Iako točka o novom ugovoru sa ZET-om nije trebala biti na dnevnom redu 23. sjednice Gradskog vijeća Grada Velike Gorice, v.d. gradonačelnika Ervin Kolarec već je na početku zasjedanja kazao kako smatra da javnost treba biti obaviještena o ovom pitanju te se ono stoga treba uvrsti na dnevni red. To je, među ostalim, u više navrata tražio i gorički MOST. Osim toga, Kolarec se vijećnicima obratio i vezano uz funkcioniranje grada u odsustvu gradonačelnika.
– Želim vas izvijestiti da o pravosudnim postupcima koji su u tijeku ne možemo govoriti, niti ih komentirati. Ono što je svima nama u gradu Velikoj Gorici, a vjerujem i vama vijećnicama i vijećnicima, cilj i prioritet je da naš grad funkcionira. Mogu samo potvrditi da Grad i službe, trgovačka društva te Gradska uprava i gradske ustanove funkiconiraju, a sve u interesu naših građana – kazao je uvodno Ervin Kolarec, v.d. gradonačelnika.
Nakon aktualnog sata i odlaska SDP-ovih vijećnika, raspravi o novouvrštenoj točki dnevnog reda prethodilo je izvješće o novom ugovoru sa ZET-om.
– Ugovor smo produživali mjesec za mjesec jer nam cijena prije toga nije bila prihvatljiva, a mi kao grad Velika Gorica nismo htjeli povećavati, a ne želimo ni u budućnosti, cijenu karte za naše sugrađane. Već sada smo dogovorili da pokrenemo razgovore kako ćemo postupiti u godini koja je pred nama, što nam je itekako važno. Pokrenut ćemo postupak izrade analize javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika Velike Gorice čija je svrha izrada modela koji će biti financijski održiv i prihvatljiv svim korisnicima – objasnio je Kolarec te dodao kako se pregovori sa ZET-om nastavljaju te se nada uspješnoj suradnji i u idućoj godini, a bez povećanja cijene karata unatoč većim potraživanjima od ZET-a.
Oporba je žestoko reagirala na pitanje ZET-a te su predbacili vladajućima činjenicu da se tek sad krenulo u analizu javnog prijevoza grada Velike Gorice.
– Slušam i ne vjerujem. Šesti grad po veličini u Hrvatskoj i grad s proračunom od 530 milijuna kuna sad, kad smo jučer skoro ostali bez javnog prijevoza, smišlja što ćemo s javnim prijevozom. Kad smo ovdje pričali da se strateški bitne stvari reguliraju strategijom razvoja grada. Što ste radili posljednjih 11 godina? Oslonili ste se na ZET i sad se priča o tri milijuna kuna da će Velika Gorica morati plaćati Zagrebu za prijevoz – žestoko je reagirao nezavisni vijećnik i član Kluba MOST-a Alan Šembera te izrazio zabrinutost da će cijena javnog prijevoza nastaviti rasti.
2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr
Također, izračunao je kako dnevno ZET od Velikogoričana zaradi 200 tisuća kuna na kartama, a ako se tome još doda cijena koju plaća Grad Velika Gorica, radi se o iznosima koji bi trebali biti dovoljni da se pronađe vlastito rješenje za javni prijevoz.
– Sisak je nabavio autobuse iz EU fondova, Šibenik, Vinkovci, manji gradovi su osnovali svoja gradska prijevozna poduzeća i EU im je financirala dobar dio javnog prijevoza. Neka struka kaže da li ZET, da li gradsko poduzeće ili koncesija – istaknuo je Šembera i predložio da se barem uredi željeznička stanica te kupi jedan autobus koji bi građane vozio do njega.
Dok se ne pronađe vlastito rješenje, predložio je Šembera, u pregovorima treba iskoristiti činjenicu da se Zračna luka Franjo Tuđman nalazi na goričkom teritoriju te postaviti svoje uvjete.
2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr
U raspravu su se uključili i Željko Stanilović (BM365), Darko Bekić (HDZ), Damir Slojšek (MOST), Lucijan Maslać (HSP), Igor Horvačić (HSS) te Karmen Rak (MOST). Govorilo se tu o kvaliteti ZET-ove usluge, kašnjenjima i ZET-ovoj garaži u Velikoj Gorici. Vijećnik Živog zida Tomislav Jakovljević čak je spomenuo kako je tema javnog prijevoza zapravo nebitna jer prijevoz ZET-om dobro funkcionira te se ovom temom želi skrenuti pažnja s većih problema u Gorici. Tako pak ne misli Karmen Rak iz MOST-a.
– Dobili smo malo vremena, ali je ovo samo privremeno rješenje. Budimo realni, svima nam najviše odgovara da je isti prijevoznik na području Velike Gorice, okolice i Zagreba jer ne moramo imati dva pokaza – kazala je Karmen Rak, ali je tražila da se inzistira na redu vožnje, broju linija i boljoj usluzi ZET-a.
Ipak, smatra, morali bi raditi i na drugim rješenjima je kvaliteta ZET-ove usluge nije dobra. Rak je ponudila i rješenje u okviru javnog natječaja koji sufinancira nabavu energetski učinkovita vozila na alternativna goriva za gradski prijevoz.
2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr
– Za početak bi barem mogli nabaviti dva autobusa koji bi povezivali Goricu sa željezničkim kolodvorom. Ne bi bilo loše niti da se nabave autobusi za prijevoz školske djece, koji sada plaćamo Autoturistu. Grad bi tako imao manji vozni park. Mislim da bi nam to olakšalo pregovore koji nam slijede sa ZET-om iduće godine.