Povežite se s nama

HOTNEWS

MUKE PO PROTOKOLU Provjerili smo njegovu funkcionalnost u školama, u najvećem problemu – zrakoplovci

Kako funkcionira kontrola ulaska i izlaska u školama? Što je manjkavost sustava nadzora? Ima li sluha za tehničke probleme resorno ministarstvo?

Objavljeno

na

Još uvijek nam u glavi odzvanja stravičan događaj 20. prosinca prošle godine kada je u Osnovnoj školi Prečko u Zagrebu 19-godišnji muškarac nožem ozlijedio sedmero ljudi, pri čemu je usmrtio jednog učenika.   

Vlada Republike Hrvatske i Grad Zagreb proglasili su 21. prosinca danom žalosti a sve oči bile su uperene u Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih s u potrazi za pitanjem: jesu li naša djeca u školi sigurna?  

U sljedećih desetak dana Ministarstvo je izradilo jedinstveni Protokol, koji je na snagu stupio 02. siječnja, a koji bi trebao osigurati veću sigurnost u školskim ustanovama, zaštititi učenike i djelatnike i spriječiti događaje koji su Zagreb zavili u crno. Do sredine ožujka osnovne i srednje škole na području grada Velike Gorice, kao i ostatka Hrvatske, imale su određeni period prilagodbe na novonastalu situaciju, prostor za primjedbe i popunjavanje “rupa” koje su se pojavile uvođenjem novog sustava nadzora. 

Protokol u svojoj srži obvezuje školske ustanove zaključavati objekte u vrijeme trajanja nastave, osigurati dežurnu osobu na glavnom ulazu a ulazak u školu, nenastavno osoblje (roditelji, dostava i slično) moraju unaprijed najaviti svoj dolazak. Četiri velikogoričke osnovne škole nadzor uspješno provode, iako postoji prostor za poboljšanja. 

Ravnatelj OŠ Jurja Habdelića Davor Vidović rekao nam je kako imaju detaljan plan dežurstava u koji su uključeni domari i dežurni učitelji već od 7.15 sati ujutro, dok se, nakon što se škola zaključa u 7.40 sati, uključuju i čistačice na ulaz škole za učenike koji kasne na nastavu.  

Tijekom nastave dežuraju dežurni učitelji, a domari ponovo “uskaču” na dežurstvo na ulaz na kraju jutarnje smjene i dolazak poslijepodnevne smjene a zajedno sa dežurnim učiteljem/učiteljicom koji dolazi u 13.30 sati, školu  zaključavaju u 14 sati.  

-Iza 19 sati dežurni učitelji i tehničko osoblje su kod ulaza pri odlasku učenika iz škole, a domari dočekuju klubove koji treniraju u školskoj dvorani. Voditelji klubova obvezni su zajedno sa svim članovima kluba ući u školu, dakle grupno, i nema pojedinačnih ulazaka u školu, te škola opet “ide pod ključ” – rekao je ravnatelj Vidović, dodavši da je svako uvođenje nekog novog rasporeda u početku izazov. 

–Trudimo se maksimalno ispoštovati protokol radi sigurnosti svih učenika  i djelatnika, a tome su se prilagodili i roditelji koji su već usvojili pravilo se da uoči dolaska na informacije ili iz nekog drugog razloga, moraju najaviti razrednom učitelju– istaknuo je Vidović. 

Osnovna škola Eugena Kvaternika prije uvođenja nadzora bila je u prednosti. Naime, već je imala portafon, tako da nitko nenajavljen nije mogao ući u školu bez da najprije pozvoni za ulaz u školu. Ravnateljica Monika Brleković nam je ispričala da je škola zaključana i kako ima zvono, nemaju osobu koja je cijelo vrijeme dežurna na ulazu.  

–Dežura se pod prvim i zadnjim satovima u svakom turnusu, i za to su zadužene spremačice ili domari. Ostatak vremena, ako netko dođe, pozvoni na portafon a škola je s unutarnje strane uvijek otključana, dok učenici van škole izlaze pod velikim odmorima kad je lijepo vrijeme u pratnji dežurnih učitelja, i u petnaest minuta nakon što im završi zadnji sat – rekla je Brleković. 

Kaže da na negodovanje roditelja ili učenika nisu naišli jer su već u startu tako funkcionirali, a jedino što se promijenilo je to da se roditelji moraju najaviti prije dolaska u školu. 

–Problem se generalno javlja kod postavljanja osobe koja bi stalno trebala biti dežurna na vratima škole. Svi zaposlenici imaju svoje radne obveze, nema osobe koja je zadužena za stalno dežuranje na ulazu – dodala je ravnateljica OŠ Eugena Kvaternika. 

Kako nam je ispričao ravnatelj Stjepan Maravić, osnovnoškolci iz Hribara, nemaju zvono, no osigurano im je dežurstvo raspoloživim osobljem škole, i to uključujući i administrativne djelatnike, tehničko osoblje a po potrebi učitelje prema unaprijed dogovorenom rasporedu. 

 – Učenici mogu napustiti školu tijekom velikog odmora uz prisustvo dežurnog učitelja te u skladu s rasporedom nastave, primjerice nakon završetka posljednjeg sata u danu. U posebnim situacijama izlazak je moguć uz odobrenje razrednika ili dežurnog djelatnika. Prvih dana nakon uvođenja Protokola bilo je određenih komentara i pitanja od strane roditelja i učenika, no s vremenom su se svi prilagodili novim pravilima. Razumijevanje za sigurnosne razloge iza ove mjere značajno je doprinijelo njenom prihvaćanju – ispričao je ravnatelj OŠ Nikole Hribara, koji smatra da se Protokol u većini aspekata pokazao učinkovitim.  

– No, uvijek postoji prostor za poboljšanja, primjerice kroz dodatne tehničke mjere poput poboljšanja video nadzora. O svim mogućim poboljšanjima razgovarali smo unutar škole te smo prijedloge uputili nadležnim tijelima – dodao je Maravić. 

OŠ Eugena Kumičića broji nešto više od 900 učenika koji nastavu pohađaju u dvije smjene, a kako su prošli tjedan učenici četvrtih razreda pisali nacionalne ispite, ravnateljica Snježana Ruklić se ispričala našoj redakciji jer nije mogla odgovoriti na upite o funkcioniranju Protokola u školi, no pretpostavljamo da ga škola provodi po principu dežurstva osoblja.   

 Zgrada srednjoškolskog centra u kojoj nastavu pohađaju naši gimnazijalci, ekonomisti i strukovnjaci, osigurala je također dežurstva putem osoblja škole. Jedinstveni odgovor u ime svih ravnatelja dobili smo od ravnatelja Srednje strukovne škole Miroslava Antolčića. 

–Zgrada srednjih škola je otključana u načelu 30 minuta prije početka nastave  i 15 minuta nakon završetka nastave. Učenicima za vrijeme malog odmora nije dopušteno napuštanje školske ustanove, a tijekom velikog odmora učenicima je dopušten izlazak izvan prostora školske ustanove – objasnio je Antolčić, dodavši kako su i roditelji i učenici prihvatili sistem zaključavanja škole. 

No, kako je riječ o adolescentima, u buntovnim godinama, pitali smo nekolicinu njih kako su dočekali odluku o nemogućnosti izlaska iz škole u vrijeme malog odmora, a odgovori su više-manje isti. Najteže je zaključavanje palo – pušačima, koji u vrijeme malog odmora kriomice “zapale” u školskim toaletima. 

No, daleko najveći problem ima Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina, čiji nam je ravnatelj Vedran Šarac izložio niz tehničkih problema s kojima se susreće s obzirom na niz specifičnosti provođenja protokola. 

–Naša škola ima tri zgrade koje nisu međusobno povezane već imaju zasebne ulaze, a nastava se odvija u dvije smjene. Nama je jednostavno nemoguće ispoštovati Protokol jer od tehničkog osoblja imamo samo dvije spremačice, u svakoj smjeni po jednu spremačicu i domara na 18 sati ukupnog radnog vremena tjedno, pa je jasno koliko je teško i izazovno boraviti na vratima tri ulaza i uz to raditi poslove čišćenja ili održavanja školskih prostora, a nadzor ulaska je uglavnom na njima uz dežurstvo nastavnika u školskim prostorima – ispričao je Šarac, a kako kaže, državni pedagoški standard na kojeg se uporno poziva naše resorno ministarstvo ne razumije ili ne žele razumjeti da škola koja radi u dvije smjene ima „duplu kvadraturu“ i da bi specifičnost svake škole trebala biti uvjet za broj tehničkog osoblja.  

–Nekoliko puta smo uputili zahtjeve za dodatnim osobljem, no nažalost od zadnjeg su prošla više od 2 mjeseca i još uvijek ništa. U međuvremenu smo na jedna  vrata ugradili šifrarnike za ulaz, a drugi objekt koji imamo u najmu od Zračne luke kroz dogovor s njima čekamo zamjenu sadašnjih vrata i ugradnju šifrarnika, dok je treći objekt školska radionica koju nastavnici samostalno otključavaju ili zaključavaju kad se tamo provodi nastava – dodaje ravnatelj. 

A po njegovoj priči možemo i zamisliti scenarij tijekom dana kada učenici nakon školskog zvona prelaze iz jedne zgrade u drugu, tijekom velikog odmora izlaze iz škole jer škola nema kantinu i obično putem dostavnih službi naručuju hranu. Također, ravnatelj upućuje i na problem nedostatka sanitarnih čvorova u jednoj zgradi što je također povod izlaska iz jedne u drugu zgradu. 

–Sve to nije baš jednostavno i snalazimo se kako znamo i umijemo, s tim da i objekti koje koristimo nemaju velike školske hodnike ili školski hol i nisu baš najbolje rješenje za boravak učenika posebno u toplije dane jer nemaju mogućnost provjetravanja pa smo ostavili mogućnost boravka u učionicama tijekom malih odmora prema dogovoru s nastavnicima, ali kako učenici često moraju mijenjati učionice i kabinete tijekom malih odmora, opet prelaze iz zgrade u zgradu – ukazuje na dodatan problem Šarac.  

–Naravno da učenicima, posebno maturantima nije baš drago da se škola zaključava. Održali smo sjednice Vijeća roditelja i Vijeća učenika raspravljali o protokolu i složili se oko nužnosti povećanja sigurnosti u školi, ali jednako tako i sagledali sve specifičnosti i teškoće s kojima se susrećemo u provođenju protokola. Krajem ožujka trebali bi ponovo održati sjednice i sagledati sve probleme i moguća rješenja za naredni period. Nažalost, resorno ministarstvo trebalo bi puno brže i konkretnije djelovati u rješavanju kadrovskih pitanja, jer bez osoblja dolazimo do granica normalnog funkcioniranja – apelirao je ravnatelj. 

 

Očigledno je resorno ministarstvo nakon izdavanja Protokola nadzora, zaboravilo provjeriti jesu li sve škole u mogućnosti ispuniti obveze i na kraju, biti otvoreni i pristupačni za dijalog. U nadi je spas, pa tako našim zrakoplovcima ostaje nadati se skorašnjem odgovoru na traženje dodatnog osoblja.

Crna kronika

Preminuo Zvonimir Šimić – velikogorički obrtnik poznat po najboljim kiflicama i bureku u gradu

Otišao je dobri duh Velike Gorice…

Objavljeno

na

Jučer je nakon kratke bolesti preminuo naš poznati vlasnik pekarne Zvonimir Šimić, poznat kao Burek Zvone. Kako saznajemo, imao je zdravstvenih problema s plućima i u posljednje vrijeme je za disanje koristio dodatni kisik.

Njegovi vjerni kupci zatečeni su ovom viješću jer je Zvone poznat kao čovjek široke ruke, koji je uvijek znao „ubaciti kiflicu više“ i pokloniti bureke, koji su najbolji u gradu. Uvijek je bio spreman na šalu, razgovor i savjet.

Njegovi djelatnici rekli su nam kako je Zvone bio šef-prijatelj, poštenijeg čovjeka nisu u životu sreli, a atmosfera je uvijek bila opuštena, prijateljska i „domaća“.

Posljednji ispraćaj bit će na groblju u Kušancu, a termin će biti poznat tijekom dana.

Hvala za svaku kiflu s osmjehom, Zvone.

 

Nastavite čitati

HOTNEWS

Kroz ljeto Sisačka u rekonstrukciji!

Ulaz u grad dobiva sigurnije prometno rješenje, a radovi će trajati 3 mjeseca.

Objavljeno

na

Objavio/la

Ovog ljeta kreće rekonstrukcija raskrižja na ulazu u Veliku Goricu, a riječ je o dionici Sisačke ulice u duljini od oko 300 metara, od raskrižja kod Stanice za tehnički pregled do skretanja za Gorica staklo.

Ugovor o izvođenju radova vrijedan oko 573 tisuće eura bez PDV-a potpisali su u Velikoj Gorici Ivica Budimir, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta i predstavnik izvođača Šušković građenje d.o.o.

Cilj rekonstrukcije je poboljšati protočnost i sigurnost prometa na lokaciji koja je prema analizama označena kao “opasno mjesto”, jer vozači pri skretanju iz smjera grada prema Stanici za tehnički pregled i trgovačkom centru, presijecaju dvije prometne trake, što stvara velike prometne opasnosti.

Prema podacima MUP-a, u posljednje tri godine na toj je lokaciji zabilježeno devet prometnih nesreća, od kojih su tri bile s ozlijeđenim osobama. Najčešće su to bočni sudari, a ostale nesreće su sudari vozila iz suprotnih smjerova.

Iz tog razloga postavit će se nova regulacija prometa sa svjetlosnom signalizacijom, a prometni tok će se preusmjeriti na susjedno raskrižje kod Auto Arbanasa i Gorice stakla, gdje će se postaviti novi semafor, usklađen s postojećim glavnim semaforom.

Radovi će trajati tri mjeseca, tijekom kojih će biti uspostavljena privremena regulacija prometa. Vozačima se preporučuje korištenje obilaznih pravaca kako bi se izbjegle gužve.

 

U planu i druga faza projekta

Osim radova koji nas čekaju na ljeto, u budućnosti je planirana i druga faza projekta kako bi se povećala protočnost i sigurnost prometa na postojećem raskrižju Sisačke ulice na ulazu u grad.

Naime, u planu je izgradnja raskrižja s kružnim tokom i nadvožnjakom obilaznice. Projektnim rješenjem će se smanjiti vrijeme čekanja i kolona i omogućiti sigurno prometovanje pješaka i biciklista.

U narednom razdoblju Hrvatske ceste će izraditi projektnu dokumentaciju za ishođenje građevinske dozvole čime se nastavlja suradnja s Gradom Velikom Goricom s ciljem razvoja i modernizacije prometne infrastrukture.

Nastavite čitati

HOTNEWS

ŽUPANIJA Služba patronaže i kućne njege dobila nova vozila

Zdravstvena zaštita koja dolazi na prag svakog pacijenta Zagrebačke županije

Objavljeno

na

Dom zdravlja Zagrebačke županije od danas ima 5 novih vozila za potrebe patronažne službe i njege u kući ukupne vrijednosti 80 tisuća eura. Ključeve dva vozila za ispostavu u Svetom Ivanu Zelini i po jedan za ispostave u Velikoj Gorici, Vrbovcu i Zaprešiću uručio je ispred ispostave Doma zdravlja u Samoboru, župan Stjepan Kožić.

–Oduvijek vodimo računa da vozni park medicinskog osoblja nije starodoban, jer znamo da tada nije pouzdan. Standard koji smo postavili u Zagrebačkoj županiji jest da svaka sestra koja radi na terenu u zdravstvenoj njezi u kući i patronažnoj službi Doma zdravlja ima vozilo za terenski rad. U posljednje četiri godine za potrebe patronaže nabavljeno je 20 novih automobila – naglasio je župan Stjepan Kožić.

Foto: Zagrebačka županija

Medicinske sestre patronažne službe i njege u kući brinu o pacijentima na području cijele županije, što je velik teritorij. No, sukladno tome je i postojeći broj automobila, rekao je ravnatelj županijskog Doma zdravlja Većeslav Bergman.

–Imamo gotovo 100 vozila, od čega su 72 u službi patronaže i njege u kući, 8 domarskih i 3 u službi palijativne skrbi. No, važno je naglasiti da nemam vozila starija od 11 godina. Kad sam preuzeo dužnost ravnatelja ovdje su bila vozila pojedina vozila starija od 25 godina, na kojima je servis koštao više nego li je vrijedio automobil. Uz pomoć Zagrebačke županije konstantno pomlađujemo vozni park kako bi zdravstvena usluga bila na nivou – poručio je Bergman.

Kako je u tijeku širenje mreže kućne njege, kvaliteta vozila je ključna za obavljanje terenskog rada.

Foto: Zagrebačka županija

–To nisu samo vozila, to su ordinacije u kojima vrijeme provode patronažne sestre i sestre kućne njege i upravo ovakav visoki standard omogućuje kvalitetan rad na terenu ali komfor osobama koje obavljaju ovaj posao, koji je izuzetno veliki i zahtjevan posao – istaknuo je ravnatelj.

Osim ulaganja u vozni park, Zagrebačka županija ulaže i u obrazovanje medicinskih sestara, istaknula je pročelnica za zdravstvo Ksenija Čuljak.

–Izuzetno sam ponosna na naše medicinske sestre koje su se stručno usavršavale i kroz petogodišnje razdoblje njih 73 je uspješno završilo školovanje. Njihov posao je odgovoran i zahtjeva koordinaciju i znanje. Na terenu još dodatno provode vrijeme putujući od pacijenta o pacijenta i prijevozna sredstva moraju biti pouzdana. A time je i pouzdana i zdravstvena zaštita koja dolazi na prag svakog pacijenta Zagrebačke županije – naglasila je pročelnica.

Dodajmo kako je za privlačenje liječnika deficitarnih specijalizacija i medicinskog osoblja za rad u Domu zdravlja, Zagrebačka županija kroz poseban paket mjera od 2020. godine do sada izdvojila 1,5 milijuna eura.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

HOTNEWS

Stigle nove kamere za nadzor brzine!

Dvije od sedam već u funkciji.

Objavljeno

na

Nakon što su prošle godine u Buševcu kod kućnog broja 39 te na križanju Fizirove, Zagrebačke i Poštanske ulice u Velikoj Gorici postavljene kamere za nadzor brzine, velikogoričko područje dobilo je dvije nove kamere. Riječ je o lokaciji u Ulici Seljine brigade 44 u Velikoj Buni te u Lukavcu na raskrižju Tratinske i Dolenske ulice.

– Povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu samo je jedan u nizu od naših prioriteta. Ove kamere nisu usmjerene na kažnjavanje, već na prevenciju i odgovorno ponašanje. Njihovom instalacijom želimo smanjiti broj nesreća i sačuvati ljudske živote, osobito kada govorimo o najranjivijima – djeci, pješacima i biciklistima. Svaka postavljena kamera jasna je poruka da odgovorno ulažemo u sigurnost svojih građana – istaknuo je gradonačelnik Krešimir Ačkar.

Grad je u cilju povećanja sigurnosti cestovnog prometa u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova dogovorio postavljanje kamera za nadzor brzine na ukupno sedam novih lokacija, za što je izdvojeno 84.950 eura.

Tako će uz spomenute lokacije, u skorijoj budućnosti kamere za nadzor brzine biti postavljene u Odranskoj ulici 56 u Donjoj Lomnici, Velikogoričkoj ulici 28 u Starom Čiču, zatim u Vukovinskoj ulici 31 u Novom Čiču kao i u Ogulincu u zoni raskrižja Zagrebačke ulice sa Sepskom ulicom, kao i u Velikoj Gorici u Ulici Andrije Andrije Kačića Miošića, 220 metara od raskrižja s Ulicom Andrije Kačića Miošića i Vukomeričke ulice.

Dodajmo da su kamere opremljene suvremenom tehnologijom te osim brzine kretanja, bilježe i unutrašnjost vozila, čime omogućuju detekciju dodatnih prekršaja, poput nekorištenja sigurnosnog pojasa ili nepropisnog korištenja mobitela tijekom vožnje.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Kurilovec u ekspanziji – dobiva biciklističku stazu s nogostupom i LED javnom rasvjetom

Više od 900 tisuća eura Grad osigurao iz ITU mehanizma Urbane aglomeracije Zagreb.

Objavljeno

na

Objavio/la

Nakon što je Grad Velika Gorica najavio gradnju škole i dječjeg vrtića u Kurilovcu, u ovaj dio grada stiže i veliki infrastrukturni projekt izgradnje biciklističke staze s nogostupom i javnom rasvjetom vrijedan gotovo 1,1 milijun eura, za koji je Grad osigurao nešto više od 930 tisuća eura Iz ITU mehanizma Urbane aglomeracije Zagreb.

Riječ je o projektu koji će na ovaj način povezati čak četiri gradske četvrti: Miljenko Granić, Braća Radić, Kurilovec i Stari Grad, odnosno zapadni i istočni dio grada. Bit će izgrađena na trasi postojećeg oborinskog kolektora, a ruta će biti spojena na biciklističku stazu u Ulici Andrije Kačića Miošića i na postojeće prometnice: Ulicu Andrije Kačića Miošića, Kolodvorsku, Ulicu kneza Porina, Slavka Kolara, Kurilovečku, Ulicu Fabijančića Stjepana – Jape te Radićev odvojak.

Nova staza duga 2,1 kilometar, bit će prilagođena osobama s invaliditetom, a radi sigurnosti će imati i taktilna polja, rampe i signalizaciju. Također, postavit će se i 80 stalaka za bicikle za parkiranje 160 bicikala, a u budućnosti će donijeti bolju povezanost s centrom grada i gradskim četvrtima.

–Ovo je samo jedan od mnogih koraka u kontinuiranom radu na poboljšanju biciklističke infrastrukture u našem gradu, ali i dokaz da uspješno povlačimo europska sredstva. Naša strategija je jasna – nastavljamo ulagati u izgradnju novih staza i poboljšanje postojećih, čime pružamo našim građanima siguran, ekološki prihvatljiv način prijevoza. Moram naglasiti i da je to doprinos smanjenju emisiju CO2, ali i poticaj za aktivan i zdrav način života – rekao gradonačelnik Krešimir Ačkar.

 

Foto: David Jolić/Cityportal.hr

Podsjećamo kako područje Velike Gorice ima 57 kilometara biciklističkih staza. Uz izgrađenu biciklističku stazu s javnom rasvjetom dužine 3,1 kilometar između Velike Gorice i Starog Čiča, postojeća biciklistička staza između Velike Gorice i Velike Mlake unaprijeđena sa 60-ak rasvjetnih stupova s LED rasvjetom na ukupnoj dužini od 2,8 kilometara.

No, uskoro će se proširiti biciklistička ruta koja će spajati grad s okolnim naseljima. U tijeku je ishođenje građevinske dozvole za biciklističku stazu u produžetku Ulice Stjepana Fabijančića Jape koja bi se spojila na postojeću trasu koja vodi do naselja Vukovina.

Nastavite čitati

Reporter 448 - 14.05.2025.

Facebook

Izdvojeno