Budući da je prije nekoliko dana došlo do promjena u prometnoj regulaciji, u što su velikim dijelom uključeni i romobili, priopćenjem su se na novonastalu situaciju osvrnuli iz Bolta, tvrtke koja je nedavno došla i u Veliku Goricu.
“Dana 30. srpnja na snagu su stupile izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji regulira korištenje osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i romobile za najam. Bolt je već spreman za novu regulativu. Uređaji su prilagođeni, a edukativni materijali dostupni u aplikaciji poštuju nova pravila.
Korisnici Boltovih romobila već su sada u aplikaciji upoznati s dozvoljenim površinama za kretanje sukladno izmjenama zakona. Naznačeno je da se moraju voziti biciklističkim stazama gdje god je to moguće, a kada nije, tada se smiju voziti cestom uz uvjet da na njoj postoji ograničenje brzine od maksimalno 50 km/h. Korisnici se u izostanku biciklističkih staza mogu kretati i nogostupom, ali uz obavezno prilagođavanje brzine okolnostima na nogostupu. Najveća brzina koju Bolt romobili mogu razviti je 25 km/h, dok je u većini gradova brzina ograničena na 20 km/h i automatski je postavljena na dostupnim vozilima.
– Drago nam je što je regulirana uporaba osobnih prijevoznih sredstava, uključujući i e-romobile. Bolt pozdravlja promjene koje će pridonijeti sigurnosti prometa na cestama, posebno definiranje električnih romobila kao osobnih prijevoznih sredstava, a ne pješaka – rekao je Ivan Begović, Country manager za mikro mobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.
Bolt je već spreman za izmjene zakona – sve promjene već su primjenjene i dio su Boltove aplikacije. Korisnici Boltovih romobila sada slijede slična pravila kao i biciklisti – od njih se očekuje da u noćnim satima ili u uvjetima smanjene vidljivosti koriste reflektivni prsluk ili neku drugu reflektivnu oznaku. Prilikom takvih uvjeta moraju obavezno imati uključena prednja i stražnja svjetla – što Boltovi romobili automatski i rade. Korištenje kaciga također je obavezno, a slušalice tijekom vožnje nisu dopuštene. Novi pravni akt skreće pozornost i na sigurnosna pitanja. Zabranjena je vuča drugih vozila, prijevoz drugih osoba (uključujući djecu) ili vezivanje za druga vozila. Također je zabranjeno voziti pod utjecajem opojnih sredstava, što Bolt kontrolira testovima unutar aplikacije kojima se dokazuje trijeznost korisnika.
Izmjene zakona odnose se i na parkiranje. Romobile se treba ostaviti na za to predviđenom mjestu.. Romobil treba parkirati tako da ne ometa prolazak drugih vozila ili pješaka. Bolt također pomaže korisnicima u pravilnom parkingu pomoću uputa koje mogu pronaći u aplikaciji.
– Sigurnost svih sudionika u prometu iznimno nam je važna, stoga smo, u iščekivanju propisa na nacionalnoj razini, od samog početka našeg djelovanja u Hrvatskoj ovoj temi pristupili proaktivno. Prije uvođenja usluge najma romobila vodimo razgovore s predstavnicima gradova i s njima smo u redovnom kontaktu te potpisujemo ugovore koji reguliraju našu djelatnost na određenom području. Odgovarajući na potrebe lokalne zajednice u pogledu sigurnosti i reda, prilagođavamo ograničenja brzine vožnje i parkiranja na razini aplikacije – zaključuje Ivan Begović, Country manager za mikromobilnost Bolta u Hrvatskoj i Sloveniji.
Boltovu spremnost i usmjerenost na sigurnost korisnika kao prioritet potvrdili su i rezultati prvog istraživanja o električnim romobilima u Hrvatskoj koje je Bolt proveo u suradnji s istraživačkom agencijom Ipsos. Boltov je cilj kontinuirano i ažurano unaprjeđivati sigurnosne značajke kako bi predvidjeli i odmah i razriješili moguće izazove. Rezultati istraživanja su pokazali kako je bezobzirna vožnja glavni percipirani sigurnosti problem vožnje električnog romobila (62% ispitanika), a slijedi ga prebrza vožnja po pješačkim zonama (51%) i vožnja u pijanom stanju (45%). U trenutku kada su rezultati obrađeni, Bolt je već dodatno unaprijedio svoje sustave već navedenim ‘drunk driving’ sigurnosnim značajkama te razvio i patentirao sustav za sprječavanje ‘tandemske vožnje’. Svi podaci dobiveni istraživanjem pokazuju kako Boltovi električni romobili imaju svoje mjesto u urbanim planovima kao zelena alternativa osobnom prijevozu rješenje za tzv. ‘posljednju milju’.”