U Velikoj Gorici je svečano otvoren maloprodajni lanac STOP SHOP koji kroz svoju raznoliku ponudu objedinjuje kvalitetu i pristupačnost na jednom mjestu. Šesti hrvatski STOP SHOP otvoren je u šestom najnaseljenijem gradu u Hrvatskoj te je tako i Velika Gorica nakon Osijeka, Valpova, Ludbrega, Našica i Kaštel Sućurca dobila svoju maloprodajnu shopping oazu. Novi STOP SHOP ima 12 trgovina i caffe bar, a sa svojih nešto više od 8,500 m2 i bogatom ponudom zakupaca zadovoljit će potrebe svih posjetitelja. Artikli široke namjene – odjeća, obuća, kućne potrepštine, oprema za djecu, artikli za kućne ljubimce, samo su dio asortimana koji kupce očekuje u novom STOP SHOP-u. Osim gradonačelnika Grada Velike Gorice, Krešimira Ačkara, svečanom otvorenju prisustvovao je i gospodin Joško Piteša, predstavnik STOP SHOP-a za Hrvatsku, kao i predstavnici zakupaca te brojni gosti i kupci koje je povodom otvorenja dočekao niz pogodnosti i zabavnih aktivnosti za najmlađe. Svečano otvorenje prigodno su uveličali i Turopoljski banderijalci te Folklorni ansambl Turopolje.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP Velika Gorica – foto: Fulir studio
– Iznimno mi je zadovoljstvo što smo upravo u Velikoj Gorici otvorili do sada najveći STOP SHOP u Hrvatskoj. Istaknuo bih i simboliku vezanu uz ovaj maloprodajni park, koji je šesti u Hrvatskoj koji otvara naš brend, a sama Velika Gorica je upravo šesti najmnogoljudniji hrvatski grad. Dobra prometna povezanost te veliki parkirališni prostor karakteristike su i našeg novog STOP SHOP-a Velika Gorica, kao i ostalih maloprodajnih parkova našeg brenda. Naša usmjerenost je jasna – štedljivi, pametni kupci koji cijene pristupačnost i praktičnost, a koji će u okviru ponude naših zakupaca moći pronaći proizvode najrazličitije namjene. I ovaj je STOP SHOP maloprodajni park, kao i ostalih pet koji se nalaze u Hrvatskoj, lociran na odličnoj poziciji te se do njega lako dolazi iz svih dijelova grada Velike Gorice, ali i okolnih mjesta. Uvjeren sam kako će stanovnici Velike Gorice u novom trgovačkom središtu svog grada moći pronaći sve potrebno za sebe, svoje najmilije i svoj dom – istaknuo je Joško Piteša, Country Manager Operations za Hrvatsku, STOP SHOP.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP retail parka u Velikoj Gorici – foto: Petra Škrinjarić/Cityportal.hr
STOP SHOP je poznati brend maloprodajnih parkova koji predstavlja jasnu alternativu prenatrpanim, često skupim trgovačkim centrima u gradu. Riječ je o maloprodajnim parkovima koji uključuju privlačne i praktične brendove, a usredotočeni su na gradove srednje veličine. STOP SHOP Velika Gorica nalazi se u zapadnom dijelu grada, u Ulici kneza Ljudevita Posavskog 47, a od samog je centra udaljen svega 1,5 kilometara. Osim prepoznatljive arhitekture, ugostiteljskog objekta, zelenih površina i igrališta, STOP SHOP Velika Gorica kupcima nudi mogućnost kupovine u sljedećim trgovinama: KiK, Posteljina.hr, Plodine, Pepco, NKD, Deichmann, Sinsay, Optika Anda, New Yorker, DM, ZOO City i Hervis, kao i opuštanje u caffe baru YES.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP Velika Gorica – foto: Fulir studio
– Dragi moji Velikogoričani, dragi prijatelju Joško, poštovani predstavnici STOP SHOP-a, ovdje danas uistinu imamo sadržaj kakav u našem gradu još nismo imali. Iz tog razloga se zahvaljujem svim predstavnicima STOP SHOP-a što su odabrali upravo naš grad za ovakvu investiciju. Sjećamo se svi kako je ovaj dio grada izgledao do unazad godinu dana, a kako lijepo on danas ovdje izgleda. Po posjećenosti, usudio bih se reći da je ovo otvorenje bilo pun pogodak. Nadam se i dalje, gospodine Joško Piteša i cijenjeni predstavnici STOP SHOP-a, dobroj i plodonosnoj suradnji za dobrobit svih naših sugrađana. Svima vam želim dobru i lijepu zabavu danas i želim da ovaj STOP SHOP maloprodajni park služi svima nama kako bi kvaliteta života u našoj Velikoj Gorici bila onakva kakvu zaslužujete, a to je ona na najvišem nivou – povodom službenog otvorenja je istaknuo gradonačelnik Grada Velike Gorice, Krešimir Ačkar.
27.10.2022. – Velika Gorica – Otvorenje STOP SHOP retail parka u Velikoj Gorici – foto: Petra Škrinjarić/Cityportal.hr
Ovakav koncept maloprodajnih parkova privlači praktične lokalne dobavljače, a kupcima daje dovoljno vremena za uživanje u opuštenom iskustvu pristupačne kupovine, kao i obavljanju drugih svakodnevnih aktivnosti. STOP SHOP je na hrvatsko tržište ušao krajem 2018. godine i od tada ne prestaje širiti svoje poslovanje. Analize tržišta pokazale su potrebu za otvaranjem više od 20 dodatnih STOP SHOP lokacija u Hrvatskoj s ciljem donošenja pristupačne ponude prilagođene svim dobnim skupinama u manjim mjestima te otvaranja novih radnih mjesta za lokalno stanovništvo. STOP SHOP Velika Gorica najveći je maloprodajni park ovog brenda u Hrvatskoj, a do kraja godine u planu je otvorenje još jednog parka, onog u Gospiću.
Hrana u Hrvatskoj u prosjeku je 3,7 % skuplja nego u Europskoj uniji, pokazuju podaci Eurostata. Iako su 2021. cijene hrane i bezalkoholnih pića bile 5 % niže od europskog prosjeka, u međuvremenu je došlo do porasta koji Hrvatsku sada svrstava među skuplje članice Unije, prenosi Poslovni.hr. Niže cijene hrane bilježe zemlje poput Njemačke, Italije, Nizozemske, Španjolske i Slovenije.
Suprotan trend bilježe energenti. Cijene energije za kućanstva u Hrvatskoj lani su bile na 55 % prosjeka Europske unije, što znači da su bile oko 45 % niže od prosjeka. I nakon novog, postupnog smanjenja državnih subvencija, energenti bi trebali ostati približno 40 % ispod razine cijena u Uniji.
Inflacija u Hrvatskoj u kolovozu je iznosila 4,1 % prema nacionalnom indeksu potrošačkih cijena, odnosno 4,6 % prema harmoniziranom indeksu koji se koristi u usporedbama unutar EU. Prosječna inflacija u Europskoj uniji u istom je razdoblju bila 2 %. Glavni pokretači rasta cijena u Hrvatskoj ostaju hrana i usluge, koje zajedno čine oko 90 % ukupnog povećanja troškova života.
Analitičari očekuju da bi u posljednjem kvartalu godine inflacija mogla usporiti zbog učinka tzv. baznog razdoblja i slabije domaće potražnje. Dodatno, značajna konvergencija cijena prema europskom prosjeku u proteklim godinama mogla bi ublažiti daljnje pritiske na rast.
Uz hranu, skuplje su i druge kategorije potrošnje. Potrošačka elektronika u Hrvatskoj stoji 10,7 % više od prosjeka EU, a komunikacijske usluge 11 % više. Restorani i hoteli cjenovno su još nešto ispod prosjeka Unije, ali se posljednjih godina brzo približavaju toj razini i sada zaostaju tek četiri do 5 %.
Cijene energenata na tržištu već neko vrijeme pokazuju stabilizaciju, a postupno ukidanje državnih potpora provodit će se u dva koraka – prvi počinje sada, a učinak će se vidjeti krajem godine. Vlada i dalje zadržava mjere za najranjivije skupine, dok se za ostala kućanstva očekuje blago povećanje računa za struju i plin. U tri godine iznadprosječne inflacije Hrvatska je došla na 76,3 % prosjeka EU po općoj razini cijena dobara i usluga za potrošnju kućanstava, dok je 2021. bila na oko 71 %.
Obrtnička komora Zagreb obilježila je svoj Dan dodjelom priznanja obrtnicima s područja Zagreba i Zagrebačke županije te institucijama i pojedincima koji doprinose razvoju obrtništva. Najvišu nagradu “Zlatna statua” dobio je Rajko Tomić, vlasnik obrta EMP USLUGE iz Udruženja obrtnika Ivanić-Grad. Svečanost su pratili predstavnici lokalne i državne vlasti, uključujući zamjenika župana Ervina Kolareca i državnog tajnika Ivu Milatića.
Kolarec je istaknuo iznimne rezultate obrtnika. “Zagrebačka županija značajna sredstva može ulagati u infrastrukturu, zdravstvo, poljoprivredu, školstvo i društvo općenito, ali i dio toga vratiti poduzetnicima kroz bespovratne potpore i ulaganje u poduzetničke zone”.
Foto: Zagrebačka županija
Uz “Zlatnu statuu”, dodijeljene su i druge nagrade. “Zlatnu plaketu” dobio je Boris Mužek (UO Velika Gorica), dok je nagrada “Zlatni krug” pripala Gradu Ivanić-Gradu, Ankici Torbar (UO Jastrebarsko) i Dariu Frangenu (UO Velika Gorica). Obrtnici Josip Badrov, Božica Predavec i Bruno Kovačić nagrađeni su “Zlatnom diplomom”, a “Srebrnom diplomom” pohvaljeni su Ivo Kesedžić, Anica Vrbnjak, Sanja Kozlina, Ivica Panjkrc, Damir Pustaj i Željkica Mirt.
Mladi obrtnici koji pokazuju potencijal za daljnji razvoj obrtničkog sektora, Klara Mandić, Matea Mesić i Marko Antolković, primili su priznanje “Mladi obrtnik”. Obrtu “Izletište Suhina” dodijeljeno je priznanje “Najstariji obrt” za dugogodišnje uspješno poslovanje, dok su Matea Bilić i Gojko Jelača prepoznati kao “žena obrtnica” i “obrtnik branitelj”.
Foto: Zagrebačka županija
“Obrtništvo ima budućnost, drago mi je da mladi i djeca vide svoje buduće zanimanje upravo u obrtima. U društvu se danas jasno vidi kako nije sramota raditi obrtničke poslove i da se isplati živjeti od rada vlastitih ruku”, rekao je predsjednik OKZ-a, Antun Trojnar.
Državni tajnik Milatić podsjetio je da u Hrvatskoj trenutno djeluje oko 132 tisuće obrta te istaknuo važnost stipendija i podrške mladim obrtnicima. “Nema gospodarstva bez jakog obrtništva”, zaključio je.
VS centar Štarkelj otvorio je vrata modernog, multifunkcionalanog prostora na 900 m², u kojem je smješten prvi prodajni salon Jawa motocikala u Hrvatskoj veličine 60 m², a čime je postao ekskluzivni uvoznik i predstavnik Jawa motocikala za Hrvatsku.
Na adresi Jankovićeva ulica 26 u Mičevcu u ponudi je 8 modela, među kojima se posebno ističu:
Perak i Bobber, namijenjeni mlađim generacijama vozača
Jawa 350 CL, pravi klasik i hommage nekadašnjoj legendi
te Jawa 400 Geeny, moderan urbani naked
Motocikli Jawa predstavljaju povijest koja traje gotovo stotinu godina, o tradiciji koja je oblikovala generacije vozača, i o legendi koja je uvijek bila simbol slobode, izdržljivosti i duha avanture.
Svečanom otvorenju prisustvovali su Milan Prochazka, komercijalni direktor za prodaju Jawa motora za EU, Sanja Erbida i Stevica Lukić, predstavnici Jawe za Sloveniju, kao i Neven Karas zamjenik gradonačelnika Grada Velike Gorice, te direktor i vlasnik VS-centra Štarkelj – Fran Štarkelj.
„VS- centru Štarkelj izuzetna je čast što može tu legendu dovesti ovdje, u Hrvatsku. Biti ekskluzivni uvoznik znači veliku odgovornost, ali i ogromnu priliku – da spojimo bogatu tradiciju marke Jawa s ljubavlju i strašću koju hrvatski motoristi već dugo gaje prema vožnji i slobodi.“– ističu iz VS centra Štarkelj čija vizija nije samo prodavati motocikle, već i graditi zajednicu.
„Stojimo na početku jednog novog puta. I taj put ne gradimo sami već uz pomoć partnera, prijatelja, vjernih suradnika i, naravno, kupaca i korisnika– ljudi zbog kojih sve ovo i radimo. Želimo da ovaj prodajni centar postane mjesto susreta – mjesto gdje ćete pronaći ne samo motore, već i prijatelje, savjete, podršku i inspiraciju za nove avanture. Želimo biti dio priče na dva kotača.„ – poručio je vlasnik Fran Štarkelj.
Inače, Marka Jawa postoji od 1929. godine, kada je malo tko mogao predvidjeti da će ta marka ostaviti toliko dubok trag u svijetu motociklizma. Jawa je osvojila srca milijuna vozača širom svijeta – od Europe pa sve do Azije, Afrike i Južne Amerike.
Kada vozite Jawu, ne vozite samo stroj. Vozite strast, slobodu i san – vozite tradiciju dugu gotovo jedno stoljeće.
Jawa u Hrvatskoj je sinonim za kvalitetu, pouzdanost i užitak vožnje, koju krasi provjerena tehnologija, povoljne i pristupačne cijene te dvogodišnje jamstvo, što ove motocikle čini izuzetno atraktivnim izborom za hrvatsko tržište.
To su motorkotači koji pričaju priče: o putovanjima, o slobodi, o prijateljstvu, i o nezaboravnim trenucima na cesti…a od sada ih možete naći u neposrednoj blizini Velike Gorice, na dohvat ruke, za sve željne posebnog doživljaja vožnje ove legende na dva kotača.
U razdoblju od ljeta 2024. do ljeta 2025. sat rada poskupio je u svakoj državi članici Europske unije. Prema podacima Eurostata, rast je posebno snažan u istočnom dijelu kontinenta, dok su najveće ekonomije zabilježile skromne pomake. Kako prenosi Poslovni.hr, Hrvatska je s povećanjem od 9 % iznad europskog prosjeka, koji iznosi 4,1 %.
Predvodnica rasta je Bugarska, gdje je cijena sata rada skočila za 13,4 %. Slijede Mađarska s 11 % i Rumunjska s 10,4 %, a dvoznamenkasti rast bilježe i Estonija (10,3 %) te Grčka (10,1 %). U istu skupinu s visokim rastom ulazi i Hrvatska, pod ruku s Poljskom (9,5 %), Litvom (9,4 %) i Slovačkom (9,1 %).
S druge strane, zapadne zemlje bilježe daleko skromnije rezultate. Njemačka je imala rast od 3,8 %, Italija i Španjolska po 3,4 %, a Francuska je završila na dnu ljestvice sa samo 1,4 %.
Sat rada u Hrvatskoj poskupljuje znatno brže od europskog prosjeka, a zemlja se u ovom pogledu svrstava uz bok istočnim susjedima koji bilježe veće pomake od svojih zapadnih partnera.
Raspisan je 66.500 eura vrijedan javni poziv za dodjelu županijskih potpora manifestacijama u vezi s poduzetništvom, zajedničkog nastupa poduzetnika na manifestacijama u Hrvatskoj ili inozemstvu te za organizaciju jubilarnih obljetnica udruženja obrtnika s područja županije u 2025. godini.
Pravo na potporu mogu ostvariti udruženja obrtnika, Hrvatska gospodarska komora, Hrvatska obrtnička komora, Gospodarska komora Zagreb i Obrtnička komora Zagreb.
Maksimalni iznos potpore koji se može ostvariti za organizaciju manifestacije iznosi 10.000 eura, za organizaciju zajedničkog nastupa poduzetnika 4.000 eura a za organizaciju jubilarne obljetnice 7.000 eura.
Dobiveni novac može se koristiti za zakup, uređenje i opremanje izložbenog prostora, izradu promidžbenih materijala, izradu web stranica manifestacije, medijsko oglašavanje, troškove voditelja, popratnog kulturno umjetničkog i stručnog programa te druge troškove neposredne organizacije.
Sredstva su osigurana u Proračunu Zagrebačke županije a dodjeljuju se putem Upravnog odjela za gospodarstvo i fondova Europske unije. Za razliku od prošle godine, iznos je povećan za 16.500 eura.
Natječaj je otvoren do 28. studenoga ili do iskorištenja sredstava.
*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom