Povežite se s nama

HOTNEWS

Dan kad je Gorica postala jednosmjerna! ‘Tog se dana našim ljudima život promijenio…’

Ove se nedjelje, 2. listopada, navršava 40 godina od uvođenja jednosmjernog prometa u Veliku Goricu. Autor idejnog rješenja tog projekta Ivan Mikulčić nije želio da ovaj dan prođe samo tako. Pa smo sjeli na kavicu kod Rojca…

Objavljeno

na

Takve stvari uvijek se rade u noći s petka na subotu, čisto da se ljudi do ponedjeljka barem malo naviknu na promjenu. I tog 2. listopada 1982. bila je subota. Malo nam je problem pričinjavalo to što je u tijeku bio “par-nepar” režim, pa su na benzinskoj na ulasku u Goricu, na uglu današnjeg parkinga iza Tržnog centra, ljudi u kolonama stajali do 5 ujutro, ali tu je policija odradila velik dio posla. I uspjeli smo, te noći krenuo je jednosmjerni promet kroz Veliku Goricu…

Tim riječima naše druženje s povodom, uz malu s mlijekom kod prijatelja Rojca, počinje Ivan Mikulčić. Čuveni velikogorički nogometni sudac, jedini iz našega grada koji je sudio jugoslavensku prvu ligu, ali i prometni stručnjak s posebnom ulogom u ovoj priči. I ponosni Goričanin koji nije želio da jedna ovakva obljetnica prođe nezapaženo.

– To je bila jako važna promjena u životu našega grada, šteta bi bilo propustiti reći da se 2. listopada obilježava 40 godina od trenutka kad je uveden prometni sustav kakav imamo i danas – govori nam gospon Mikulčić.

Ne bi mu se reklo, ali u životnom kalendaru su već 72 ljeta, što će reći da je u vrijeme dok se sve ovo događalo bi u ranim tridesetima.

– I prije nego što se o tome počelo službeno razgovarati, sjeo sam doma i dva-tri dana polako crtao kako bi to izgledalo. Gdje bi išla koja cesta, gdje semafori, gdje pješački prijelazi, gdje biciklističke staze… Sve to stavio sam na papir A3 formata i čekao pravi trenutak.

A on je ubrzo i došao. Kao što je do našeg stola u tom trenutku došao i gazda, Miljenko Rojc, pravi čovjek da nam dočara kako je to izgledalo u vrijeme dok se Zagrebačkom vozilo dvosmjerno, jer kuća mu je odmah tu, prvi red do ceste.

– Kako je bilo? Kao da smo živjeli na prikolici od kamiona! – slikovit je Rojc, kao i obično.

– Buka kamiona koji su ovuda jurili bila je nesnosna. Mi stanari znali smo nakon nekog vremena kad koji kamion prolazi, što vozi, a po tome smo i odlučivali kad ćemo ići spavati. Nema smisla ni lijegati u krevet prije nego prođu oni koji će te svakako probuditi… Sve u svemu, nepodnošljivo – objašnjava Rojc.

Ova je fotografija snimljena u svibnju 1982., nekoliko mjeseci kasnije ovako se automobili više nisu mogli mimoilaziti… Foto: Višnja Huzjak/Muzej Turopolja

 

Kako se radilo o ravnoj cesti, često su tu vozači znali nagaziti papučicu, velikom brzinom prolaziti kroz središte grada, a česte su bile i prometne nesreće, u nerijetkim slučajevima i sa smrtnim posljedicama. Problema su imali i autobusi, pa je ubrzo došlo do konsenzusa – nešto se po ovom pitanju mora promijeniti.

– Tadašnji načelnik općine Nikola Kovačević, vrlo odlučan i odrješit čovjek, okupio je ljude iz policije, ZET-a, a pozvao je i mene, koji sam u tom trenutku bio na funkciji šefa odsjeka za regulaciju prometa Grada Zagreba, u čijem sastavu je bila i općina Velika Gorica. Ljutio se, galamio, govorio da ništa ne radimo, a ja sam mu mirno odgovorio: “Ali ja već imam idejno rješenje, cijeli projekt…” Tu je i on malo zastao, iznenadio, možda malo i naljutio što sam to radio prije nego što je on to odobrio, ali dobro mu je došlo u pokretanju cijele te priče – prisjeća se Ivan Mikulčić.

U Zagrebu su se nerado odlučivali na velika ulaganja u “selske” općine, kako su tad nazivali sve okolne dijelove Zagreba, uključujući i Veliku Goricu, ali prezentacija ove priče, s gotovim rješenjem, ubrzo je prihvaćena. U proljeće 1982. krenuli su radovi, koji su do početka listopada bili u potpunosti završeni.

– U to se vrijeme iz Zagreba dolazilo jednim kolnikom, također dvosmjerno, i tako je bilo sve do ulaska u Podbrežnicu, gdje se po novome skretalo desno na današnju ulicu Matice Hrvatske, odakle se u dvije trake išlo sve do Sisačke. Postavili smo 11 novih semafora napravili nekoliko ugibališta za autobusne stanice, a najveći posao bio je posložiti sve oko tadašnje tržnice, danas Tržnog centra. Tu smo jedan manji park pretvorili u stanicu na koju i danas staju autobusi iz Zagreba, a zbog autobusa iz smjera Siska napravili smo iznimku i dodali treću traku, kako bi autobusi sa Sisačke mogli doći do kolodvora vozeći tih par desetaka metara u suprotnom smjeru. Sve druge opcije bile su neizvedive, iako smo zbog te trake morali ukloniti nekoliko stabla kestena – pojašnjava nam Mikulčić.

Do uspostave novog sustava autobusi iz Zagreba su išli do mjesta na kojem smo sjedili, do križanja na kojem je i kafić Rojc, pa danas “sakrivenim” odvojkom išli desno do današnje Matice Hrvatske, i zatim lijevo prema kolodvoru. Istim putem su se autobusi i vraćali. Uz jednosmjerni promet to se promijenilo, pa je uspostavljen model kojim autobusi voze i danas.

Odvojak kojim su nekad skretali autobusi danas je “sakriven” žardinjerama i nema prometnu funkciju

– Dio ljudi se bunio u početku, to je uvijek tako, jer vrijeme putovanja od točke A do točke B nekima se produžilo, ali ubrzo su svi shvatili da je ovaj model puno bolji. Pohvale smo dobili i od autobusnih prijevoznika, i od policije, jer smanjen je broj nesreća, ali i od običnih ljudi. Možda i najveće oduševljenje izazvala je biciklistička staza po Zagrebačkoj. Čak i oni koji dotad nikad nisu vozili bicikl sad su poželjeli isprobati novu stazu, provozati se Goricom, nastalo je malo biciklističko ludilo – sa smiješkom govori Mikulčić.

Nabraja gospon Ivan i brojne druge detalje, o kojima čovjek ne razmišlja u svakodnevnom životu, a svakako su bitni pri izradi jednog ovakvog plana. Dobili smo tako i prvi gorički zeleni val, budući da su to tad semafori radili bez ikakve koordinacije.

– Mislim da smo do tad imali četiri semafora, ali toliko loše posložena da su dva stalno bila ugašena. I na to su se ljudi neko vrijeme navikavali, s novih 11 semafora puno se toga promijenilo, pa je u prvo vrijeme znalo dolaziti i do zabuna, do lakših sudara… Ali opet kažem, novi ustroj prometa donio je cijeli niz poboljšanja i to su ljudi itekako prepoznali.

Cijeli projekt trebalo je nekako i financirati, a rješenje je pronađeno u kombinaciji SIZ-a za lokalne ceste i gradske ulice Grada Zagreba i SIZ-a komunalnih djelatnosti općine Velika Gorica. Prvi su financirali svu projektnu dokumentaciju, sve semafore i signalizaciju, drugi izgradnju autobusnih ugibališta te sve radove oko tržnice i na autobusnom kolodvoru.

I Velika Gorica je tako ušla u novu fazu svog života.

– Ponosan sam što sam kao mladi inženjer ovim projektom doprinio razvoju svoga grada, vjerujem da je to apsolutno napravljeno na dobrobit svih mojih sugrađana – ističe Ivan Mikulčić.

U to je vrijeme problem bio ulazak u grad s obje strane, pogotovo na dolasku iz Zagreba, jer tek pet godina poslije, uoči Univerzijade, napravljen je i drugi kolnički trak, što je dodatno rasteretilo gradski promet. U desetljećima koja su slijedila dobili smo i zaobilaznicu, ozbiljnu prometnu ulogu dobila je i Ulica Andrije Kačića Miošića, ali temelj je i dalje ono što je Ivan Mikulčić nacrtao na papiru A3 formata.

– Danas imamo dobru prometnu infrastrukturu, mislim da je nama u Velikoj Gorica ona puno manji problem od parkinga, kojeg kronično nedostaje. Tranzitni promet maknuo se iz središta grada, ali vjerujem da tu ima još prostora za poboljšanja. Treba motivirati ljude da idu zaobilaznim pravcima, da što manje ulaze u gradsko središte, a to se najlakše radi zaobilaznicama, ali i autocestom, koja bi morala biti besplatna. Dođe li do svega toga, prometna situacija u gradu bit će nam još i puno bolja, a ja vjerujem da se zaobilaznica koja će ići uz radar, i izlaziti na skretanju za Čiče, jednog dana mora izgraditi. Uostalom, područje prema Vukovini, gdje je i poduzetnička zona, jedini je prostor gdje se grad još može širiti – gleda u budućnost Mikulčić.

Do 1977. godine Ivan Mikulčić bavio se goričkim prometnicama, pa otišao u Grad Zagreb, od 1989. do 2010. bio u ministarstvu prometa, a do 2015. direktor Županijskih cesta

Gleda i situaciju u prometu po gradu, gleda i vidi rješenja.

– Rotori! Oni bi riješili problem na ulasku u grad s obje strane. Staviti dva velika rotora, jedan veliki rotor kod Zubaka, jedan kod veterinarske stanice, i dva manja, kod ulaza na Podbrežnicu i s druge strane kod Pivnice Turopolje. I svi čepovi bi se riješili, jer mnogi bi se i puno lakše odlučivali na zaobilaznicu – uvjeren je gospon Mikulčić.

Ova nedjelja, dakle, za njega je poseban dan. Kao što je, na neki način, poseban dan i za sve nas. Točno 40 godina prošlo je od promjene koja je unaprijedila život u našem gradu, promijenila ga, dala mu specifičnost i prepoznatljivost…. Od jednog od trenutaka koji će masnim slovima biti upisani u povijest Velike Gorice.

I zato, sretan ti rođendan, gorički jednosmjerni prometu!

HOTNEWS

Čič Beach zatvoren do utorka! Čišćenje zapuštenih objekata na jezeru

Razlog privremene zabrane pristupa je sigurnost građana tijekom radova, ali i uklanjanje potencijalno opasnih objekata.

Objavljeno

na

Objavio/la

Radovi uklanjanja zapuštenih i oronulih objekata na jezeru Čiče započet će danas, u petak, 22. kolovoza, i trajat će do utorka, 26. kolovoza 2025. godine. U tom razdoblju lokacija Čič Beach bit će zatvorena za javnost, javljaju iz Grada. Razlog privremene zabrane pristupa je sigurnost građana tijekom radova, ali i uklanjanje potencijalno opasnih objekata.

Prema inspekcijskom nadzoru, na tom dijelu jezera više se ne obavljaju rudarski radovi, ali je ostao niz zapuštenih građevina koje predstavljaju rizik za ljude, imovinu i okoliš. Na popisu objekata koji se uklanjaju nalaze se dva zidana objekta, među njima i toalet s nezaštićenom septičkom jamom, poluukopani objekt nepoznate namjene, dva bivša ugostiteljska objekta, betonske ploče, zapušteno igralište za odbojku na pijesku te ostatci asfaltirane pješačke staze.

Svi ti sadržaji nastali su u razdoblju kada je prostor služio rekreativnim i ugostiteljskim aktivnostima. No, već petnaestak godina nisu u funkciji, zbog čega su s vremenom postali sigurnosni i ekološki problem.

Iz Grada ističu kako je uklanjanje zapuštenih objekata prvi korak prema budućem uređenju ovog dijela jezera. Građani se pozivaju da do završetka radova poštuju zabranu dolaska na lokaciju i tako doprinesu sigurnosti.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Mato Čičak novi predsjednik Hrvatskog lovačkog saveza! “Radimo zajedno za dobrobit hrvatskog lovstva”

Najavio je da će jedna od prvih promjena biti da se rad Saveza temelji na transparentnosti i poštivanju statuta.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Hrvatski lovački savez/FB

Na izvanrednoj skupštini Hrvatskog lovačkog saveza za novog predsjednika izabran je Mato Čičak, aktualni predsjednik Lovačkog saveza Zagrebačke županije i načelnik Rugvice.

Nakon izbora, u izjavi za RTL istaknuo je ponos, ali i odgovornost koju nova dužnost nosi.

“Iznimno sam ponosan što sam postao predsjednikom Hrvatskog lovačkog saveza. Nas lovaca je preko 60 tisuća i to je jedna velika čast, ali i odgovornost da radimo zajedno za dobrobit hrvatskog lovstva. Puno je stvari pred nama, ali uvjeren sam da ću s cijelim svojim timom, izvršnim odborom i predsjedništvom promijeniti neke stvari u funkcioniranju Hrvatskog lovačkog saveza i da ćemo se maksimalno potruditi da ispravimo sve stvari koje možda nisu bile dobre te da krenemo naprijed za dobrobit hrvatskog lovstva”, rekao je Čičak.

Najavio je da će jedna od prvih promjena biti da se rad Saveza temelji na transparentnosti i poštivanju statuta. “Ono što što mogu najaviti je da ćemo sve odluke donositi onako kako statut nalaže, da će sve odluke ići na izvršni odbor i to je jedna jako bitna stvar”, dodao je.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Počela gradnja vrtića u Kurilovcu! Ačkar: Ulažemo u ono što je najvažnije, a to su djeca

Do 2026. stiže 200 novih mjesta za djecu.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Gorica.hr

U Pokupskoj ulici u Kurilovcu započela je izgradnja novog dječjeg vrtića koji će moći primiti 200 mališana. Radovi na objektu površine oko 2.000 četvornih metara počeli su uoči nove pedagoške godine, a završetak se predviđa za ljeto 2026.

Novi vrtić, smješten na parceli od gotovo 9.000 četvornih metara, imat će deset odgojnih skupina. Osim unutarnjih prostora, projekt uključuje i vanjska igrališta namijenjena igri i boravku djece na otvorenom.

Foto: Gorica.hr

Gradilište su obišli gradonačelnik Krešimir Ačkar, njegov zamjenik Neven Karas, resorna pročelnica Lana Krunić-Lukinić te predsjednik GČ Kurilovec Juraj Odrčić.

“Gradimo budućnost Velike Gorice ulažući u ono najvažnije – našu djecu. Izgradnjom još jednog modernog vrtića proširujemo kapacitete za novih 200 mjesta, čime povećavamo dostupnost vrtićkih usluga i pružamo podršku mladim obiteljima. Ovo je važan korak u podizanju standarda skrbi o najmlađima, a uskoro započinje i izgradnja vrtića u Kolarevoj ulici”, rekao je gradonačelnik Krešimir Ačkar.

Foto: Gorica.hr

Projekt je sufinanciran sredstvima iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a ukupna vrijednost iznosi 5,3 milijuna eura. Izvođač radova je tvrtka Magnum Supra.

Izgradnjom novog vrtića u Kurilovcu Velika Gorica dobiva dodatnih 200 mjesta za predškolski odgoj, što bi trebalo smanjiti pritisak na postojeće kapacitete i pružiti veću podršku obiteljima u gradu.

Foto: Gorica.hr

Nastavite čitati

HOTNEWS

Počela rekonstrukcija istočnog ulaza u Veliku Goricu! Na snazi privremene promjene u prometu

Riječ je o lokaciji koju prometne analize označavaju kao “opasno mjesto”.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Gorica.hr

Započeli su radovi na rekonstrukciji istočnog ulaza u grad, na dionici Sisačke ulice dugoj oko 300 metara, kako bi se povećala protočnost i sigurnost prometa. Radovi obuhvaćaju privoz državne ceste DC30 na raskrižju s DC31, a prema planu, završetak je predviđen početkom listopada. Investitor su Hrvatske ceste, a izvođač radova tvrtka Šušković građenje.

Riječ je o lokaciji koju prometne analize označavaju kao “opasno mjesto”. Trenutačna konfiguracija raskrižja prisiljava vozače koji iz smjera grada skreću prema Stanici za tehnički pregled i trgovačkom centru da presijecaju dvije prometne trake, a to je manevar koji nosi ozbiljne rizike čak i za one najiskusnije vozače.

Novi prometni tokovi usmjerit će se na susjedno raskrižje kod Auto Arbanasa i Gorice stakla, gdje će biti postavljen novi semafor usklađen s postojećim glavnim. Time bi se trebala smanjiti mogućnost nesreća i povećati protočnost prometa.

Zbog radova je uvedena privremena regulacija. Vozila iz smjera Siska prema Velikoj Gorici voze obilazno, nerazvrstanom cestom Sisačkom ulicom uz poslovne centre LIDL i CVH, dok promet iz Velike Gorice prema Vukovini i dalje teče slobodnom prometnom trakom, bez obilaska.

Ako će sve ići prema planu, već početkom listopada istočni ulaz u Veliku Goricu trebao bi postati sigurnija i protočnija prometna točka

Nastavite čitati

HOTNEWS

Legalno kupanje na Čiču? Grad pokrenuo ključan potez koji bi to mogao omogućiti

Pokrenut je postupak izuzimanja dijela jezera Čiče iz eksploatacijskog područja, što otvara vrata legalnom i sigurnom kupanju.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Krešimir Ačkar/FB

Grad Velika Gorica službeno je pokrenuo postupak izuzimanja dijela jezera Čiče iz eksploatacijskog područja, čime bi se stvorili uvjeti za legalno kupanje i uređenje plaže. Objavio je to gradonačelnik Krešimir Ačkar na svom Facebook profilu, istaknuvši kako je izrađeno i idejno rješenje uređenja plaže.

Foto: Krešimir Ačkar/FB

“Čič Beach”, umjetno jezero nastalo eksploatacijom šljunka, godinama je neformalno okupljalište građana željnih osvježenja tijekom ljetnih mjeseci. No, zbog statusa eksploatacijskog područja, kupanje na njemu nije bilo zakonski dopušteno niti regulirano, a sigurnosni uvjeti nisu bili zajamčeni.

”Jezero Čiče ima ogroman potencijal, ne samo kao prirodni resurs već i kao društveni i rekreacijski prostor. Cilj nam je da u suradnji sa nadležnim ministarstvom, koncesionarom, udrugama i svim sugrađanima konačno imamo uređeno i sigurno kupalište s brojnim popratnim sadržajima. Bit će to moderan, funkcionalan i privlačan prostor koji će služiti za kupanje, sport, druženje i boravak u prirodi”, istaknuo je Ačkar.

Foto: Krešimir Ačkar/FB

Podsjetimo, Urbanistički plan uređenja ŠRC-a Jezero Novo Čiče na snazi je još od 2012. godine i predviđa jasnu namjenu prostora, uključujući i lokaciju za kupalište. Unatoč tome, građani su proteklih godina koristili jezero za kupanje, bez dozvola i bez službene infrastrukture.

Ovim korakom Grad konačno pokreće konkretnu realizaciju tog višegodišnjeg plana. Idejno rješenje za “Čič Beach” već je izrađeno i uključuje širok spektar sadržaja, od plaže i kupališnih objekata, preko sportskih terena, do prostora za rekreaciju, djecu, pa čak i pse. U planu su odbojka na pijesku, street workout zona, košarkaško igralište, šetnice, kabine za presvlačenje, vanjski tuševi, toranj za spasioca i ljetni šank s terasom.

Nakon što se zemljište formalno izdvoji iz eksploatacijskog polja, slijedi izrada projektne dokumentacije i ishođenje potrebnih dozvola. Potom se ide u javnu nabavu za izvođenje radova, a tek tada i u samo uređenje kupališta.

Grad ističe kako se sve odvija u suradnji s nadležnim ministarstvom, koncesionarom i zainteresiranim udrugama, uz cilj stvaranja modernog, funkcionalnog i sigurnog kupališta dostupnog svim građanima.

Nastavite čitati

Reporter 451 - 31.07.2025.

Facebook

Izdvojeno