Kao treća točka na dnevnom redu, 4.sjednice Gradskog vijeća Grada Velika Gorica našlo se Izvješće o organizaciji javnog prijevoza na području grada, a niti ova točka nije prošla bez velike rasprave vijećnika.
Gradonačelnik Krešimir Ačkar, uvodno je istaknuo kako su prilikom sagledavanja ove problematike vodili računa o nekoliko stvari.
– Stručnjaci s Prometnog fakulteta koji su radili Studiju napravili su prijedlog koji je bio najbolji mogući, a o njemu su mogli raspravljati i sami građani. Oko 95 posto ideja koje su bile predložene u sklopu javne rasprave su uvrštene u intergralnu verziju studije. Cijena karte ostala je ista, četiri kune. ZET je nudio opcije da karta bude 12 ili 15 kuna, no mi to nismo dopustili – ističe Ačkar.
Podsjetimo, po prvi puta jedna linija biti će usmjerena prema Velikoj Mlaki i Mičevcu, a autobus koji vozi prema Cerovskom Vrhu imat će stajalište i u Gudcima. Iz studije se vidi kako je povećan broj linija s 13 na 16. Više o studiji pisali smo ovdje.
– Problematika je vrlo jednostavna. ZET daje vrlo nepovoljne uvjete i svi gradovi okolo gledajući tu analizu nisu ponudili niti približno tako skupu cijenu koju nudi ZET. Ali, postoji jedno veliko ALI…naši sugrađani navikli su na ZET, mi smo naslonjeni na Zagreb i ne možemo bježati od njega. Ne možemo neke stečevine koje su građani imali već desetljećima sada ukinuti, niti to želimo, niti je to intencija. Plan je da međužupanijske linije prema Zagrebu ostanu, da zadržimo te linije, ali da pojačamo infrastrukturu. Najgore što nam se može dogoditi je da ostanemo upravo na onome na čemu smo sada – rekao je Ačkar.
– Tražimo realnu i prihvatljivu cijenu po kilometru, a koju nam ZET trenutno ne nudi te iskorištava svoj položaj. ZET uporno sve gubitke koje je doživio akumulira, ne uvodi reda kroz kontrolore, kroz mini buseve ili kombije, nego prebacuje na teret gradskog proračuna. Karta je ostala 4 kune, a subvencija se povećala dvostruko – naglasio je gradonačelnik te predložio Gradskom vijeću da se izađe u susret svakom sugrađaninu te da dok se ne nađe adekvatno rješenje za poboljšanje ovih uvjeta da je najgora opcija da ostane upravo ovako kako je.
Potom je pročelnik za promet i komunalnu infrastrukturu Dubravko Katulić izvijestio malo detaljnije o ovoj tematici. Podsjetio je kako je ugovor sa ZET-om potpisan još davne 2009.godine i to na 10 godina.
– I dalje smo u pregovorima sa ZET-om s obzirom da naš ugovor koji imamo vrijedi do kraja godine, a teško je da ćemo do tada uspjet odraditi natječaj za lokalni prijevoz tako da ćemo subvencije za siječanj i veljaču iduće godine platiti prema dosadašnjem ugovoru koji iznosi od 3,6 milijuna kuna – istaknuo je katulić.
– Kako bi se dugoročno riješio problem izrađena je Studija, a ono što je FPZ prepoznao je premalo iskorištavanje željezničkog prometa. Predviđeno je kako će te linije na godišnjoj razini imati milijun i 230 tisuća kilometara, a kolni kilometar iznosi otprilike 16 kuna prema čemu bi bio trošak svih lokalnih linja oko 20 milijuna kuna. U taj iznos ne ulaze prodane karte, one se odbijaju pa bi tako subvencija koju bi Grad, po provedbi natječaja, platio budućem prijevozniku bila znatno manja.
Vlak – Željeznička postaja Velika Gorica
– Obzirom da željeznica može prevesti puno više putnika, nego samo jedan autobus, mi smo prebacili tendenciju upravo na taj željeznički promet. S HŽ Putnički prijevoz Grad je potpisao u tu svrhu i sporazum. Za sam komunalni prijevoz prema Studiji osiguralo bi se 20 milijuna kuna, za međužupanijski prijevoz izdvojili bi maksimalno 12 milijuna kuna te onih 3,6 milijuna kuna koji su predviđeni prema ugovoru sa ZET-om na početku iduće godine – zaključio je Katulić.
Na upit vijećnika Damira Slojšeka, što je s izmještanjem ZET-ovih garaža, pročelnik Katulić mu je odgovorio…
– Kako ZET već dugi niz godina ne želi voziti lokalne linije unutar područja grada te graže služe upravo za te lokalne linije. Mi ćemo raspisati natječaj za nove linije za novi komunalni linijski prijevoz unutar Velike Gorice. On je koristio te garaže za nulti kilometar, a na kraju krajeva mogli su voziti autobuse sa Žitnjaka tada bi kolni/nulti kilometar bio puno skuplji što znači veća subvencija Grada Velika Gorica, zato je ta garaža i korištena unutar područja. Po dobivanju novog prijevoznika ZET će napustiti garaže – naglasio je Katulić.