Želje su jedno mogućnosti drugo, a to je potvrdila i današnja podjela bodova u Zagrebu, gdje je domaćinu gorjelo pod petama i od samog početka su crni iz Sigeta krenuli vrlo žustro ne bi li što prije postigli pogodak. Već u prvih pet minuta utakmice Franić se okliznuo u svom kaznenom prostoru i gotovo poklonio prigodu Božiću koji je u nastojanju da preskoči braniča Gorice na zemlji pao preko njega tražeći kazneni udarac pa je tako prilika propala. Gorica je u prvih pola sata izgledala sramežljivo i bez očitih namjera da ugrozi vrata domaćih. U 31. minuti Majstorović je pobjegao svojim čuvarima (Žutić) i doveo svoju momčad u zasluženo vodstvo.
Gorica se počela buditi nakon 35. minute, a u 40. priliku utakmice kreirali su Tatar, Ziljkić i Serdarušić, gdje je domaći vratar krajnjim naporom nogom obranio Serdarušiću, a onda Marin Pejić sa svega nekoliko metara prebacio prazna vrata iz mat pozicije.
Koliko je u prvom dijelu to izgledalo sramežljivo toliko je u nastavku Gorica zaigrala odlučnije i agresivnije, a gol domaćih opasno je visio u zraku u prvih petnaest minuta nastavka. Ulaskom Španje u 60. minuti Gorica je dobila dodatnu dozu agresivnosti prema naprijed, a svega sedam minuta kasnije dogodilo se i poravnanje rezultata. Serdarušić je prekinuo jednu akciju na samom centru, povukao u polovicu domaćih i proigrao Pejića, koji je sada ipak bio smireniji nego pred kraj prvog poluvremena i sigurno izjednačio.
Gorica je do kraja tražila pobjedu, domaći su se opredijelili na obranu i tražili svoju priliku preko kontri. Na kraju je ovo bio i konačan rezultat utakmice. Gorica mora žaliti za bodovima koje igrači trenera Milinovića nisu uspjeli osvojiti u posljednja dva kola, a prilika je sigurno bilo. Opravdanje možemo pronaći i u činjenici da Gorica u posljednje četiri utakmice niti jednu nije igrala kod kuće (Novigrad, Zagreb, Solin i Hrvatski Dragovoljac), kao i u činjenici da je u finišu momčad ostala gotovo bez podosta standardnih (Postonjski, Marina, Smoljo), a pridružio im se i Španja i od ranije Matošević. Svakako treba naglasiti da je Gorica u današnjoj utakmici ipak izgledala mnogo bolje nego protiv Solina, tjedan dana ranije na istom terenu, što je također rezultiralo i činjenicom da zbrojimo li sve na kraju ipak gosti mogu žaliti za tri boda. U II HNL je ove jeseni odigrano 19. kola, dok u proljeće preostaje još 14. Obzirom da se danas radilo o prvom proljetnom kolu prvenstvo će početi prvog vikenda u ožujku, a pripreme za novu sezonu očekuju se u drugoj polovici siječnja, do kad su igrači na zasluženom odmoru.
Favbet II HNL 19. kolo
HRVATSKI DRAGOVOLJAC – GORICA 1:1 (1:0)
ZAGREB – Stadion “Stjepan Spajić” u Sigetu. Gledatelja 200. Glavni sudac: Titlić (Hrvace). Pomoćnici: Kraljević (Zadar) i Vidović (Split). Četvrti sudac: Majstorović (Split)
Ovog ljeta kreće rekonstrukcija raskrižja na ulazu u Veliku Goricu, a riječ je o dionici Sisačke ulice u duljini od oko 300 metara, od raskrižja kod Stanice za tehnički pregled do skretanja za Gorica staklo.
Ugovor o izvođenju radova vrijedan oko 573 tisuće eura bez PDV-a potpisali su u Velikoj Gorici Ivica Budimir, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta i predstavnik izvođača Šušković građenje d.o.o.
Cilj rekonstrukcije je poboljšati protočnost i sigurnost prometa na lokaciji koja je prema analizama označena kao “opasno mjesto”, jer vozači pri skretanju iz smjera grada prema Stanici za tehnički pregled i trgovačkom centru, presijecaju dvije prometne trake, što stvara velike prometne opasnosti.
Prema podacima MUP-a, u posljednje tri godine na toj je lokaciji zabilježeno devet prometnih nesreća, od kojih su tri bile s ozlijeđenim osobama. Najčešće su to bočni sudari, a ostale nesreće su sudari vozila iz suprotnih smjerova.
Iz tog razloga postavit će se nova regulacija prometa sa svjetlosnom signalizacijom, a prometni tok će se preusmjeriti na susjedno raskrižje kod Auto Arbanasa i Gorice stakla, gdje će se postaviti novi semafor, usklađen s postojećim glavnim semaforom.
Radovi će trajati tri mjeseca, tijekom kojih će biti uspostavljena privremena regulacija prometa. Vozačima se preporučuje korištenje obilaznih pravaca kako bi se izbjegle gužve.
U planu i druga faza projekta
Osim radova koji nas čekaju na ljeto, u budućnosti je planirana i druga faza projekta kako bi se povećala protočnost i sigurnost prometa na postojećem raskrižju Sisačke ulice na ulazu u grad.
Naime, u planu je izgradnja raskrižja s kružnim tokom i nadvožnjakom obilaznice. Projektnim rješenjem će se smanjiti vrijeme čekanja i kolona i omogućiti sigurno prometovanje pješaka i biciklista.
U narednom razdoblju Hrvatske ceste će izraditi projektnu dokumentaciju za ishođenje građevinske dozvole čime se nastavlja suradnja s Gradom Velikom Goricom s ciljem razvoja i modernizacije prometne infrastrukture.
Dom zdravlja Zagrebačke županije od danas ima 5 novih vozila za potrebe patronažne službe i njege u kući ukupne vrijednosti 80 tisuća eura. Ključeve dva vozila za ispostavu u Svetom Ivanu Zelini i po jedan za ispostave u Velikoj Gorici, Vrbovcu i Zaprešiću uručio je ispred ispostave Doma zdravlja u Samoboru, župan Stjepan Kožić.
–Oduvijek vodimo računa da vozni park medicinskog osoblja nije starodoban, jer znamo da tada nije pouzdan. Standard koji smo postavili u Zagrebačkoj županiji jest da svaka sestra koja radi na terenu u zdravstvenoj njezi u kući i patronažnoj službi Doma zdravlja ima vozilo za terenski rad. U posljednje četiri godine za potrebe patronaže nabavljeno je 20 novih automobila – naglasio je župan Stjepan Kožić.
Foto: Zagrebačka županija
Medicinske sestre patronažne službe i njege u kući brinu o pacijentima na području cijele županije, što je velik teritorij. No, sukladno tome je i postojeći broj automobila, rekao je ravnatelj županijskog Doma zdravlja Većeslav Bergman.
–Imamo gotovo 100 vozila, od čega su 72 u službi patronaže i njege u kući, 8 domarskih i 3 u službi palijativne skrbi. No, važno je naglasiti da nemam vozila starija od 11 godina. Kad sam preuzeo dužnost ravnatelja ovdje su bila vozila pojedina vozila starija od 25 godina, na kojima je servis koštao više nego li je vrijedio automobil. Uz pomoć Zagrebačke županije konstantno pomlađujemo vozni park kako bi zdravstvena usluga bila na nivou – poručio je Bergman.
Kako je u tijeku širenje mreže kućne njege, kvaliteta vozila je ključna za obavljanje terenskog rada.
Foto: Zagrebačka županija
–To nisu samo vozila, to su ordinacije u kojima vrijeme provode patronažne sestre i sestre kućne njege i upravo ovakav visoki standard omogućuje kvalitetan rad na terenu ali komfor osobama koje obavljaju ovaj posao, koji je izuzetno veliki i zahtjevan posao – istaknuo je ravnatelj.
Osim ulaganja u vozni park, Zagrebačka županija ulaže i u obrazovanje medicinskih sestara, istaknula je pročelnica za zdravstvo Ksenija Čuljak.
–Izuzetno sam ponosna na naše medicinske sestre koje su se stručno usavršavale i kroz petogodišnje razdoblje njih 73 je uspješno završilo školovanje. Njihov posao je odgovoran i zahtjeva koordinaciju i znanje. Na terenu još dodatno provode vrijeme putujući od pacijenta o pacijenta i prijevozna sredstva moraju biti pouzdana. A time je i pouzdana i zdravstvena zaštita koja dolazi na prag svakog pacijenta Zagrebačke županije – naglasila je pročelnica.
Dodajmo kako je za privlačenje liječnika deficitarnih specijalizacija i medicinskog osoblja za rad u Domu zdravlja, Zagrebačka županija kroz poseban paket mjera od 2020. godine do sada izdvojila 1,5 milijuna eura.
*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom
Nakon što su prošle godine u Buševcu kod kućnog broja 39 te na križanju Fizirove, Zagrebačke i Poštanske ulice u Velikoj Gorici postavljene kamere za nadzor brzine, velikogoričko područje dobilo je dvije nove kamere. Riječ je o lokaciji u Ulici Seljine brigade 44 u Velikoj Buni te u Lukavcu na raskrižju Tratinske i Dolenske ulice.
– Povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu samo je jedan u nizu od naših prioriteta. Ove kamere nisu usmjerene na kažnjavanje, već na prevenciju i odgovorno ponašanje. Njihovom instalacijom želimo smanjiti broj nesreća i sačuvati ljudske živote, osobito kada govorimo o najranjivijima – djeci, pješacima i biciklistima. Svaka postavljena kamera jasna je poruka da odgovorno ulažemo u sigurnost svojih građana – istaknuo je gradonačelnik Krešimir Ačkar.
Grad je u cilju povećanja sigurnosti cestovnog prometa u suradnji s Ministarstvom unutarnjih poslova dogovorio postavljanje kamera za nadzor brzine na ukupno sedam novih lokacija, za što je izdvojeno 84.950 eura.
Tako će uz spomenute lokacije, u skorijoj budućnosti kamere za nadzor brzine biti postavljene u Odranskoj ulici 56 u Donjoj Lomnici, Velikogoričkoj ulici 28 u Starom Čiču, zatim u Vukovinskoj ulici 31 u Novom Čiču kao i u Ogulincu u zoni raskrižja Zagrebačke ulice sa Sepskom ulicom, kao i u Velikoj Gorici u Ulici Andrije Andrije Kačića Miošića, 220 metara od raskrižja s Ulicom Andrije Kačića Miošića i Vukomeričke ulice.
Dodajmo da su kamere opremljene suvremenom tehnologijom te osim brzine kretanja, bilježe i unutrašnjost vozila, čime omogućuju detekciju dodatnih prekršaja, poput nekorištenja sigurnosnog pojasa ili nepropisnog korištenja mobitela tijekom vožnje.
Nakon što je Grad Velika Gorica najavio gradnju škole i dječjeg vrtića u Kurilovcu, u ovaj dio grada stiže i veliki infrastrukturni projekt izgradnje biciklističke staze s nogostupom i javnom rasvjetom vrijedan gotovo 1,1 milijun eura, za koji je Grad osigurao nešto više od 930 tisuća eura Iz ITU mehanizma Urbane aglomeracije Zagreb.
Riječ je o projektu koji će na ovaj način povezati čak četiri gradske četvrti: Miljenko Granić, Braća Radić, Kurilovec i Stari Grad, odnosno zapadni i istočni dio grada. Bit će izgrađena na trasi postojećeg oborinskog kolektora, a ruta će biti spojena na biciklističku stazu u Ulici Andrije Kačića Miošića i na postojeće prometnice: Ulicu Andrije Kačića Miošića, Kolodvorsku, Ulicu kneza Porina, Slavka Kolara, Kurilovečku, Ulicu Fabijančića Stjepana – Jape te Radićev odvojak.
Nova staza duga 2,1 kilometar, bit će prilagođena osobama s invaliditetom, a radi sigurnosti će imati i taktilna polja, rampe i signalizaciju. Također, postavit će se i 80 stalaka za bicikle za parkiranje 160 bicikala, a u budućnosti će donijeti bolju povezanost s centrom grada i gradskim četvrtima.
–Ovo je samo jedan od mnogih koraka u kontinuiranom radu na poboljšanju biciklističke infrastrukture u našem gradu, ali i dokaz da uspješno povlačimo europska sredstva. Naša strategija je jasna – nastavljamo ulagati u izgradnju novih staza i poboljšanje postojećih, čime pružamo našim građanima siguran, ekološki prihvatljiv način prijevoza. Moram naglasiti i da je to doprinos smanjenju emisiju CO2, ali i poticaj za aktivan i zdrav način života – rekao gradonačelnik Krešimir Ačkar.
Foto: David Jolić/Cityportal.hr
Podsjećamo kako područje Velike Gorice ima 57 kilometara biciklističkih staza. Uz izgrađenu biciklističku stazu s javnom rasvjetom dužine 3,1 kilometar između Velike Gorice i Starog Čiča, postojeća biciklistička staza između Velike Gorice i Velike Mlake unaprijeđena sa 60-ak rasvjetnih stupova s LED rasvjetom na ukupnoj dužini od 2,8 kilometara.
No, uskoro će se proširiti biciklistička ruta koja će spajati grad s okolnim naseljima. U tijeku je ishođenje građevinske dozvole za biciklističku stazu u produžetku Ulice Stjepana Fabijančića Jape koja bi se spojila na postojeću trasu koja vodi do naselja Vukovina.
Velikogorički maturanti iz četiri srednje škole s područja grada jučer su službeno izašli iz školskih klupa.
Danas je dan „D“ za ludovanje i opraštanje od razrednika i školskih kolega.
Foto: Mile Šola/Cityportal
Vrijeme im ne ide na ruku, jer baš ovaj petak prognoza nalikuje kasnoj jeseni – no, kažu gimnazijalci koje smo zatekli u goričkoj „Stotki“, „preživjeli smo srednju, malo kiše ništa nam ne može“.
Učenici i učenice 4. C razreda Gimnazije Velika Gorica, zajedno s razrednicom, odlučili su se naoružati jutarnjim kavicama prije zajedničkog polaska za Zagreb. Spremna je i dodatna “oprema”, pričaju maturanti, jer su im mame u brizi da se ne prehlade, spremile kabanice.
Glavno okupljanje je na Trgu bana Josipa Jelačića gdje će se pridružiti zagrebačkim maturantima ali i onima iz šire okolice glavnoga grada.
Foto: Mile Šola/Cityportal
Mladost je to u punom zamahu, koja će tražiti svoje mjesto pod suncem upisom na fakultete.
I možemo biti ponosni na njihove uspjehe i snove jer im nije bilo lako. U vrijeme potresa i Covid-a davali su sve od sebe kako bi se prilagođavali društvenim normama, promjenama i propisima.
Foto: Mile Šola/Cityportal
Djeco, vi ste naša budućnost, samo naprijed i sretno! Što je par kapi kiše na ramenima velikih ljudi? 🙂