Povežite se s nama

Gospodarstvo

Hrvatska vina okupila Bavarce u centru Münchena

Manifestacija se održava još danas

Objavljeno

na

„Njemačka je jedan od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske, točnije, jedno od pet najvećih izvoznih tržišta za naše proizvode i najvažnije tržište za izvoz usluga. Kada govorimo konkretno o vinarstvu Njemačka nam je drugi izvozno tržište, no s obzirom da su Nijemci naši dobro poznati turisti koji ostvaruje najveći turistički promet još ima potencijala kako bi se izvozna brojka povećala, zato smo ovdje” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na promociji hrvatskih vina pod brandom Vina Croatia – vina mosaica, koja se održava još danas na poznatom trgu Wittelsbacherplatz u Münchenu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

München je ujedno i nezaobilazno mjesto europske i svjetske eno-gastronomije, a HGK ovakvim akcijama pokušava domaćim vinarima pomoći da dođu do novih tržišta i novih kupaca, a promocije sa HTZ-om nastavit ćemo i u drugim zemljama iz kojih dolaze turisti u Hrvatsku, dodao je Burilović.

Posjetitelji na jednom od centralnih trgova u Münchenu do 20 sati imaju mogućnost kušati neka od najboljih hrvatskih vina i delikatesa i to u sklopu brojnih štandova na kojima se predstavlja 12 hrvatskih tvrtki; Aura Delikatessen, Baba delicije – Kuća pršuta, Badel 1862, Dingač Skaramuča, Kutjevo, Maraska, OPG Rajka Dvanajščak, Osilovac – Feravino, PP Orahovica, PZ Masvin, PZ Vrbnik i Zigante Tartufi, dok se u „gastro kući“ kuhaju tradicionalna hrvatska jela.

„Hrvatska eno-gastronomija na najbolji način predstavlja našu tradiciju, pa su autohtoni okusi i njihova promocija ključni korak u približavanju ukupne hrvatske turističke ponude na stranim tržištima. Navedeno posebice vrijedi za Njemačku, jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg godišnje ostvarujemo gotovo 3 milijuna dolazaka gostiju“ izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je u dosadašnjem djelu turističke godine s njemačkog tržišta ostvaren porast broja dolazaka gostiju od 19 posto.

”Nijemci dosta pozitivno reagiraju na naša vina prvenstveno zato što su im poznati okusi, a o Hrvatskoj uglavnom s nostalgijom pričaju, kao o zemlji u kojoj su proveli godišnji odmor, tako da im je eno-gastronomska ponuda u startu bliska, zato mislim da imamo velike šanse širiti se na ovom tržištu. Trebamo se nametnuti, a ovakve manifestacije su idealne za to” rekao je Josip Pavičić iz Feravina.

Među prvima čija su se vina prije 20 godina počela izvoziti na njemačko tržište je Dingač Skaramuča. ”Nijemcima smo zanimljivi upravo zato što probavaju naša vina dok turistički borave u Hrvatskoj pa ih rado vide i doma, ali još uvijek su nam najbrojniji konzumenti iseljenici s naših područja”, ističe voditelj prodaje Branimir Anđelić.

Iz PZ Vrbnik, koji godišnje u Njemačku ispostavi i do 6 tisuća butelja, dodaju i kako je ova prigoda sjajan mamac Nijemcima koji još nisu, da posjete Hrvatsku i među ostalim probaju cjelokupnu ponudu vina.

Hrvatska je na ovo zahtjevno tržište u 2017. izvezla vina u vrijednosti preko 2 milijuna eura, te nam je Njemačka i dalje drugo izvozno tržište, nakon BiH, sa 16 posto u ukupnom izvozu hrvatskih vina. U istom smo razdoblju iz Njemačke uvezli vina u vrijednosti 1,96 milijuna eura te je na četvrtom mjestu uvoznih tržišta.

„Ukupno gledajući 2017. u odnosu na 2016. godinu izvoz vina povećao se za 13 posto, dok se uvoz povećao za 2 posto. Najviše vina u Njemačku izvozimo u bocama po prosječnoj cijeni od 2,64 eura/L, što je 93% količinski odnosno 95% vrijednosnog izvoza vina prema Njemačkoj. Iz Njemačke uvozimo uglavnom pjenušava vina i vina u bocama.  

Osim javnog predstavljanja vrhunskih hrvatskih vina i delicija na trgu Wittelsbacherplatz, u restoranu jednog od najpoznatijih hotela Bayerischer Hof, MW Ivana Barbića održao je stručno vođeno kušanje vina.

”Mi imamo nekoliko autohtonih sorti koja su cijenjena i van naših granica poput malvazije istarske ili plavca. To znaju biti jedinstvena vina koja su tražena i na vrlo kompetitivnim tržištima. Ovakve manifestacije su dobar put za probitak, ali treba ustrajati u promociji i prisutstvu na tržištu, jer uvijek je upečatljivije kada vino probate od bilo kakvog drugog vida marketinga”, poručio je Barbić.

Projekt „Vina Croatia – Vina Mosaica“ okuplja domaće proizvođače vina s ciljem pozicioniranja Hrvatske na vinskoj karti svijeta. Proizvođači na tržište izlaze zajednički, s prepoznatljivim brendom, nastojeći povećati prodaju na domaćem i stranom tržištu te povećati konkurentnost domaćih vina. Kod predstavljanja hrvatskih vina naglasak je na povijesnoj baštini proizvodnje, kvaliteti, jednostavnosti i pristupačnosti.

Gospodarstvo

Velika Gorica bilježi pad nezaposlenosti, otkrivamo koja se zanimanja najviše traže

Poslodavci su prijavili čak 324 slobodna radna mjesta.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Vojtech Okenka/pexels.com

Krajem listopada 2025. godine na području Ispostave Velika Gorica evidentirano je 937 nezaposlenih osoba, što predstavlja blagi pad u odnosu na rujan te gotovo dvopostotno smanjenje u odnosu na isti mjesec prošle godine. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, tijekom istog mjeseca posao je pronašlo 107 osoba, dok su poslodavci istovremeno prijavili ukupno 324 nova radna mjesta.

U listopadu su se među novozaposlenima najviše isticali skladištari i prodavači, svaki s po 11 zaposlenih. Slijede administrativni službenici i čistači s po pet novozaposlenih, dok je po tri radnika pronašlo posao u ugostiteljstvu i elektrotehnici.

S druge strane, potražnja poslodavaca bila je znatno veća od broja zaposlenih. Najviše je otvorenih pozicija zabilježeno za pomoćnike u nastavi, čak 37. Čistači su bili druga najtraženija skupina s 28 slobodnih mjesta, a slijede radnici na proizvodnoj liniji (25), odgojitelji predškolske djece (18) i poštari (17). Tražili su se i nastavnici, učitelji razredne nastave, čuvari, taksi-vozači, kuhari te medicinske sestre.

Iako se broj nezaposlenih smanjuje sporim tempom, velik broj prijavljenih radnih mjesta upućuje na dinamično razdoblje za tražitelje posla u mjesecima koji slijede.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Čokoladna priča iz Gorice! Otac i kćer predstavili svoje slatkiše – Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije

Marcela i njezin otac Dragutin iz Velike Gorice stvorili su brend Choco, koji je privukao pažnju diljem Hrvatske.

Objavljeno

na

Objavio/la

Velikogoričani Marcela Marković Halkić i njezin otac Dragutin Marković našli su se u središtu pozornosti zahvaljujući projektu “Startaj Hrvatska”. Njihov obiteljski brend Choco, koji spaja domaće bučine sjemenke i vrhunsku čokoladu, predstavljen je u četvrtoj epizodi nove sezone popularnog poduzetničkog projekta. Njihove proizvode uskoro ćete moći kupiti i na policama Spar trgovina diljem zemlje.

Priča o Choco brendu počela je u Velikoj Gorici, u obitelji koja čokoladu njeguje kroz tri generacije. Marcela, danas pokretačka snaga projekta, kaže da je čokolada za nju oduvijek bila više od slatkiša. “To je miris djetinjstva, nedjelje i topline. U našoj se obitelji čokolada oduvijek dijelila oko stola, a sada od nje i živimo”, ističe Marcela.

Ideja za spoj čokolade i bučinih sjemenki pojavila se nakon jednog putovanja kada su Marcela i njezin otac otkrili sličan proizvod. Vratili su se kući odlučni da naprave svoju verziju, koristeći bučine sjemenke s domaćih OPG-ova. “Kupili smo prve koštice, počeli ih čokoladirati i malo po malo došli do savršene kombinacije”, prisjeća se Dragutin.

Projekt Startaj Hrvatska otvorio je Markovićima priliku da svoj proizvod predstave široj publici i plasiraju ga u trgovine. “Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije”, zaključuje Marcela.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Velika Gorica među vodećim gradovima po poslovnim rezultatima

Prema analizi FINA-e, deset najvećih gradova u Hrvatskoj drži više od polovice ukupnog poduzetništva.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Prema analizi Financijske agencije (FINA) o poslovanju poduzetnika u 2024. godini, deset najvećih hrvatskih gradova ostvarilo je više od polovice ukupnih gospodarskih pokazatelja u zemlji. Među njima je i Velika Gorica, piše Gradonačelnik.hr.

Podaci pokazuju da su poduzetnici iz deset najvećih gradova imali 51,2% udjela u ukupnom broju poduzetnika, 55% u broju zaposlenih, te su ostvarili čak 65,6% ukupnih prihoda svih poduzetnika u Hrvatskoj. Ti gradovi zabilježili su i 66,5% ukupne dobiti te 62,4% ukupnog gubitka.

Najveći doprinos hrvatskom gospodarstvu, očekivano, dolazi iz Zagreba, čije su tvrtke u 2024. godini ostvarile 83,9 milijardi eura prihoda, što čini 75,4% svih prihoda poduzetnika iz spomenutih deset gradova. Slijede Split s 5,4 milijarde eura (4,9%) i Rijeka s 4,4 milijarde eura (4,0%).

U kontekstu Velike Gorice, grad se nalazi u krugu gospodarski najaktivnijih sredina u Hrvatskoj. FINA posebno ističe doprinos tvrtke LIDL Hrvatska, čije je poslovanje imalo značajan utjecaj na pozitivne rezultate.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Usporavanje inflacije u listopadu! Najviše rastu cijene usluga

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, godišnja inflacija u listopadu se spustila ispod razine iz prethodnih mjeseci, ali Hrvatska i dalje ostaje među zemljama s najvišim rastom cijena u eurozoni.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u listopadu 3,6 % više nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuje prva procjena Državnog zavoda za statistiku (DZS). U odnosu na rujan, cijene su u prosjeku porasle za 0,5 %. Time se godišnja inflacija lagano usporila nakon rujanskog ubrzanja, kada je iznosila 4,1 %.

Kako prenosi Poslovni.hr, u prvim mjesecima ove godine inflacija je oscilirala, od 4 % u siječnju do 3,2 % u ožujku i travnju. Nakon toga ponovno je počela rasti, dosegnuvši vrhunac u srpnju i kolovozu s 4,1 %. Rujan je donio blago ubrzanje, a listopad sada prvi put nakon nekoliko mjeseci pokazuje vidljivije usporavanje.

Prema glavnim komponentama indeksa, najveći godišnji rast cijena zabilježen je kod usluga, koje su poskupjele 6,4 %. Slijedi skupina hrane, pića i duhana s rastom od 4,4 %, dok su energenti porasli 3,9 %. Jedini pad bilježe industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, čije su cijene niže za 0,2 % u odnosu na prošlu godinu. Na mjesečnoj razini, u usporedbi s rujnom, najviše su porasle cijene industrijskih neprehrambenih proizvoda bez energije (+1,9 %) i energenata (+0,8 %). S druge strane, hrana, piće i duhan u prosjeku su pojeftinili 0,2 %, a cijene usluga pale su 0,1 %.

Prema prvim podacima Eurostata, inflacija u Hrvatskoj u listopadu je iznosila 4 %. Iako se rast cijena lagano usporio, Hrvatska i dalje ima jednu od najviših inflacija u eurozoni. Višu imaju samo Estonija i Latvija. Unatoč padu tempa rasta cijena, podaci pokazuju da pritisci na troškove života i dalje traju, ponajviše kroz rast cijena usluga i energenata. Kako će se ti trendovi kretati do kraja godine, pokazat će objava detaljnih podataka sredinom studenoga.

 

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici, evo prilike! Besplatna radionica o zajmovima i potporama, saznajte kako se prijaviti

Besplatna radionica VEGORE i HAMAG-BICRO-a donosi pregled aktualnih financijskih instrumenata i savjete kako doći do idealnog zajma za razvoj poslovanja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Leeloo The First/pexels.com

Kako doći do povoljnih zajmova i potpora za razvoj poslovanja, širenje investicija ili jačanje obrtnog kapitala – tema je informativne radionice koju će 13. studenoga 2025. u 10 sati u Poduzetničkom inkubatoru Velika Gorica organizirati Velikogorička razvojna agencija VEGORA u suradnji s HAMAG-BICRO-om.

Radionica pod nazivom “Aktualni zajmovi za poduzetnike – Pronađite idealan zajam za svoj poslovni rast” namijenjena je postojećim poduzetnicima, obrtnicima, ali i svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla. Sudionici će imati priliku saznati koje su trenutno najpovoljnije opcije financiranja dostupne na tržištu te kako uspješno aplicirati za zajam.

Tijekom radionice bit će predstavljen detaljan pregled najnovijih zajmova i financijskih instrumenata, objašnjeni uvjeti i prednosti pojedinih programa te ponuđeni praktični savjeti koji mogu pomoći u pripremi i podnošenju prijava. Predviđen je i dio za pitanja, kako bi polaznici mogli razjasniti sve nedoumice vezane uz dostupne programe i procedure.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, no broj mjesta je ograničen, stoga se zainteresirani pozivaju da se prijave na vrijeme putem linka.

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno