‘Kupamo se u mrzlom Čiču! Zašto? Zašto što je super ušutkati vlastiti mozak…’
Svako kupanje je prije svega mentalni izazov, a s obzirom da kupanje u hladnoj vodi uzrokuje navalu endorfina, jedna od instantnih posljedica je super raspoloženje, ponekad čak i euforično, objašnjava Marina Drašković zašto su se ona i suprug odlučili početi kupati u jezeru na tri, četiri stupnja
Marina Drašković nekad je bila vrhunska sportašica, državna prvakinja u judu, a danas je majka i supruga. Osim oko obitelji, njezin se svijet vrti i oko pomaganja osobama s invaliditetom. Njihovoj integraciji u društvo, i to kroz omiljeni joj sport. Znate već priču o Judo klubu osoba s invaliditetom Fuji, ispričana je i opjevana već toliko puta, znate možda i koliko je Marina truda uložila u sve to, koliko je njezin klub s godinama narastao, koliko rad Fujija hvale na sve strane…
Prije samo koji dan predstavio je Fuji svoj projekt financiran sredstvima iz EU fondova, klub je dobio 1,2 milijuna kuna, Marina je lijepo objasnila na što će se taj novac potrošiti, kako će još više pomoći osobama s invaliditetom, ali ni sama nije bila ni svjesna što je sve čeka u tom procesu… Posla je puno, toliko da čovjeku dođe da, kao recimo u njezinu slučaju, skoči u hladno jezero!
“Pazi što si želiš, moglo bi ti se i ostvariti. Tako sam si ja jako htjela EU fondove, a nisam niti otprilike imala ideju što to u praksi znači. Inače se smatram osobom koja može podnijeti puno posla, ali danas sam imala žešći trenutak slabosti. Da sam mogla vratiti sve pare, vratila bi ih odmah. Onda sam se sjetila da je hladna voda jedino što mi um smiri odmah sada odmah. Jako mi se nije kupalo, došla sam na plažu i uvjeravala sebe da mi to ne treba. Sami sebi smo najveći protivnici. Ušla sam u vodu i oborila svoj rekord sa sedam minuta na deset minuta. I, što se promijenilo? Teoretski ništa. Isti posao koji sam imala ujutro čeka me i sada. Ali moja percepcija je drugačija. Naš stav je taj koji daje sud o tome koliko je nešto zahtjevno ili teško. Ako pomičeš granice u glavi, mijenjaš i vlastitu percepciju. EU fondovi nakon kupanja? Bitch please, nemrete biti toliko rigidni koliko ja mogu biti uporna”, napisala je Marina na svome Facebooku, a uz to je priložila i video kupanja u Čiču, koje je trenutačno na šest stupnjeva!
– Tako je barem bilo u srijedu, kad smo zadnji put mjerili – kaže nam Marina.
Jučer, danas… Dakle, kupanje u mrzlom Čiču nije “izolirani incident”.
– A ne, nikako. Krenuli smo 4. veljače, tad smo izmjerili da je voda na četiri stupnja, a u međuvremenu sam pokušavala ići na kupanje što sam češće mogla. U početku sam stizala četiri do pet puta tjedno, ali u zadnje par tjedana zbog posla ne stižem tako često. No jednom do dvaput tjedno mi je minimum – otkriva Marina.
I, neće to nikoga pretjerano iznenaditi, nije baš da uživa u svemu tome, u kupanju u “ledu”…
– Dugo mi je trebalo da se odlučim na to jer sam ekstra zimogrozna. I još se nisam navikla, svaki put mi je odvratno teško – govori Marina, a iznad glave se stvara sve više upitnika.
Dobro, pa čemu onda sve ovo?!
– E, to će ti bolje objasniti moj muž – kazala je Marina, pa ipak napravila kratak uvod u opsežno objašnjenje.
– Hladnoća je čest sinonim za neugodu. Međutim, ove zime je za nas poprimila potpuno novu dimenziju, jer hladnoća je pola zdravlja! Marko je s kupanjem u jezeru počeo prošlu jesen, a ja sam mu se pridružila u veljači ove godine. Temperatura jezera je tada bila tri, četiri stupnja. S vremenom je sve više ljudi počelo pokazivati zanimanje za ledeno kupanje pa trenutno imamo grupu od gotovo 15 redovnih kupača! – otkrila je Marina, a onda riječ dala i suprugu.
Marko, suprug, inače je glazbenik, svira klavijature u grupi Pravila igre, a na kupanje u hladnom jezeru gleda gotovo filozofski.
– Svakako je jedna od glavnih inspiracija bio čuveni Nizozemac Wim Hof, čovjek koji zbog svojih nevjerojatnih podviga na ekstremnoj hladnoći nosi nadimak ‘Ledeni čovjek’. On već godinama propovijeda i znanstveno utemeljeno dokazuje brojne korisnosti izlaganja hladnoći. Za sve zainteresirane toplo preporučujemo dokumentarni film o njegovoj metodi ‘Inside Superhuman World of the Iceman’, koji je dostupan na Youtubeu – objašnjava Marko pa nastavlja:
– Svako kupanje je prije svega mentalni izazov, a s obzirom da kupanje u hladnoj vodi uzrokuje navalu endorfina, jedna od instantnih posljedica je super raspoloženje, ponekad čak i euforično. S mentalne strane je super promatrati svoj mozak koji ti govori da to ne možeš, a ti ga ušutkaš i nastaviš po svome, pa dokažeš sam sebi da možeš. Da možeš svaki dan pobijediti sebe, promijeniti vlastitu percepciju i pogurati granice mogućeg i nemogućeg.
Cijela priča, tvrdi ovaj neobični bračni par, ima i značajnu zdravstvenu korist.
– Postoje brojni korisni učinci izlaganja hladnoći, od kojih kao najvažnije mogu izdvojiti poboljšanje cirkulacije, smanjenje upalnih procesa na razini cijelog tijela, blagotvorni stimulativni učinak na imunosni sustav te smanjenje anksioznosti. Možda i najvažniji benefit leži u tome što skok u hladnu vodu našim tijelima, otupjelim od pretjerane osjetilne ugode modernog života, pruža snažan podražaj koji nas može vratiti u doticaj sa iskonskom prirodom, sa snagom koju svi nosimo duboko u sebi. Važno je naglasiti da neoprezno i neodgovorno izlaganje prevelikoj hladnoći nosi ozbiljne rizike, prije svega rizik od pothlađenja ili hipotermije, koji mogu završiti i fatalno. Stoga preporučujemo oprez i postepenost u doziranju, naročito za početnike – kazao je Marko.
Eto, objašnjenje je temeljito i opsežno, a poziv da im se priključe svi zainteresirani je otvoren…
– Najbolja je ideja uvesti svakodnevnu rutinu tuširanja najhladnijom vodom koju možete podnijeti i na taj način polako dozvoliti tijelu da se navikne na hladnoću u vrlo kontroliranim uvjetima. S vremenom se onda može pristupiti kupanju u hladnom jezeru, po mogućnosti u društvu onih koji već imaju iskustva s takvom vrstom kupanja – zaključili su Marina i Marko.
Dakle, tko u ovome svemu može pronaći sebe, vrijeme je da se krene. Prvo hladno tuširanje, a onda Čiče. Prije nego se voda ugrije, a i to će se uskoro dogoditi. Na užas društva koje uživa u hladnoći..
Kako bi se život građana Velike Gorice i okolnih naselja učinio ugodnijim i sigurnijim, u tijeku je intenzivno razdoblje ulaganja u poboljšanje komunalne infrastrukture. Na pojedinim gradskim ulicama i prometnicama radovi su u punom jeku. Primjerice, Jelačićeva ulica u Kurilovcu te Ulica Augusta Šenoe uz obilaznicu u Velikoj Gorici trenutačno su u fazi obnove. Svakako jedan od ključnih projekata u nadolazećem razdoblju je rekonstrukcija Ulice Kovači u Velikoj Mlaki čijom će se obnovom riješiti povijesni problem, ali i ostvariti dugogodišnja želja svih mještana.
Ova prometnica ima izuzetno važnu ulogu za lokalnu zajednicu, jer povezuje Veliku Mlaku s Velikim Poljem te osigurava pristup ključnim institucijama poput Dječjeg vrtića Lojtrica, Osnovne škole Velika Mlaka, crkve i nogometnog igrališta gdje trenira oko 200 djece. Projekt obuhvaća obnovu prometnice u dužini od 530 metara, od Zamlačke do Smendrovićeve ulice, uključujući rekonstrukciju križanja sa Zamlačkom ulicom. Planirana je izgradnja kolnika za dvosmjeran promet širine od 5,5 do 7 metara, oborinske odvodnje te pješačke staze širine do 2 metra, čime će se značajno povećati sigurnost svih mještana. Također, predviđena je i zamjena vodoopskrbne mreže.
Procijenjena vrijednost radova iznosi oko 1.042.500,00 eura s PDV-om, od čega je za izgradnju prometnice s oborinskom odvodnjom predviđeno 880 tisuća eura, a za rekonstrukciju javne vodoopskrbe 162.500,00 eura. Rok za izvođenje radova je 150 dana. Trenutačno je u tijeku postupak javne nabave za odabir izvođača, a početak radova kreće nakon potpisa ugovora s izvođačem i uvođenja u posao od strane nadzornog inženjera.
Korak je to prema modernizaciji lokalne infrastrukture i sigurnijem prometovanju, posebno u dijelovima grada i okolice gdje postoji intenzivna potreba za obnovom. Velika Gorica tako nastavlja s razvojem kako bi svojim građanima osigurala još bolju kvalitetu života.
Grad Velika Gorica objavio je Plan natječaja i javnih poziva koje će raspisati tijekom ove godine. Tako će kroz 11 natječaja dodijeliti čak 798 tisuća eura. Najviše natječaja, njih 8, raspisat će Upravni odjel za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti vrijednih 658 tisuća eura.
Upravni odjel za prostorno planiranje, graditeljstvo i zaštitu okoliša putem natječaja dodijelit će 20 tisuća eura, Upravni odjel za gospodarski razvoj, poljoprivredu i fondove EU raspisat će natječaj vrijedan 70 tisuća eura, a Služba gradske uprave Javni poziv u vrijednosti od 50 tisuća eura.
Na jugoistočnim padinama Medvednice, smjestili su se plodni vinogradi stanovnika grada Sveti Ivan Zelina, koji su poznati po proizvodnji kvalitetnih vina, posebice na Zelinskoj vinskoj cesti.
Posebna pažnja tijekom godina pripala je trsovima kraljice Prigorja – kraljevini, koja je autohtona i najrasprostranjenija baš u prigorskom kraju, a vino Kraljevine Zeline je i robna marka vina Zagrebačke županije.
Stoga, vrijedni vinari i vinogradari jedva čekaju spomendan Svetoga Vinka, kada se tradicionalno po prvi puta u novoj godini odlazi pregledati vinograd, ali i ispoštovati stari vinogradarski običaj zalijevanja trsova vinom i darivanjem domaćom kobasicom. Tom prilikom odrezat će prve rozgve s reznika koje će ponijeti kući i staviti u vodu, te nekoliko tjedana pratiti pupanje. Pokazatelj je to kako je trsje prezimilo ovu zimu i obećava li dobru berbu na jesen.
Foto: TZ Svetog Ivana Zelina
Vinogradari će se najprije u nedjelju, 26. siječnja, okupiti u Kapeli Svetog Duha u Vrtačama na svetoj misi u 11 sati, nakon koje će uslijediti tradicionalni blagoslov vinograda točno u podne.
Domaćini obilježavanja su članovi Udruge vinara i vinogradara Brina iz Kalinja, uz suorganizatore Grad Sveti Ivan Zelina i Turističku zajednicu grada Svetog Ivana Zeline.
Podsjetimo kako velike zasluge za razvoj vinarstva pripadaju donjozelinskom župniku Dragutinu Stražimiru, autoru prve suvremene knjige o vinogradarstvu u Hrvatskoj. Poticao je vinogradare i vinare da izlažu svoja vina i natječu se u postizanju što bolje kvalitete.
Za novorođene stanovnike Zagrebačke županije, rođene od prvog dana 2025. godine, u županijskom proračunu osigurano je duplo više sredstava za jednokratne novčane pomoći, tako da će roditelji s prijavljenim prebivalištem na području Zagrebačke županije moći ostvariti jednokratnu naknadu u visini 300 eura.
– Naknadu za novorođenu djecu uveli smo 2018. godine, te je ona tada iznosila 1.000 kuna. Od 2023. godine povećana je na 150 eura, a od ove godine udvostručujemo iznos. To je naš doprinos roditeljima u njihovim izazovnim ali najvažnijim trenucima, kada u njihovu obitelj stiže novi član – poručio je župan Stjepan Kožić, dodavši kako je dugogodišnja vizija Županije usmjerena na mlade, što pokazuje i činjenica da se gotovo polovica izvornog proračuna ulaže u odgoj i obrazovanje.
Kakva je procedura?
Zahtjev za ostvarenje prava na jednokratnu novčanu pomoć za novorođeno dijete podnosi se u roku 4 mjeseca od dana rođenja djeteta. Može ga ostvariti jedan od roditelja/samohrani roditelj/roditelj iz jednoroditeljske obitelji, koji je državljanin Republike Hrvatske s prijavljenim prebivalištem na području Zagrebačke županije, najmanje 1 godinu, te u trenutku podnošenja Zahtjeva ima prijavljeno prebivalište na području Zagrebačke županije.
Postupak za ostvarivanje prava pokreće podnositelj zahtjeva s kojim novorođeno dijete živi u zajedničkom kućanstvu, a podnosi se putem nadležnog matičnog ureda ili putem sustava e-Građani kroz uslugu e-Novorođenče.
– Lani je za ovu namjenu Zagrebačka županija isplatila 2.502 jednokratne novčane pomoći u ukupnom iznosu od 375.300 eura, dok je ove godine, obzirom na povećanje sredstava, osigurano 810 tisuća eura. Vjerujem da je ovo povećanje iznosa, uz ostale mjere usmjerene na mlade koje Županija provodi, dodatan motiv za stvaranje pozitivne klime na području na kojem naši stanovnici zasnivaju obitelji – istaknula je pročelnica za zdravstvo, socijalnu skrb i hrvatske branitelje Ksenija Čuljak.
Pred nama je 18. Dan mimoza – Nacionalni dan protiv raka vrata maternice koji se obilježava svake godine u Europskom tjednu prevencije raka vrata maternice. Humanitarnoj i simboličnoj prodaji mimoza u Velikoj Gorici možete se odazvati ove subote 25. siječnja na Tržnom centru od 10 do 12 sati.
Humanitarnu akciju organiziraju Veleučilište Velika Gorica, Liga protiv raka Zagrebačke županije, Grad Velika Gorica i Gimnazija Velika Gorica.
– Pridružite nam se i kupnjom žutog buketića podržite Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice. – poručuju organizatori.
Koristimo kolačiće na našoj web stranici kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamteći vaše postavke i ponovne posjete. Klikom na "Prihvati sve" pristajete na korištenje SVIH kolačića. Međutim, možete posjetiti "Postavke kolačića" kako biste dali kontrolirani pristanak. Pročitaj više
Ova web stranica koristi kolačiće kako bi poboljšala vaše iskustvo dok se krećete kroz web stranicu. Od toga, kolačići koji su kategorizirani prema potrebi pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za rad osnovnih funkcija web stranice. Također koristimo kolačiće trećih strana koji nam pomažu analizirati i razumjeti kako koristite ovu web stranicu. Ovi kolačići bit će pohranjeni u vašem pregledniku samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključiti te kolačiće. Ali odustajanje od nekih od ovih kolačića može utjecati na vaše iskustvo pregledavanja.
Potrebni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Kolačić
Trajanje
Opis
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Postavljen od strane dodatka GDPR Cookie Consent, ovaj kolačić se koristi za bilježenje pristanka korisnika za kolačiće u kategoriji "Oglasi".
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ovaj kolačić postavlja dodatak GDPR Cookie Consent. Kolačić se koristi za pohranu privole korisnika za kolačiće u kategoriji "Analitika".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Kolačić je postavljen GDPR pristankom za kolačiće kako bi se zabilježio pristanak korisnika za kolačiće u kategoriji "Funkcionalni".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ovaj kolačić postavlja dodatak GDPR Cookie Consent. Kolačići se koriste za pohranu privole korisnika za kolačiće u kategoriji "Potrebno".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ovaj kolačić postavlja dodatak GDPR Cookie Consent. Kolačić se koristi za pohranu privole korisnika za kolačiće u kategoriji „Ostalo.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ovaj kolačić postavlja dodatak GDPR Cookie Consent. Kolačić se koristi za pohranu privole korisnika za kolačiće u kategoriji "Izvedba".
CookieLawInfoConsent
1 year
Bilježi zadano stanje gumba odgovarajuće kategorije i status CCPA. Radi samo u koordinaciji s primarnim kolačićem.
PH_HPXY_CHECK
session
Ovaj kolačić se koristi za spremanje informacija o trenutnoj sesiji.
viewed_cookie_policy
11 months
Kolačić postavlja dodatak GDPR Cookie Consent i koristi se za pohranu je li korisnik pristao na korištenje kolačića. Ne pohranjuje nikakve osobne podatke.
Funkcionalni kolačići pomažu u obavljanju određenih funkcija poput dijeljenja sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanja povratnih informacija i drugih značajki trećih strana.
Kolačić
Trajanje
Opis
sb
2 years
Facebook koristi ovaj kolačić za kontrolu svojih funkcionalnosti, prikupljanje jezičnih postavki i dijeljenje stranica.
Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa uspješnosti web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.
Kolačić
Trajanje
Opis
_first_pageview
10 minutes
Ovo je kolačić sesije postavljen tijekom prvog prikaza stranice pri svakom posjetu. Ovaj kolačić se koristi za snimanje određenih kodova na prvom prikazu stranice te za povećanje brzine web stranice.
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji komuniciraju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju podataka o metričkim podacima o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.
Kolačić
Trajanje
Opis
__gads
1 year 24 days
Kolačić __gads, koji postavlja Google, pohranjuje se u domeni DoubleClick i prati koliko puta korisnici vide oglas, mjeri uspjeh kampanje i izračunava njen prihod. Ovaj kolačić može se čitati samo s domene na kojoj su postavljeni i neće pratiti nikakve podatke tijekom pregledavanja drugih web stranica.
_ga
2 years
Kolačić _ga, koji instalira Google Analytics, izračunava podatke o posjetiteljima, sesijama i kampanji, a također prati upotrebu web-mjesta za analitičko izvješće web-mjesta. Kolačić anonimno pohranjuje podatke i dodjeljuje nasumično generirani broj za prepoznavanje jedinstvenih posjetitelja.
_ga_X0GX60BKEF
2 years
Ovaj kolačić postavlja Google Analytics.
_gat_UA-218993438-1
1 minute
Varijacija kolačića _gat koju postavljaju Google Analytics i Google Tag Manager kako bi vlasnicima web-mjesta omogućili praćenje ponašanja posjetitelja i mjerenje izvedbe web-lokacije. Element uzorka u nazivu sadrži jedinstveni identifikacijski broj računa ili web-mjesta na koje se odnosi.
_gid
1 day
Instaliran od strane Google Analyticsa, _gid kolačić pohranjuje informacije o tome kako posjetitelji koriste web stranicu, istovremeno stvarajući analitičko izvješće o izvedbi web stranice. Neki od podataka koji se prikupljaju uključuju broj posjetitelja, njihov izvor i stranice koje posjećuju anonimno.
_jsuid
1 year
Ovaj kolačić sadrži nasumični broj koji se generira kada posjetitelj prvi put posjeti web stranicu. Ovaj kolačić se koristi za identifikaciju novih posjetitelja web stranice.
cluid
1 year
Ovaj kolačić se koristi za web stranice koje imaju više domena za identifikaciju istog posjetitelja na više domena.
CONSENT
2 years
YouTube postavlja ovaj kolačić putem ugrađenih youtube-videozapisa i registrira anonimne statističke podatke.
iutk
5 months 27 days
Ovaj kolačić koristi Issuu analitički sustav za prikupljanje informacija o aktivnostima posjetitelja na proizvodima Issuu.
Reklamni kolačići koriste se za pružanje posjetiteljima relevantnih oglasa i marketinških kampanja. Ovi kolačići prate posjetitelje na web mjestima i prikupljaju informacije za pružanje prilagođenih oglasa.
Kolačić
Trajanje
Opis
fr
3 months
Facebook postavlja ovaj kolačić kako bi korisnicima prikazao relevantne reklame praćenjem ponašanja korisnika na webu, na stranicama koje imaju Facebook pixel ili Facebook društveni dodatak.
mc
1 year 1 month
Quantserve postavlja mc kolačić za anonimno praćenje ponašanja korisnika na web stranici.
test_cookie
15 minutes
Test_cookie postavlja doubleclick.net i koristi se za određivanje podržava li korisnikov preglednik kolačiće.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Kolačić koji postavlja YouTube za mjerenje propusnosti koji određuje hoće li korisnik dobiti novo ili staro sučelje playera.
YSC
session
YSC kolačić postavlja Youtube i koristi se za praćenje pregleda ugrađenih videa na Youtube stranicama.