U Velikoj Gorici je svečano otvoren maloprodajni lanac STOP SHOP koji kroz svoju raznoliku ponudu objedinjuje kvalitetu i pristupačnost na jednom mjestu. Šesti hrvatski STOP SHOP otvoren je u šestom najnaseljenijem gradu u Hrvatskoj te je tako i Velika Gorica nakon Osijeka, Valpova, Ludbrega, Našica i Kaštel Sućurca dobila svoju maloprodajnu shopping oazu. Novi STOP SHOP ima 12 trgovina i caffe bar, a sa svojih nešto više od 8,500 m2 i bogatom ponudom zakupaca zadovoljit će potrebe svih posjetitelja. Artikli široke namjene – odjeća, obuća, kućne potrepštine, oprema za djecu, artikli za kućne ljubimce, samo su dio asortimana koji kupce očekuje u novom STOP SHOP-u. Osim gradonačelnika Grada Velike Gorice, Krešimira Ačkara, svečanom otvorenju prisustvovao je i gospodin Joško Piteša, predstavnik STOP SHOP-a za Hrvatsku, kao i predstavnici zakupaca te brojni gosti i kupci koje je povodom otvorenja dočekao niz pogodnosti i zabavnih aktivnosti za najmlađe. Svečano otvorenje prigodno su uveličali i Turopoljski banderijalci te Folklorni ansambl Turopolje.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP Velika Gorica – foto: Fulir studio
– Iznimno mi je zadovoljstvo što smo upravo u Velikoj Gorici otvorili do sada najveći STOP SHOP u Hrvatskoj. Istaknuo bih i simboliku vezanu uz ovaj maloprodajni park, koji je šesti u Hrvatskoj koji otvara naš brend, a sama Velika Gorica je upravo šesti najmnogoljudniji hrvatski grad. Dobra prometna povezanost te veliki parkirališni prostor karakteristike su i našeg novog STOP SHOP-a Velika Gorica, kao i ostalih maloprodajnih parkova našeg brenda. Naša usmjerenost je jasna – štedljivi, pametni kupci koji cijene pristupačnost i praktičnost, a koji će u okviru ponude naših zakupaca moći pronaći proizvode najrazličitije namjene. I ovaj je STOP SHOP maloprodajni park, kao i ostalih pet koji se nalaze u Hrvatskoj, lociran na odličnoj poziciji te se do njega lako dolazi iz svih dijelova grada Velike Gorice, ali i okolnih mjesta. Uvjeren sam kako će stanovnici Velike Gorice u novom trgovačkom središtu svog grada moći pronaći sve potrebno za sebe, svoje najmilije i svoj dom – istaknuo je Joško Piteša, Country Manager Operations za Hrvatsku, STOP SHOP.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP retail parka u Velikoj Gorici – foto: Petra Škrinjarić/Cityportal.hr
STOP SHOP je poznati brend maloprodajnih parkova koji predstavlja jasnu alternativu prenatrpanim, često skupim trgovačkim centrima u gradu. Riječ je o maloprodajnim parkovima koji uključuju privlačne i praktične brendove, a usredotočeni su na gradove srednje veličine. STOP SHOP Velika Gorica nalazi se u zapadnom dijelu grada, u Ulici kneza Ljudevita Posavskog 47, a od samog je centra udaljen svega 1,5 kilometara. Osim prepoznatljive arhitekture, ugostiteljskog objekta, zelenih površina i igrališta, STOP SHOP Velika Gorica kupcima nudi mogućnost kupovine u sljedećim trgovinama: KiK, Posteljina.hr, Plodine, Pepco, NKD, Deichmann, Sinsay, Optika Anda, New Yorker, DM, ZOO City i Hervis, kao i opuštanje u caffe baru YES.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP Velika Gorica – foto: Fulir studio
– Dragi moji Velikogoričani, dragi prijatelju Joško, poštovani predstavnici STOP SHOP-a, ovdje danas uistinu imamo sadržaj kakav u našem gradu još nismo imali. Iz tog razloga se zahvaljujem svim predstavnicima STOP SHOP-a što su odabrali upravo naš grad za ovakvu investiciju. Sjećamo se svi kako je ovaj dio grada izgledao do unazad godinu dana, a kako lijepo on danas ovdje izgleda. Po posjećenosti, usudio bih se reći da je ovo otvorenje bilo pun pogodak. Nadam se i dalje, gospodine Joško Piteša i cijenjeni predstavnici STOP SHOP-a, dobroj i plodonosnoj suradnji za dobrobit svih naših sugrađana. Svima vam želim dobru i lijepu zabavu danas i želim da ovaj STOP SHOP maloprodajni park služi svima nama kako bi kvaliteta života u našoj Velikoj Gorici bila onakva kakvu zaslužujete, a to je ona na najvišem nivou – povodom službenog otvorenja je istaknuo gradonačelnik Grada Velike Gorice, Krešimir Ačkar.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP retail parka u Velikoj Gorici – foto: Petra Škrinjarić/Cityportal.hr
Ovakav koncept maloprodajnih parkova privlači praktične lokalne dobavljače, a kupcima daje dovoljno vremena za uživanje u opuštenom iskustvu pristupačne kupovine, kao i obavljanju drugih svakodnevnih aktivnosti. STOP SHOP je na hrvatsko tržište ušao krajem 2018. godine i od tada ne prestaje širiti svoje poslovanje. Analize tržišta pokazale su potrebu za otvaranjem više od 20 dodatnih STOP SHOP lokacija u Hrvatskoj s ciljem donošenja pristupačne ponude prilagođene svim dobnim skupinama u manjim mjestima te otvaranja novih radnih mjesta za lokalno stanovništvo. STOP SHOP Velika Gorica najveći je maloprodajni park ovog brenda u Hrvatskoj, a do kraja godine u planu je otvorenje još jednog parka, onog u Gospiću.
Hrvatska među liderima rasta u EU! BDP skočio za 1,2 % u drugom kvartalu
Uz bok Danskoj i Rumunjskoj, Hrvatska bilježi jedan od najvećih kvartalnih rasta u Europskoj uniji, dok su najveća gospodarstva poput Njemačke i Italije zabilježila pad.
Hrvatska se u drugom tromjesečju svrstala među zemlje Europske unije s najbržim gospodarskim rastom, pokazali su novi podaci Eurostata objavljeni u petak. Bruto domaći proizvod (BDP) porastao je za 1,2 % u odnosu na prethodno tromjesečje, što je Hrvatsku svrstalo uz bok Danskoj i Rumunjskoj, dok je prosjek rasta u eurozoni i EU bio znatno skromniji, 0,1 odnosno 0,2 %, piše Poslovni.hr.
Prema sezonski prilagođenim podacima, Danska je zabilježila najveći rast među članicama, 1,3 %, dok je Hrvatska odmah iza nje s jednakim rezultatom kao i Rumunjska. U istom razdoblju najveća gospodarstva poput Njemačke, Italije i Finske bilježila su pad aktivnosti, što dodatno naglašava razliku u trendovima unutar Unije.
Na godišnjoj razini Hrvatska je ostvarila rast od 3,2 %, isti kao i u prvom tromjesečju, a procjena za oba razdoblja podignuta je za 0,1 postotni bod u odnosu na ranije podatke. Najveći godišnji skok ponovno je zabilježila Irska s nevjerojatnih 18 %, dok su Bugarska i Cipar rasli nešto više od 3 %, slično kao i Hrvatska, Litva i Poljska.
Eurostat navodi da su osobna i državna potrošnja, kao i promjene u zalihama, imale pozitivan utjecaj na ukupni rast BDP-a u EU i eurozoni. S druge strane, Finska je stagnirala u usporedbi s istim razdobljem lani, dok je jedini pad na godišnjoj razini zabilježio Luksemburg.
Iako se EU u cjelini kreće sporijim tempom, Hrvatska je s rastom iznad prosjeka stala uz bok vodećim članicama, što pokazuje otpornost domaćeg gospodarstva u izazovnim europskim okolnostima.
U iščekivanju najveće velikogoričke gastro manifestacije Gastro Turopolja, u sklopu koje će se održati i 7. Gospodarski sajam grada Velike Gorice, gradsko Udruženje obrtnika poziva obrtnike da se prijave i svojom ponudom daju vrijednost manifestaciji.
Interes se iskazuje putem maila [email protected] ili u Udruženju u Kurilovečkoj 5, a nakon toga slijedi slanje prijavnice za sudjelovanje .
Prijave su otvorene do 29. rujna ili do popunjenja mjesta.
Gospodarski sajam Velike Gorice održat će se 10. 11. i 12. listopada, istovremeno sa 24. Gastrom Turopolja u suorganizaciji s Turističkom zajednicom Grada Velike Gorice.
Prosječna neto plaća u Hrvatskoj u lipnju 2025. iznosila je 1.444 eura, što je manje nego u svibnju, ali gotovo 10 % više nego u istom mjesecu prošle godine. Kako piše Župan.hr, Zagrebačka županija svrstala se među predvodnike rasta, s prosječnom plaćom od 1.467 eura u drugom tromjesečju i godišnjim rastom većim od 10 %.
U usporedbi sa svibnjem, lipanjska plaća bila je nominalno niža za 0,5 %, a realno za 0,7 %. Ipak, u odnosu na prošlogodišnji lipanj zabilježen je nominalni rast od 9,8 % te realni od 5,9 %. Promatrajući razdoblje od siječnja do lipnja, prosječna plaća iznosila je 1.432 eura, što je 10,4 % više nego u prvoj polovici 2024. godine.
Plaće su u drugom tromjesečju 2025. porasle u svim županijama. Zagrebačka bilježi povećanje od 10,6 %, čime se svrstava među županije s najvećim rastom, zajedno s Koprivničko-križevačkom (11 %), Istarskom i Požeško-slavonskom (10,3 %) te Međimurskom i Dubrovačko-neretvanskom (10,1 %).
Najviša prosječna plaća u drugom tromjesečju isplaćena je u Gradu Zagrebu, 1.660 eura. Slijede Zagrebačka županija (1.467 eura), Primorsko-goranska (1.452 eura) te Karlovačka (1.430 eura). Na dnu ljestvice i dalje su Virovitičko-podravska (1.276 eura) i Brodsko-posavska (1.299 eura).
Gleda li se samo lipanj, Zagrebačka županija zabilježila je rast plaća od 11 % u odnosu na lipanj prošle godine. Kad je riječ o djelatnostima, najviša prosječna plaća u lipnju isplaćena je u zračnom prijevozu (2.279 eura), dok je najniža ostala u proizvodnji odjeće (926 eura).
Podaci Državnog zavoda za statistiku potvrđuju nastavak trenda rasta plaća u svim županijama, pri čemu Zagrebačka županija prednjači s jednim od najvećih skokova. Iako je lipanjska plaća bila nešto niža nego mjesec prije, godišnji rast jasno pokazuje da je standard zaposlenih u regiji ipak u porastu.
Potrošnja raste, ali sporije! srpanj donio povećanje od 1,4 %
Državni zavod za statistiku objavio je da je potrošnja u trgovini na malo u srpnju porasla 28. mjesec zaredom, no rast je znatno slabiji nego mjesec ranije.
U Hrvatskoj je u srpnju potrošnja u maloprodaji porasla za 1,4 % u odnosu na isti mjesec prošle godine, objavio je Državni zavod za statistiku (DZS). Kako prenosi Poslovni.hr, riječ je o 28. uzastopnom mjesecu rasta na godišnjoj razini, no stopa rasta znatno je manja nego u lipnju, kada je iznosila 7,5 %.
Prema kalendarski prilagođenim podacima, potrošnja je u srpnju pala za 4 % u odnosu na lipanj. Istodobno, trgovina hranom, pićem i duhanskim proizvodima bilježila je pad prometa od 1,9 %, dok je promet u segmentu neprehrambenih proizvoda, isključujući gorivo i maziva, zabilježio rast od 7,6 %.
U prvih sedam mjeseci ove godine ukupni promet u trgovini na malo porastao je za 3,8 % u usporedbi s istim razdobljem lani, pokazuju podaci DZS-a.
Kako potrošnja čini najveći dio bruto domaćeg proizvoda, njezin rast unatoč usporavanju upućuje na nastavak stabilnog kretanja gospodarstva. DZS podsjeća da je BDP u drugom tromjesečju ove godine porastao za 3,4 % u odnosu na isto razdoblje lani, što je već 18. kvartal zaredom rasta.
Od 1. rujna 2025. na snagu stupa Uredba Komisije (EU) br. 2025/877 kojom se zabranjuje uporaba TPO-a (Trimethylbenzyldiphenylphosphine oxide) u kozmetičkim proizvodima, uključujući lakove za nokte. To znači da će nakon tog datuma svi proizvodi koji sadrže ovu supstancu biti povučeni s tržišta, kako iz trgovina tako i iz profesionalne upotrebe u kozmetičkim salonima.
Hrvatska obrtnička komora zatražila je službeno tumačenje Ministarstva zdravstva vezano uz primjenu uredbe i moguće prijelazne rokove. Međutim, dodatnih odgoda nema. Proizvodi s TPO-om nakon 1. rujna ne smiju biti dostupni potrošačima niti korišteni u salonima.
Zbog toga Komora poziva obrtnike da se što prije prilagode novim propisima i na vrijeme povuku proizvode sa zaliha. Naglašavaju kako se svi proizvodi s TPO-om moraju do navedenog roka ukloniti iz upotrebe i zbrinuti u reciklažnim dvorištima.
Oni koji ne prilagode poslovanje mogli bi se suočiti s regulatornim posljedicama.