Povežite se s nama

Vijesti

Porezna uprava poziva građane da skeniraju račune i osvoje 20 tisuća eura

Sudjelovati u nagradnom natjecanju ‘Bez računa se ne računa’ možete do kraja godine.

na

S ciljem podizanja svijesti i edukacije građana, posebno mladih, o obvezi izdavanja i primanja računa za kupljene robe i primljene usluge, kao i promoviranje elektroničkih usluga Porezne uprave pokrenuto je nagradno natjecanje ‘Bez računa se ne računa’.

Natjecanje će se provesti kroz šest kola do kraja godine, a ukupni nagradni fond iznosi 80 tisuća eura.

Građani, kako bi osvojili novčanu nagradu, putem mobilne aplikacije mPorezna moraju unositi sakupljene račune i to na ovaj način:

– Sudionici nagradnog natjecanja mogu sakupljati bodove provjerom valjanosti računa očitavanjem QR koda na računu, putem zaštitnog koda izdavatelja i jedinstvenog identifikatora računa te drugih podataka iz računa kao i kreiranjem prijave računa bez QR koda/neispravnih računa. Sudionik mora uz račun priložiti i OIB poreznog obveznika koji je izdao račun – ističu iz Porezne uprave.

Svaki prijavljeni račun donosi jedan bod, a igrači s najviše bodova osvajaju mjesečne nagrade od 2.000, 3.000 i 5.000 eura dok glavna nagrada iznosi čak 20 tisuća eura.

– Od istog izdavatelja računa, sudionik nagradnog natjecanja može sakupiti maksimalno jedan račun dnevno te nije dozvoljeno unošenje istog računa u mobilnu aplikaciju mPorezne od strane više različitih sudionika, bod će se dodijeliti samo za prvu prijavu računa – ističu iz Porezne uprave.

Urednim evidentiranjem računa i plaćanjem poreza državi podiže se životni standard svih građana ulaganjima u zdravstvo, školstvo, socijalu, infrastrukturu i ostale usluge koje država pruža svojim građanima.

Stoga Ministarstvo financija i Porezna uprava pozivaju sve građane da jednostavnim skeniranjem računa kroz mobilnu aplikaciju mPorezna sudjeluju u nagradnom natjecanju i osvoje vrijedne nagrade, a ujedno daju svoj doprinos kvalitetnijem životu u Republici Hrvatskoj.

Naslovna foto ilustracija: Pexels/Andrea Piacquadio

Sport

Kineskinja i Kinez ipak prejaki: Mirjana Lučić i Borna Zohil bez polufinala Igara

Nakon što su u četvrtak bili bolji od njemačke i australske kombinacije, četvrtfinale turnira mješovitih parova donijelo je Mirjani Lučić i Borni Zohilu treće nositelje, kinesku kombinaciju koja je bila prejaka

Objavio/la

Među prvima od hrvatskih sportaša na Paraolimpijskim igrama u Parizu na borilišta je izašla velikogorička stolnotenisačica Mirjana Lučić. U paru s Bornom Zohilom nastupila je na turniru mješovitih parova, na kojem je naša kombinacija zapela u četvrtfinalu.

U četvrtak su redom padali njemačka kombinacija Thomas Rau i Juliana Wolf, zatim i australska kombinacija Nathan Pellissier i Li Na Lei, što je značilo da su Mirjana i Borna izborili nastup u četvrtfinalu olimpijskog turnira. I odmah je bilo jasno da će imati jako zahtjevan posao na putu do eventualnog polufinala, a takve su se najave pokazale i točnima.

Kineska kombinacija Weinan Peng i Guiyan Xiong, treći nositelji turnira, pokazala se kao previsoka prepreka. Kineskinja i Kinez bili su bolji s 3-0 protiv Hrvatice i Hrvata, a po setovima su Lučić i Zohil ostajali na devet, sedam i opet devet poena.

U ovoj konkurenciji Mirjana tako neće do medalje, ali bit će još prilika za dokazivanje…

Moja županija

Kruno Simon u gostima: Istanbul mi je drugi dom, a u Samoboru imam sve što mi treba…

Košarkaš koji je dvaput bio prvak Europe u dresu turskog Anadolu Efesa, dugogodišnji hrvatski reprezentativac, frajer s više nego ozbiljnom karijerom, ulazi u svoju posljednju sezonu. U dresu Samobora, kod tate i trenera Đure

Objavio/la

Nakon što je 15 godina nosio dres Zagreba, nakon što je prošao Španjolsku, Rusiju, Italiju i Tursku, nakon što je s reprezentacijom proživio sve lijepe, ali i manje lijepe trenutke, nakon što su mu u Istanbulu podigli dres pod svod dvorane, Kruno Simon (39) odlučio je doći u – Samobor! Prijelaznu sezonu odradio je u dresu Cedevite u najvišem rangu hrvatske košarke, a od jeseni prošle godine pridružio se tati Đuri.

– Da, tata je sigurno najvažniji razlog, ali nisam samo zbog njega odlučio doći u Samobor. Tu je i predsjednik kluba Mislav Maroević, jedan vrlo sposoban čovjek, koji je podigao klub i vodi projekt koji mi je u ovoj fazi života i karijere baš po mjeri. Igram košarku, uživam, družim se s tatom… Subotom odemo na kavu, odigramo utakmicu, odemo na klopu poslije toga i imamo super iskorišten dan! – kazao je Kruno gostujući u posljednjem nastavku serijala “Sport Zagrebačke županije”.

Samobor je prošle sezone dogurao do polufinala prvenstva, jednako kao i Gorica, pa ispao od Vrijednosnica Osijek. Ove će sezone, najavljuje Simon mlađi, ambicije ponovno biti vrh tablice.

– Neću sad tu govoriti da nam je imperativ ulazak u Premijer ligu, ali vjerujem da bismo mogli biti u vrhu. Pojačali smo se ovog ljeta, došlo je nekoliko kvalitetnih igrača, a ja ću pomoći koliko mogu. Kaže stari da ću igrati “četvorku”, valjda ću moći – sa smiješkom kaže Kruno.

Bez obzira na godine, bez obzira na nešto manji broj treninga, Simon je u drugom rangu hrvatske košarke klasični – svemirac. Nešto potpuno drugo, posebna razina, što se može pročitati doslovno u svakom kontaktu s loptom. Uostalom, ovdje pričamo o čovjeku koji je dvaput osvajao Euroligu, i to ne baš tako davno. Velika i bogata karijera je iza njega.

– S košarkom sam krenuo u Maksimiru, u kojem je tata u to vrijeme igrao, kratko sam bio i u Zrinjevcu, da bi s 12 godina došao u Zagreb, kod trenera Andreja Tesle. I tu sam ostao sljedećih 15 godina – vratio se Kruno na svoje početke.

Iz tih mlađih dana posebno zvoni jedan detalj…

– Ta moja generacija ’85., u kojoj je bio i Marko Tomas, u svom godištu nikad nije izgubila niti jednu utakmicu! Ni jednu jedinu. Tu ne pričamo samo o hrvatskim okvirima, nego i o turnirima u inozemstvu, na koje smo često išli. Igrali smo mi i sa starijim godištima, znali gubiti i 40-50 razlike, nije da nismo doživljavali poraze, ali u svojoj generaciji smo dominirali.

Ostao je u Zagrebu jako dugo, sve do 27. godine, do trenutka kad je već bilo upitno hoće li ikad otići na višu razinu. Otišao je, za početak u Unicaju iz Malage.

– Tad je Unicaja bila ozbiljan euroligaški klub, trener je bio Jasmin Repeša, i kroz tu sezonu sam puno toga naučio o profesionalizmu u sportu. Trenirali smo mi i u Zagrebu, po dvaput dnevno, ali prije i nakon treninga bi to bila kavica, druženje… A u Španjolskoj sam shvatio što je zapravo svijet vrhunske košarke, tu se svatko bori za sebe, grize u svakom trenutku, a tome se moraš prilagoditi – kaže Simon, koji je ljeto potom preselio u Rusiju.

– Bilo je jako lijepo u Kubanu iz Krasnodara, dvije godine ostao sam tamo, a ostao bih sigurno i puno duže da supruga nije inzistirala da se vratimo negdje u Europu, bliže Zagrebu. I tako smo završili u Olimpiji iz Milana, ponovno kod Jaska Repeše. U gradu koji je super za život, u jako dobrom klubu, bilo je to baš dobro razdoblje, iako rezultati u Euroligi i nisu bili osobiti – prisjeća se Simon.

Sljedeća, najdugotrajnija i najvažnija postaja bila je Istanbul. Anadolu Efes iskoristio je šansu i doveo igrača koji će se u sljedećih pet godina prometnuti u klupsku legendu.

– Trebala su mi tri-četiri mjeseca da se prilagodim na bitno drukčiju sredinu, način života i mentalitet, ali vrlo brzo sam se potpuno udomaćio u Istanbulu. Turci su veliki fanatici kad je sport u pitanju, bilo je tu jako simpatičnih situacija, pogotovo nakon što smo uzeli te dvije Eurolige i dospjeli u središte pažnje. Danas Efes smatram svojim klubom, a Istanbul mi je drugi dom. Kad slijećem na aerodrom u Istanbul, osjećam se kao kad dolazim u Zagreb… Velika je čast što su mi podigli dres pod svod dvorane, i sad se naježim kad se toga sjetim – priznaje Kruno.

Kad se povede priča o reprezentaciji, pogled je danas malo drukčiji.

– Stalno se o toj mojoj generaciji priča kroz neke pamtljive poraze i posrtaje, ali činjenica je da smo mi više-manje stalno bili na rubu borbe za medalju, često i na jednu loptu od polufinala, u Sloveniji 2013. završili smo četvrti… A danas smo zadovoljni što smo bili blizu plasmana na Olimpijske igre. Izbornik Sesar radi sjajan posao, ali radi s onim što ima, a to su tri top igrača i niz onih koji ne mogu raditi razliku na toj razini – zaključio je Simon.

Sport

Vraća se ‘Roller Coaster’, atraktivna biciklistička utrka koja će se voziti velikogoričkim krajem

Biciklistički vlak s oko 150 biciklista krenut će iz Zagreba prema Velikoj Gorici u nedjelju 1. rujna u 10 sati.

na

Biciklistička cestovna utrka Roller Coaster i ove će godine proći velikogoričkim krajem. Utrka, u organizaciji biciklističkog kluba ‘Dinamo Zagreb’ održat će se u nedjelju 1. rujna od 10 do 16 sati. Start je u Sarajevskoj ulici kod Konzuma, a biciklisti će na svojoj ruti proći kroz Mičevec, Veliku Mlaku, Lomnicu, prema Dubrancu, Hruševcu, Pokupskom i nazad ponovno kroz spomenuta naselja.

– Ove godine pripremili smo jednu rutu za sve natjecatelje. Ukupnih 107 kilometara od kojih ćemo prvih 12 kilometar voziti u zajedničkoj koloni u zatvorenoj vožnji te vam preostaje svega 95 kilometara za jednu krasnu rekreativnu utrku. Nakon službenog starta ruta počinje ravnicom od 7km a zatim kreće prvi od ukupno 11 uspona. Prvi uspon krene malo oštrije zatim zaravna, ali tu će se svakako dogoditi cjepkanje na grupe po snazi – ističu organizatori.

Foto: dinamo.hr

A za bicikiste, iskusni treneri uputili su i nekoliko dobrih savjeta prilikom utrke.

– Ne idite prejako već na prvi uspon jer do kraja ih ima još puno, a uvijek je ugodnije i lakše je voziti u grupi! Kako bi tako bilo i dalje.. preko uspona Jerebić, Cvetković brdo i drage nam Opatije, savjetujemo doziranje snage barem do prve feed zone koja se nalazi u Pokupskom na 62om kilometru. Dio rute koji će vas kroz Hotnju dovesti do Pokupskog je zaista jedan raj i bit će šteta ako ne dignete malo glavu i razgledate prekrasan i raznolik krajolik bogat šumom i livadama. Naravno – razgledavanje ide uz oprez jer ipak ste u pelotonu i molimo vas – pazite na sebe i sve ostale sudionike.

Nakon zone okrijepe valovitim terenom biciklisti će stići do skretanja prema Opatiji.

– Ovdje kreće jurnjava u zadnjih 35 km prema cilju. Od ove točke, sve što je bilo nizbrdo sada će biti uspon, a tamo gdje ste se mučili i penjali sad će biti lakoća jurnjave po cestama s negativnim nagibima. Zadnji uspon Dubranec kontra zove na napad i svi kojima će ostati snage ovdje će ispaliti zadnji metak, no to bi ih moglo koštati jer do cilja ima još gotovo 20km ravnice. Grupe će ovdje opako juriti  i hvatati sve individualce i zato još jednom – u grupi je ne samo brže nego svakako zabavnije. A gran fondo je jednostavno takav koncept biciklističkog događaja kojem je cilj povezati više osoba u grupe, potaknuti vas na suradnju, podjelu napora i time svima dati onaj najvažniji zabavni element uz osmjeh na cilju – poručili su.

Foto: dinamo.hr

Iz zagrebačke policije ističu kako će za vrijeme kretanja organizirane kolone biciklista i održavanja predmetnog biciklističkog maratona od 8 do 18 sati biti zatvoren promet na Sarajevskoj cesti od Vatikanske do parkirališta trgovačkog centra „Konzum“. Evo i točne rute kojom će prolaziti biciklisti:

START: Zagreb, Sarajevska 6 (parkiralište „Konzuma“) – Jakuševačka – Jankovićeva – Velikogorička – Zamlačka – Kramarićeva – Industrijska – Odranska – Arbanasova – Tratinska – Peršinovec – Dubranec – Cerovski Vrh – Jerebić – Cvetković Brdo – Opatija – Gornji Hruševec – Donjohruševečka cesta – Hotnja – Gladovec Pokupski – Pokupsko – Cvetnić Brdo – Šestak Brdo – Opatija – Cvetković Brdo – Jerebić – Cerovski Vrh – Dubranec – Peršinovec – Tratinska – Arbanasova – Odranska – Industrijska – Kramarićeva – Zamlačka – Velikogorička – Jankovićeva – Jakuševačka – Sarajevska – CILJ: Zagreb, Sarajevska 6 (parkiralište „Konzuma“).

Organizatori i policija mole sve sudionike u cestovnom prometu koji se u trenutku prolaska biciklista zateknu na trasi kretanja iste utrke, pridržavaju uputa i znakova policijskih službenika i redara, kao i na razumijevanje i strpljenje u slučaju kratkotrajnog zatvaranja prometa na pojedinoj dionici biciklističkog maratona.

Vijesti

Hrvati su loši u oralnoj higijeni! Godišnje u prosjeku potrošimo tek 2 i pol tube zubne paste

Oralno zdravlje nije važno samo za zdravlje zubi, već je usko povezano i sa zdravljem cjelokupnog organizma.

na

Svakog 12. rujna počevši od 2013. godine na inicijativu Vijeća europskih doktora dentalne medicine ( eng. council of european dentists, CED) obilježava se Europski dan oralnog zdravlja što za cilj ima podizanje svijesti o važnosti očuvanja oralnog zdravlja. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) 1965. godine postavila je definiciju oralnog zdravlja – oralno zdravlje je stanje zdravih, za funkciju sposobnih zuba i njihovih potpornih tkiva, uključujući zdravlje svih dijelova usne šupljine koji sudjeluju u žvakanju.

Oralno zdravlje nije važno samo za zdravlje zubi, već je usko povezano i sa zdravljem cjelokupnog organizma budući da su istraživanja pokazala da loše oralno zdravlje može povećati rizik od nekih bolesti kao što su npr kardiovaskularne bolesti, moždani udar i dijabetes. Naša usta ulazna su točka u probavni i u respiratorni sustav te su puna bakterija, uglavnom onih „dobrih“, ali uvijek se mogu potkrasti i one koje bismo željeli izbjeći. Štetne bakterije u ustima mogu ući u krvotok i otputovati u druge dijelove tijela, dovodeći do upale i povećavajući rizik od zdravstvenih problema.

Kako očuvati oralno zdravlje?

Tu je prije svega bitna redovita i pravilna oralna higijena koja podrazumijeva pravilno četkanje zubi i desni laganim masirajućim, kružnim pokretima od zubnog mesa prema zubu po svim plohama, s vanjske i unutrašnje strane te po griznim plohama najmanje dvije minute ujutro i navečer. Idealno bi bilo zube oprati poslije svakog jela što često nije moguće, zato pri jutarnjoj i večernjoj higijeni zubima treba posvetiti iznimnu pažnju. Izbor četkice sa gustim i mekanim vlaknima je svakako bitan kao i pritisak prilikom četkanja zubi. Prejakim stiskanjem četkice i jakim četkanjem možemo oštetiti desne te uzrokovati njihovo povlačenje.

S druge pak strane, nedovoljno jakim četkanjem velika je vjerojatnost da nećemo ukloniti plak sa zubi. Osobama nedovoljno vještima kod četkanja zubi preporuka mogu biti električne i sonične četkice. Ove druge koristeći soničnu tehnologiju uklanjaju i do sedam puta više naslaga na teško dostupnim mjestima. Uz četkicu, izbor paste za zube koja se nikako ne bi smjela previše pjeniti također je važan. Teško dostupna mjesta između zuba potrebno je očistiti zubnim koncem, interdentalnom četkicom ili tušem za zube za kojeg su idealni kandidati pacijenti koji imaju zubne nadomjeste, nose fiksni aparatić za zube ili boluju od nekog oblika bolesti parodonta. U tim slučajevima preporučamo koristiti ovaj dodatak kako bi uspješno nastavili održavati detaljnu higijenu usta. Oralnu higijenu možemo upotpuniti vodicom za ispiranje usta s klorheksidinom pri čijem izboru bi se trebalo svakako posavjetovati sa stomatologom jer pretjerivanjem možemo narušiti prirodnu floru u usnoj šupljini.

Foto: Pexels/Cedric Fauntleroy

Uz higijenu, za oralno zdravlje potrebno je voditi računa i o pravilnoj i uravnoteženoj prehrani. Šećer je jedan od najvažnijih faktora za razvoj karijesa. Gazirani sokovi uz visoku količinu šećera, sadržavaju i fosfornu te limunsku kiselinu koje nagrizaju zubnu caklinu pa ih treba izbjegavati kao i sportske napitke. Slane grickalice također bi trebalo minimalno konzumirati jer grickanjem proizvodimo manje sline pa je i ispiranje štetnih bakterija slabije nego tijekom uobičajenog obroka, a nakon grickanja svakako usta dobro isprati vodom ako nismo u mogućnosti odmah ih iščetkati.

Hrana dobra za zube je svakako jabuka koja je uz celer i mrkvu najbolji čistač zubi, a i bogata je fosforom, kalcijem i fluorom koji sprječavaju nastanak karijesa. Žvakanje sirove mrkve potiče lučenje sline što pospješuje ispiranje zaostale hrane u ustima.

Vitamini esencijalni za zdravlje zuba su u prvom redu A,K, D i vitamin C., dok od minerala su tu svakako kalcij i fosfor, ali ne treba zanemariti i magnezij koji također sudjeluje u remineralizaciji cakline.

Redoviti kontrolno stomatološki pregledi neizostavni su dio priče vezane uz oralno zdravlje. Za većinu odraslih osoba, preporuka je odlaska na stomatološki pregled barem svakih 6 mjeseci, a kod starijih osoba to bi trebalo biti i češće. Djeca bi trebala stomatologa posjetiti prvi put barem do svog prvog rođendana ili kada im nikne prvi mliječni zubić. Budući da su trudnice sklonije bolestima desnih, važno je tijekom trudnoće redovito posjećivati stomatologa. Kod osjeta boli, krvarenja desni, lošeg zadaha, promjena u izgledu zuba ili zubnog mesa ili kod pojave klimanja zuba, trebate se što prije sa stomatologom dogovoriti za pregled.

U Hrvatskoj se od 2017. godine provodi Nacionalni program pod nazivom Zubna putovnica radi poboljšanja oralnog zdravlja školske i predškolske djece. Aktivnosti koje se provode s ciljem prevencije i ranog detektiranja karijesa uključuju svakodnevno organizirano četkanje zubi kako bi se od najranije dobi usadila ta zdrava navika. Provodi se preventivni pregled za upis u vrtić, upis u prvi razred osnovne škole, te se obavlja preventivni pregled u 6. razredu.

– Poražavajuća je činjenica da Hrvati godišnje u prosjeku potroše 2 i pol tube zubne paste, svaki deseti građanin Republike Hrvatske nikada ne pere zube, a svaki četvrti pere zube samo kada ide stomatologu. Uz podizanje svijesti o važnosti održavanja oralnog zdravlja uz stomatologe svakako važnu ulogu imaju i ostali zdravstveni radnici te vas pozivamo da nam se s povjerenjem obratite za savjet ili preporuku – pozivaju iz Ljekarni Zagrebačke županije.

HOTNEWS

Tužna obljetnica: I gorički vatrogasci u 15:25 sati prisjetit će se stradalih kolega na Kornatima

Donesena je odluka da se 30. kolovoza proglasi Danom sjećanja na poginule hrvatske vatrogasce.

na

Danas, točno u 15:25 upalit će se vatrogasne sirene diljem Hrvatske u spomen na 12 vatrogasaca, poginulih prije 17 godina na Kornatima. Uz upaljene sirene, vatrogasci će se prisjetiti preminulih kolega čitanjem njihovih imena i paljenjem svijeća. Sirene će na 60 sekundi danas zasvirati i u Velikoj Gorici i široj okolici.

– Vijest koja je došla toga dana do nas obilježila je nas vatrogasce za cijeli život te se sa sjetom prisjećamo naših kolega koji su odrađivali svakodnevni zadatak, ali ipak sudbina je htjela drugačije – ističu iz Javne vatrogasne postrojbe Velika Gorica.

A članovi DVD-a Buševec položit će vijenac i zapaliti svijeće na groblju u Vodicama te će jedna ekipa sutra sudjelovati na 6. memorijalnom Fire combat natjecanju ‘Srce Kornatsko’.

Podsjetimo. Kornatska tragedija dogodila se 30. kolovoza 2007. godinekada je skupina vatrogasaca nastradala pri gašenju požara na otoku Velikom Kornatu. Od ukupno trinaest vatrogasaca u skupini zahvaćenoj požarom, dvanaest ih je poginulo na licu mjesta ili preminulo u bolnicama, a jedini koji je preživio bio je tada 23-godišnji Frane Lučić iz Tisnog.

Spomenimo i kako je Vlada RH na 20. sjednici je prihvatila prijedlog Odluke da se 30. kolovoza proglasi Danom sjećanja na poginule hrvatske vatrogasce te ga uputila na donošenje Hrvatskom saboru.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Nastavite čitati

Reporter 440 - 29.08.2024.