U nedjelju, na Uskrs, počinje ljetni red letenja, a Međunarodna zračna luka Zagreb u ponudi ima nove destinacije. Tijekom zimskog reda letenja 2023/2024 ova zračna luka je zabilježila 13% više putnika u odnosu na prethodnu zimu, a u 2023. ostvareno je povećanje od 8% u odnosu na predpandemijsko razdoblje.
Ovim rezultatima u zimskom redu letenja doprinijeli su Irski niskotarifni zrakoplovni prijevoznik Ryanair, koji je tijekom zimske sezone povezivao Zagreb sa ukupno 19 linija, pri čemu je uveo i novo odredište, zračnu luku Lanzarote nadomak Las Palmas-a na tenerifskom otočju. Iz Zagreba se tako moglo letjeti do popularnih odmorišnih destinacija poput Malte, španjolske Malage i grčkog Paphosa.
Grčki nacionalni avioprijevoznik Aegean je nakon četverogodišnje pauze ponovno pokrenuo zimske letove produljenjem svoje sezonske linije između Zagreba i Atene, a Turski niskotarifni avioprijevoznik Pegasus Airlines je u siječnju ove godine otvorio liniju iz Zagreba do zračne luke Sabiha Gökçen u Istanbulu i to dva puta tjedno, četvrtkom i nedjeljom.
Trend rasta tijekom zimskog razdoblja podržali su i domaći zrakoplovni prijevoznik Croatia Airlines produljenjem linije između Zagreba i Mostara u zimskom redu letenja te zrakoplovne tvrtke poput Lufthanse, Qatar Airwaysa, FlyDubaia i poljskog LOTa koji su povećali svoje kapacitete češćim frekvencijama i korištenjem većih zrakoplova. Zrakoplovne kompanije Turkish Airlines, Air Serbia i KLM su nadmašile rezultate razine predpandemijskog prometa u ukupnom kapacitetu, povećavši broj sjedala prema Zagrebu za više od 50%.
Foto: Josip Škof
10 novih destinacija i očekivani rast u 2024.
U ljetnoj sezoni 2024. Međunarodna zračna luka očekuje nastavak rasta prometa na bazi najava novih i povećanja kapaciteta na postojećim zrakoplovnim linijama.
Croatia Airlines u ljetnom redu letenja otvara tri nove linije iz Zagreba – Stockholm, Berlin i Tiranu. Linije prema Stockholmu i Berlinu započinju 20. i 21. svibnja u frekvenciji tri puta tjedno, dok je pokretanje linije za Tiranu predviđeno za 14. lipnja i to dva puta tjedno. Sve nove linije biti će dostupne u razdoblju do 25. listopada, odnosno do samog kraja ljetnog reda letenja.
Croatia Airlines u Zagrebu ima najveći udio prometa u odnosu na sve druge zrakoplovne prijevoznike i održava cjelogodišnje izravne linije povezujući Zagreb s najvećim čvorišnim zračnim lukama u Europi poput London Heathrowa, Charles de Gaulle u Parizu, Brusselesa, Amsterdama, Frankfurta, Minhena, Züricha, Kopenhagena, Rima, Atene i Beča, te Barcelone, Mostara, Sarajeva i Skopja. Croatia Airlines će u ljetnom redu letenja izravno povezivati Zagreb s ukupno 5 domaćih i 18 međunarodnih destinacija.
Nove linije za Španjolsku, Italiju i Francusku
Niskotarifni prijevoznik Ryanair je za ljetni red letenja u 2024. godini najavio otvaranje 5 novih linija iz Zagreba za destinacije Alicante, Gironu i Palmu de Mallorcu u Španjolskoj, Marseilles u Francuskoj i Pisu u Italiji. Sve spomenute operacije Ryanair započinje već s početkom ljetnog reda letenja, od 31. ožujka i prometovati će 2 puta tjedno. Ryanair planira ukupno 20 tjednih letova iz Zagreba tijekom 2024. čime će glavni grad Hrvatske povezivati 30 destinacija i 105 dvosmjernih letova na tjednoj bazi.
Španjolski nacionalni prijevoznik Iberia je najavio nastavak prometovanja između Zagreba i Madrida već od kraja ožujka ove godine s najavom povećanja kapaciteta za više od 50% u odnosu na 2023.
Foto: Josip Škof
Niz drugih zrakoplovnih tvrtki je najavilo povećanje kapaciteta u Zagrebu. Turkish Airlines planira povećanje od 4 tjedna leta između Zagreba i Istanbula, čime će dva glavna grada povezivati 18 puta tjedno, dva puta dnevno, a određenim danima i do tri puta dnevno. Nizozemski KLM će letjeti između Zagreba i Amsterdama sa većim zrakoplovima, a francuski i njemački nacionalni prijevoznici Air France i Lufthansa planiraju značajno povećanje broja tjednih letova između Zagreba i Pariza, odnosno Münchena.
Zagreb također očekuje povećanje broja letova do Dubaia i Dohe. FlyDubai je najavio svakodnevne letove na liniji Zagreb-Dubai što je povećanje od 2 tjedna leta, dok katarski nacionalni prijevoznik Qatar Airways od samog početka ljetnog reda letanja planira operacije od 10 tjednih letova na liniji za Dohu, što je rast od 3 tjedna leta u odnosu na prvi dio ljetne sezone 2023.
Povratak izravne linije za Seoul
Nakon petogodišnje pauze, Zagreb će ponovno biti povezan izravnom linijom sa Seulom. Riječ je o novom zrakoplovnom prijevozniku iz Južne Koreje, T’way Air. Potrebno je istaknuti kako je upravo Zagreb prva linija T’Way Aira u Europi. T’Way Air će povezivati Seoul – Zagreb 3 puta tjedno, od 16. svibnja do 26. listopada i to zrakoplovnima tipa Airbus A330-300 ukupnog kapaciteta od 347 sjedala.
Kanadski prijevoznik Air Transat najavio je raniji početak operacija i dodatnu rotaciju na tjednoj bazi u odnosu na 2023. godinu. Zagreb i Toronto biti će povezani direktnom linijom od početka svibnja do početka listopada, a u samoj špici sezone linija će prometovati čak 4 puta tjedno na zrakoplovima tipa Airbus A330-200 ukupnog kapaciteta od 345 sjedala.
Slijedom svih navedenih najava, očekuje se kako će Zagreb u 2024. biti povezan s ukupno 66 destinacija: 6 u domaćem i 60 u međunarodnom prometu. Tijekom ljetne sezone u 2024. ukupno 20 zrakoplovnih prijevoznika će letjeti u redovnom redu letenja.
Početkom rujna u Velikoj Gorici nastavlja s radom Univerzalna sportska škola Klokan Sport, namijenjena djeci u dobi od 2,5 do 6,5 godina. Program je podijeljen u dvije skupine, Klokanići (2,5 – 4 godine) i Klokani sportaši (4 – 6,5 godina), a treninzi će se održavati u dvorani na Gradskim bazenima. Upisi su već otvoreni, a prijave se primaju putem e-maila.
Djeca kroz ovaj program razvijaju osnovne motoričke pokrete i biotička znanja poput trčanja, penjanja, puzanja, skakanja ili vježbi s loptom. Uz to, upoznaju se i s elementima gimnastike, atletike, loptačkih sportova (nogomet, rukomet, tenis), a u jednom dijelu programa i s osnovama borilačkih vještina poput hrvanja i juda. Poseban naglasak stavljen je na poticanje koordinacije, snage, brzine, ravnoteže i izdržljivosti, sposobnosti koje se najbolje razvijaju upravo u ovoj dobi.
Za najmlađe polaznike, “Klokaniće”, treninzi se održavaju ponedjeljkom i srijedom u 16:30 sati te utorkom i četvrtkom u 17:00 sati. Svaki trening traje 35 minuta. Starija skupina, “Klokani sportaši”, trenira ponedjeljkom i srijedom u 17:15 sati te utorkom i četvrtkom u 17:45 sati, a treninzi traju 45 minuta.
Roditelji djecu mogu prijaviti slanjem podataka (ime, prezime, datum rođenja i željeni program) na e-mail adresu [email protected] . Termini i dodatne informacije dostupni su na društvenim mrežama škole i na službenoj web stranici.
Vodili 2-0 i dominirali u Vinkovcima, pa spašavali živu glavu i – promašivali?!
Nogometaši Gorice odigrali su 2-2 na gostovanju kod Vukovara, u utakmici u kojoj su imali dva pogotka prednost i, činilo se, sve u svojim rukama. Na kraju mogu biti sretni i s ovim jednim bodom…
Blago rečeno, najblaže moguće zapravo, Gorica je u Vinkovcima protiv Vukovara odigrala neobičnu utakmicu. Možda bi točnije bilo reći da je sve ono što se događalo na stadionu Cibalije gotovo bizarno, ali zadržimo se ipak na neobičnom… Bila je to utakmica koja je u jednom trenutku izgledala kao totalna “laganica”, kao da je pitanje jedino koliko će uvjerljiva biti nova pobjeda Gorice, da bi na kraju Goričani kući otišli s bodom, što je još i super ishod kako je moglo biti.
Ohrabreni dobrom partijom protiv Lokomotive šest dana ranije, naši su nogometaši u utakmicu ušli s identičnim sastavom kao protiv “lokosa”, ali i s punom koncentracijom. Lopta je išla tečno, dodavanja su često bila progresivna, direktna, točna, a prilike su se nizale. I propuštale, sve do one u 18. minuti, kad je nakon Pavičićeva dodavanja 18-godišnji Luka Vrzić izbio sam pred golmana Vukovara i kroz njegove noge poslao loptu u mrežu. Više nego zasluženo vodstvo i prvi gol mladog Vrzića u HNL-u bio je samo najava onoga što je slijedilo.
A slijedio je nastavak dominacije. Vukovar je u tim trenucima izgledao kao slučajni prvoligaš, a velike zasluge za to imali su jako dobri igrači Gorice. Lopta je i dalje išla tečno, šanse su se i dalje stvarale, a jedna od njih iskorištena je u 36. minuti. Razigrani Španjolac Iker Pozo napravio je ogroman dio posla, započeo je tu akciju, a na kraju i asistirao kao na pladnju za Filipa Čuića. Napadač Gorice samo se naklonio i glavom zatresao mrežu Vukovara za čistih 2-0.
Izgledalo je kao da tu ni blizu nije kraj, da će Gorica možda već do poluvremena potpuno riješiti utakmicu, otići na nedostižnu prednost, ali ne ni u životu ni u nogometu često ne ide sve po idealnom scenariju. Iz ovog ili onog razloga.
– Dominirali smo u tih prvih 40 minuta, sve kontrolirali, imali 2-0, oni nam praktički nisu prešli centar. A onda smo od 40. do 45. minute pet puta odigravali petom, bilo je tu i malo podcjenjivanja, ušli smo u nekakvu atrakciju, a kad je tako, nogomet te kazni – rekao je trener Gorice Mario Carević, misleći na situaciju iz 43. minute.
Do tog trenutka Vukovar nije imao niti jedan jedini udarac, bio je potpuno bezopasan, no tad je Vukovar dobio slobodnjak na 20-ak metara. Vukovarski Kolumbijac Robin Gonzalez namjestio je loptu, uzeo zalet i naciljao u same rašlje. Golman Davor Matijaš samo je pogledom pratio kako lopta ulazi u gol iz prvog pokušaja, što je Vukovarce ekspresno vratilo u utakmicu.
Uz onu jednu iz završnice prvog dijela, trener domaćina Gordon Schildenfeld na početku nastavka napravio je još tri zamjene, a to mu se isplatilo odmah. Točnije, već u 47. minuti. Obrana Gorice bila je traljava, neodlučna, konfuzna, a to je iskoristio još jedan Kolumbijac u domaćin redovima, David Mejia. Pogodio je iz blizine i zabio drugi vukovarski gol iz drugog udarca na utakmici.
A onda je domaćin krenuo… Sad su se prilike nizale pred goričkim golom, u jednoj od njih Goricu je spasio golman Matijaš, svojom prvom obranom na utakmici, i gosti iz Turopolja opasno su visili u tom razdoblju utakmice. Carević je reagirao uvođenjem Ercega i Fiolića u 73. minuti, a to je donijelo i neke pomake u igri Gorice. U “run&gun” nogometu prilike su se nizale na obje strane, pri čemu su Carevićevi igrači promašivali i nemoguće, a jedan pokušaj Čuića odsjeo je i na prečki.
Konfuzna je bila i sama završnica, kako na terenu, tako i na klupi, jer Carević je u sudačkoj nadoknadi pripremio preostale dvije izmjene, pa od njih ipak odustao, da bi sve završilo Vrzićevim promašajem zicera u posljednjim sekundama nadoknade. I na kraju – svakome po bod. S kojim potpuno zadovoljni nisu ni jedni ni drugi.
– A ne znam što reći… Prvih 40 minuta bilo je stvarno odlično, potpuno smo dominirali, što nas je možda podsvjesno i uljuljalo, možda smo pomislili da smo predobri. Ne smije nam se događati da u situacijama kad moraš biti jednostavan i konkretan uđeš u neke atrakcije, jer to nogomet vrati vrlo brzo, kao što je nama vratio. Mogli smo u svemu ovome i zabiti, doći do te pobjede, ali dobro je na kraju da ovakvu utakmicu ne izgubiš, koliko god to glupo zvučalo nakon 2-0 i odličnog prvog poluvremena. Nakon svega, moramo biti zadovoljni bodom – kazao je trener Gorice.
I tako nekako i ispada, iako je činjenica da je propuštena velika prilika da se povežu dvije pobjede, da se još malo nabilda samopouzdanje i podeblja bodovni konto. Ovako, Gorica ide dalje s pet bodova iz prva četiri gostovanja. Puno teže bit će doći do sva tri boda u sljedećem kolu u Puli kod Istre, a još teže u onom sljedećem, u Maksimiru protiv Dinama. Nakon toga bi se, bude li sve po planu s novim travnjakom, Gorica konačno trebala vratiti kući, ali o tom potom…
Policijska postaja Velika Gorica najavila je kako će od petka 22. do ponedjeljka 25. kolovoza 2025. godine provoditi akciju “Pojačani nadzor vozila i vozača”. Kontrole će se odvijati tijekom noćnih sati, od 22:00 do 6:00 ujutro, na području grada i okolnih mjesta.
Akcija se provodi prema planu Policijske uprave zagrebačke, a fokus će biti na lokacijama koje statistički bilježe najveći broj prometnih nesreća.
Policija će kontrolirati vozače s naglaskom na vožnju pod utjecajem alkohola i droga, prekoračenje brzine, nekorištenje sigurnosnog pojasa te korištenje mobitela tijekom vožnje. Upravo ti prekršaji, navode iz policije, najčešće dovode do nesreća s teškim posljedicama.
Velikogorička policija apelira na sve vozače da poštuju prometne propise i tako smanje rizik od nesreća.
Općina Orle ove nedjelje, 24. kolovoza, obilježava 30 godina postojanja i blagdan svog zaštitnika svetog Bartola Bartolovskom biciklijadom i pješačenjem pod geslom “Biciklima i pješice uz rijeku Savu”, o čemu smo pisali ovdje.
Okupljanje je u 10 sati ispred zgrade Općine, a sudionici mogu birati između četiri biciklističke i jedne pješačke rute. Najkraća, obiteljska staza duga je 12 kilometara i uključuje posjet Konjičkom centru Miklin i povratak skelom iz Oborova, dok će najzahtjevnija sportska ruta od 47 kilometara testirati izdržljivost iskusnih biciklista.
Kotizacija iznosi 10 eura za odrasle i 5 eura za djecu, a broj mjesta je ograničen. Osigurani su besplatan ručak, majice za sudionike i cjelodnevni zabavni program uz DJ-a, igre za djecu i smotru KUD-ova. Prijave se zaprimaju online putem obrasca.
U besplatnoj radionici i igraonici s kupanjem, koju od 25. do 29. kolovoza organizira Plesni klub Barbara, ostalo je još svega nekoliko slobodnih mjesta. Program je namijenjen djeci od 7 do 12 godina iz Velike Gorice i okolnih mjesta, a jedini uvjet za sudjelovanje je da znaju plivati. Više detalja o radionici možete pronaći ovdje.
Prijave se primaju putem e-maila [email protected] , na broj 098 414 548 ili preko društvenih mreža Kluba.
Organizatori naglašavaju da je broj mjesta ograničen i da će se popuniti prema redoslijedu prijava, tko se prvi javi, njegovo je.