole i po školi; od bubnja veš mašine do akvarija!

Inače, Dan bez ruksaka ili ‘No BackPack Day’ već se godinama obilježava diljem Amerike, a lani su ga imali i požeški gimnazijalci.

Cilj je osvijestiti djecu da si mnogi učenici diljem svijeta  ne mogu priuštiti kupnju ruksaka ili školske torbe ili moraju pješačiti kilometrima do svoje škole noseći knjige i školski pribor u rukama ili u plastičnim vrećicama.

Osim toga, Dan bez ruksaka pokazuje i dječju inovativnost u odabiru predmeta u kojem će donijeti školski pribor u školu, što u konačnici rezultira s puno zabave na nastavi!

Nastavite čitati

Obrazovanje

Sisačka Srednja škola Viktorovac dobila mini botanički vrt

Pošumljeno je i ozelenjeno više od 4.000 m2 površine dvorišnog prostora škole.

Objavljeno

na

Zahvaljujući podršci sponzora INA – INDUSTRIJA NAFTE d.d., sisačka Srednja škola Viktorovac uredila je vanjski prostor škole sadnjom 105 višegodišnjih biljaka i postavljanjem visokih gredica.

Ujedno, pošumljeno je i ozelenjeno više od 4.000 m2 površine dvorišnog prostora škole koji je dodatno obogaćen setovima stolova s klupama kako bi svima osigurali ugodan boravak.  

Projekt vrijedan 8.245 eura, INA je sufinancirala u visini 5 tisuća eura, a realizirali su ga farmaceutski tehničari trećeg i četvrtog razreda uz pomoć nastavnika i volontera.

Time su omogućili postizanje zajedničkog cilja – stvaranje malog, ali edukativno bogatog botaničkog vrta koji će učenicima služiti za učenje temeljeno na radu, terensku nastavu i razvoj ekološke svijesti. 

-Od lipnja do studenog proveli smo brojne aktivnosti, od pripreme terena, nabavke sadnog materijala, stolova, klupa i alata pa sve do same sadnje i završne promocije projekta. Svaki korak pažljivo smo dokumentirali kroz fotografije, videozapise i kratke priče iz učeničkog rada. Ovaj projekt pokazuje koliko je važna suradnja škole i partnera u stvaranju boljeg i zelenijeg obrazovnog okruženja. Hvala svima koji su sudjelovali i podržali nas! – naglasila je voditeljica projekta Silvija Canko, inače nastavnica farmaceutske grupe predmeta.  

Dodajmo kako je projekt „Mini botanički vrt Srednje škole Viktorovac, Sisak“ jedan od 14 odabranih projekata kroz natječaj “Inin Zeleni pojas 2025.” na koji su pristigle 104 prijave. 

Foto galerija:

 

Sponzor projekta „Mini botanički vrt SŠ Viktorovac”:

Nastavite čitati

Obrazovanje

FOTO Erasmus+ na Islandu: ”Umjetna inteligencija u učionici: Osnaživanje edukatora 21. stoljeća”

Objavljeno

na

Objavio/la

Srednja strukovna škola Velika Gorica krenula je u školskoj godini 2025./2026. u novi Erasmus+ projekt sufinanciran sredstvima EU pod nazivom ”Umjetna inteligencija (UI) nije bauk, već novi nauk!” (Broj projekta: 2025-1-HR01-KA122-SCH-000317352).

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Nastavnice Ljliljana Vidaković i Jasminka Jurčić boravile su na Islandu, u Reykjaviku, gdje su pohađale tečaj i radionice za  nastavnike pod nazivom: Umjetna inteligencija u učionici: Osnaživanje edukatora 21. stoljeća.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Organizator tečaja PROJECT MANAGEMENT SPAIN ERASMUS PLUS, S.L.  pripremio je niz stručnih predavanja i radionica kojima su pokrivene različite teme: 1. Stvaranje dinamičkih obrazovnih materijala, 2. Personalizacija učenja i interakcija s učenicima, 3. Analiza, evaluacija i vrednovanje učeničkih postignuća 4. Istraživanje i promišljanja o budućnosti obrazovanja i etička pitanja.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Polaznice tečaja iz Njemačke, Italije, Španjolske, Litve, Švedske i Hrvatske educirale su se primjenjujući 30-tak alata UI koji predstavljaju korisne i funkcionalne mogućnosti novih tehnologija u suvremenom obrazovanju i dogovarale buduće suradnje. Stečena znanja i iskustva podijeliti će s kolegama u školi, županiji, a i šire.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

”Tijekom boravka na Islandu zadivila nas je i nevjerojatna prirodna ljepota ovog otoka. Doživjele smo i vidjele magičnu Auroru borealis, geotermalne izvore, gejzire, slapove i vulkane, Zlatni krug, nacionalni park Þingvellir, slapove Gullfoss te Plavu lagunu. Vratile smo se s mobilnosti pune dojmova i novih saznanja, koje ćemo primijeniti u svom daljnjem radu.” (Text: Ljiljana Vidaković)

Galerija fotografija

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno