Povežite se s nama

Kultura

Glazba je moj lijek! Pomažem djeci s teškoćama u razvoju, pišem, skladam…

Pjevačica, voditeljica glazbenih igraonica, lektorica, autoica dječjih prestava i terapeutskih priča, profesorica povijesti… Sve je to Ana Lovrenčić, začetnica “Anine glazbaonice”, žena koja može sve

Objavljeno

na

Negdje na društvenim mrežama, baš u vrijeme nastajanja ovog teksta, naišla sam na izreku koja kaže: “Radi ono što voliš i više nećeš raditi nijednog dana u životu.” Umjetnica o kojoj ćete čitati u nastavku ostavlja baš takav dojam. Radi nekoliko stvari, a izgleda kao da se zabavlja. Bez ovog “kao”.

Ana Lovrenčić. Pjevačica, voditeljica glazbenih igraonica, lektorica, piše dječje predstave i terapeutske priče te je posvećena muzikoterapiji. Njezina ljubav i talent prema glazbi nisu slučajni, čuli ste nebrojeno puta da ima nešto i u genima. Osim što je imala glazbeno talentiranu prabaku, odrastala je uz djeda violinista.

– Prvo ga je brinulo što brat i ja do neke četvrte godine nismo imali savršenu pjevačku intonaciju, a druga i najsmiješnija njegova briga bila je da ću biti alt (što ipak nisam!), a ne romantični sopran iz mjuzikla, u koje je bio zaljubljen. Općenito ga je brinula pomisao da ću biti pjevačica. Dakle, razočarala sam ga na svim poljima – kaže Ana.

Naravno, te gene i talent trebalo je potkrijepiti i formalnim obrazovanjem, no kad imate deset godina, ići u dvije škole i nije nešto pretjerano napeto i zabavno. Otprilike takav slučaj bio je i s Anom.

– U četvrtom razredu sam upisala glazbenu školu, ali sam imala nesreću što sam u prve tri godine promijenila 14 profesora, pa kako više nisam znala tko što traži od mene, počela sam puštati nokte, vježbala sve manje, davala susjedima da sviraju umjesto mene, da roditelji misle da ja vježbam, ali sam jako lijepo pjevala i zato su se trudili zadržati me u glazbenoj – priča kroz smijeh.

Solo-pjevanje upisala je u Sisku, kod profesorice Marice Pernar. Tamo se zadržala dvije godine jer se dosta brzo razočarala u stav prema glazbi. Tamo su joj rekli da tu stvaraju umjetnike i stoga je zamolili da pobaca sve kazete jazza jer bi pjevanje takve glazbe moglo škoditi njezinim glasnicama i finoći izvedbe. Kako kaže, to joj je bilo jako tužno jer je u to vrijeme s bendovima počela pjevati blues i jazz i taj stav u školi bio je baš demotivirajući. U to je vrijeme počela razvijati tremu, osjećala se loše i povremeno od stresa gubila glas.

– Nakon toga sam napustila tu školu i otišla u Vokalni studio Bacchabundus kod profesorice Mirele Brnetić, koja me onako dobro promućkala, bila i profesor i psihoterapeut, i dovela me baš tamo gdje je trebalo. Kod nje sam završila to svoje pjevačko obrazovanje, a uz to sam redovito sam išla na mnoge internacionalne vokalne radionice, pa i na predavanja logopeda kako bih se bolje upoznala s funkcioniranjem cijelog vokalnog aparata, a na kraju sam se time odlučila i baviti – ističe Lovrenčić.

Inače, studirala je hrvatsku kulturu i povijest, a čak joj je i diplomski bio povezan s glazbom. Tema je bila “75 godina jazza u Zagrebu”, što je Ani bila odlična prilika upoznati začetnike jazza u Hrvatskoj i od njih slušati o toj temi iz prve ruke.

– Nakon fakulteta upoznala sam skladatelja Igora Savina, s kojim sam godinama pjevala, te smo snimili album “Međudžezje”, međimurske pjesme u njegovim jazz aranžmanima. Meni je to jako drag projekt. Uskoro sam se zaposlila kao lektorica. Još su me s faksa preporučili školi za ekonomiju i menadžment, da lektoriram udžbenike, i to je bio prvi korak u taj posao, koji od tad svakodnevno radim. I privatno, svaku knjigu koju čitam, u sebi je lektoriram, čak i pjesme dok ih pjevam – govori Ana.

Sjećate se početka priče, Ana vodi glazbene igraonice s elementima muzikoterapije. Ideja se rodila kad je njena kći Leda imala tri mjeseca.

– Dok sam je uspavljivala, intuitivno sam joj pjevala vokalize; u jednom trenutku ona je počela ponavljati nekoliko tonova u nizu, tada sam si rekla: ako može dijete od tri mjeseca, može svatko. I odlučila osmisliti vlastiti program. Prvo su mi logopedi počeli slati vlastitu djecu na satove. Radila sam, između ostalog, u Centru za djecu mlade i obitelj, gdje su me educirali za rad s najmlađima. Tu sam se našla u situaciji da radim i s djecom s teškoćama u razvoju, što me navelo na to da počnem istraživati što takvoj djeci mogu pružiti i pokazalo se da mogu puno.

Nakon što je prestala volontirati u Centru, roditelji te djece molili su je da nastavi to raditi jer za njihovu djecu nema adekvatnih programa. Nakon što se zbližila s jednom defektologinjom kojoj je pokazala svoj program, odškrinula je vrata muzikoterapije i počele su zajedno držati grupe za djecu s poteškoćama. Tad je shvatila da je muzikoterapija ono čemu se želi posvetiti te se obratila Hrvatskoj udruzi muzikoterapeuta, pohađala radionice i edukacije o primjeni muzikoterapija u radu s osobama s razvojnim teškoćama te završila četiri modula muzikoterapije.

Prošle je godine unajmila prostor i opremila ga za potrebe muzikoterapije. Muzikoterapija u Aninoj glazbaonici namijenjena je djeci s teškoćama u razvoju. Muzička iskustva koja uključuju pjevanje, sviranje i pokret usmjerena su i osmišljena prema individualnim potrebama klijenta (djeteta s teškoćama u razvoju) s ciljem razvijanja i stjecanja vještina, razvijanja grube i fine motorike, poticanja i razvijanja komunikacije, jezika i govora, stjecanja pozitivne slike o sebi, pozitivnih promjena u ponašanju.

– I u redovite grupe s neurotipičnom djecom uključujem i djecu s teškoćama. Ali smatram da prije toga dijete trebam pripremiti za grupu, a i grupu za dijete s teškoćama. Kako se svake godine upisuju nove grupe, grupi treba neko kratko vrijeme da postane koherentna. U grupi potičem empatiju, ravnopravnost, prihvaćanje razlika. Sva su ‘moja’ djeca najbolja. Nemaju poriv rugati se, nema bulinga, jedni drugima pomažu i paze na najmlađe. Moram biti sigurna da će grupa biti podržavajuća djetetu s teškoćama – pojašnjava Ana.

Glazbaonica se, osim muzikoterapijom, bavi ranom muzičkom stimulacijom i ranom glazbenom edukacijom.

– Glavne aktivnosti onih najmlađih, od jedne do tri godine, vezane su za razvijanje osjećaja za glazbene parametre: za ritam, koji nam je vrlo važna pretpostavka govora i fluidnost pokreta, za tempo, dinamiku, melodiju, zatim za opuštanje vokalnog aparata i poticanje vokalizacije te korekcije glasova, pa osnaživanje vestibularnog sustava i razvoj grube motorike.

Ana priprema djecu već u dobi od četiri godine za glazbenu školu, i sve to kroz igru.

– Djeca su potpuno neopterećena učenjem, a najbolje učimo kroz igru. Recimo, dala sam izraditi jednu zanimljivu igru, glazbeni monopoly. Da bi igrao, potrebno je osnovno znanje solfeggia ili nešto znanja iz opće kulture vezanog za glazbu, djeca moraju znati udarati ritam, kad preskaču krug, nisu u ‘zatvoru’ nego su ‘u pauzi’.

Njezin se rad dosta oslanja na rainbow metodu, kojom povezujući glazbene simbole s bojama djecu uči notama. Ta im metoda omogućuje da osvijeste ljestvicu intonativno, povežu to s notnim zapisom i položajem na klavijaturi.

– Većinu pjesmica sam skladala u skladu sa specifičnim zadacima programa, dakle ne radi se program koji im je već ponuđen u vrtićima, već se prelazi na višu razinu glazbene edukacije, a to je izvrsna priprema za glazbenu školu. Smatram da djeci prvo treba približiti instrument kao prijatelja, prije negoli mu ga u glazbenoj školi ponudimo kao zadaću i odgovornost – kaže Ana te ponosno ističe kako svi njeni polaznici sa samopouzdanjem odlaze na prijemne za glazbenu školu i redovito su prvi na listama.

Velika pomoć joj je i njena desetogodišnja kćer Leda, koja je i sama polaznica glazbene škole, te ona, kako kaže Ana, polaznike svojim sviranjem “zaljubi” u klavir, ali ih i podučava, asistira, a djeca je jako vole i ona im je uzor.

Kada je glazbena karijera u pitanju, Ana je u to krenula sa šesnaest godina.

– To je moj način povezivanja s ljudima, neko ‘kuglanje’ energijom. Kad ti bacim lopticu, pa je prihvatiš, pa je vratiš, a ja se iznenadim s onim što dobijem natrag. Mislim da je to ono najljepše u stajanju pred publikom. Intimno mi glazba znači jako puno.

U to vrijeme pjevala je rock i blues i pronašla se u tome. Osjećala je to i razumjela, a tekstovi su joj bili jako važni. Sjeća se kako je obožavala ležati na krevetu s rukama ispod glave i slušati tekstove. Pomislila bi kako je to netko dobro smislio, kako se ja toga nisam sjetila?

– Nedavno sam uglazbila jednu pjesmu otprije dvadeset godina. Imam jednu knjižicu iz tog vremena koju volim prolistati, i super mi je da je tu niz pjesama iza kojih još uvijek stojim.

Inspirirati je može dobar film, knjige, ali najčešće su to životne priče, njene ili nekog bliskog.

– Probudim se u dva ujutro pa na vešmašini pišem. Kolike sam tek pjesme napisala gurajući kolica! Sad sam, recimo, u dječjim pjesmama.

Osim toga, Ana piše poeziju. Kad je zadovoljna, prijavi se na natječaj, pa je tako izdavala u skupnim zbirkama. Svoju zbirku nije izdala jer, kako kaže, to je još preskupo.

Mixed up Mary band je koji je sa suprugom formirala 2015. godine. Pitam, otkud ovaj zanimljiv naziv?

– Iz crtića o jednoj curici koja sve radi po svom, naopačke. Puno detalja u mom stanu asocira na nju, ali slična sam joj i u mnogim drugim stvarima, velik dio života sam radila stvari kako se smatra da ih treba raditi, a s majčinstvom sam promijenila ploču i postala sama sebi kriterij. Radim stvari kako mislim da ih treba napraviti za moje dobro i dobro onih s kojima živim ili radim – pojašnjava Ana i dodaje kako za publiku kaže da joj se nakon koncerta čine kao osobe s kojima bi imala o čemu pričati na kavi.

Od prošle godine Ana volontira u kući za nezbrinutu djecu, također s djecom radi muzikoterapiju. Prvo je bila animator koji ih zabavlja glazbom, a onda su odlučili da će biti korisnije raditi muzikoterapiju, individualno, s ciljem prevladavanja trauma, anksioznosti, gašenja agresivnog ponašanja, stjecanja pozitivne slike o sebi.

– Pjevamo i afirmativne pjesmice, gdje dijete pjeva da može sve, da je dobro, da je voljeno, da je pametno, pa nabrajamo u čemu je sve dobro. Već se stjecanjem pozitivne slike o sebi smanjuje potreba za obračunima u skupini. Oni se stalno mjere i svatko želi biti najbolji i najželjeniji.

Kako kaže, došla je tamo sa željom da uspavljuje bebe.

– Kad osjetiš taj mir koji postigneš kod djeteta dok ga uspavljuješ, tad znaš da si na pravome mjestu – ističe Ana.
Puno toga, primijetili ste, Ana radi, ali ima i puno planova. Jedan od njih je organizacija glazbenih rođendana. I zvuči to jako zanimljivo, jer osim što ćete klince maknuti od “plejki”, oni će s jedne ovakve proslave otići bogatiji za poneku pjesmu, a možda do tada nisu ni znali da mogu svirati.

I na kraju, možemo samo zaključiti da je raditi ono što voliš neprocjenjivo i da samo treba slijediti svoje snove.

HOTNEWS

Talijanski trubač Andrea Tofaneli i Jazz orkestar OSRH otvaraju 18. VG Brass festival

Festival počinje sutra koncertom u 20 sati u Dvorani Gorica, a trajat će sve do 6. svibnja.

Objavljeno

na

Objavio/la

Na četiri dana Velika Gorica će ponovno postati prijestolnica glazbe. Već nadaleko poznat Velikogorički brass festival koji za cilj ima senzibilizaciju javnosti za limena puhačka glazbala i educiranje publike o vrijednosti ozbiljne glazbe, ove godine broji svoje punoljetno izdanje.

– Lijepo je uživati u ovoj dobi festivala kada se čovjek osvrne i vidimo što smo sve napravili. Na festivalu su nastupili brojni renomirani umjetnici i mnogo je publike prošlo, ali posebno je zanimljivo vidjeti mlade naraštaje koji su prije 18 godina bili djeca, a danas sjede u orkestru koji će nastupiti na otvorenju festivala. Stvarno je jedan predivan osjećaj kada vidiš da si napravio nešto što je podiglo nivo kulture u zemlji u kojoj živiš – govori nam Tomislav Špoljar, umjetnički ravnatelj festivala.

Pučko otvoreno učilište koje je organizator ove glazbene manifestacije, nastavlja tradiciju dovođenja vrhunskih domaćih i svjetskih umjetnika koji će zasigurno oduševiti publiku svojom virtuoznošću i bogatim glazbenim iskustvom. Već sutra, na samom otvorenju festivala koji će sutra biti u 20 sati u Dvorani Gorica nastupit će talijanski trubač Andrea Tofaneli u pratnji Jazz orkestra ORSH-a.

– Čovjek je to koji je poznat po svojim visokim tonovima, a snimao je i glazbu za filmove. Mentor mu je bio glazbenik koji je snimao glazbu za film ‘Rocky’. Tofaneli trenutno radi u rimskom jazz bandu radio-televizije. A uvijek je lijepo kada se znanje prenosi na mlađe naraštaje. Tko je i Tofaneli kada je vidio da dolazi Gileno Santana, glazbenik iz Brazila, a koji trenutno živi u Portugalu, rekao da bi mu on mogao biti gost jer se radi o umjetniku mlađe generacije. Njih dvoje će dijeliti pozornicu na otvorenju festivala. To su se spontano tako dogovorili , a mi smo objeručke prihvatili – priča nam Špoljar.

Inače, ulaz je slobodan za otvorenje festivala i koncert koji će biti u crkvi blaženog Alojzija Stepinca. Za koncerte u Dvorani Galženica u subotu i ponedjeljak ulaznice će se naplaćivati, a moći ćete ih kupiti na dan koncerta ili na blagajni Učilišta.

U okviru ovogodišnjeg Brassa, sada već tradicionalno, bit će organizirane i radionice za studente i polaznike glazbenih škola.

– Ove godine imamo i radionice koje su jako dobra stvar. Ovako izvrsni umjetnici s puno iskustva kad dođu ovdje naravno da ih učenici, studenti i mi profesori hvatamo za rukav i tražimo savjete. Super je kad djeca imaju priliku pred njima nešto izvesti i od njih dobiti konkretan savjet za svoje sviranje. To podiže kvalitetu i amaterizma i profesionalizma – naglašava Špoljar i poziva sve Velikogoričane da dođu na koncerte.

Detaljan program možete vidjeti ovdje.

Nastavite čitati

Kultura

Ivan Mance u Velikoj Gorici predstavlja kapitalno djelo ‘Kosinjska tiskara’

Radi se o knjizi koja rasvjetljava prvorazredno kulturno-povijesno pitanje o mjestu tiskanja naše prve tiskane knjige.

Objavljeno

na

Velikogoričanima će sutra u Knjižnici Galženica biti predstavljena knjiga ‘Kosinjska tiskara’ autora Ivana Mancea.

Knjiga na 750 stranica donosi presjek kosinjske povijesti, aktualne teze o mjestu prve tiskare u Hrvata, informacijsko-povijesno istraživanje teze o kosinjskoj tiskari, analiza slijepih otisaka u našem prvotisku, povijesnu kartografiju Kosinja te završni prijedlog organizacije i rada Kosinjske tiskare.

Radi se o knjizi koja rasvjetljava prvorazredno kulturno-povijesno pitanje o mjestu tiskanja naše prve tiskane knjige, glagoljskog Misala po zakonu rimskoga dvora, otisnutog 22. veljače 1483. Danas taj datum slavimo kao Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva te dan NSK u Zagrebu.

Na velikogoričkoj promociji o knjizi će govoriti povjesničar Josip Jurčević i sam autor Ivan Mance koji se poviješću Kosinja, poglavito u kontekstu mogućeg lokaliteta prve tiskare u Hrvata krajem 15. stoljeća, bavi više od šesnaest godina, o čemu je do sada napisao i objavio tri knjige.

Uz to na temu Kosinja objavio je preko dvadeset stručnih i novinskih članaka. Autor je ili suautor ukupno 54 rada, od čega je uz spomenute knjige, četrnaest znanstvenih, devet stručnih i 23 ostala rada.

Druženje u knjižnici na Galženici je sutra u 18 sati.

Nastavite čitati

Kultura

Revija ‘Može i bez Hollywooda’ donosi šest svjetskih filmskih naslova izvan holivudskih studija

Prva tri četvrtka u svibnju rezervirana su za intrigantne, zabavne, odlično režirane i odglumljene filmove iz Francuske, Meksika, Bugarske, Španjolske i Japana.

Objavljeno

na

Objavio/la

Tradicionalna filmska revija Kina Gorica „Može i bez Hollywooda“ ponovno donosi na veliki ekran odabrane nezavisne, ponajprije europske filmove koji su svoju kvalitetu potvrdili brojnim nagradama na svjetskim filmskim festivalima.

Intrigantni, zabavni, odlično režirani i odglumljeni, ovi filmovi su dokaz da itekako postoji kvalitetna filmska produkcija i izvan holivudskih studija. Ovoga puta čeka vas šest filmskih naslova, a projekcije će se održavati prva tri četvrtka u svibnju – 2., 9. i 16. svibnja.

Već sada u četvrtak imate priliku pogledati zanimljivu francusku romantičnu dramu ‘Okus ljubavi’. Radnja se odvija daleke 1885. godine. Eugenie je kuharica bez premca koja posljednjih dvadeset godina radi za slavnog gurmana Dodina. Kako vrijeme prolazi, njihova strast prema gastronomiji te obostrano divljenje koje osjećaju jedno prema drugom pretvorilo se u romantičnu vezu.

Film je dobitnik nagrade za najbolju režiju na festivalu u Cannesu, a i francuski je kandidat za nagradu Oscar 2024.

Početak projekcije je u 18 sati, a nakon nje u 20:30 sati na rasporedu je francuska krimi komedija ‘Zločin je moj’.

U Parizu tijekom tridesetih godina prošlog stoljeća Madeleine, mlada, lijepa, siromašna glumica bez ikakvog talenta biva optužena za ubojstvo slavnog producenta.

Cijena ulaznice u sklopu ove filmske revije je 3 eura, a koji vas još čekaju filmovi saznajte ovdje.

 

Nastavite čitati

Kultura

FOTO Održan koncert u čast hrvatskim  braniteljima u novosagrađenoj crkvi u Kravarskom

Objavljeno

na

Objavio/la

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Koncert Tamburaškog orkestra HRT-a u čast hrvatskim braniteljima u organizaciji Općine Kravarsko, Zdruga hrvatske obrane ‘Nikola Šubić Zrinski’ i Udruga pripadnika 153.brigade HV-a Velika Gorica i pod pokroviteljstvom Ministarstva hrvatskih branitelja i Zagrebačke županije održan je u novosagrađenoj crkvi Uzvišenja Svetog Križa u Kravarskom.

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Uz tamburaše HRT-a pod ravnanjem maestra Siniše Leopolda nastupili su brojni gosti: Ansambl Jane, Josipa Gvozdanić, Zvonko Kompes, vlč. Ljubo Vuković, Gordana Ivanjek Tušek, Boris Ćiro Gašparac, Tatjana Matejaš Tajči, Stanko Šarić, Adalbert Turner Juci, Stjepan Vlahovac.

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Program je vodio Drago Celizić. Koncert je završen zajedničkom izvedbom ”Croatio iz duše te ljubim” i ”Zdravo djevo”. Ukupno su izvedene 22 glazbene točke.

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Kravarsko, 28.04.2024. Koncert u čast hrvatskim braniteljima. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Nakon koncerta svi, izvođači i posjetitelji, bili su pozvani na druženje u Dom kulture.

Galerija fotografija

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom

Nastavite čitati

Kultura

Sutra ispred Pučkog velika završna rođendanska fešta, evo što vas čeka

Od 10 do 12 sati…

Objavljeno

na

Cijeli tjedan Pučko otvoreno učilište častilo je Velikogoričane besplatnim programima, a veliku završnu slavljeničku feštu povodom 64. rođendana pripremaju sutra ispred same zgrade Učilišta. Od 10 do 12 sati čekaju vas radionice, ples, pjesma, akrobati i žongleri.

Svojim plesnim nastupom ‘zagrijat’ će vas članovi plesnog kluba Megablast. Glazbeno umijeće, uz polaznike Tečaja gitare i solo pjevanja, predstavit će i Orkestar UŠFL te Dječji zbor Cvrkutavci. Za sve male kreativce i znanstvenike pripremili su u jutarnjim satima školu crtanja, kiparsku i znanstvenu radionicu te sadnju cvijeća i proljetnica. Svojim performansom i ove će vas godine zabaviti nezaobilazni akrobati i žongleri.

Istoga dana, u 17 sati Gradsko kazalište „Scena Gorica“ uz rođendan slavi i 100. izvedbu predstave za djecu „Gospođica Neću“. U spoju glume i lutkarstva, čovječjih dijelova i dijelova lutaka, ljudi i životinja, Gospođica Neću svoju malu publiku uči što se sve događa ako tvrdoglavo govore ‘neću’ i što mogu dobiti kada počnu govoriti ‘hoću’.

Besplatne ulaznice za predstavu mogu se podići na blagajni Učilišta sat vremena prije početka.

 

Nastavite čitati

Reporter 436 - 11.04.2024.

Facebook

Izdvojeno