Povežite se s nama

HOTNEWS

Dan kad je Gorica postala jednosmjerna! ‘Tog se dana našim ljudima život promijenio…’

Ove se nedjelje, 2. listopada, navršava 40 godina od uvođenja jednosmjernog prometa u Veliku Goricu. Autor idejnog rješenja tog projekta Ivan Mikulčić nije želio da ovaj dan prođe samo tako. Pa smo sjeli na kavicu kod Rojca…

Objavljeno

na

Takve stvari uvijek se rade u noći s petka na subotu, čisto da se ljudi do ponedjeljka barem malo naviknu na promjenu. I tog 2. listopada 1982. bila je subota. Malo nam je problem pričinjavalo to što je u tijeku bio “par-nepar” režim, pa su na benzinskoj na ulasku u Goricu, na uglu današnjeg parkinga iza Tržnog centra, ljudi u kolonama stajali do 5 ujutro, ali tu je policija odradila velik dio posla. I uspjeli smo, te noći krenuo je jednosmjerni promet kroz Veliku Goricu…

Tim riječima naše druženje s povodom, uz malu s mlijekom kod prijatelja Rojca, počinje Ivan Mikulčić. Čuveni velikogorički nogometni sudac, jedini iz našega grada koji je sudio jugoslavensku prvu ligu, ali i prometni stručnjak s posebnom ulogom u ovoj priči. I ponosni Goričanin koji nije želio da jedna ovakva obljetnica prođe nezapaženo.

– To je bila jako važna promjena u životu našega grada, šteta bi bilo propustiti reći da se 2. listopada obilježava 40 godina od trenutka kad je uveden prometni sustav kakav imamo i danas – govori nam gospon Mikulčić.

Ne bi mu se reklo, ali u životnom kalendaru su već 72 ljeta, što će reći da je u vrijeme dok se sve ovo događalo bi u ranim tridesetima.

– I prije nego što se o tome počelo službeno razgovarati, sjeo sam doma i dva-tri dana polako crtao kako bi to izgledalo. Gdje bi išla koja cesta, gdje semafori, gdje pješački prijelazi, gdje biciklističke staze… Sve to stavio sam na papir A3 formata i čekao pravi trenutak.

A on je ubrzo i došao. Kao što je do našeg stola u tom trenutku došao i gazda, Miljenko Rojc, pravi čovjek da nam dočara kako je to izgledalo u vrijeme dok se Zagrebačkom vozilo dvosmjerno, jer kuća mu je odmah tu, prvi red do ceste.

– Kako je bilo? Kao da smo živjeli na prikolici od kamiona! – slikovit je Rojc, kao i obično.

– Buka kamiona koji su ovuda jurili bila je nesnosna. Mi stanari znali smo nakon nekog vremena kad koji kamion prolazi, što vozi, a po tome smo i odlučivali kad ćemo ići spavati. Nema smisla ni lijegati u krevet prije nego prođu oni koji će te svakako probuditi… Sve u svemu, nepodnošljivo – objašnjava Rojc.

Ova je fotografija snimljena u svibnju 1982., nekoliko mjeseci kasnije ovako se automobili više nisu mogli mimoilaziti… Foto: Višnja Huzjak/Muzej Turopolja

 

Kako se radilo o ravnoj cesti, često su tu vozači znali nagaziti papučicu, velikom brzinom prolaziti kroz središte grada, a česte su bile i prometne nesreće, u nerijetkim slučajevima i sa smrtnim posljedicama. Problema su imali i autobusi, pa je ubrzo došlo do konsenzusa – nešto se po ovom pitanju mora promijeniti.

– Tadašnji načelnik općine Nikola Kovačević, vrlo odlučan i odrješit čovjek, okupio je ljude iz policije, ZET-a, a pozvao je i mene, koji sam u tom trenutku bio na funkciji šefa odsjeka za regulaciju prometa Grada Zagreba, u čijem sastavu je bila i općina Velika Gorica. Ljutio se, galamio, govorio da ništa ne radimo, a ja sam mu mirno odgovorio: “Ali ja već imam idejno rješenje, cijeli projekt…” Tu je i on malo zastao, iznenadio, možda malo i naljutio što sam to radio prije nego što je on to odobrio, ali dobro mu je došlo u pokretanju cijele te priče – prisjeća se Ivan Mikulčić.

U Zagrebu su se nerado odlučivali na velika ulaganja u “selske” općine, kako su tad nazivali sve okolne dijelove Zagreba, uključujući i Veliku Goricu, ali prezentacija ove priče, s gotovim rješenjem, ubrzo je prihvaćena. U proljeće 1982. krenuli su radovi, koji su do početka listopada bili u potpunosti završeni.

– U to se vrijeme iz Zagreba dolazilo jednim kolnikom, također dvosmjerno, i tako je bilo sve do ulaska u Podbrežnicu, gdje se po novome skretalo desno na današnju ulicu Matice Hrvatske, odakle se u dvije trake išlo sve do Sisačke. Postavili smo 11 novih semafora napravili nekoliko ugibališta za autobusne stanice, a najveći posao bio je posložiti sve oko tadašnje tržnice, danas Tržnog centra. Tu smo jedan manji park pretvorili u stanicu na koju i danas staju autobusi iz Zagreba, a zbog autobusa iz smjera Siska napravili smo iznimku i dodali treću traku, kako bi autobusi sa Sisačke mogli doći do kolodvora vozeći tih par desetaka metara u suprotnom smjeru. Sve druge opcije bile su neizvedive, iako smo zbog te trake morali ukloniti nekoliko stabla kestena – pojašnjava nam Mikulčić.

Do uspostave novog sustava autobusi iz Zagreba su išli do mjesta na kojem smo sjedili, do križanja na kojem je i kafić Rojc, pa danas “sakrivenim” odvojkom išli desno do današnje Matice Hrvatske, i zatim lijevo prema kolodvoru. Istim putem su se autobusi i vraćali. Uz jednosmjerni promet to se promijenilo, pa je uspostavljen model kojim autobusi voze i danas.

Odvojak kojim su nekad skretali autobusi danas je “sakriven” žardinjerama i nema prometnu funkciju

– Dio ljudi se bunio u početku, to je uvijek tako, jer vrijeme putovanja od točke A do točke B nekima se produžilo, ali ubrzo su svi shvatili da je ovaj model puno bolji. Pohvale smo dobili i od autobusnih prijevoznika, i od policije, jer smanjen je broj nesreća, ali i od običnih ljudi. Možda i najveće oduševljenje izazvala je biciklistička staza po Zagrebačkoj. Čak i oni koji dotad nikad nisu vozili bicikl sad su poželjeli isprobati novu stazu, provozati se Goricom, nastalo je malo biciklističko ludilo – sa smiješkom govori Mikulčić.

Nabraja gospon Ivan i brojne druge detalje, o kojima čovjek ne razmišlja u svakodnevnom životu, a svakako su bitni pri izradi jednog ovakvog plana. Dobili smo tako i prvi gorički zeleni val, budući da su to tad semafori radili bez ikakve koordinacije.

– Mislim da smo do tad imali četiri semafora, ali toliko loše posložena da su dva stalno bila ugašena. I na to su se ljudi neko vrijeme navikavali, s novih 11 semafora puno se toga promijenilo, pa je u prvo vrijeme znalo dolaziti i do zabuna, do lakših sudara… Ali opet kažem, novi ustroj prometa donio je cijeli niz poboljšanja i to su ljudi itekako prepoznali.

Cijeli projekt trebalo je nekako i financirati, a rješenje je pronađeno u kombinaciji SIZ-a za lokalne ceste i gradske ulice Grada Zagreba i SIZ-a komunalnih djelatnosti općine Velika Gorica. Prvi su financirali svu projektnu dokumentaciju, sve semafore i signalizaciju, drugi izgradnju autobusnih ugibališta te sve radove oko tržnice i na autobusnom kolodvoru.

I Velika Gorica je tako ušla u novu fazu svog života.

– Ponosan sam što sam kao mladi inženjer ovim projektom doprinio razvoju svoga grada, vjerujem da je to apsolutno napravljeno na dobrobit svih mojih sugrađana – ističe Ivan Mikulčić.

U to je vrijeme problem bio ulazak u grad s obje strane, pogotovo na dolasku iz Zagreba, jer tek pet godina poslije, uoči Univerzijade, napravljen je i drugi kolnički trak, što je dodatno rasteretilo gradski promet. U desetljećima koja su slijedila dobili smo i zaobilaznicu, ozbiljnu prometnu ulogu dobila je i Ulica Andrije Kačića Miošića, ali temelj je i dalje ono što je Ivan Mikulčić nacrtao na papiru A3 formata.

– Danas imamo dobru prometnu infrastrukturu, mislim da je nama u Velikoj Gorica ona puno manji problem od parkinga, kojeg kronično nedostaje. Tranzitni promet maknuo se iz središta grada, ali vjerujem da tu ima još prostora za poboljšanja. Treba motivirati ljude da idu zaobilaznim pravcima, da što manje ulaze u gradsko središte, a to se najlakše radi zaobilaznicama, ali i autocestom, koja bi morala biti besplatna. Dođe li do svega toga, prometna situacija u gradu bit će nam još i puno bolja, a ja vjerujem da se zaobilaznica koja će ići uz radar, i izlaziti na skretanju za Čiče, jednog dana mora izgraditi. Uostalom, područje prema Vukovini, gdje je i poduzetnička zona, jedini je prostor gdje se grad još može širiti – gleda u budućnost Mikulčić.

Do 1977. godine Ivan Mikulčić bavio se goričkim prometnicama, pa otišao u Grad Zagreb, od 1989. do 2010. bio u ministarstvu prometa, a do 2015. direktor Županijskih cesta

Gleda i situaciju u prometu po gradu, gleda i vidi rješenja.

– Rotori! Oni bi riješili problem na ulasku u grad s obje strane. Staviti dva velika rotora, jedan veliki rotor kod Zubaka, jedan kod veterinarske stanice, i dva manja, kod ulaza na Podbrežnicu i s druge strane kod Pivnice Turopolje. I svi čepovi bi se riješili, jer mnogi bi se i puno lakše odlučivali na zaobilaznicu – uvjeren je gospon Mikulčić.

Ova nedjelja, dakle, za njega je poseban dan. Kao što je, na neki način, poseban dan i za sve nas. Točno 40 godina prošlo je od promjene koja je unaprijedila život u našem gradu, promijenila ga, dala mu specifičnost i prepoznatljivost…. Od jednog od trenutaka koji će masnim slovima biti upisani u povijest Velike Gorice.

I zato, sretan ti rođendan, gorički jednosmjerni prometu!

HOTNEWS

OBNOVA KATASTRA Počele izmjere u katastarskim općinama Šiljakovina i Lukavec

Obuhvaćeno je 1.093 katastarskih čestica a vrijednost radova je 294 tisuća eura.

Objavljeno

na

Temeljem provedbe Godišnjeg programa katastarskih izmjera građevinskih područja za 2025. godinu, danas su svečano otvoreni radovi na području grada Velike Gorice za dijelove katastarskih općina Šiljakovina i Lukavec. Izmjerom će biti obuhvaćeno 1.093 katastarskih čestica i 467 zgrada na ukupno 145 hektara površine, a vrijednost radova je 294 tisuća eura. 

Radove su otvorili glavni ravnatelj Državne geodetske uprave Antonio Šustić te gradonačelnik Grada Velike Gorice Krešimir Ačkar. 

Katastarske izmjere provode se kao dio Višegodišnjeg programa katastarskih izmjera građevinskih područja 2021. – 2030., a glavna aktivnost i cilj je obnova katastra i zemljišnih knjiga za 600 tisuća hektara zemljišta u građevinskim područjima i područjima oko građevinskih zona.  

– Ažurni i točni podaci u katastru i zemljišnoj knjizi otvorit će vrata provedbi novih razvojnih i infrastrukturnih projekata, a koji će unaprijediti kvalitetu života u lokalnoj zajednici – naglasio je Ačkar. 

Ovaj projekt nastavak je dugogodišnje suradnje Grada Velike Gorice i Državne geodetske uprave na čijem području su obnovljeni katastar i zemljišna knjiga za katastarske općine Velika Gorica, Kurilovec i Gradići, za što je uloženo 1,8 milijuna eura. 

–Vjerujemo da će se dobra suradnja s predstavnicima lokalne zajednice i građanima nastaviti i tijekom izmjera koje slijede – poručio je Šustić. 

Aktualnim Godišnjim programom za 2025. godinu obuhvaćeno je dodatnih pet katastarskih općina s područja pet jedinica lokalnih samouprava, ukupne površine 2.268 hektara, odnosno 10.746 katastarskih čestica.  

Stoga je važno da se građani odazovu pozivu Državne geodetske uprave i da geodetima na terenu pokažu granice svojih parcela jer će to stanje biti osnova za uspostavu novog katastra i zemljišne knjige.  

Od početka provedbe programa, na području Zagrebačke županije provedene su, ili su tijeku, katastarske izmjere za deset katastarskih općina s područja devet jedinica lokalnih samouprava. Ukupno je obuhvaćeno 8.039 hektara površine, odnosno 42.058 katastarskih čestica.    

Podsjećamo, program katastarskih izmjera, jedan od najobuhvatnijih projekata u području zemljišne administracije u Republici Hrvatskoj od osamostaljenja, pokrenula je Vlada Republike Hrvatske, a provodi ga Državna geodetska uprava.  

Za njegovu provedbu do kraja 2030. godine osigurana su sredstva iz državnog proračuna u iznosu od oko 401 milijun eura.  

Pristup obnovljenim katastarskim i zemljišnoknjižnim podacima bit će osiguran digitalno, putem postojeće jedinstvene pristupne točke, svim građanima, zainteresiranim stranama i gospodarstvenicima na portalu Uređena zemlja. 

(Foto: Grad Velika Gorica)

Nastavite čitati

HOTNEWS

VEĆI IZNOS Srednjoškolcima Grad isplaćuje 140 eura naknade za pomoć u školovanju

Zahtjevi se podnose do 10. listopada!

Objavljeno

na

Redovni učenici srednjih škola s područja Velike Gorice i ove godine imaju pravo na novčanu naknadu za pomoć u školovanju, poput nabave udžbenika i ostalih obrazovnih materijala.

Riječ je 140 eura koje će isplatiti Grad Velika Gorica temeljem prikupljenih zahtjeva učenika pod uvjetom da su redovni učenici srednje škole i da imaju prebivalište ili boravište na području grada.

Zahtjev za ostvarivanje prava na isplatu novčane naknade preuzima se OVDJE, a uz njega je potrebno priložiti dokaz o prebivalištu/boravištu učenika, presliku kartice tekućeg ili žiro računa učenika i dokaz/potvrdu o redovnom pohađanju srednje škole u školskoj godini 2025./2026.

Ističemo kako učenici koji polaze Gimnaziju Velika Gorica, Ekonomsku školu Velika Gorica, Srednju strukovnu školu Velika Gorica i Zrakoplovno tehničku školu Rudolfa Perešina ne trebaju dostaviti navedene dokumente, jer za njih postoji vjerodostojna evidencija škola.

Zahtjevi se podnose do 10. listopada:

  • u prizemlju Gradske uprave, Trg kralja Tomislava 34, u vremenu od 9.00 do 15.00 sati
  • u holu srednjoškolskog centra na adresi Ul. kralja S. Tomaševića 25, od 12.00 do 14.00 sati
  • na adresu elektroničke pošte: [email protected]

Nastavite čitati

HOTNEWS

Opušak zapalio kantu za otpatke!

Pred Robnom kućom u Velikoj Gorici širio se dim, djelatnici odreagirali na vrijeme

Objavljeno

na

Kod Robne kuće u Velikoj Gorici, navodno neoprezni pušač, odbačenim opuškom cigarete izazvao je zapaljenje otpadaka u kanti postavljenoj pred ulazom u trgovački centar.

Srećom, djelatnici su na vrijeme primijetili dim i ugasili zapaljeno smeće.

Ovo je primjer kako nastaju nehotični požari i upozorenje sugrađanima da opuške bacaju u kante koje su za to predviđene, te se prethodno uvjere da na opušku cigarete nije ostao žar.

 

Nastavite čitati

HOTNEWS

Hodočašće – Francika iz Lazine u Mariju Bistricu s obitelji pješači već 15 godina

Posebno veseli broj mladih na hodočašću

Objavljeno

na

Francika Blaškić iz Lazine Čičke i ove je godine s obitelji prešla put dug 40-tak kilometara iz Velike Gorice do svetišta Majke Božje Bistričke.

Pješice, u zajedništvu s mnogim Velikogoričanima, na zavjetno hodočašće išla je u subotu već petnaestu godinu. Kako kaže, to je poseban doživljaj s dubokim značenjem.

–Ja i moja djeca, s našim dragim prijateljima, imali smo predivno iskustvo i puno uslišanih molitvi. Blagoslovljen je svaki odlazak u svetište i molimo se za naše drage, ljude koji su u potrebi, za zdravlje, sve što jedan život treba imati, a to je obitelj, mir i blagostanje. Posebno smo molili za mir u svijetu općenito i znamo da nas je naša Majka dočekala raširenih ruku – ispričala nam je Francika, a posebno ju veseli broj mladih na hodočašću.

–Oni su naša budućnost i naše najveće blago, svake godine ih se pridruži sve veći broj. Mi odrasli smo im uzor i neka tako i ostane. Neka nas svake godine bude sve više jer nas naša Majka dočeka s osmjehom i uslišanim molitvama. Pridružite nam se i nagodinu, na 35. zavjetnom hodočašću! – pozvala je Francika.

Podsjetimo, pješačko hodočašće Velikogoričani su prvi put organizirali 1991. godine kao zavjet i zahvalu što u Domovinskom ratu grad nije stradao, i to na inicijativu Josipa Frkina, tadašnjeg župnika velikogoričke župe Navještenja Blažene Djevice Marije.

(Foto: Obitelj Blaškić)

Nastavite čitati

HOTNEWS

FOTO Druga pobjeda Bana Jelačića na domaćem terenu

Objavljeno

na

Objavio/la

Ban Jelačić je u 4. kolu Premier lige u novoj sezoni 2025./2026. zabilježio drugu pobjedu u susretu sa Zrinskim iz Farkaševca rezultatom 3:1, golovima Ivana Smoka, Ivana Pušića i Josipa Miletića, pogodak za Zrinski postigao je Juraj Motočić.

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Zanimljiva utakmica dva tima koji su težili nadigravanju bez suvišnih prekršaja i reakcija na sudačke procjene. Domaći su bržu igru u prvom poluvremenu realizirali s dva skoro identična gola u pet minuta.

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Gosti nisu bili dovoljno budni kod postavljanja zaleđa tako da su dva domaća igrača u 26. minuti neometano došli do vratara i Smok je pogodio prazna vrata za 1:0. Pet minuta kasnije na sličan način domaći napadači su uhvatili suparničku obranu na ”spavanju”, vratar je bio nemoćan i Pušić je neometano poentirao za 2:0.

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Vukovina, 06.09.2025. Premier liga-04.kolo: Ban Jelačić-Zrinski (Farkaševac) 3:1. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Nakon odmora utakmica je nastavljena s nešto izraženijom željom gostujuće momčadi da popravi rezultatski minus. To im je uspjelo u 75. minuti nakon gužve u šesnaestercu domaćih kada je Motočić prizemno pogodio donji kut za 2:1. Ipak, pobjeda domaćih nije bila ugrožena, a Miletić je u 88. minuti pogodio za konačnih – 3:1!

Galerija fotografija

Premier liga NSZŽ-e 2025./2026., 04.kolo

NK Ban Jelačić – NK Zrinski (Farkaševac) 3:1 (2:0)

Vukovina. Gledatelja: 50. Subota, 06.09.2025., 17 sati. Sudac: Ante Capan (Vrbovec). Pomoćni suci: Gordana Katušić (Gradec) i Leonardo Madžar (Vrbovec). Delegat: Saša Kunić (Obrezina). Strijelci: 1:0 – Smok (26), 2:0 – Pušić (31), 2:1 – Motočić (75), 3:1 – Miletić (88).

BAN JELAČIĆ: Vidić, Rovišan, A.Nikić, Drezga, Markov, Smok, Pušić (od 90. Klenović), Harambašić, Milatović (od 61. Miletić), Klasnić, Kovačević. Trener: Tomislav Škrinjarić.

ZRINSKI: Milaković, Babojelić, Matijaščić, Ivanović, M.Škacan, Filipčić, Kupres, Mučnjak, Burić, F.Škacan, Vrančić (od 46. Motočić). Trener: Mario Vlahović.

Nastavite čitati

Reporter 452 - 28.08.2025.

Facebook

Izdvojeno