Povežite se s nama

promet

Bolt spreman na promjene: Romobili ne voze ako si pijan, nema više ni vožnje u dvoje

Iz tvrtke koja je nedavno došla i u Veliku Goricu naveli su kako su se pripremili i prilagodili promjenama koje su u prometnoj regulaciji krenule s krajem srpnja

Objavljeno

na

Budući da je prije nekoliko dana došlo do promjena u prometnoj regulaciji, u što su velikim dijelom uključeni i romobili, priopćenjem su se na novonastalu situaciju osvrnuli iz Bolta, tvrtke koja je nedavno došla i u Veliku Goricu.

“Dana 30. srpnja na snagu su stupile izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji regulira korištenje osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i romobile za najam. Bolt je već spreman za novu regulativu. Uređaji su prilagođeni, a edukativni materijali dostupni u aplikaciji poštuju nova pravila.

Korisnici Boltovih romobila već su sada u aplikaciji upoznati s dozvoljenim površinama za kretanje sukladno izmjenama zakona. Naznačeno je da se moraju voziti biciklističkim stazama gdje god je to moguće, a kada nije, tada se smiju voziti cestom uz uvjet da na njoj postoji ograničenje brzine od maksimalno 50 km/h. Korisnici se u izostanku biciklističkih staza mogu kretati i nogostupom, ali uz obavezno prilagođavanje brzine okolnostima na nogostupu. Najveća brzina koju Bolt romobili mogu razviti je 25 km/h, dok je u većini gradova brzina ograničena na 20 km/h i automatski je postavljena na dostupnim vozilima.

– Drago nam je što je regulirana uporaba osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i e-romobile. Bolt pozdravlja promjene koje će pridonijeti sigurnosti prometa na cestama, posebno definiranje električnih romobila kao osobnih prijevoznih sredstava, a ne pješaka – rekao je Ivan Begović, Country manager za mikro mobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.

Bolt je već spreman za izmjene zakona – sve promjene već su primjenjene i dio su Boltove aplikacije. Korisnici Boltovih romobila sada slijede slična pravila kao i biciklisti – od njih se očekuje da u noćnim satima ili u uvjetima smanjene vidljivosti koriste reflektivni prsluk ili neku drugu reflektivnu oznaku. Prilikom takvih uvjeta moraju obavezno imati uključena prednja i stražnja svjetla – što Boltovi romobili automatski i rade. Korištenje kaciga također je obavezno, a slušalice tijekom vožnje nisu dopuštene. Novi pravni akt skreće pozornost i na sigurnosna pitanja. Zabranjena je vuča drugih vozila, prijevoz drugih osoba (uključujući djecu) ili vezivanje za druga vozila. Također je zabranjeno voziti pod utjecajem opojnih sredstava, što Bolt kontrolira testovima unutar aplikacije kojima se dokazuje trijeznost korisnika.

Izmjene zakona odnose se i na parkiranje. Romobile se treba ostaviti na za to predviđenom mjestu.. Romobil treba parkirati tako da ne ometa prolazak drugih vozila ili pješaka. Bolt također pomaže korisnicima u pravilnom parkingu pomoću uputa koje mogu pronaći u aplikaciji.

– Sigurnost svih sudionika u prometu iznimno nam je važna, stoga smo, u iščekivanju propisa na nacionalnoj razini, od samog početka našeg djelovanja u Hrvatskoj ovoj temi pristupili proaktivno. Prije uvođenja usluge najma romobila vodimo razgovore s predstavnicima gradova i s njima smo u redovnom kontaktu te potpisujemo ugovore koji reguliraju našu djelatnost na određenom području. Odgovarajući na potrebe lokalne zajednice u pogledu sigurnosti i reda, prilagođavamo ograničenja brzine vožnje i parkiranja na razini aplikacije – zaključuje Ivan Begović, Country manager za mikromobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.

Boltovu spremnost i usmjerenost na sigurnost korisnika kao prioritet potvrdili su i rezultati prvog istraživanja o električnim romobilima u Hrvatskoj koje je Bolt proveo u suradnji s istraživačkom agencijom Ipsos. Boltov je cilj kontinuirano i ažurano unaprjeđivati sigurnosne značajke kako bi predvidjeli i odmah i razriješili moguće izazove. Rezultati istraživanja su pokazali kako je bezobzirna vožnja glavni percipirani sigurnosti problem vožnje električnog romobila (62% ispitanika), a slijedi ga prebrza vožnja po pješačkim zonama (51%) i vožnja u pijanom stanju (45%). U trenutku kada su rezultati obrađeni, Bolt je već dodatno unaprijedio svoje sustave već navedenim ‘drunk driving’ sigurnosnim značajkama te razvio i patentirao sustav za sprječavanje ‘tandemske vožnje’. Svi podaci dobiveni istraživanjem pokazuju kako Boltovi električni romobili imaju svoje mjesto u urbanim planovima kao zelena alternativa osobnom prijevozu rješenje za tzv. ‘posljednju milju’.”

HOTNEWS

Godina dana Arrive u gradu! Vizual dobio nagradu, putnici puni hvale

Nema kašnjenja, kaže Mara iz Peternaca koja svakodnevno putuje na posao

Objavljeno

na

Objavio/la

Prošla je godina dana od kada je javni prijevoz u Velikoj Gorici preuzeo prijevoznik Arriva, koji je zahvaljujući Gradu Velikoj Gorici, sa svojih 16 linija na području grada i prigradskih naselja, svim korisnicima omogućio besplatan javni prijevoz.

01.srpnja 2024. godine Velikogoričani su ga s nestrpljenjem dočekali, jer su osim besplatne vožnje, ponudili povezanost do pojedinih dijelova grada koji prije nisu imali direktne linije.

Foto: Cityportal

Također, korisnici su sudjelovali i u odabiru vizuala autobusa, koji su prepoznatljivi, zaštitnim znakom Grada, koji je nedavno dobio i priznanje Turističke zajednice Zagrebačke županije nagradom „Ruža Zagrebačke županije“.

U međuvremenu je Grad bio otvoren za sugestije građana o linijama i voznom redu, te je sve došlo na svoje, a kako smo danas doznali na licu mjesta na jednoj od vrlo prometnih linija, korisnici su itekako zadovoljni.

Foto: Gianna Kotroman

– Ja sam jako zadovoljna, vozači su susretljivi i pristojni, pričekaju nas minutu ako slučajno kasnimo, jer su svjesni da ćemo u protivnom zakasniti na posao. To je ljudskost. Inače, vožnja nam je ugodna, klimatizirano je i to nama putnicima puno znači po ovim ljetnim vrućinama. Autobusi su uvijek čisti, voze redovno, bez kašnjenja  – ispričala nam je Mara Jukić iz Peternaca koja svakodnevno putuje na posao Arrivinom rutom od Novog Čiča do Velike Gorice ili Ogulinca, gdje presjeda na ZET koji je vozi do Zagreba, budući da radi na Trgu bana Jelačića.

Foto: Gianna Kotroman

S njom su se složile i njezine suputnice koje svakodnevno susreće u autobusu. Kažu kako je imati besplatnu liniju, stvarno pohvalno za Grad, a posebice kada su i autobusi novi i moderni.

Nastavite čitati

promet

Velike izmjene u prometu zbog koncerta na Hipodromu! Pogledajte sve detalje

Veliki koncert Marka Perkovića Thompsona 5. srpnja potpuno mijenja prometnu sliku Zagreba, donosimo vam vodič kroz sve faze.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Željko Hladika/PIXSELL

Koncert Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom hipodromu sve je bliže, a povodom toga ZET je objavio kako će promet izgledati uoči događaja. Zbog očekivanog dolaska velikog broja posjetitelja i opsežnih sigurnosnih mjera, ZET i gradske službe provode regulaciju prometa koja će zahvatiti ključne prometnice i tramvajsko-autobusne linije u gradu i podijeljena je u tri faze. Izmjene počinju u subotu od ranih jutarnjih sati i trajat će do nedjelje ujutro, a moguće su i dodatne mjere ako to sigurnosna procjena bude zahtijevala.

1. faza – Subota od 4 sata ujutro

Već u ranu zoru subote započinje prva faza ograničenja. Tramvaji više neće voziti Ulicom grada Vukovara između Savske ceste i Avenije Marina Držića. Zbog toga linije 5 i 13 voze obilazno. Petica ide preko Glavnog kolodvora i Savske do Prečkog, a Trinaestica do Zapadnog kolodvora preko Zrinjevca i Ilice.

Na udaru je i autobusni promet, zatvaraju se terminal Glavni kolodvor te ključne prometnice južno od njega, uključujući Most slobode i Aveniju Većeslava Holjevca. Više linija bit će obustavljeno (218, 220, 221, 234, 242, 243), dok će ostale prometovati preusmjerenim trasama, s novim krajnjim stajalištem kod Središća.

Građanima Novog Zagreba kao privremena poveznica s gradom uvodi se nova autobusna linija Rotor Zapruđe – Podbrežje koja će kružiti kroz kvartove poput Sarajevske, Božidara Magovca i Vatikanske. Grafički prikaz je dostupan ovdje.

2. faza – Subota oko podneva

Kako se približava vrijeme koncerta, uvodi se druga faza zatvaranja, oko 12 sati. Avenija Dubrovnik, jedna od glavnih gradskih arterija, zatvara se od rotora Zapruđe do rotora Remetinec. Tramvajske linije 6, 7 i 14 skraćuju se i okreću ranije.

I autobusne linije doživljavaju nove promjene. Linije 109, 222 i 281 sele svoje polaske, dok se linija 281 iz Novog Jelkovca preusmjerava do Savske ceste, kod Vjesnika. Posebna linija Rotor Zapruđe – Podbrežje mijenja rutu kako bi ostala funkcionalna unatoč blokadama.

Linije 166, 229, 241, 268, 310, 311 i 313 u ovoj fazi doživljavaju dodatne preinake i završavaju kod Islandske ulice, gdje se uspostavlja privremeno stajalište. ZET upozorava putnike koji koriste terminal Savski most da očekuju ozbiljna kašnjenja i moguće dodatne preusmjeravanja. Grafićki prikaz možete pronaći ovdje.

3. faza – Po potrebi, u večernjim satima

Ako se gužva i sigurnosni zahtjevi pojačaju, kreće i treća, najrestriktivnija faza. Potpuno bi se mogli zatvoriti Jadranski most, dijelovi Jadranske avenije, Savska i Selska cesta, kao i Avenija Marina Držića.

Time bi tramvajski terminal Savski most bio zatvoren, a linije 5 i 17 prekinute. U tom slučaju uvode se alternativne trase, primjerice, linija 5 ide do Ljubljanice, a 14 i 7 završavaju u Zapruđu.

ZET planira uvesti i noćnu kružnu tramvajsku liniju 35, koja će ovisno o stanju na cestama povezivati Novi Zagreb s gradskim središtem, vozeći preko Glavnog kolodvora, Držićeve i Jadranskog mosta.

Ako Jadranski most bude zatvoren, autobusna linija 109 postaje ključna veza između Prečkog i Črnomerca, krećući se Horvaćanskom cestom. Detaljan prikaz možete pogledati ovdje.

ZET i gradske službe pripremaju se za jedan od najvećih logističkih izazova ove godine. Iako su izmjene pomno planirane i detaljno razrađene, sve ovisi o situaciji na terenu. Putnicima se preporučuje korištenje mobilne aplikacije MojZET, gdje mogu u stvarnom vremenu pratiti kretanje vozila i eventualne promjene.

Ako planirate kretanje po gradu ovoga vikenda, bilo da idete na koncert, izbjegavate ga ili ste jednostavno putnik u pogrešno vrijeme, svakako budite spremni na čekanja, gužve i nepredvidive preusmjeravanja. I naravno, pratite prometne obavijesti .

Nastavite čitati

promet

HAC od sutra mijenja popuste za ENC – priprema za novi i suvremeniji sustav naplate

Popust u kategoriji teških vozila ujednačit će se s lakim vozilima.

Objavljeno

na

Od 1. srpnja ove godine Hrvatske autoceste ujednačit će sve stimulativne popuste za ENC u cilju bolje ravnoteže i ujednačavanja popusta za sve ENC korisnike – stoji na njihovoj službenoj web stranici.

Naime, kako objašnjavaju, u posljednjih 20 godina cestarina za teška vozila nije se povećavala, niti su ta vozila bila uključena u sezonska povećanja cijena, za razliku od lakih vozila. Također, popusti za ovu kategoriju bili su znatno izdašniji.

Posljedično, teška vozila nisu proporcionalno sudjelovala u troškovima izgradnje i održavanja infrastrukture. Usporedbe radi, u Austriji i Sloveniji cestarine za istu skupinu vozila iznose znatno više po kilometru nego u Hrvatskoj. Cijena cestarine po kilometru za teretna vozila IV. skupine u Austriji iznosi 0,73 eura s PDV-om, a cestarina po kilometru za ovu skupinu vozila u Sloveniji iznosi 0,57 eura PDV-om. Na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta cestarina za IV. skupinu vozila i po kilometru iznosi 0,21 eura s PDV-om.

Upravo zato, Hrvatske autoceste pokreću mjere usklađivanja i ujednačavanja popusta za korisnike ENC uređaja. Ove izmjene predstavljaju korak prema pravednijem i održivijem sustavu naplate cestarine, unutar šireg investicijskog ciklusa te kao pripremu za novi i suvremeniji sustav naplate koji će ujedno odgovarati europskim standardima. Cilj je osigurati ravnotežu među korisnicima, ali i nastavak ulaganja u modernu, sigurnu i učinkovitu cestovnu infrastrukturu – obavještava HAC.

Laka vozila

Korisnicima lakih vozila (I.A, I. i II. skupina) popust na ENC  u pre-paidu (uplata na ENC račun) ostaje kao i do sada 21,74%. Ovim ujednačavanjem omogućit ćemo i korisnicima lakih vozila u post-paidu (koji su svoj ENC račun vezali uz platnu karticu) isti popust te će umjesto popusta od 13,04% i ovi korisnici dobiti popust od 21,74%. Ostaje isti i sezonski popust od 33,48 % za korisnike lakih vozila u pre-paid modelu koji se koristi u periodu od 1.11. do 31.3.

Foto: HAC arhiva

Teška vozila

I za teška vozila (III. I IV. skupina) ovim usklađenjem bit će ujednačeni popusti i u pre-paid i post-paid modelu i iznosit će 21.74%. Do sad je  popust za teška vozila u post-paid modelu (vezan uz platnu karticu i registarsku oznaku) iznosio 30,43%. Sezonski popust od 33,48 % za korisnike teških vozila u pre-paid modelu koji se koristi u periodu od 1.11. do 31.3. se ukida i ostaje 21,74%.

Euromisijski razredi

Osim ujednačenja ENC popusta revidiraju se i emisijski popusti.
Za EURO V i EEV popust se smanjuje s 5% na 3%,  a za EURO VI popust se smanjuje  s 12% na 7%. Ukida se emisijski popust za EURO IV.

Vozila EURO IV već dvije godine u europskim zemljama nemaju popust, ali ovim vozilima i dalje ostaje popust od 21,74% na ENC. Isto tako, vezano za smanjenje popusta za ERUO VI, podsjeća HAC, dodatni popust od 7% uveden je 1. travnja 2020. godine kao privremena mjera potpore tijekom krize uslijed pandemije. Cilj  emisijskih popusta je stimuliranje korištenja vozila s niskom ili nultom emisijom.

Nastavite čitati

HOTNEWS

Autobus ZET-a u kvaru pred kružnim tokom u Kolarevoj, kasne i gradske linije

Policija regulira promet, birajte obilazni pravac

Objavljeno

na

Objavio/la

FOTO: Cityportal

Jutros je došlo do zastoja javnog gradskog prijevoza radi kvara ZET-ovog autobusa koji je “zapeo” na kružnom toku raskrižja Ulice Slavka Kolara i Matice Hrvatske. 

Jedna od najprometnijih gradskih prometnica trenutačno je neprohodna, a policija je izašla na teren kako bi regulirala promet. 

Birajte obilazne pravce i računajte na kašnjenja jer se iza autobusa koji je u kvaru nanizalo nekoliko autobusa uključujući i naše gradske buseve javnog prijevoza. 

Nastavite čitati

HOTNEWS

RADNO LJETO U srpnju u rekonstrukciju ide ulica Matice Hrvatske

Na potezu između ulice Slavka Kolara i Kurilovečke u dužini oko 200 metara planira se kompletna obnova kolnika, pješačkih i biciklističkih staza, kao i komunalne infrastrukture.

Objavljeno

na

Objavio/la

Velika Gorica tijekom ljeta nastavlja s obnovom prometne infrastrukture, a početkom srpnja u rekonstrukciju će ulica Matice Hrvatske u centru grada.

Na dionici između Slavka Kolara i Kurilovečke ulice u dužini oko 200 metara planira se kompletna obnova kolnika, pješačkih i biciklističkih staza, kao i komunalne infrastrukture ispod površine, te će u konačnici sve trake biti šire.

Osim temeljite obnove prometnice, projekt uključuje izgradnju sustava oborinske odvodnje, zamjenu postojećeg vodoopskrbnog cjevovoda te fekalne kanalizacije.Zeleni pojas bit će odvojen od kolnika betonskim rubnjacima, a na mjestima kolnih ulaza planirane su betonske rampe koje će olakšati pristup vozilima.

Također prometnica će mati odgovarajuće nagibe radi optimalnog otjecanja oborinskih voda a završni slojevi, radi trajnosti i sigurnosti sudionika u prometu bit će izrađeni od asfaltbetona.

Projekt je vrijedan oko 545 tisuća eura, a radove će izvoditi VG Komunalac koji će radove izvršiti za 120 kalendarskih dana. Tijekom izvođenja radova, promet će se odvijati prema posebnoj privremenoj regulaciji.

Nastavite čitati

Reporter 450 - 26.06.2025.

Facebook

Izdvojeno