Povežite se s nama

Vijesti

‘Dok su Lijevi Štefanki bili prva linija fronta, bilo je 10 do 12 autobusa na dan’

Loša prometna povezanost i nedostatak razvojne vizije potiču mlade ljude na odlazak iz ruralnih krajeva

Objavljeno

na

Gradska organizacija HSS-a Velike Gorice u svom priopćenju upozorila je odgovorne na problem mještana Lijevih Štefanki. Kako kažu, ljudi su prisiljeni pješačiti kilometrima do prve autobusne stanice, a oni sretniji do Žužić Brda voze se u traktorskim prikolicama. Priopćenje prenosimo u cijelosti. 

“Ukidanje autobusne linije Lijevi Štefanki – Velika Gorica izazvalo je veliko nezadovoljstvo među mještanima ovog naselja smještenog uz lijevu obalu Kupe. Ljudi su prisiljeni pješačiti kilometrima do prve autobusne stanice, a oni sretniji do Žužić Brda voze se u traktorskim prikolicama. Vrijeme kao da se vratilo unazad.

Mještane Lijevih Štefanki posjetio je i s njima porazgovarao čelnik goričkih HSS-ovaca Štefan Stanešić. Podržao je njihove zahtjeve i pozvao sve odgovorne da učine sve što je u njihovoj moći da se što prije pronađe rješenje za ovaj problem, a naročito načelnika Općine Pokupsko Božidara Škrinjarića i župana Zagrebačke županije Stjepana Kožića.

‘Moj otac je rođen u ovom mjestu smještenom uz prekrasnu Kupu i osobno sam jako vezan uz Lijeve Štefanke te suosjećam s mještanima koji su se našli u ovom problemu ni krivi ni dužni.  Za vrijeme rata bilo je 10 do 12 autobusnih linija dnevno, a mjesto se nalazilo na prvoj crti obrane Hrvatske i grada Zagreba. Nakon 27 godina ovo mjesto ostalo je bez autobusne linije, što je sramotno’, istaknuo je Štefan Stanešić, predsjednik Gradske organizacije HSS-a Velika Gorica.

Zbog nedostatka radnih mjesta i propale poljoprivrede ovaj kraj izrazito je izložen depopulaciji, a ovakvi potezi samo pospješuju ionako lošu i zabrinjavajuću situaciju. Stočarstvo po kojem je nekad ovaj prostor bio poznat zamrlo je. Nekad je svako domaćinstvo u štali imalo i do desetak grla stoke, ali to je sada samo povijest.

Loša prometna povezanost i nedostatak razvojne vizije potiču mlade ljude na odlazak iz ruralnih krajeva. Poražavajuće je to što se obitelji razdvajaju, roditelji su prisiljeni svoju djecu upisivati u učeničke domove. Nakon završenog srednjoškolskog obrazovanja ili fakulteta rijetki se vraćaju u svoj kraj pa područja prepuna prirodnih ljepota polako ali sigurno ostaju bez svojih žitelja.”

Sport

SVJETSKA LIGA Franka Jerkin osvojila povijesnu klupsku medalju!

U konkurenciji više od 3.200 natjecatelja iz čak 78 zemalja svijeta, Karate klub Velika Gorica iz Poreča se vratio s broncom.

Objavljeno

na

Najprestižnije karate natjecanje za mlađe uzraste – Svjetska liga mladih (Youth League) pod okriljem Svjetske karate federacije, u Poreču je okupilo više od 3.200 natjecatelja iz čak 78 zemalja svijeta, među kojima su nastupali i naši gorički karatisti, njih 11 u svim dobnim kategorijama.

Inače, ovo je jedan od pet najjačih turnira, namijenjenih dobnim kategorijama mlađih kadeta do mlađih seniora.

Katja Braica, koja iz godine u godinu na turnirima Youth League bilježi odlične nastupe, ovoga puta je završila na visokom 9. mjestu, a do 2. i 3. kola došli su i Vito Hulina te Ema Jukić, no njihovi protivnici u nastavku nisu uspjeli doći do završnice, pa tako nisu imali mogućnost za repasaž.

Povijesni trenutak imala je Franka Jerkin, koja je u kategoriji U14 -47 kg osvojila broncu – prvu medalju kluba na Svjetskoj ligi mladih!

Franka je tijekom cijelog natjecanja pokazala iznimnu tehničku i taktičku zrelost, mirnoću i borbenost, a njezin put do odličja bio je impresivan, pobijedivši suparnice iz Irske, Francuske, Italije i Hrvatske, zatim gubi od Njemačke, te pobjeđuje Ukrajinu u repasažu za broncu.

Ovim velikim rezultatom Karate klub Velika Gorica uspješno je zaključio sezonu i odlazi na zasluženi ljetni odmor. Fokus sada seli na pripreme za izborne turnire za Europsko prvenstvo, koji počinju već u rujnu.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Klimakomore, hidraulika u sustavu grijanja, solari – Zelinska osnovna škola korak do EU standarda

Radovi na energetskoj obnovi idu planiranom dinamikom.

Objavljeno

na

U tijeku je energetska obnova OŠ Dragutina Domjanića u Svetom Ivanu Zelini, zajedno sa sportskom dvoranom, a radovi napreduju planiranom dinamikom. Na zgradi škole zamijenjeno je krovište i postavljeni su solarni paneli, kao dio buduće solarne elektrane koja će zgrade opskrbljivati električnom energijom.

Trenutačno se na sportskoj dvorani mijenja krovište, dok je zgrada već dobila toplinsku izolaciju vanjskih zidova, nakon koje će uslijediti završna obrada i izvedba dekorativne žbuke.

Foto: Dražen Kopač

– Ovime će škole imati znatne uštede energije za 54,5 posto što rezultira i smanjenjem računa režija. Ne smijemo zaboraviti ni ekološke prednosti projekta, jer će emisije CO2 biti smanjene za više od 90 posto – objasnio je župan Stjepan Kožić i dodao da je u prostorijama škole postojeća rasvjeta zamijenjena energetski učinkovitijom, LED rasvjetom.

Energetska obnova, uz ostalo, obuhvaća i ugradnju dizalica topline, ugradnju mehaničke ventilacije s rekuperatorima zraka te, u sportskoj dvorani, ugradnju opreme za hidraulično uravnoteženje sustava grijanja, ugradnju klimakomora i solarnog sustava za pripremu tople vode.

Foto: Dražen Kopač

Vrijednost projekta energetske obnove je 5 milijuna eura. Iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti dobiven je iznos od 2,51 milijun eura, dok je preostali iznos osigurala Zagrebačka županija, osnivač škole.

–I u budućnosti ćemo imati ovakvih investicija na školskoj infrastrukturi, kao i dogradnju škola radi postizanja jednosmjenske nastave. To je naš cilj u postizanju europskog standarda uvjeta obrazovanja – dodao je župan.

Podsjećamo da je na području Zagrebačke županije u tijeku ciklus energetskih obnova šest objekata vrijednih 17,5 milijuna eura. Uz OŠ Dragutina Domjanića sa sportskom dvoranom,  novo energetsko ruho dobit će i ispostave Doma zdravlja u Samoboru i Ivanić Gradu, županijska upravna zgrada i OŠ Đure Deželića u Ivanić Gradu te SŠ Dragutina Stražimira i u Svetom Ivanu Zelini.

Spomenutom iznosu dodajmo i financiranje novih projekata energetske obnove ukupne vrijednosti 4 milijuna eura a riječ je o zgradi Doma zdravlja u Velikoj Gorici i OŠ Jakovlje, od čega će NPOO pokriti većinu troškova.

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

Kultura

Galerija Trumbetaš poziva neafirmirane izlagatelje

Natječaj otvoren za manje poznate likovnjake – iskoristite priliku!

Objavljeno

na

Galerija Trumbetaš koja djeluje pri Pučkom otvorenom učilištu Velika Gorica raspisala je natječaj za izlaganje u 2026. godini, usmjeren prema izlaganju neafirmiranih i manje afirmiranih likovnih umjetnika, likovnih amatera, ali i izložbama u organizaciji udruga te obrazovnih ustanova s područja grada Velika Gorica.

Umjetnici mogu podnijeti jedan prijedlog za izlaganje, a udruge, umjetničke organizacije, obrazovne ustanove maksimalno do tri prijedloga.

Natječaj je otvoren do 10. kolovoza.

Nastavite čitati

Najave

Malo jače poskupljenje – od sutra nove cijene goriva

Prvog dana srpnja posežemo dublje u džep.

Objavljeno

na

S prvim danom srpnja točit ćemo skuplje gorivo, doznaje RTL Danas.

Naime, prema najavama Vlade Republike Hrvatske od sutra bi eurosuper trebao koštati 1,45 eura (+0,03), eurodizel 1,38 eura (+0,08), dok će cijena plavog dizela biti 0,78 eura (+0,08).

Nove cijene vrijedit će sljedeća dva tjedna.

Nastavite čitati

promet

HAC od sutra mijenja popuste za ENC – priprema za novi i suvremeniji sustav naplate

Popust u kategoriji teških vozila ujednačit će se s lakim vozilima.

Objavljeno

na

Od 1. srpnja ove godine Hrvatske autoceste ujednačit će sve stimulativne popuste za ENC u cilju bolje ravnoteže i ujednačavanja popusta za sve ENC korisnike – stoji na njihovoj službenoj web stranici.

Naime, kako objašnjavaju, u posljednjih 20 godina cestarina za teška vozila nije se povećavala, niti su ta vozila bila uključena u sezonska povećanja cijena, za razliku od lakih vozila. Također, popusti za ovu kategoriju bili su znatno izdašniji.

Posljedično, teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture. Usporedbe radi, u Austriji i Sloveniji cestarine za istu skupinu vozila iznose znatno više po kilometru nego u Hrvatskoj. Cijena cestarine po kilometru za teretna vozila IV. skupine u Austriji iznosi 0,73 eura s PDV-om, a cestarina po kilometru za ovu skupinu vozila u Sloveniji iznosi 0,57 eura PDV-om. Na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta cestarina za IV. skupinu vozila i po kilometru iznosi 0,21 eura s PDV-om.

Upravo zato, Hrvatske autoceste pokreću mjere usklađivanja i ujednačavanja popusta za korisnike ENC uređaja. Ove izmjene predstavljaju korak prema pravednijem i održivijem sustavu naplate cestarine, unutar šireg investicijskog ciklusa te kao pripremu za novi i suvremeniji sustav naplate koji će ujedno odgovarati europskim standardima. Cilj je osigurati ravnotežu među korisnicima, ali i nastavak ulaganja u modernu, sigurnu i učinkovitu cestovnu infrastrukturu – obavještava HAC.

Laka vozila

Korisnicima lakih vozila (I.A, I. i II. skupina) popust na ENC  u pre-paidu (uplata na ENC račun) ostaje kao i do sada 21,74%. Ovim ujednačavanjem omogućit ćemo i korisnicima lakih vozila u post-paidu (koji su svoj ENC račun vezali uz platnu karticu) isti popust te će umjesto popusta od 13,04% i ovi korisnici dobiti popust od 21,74%. Ostaje isti i sezonski popust od 33,48 % za korisnike lakih vozila u pre-paid modelu koji se koristi u periodu od 1.11. do 31.3.

Foto: HAC arhiva

Teška vozila

I za teška vozila (III. I IV. skupina) ovim usklađenjem bit će ujednačeni popusti i u pre-paid i post-paid modelu i iznosit će 21.74%. Do sad je  popust za teška vozila u post-paid modelu (vezan uz platnu karticu i registarsku oznaku) iznosio 30,43%. Sezonski popust od 33,48 % za korisnike teških vozila u pre-paid modelu koji se koristi u periodu od 1.11. do 31.3. se ukida i ostaje 21,74%.

Euromisijski razredi

Osim ujednačenja ENC popusta revidiraju se i emisijski popusti.
Za EURO V i EEV popust se smanjuje s 5% na 3%,  a za EURO VI popust se smanjuje  s 12% na 7%. Ukida se emisijski popust za EURO IV.

Vozila EURO IV već dvije godine u europskim zemljama nemaju popust, ali ovim vozilima i dalje ostaje popust od 21,74% na ENC. Isto tako, vezano za smanjenje popusta za ERUO VI, podsjeća HAC, dodatni popust od 7% uveden je 1. travnja 2020. godine kao privremena mjera potpore tijekom krize uslijed pandemije. Cilj  emisijskih popusta je stimuliranje korištenja vozila s niskom ili nultom emisijom.

Nastavite čitati

Reporter 450 - 26.06.2025.

Facebook

Izdvojeno