Povežite se s nama

Gospodarstvo

Novi život betonske nemani: Raj za grafitere i svadbene fotke postaje – tvornica!

Desetljećima napuštena građevina u Ulici Fausta Vrančića dobiva novu namjenu. Kupac zemljišta je tvrtka Modepack, koja se bavi proizvodnjom reciklirane ambalaže. Cijeli dio grada dobit će neusporedivo ljepšu vizuru, otvorit će se nova radna mjesta…

Objavljeno

na

Ne tako davno dio grada koji počinje tamo nakon Galženice, a završava prije željezničke pruge, mogao se smatrati – periferijom. Je, bila je tu jedna od najvećih osnovnih škola u državi, cijela naselja, generacije Goričana tu su odrastale, ali sve je djelovalo nekako uspavano, kao kvart u koji rijetko zalaze oni koji ondje ne stanuju.

A onda je niže po Kolodvorskoj, u srcu dijela grada o kojem je riječ, niknuo ogromni Konzum. I sve je odmah nekako živnulo. Preko ceste je ubrzo izgrađen Vulkalov centar, pa autopraonica, jedan hotel, drugi, vrtić… U samo nekoliko godina cijeli je taj dio Gorice doslovno procvjetao, grad se proširio u svakom smislu, došla je i nova prometnica, počele se graditi moderne zgrade…

I valjda jedino što je ostalo po starome danas je jedna masivna nakupina betona, građevina za koju valjda svi Goričani znaju, ali nitko ne zna zašto je takva, zapuštena i napuštena, koja je (bila) njezina svrha i zašto se nešto po tom pitanju ne učini. Pretvorilo se to mjesto u pravi raj za grafitere, koji su se tu neometano mogli izražavati, a njihova umjetnost je u kombinaciji sa zubom vremena i masom betona stvarala ambijent koji je brojnim goričkim mladencima poslužio kao kulisa za “cool” svadbene fotografije. Nasred livade, zaboravljeno i naizgled odbačeno mjesto, nekako šarmantno u toj zapuštenosti…

Međutim, i tome dolazi kraj! Ovaj će prostor, koji se prostire na više od 30.000 kvadrata, konačno dobiti svoju konkretnu namjenu. Ubrzo će se na mjestu napuštene i oronule građevine izgraditi moderan objekt s gospodarskom namjenom, kojeg će okruživati uređeni i dotjerani zeleni pojas.

Kako smo uspjeli doznati, zemljište je već kupljeno, a nakon malo “kopanja” došli smo i do odgovora na pitanje tko je novi vlasnik. Tvrtka se zove Modepack, trenutačno je locirana u Zagrebu (Odri), a u projekt preseljenja u Veliku Goricu, u novi pogon, zagrizli su vrlo ozbiljno.

– Možemo potvrditi da smo kupili zemljište i građevinu o kojoj je riječ – uljudno su iz tvrtke odgovorili na upit, ispričavajući se što u ovom trenutku javnosti ne mogu iznijeti nešto više podataka.

– U ovom trenutku možemo reći da ćemo preurediti i u funkciju dovesti građevinu i okolni prostor, a u realizaciju ćemo krenuti čim bude moguće. S više informacija izaći ćemo u sljedećih mjesec dana, nakon što cijela dokumentacija bude završena. Također, nakon preseljenja u planu su i nova zapošljavanja – dodali su iz tvrtke.

Bespuća interneta kažu da se Modepack bavi proizvodnjom visoko kvalitetne ambalaže svih vrsta s e-Commerce primjenom, da više od 90 posto proizvodnje ide u izvoz, ali i da se baziraju na recikliranim materijalima i vode veliku brigu o okoliša. Što je dobar dodatak tome da će se otvoriti radna mjesta, da će cijeli dio grada biti ljepši i funkcionalniji…

To pogotovo vrijedi nakon što su se pojavile informacije kako je kupljeno i zemljište odmah pokraj ovoga, na koje će doći zasad nepoznata tvrtka. Neslužbeni izvori kažu da će se između ta dva zemljišta raditi i nova prometnica, koja bi se nastavljala na već pripremljeni priključak nedaleko novog centra Hrvatske pošte, okruživali bi je drvoredi i biciklistička staza, dok je u sljedećoj fazi u planu i izgradnja stambene zgrade na dijelu livade bližem postojećoj cesti.

Ukratko, dosad neiskorišteni dio grada dobit će konkretnu funkciju i puno ljepšu vizuru. Čekamo nove vijesti…

Gospodarstvo

Velika Gorica bilježi pad nezaposlenosti, otkrivamo koja se zanimanja najviše traže

Poslodavci su prijavili čak 324 slobodna radna mjesta.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Vojtech Okenka/pexels.com

Krajem listopada 2025. godine na području Ispostave Velika Gorica evidentirano je 937 nezaposlenih osoba, što predstavlja blagi pad u odnosu na rujan te gotovo dvopostotno smanjenje u odnosu na isti mjesec prošle godine. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, tijekom istog mjeseca posao je pronašlo 107 osoba, dok su poslodavci istovremeno prijavili ukupno 324 nova radna mjesta.

U listopadu su se među novozaposlenima najviše isticali skladištari i prodavači, svaki s po 11 zaposlenih. Slijede administrativni službenici i čistači s po pet novozaposlenih, dok je po tri radnika pronašlo posao u ugostiteljstvu i elektrotehnici.

S druge strane, potražnja poslodavaca bila je znatno veća od broja zaposlenih. Najviše je otvorenih pozicija zabilježeno za pomoćnike u nastavi, čak 37. Čistači su bili druga najtraženija skupina s 28 slobodnih mjesta, a slijede radnici na proizvodnoj liniji (25), odgojitelji predškolske djece (18) i poštari (17). Tražili su se i nastavnici, učitelji razredne nastave, čuvari, taksi-vozači, kuhari te medicinske sestre.

Iako se broj nezaposlenih smanjuje sporim tempom, velik broj prijavljenih radnih mjesta upućuje na dinamično razdoblje za tražitelje posla u mjesecima koji slijede.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Čokoladna priča iz Gorice! Otac i kćer predstavili svoje slatkiše – Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije

Marcela i njezin otac Dragutin iz Velike Gorice stvorili su brend Choco, koji je privukao pažnju diljem Hrvatske.

Objavljeno

na

Objavio/la

Velikogoričani Marcela Marković Halkić i njezin otac Dragutin Marković našli su se u središtu pozornosti zahvaljujući projektu “Startaj Hrvatska”. Njihov obiteljski brend Choco, koji spaja domaće bučine sjemenke i vrhunsku čokoladu, predstavljen je u četvrtoj epizodi nove sezone popularnog poduzetničkog projekta. Njihove proizvode uskoro ćete moći kupiti i na policama Spar trgovina diljem zemlje.

Priča o Choco brendu počela je u Velikoj Gorici, u obitelji koja čokoladu njeguje kroz tri generacije. Marcela, danas pokretačka snaga projekta, kaže da je čokolada za nju oduvijek bila više od slatkiša. “To je miris djetinjstva, nedjelje i topline. U našoj se obitelji čokolada oduvijek dijelila oko stola, a sada od nje i živimo”, ističe Marcela.

Ideja za spoj čokolade i bučinih sjemenki pojavila se nakon jednog putovanja kada su Marcela i njezin otac otkrili sličan proizvod. Vratili su se kući odlučni da naprave svoju verziju, koristeći bučine sjemenke s domaćih OPG-ova. “Kupili smo prve koštice, počeli ih čokoladirati i malo po malo došli do savršene kombinacije”, prisjeća se Dragutin.

Projekt Startaj Hrvatska otvorio je Markovićima priliku da svoj proizvod predstave široj publici i plasiraju ga u trgovine. “Nadam se da će uz njih odrastati i neke nove generacije”, zaključuje Marcela.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Velika Gorica među vodećim gradovima po poslovnim rezultatima

Prema analizi FINA-e, deset najvećih gradova u Hrvatskoj drži više od polovice ukupnog poduzetništva.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Burak The Weekender/pexels.com

Prema analizi Financijske agencije (FINA) o poslovanju poduzetnika u 2024. godini, deset najvećih hrvatskih gradova ostvarilo je više od polovice ukupnih gospodarskih pokazatelja u zemlji. Među njima je i Velika Gorica, piše Gradonačelnik.hr.

Podaci pokazuju da su poduzetnici iz deset najvećih gradova imali 51,2% udjela u ukupnom broju poduzetnika, 55% u broju zaposlenih, te su ostvarili čak 65,6% ukupnih prihoda svih poduzetnika u Hrvatskoj. Ti gradovi zabilježili su i 66,5% ukupne dobiti te 62,4% ukupnog gubitka.

Najveći doprinos hrvatskom gospodarstvu, očekivano, dolazi iz Zagreba, čije su tvrtke u 2024. godini ostvarile 83,9 milijardi eura prihoda, što čini 75,4% svih prihoda poduzetnika iz spomenutih deset gradova. Slijede Split s 5,4 milijarde eura (4,9%) i Rijeka s 4,4 milijarde eura (4,0%).

U kontekstu Velike Gorice, grad se nalazi u krugu gospodarski najaktivnijih sredina u Hrvatskoj. FINA posebno ističe doprinos tvrtke LIDL Hrvatska, čije je poslovanje imalo značajan utjecaj na pozitivne rezultate.

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Usporavanje inflacije u listopadu! Najviše rastu cijene usluga

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, godišnja inflacija u listopadu se spustila ispod razine iz prethodnih mjeseci, ali Hrvatska i dalje ostaje među zemljama s najvišim rastom cijena u eurozoni.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Potrošačke cijene u Hrvatskoj bile su u listopadu 3,6 % više nego u istom mjesecu prošle godine, pokazuje prva procjena Državnog zavoda za statistiku (DZS). U odnosu na rujan, cijene su u prosjeku porasle za 0,5 %. Time se godišnja inflacija lagano usporila nakon rujanskog ubrzanja, kada je iznosila 4,1 %.

Kako prenosi Poslovni.hr, u prvim mjesecima ove godine inflacija je oscilirala, od 4 % u siječnju do 3,2 % u ožujku i travnju. Nakon toga ponovno je počela rasti, dosegnuvši vrhunac u srpnju i kolovozu s 4,1 %. Rujan je donio blago ubrzanje, a listopad sada prvi put nakon nekoliko mjeseci pokazuje vidljivije usporavanje.

Prema glavnim komponentama indeksa, najveći godišnji rast cijena zabilježen je kod usluga, koje su poskupjele 6,4 %. Slijedi skupina hrane, pića i duhana s rastom od 4,4 %, dok su energenti porasli 3,9 %. Jedini pad bilježe industrijski neprehrambeni proizvodi bez energije, čije su cijene niže za 0,2 % u odnosu na prošlu godinu. Na mjesečnoj razini, u usporedbi s rujnom, najviše su porasle cijene industrijskih neprehrambenih proizvoda bez energije (+1,9 %) i energenata (+0,8 %). S druge strane, hrana, piće i duhan u prosjeku su pojeftinili 0,2 %, a cijene usluga pale su 0,1 %.

Prema prvim podacima Eurostata, inflacija u Hrvatskoj u listopadu je iznosila 4 %. Iako se rast cijena lagano usporio, Hrvatska i dalje ima jednu od najviših inflacija u eurozoni. Višu imaju samo Estonija i Latvija. Unatoč padu tempa rasta cijena, podaci pokazuju da pritisci na troškove života i dalje traju, ponajviše kroz rast cijena usluga i energenata. Kako će se ti trendovi kretati do kraja godine, pokazat će objava detaljnih podataka sredinom studenoga.

 

Nastavite čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici, evo prilike! Besplatna radionica o zajmovima i potporama, saznajte kako se prijaviti

Besplatna radionica VEGORE i HAMAG-BICRO-a donosi pregled aktualnih financijskih instrumenata i savjete kako doći do idealnog zajma za razvoj poslovanja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Leeloo The First/pexels.com

Kako doći do povoljnih zajmova i potpora za razvoj poslovanja, širenje investicija ili jačanje obrtnog kapitala – tema je informativne radionice koju će 13. studenoga 2025. u 10 sati u Poduzetničkom inkubatoru Velika Gorica organizirati Velikogorička razvojna agencija VEGORA u suradnji s HAMAG-BICRO-om.

Radionica pod nazivom “Aktualni zajmovi za poduzetnike – Pronađite idealan zajam za svoj poslovni rast” namijenjena je postojećim poduzetnicima, obrtnicima, ali i svima koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla. Sudionici će imati priliku saznati koje su trenutno najpovoljnije opcije financiranja dostupne na tržištu te kako uspješno aplicirati za zajam.

Tijekom radionice bit će predstavljen detaljan pregled najnovijih zajmova i financijskih instrumenata, objašnjeni uvjeti i prednosti pojedinih programa te ponuđeni praktični savjeti koji mogu pomoći u pripremi i podnošenju prijava. Predviđen je i dio za pitanja, kako bi polaznici mogli razjasniti sve nedoumice vezane uz dostupne programe i procedure.

Sudjelovanje na radionici je besplatno, no broj mjesta je ograničen, stoga se zainteresirani pozivaju da se prijave na vrijeme putem linka.

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno