Povežite se s nama

Vijesti

FOTO Kurija Modić Bedeković zvijezda modne kampanje dizajnera Zorana Mrvoša

Dizajner je odabrao lokaciju na prijedlog TZ Zagrebačke županije, koja tako i kroz ovaj modni događaj dodatno predstavlja destinaciju i promovira zaštićene lokalitete turopoljskog kraja i Zagrebačke županije.

Objavljeno

na

Modni dizajner, Zoran Mrvoš, u suradnji s Turističkom zajednicom Zagrebačke županije, u zelenoj oazi kurije Modić Bedeković u Donjoj Lomnici, snimio je modnu kampanju za novu kolekciju kojom najavljuje svoj veliki povratak na modnu scenu njegujući i dalje svoj dobro poznati monokromatski stil. Lokaciju je odabrao na prijedlog TZ Zagrebačke županije, koja tako dodatno predstavlja
destinaciju i promovira zaštićene lokalitete turopoljskog kraja i Zagrebačke županije.

Foto: Modni dizajner Zoran Mrvoš odlučio je kampanju za veliki povratak na scenu snimiti u kuriji Modić Bedeković/TZZŽ

Foto: Snimanje modne kampanje dizajnera Zorana Mrvoša u kuriji Modić Bedeković/TZZŽ

Mrvoš se vraća nakon dužeg izbivanja s modne scene, a kako se prije par godina odselio s gradskog asfalta u idilično seosko okruženje, izbor naše drvene turopoljske ljepotice, kao i glavna fotografija koja će na neki način biti posveta sestrama Bedeković, sjajno su se uklopili u čitavu priču.

– Prije tri godine sam se odselio izvan grada, taj tempo mi je postao neprihvatljiv, pa mi je bila želja snimiti kampanju upravo na nekoj lokaciji ovog tipa. Direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije, Ivana Alilović, mi je predložila ovu lokaciju i kad sam je obišao, oduševio sam se. Još više me oduševila priča o dvije sestre koje su živjele u kuriji, pa će fotografija koja će nositi kampanju biti rekonstrukcija njihove fotografije. Lokacija zorno prikazuje sve ono što i sam njegujem, a to je jednostavnost, prirodnost, jasne linije. Ovo je kraj u kojem je i moj dom. Kolekcija će biti monokromatska, s nekim muškim elementima na ženski način, nosivo, samoodrživo, moderno, nešto što je iskoristivo. Jedna odjevna kombinacija za sve prigode i sve sezone. Bez ograničenja, odlučno i sa stavom. To je nota koju sam htio postići i vjerujem da će žene upravo to znati i prepoznati – otkrio nam je dizajner Zoran Mrvoš. Do sada sam uvijek koristio neke moderne, zatvorene prostorije, a ovo je sad kao neki novi početak – rekao nam je Mrvoš.

Foto: Snimanje modne kampanje za novu kolekciju Zorana Mrvoša u kuriji Modić Bedeković /G.Kiš, Ciytportal.hr

Turistička zajednica Zagrebačke županije ovom modnom kampanjom dodatno predstavlja destinaciju i promovira zaštićene lokalitete turopoljskog kraja i Zagrebačke županije, ali i pokazuje kako se, osim predivnih prirodnih ljepota, eno i gastro bogatstava, u Zagrebačkoj županiji kriju i modni biseri koji upravo iz ovoga kraja crpe svoju inspiraciju.

– Zadaća naše turističke zajednice je promocija destinacije, a ovime promoviramo zaštićene lokacije mog Turopolja na kojima se njeguje kultura drvenih, plemićkih kurija koje pokazuju da se ovdje nekada drugačije živjelo. Želja nam je rekonstrukcijom fotografije sestara Bedeković pokazati da se može spojiti nespojivo, promocija destinacije, mode, turizma sa željom da destinacija bude što vidljivija, konkurentnija i drugačija. Ovakvim pričama dajemo poučak kako raditi održivi turizam u cjelokupnoj destinaciji. Mrvoš će otvoriti i showroom u samom centru Velike Gorice, jer želja nam je privući u naš kraj i ciljne skupine grada Zagreba i ovako velika imena koja stvaraju modne priče. Svakako nam je želja istaknuti još posebnih destinacija u Turopolju, očekujemo tijekom festivala Via Vino promociju našeg čardaka i područje Turopoljskog luga, a u mjesecu listopadu ćemo pojačati i promociju tartufarenja – istaknula je direktorica TZ Zagrebačke županije, Ivana Alilović.

Foto: Direktorica TZ Zg.županije, Ivana Alilović i modni dizajner Zoran Mrvoš, na snimanju modne kampanje u kuriji Modić Bedeković u D.Lomnici/G.Kiš, Ciytportal.hr

Foto: Slavne turopoljske štrukle ‘The Kurije’/TZZŽ

Otvorenje showrooma modnog dizajnera Zorana Mrvoša u Velikoj Gorici, u zoni kod Tuđmanovog parka, možemo očekivati nakon 26.rujna, kada će njegova nova kolekcija biti i službeno predstavljena na modnoj reviji u Zagrebu.

Za svoj veliki come back Mrvoš je odabrao vrhunski tim – fotograf modne kampanje je Marko Grubišić, za make up je zadužena Sanja Agić, a za frizure Ivan Pervan. A kako na ovom modnom događaju brojna ekipa i okupljeni novinari, fotografi i snimatelji ne bi ostali praznog želuca, nisu izostale ni slavne turopoljske štrukle ‘The Kurije‘.

Foto: Sestre Bedeković/TZZŽ

Foto: Modni dizajner Zoran Mrvoš, u suradnji s TZ Zg. županije, snimio modnu kampanju za novu kolekciju u kuriji Modić Bedeković u D.Lomnici/G.Kiš, Ciytportal.hr

Naslovna fotografija: Direktorica TZ Zg.županije, Ivana Alilović i modni dizajner Zoran Mrvoš/TZZŽ

Vijesti

Objavljeni novi podaci: Sve manje Hrvata se smatra siromašnima

Iako je Hrvatska i dalje iznad prosjeka Europske unije, udio građana koji se subjektivno smatraju siromašnima pao je na najnižu razinu dosad.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj se 19,8 % građana u 2024. godini subjektivno smatra siromašnima, što je manje nego prethodnih godina, ali i dalje iznad prosjeka Europske unije. Objavljeni podaci pokazuju kako se situacija mijenja sporije nego u nekim drugim članicama, no trend je posljednjih deset godina jasan.

Usporedba s 2015. godinom otkriva drastičan pomak, piše N1. Naime, tada je više od polovice stanovnika, čak 54,4 %, izjavilo da se osjeća siromašno. Od tada taj udio kontinuirano pada, a 2024. je zabilježena najniža razina dosad.

Među državama Europske unije najveći udio građana koji se osjećaju siromašnima bilježi Grčka, čak 66,8 %. Slijede Bugarska s 37,4 % te Slovačka s 28,7 %. Na suprotnom kraju ljestvice nalaze se Nizozemska i Njemačka, u kojima tek 7,3 % stanovnika sebe smatra siromašnima.

Uz subjektivnu percepciju, objavljeni su i pragovi rizika od siromaštva za 2024. godinu. Za jednočlano kućanstvo iznosili su 7.407 eura godišnje, dok je prag za kućanstvo s dvije odrasle osobe i dvoje djece mlađe od 14 godina postavljen na 15.554 eura.

Nastavite čitati

Moja županija

Zagrebačka županija rekorder u ulaganjima u javni prijevoz, evo o kojim se brojkama radi

Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Objavljeno

na

Objavio/la

Zagrebačka županija izdvojila je najviše sredstava u Hrvatskoj za sufinanciranje javnog prijevoza u 2024. godini, a uz to bilježi i jedan od najvećih godišnjih porasta ulaganja. Prema analizi konsolidiranih proračunskih izvješća, Županija je za prijevoz izdvojila nešto više od 5 % proračuna te gotovo 38,5 eura po stanovniku, što je svrstava u sam vrh po ulaganjima.

Prema izvještaju portala Župan.hr, ulaganja se ponajprije odnose na mjere koje olakšavaju prijevoz učenika, studenata, umirovljenika i ostalih putnika. Sufinanciranje prijevoza srednjoškolaca provodi se u suradnji s državom, koja i dalje pokriva 75 % cijene međumjesnih karata za učenike koji putuju više od pet kilometara. Osim toga, Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Zagrebačka županija dio je i razgovora o uvođenju integriranog prijevoza na širem zagrebačkom području, u suradnji s Gradom Zagrebom i Krapinsko-zagorskom županijom. Plan predviđa jedinstvenu tarifnu uniju te usklađivanje voznih redova ZET-a, HŽ-a i privatnih prijevoznika, što bi građanima omogućilo jednostavnije i brže kombiniranje različitih vrsta prijevoza.

Ulaganja koja su vidljiva u ovogodišnjem proračunu prate i nacionalni trend jačanja javnog prijevoza. Čak 16 županija povećalo je sredstva za ovu namjenu, a devet ih izdvaja više od 2 % proračuna.

Ovakav porast izdvajanja prati i niz državnih i lokalnih inicijativa, uključujući i pilot-projekte poput besplatnog prijevoza vlakom za učenike, studente i umirovljenike, koji se nastavlja do kraja 2025. godine. Županija sudjeluje i u širenju mreže javnog prijevoza koja uključuje suradnju s privatnim i državnim prijevoznicima te sve veću usmjerenost na usklađivanje linija između županija.

Nastavite čitati

Vijesti

FOTO Predavanjem u Velikoj Mlaki obilježen Svjetski dan šećerne bolesti 2025.

Objavljeno

na

Objavio/la

Svjetski dan šećerne bolesti 2025. obilježen je u Velikoj Mlaki edukativnim i zanimljivim predavanjem koje je organiziralo Društvo žena Velika Mlaka (predsjednica Ivana Andrić Penava) u suorganizaciji s Udrugom VG Dijabetičar Velika Gorica.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Predavanje je održala dr. Zrinka Mach, doktorica znanosti, predsjednica Hrvatskog društva za kronične bolesti (HDKB). Doktorica Mach je naglasila, između ostalog, da simptomi šećerne bolesti nisu vidljivi dok indeks šećera ne bude viši od deset. Zato diabetes i zovu ”tihim ubojicom”, a u suvremenom dobu ljudi se ponašaju upravo onako kako je tu bolest teško izbjeći. Ne poklanja se dovoljno pozornosti prevenciji, zdravim životnim navikama, tjelesnoj aktivnosti. Zato i ne čudi podatak da je 65% populacije u Hrvatskoj pretilo, a da se samo 20% posvećuje tjelesnoj aktivnosti.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

VG Dijabetičar predstavljali su predsjednica Marica Varjačić, Mira Rakarić i Darko Salopek.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Svjetski dan šećerne bolesti (engl. World Diabetes Day) obilježava se svake godine 14. studenoga , na dan rođenja Sir Fredericka Bantinga, jednog od otkrivača inzulina 1921. godine. Tema razdoblja 2024.-2025. je ”Šećerna bolest i dobrobit”, a ovogodišnji naglasak stavljen je na šećernu bolest na radnom mjestu.

Diljem svijeta sedam od deset odraslih osoba koje žive sa šećernom bolesti, odnosno oko 412 milijuna ljudi , nalazi se u radnoj dobi. Za mnoge zaposlenike dijabetes predstavlja svakodnevnu stvarnost, no na radnom mjestu on često postaje izvor stresa, stigme i nesigurnosti. (Hrvatski zavod za javno zdravstvo).

Galerija fotografija

Nastavite čitati

Vijesti

Dio Velike Gorice sutra bez vode, saznajte gdje

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pexels.com

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu, u sklopu zamjene cjevovoda, sutra u subotu 15. studenoga, dio Velike Gorice ostat će bez vode. Obustava je najavljena od 8 do 12 sati.

Vode neće biti u Ulici Matice Hrvatske, na dionici od rotora na raskrižju sa Slavka Kolara do raskrižja s Kurilovečkom ulicom.

Iz VG Vodoopskrbe poručuju da će se, u slučaju lošeg vremena, radovi i obustava vode prebaciti na sljedeći dan.

Nastavite čitati

Vijesti

Kreće kampanja za pravilno odvajanje otpada – analiza otkrila ozbiljan problem u spremnicima

Analiza miješanog otpada otkrila da većina sadržaja zapravo pripada reciklažnim spremnicima…

Objavljeno

na

VG Čistoća pokrenula je kampanju za pravilno odvajanje otpada nakon što je analiza nekoliko spremnika miješanog komunalnog otpada pokazala da se čak 62 % odloženog materijala moglo reciklirati. Kontrola je provedena kako bi se utvrdilo koliko se građani pridržavaju pravila odvajanja i kakav je stvarni sastav otpada u spremnicima.

Prema rezultatima analize, 38 % sadržaja čini otpad koji se ne može reciklirati i spada isključivo u miješani komunalni otpad. No većina pronađenog otpada , točnije 62 %, zapravo pripada kategorijama koje bi se trebale odlagati u posebne spremnike. Najviše je evidentirano biootpada, ali i značajne količine plastike, papira te tekstila.

“Cilj je osvijestiti kako pravilno odvajanje otpada smanjuje ukupne troškove odvoza, doprinosi čišćem okolišu i produljuje vijek trajanja odlagališta”, poručuju iz VG Čistoće.

Kontrola svih obuhvaćenih linija još je u tijeku, a rezultati će biti objavljeni do kraja studenoga. “Krenuli smo s kampanjom, a vaš doprinos je ključan”, zaključuju.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno