Povežite se s nama

Gospodarstvo

Njemačke tvrtke vjeruju Hrvatskoj! Čak njih 86 % planira nove investicije unatoč izazovima

Istraživanje Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore otkriva snažno povjerenje investitora, ali i ozbiljna upozorenja na prepreke daljnjem rastu.

Objavljeno

na

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Njemačke tvrtke koje posluju u Hrvatskoj sve su optimističnije kada je riječ o domaćem gospodarstvu, pokazalo je novo istraživanje Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, predstavljeno u utorak, piše Lider. Čak 86 % anketiranih tvrtki ponovno bi izabralo Hrvatsku kao lokaciju za ulaganja, dok njih gotovo 90 % trenutačno stanje gospodarstva ocjenjuje pozitivno ili zadovoljavajuće.

Godišnje istraživanje Komore, koje se provodi već dva desetljeća, ove je godine obuhvatilo 101 članicu. Više od tri četvrtine ispitanih tvrtki očekuje nastavak gospodarskog rasta istim ili ubrzanim tempom u nadolazećoj godini, a optimizam se temelji prvenstveno na članstvu Hrvatske u Europskoj uniji te njezinu povoljnom geografskom položaju.

Unatoč povjerenju u tržište, poduzetnici jasno ukazuju i na prostor za poboljšanja. Direktor Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore Timo Pleyer naglasio je važnost administrativnih olakšica, učinkovitije javne uprave i stabilnog zakonodavnog okruženja kao ključnih faktora za jačanje konkurentnosti.

„Tvrtkama su potrebni sigurnost u planiranju, pouzdanost te jednostavni, učinkoviti i transparentni procesi”, poručio je Pleyer na konferenciji za medije.

Kao najveći izazov i treću godinu zaredom, tvrtke izdvajaju kronični manjak kvalificirane radne snage, što direktno utječe na operativnu proizvodnju i mogućnost prihvaćanja novih narudžbi. Ipak, većina ispitanika navodi kako planirane investicije teku bez većih problema, a troškovi rada uglavnom ostaju stabilni.

Marjan Vučak, predsjednik Uprave Komore, istaknuo je kako se tvrtke aktivno prilagođavaju tržištu rada, ulažući u interne edukacije zaposlenika, digitalizaciju poslovanja i prilagodbu plaća tržišnim uvjetima.

„Ovo su ključni koraci prema stabilnijem i održivijem gospodarskom ekosustavu”, rekao je Vučak.

Ovogodišnje istraživanje obuhvatilo je i poslovna očekivanja u kontekstu aktualne geopolitičke situacije. Većina poduzeća ističe da na njihovo poslovanje snažno utječe gospodarska situacija u Njemačkoj, bez obzira na to što im je sjedište u Hrvatskoj ili Austriji. Također, više od polovice ispitanih tvrtki smatra da bi nove trgovinske politike Sjedinjenih Američkih Država mogle negativno utjecati na njihove poslovne uvjete.

Slični trendovi uočeni su i u paralelnim istraživanjima provedenima u još 15 zemalja srednje i istočne Europe, gdje više od 50 % tvrtki očekuje djelomičan ili snažan negativan utjecaj američke politike.

Rezultati istraživanja jasno ukazuju na snažno povjerenje njemačkih tvrtki u Hrvatsku kao poslovnu destinaciju, no istovremeno šalju upozorenje da bez reformi, posebice u administraciji i tržištu rada – potencijal daljnjeg razvoja može biti ozbiljno ograničen. U vremenu globalne nestabilnosti, upravo domaće reforme mogu postati ključni alat za privlačenje novih investicija i zadržavanje postojećih.

Gospodarstvo

Velika Gorica bilježi pad nezaposlenosti, otkrivamo koja se zanimanja najviše traže

Poslodavci su prijavili čak 324 slobodna radna mjesta.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Vojtech Okenka/pexels.com

Krajem listopada 2025. godine na području Ispostave Velika Gorica evidentirano je 937 nezaposlenih osoba, što predstavlja blagi pad u odnosu na rujan te gotovo dvopostotno smanjenje u odnosu na isti mjesec prošle godine. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, tijekom istog mjeseca posao je pronašlo 107 osoba, dok su poslodavci istovremeno prijavili ukupno 324 nova radna mjesta.

U listopadu su se među novozaposlenima najviše isticali skladištari i prodavači, svaki s po 11 zaposlenih. Slijede administrativni službenici i čistači s po pet novozaposlenih, dok je po tri radnika pronašlo posao u ugostiteljstvu i elektrotehnici.

S druge strane, potražnja poslodavaca bila je znatno veća od broja zaposlenih. Najviše je otvorenih pozicija zabilježeno za pomoćnike u nastavi, čak 37. Čistači su bili druga najtraženija skupina s 28 slobodnih mjesta, a slijede radnici na proizvodnoj liniji (25), odgojitelji predškolske djece (18) i poštari (17). Tražili su se i nastavnici, učitelji razredne nastave, čuvari, taksi-vozači, kuhari te medicinske sestre.

Iako se broj nezaposlenih smanjuje sporim tempom, velik broj prijavljenih radnih mjesta upućuje na dinamično razdoblje za tražitelje posla u mjesecima koji slijede.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Čokoladna priča iz Gorice! Otac i kćer predstavili svoje slatkiše – Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije

Marcela i njezin otac Dragutin iz Velike Gorice stvorili su brend Choco, koji je privukao pažnju diljem Hrvatske.

Objavljeno

na

Objavio/la

Velikogoričani Marcela Marković Halkić i njezin otac Dragutin Marković našli su se u središtu pozornosti zahvaljujući projektu “Startaj Hrvatska”. Njihov obiteljski brend Choco, koji spaja domaće bučine sjemenke i vrhunsku čokoladu, predstavljen je u četvrtoj epizodi nove sezone popularnog poduzetničkog projekta. Njihove proizvode uskoro ćete moći kupiti i na policama Spar trgovina diljem zemlje.

Priča o Choco brendu počela je u Velikoj Gorici, u obitelji koja čokoladu njeguje kroz tri generacije. Marcela, danas pokretačka snaga projekta, kaže da je čokolada za nju oduvijek bila više od slatkiša. “To je miris djetinjstva, nedjelje i topline. U našoj se obitelji čokolada oduvijek dijelila oko stola, a sada od nje i živimo”, ističe Marcela.

Ideja za spoj čokolade i bučinih sjemenki pojavila se nakon jednog putovanja kada su Marcela i njezin otac otkrili sličan proizvod. Vratili su se kući odlučni da naprave svoju verziju, koristeći bučine sjemenke s domaćih OPG-ova. “Kupili smo prve koštice, počeli ih čokoladirati i malo po malo došli do savršene kombinacije”, prisjeća se Dragutin.

Projekt Startaj Hrvatska otvorio je Markovićima priliku da svoj proizvod predstave široj publici i plasiraju ga u trgovine. “Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije”, zaključuje Marcela.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Velika Gorica među vodećim gradovima po poslovnim rezultatima

Prema analizi FINA-e, deset najvećih gradova u Hrvatskoj drži više od polovice ukupnog poduzetništva.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Prema analizi Financijske agencije (FINA) o poslovanju poduzetnika u 2024. godini, deset najvećih hrvatskih gradova ostvarilo je više od polovice ukupnih gospodarskih pokazatelja u zemlji. Među njima je i Velika Gorica, piše Gradonačelnik.hr.

Podaci pokazuju da su poduzetnici iz deset najvećih gradova imali 51,2% udjela u ukupnom broju poduzetnika, 55% u broju zaposlenih, te su ostvarili čak 65,6% ukupnih prihoda svih poduzetnika u Hrvatskoj. Ti gradovi zabilježili su i 66,5% ukupne dobiti te 62,4% ukupnog gubitka.

Najveći doprinos hrvatskom gospodarstvu, očekivano, dolazi iz Zagreba, čije su tvrtke u 2024. godini ostvarile 83,9 milijardi eura prihoda, što čini 75,4% svih prihoda poduzetnika iz spomenutih deset gradova. Slijede Split s 5,4 milijarde eura (4,9%) i Rijeka s 4,4 milijarde eura (4,0%).

U kontekstu Velike Gorice, grad se nalazi u krugu gospodarski najaktivnijih sredina u Hrvatskoj. FINA posebno ističe doprinos tvrtke LIDL Hrvatska, čije je poslovanje imalo značajan utjecaj na pozitivne rezultate.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Usporavanje inflacije u listopadu! Najviše rastu cijene usluga

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, godišnja inflacija u listopadu se spustila ispod razine iz prethodnih mjeseci, ali Hrvatska i dalje ostaje među zemljama s najvišim rastom cijena u eurozoni.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u listopadu 3,6 % više nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuje prva procjena Državnog zavoda za statistiku (DZS). U odnosu na rujan, cijene su u prosjeku porasle za 0,5 %. Time se godišnja inflacija lagano usporila nakon rujanskog ubrzanja, kada je iznosila 4,1 %.

Kako prenosi Poslovni.hr, u prvim mjesecima ove godine inflacija je oscilirala, od 4 % u siječnju do 3,2 % u ožujku i travnju. Nakon toga ponovno je počela rasti, dosegnuvši vrhunac u srpnju i kolovozu s 4,1 %. Rujan je donio blago ubrzanje, a listopad sada prvi put nakon nekoliko mjeseci pokazuje vidljivije usporavanje.

Prema glavnim komponentama indeksa, najveći godišnji rast cijena zabilježen je kod usluga, koje su poskupjele 6,4 %. Slijedi skupina hrane, pića i duhana s rastom od 4,4 %, dok su energenti porasli 3,9 %. Jedini pad bilježe industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, čije su cijene niže za 0,2 % u odnosu na prošlu godinu. Na mjesečnoj razini, u usporedbi s rujnom, najviše su porasle cijene industrijskih neprehrambenih proizvoda bez energije (+1,9 %) i energenata (+0,8 %). S druge strane, hrana, piće i duhan u prosjeku su pojeftinili 0,2 %, a cijene usluga pale su 0,1 %.

Prema prvim podacima Eurostata, inflacija u Hrvatskoj u listopadu je iznosila 4 %. Iako se rast cijena lagano usporio, Hrvatska i dalje ima jednu od najviših inflacija u eurozoni. Višu imaju samo Estonija i Latvija. Unatoč padu tempa rasta cijena, podaci pokazuju da pritisci na troškove života i dalje traju, ponajviše kroz rast cijena usluga i energenata. Kako će se ti trendovi kretati do kraja godine, pokazat će objava detaljnih podataka sredinom studenoga.

 

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici, evo prilike! Besplatna radionica o zajmovima i potporama, saznajte kako se prijaviti

Besplatna radionica VEGORE i HAMAG-BICRO-a donosi pregled aktualnih financijskih instrumenata i savjete kako doći do idealnog zajma za razvoj poslovanja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Leeloo The First/pexels.com

Kako doći do povoljnih zajmova i potpora za razvoj poslovanja, širenje investicija ili jačanje obrtnog kapitala – tema je informativne radionice koju će 13. studenoga 2025. u 10 sati u Poduzetničkom inkubatoru Velika Gorica organizirati Velikogorička razvojna agencija VEGORA u suradnji s HAMAG-BICRO-om.

Radionica pod nazivom “Aktualni zajmovi za poduzetnike – Pronađite idealan zajam za svoj poslovni rast” namijenjena je postojećim poduzetnicima, obrtnicima, ali i svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla. Sudionici će imati priliku saznati koje su trenutno najpovoljnije opcije financiranja dostupne na tržištu te kako uspješno aplicirati za zajam.

Tijekom radionice bit će predstavljen detaljan pregled najnovijih zajmova i financijskih instrumenata, objašnjeni uvjeti i prednosti pojedinih programa te ponuđeni praktični savjeti koji mogu pomoći u pripremi i podnošenju prijava. Predviđen je i dio za pitanja, kako bi polaznici mogli razjasniti sve nedoumice vezane uz dostupne programe i procedure.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, no broj mjesta je ograničen, stoga se zainteresirani pozivaju da se prijave na vrijeme putem linka.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno