Povežite se s nama

Vijesti

Modna dizajnerica Ivona stvara jedinstvenu odjeću za one s ekstravagantnim stilom

U jeku pandemije u Velikoj Gorici je pokrenula svoj modni brend Darkona

Objavljeno

na

Ivona Šorša (29) oduvijek ima jedinstven stil. Odjeću i modne dodatke kojima je oduševljena i koje rado nosi rjeđe ćete vidjeti na ulici, ali sigurno neće proći neprimijećeni. Kada se prije 15-ak godina Ivonin gothic stil spojio s idejom da kreira odjeću, krenula je priča iz koje je nastao brend Darkona. Inače Samoborka, Ivona je u Veliku Goricu doselila zbog ljubavi i tako se dogodilo da upravo u Velikoj Gorici nastaju unikatni komadi odjeće za one koji vole mračnu eleganciju i imaju drugačije poglede na odijevanje.

Darkona je službeno nastala u rujnu 2020. No, ova kreativka je još na fakultetu shvatila da želi voditi vlastiti posao. Nakon što je završila Školu za modu i dizajn te diplomirala modni dizajn na Tekstilno-tehnološkom fakultetu za pokretanje vlastitog posla nedostajalo joj je radno iskustvo. Odradila je praksu kod poznatog hrvatskog dizajnera Borisa Pavlina te je mogla krenuti u avanturu zvanu samozapošljavanje. Korona je taj postupak usporila i razvukla na gotovo cijelu godinu, ali na kraju je sve došlo na svoje.

– Mnogi su kritizirali sve koji su se odlučili na pokretanje vlastitog posla u ovim okolnostima, no za mene nije bilo izbora. Pokrenuti vlastiti brend i početi raditi za sebe je jedino što sam željela. Shvatila sam da nikad neće biti idealan trenutak te da je najvažnije biti uporan i truditi se, bez obzira na poteškoće. Taj moj potez je u jednu ruku rizičan, ali ja se za to pripremam gotovo pola života i ako ne probam sigurno neću uspjeti – kaže Ivona kojoj su najveća podrška od djetinjstva roditelji: “Mama je samo htjela da budem sretna i radim ono što volim, a tata je i sam poduzetnik i od njega sam dobila tu poduzetničku crtu.”

Talent je, pak, naslijedila od prabake koja je bila glavna krojačica u svom selu, a Ivonina majka sjeća se kako je baka krojila platno za odjeću iz glave, bez crtanja i konstrukcije. Roditelji su joj s 15 godina kupili prvu šivaću mašinu, a tada je kao opsjednuta stalno nešto šivala, pa i odjeću u kojoj je kao srednjoškolka izlazila.

Svoj posao Ivona je pokrenula u stanu u kojem živi sa svojim dečkom, a zahvaljujući poticajima za samozapošljavanje kupila je mašine za šivanje na kojima ostvaruje svoje kreativne ideje.

– Ono što bi vrlo često ja najradije radila su stvari koje trenutno nemaju namjenu jer nema festivala, partyja i izlazaka. Ja najviše uživam raditi takve neke lude stvari, nešto što ne spada u svakodnevnu odjeću, nego obučeš onda kad se ideš srediti, ideš van tulumariti i moraš izgledati ‘fabulous’, odnosno nevjerojatno. Trenutno se zbog svjetske situacije to ne događa. I dalje neki komadi naginju tome, ali ono što trenutno radim je neka alternativna svakodnevna odjeća s pomakom – objasnila je Ivona.

Ako ne radi odjeću za festivale, Ivona se trudi napraviti komade koji su udobni, a odlično izgledaju te njima osoba koja ih nosi može pokazati svoj individualni stil.

Zbog praktičnosti i troškova, odluka je pala da se Darkona prodaje putem web shop-a.

– Ja zapravo, od kad me to zanima i od kad koristim internet, pratim razne alternativne dizajnere i scenu vani. Vani definitivno ima više publike, ali ima i kod nas, samo što je kod nas mentalitet ljudi drugačiji i takav jedan fizički dućan teško opstaje. Interes je manji, nije da ga nema, ali je manji. Najam prostora je skup, lokacija je bitna, a ona i košta. Za moju ciljanu publiku to nije bitno jer su oni već navikli da odjeću traže i naručuju online – objasnila je mlada dizajnerica koja tako može i pratiti gdje odlazi njezina odjeća.

– Najviše odjeće trenutno prodam u Hrvatskoj, Zagreb pretežito. Imala sam jednu narudžbu iz Stockholma i bila sam jako sretna jer je u pitanju jedna fotografkinja koja je kupila body i sad ga koristi u fotkanju i baš je cool. Za sada je sve lokalno. Vidim da imam poglede i izvana i mislim da je zbog trenutne situacije ipak malo pala kupnja stvari koje nam nisu neophodne – objasnila je Ivona i dodala kako neki svoj komad još uvijek nije vidjela na ulici u Velikoj Gorici.

Ivona Šorša – Darkona

Svoju viziju Ivona prenese na papir, pa na materijal. Nakon toga izradi komad koji je zamislila, fotografira ga i postavi na stranicu.

– Ali tek kada to netko kupi i obuče na sebe, to je onda to i tada počinje završni korak koji je i početak nekog novog putovanja za taj odjevni predmet. Ja imam puno odjeće koju pamtim po prilikama kada sam ju nosila. Zato mislim kako bi bilo super da netko kupi nešto moje i da ide na festival, koncert, prvi spoj ili na izlazak koji ispadne najbolja noć u životu. Kada pogleda u ormar, prisjeti se super stvari koje su se dogodile dok je nosio taj komad – kaže Ivona.

Mlada modna kreatorica trenutno je jedina koja radi ovakve stvari u Hrvatskoj.

– Mi zapravo imamo dosta veliku alternativnu scenu i puno je mladih. Većinom se ljudi oblače vani ili kombiniraju ono što nađu ovdje. Mislim da ljudi cijene kad netko producira nešto drugačije, a kod nas trenutno nema nekoga tko se ovime bavi. Postoje oni koji uvoze stvari izvana, ali ne rade sami. To je jedan od razloga zašto sam se odlučila na to. Naravno da ne smatram da nemam konkurenciju. Moja konkurencija su sve ove trgovine koje vani već postoje, ali mislim da će domaća publika cijeniti osvježenje i to da je nešto ipak dostupno ovdje i nije masovno producirano jer i oni u vani su zapravo gothic H&M – objašnjava.

Iza brenda stoje snažna etička i moralna načela. Ivona podržava takozvani slow fashion pokret koji se temelji na izradi odjevnih komada u manjim serijama, u adekvatnim radnim uvjetima, od kvalitetnih materijala, s ciljem da odjeća potraje i postane gotovo nezamjenjiva u našem ormaru. Osim toga, ova dizajnerica ne koristi materijale životinjskog porijekla te se zalaže za smanjenje tekstilnog otpada i second-hand kupovinu.

– Moj je stav da bi odjeća koju kupujemo trebala biti kombinacija potrebe, kvalitete i estetike te da bi trebala sadržavati najbolje od svega; biti izdržljiva i trajna, ali i nama privlačna. Kada dođe do savršene fuzije odjevnog komada i osobe koja ga nosi, tako da jedno drugo nadopunjuju, moj cilj je ostvaren – kaže vlasnica brenda Darkona.

Ivona Šorša – Darkona

Ivona ima dosta planova, a za početak joj je cilj nabaviti nove mašine na kojima bi mogla izrađivati nove stvari i tako podići unikatnost i kvalitetu proizvoda na višu razinu.

– Općenito, nadam se da ću kroz dvije ili tri godine biti u mogućnosti zaposliti nekoga da radi marketing kako bi ja mogla šivati od jutra do mraka jer mi to nije problem. Problem mi je pola dana provesti za računalom i baviti se webom i instagramom – kaže ova 29-godišnjakinja koja se trudi imati puno malih ciljeva u poslu te polako napredovati.

– Ultimativni cilj bi bio da stavim kolekciju online i da se isti tren rasproda, definitivno bih plakala od sreće. To bi značilo da su ljudi iščekivali i stvarno htjeli neki komad – zaključila je Ivona.

Ivona Šorša – Darkona

Vijesti

Pojas, mobitel i dječje sjedalice – policija kaznila 14 vozača u jednom danu

Najviše vozača kažnjeno zbog nevezanja pojasa, a zabilježeni su i prekršaji zbog korištenja mobitela tijekom vožnje.

Objavljeno

na

Objavio/la

Policija je u srijedu, 10. prosinca 2025., na području Velike Gorice provela preventivno-represivnu akciju “Pojas, mobitel i dječje sjedalice”, tijekom koje je u osam sati nadzora zabilježeno ukupno 14 prometnih prekršaja. Akcija je provedena s ciljem povećanja sigurnosti u prometu i smanjenja nesreća s težim posljedicama.

Policijski službenici fokusirali su se na tri najčešće rizična ponašanja u prometu, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nepropisno korištenje mobitela te nepravilno korištenje dječjih sjedalica. Utvrđeno je sedam ciljanih prekršaja, od čega pet zbog nevezanja pojasa i dva zbog korištenja mobitela tijekom vožnje.

Uz to, evidentirano je još sedam ostalih prometnih prekršaja, što ukupan broj utvrđenih nepravilnosti podiže na 14.

Iz policije poručuju kako ovakve akcije nisu usmjerene na kažnjavanje, nego na poticanje odgovornog ponašanja u prometu. Naglašavaju da će slične kontrole nastaviti provoditi kako bi se smanjio broj prometnih nesreća i povećala sigurnost svih sudionika u prometu.

Nastavite čitati

Moja županija

Nakon ljekarne, u županiju stiže i mobilna ambulanta!

Riječ je timovima sastavljenima od liječnika, medicinskih sestara i vozača koji će obavljati osnovne preglede, propisivati terapije i recepte te kućne posjete pacijentima koji se zbog zdravstvenog stanja ne mogu samostalno kretati.

Objavljeno

na

U sklopu provedbe projekta „Mobilne ambulante“, Ministarstvo zdravstva nabavlja 33 vozila mobilnih ambulanti opće, odnosno obiteljske medicine za 25 domova zdravlja u Republici Hrvatskoj, a jedno vozilo mobilne ambulante osigurano je i za Dom zdravlja Zagrebačke županije.

U prostorijama Ministarstva zdravstva potpisan je tripartitni Sporazum koji je uz ministricu zdravstva Irenu Hrstić i ravnatelja Doma zdravlja Zagrebačke županije Večeslava Bergmana, potpisao zamjenik župana Ervin Kolarec.

Važnost mobilnih ambulanti za stanovnike u ruralnim područjima pokazat će se jednako uspješnim kao što je bilo uvođenje mobilne ljekarne u rujnu.

Sustav mobilnih ambulanti obuhvatit će gotovo 80% ruralnih, otočnih i teško dostupnih područja a riječ je timovima sastavljenima od liječnika, medicinskih sestara i vozača koji će obavljati osnovne preglede, propisivati terapije i recepte te kućne posjete pacijentima koji se zbog zdravstvenog stanja ne mogu samostalno kretati.

Završetak provedbe projekta predviđen je u roku od 14 mjeseci.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom.

Nastavite čitati

Vijesti

Pod borom ne morate ostaviti bogatstvo – evo 10 poklona do 10 eura!

Ulaznice, đinđe, slatko ili parfem?

Objavljeno

na

Uoči blagdanske groznice i mahnitog kupovanja poklona najdražima, koje će otpakirati na božićno jutro, istražili smo što se može kupiti za pod bor – a da Novu godinu dočekamo – s oba bubrega! 😊 

  1. KNJIGA – Pokloni ljubav u koricama 

          U V.B.Z knjižari smo našli nekoliko naslova čija je cijena i niža od 10 eura kao što je Otok Anđela Camille Lackberg (8 eura)

       

      2. NAKIT – Ženama nikad dosta “đinđi” 

         Na primjer, stranica https://www.irisimo.hr/eliodo-el75552, nudi slatke srebrne naušnice s raznim motivima već od 10 eura.

     

      3. HO-HO-HO PIDŽAMA – Usklađeni s blagdanima i dok sanjamo 

          Pidžame s motivima Grincha od 100% pamuka za djevojčice i dječake (9 eura) možete kupiti u Pepcu: https://pepco.hr/hitovi-tjedna/ 

   

        4. Christmas POSTELJINA  – Navuče ju svatko tko “drži do blagdana” 

          Dvije varijante posteljine s motivom Božića za 10 eura, dimenzija 140×200 cm ima JYSK  https://jysk.hr/bozic/bozicne-posteljine 

         A u Sinsayu potražite slatke jastuke s božićnim motivima i oblicima do 8 eura https://www.sinsay.com/hr/hr/jastucnica-s-bozicnim-motivom-174gl-88x

 

5. PARFEM – Da se našpricamo kako Bog zapovijeda! 

         Veliki izbor parfemčića našli smo u DM-u i to marke Esprit i S’Oliver – sve do 10 eura 

 

6. ČARAPE – Omražene pod borom, ali našli smo skroz fora primjerke 

           Popularni brand veselih čarapa Dedoles krasi reputacija najšarenijih čarapa s motivima životinja, hobija, svemira, hrane, cvijeća…, a imaju i božićne i to 46 dezena od 3 do 9 eura ! https://www.dedoles.hr/carape?page=1-2&page_tags=246400 

     

       7. PERSONALIZIRANA TORBA – Za one koji vole biti unikatni 

          Web stranica Puppynator nudi mogućnost vlastitog dizajna eko tekstilne torbe (9 eura) gdje se možete poigrati s dizajniranjem https://www.puppynator.hr/tisak-organic-eko-tekstilna-torba 

 

8. HOĆU SLATKO – Za ovisnike o slatkom i “fine guze” 

            Odabetite lokalno – ChoCo slastice Velika Gorica ima brutalno fine čokoldane dražeje 3,99 eura/100 g 

       9. DRUŠTVENE IGRE – Zašto ne bismo bili malo “normalna” obitelj 

          Na web-u Ozone našli smo nekoliko zanimljivih primjeraka koje mogu zabaviti cijelu obitelj poput igre Silencio koja košta samo 6.65 eura https://www.ozone.hr/product/dru-tvena-igra-silencio-obiteljska/ 

     

       10. ULAZNICE – Kino, koncerti, bijeg u prirodu – za NEmaterijaliste 

            Može se naći i dalje svašta do 10 eura – no predlažemo Nacionalni park Plitvička jezera koja su predivna zimi – cijena 1 ulaznice/odrasli je 10 eura od 01.11. – 31.12. i od 01.01. – 31.03., za klince više od duplo niža  

Foto: NP Plitvička jezera

Nastavite čitati

Sport

Promijenili vizual i dresove pa briljirali na Adventskom atletskom kupu

Maratonci trče od 2021. godine, a od sada pod novim imenom!

Objavljeno

na

Maraton klub Velika Gorica ovu je godinu zaključio s velikim promjenama. Od 2001. godine pišu trkačku priču našega grada, a sada su se odlučili na novi vizualni identitet: Atletski klub Maraton VG!  

 S novim imenom i u novim dresovima otrčali su na Adventski ZAZAK – Zabavni zagrebački atletski kup gdje su među ukupno 336 sudionika ostvarili izvrsne rezultate.  

Mlađa limačica Nelli Komljenović standardno je bila top – opet prva na 60 metara, a vremenom 8,63 postavila je novi rekord ZAZAK-a. Uz nju je i mlađi limač Patrik Buntak osvojio prvo mjesto na 60 metara, ali i ušao u TOP 5 u skoku u dalj. 

Također, Luka Nikšić, Patrik Buntak, Luka Đurić i Maksim Šimek bili su u TOP 13 na 60 metara i u TOP 9 u skoku u dalj.  

-Konkurencija je bila velika, s klubovima iz cijele Hrvatske i regije ali naši klinci pokazali su borbenost, osmijeh i pravi timski duh. Ponosni smo na svaki nastup i jedva čekamo nove izazove u 2026. – objavili su na klupskim stranicama, na kojima su objavljena i sva postignuća.  

Nastavite čitati

Priča iz kvarta

Beauty advent u Buševcu – mala seoska priča s velikim osjećajem doma

Poseban interes izazvao je pregled lica, gdje su žene imale priliku dobiti savjete prilagođene svojem tipu kože.

Objavljeno

na

Objavio/la

U srcu Turopolja,  u Buševcu nedaleko od Velike Gorice, ove se adventske sezone dogodilo nešto posebno.

Dok su se gradovi natjecali u svjetlima i gužvama, u jednom toplom salonu s peći na drva održan je beauty advent koji je ženama pružio ono najvažnije – trenutak za sebe. 

 

Već pri ulasku u Frizerski studio Lara osjetio se miris topline doma: pucketanje drva u peći, ugodna atmosfera i osmijesi koji su goste dočekivali kao stare prijatelje. Bio je to prostor u kojem vrijeme usporava, a stres svakodnevice ostaje pred vratima. 

Gošće su uživale u profesionalnim frizerskim uslugama, uz jednaku kvalitetu preparata kakvu nude i veliki gradski saloni. Dok su se frizure oblikovale s pažnjom i stručnošću, stolom se širio miris ručno rađene, domaće štrudle — simbol gostoljubivosti i tradicije koja se u Buševcu njeguje s ponosom. 

Poseban interes izazvao je pregled lica, gdje su žene imale priliku dobiti savjete prilagođene svojem tipu kože, uz vrhunske preparate koji, iako korišteni u najvećim gradovima, ovdje dobivaju dodatnu vrijednost zbog osobnog pristupa i topline ambijenta. 

Beauty advent u Buševcu pokazao je da za kvalitetu, njegu i poseban doživljaj nije potrebno putovati daleko. Dovoljna je mala zajednica, puno srca i želja da se ženama pruži osjećaj kao kod kuće.

Upravo u toj jednostavnosti i iskrenosti krije se čarolija ovog događaja — mala seoska priča koja grije jednako snažno kao i peć na drva u salonu. 

 

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno