Povežite se s nama

HOTNEWS

MUKE PO PROTOKOLU Provjerili smo njegovu funkcionalnost u školama, u najvećem problemu – zrakoplovci

Kako funkcionira kontrola ulaska i izlaska u školama? Što je manjkavost sustava nadzora? Ima li sluha za tehničke probleme resorno ministarstvo?

Objavljeno

na

Još uvijek nam u glavi odzvanja stravičan događaj 20. prosinca prošle godine kada je u Osnovnoj školi Prečko u Zagrebu 19-godišnji muškarac nožem ozlijedio sedmero ljudi, pri čemu je usmrtio jednog učenika.   

Vlada Republike Hrvatske i Grad Zagreb proglasili su 21. prosinca danom žalosti a sve oči bile su uperene u Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih s u potrazi za pitanjem: jesu li naša djeca u školi sigurna?  

U sljedećih desetak dana Ministarstvo je izradilo jedinstveni Protokol, koji je na snagu stupio 02. siječnja, a koji bi trebao osigurati veću sigurnost u školskim ustanovama, zaštititi učenike i djelatnike i spriječiti događaje koji su Zagreb zavili u crno. Do sredine ožujka osnovne i srednje škole na području grada Velike Gorice, kao i ostatka Hrvatske, imale su određeni period prilagodbe na novonastalu situaciju, prostor za primjedbe i popunjavanje “rupa” koje su se pojavile uvođenjem novog sustava nadzora. 

Protokol u svojoj srži obvezuje školske ustanove zaključavati objekte u vrijeme trajanja nastave, osigurati dežurnu osobu na glavnom ulazu a ulazak u školu, nenastavno osoblje (roditelji, dostava i slično) moraju unaprijed najaviti svoj dolazak. Četiri velikogoričke osnovne škole nadzor uspješno provode, iako postoji prostor za poboljšanja. 

Ravnatelj OŠ Jurja Habdelića Davor Vidović rekao nam je kako imaju detaljan plan dežurstava u koji su uključeni domari i dežurni učitelji već od 7.15 sati ujutro, dok se, nakon što se škola zaključa u 7.40 sati, uključuju i čistačice na ulaz škole za učenike koji kasne na nastavu.  

Tijekom nastave dežuraju dežurni učitelji, a domari ponovo “uskaču” na dežurstvo na ulaz na kraju jutarnje smjene i dolazak poslijepodnevne smjene a zajedno sa dežurnim učiteljem/učiteljicom koji dolazi u 13.30 sati, školu  zaključavaju u 14 sati.  

-Iza 19 sati dežurni učitelji i tehničko osoblje su kod ulaza pri odlasku učenika iz škole, a domari dočekuju klubove koji treniraju u školskoj dvorani. Voditelji klubova obvezni su zajedno sa svim članovima kluba ući u školu, dakle grupno, i nema pojedinačnih ulazaka u školu, te škola opet “ide pod ključ” – rekao je ravnatelj Vidović, dodavši da je svako uvođenje nekog novog rasporeda u početku izazov. 

–Trudimo se maksimalno ispoštovati protokol radi sigurnosti svih učenika  i djelatnika, a tome su se prilagodili i roditelji koji su već usvojili pravilo se da uoči dolaska na informacije ili iz nekog drugog razloga, moraju najaviti razrednom učitelju– istaknuo je Vidović. 

Osnovna škola Eugena Kvaternika prije uvođenja nadzora bila je u prednosti. Naime, već je imala portafon, tako da nitko nenajavljen nije mogao ući u školu bez da najprije pozvoni za ulaz u školu. Ravnateljica Monika Brleković nam je ispričala da je škola zaključana i kako ima zvono, nemaju osobu koja je cijelo vrijeme dežurna na ulazu.  

–Dežura se pod prvim i zadnjim satovima u svakom turnusu, i za to su zadužene spremačice ili domari. Ostatak vremena, ako netko dođe, pozvoni na portafon a škola je s unutarnje strane uvijek otključana, dok učenici van škole izlaze pod velikim odmorima kad je lijepo vrijeme u pratnji dežurnih učitelja, i u petnaest minuta nakon što im završi zadnji sat – rekla je Brleković. 

Kaže da na negodovanje roditelja ili učenika nisu naišli jer su već u startu tako funkcionirali, a jedino što se promijenilo je to da se roditelji moraju najaviti prije dolaska u školu. 

–Problem se generalno javlja kod postavljanja osobe koja bi stalno trebala biti dežurna na vratima škole. Svi zaposlenici imaju svoje radne obveze, nema osobe koja je zadužena za stalno dežuranje na ulazu – dodala je ravnateljica OŠ Eugena Kvaternika. 

Kako nam je ispričao ravnatelj Stjepan Maravić, osnovnoškolci iz Hribara, nemaju zvono, no osigurano im je dežurstvo raspoloživim osobljem škole, i to uključujući i administrativne djelatnike, tehničko osoblje a po potrebi učitelje prema unaprijed dogovorenom rasporedu. 

 – Učenici mogu napustiti školu tijekom velikog odmora uz prisustvo dežurnog učitelja te u skladu s rasporedom nastave, primjerice nakon završetka posljednjeg sata u danu. U posebnim situacijama izlazak je moguć uz odobrenje razrednika ili dežurnog djelatnika. Prvih dana nakon uvođenja Protokola bilo je određenih komentara i pitanja od strane roditelja i učenika, no s vremenom su se svi prilagodili novim pravilima. Razumijevanje za sigurnosne razloge iza ove mjere značajno je doprinijelo njenom prihvaćanju – ispričao je ravnatelj OŠ Nikole Hribara, koji smatra da se Protokol u većini aspekata pokazao učinkovitim.  

– No, uvijek postoji prostor za poboljšanja, primjerice kroz dodatne tehničke mjere poput poboljšanja video nadzora. O svim mogućim poboljšanjima razgovarali smo unutar škole te smo prijedloge uputili nadležnim tijelima – dodao je Maravić. 

OŠ Eugena Kumičića broji nešto više od 900 učenika koji nastavu pohađaju u dvije smjene, a kako su prošli tjedan učenici četvrtih razreda pisali nacionalne ispite, ravnateljica Snježana Ruklić se ispričala našoj redakciji jer nije mogla odgovoriti na upite o funkcioniranju Protokola u školi, no pretpostavljamo da ga škola provodi po principu dežurstva osoblja.   

 Zgrada srednjoškolskog centra u kojoj nastavu pohađaju naši gimnazijalci, ekonomisti i strukovnjaci, osigurala je također dežurstva putem osoblja škole. Jedinstveni odgovor u ime svih ravnatelja dobili smo od ravnatelja Srednje strukovne škole Miroslava Antolčića. 

–Zgrada srednjih škola je otključana u načelu 30 minuta prije početka nastave  i 15 minuta nakon završetka nastave. Učenicima za vrijeme malog odmora nije dopušteno napuštanje školske ustanove, a tijekom velikog odmora učenicima je dopušten izlazak izvan prostora školske ustanove – objasnio je Antolčić, dodavši kako su i roditelji i učenici prihvatili sistem zaključavanja škole. 

No, kako je riječ o adolescentima, u buntovnim godinama, pitali smo nekolicinu njih kako su dočekali odluku o nemogućnosti izlaska iz škole u vrijeme malog odmora, a odgovori su više-manje isti. Najteže je zaključavanje palo – pušačima, koji u vrijeme malog odmora kriomice “zapale” u školskim toaletima. 

No, daleko najveći problem ima Zrakoplovna tehnička škola Rudolfa Perešina, čiji nam je ravnatelj Vedran Šarac izložio niz tehničkih problema s kojima se susreće s obzirom na niz specifičnosti provođenja protokola. 

–Naša škola ima tri zgrade koje nisu međusobno povezane već imaju zasebne ulaze, a nastava se odvija u dvije smjene. Nama je jednostavno nemoguće ispoštovati Protokol jer od tehničkog osoblja imamo samo dvije spremačice, u svakoj smjeni po jednu spremačicu i domara na 18 sati ukupnog radnog vremena tjedno, pa je jasno koliko je teško i izazovno boraviti na vratima tri ulaza i uz to raditi poslove čišćenja ili održavanja školskih prostora, a nadzor ulaska je uglavnom na njima uz dežurstvo nastavnika u školskim prostorima – ispričao je Šarac, a kako kaže, državni pedagoški standard na kojeg se uporno poziva naše resorno ministarstvo ne razumije ili ne žele razumjeti da škola koja radi u dvije smjene ima „duplu kvadraturu“ i da bi specifičnost svake škole trebala biti uvjet za broj tehničkog osoblja.  

–Nekoliko puta smo uputili zahtjeve za dodatnim osobljem, no nažalost od zadnjeg su prošla više od 2 mjeseca i još uvijek ništa. U međuvremenu smo na jedna  vrata ugradili šifrarnike za ulaz, a drugi objekt koji imamo u najmu od Zračne luke kroz dogovor s njima čekamo zamjenu sadašnjih vrata i ugradnju šifrarnika, dok je treći objekt školska radionica koju nastavnici samostalno otključavaju ili zaključavaju kad se tamo provodi nastava – dodaje ravnatelj. 

A po njegovoj priči možemo i zamisliti scenarij tijekom dana kada učenici nakon školskog zvona prelaze iz jedne zgrade u drugu, tijekom velikog odmora izlaze iz škole jer škola nema kantinu i obično putem dostavnih službi naručuju hranu. Također, ravnatelj upućuje i na problem nedostatka sanitarnih čvorova u jednoj zgradi što je također povod izlaska iz jedne u drugu zgradu. 

–Sve to nije baš jednostavno i snalazimo se kako znamo i umijemo, s tim da i objekti koje koristimo nemaju velike školske hodnike ili školski hol i nisu baš najbolje rješenje za boravak učenika posebno u toplije dane jer nemaju mogućnost provjetravanja pa smo ostavili mogućnost boravka u učionicama tijekom malih odmora prema dogovoru s nastavnicima, ali kako učenici često moraju mijenjati učionice i kabinete tijekom malih odmora, opet prelaze iz zgrade u zgradu – ukazuje na dodatan problem Šarac.  

–Naravno da učenicima, posebno maturantima nije baš drago da se škola zaključava. Održali smo sjednice Vijeća roditelja i Vijeća učenika raspravljali o protokolu i složili se oko nužnosti povećanja sigurnosti u školi, ali jednako tako i sagledali sve specifičnosti i teškoće s kojima se susrećemo u provođenju protokola. Krajem ožujka trebali bi ponovo održati sjednice i sagledati sve probleme i moguća rješenja za naredni period. Nažalost, resorno ministarstvo trebalo bi puno brže i konkretnije djelovati u rješavanju kadrovskih pitanja, jer bez osoblja dolazimo do granica normalnog funkcioniranja – apelirao je ravnatelj. 

 

Očigledno je resorno ministarstvo nakon izdavanja Protokola nadzora, zaboravilo provjeriti jesu li sve škole u mogućnosti ispuniti obveze i na kraju, biti otvoreni i pristupačni za dijalog. U nadi je spas, pa tako našim zrakoplovcima ostaje nadati se skorašnjem odgovoru na traženje dodatnog osoblja.

HOTNEWS

Goričani će prvi u Hrvatskoj dobiti alate za upravljanje osobnim financijama

Ciklus radionica u Poduzetničkom inkubatoru organizira nevladina inicijativa Mladi i poduzetni.

Objavljeno

na

Izazovna financijska vremena nose sa sobom i pronalazak rješenja za bolje gospodarenje našim novcem, kako bi bili otporniji na izazove. Naime, podaci govore da bi prosječan Hrvat nakon izostanka samo jedne mjesečne plaće mogao preživjeti svega mjesec dana, dok je europski standard gotovo šest mjeseci.

Vođeni tom problematikom i s ciljem građanima Velike Gorice osigurati informacije i rješenja kako bolje upravljati osobnim financijama Grad Velika Gorica osigurao je besplatne radionice. Time je postala prvi Grad u Hrvatskoj koji organizirano radi na financijskoj pismenosti svojih građana.

Edukacije provodi nevladina inicijativa Mladi i poduzetni u suradnji s Ustanovom za obrazovanje odraslih Adrianus, uz financijsku podršku Grada Velike Gorice, te će tijekom cijele godine biti održano 12 radionica u VG Poduzetničkom inkubatoru.

– Smatramo da je ova tema zaista potrebna i važna i o kojom je potrebno osvijestiti naše građane, posebice mlađe generacije. Razlog tome je što takve vještine ne učimo u školi, a kad izađemo iz sustava obrazovanja ulazimo u realni sektor, počinjemo zarađivati a nitko nam prethodno nije objasnio pametnog raspolaganja novcem, upozorio nas na rizike, ali zamke, posebice u online kupnji – upozorio je Domagoj Ilečić, pročelnik Upravnog odjela za poduzetništvo, investicije i fondove EU Grada Velike Gorice, te dodao kako Grad na ovaj način pruža potporu građanima u financijskoj otpornosti.

Sanela Dropulić, idejna začetnica projekta i jedna od predavačica, pozvala je sve Velikogoričane da se prijave online prijavnicom jer je ovo idealna prilika da u svojoj blizini dođete do korisnih informacija koje vam mogu promijeniti kompletnu percepciju vaših financija.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

– Prijave su već krenule i interes građana je već sada velik. Mi smo tu da damo praktične savjete kako bolje upravljati novcem, otkriti načine štednje i na koji način vam novac bježi a da to ni ne primjećujete – pozvala je Dropulić.

– Ova interaktivna predavanja otvorit će vam oči po pitanju psihologije novca i trošenja istog – istaknuo je Tomo Rajić, predsjednik inicijative Mladi i poduzetni, te dodao kako njihova platforma nudi mentorske i edukativne sadržaje s aktualnim temama poput kriptovaluta.

Jedan od predavača je poduzetnik Matija Drakšić, koji se nadovezao na psihološki aspekt upravljanja novcem.

– Dakle, oko 50 posto financijske pismenosti vezana je uz psihologiju novca ili kako znamo reći – mindset, a znamo da je teško odoljeti marketinškim trikovima koji nas navode na što veću potrošnju, često onoga što nam uopće nije potrebno. Zato su teme radionica životne, poput one „Kako s jednom plaćom preživjeti cijeli mjesec – najavio je Drakšić.

Građani se na besplatne radionice mogu prijaviti ovdje.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Velika Gorica prva od velikih gradova u trci za Zero Waste certifikat

Cilj je postići rezultate poput europskih metropola poput Barcelone i Münchena.

Objavljeno

na

Objavio/la

U Velikoj Gorici su se unazad nekoliko godina dogodile značajne promjene u načinima zbrinjavanja otpada čime je unaprjeđen sustav gospodarenja otpadom, kao što je novo suvremeno reciklažno dvorište i odvojeno prikupljanje otpada čime se Velikogoričanima olakšalo zbrinjavanje otpada, a ujedno se i smanjila količina otpada.

Novi korak Grada Velike Gorice je pristupanje mreži Zero Waste Europe, odnosno kroz petogodišnje razdoblje dobivanje certifikata Zero Waste grad. Tim su povodom gradonačelnik Velike Gorice Krešimir Ačkar, direktor VG Čistoće Ivan Rak i koordinator mreže Zero Waste gradova Marko Košak, danas potpisali odluku o implementaciji strategije maksimalnog smanjenja otpada.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

– Važnost ovog koraka za naš grad i građane je činjenica da smo na putu da stanemo uz bok velikim europskim gradovima poput Barcelone i Münchena, koji su prepoznati kao europski predvodnici u gospodarenju otpadom. Ova odluka je strateški iskorak i snažna obaveza prema našim građanima, budućim generacijama i Europskoj uniji kojoj pripadamo. Ovo nije samo simboličan čin, već i jamstvo da ćemo i dalje predano raditi za čišći i zdraviji život građana Velike Gorice – rekao je gradonačelnik.

Inače, Zero Waste certifikat u Hrvatskoj imaju samo općine na otoku Krku, grad Prelog i nekoliko međimurskih općina, istaknuo koordinator mreže Zero Waste Europe, Marko Košak.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

–Ova mreža ima sjedište u Bruxellesu i okuplja stručnjake iz različitih zemalja s fokusom na prevenciju nastanka otpada, ponovnu uporabu i recikliranje. Velika Gorica je u tom pogledu ostvarila iznimne korake u sustavu gospodarenja otpadom koje provodi VG Čistoća. Velika Gorica je prvi veliki grad koji podnosi ovu kandidaturu. To su veliki uspjesi koje nemaju brojni gradovi u Hrvatskoj i zato je sljedeći logičan korak pridruživanje mreži Zero Waste gradova. Tome svjedočim i sam, jer sam od prije dvije godine stanovnik Velike Gorice i vidim da je reforma sustava gospodarenja otpadom uspjela – potvrdio je Košak.

Dobivanje certifikata obvezuje Grad na 65 posto odvojeno prikupljenog otpada i smanjenje količine miješanog otpada sa 137 kg na 100 kg po stanovniku. Također, VG Čistoća će osigurati da se u Velikoj Gorici primijene modeli ponovne uporabe i smanjenja nastanka otpada.

Foto: Marija Vrbanus/Cityportal

–Stopa razvrstavanja otpada u Velikoj Gorici danas je nešto više od 40 posto, dok smo 2021. godine bili na 15 posto. Također, uvođenjem novog sustava na odlagalištu smo smanjili i količine otpada između 20 i 25 posto. Osim toga, u planu nam je otvaranje centra za gospodarenje otpadom kojim ćemo smanjiti otpad na odlagalištu od 70 do 80 posto, te će tada na odlagalištu završiti samo inertni otpad koji nema neugodnih mirisa. Daljnjom edukacijom građana i uz podršku Grada namjeravamo kroz pet godina doći do cilja, što zahvaljujem gradonačelniku jer ima sluha za očuvanje okoliša i postizanje visoke kvalitete života u našem gradu – poručio je direktor VG Čistoće Ivan Rak.

Nastavak zajedničke suradnje donosi pridržavanje preporuka na putu do definiranih ciljeva, kako bi Velika Gorica stekla uvjete za punopravnu certifikaciju.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Tjedan medijske pismenosti u Velikoj Gorici: Naša djeca su digitalni urođenici

97 % predškolaca je u svakodnevnom kontaktu s različitim tehnologijama.

Objavljeno

na

U povodu nacionalnog Tjedna medijske pismenosti u organizaciji Saveza društava “Naša djeca” Hrvatske i u suradnji s Društvima “Naša djeca” Crikvenica i Ivanić-Grad te Gradom Velika Gorica, u velikogoričkom Pučkom otvorenom učilištu održana je interaktivna panel rasprava s temom “Medijska pismenost za najmlađe”.  

Tim stručnjaka iz područja novinarstva, odgoja i obrazovanja za medijsku pismenost, djece i roditelja, razgovarao je o izazovima medijskog odgoja a svoj doprinos dale su predavačice Višnja Biti, novinarka i autorica, te Gorana Dojčinović i Alma Čakmazović iz agencije Re:public. 

Foto: SanjinVrbanus/Cityportal

Kako potaknuti roditelje i obrazovne djelatnike u podučavanju djece medijskoj pismenosti, objasnila je glavna tajnica Saveza društava Naša djeca, Snježana Krpes.  

– Današnji predškolci, i to njih čak 97 posto u svakodnevnom je kontaktu s različitim tehnologijama, od mobitela, laptopa ili video igrica, a podaci govore da djeca konzumiraju medijski sadržaj u prosjeku 3 sata tijekom vikenda. No, mediji prvenstveno služe informiranju, edukaciji i zabavi, a na odraslima je da zajedno s djetetom stvore ravnotežu – rekla je Krpes, dodavši kako projekt “Medijska pismenost za najmlađe” upozorava kako medijsku pismenost treba podučavati od najranije dobi. 

Tako je uoči panela na istu temu u Dječjem vrtiću “Lojtrica” u Velikoj Mlaki održana radionica. 

Foto: SanjinVrbanus/Cityportal

Zaista je čast što se ovakav događaj odvija u našem gradu, a posebice je pozitivno što su uključena djeca različitih dobnih skupina. Time dajemo na značaju mladima kao ravnopravnim članovima društva jer je i njihov glas važan. Također, digitalna i medijska pismenost dio su nacionalnog kurikuluma, koji nalaže da od najranije dobi uključimo medijsku pismenost. Razlog je što je tehnologija, internet, mediji dostupni sve mlađoj djeci koja su digitalni urođenici, te je važno  osvijesti ih koliki je utjecaj na njihov razvoj – istaknula je Petra Gotal, savjetnica za predškolski odgoj, djecu i mlade Grada Velike Gorice, koji je bio partner u organizaciji panela. 

Foto: SanjinVrbanus/Cityportal

Zaključak panel rasprave je potreba provođenja zajedničkog vremena roditelja i djece u praćenju medijskih sadržaja, praćenje dobne oznake u medijskim sadržajima, provjera sadržaja prije nego li ga pogledaju djeca i uputiti ih na primjerenost, a svoja iskustva podijelili su i učenici 7. i 8. razreda velikogoričkih osnovnih škola. 

Također, zaključeno je, da je roditeljima i odgajateljima potrebna kontinuirana podrška u jačanu digitalnih vještina, jer je to jedini način prepoznavanja rizika i upotrebe pozitivnih strana tehnologije. 

Foto: SanjinVrbanus/Cityportal

Nastavite čitati

Gospodarstvo

VEGORA proslavila 10. rođendan, dodijeljene nagrade najboljim poduzetnicima

Njenim posredovanjem milijuni eura iz europskih i nacionalnih fondova ušli su u naš grad .

Objavljeno

na

Objavio/la

Velikogorička Razvojna agencija VEGORA održala je svečanu konferenciju u VG Poduzetničkom inkubatoru u povodu 10. godina rada. Ravnateljica Mateja Kalisar istaknula je kako je ova institucija danas mnogo više nego je to pisalo u osnivačkim aktima.

–Kada je agencija osnovana imala je za cilj biti pokretač razvoja, partner poduzetnicima, saveznik idejama, motor promjenama. Tijekom deset godina rada postali smo mjesto gdje ideje dobivaju oblik, gdje se znanje pretače u konkretne projekte i gdje se i najmanja poduzetnička inicijativa shvaća ozbiljno – istaknula je u svojem govoru Kalisar.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal

Iza VEGORA-e su deseci uspješno provedenih projekata, od infrastrukturnih ulaganja do edukacija, od potpora malim poduzetnicima do privlačenja investicija koje su mijenjale gospodarsku sliku Velike gorice.

–Gledano u brojevima to su milijuni eura koji su ušli u naš grad iz europskih i nacionalnih fondova, ali i nova radna mjesta i nova partnerstva, odnosno konkretne koristi koje se danas vide na našim ulicama, poduzećima i gradilištima. Naš tim predano godinama radi na tome. To su ljudi koji su i nakon radnog vremena ostajali dovršavati projekte radi odgovornosti prema zajednici u kojoj žive. Zahvaljujem i Gradu Velikoj Gorici i gradonačelniku Ačkaru na kontinuiranoj podršci i razumijevanju da rezultati ne dolaze preko noći, dolaze iz strateških odluka i povjerenja – dodala je ravnateljica.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal

Gradonačelnik Krešimir Ačkar u svojem se govoru prisjetio početaka VEGORE, kada je on obavljao dužnost gradskog vijećnika, a kada se donosila odluka o osnivanju na koju su svi bili skeptični radi postojećeg gradskog Odjela za EU fondove.

–Kada pogledam u retrovizor, kako se kaže, prisjećam se tih upitnika iznad glava vijećnika. No, ova je institucija ispunila sva očekivanja, pa čak ih i nadmašila. Dala je dodanu vrijednost i komponentu koja čini razliku između prosječnoga grada i modernoga koji može, uz sve funkcije koje su primarno u jedinicama lokalne samouprave, napraviti iskorak koji dokazuje i činjenica da je danas Velika Gorica jedan od najpoželjnijih gradova u Hrvatskoj – naglasio je gradonačelnik.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal

Spomenuo je razvoj i širenje poslovnih zona u kojima posluju brojni poslovni subjekti koji pune gradski proračun, a ta sredstva tada Grad ulaže u brojne projekte i aktivnosti zajednice.

Novinar i komunikacijski stručnjak Saša Ćeramilac moderirao je panel razgovor s pet poduzetnika, korisnika različitih programa Agencije, koji su kroz vlastite priče opisali stvarni učinak lokalne podrške. Tomislav Prahir iz poznate zlatarske kuće Prahir govorio je o spoju tradicije i inovacije te istaknuo koliko je važno imati partnere koji razumiju potrebe obiteljskih biznisa. Anita Medved iz tvrtke Medved metali upozorila je na izazove pronalaska kvalificirane radne snage i važnost edukacija koje Agencija redovito provodi. Kornela Paunović, vlasnica ABC Solutions i osnivačica ABC Edukacija, opisala je iskustva rada s novim poduzetnicima i istaknula kako se poduzetnička klima u Velikoj Gorici značajno promijenila u posljednjem desetljeću. Maks Udov, direktor tvrtke Herbafertil, govorio je o važnosti održivih rješenja u poljoprivredi, a Marijana Peher iz OPG-a Jadranko Peher o izazovima obiteljskih gospodarstava i značaju lokalne podrške u svakodnevnom poslovanju.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal

VG Business Forum nagradio najbolje lokalne poduzetnike

Završni dio konferencije bio je posvećen dodjeli nagrada VG Business Foruma gospodarstvenicima i projektima koji su prošle godine ostavili snažan trag u lokalnom ekonomskom životu.

–Osnovali smo VG Business Forum kako bismo poput VEGORE bili još jedan kotač u mehanizmu gospodarskog razvoja grada, u vidu platforme koja će omogućiti jednostavniju komunikaciju među goričkim poduzetnicima ali isto tako prema županijskoj i gradskoj upravi te prema državnoj razini. Također, platforma je način da brže i lakše zajednički rješavamo poduzetničke izazove – poručio je Renato Ivanuš, pokretač platforme.

Foto: Sanjin Vrbanus/Cityportal

Tako je titulu “Poduzetničke nade” ponio je Toni Lončar, osnivač i direktor tvrtke Minergy d.o.o., koji je nagrađen za uspješno pokretanje tvrtke i izraženu poduzetničku zrelost već u ranim fazama razvoja poslovanja.

Za gospodarski projekt godine nagrađena je tvrtka ALTPRO d.o.o., za otvaranje novog pogona u Velikoj Gorici, čime je osnažena lokalna proizvodna scena, a istovremeno potvrđena atraktivnost grada za ozbiljne investicije. Nagradu je u ime tvrtke primio Zvonimir Viduka, predsjednik Uprave.

Priznanje za gospodarstvenicu godine pripalo je Ivani Bakunić, za razvoj i pozicioniranje Meridian 16 Business Parka kao prve eko-industrijske zone u Hrvatskoj.

Nagradu za gospodarstvenika godine, dobila su braća Tomislav i Hrvoje Prahir, za širenje obiteljskog brenda Prahir d.o.o. iz Velike Gorice na nacionalnu razinu.

FOTO GALERIJA:

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Grad Velika Gorica raspisao nove potpore za poduzetnike, evo tko se sve može prijaviti

Pojedinačna potpora može iznositi do 90 % troškova, a maksimalni iznos ovisi o vrsti potpore.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Krešimir Ačkar/Facebook

Grad Velika Gorica raspisao je tri nova natječaja za dodjelu potpora poduzetnicima, s ciljem jačanja lokalnog gospodarstva. Potpore su namijenjene različitim skupinama poduzetnika, uključujući poduzetnike početnike te obrtnike s područja Velike Gorice.

Natječaji su otvoreni za sve zainteresirane koji zadovoljavaju propisane uvjete, a detaljne informacije o prijavi dostupne su na službenim stranicama Grada Velike Gorice.

„Poduzetnici su ključni za razvoj svakog grada. Stvaraju nova radna mjesta, potiču gospodarstvo, donose inovacije i podižu kvalitetu života. Zato kao Grad nastavljamo poticati njihovo poslovanje”, napisao je gradonačelnik Krešimir Ačkar na svom Facebook profilu.

Potpore su podijeljene u tri kategorije:

Ovim mjerama Grad želi dodatno potaknuti razvoj poduzetništva koje, kako ističu iz gradske uprave, ima ključnu ulogu u razvoju zajednice, od stvaranja novih radnih mjesta do podizanja kvalitete života kroz inovacije i gospodarski rast.

Nastavite čitati

Reporter 446 - 20.03.2025.

Facebook

Izdvojeno

Sva prava pridržana © 2022 e-Radio d.o.o.