Povežite se s nama

Vijesti

Oporba zabrinuta zbog ZET-a, Kolarec poručuje sve je pod kontrolom

“Grad, trgovačka društva, Gradska uprava i gradske ustanove funkiconiraju”

Objavljeno

na

Iako točka o novom ugovoru sa ZET-om nije trebala biti na dnevnom redu 23. sjednice Gradskog vijeća Grada Velike Gorice, v.d. gradonačelnika Ervin Kolarec već je na početku zasjedanja kazao kako smatra da javnost treba biti obaviještena o ovom pitanju te se ono stoga treba uvrsti na dnevni red. To je, među ostalim, u više navrata tražio i gorički MOST. Osim toga, Kolarec se vijećnicima obratio i vezano uz funkcioniranje grada u odsustvu gradonačelnika.

– Želim vas izvijestiti da o pravosudnim postupcima koji su u tijeku ne možemo govoriti, niti ih komentirati. Ono što je svima nama u gradu Velikoj Gorici, a vjerujem i vama vijećnicama i vijećnicima, cilj i prioritet je da naš grad funkcionira. Mogu samo potvrditi da Grad i službe, trgovačka društva te Gradska uprava i gradske ustanove funkiconiraju, a sve u interesu naših građana – kazao je uvodno Ervin Kolarec, v.d. gradonačelnika.

Nakon aktualnog sata i odlaska SDP-ovih vijećnika, raspravi o novouvrštenoj točki dnevnog reda prethodilo je izvješće o novom ugovoru sa ZET-om.

– Ugovor smo produživali mjesec za mjesec jer nam cijena prije toga nije bila prihvatljiva, a mi kao grad Velika Gorica nismo htjeli povećavati, a ne želimo ni u budućnosti, cijenu karte za naše sugrađane. Već sada smo dogovorili da pokrenemo razgovore kako ćemo postupiti u godini koja je pred nama, što nam je itekako važno. Pokrenut ćemo postupak izrade analize javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika Velike Gorice čija je svrha izrada modela koji će biti financijski održiv i prihvatljiv svim korisnicima – objasnio je Kolarec te dodao kako se pregovori sa ZET-om nastavljaju te se nada uspješnoj suradnji i u idućoj godini, a bez povećanja cijene karata unatoč većim potraživanjima od ZET-a.

Oporba je žestoko reagirala na pitanje ZET-a te su predbacili vladajućima činjenicu da se tek sad krenulo u analizu javnog prijevoza grada Velike Gorice.

– Slušam i ne vjerujem. Šesti grad po veličini u Hrvatskoj i grad s proračunom od 530 milijuna kuna sad, kad smo jučer skoro ostali bez javnog prijevoza, smišlja što ćemo s javnim prijevozom. Kad smo ovdje pričali da se strateški bitne stvari reguliraju strategijom razvoja grada. Što ste radili posljednjih 11 godina? Oslonili ste se na ZET i sad se priča o tri milijuna kuna da će Velika Gorica morati plaćati Zagrebu za prijevoz – žestoko je reagirao nezavisni vijećnik i član Kluba MOST-a Alan Šembera te izrazio zabrinutost da će cijena javnog prijevoza nastaviti rasti.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

Također, izračunao je kako dnevno ZET od Velikogoričana zaradi 200 tisuća kuna na kartama, a ako se tome još doda cijena koju plaća Grad Velika Gorica, radi se o iznosima koji bi trebali biti dovoljni da se pronađe vlastito rješenje za javni prijevoz.

– Sisak je nabavio autobuse iz EU fondova, Šibenik, Vinkovci, manji gradovi su osnovali svoja gradska prijevozna poduzeća i EU im je financirala dobar dio javnog prijevoza. Neka struka kaže da li ZET, da li gradsko poduzeće ili koncesija – istaknuo je Šembera i predložio da se barem uredi željeznička stanica te kupi jedan autobus koji bi građane vozio do njega.

Dok se ne pronađe vlastito rješenje, predložio je Šembera, u pregovorima treba iskoristiti činjenicu da se Zračna luka Franjo Tuđman nalazi na goričkom teritoriju te postaviti svoje uvjete.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

U raspravu su se uključili i Željko Stanilović (BM365), Darko Bekić (HDZ), Damir Slojšek (MOST), Lucijan Maslać (HSP), Igor Horvačić (HSS) te Karmen Rak (MOST). Govorilo se tu o kvaliteti ZET-ove usluge, kašnjenjima i ZET-ovoj garaži u Velikoj Gorici. Vijećnik Živog zida Tomislav Jakovljević čak je spomenuo kako je tema javnog prijevoza zapravo nebitna jer prijevoz ZET-om dobro funkcionira te se ovom temom želi skrenuti pažnja s većih problema u Gorici. Tako pak ne misli Karmen Rak iz MOST-a.

– Dobili smo malo vremena, ali je ovo samo privremeno rješenje. Budimo realni, svima nam najviše odgovara da je isti prijevoznik na području Velike Gorice, okolice i Zagreba jer ne moramo imati dva pokaza – kazala je Karmen Rak, ali je tražila da se inzistira na redu vožnje, broju linija i boljoj usluzi ZET-a.
Ipak, smatra, morali bi raditi i na drugim rješenjima je kvaliteta ZET-ove usluge nije dobra. Rak je ponudila i rješenje u okviru javnog natječaja koji sufinancira nabavu energetski učinkovita vozila na alternativna goriva za gradski prijevoz.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

– Za početak bi barem mogli nabaviti dva autobusa koji bi povezivali Goricu sa željezničkim kolodvorom. Ne bi bilo loše niti da se nabave autobusi za prijevoz školske djece, koji sada plaćamo Autoturistu. Grad bi tako imao manji vozni park. Mislim da bi nam to olakšalo pregovore koji nam slijede sa ZET-om iduće godine.

Sport

Vrijeme za makeover: U Vukovini popravljaju teren i čekaju trenera…

Jelačić iz Vukovine u novu će sezonu krenuti s novim trenerom, ali službena objava njegova imena tek se očekuje. U međuvremenu, odrađeni su radovi na sanaciji igrališta, pogotovo kaznenih prostora…

Objavljeno

na

Objavio/la

Nije ovo nogometno proljeće iza nas bilo dobro za nogometaše Jelačića iz Vukovine. Mijenjali su se treneri, tražila rješenja, ali rezultati nisu bili na očekivanoj razini, čak i daleko od toga. Možda je djelomično stvar i u visini letvice koju je u prvom dijelu sezone postavio Damir Milanović zvani Milka, ali u svakom će slučaju u Vukovini što prije pokušati zaboraviti proljeće 2025…

Samim time, ljeto je donijelo “facelifting” na nekoliko razina, svojevrsni novi početak ponosnih banova, kluba koji već godinama pripada samom vrhu velikogoričkog niželigaškog nogometa. Promjena će biti u svlačionici, a promjena će se dogoditi i na klupi. U NK Jelačiću i dalje čekaju sa službenom objavom, no mnogima je u nogometnim krugovima poznato da će momčad u novu sezonu povesti jedan domaći mladi stručnjak, trener koji je radio i u nešto višim rangovima od “premijerke”.

Uz sve te promjene, novosti ima i na samom igralištu. Iz kluba su objavili da su radovi na sanaciji terena u punom zamahu.

“Ljeto – najdraže godišnje doba svakom travnjaku. Konačno sve utihne i svi mu se skinu s grbače. Naravno, dobro dođe i neki makeover. Ovog puta smo to prepustili stručnim rukama ekipe iz Vrtnog centra Gorica, koji su sve odlično i profesionalno odradili. Hvala na odličnoj suradnji! Šesnaesterci su dobili novo ruho i bit će neprepoznatljivi do početka sezone!”, poručili su iz kluba.

Nastavite čitati

Vijesti

Stiže isplata za tisuće starijih građana, evo kada novac sjeda na račune i tko sve ima pravo na njega

Više od 18 tisuća starijih osoba dobit će nacionalnu naknadu za lipanj.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pixabay/pexels.com

U četvrtak, 17. srpnja 2025., počinje isplata nacionalne naknade za starije osobe za mjesec lipanj, i to korisnicima koji imaju račune u poslovnim bankama. Ova naknada, koja iznosi 154,50 eura, stiže za ukupno 18.876 korisnika diljem Hrvatske. Država je za tu svrhu iz proračuna osigurala gotovo tri milijuna eura.

Prema posljednjim podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, čak 80,42 % korisnika ove naknade čine žene, dok muškarci čine preostalih 19,58 %.

Mjesečni iznos naknade, koji je od 1. siječnja 2025. fiksiran na 154,50 eura, isplaćuje se izravno iz Državnog proračuna. Pravo na tu potporu mogu ostvariti hrvatski državljani stariji od 65 godina s neprekidnim prebivalištem u Republici Hrvatskoj od najmanje deset godina neposredno prije podnošenja zahtjeva.

Podnositelj zahtjeva ne smije primati mirovinu, niti biti osiguranik u obveznom mirovinskom sustavu. Također, njegov mjesečni prihod po članu kućanstva iz prethodne godine ne smije prelaziti dvostruki iznos naknade, odnosno 309 eura. Isključenje vrijedi i za korisnike zajamčene minimalne naknade i one koji imaju priznato pravo na institucionalni smještaj, kao i za osobe koje su sklopile ugovor o uzdržavanju, osim u slučaju da je postupak za raskid ugovora u tijeku.

Zahtjev za nacionalnu naknadu moguće je podnijeti osobno u HZMO-u, poštom ili putem sustava e-Građani, a pravo na isplatu stječe se od dana podnošenja zahtjeva, ako su svi uvjeti ispunjeni.

Nastavite čitati

Vijesti

Gorivo se vraća zakonima tržišta! Vlada ukida regulaciju, pogledajte kako stoje cijene

Nakon tri godine kontrole, država se povlači iz igre određivanja cijena goriva.

Objavljeno

na

Objavio/la

Vlada Republike Hrvatske odlučila je ukinuti Uredbu o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, čime od ponedjeljka prestaje dosadašnja praksa regulacije cijena goriva svaka dva tjedna, piše 24sata. Odluka, koju je priopćilo Ministarstvo gospodarstva, rezultat je, kako navode, temeljite analize i stabilizacije globalnih tržišta, a njezin učinak vozači već osjećaju na benzinskim postajama diljem zemlje, gdje cijene sada ponovno variraju ovisno o politici pojedine kompanije.

Trogodišnje razdoblje državne intervencije u određivanju cijena goriva, koje je uvođeno kako bi se amortizirali udari globalnih tržišnih šokova, sada je službeno završeno. Ministarstvo gospodarstva poručuje da je intervencija bila nužna radi zaštite životnog standarda građana i očuvanja stabilnosti gospodarstva u trenucima ekstremne volatilnosti na tržištu nafte.

Ukidanjem regulacije, cijene goriva na postajama ponovno ovise isključivo o tržišnim uvjetima i poslovnim strategijama pojedinih naftnih kompanija. To znači i veći prostor za razlike među prodajnim mjestima, što potvrđuju i aktualni podaci Hrvatskog autokluba (HAK). Naime, cijene Eurosupera 95 trenutno se kreću i do 1,82 eura, dok Eurodizel doseže i 1,86 eura, s najpovoljnijim iznosima oko 1,17 eura, ovisno o lokaciji i dobavljaču.

U praksi, to znači povratak “lovcima na popuste”, odnosno vozačima koji će ponovno morati pažljivo pratiti gdje se toči najjeftinije gorivo. Online platforme i alati poput portala Cijene goriva i podataka koje redovito ažurira HAK, ponovno postaju ključni saveznici u svakodnevnoj rutini vozača.

Iako je Vlada donijela odluku da više neće intervenirati u formiranju cijena goriva, naglašavaju kako će i dalje pratiti situaciju na tržištu i reagirati u slučaju „neopravdanog, prekomjernog porasta“ cijena. Ministar gospodarstva Ante Šušnjar poručuje da država neće dopustiti ugrožavanje životnog standarda građana niti stabilnosti poslovanja.

Do tada, tržište ponovno diktira uvjete. A vozači? Oni se vraćaju staroj navici, traženju najjeftinije crpke.

Nastavite čitati

Vijesti

JAVNA PRIZNANJA Predložite najzaslužnije stanovnike Kravarskog

Kravarsko će u povodu Dana Općine uručiti priznanja istaknutim osobama zaslužnima za doprinos razvoju općine.    

Objavljeno

na

Povjerenstvo za dodjelu javnih priznanja objavio je Javni poziv za podnošenje prijedloga za dodjelu javnih priznanja Općine Kravarsko koje će se najzaslužnijim pojedincima i pravnim osobama dodijeliti u povodu Dana Općine Kravarsko. 

Predložiti istaknute pojedince imaju vijećnici Općinskog vijeća, radna tijela Općinskog vijeća, građani, udruge, trgovačka društva, vjerske zajednice i ustanove. 

Prijedlozi se zaprimaju do 20. kolovoza 2025. Godine, a detalje Javnog poziva pročitajte OVDJE. 

Nastavite čitati

HOTNEWS

Miošićeva “trpi” tuđe smeće: ”Dolaze s automobilima i trpaju naše kante!”

Stanarima o zaštiti spremnika preporuke dala VG Čistoća.

Objavljeno

na

Objavio/la

Stanari Ulice Andrije Kačića Miošića u Velikoj Gorici suočavaju se s nepoštenim sugrađanima koji već duži period u njihove kante za otpad, elegantno ubacuju svoj. 

Naime, kako je našoj redakciji u potrazi za rješenjem napisala jedna od stanarki ulice: “Dolaze s automobilima i trpaju naše kante!” Pitala je, ima li Grad nekakvu opciju zatvaranja prostora za kante u zgradama u kojima će VG čistoća imati pristup s istim ključevima? 

Pitanje smo proslijedili Gradu Velika Gorica i gradska tvrtka VG Čistoća, ovlaštena za pražnjenje spremnika s otpadom na području grada, uputila je sljedeći odgovor: 

Što se tiče neovlaštenog korištenja spremnika za otpad od strane trećih osoba, ovim putem želimo Vas informirati da je prema važećoj Odluci o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Velike Gorice (Službeni glasnik Grada Velike Gorice broj 6/2021, 5/2022, 3/2023) u stambenim zgradama obvezno korištenje zajedničkih spremnika za odvojeno sakupljanje otpada, uz uvjet da su isti dostupni s javne površine radnicima davatelja javne usluge radi pražnjenja. Također, korisnici sami odgovaraju za korištenje posude koja im je dodijeljena, pa su stoga sami dužni i onemogućiti pristup spremnicima i sadržaju spremnika neovlaštenim osobama i životinjama.” 

Nadalje, VG Čistoća ističe kako je zgrada u spomenutoj ulici (kućni broj poznat redakciji) već prilikom izgradnje trebala imati takvo spremište, što očito nije realizirano, te savjetuje da spremište postave sami na zemljištu koje pripada zgradi, uz preporuku da stoji na mjestu na kojem se sada nalaze spremnici za odvojeno sakupljanje otpada.  

Naime, VG Čistoća nije nadležna za kontrolu neovlaštenog korištenja spremnika, te stanari zajedničkom suradnjom trebaju neodgovorne osobe spriječiti na način da im kante više nisu lako dostupne.

No, uvijek postoji i korak dalje. 

Predlažemo također da spremište opremite elektroničkom bravom koja se otvara putem čipa ili čip kartice, a dodatno i vremenskom bravom koja bi se mogla programirati da u vrijeme prije dolaska našeg vozila otvara spremište, a nakon toga se ponovno zaključava. Također preporučamo ugradnju sustava video nadzora spremišta, kako bi se moglo lakše utvrditi počinitelja ukoliko dođe do nepravilnosti prilikom odlaganja otpada.” – stoji u odgovoru VG Čistoće. 

Foto: Primjer spremnika u Ulici kneza Domagoja/VG Čistoća

O sličnom problemu i pronalasku efikasnog rješenja već smo pisali OVDJE.

A da prilika čini lopova, potvrđuju i navodi stanara da je ista ulica i na meti lopova, i to novosagrađena zgrada. Naime, kako tvrde, nestaju im protupožarni aparati, a u otvorenim garažama dolaze s automobilima i kradu sve što im dođe pod ruku.  

Kako znamo da sve što nije pod ključem može “dobiti noge”, stanari bi zaista trebali razmisliti o video nadzoru kako bi imali dokaz o kradljivcima koje će tada moći prijaviti policiji. 

Nastavite čitati

Reporter 450 - 26.06.2025.

Facebook

Izdvojeno