Gastro Turopolje tradicionalno se održao, od 11. do 17. listopada, i ove godine. Manifestacija svoj kontinuitet nije prekinula ni za vrijeme pandemije, a ove godine okupila je gospodarstvenike, obrtnike i ugostitelje u nešto skromnijem no značajnom broju. Slavlje dvadesete godišnjice okrunjeno je u subotu, 16. listopada nastupom kultnog benda “Pips, Chips & Videoclips”.
Foto: Turistička zajednica grada Velike Gorice
Najbitnije, Gastro Turopolje ove godine otkrilo je i veliko srce Velike Gorice te su se na njemu kao izlagači našli i članovi udruge VG Legacy. Udruga pomaže potrebitim sugrađanim dugi niz godina kroz različite humanitarne akcije. Ovog puta, njih desetak, uz podršku sugrađana, skupljaju su sredstva za malog Nou.
-Danas smo ovdje zbog humanitarne akcije “Noin kaputić”. Radi se o malom Noi, našem sugrađaninu koji je obolio od bolesti Morbus Coats. Nažalost, dječak je izgubio vid na desnom oku no postoji mogućnost da se ono spasi. Liječenje je moguće samo u Švicarskoj te se radi od oko 300-350 tisuća kuna. Noa se nalazi u četvrtoj fazi bolesti, u petoj više neće biti moguće liječenje i zato nam je bitno da što prije skupimo sredstva- istakla je predsjednica humanitarne udruge Dalija Žubek.
Foto: Facebook/ VG Legacy
Za Gastro Turopolja VG Legacy pripremio je sarme, hrenovke, kobasice, fritule, sarma – dog, sarmu u pecivu sa suhim mesom – specijalitet s potpisom VG Legacyja te nezaobilazni kuhani džin.
Sugrađanke su za humanitarnu akciju pripremile i kolače, a akciji su se pridružili i drugi izlagači, ali i influenceri “50 shades of hunger” i “Uvijek gladna”. Ivana Belošević sa svojim Turopoljskim štruklima by Cipov također je, dijelom sredstava, sudjelovala u akciji, a Društvo žena Buševec odreklo se svih prikupljenih sredstava u korist malog Noe.
Humanitarnom akcijom prikupljeno je 25.608,50 kuna.
Foto: Turistička zajednica grada Velike Gorice
Na sajmu su dio svoje ponude izložili brojni obrtnici pa su posjetitelji mogli kupiti sve od čvaraka, kobasica, sira, bučinog ulja, meda, ljutih soseva, ali i probati specijalitete poput poljičkog soparnika. Na kraju, sve se to moglo zaliti vrhunskim domaćim craft pivom.
Izvan gastronomske ponude, fitoaromaterapeutica Monika Antolović predstavila je svoj obrt Aromarica. Posjetitelji su imali priliku upoznati se i kupiti dio asortimana koji je uključivao prirodnu kozmetiku, posebice kreme, biljna ulja te raznu zdravu hranu. Obrtnica ističe kako su u posljednje vrijeme posebno popularni smoothieji te su se tako na štandu našli i maca, spirulina, chlorella te kurkuma u prahu.
Posjetitelji su imali priliku kupiti i pravi domaći čaj od šipka, gloga i aronije pun vitamina C.
Foto: Turistička zajednica grada Velike Gorice-Veselim se što se nakon dugo vremena mi Velikogoričani možemo naći. Nismo dugo imali priliku da se kao obrtnici predstavimo, družimo te popijemo i pojedemo nešto fino. – zaključila je obrtnica.
Na Gastro turopolja mogli smo pronaći i svima dobro poznatu slastičarnicu Memy s tradicijom dugom više od 70 godina. Ugostitelj se predstavio brojnim slasticama, od torti, kolača i sladoleda, nezaobilaznih jesenskih deserata od kestena do hrvatske baklave. Upravo je ova baklava, koja je prava kalorijska bomba od oraha, meda i pet vrsta čokolade, ono što privlači velik interes posjetitelja:
-Svi su znatiželjni, pokazuju velik interes da probaju našu hrvatsku baklavu. U korist nam ide i lijepo vrijeme, ljudi su razdragani, veseli, željni druženja i šetnje- zaključio je vlasnik Memyja, Memetaly Zanuni, kojem je recept za hrvatsku baklavu došao – u snu.
20. Gastro Turopolje, Foto: Gabrijela Radunović/cityportal.hr
Milada Mrsić, direktorica Turističke zajednice Velike Gorice istakla je kontinuitet održavanja ove manifestacije te njen značaj za turopoljski i hrvatski turizam.
– Ove i prošle godine bili smo primorani održati Gastro u reduciranim razmjerima kako bismo zaštitili sudionike. Nadamo se da će uskoro doći vrijeme kada će se Gastro moći održati na način kako se održavao prije pandemije. U ovoj godini imali smo i ponudu Gastro Turopolja u restoranima. Vjerujemo kako na ovaj način, u nešto izazovnijim vremenima za turizam i ugostiteljstvo, potičemo gospodarstvenike, ugostitelje i obrtnike.- zaključila je Mrsić.
20. Gastro Turopolja, Foto: cityportal.hr/Gabrijela Radunović
S direktoricom Turističke zajednice složio se i predsjednik Udruženja obrtnika Velika Gorica, Vladimir Birek.
– Upravo radi mjera i epidemiološke situacije išli smo na skromnije razmjere manifestacije ove godine. Ipak, za obrtnike i OPG-ove bitno je da se Gastro održi i da se predstavimo. Ima i mnogo gostiju iz županije i raznih udruženja. Nadam se da ćemo već iduće godine imati sajam istih razmjera kakvih smo nekada imali, ako ne većih i boljih!– ističe Birek.
20. Gastro Turopolja, Foto: cityportal.hr/Gabrijela Radunović
Gastro tjedan goričkih restorana prethodio je glavnom događaju od 15. do 17. listopada. U tjednu restorana sudjelovali su Bistro Babriga, Ugostiteljski obrt Grof, Izletište Ključić brdo, Bistro Kaktus, Restoran Modena, Restoran Mon ami, Restoran PapaMo, Pivnica Turopolje, Bistro pizzeria Ziher, Fork restoran & bar i Restoran Hotel Phoenix.
Ipak, može se zaključiti kako je posjećenost manifestaciji manja upravo zbog odsustva ugostitelja na glavnom događanju na platou kod Muzeja Turopolja. Upravo su jela ovih restorana privlačila Goričane svojom atraktivnom ponudom u sklopu “Nedjeljnog turopoljskog ručka”.
Nadamo se kako je ovo zbilja posljednji, skromniji Gastro Turopolja te kako će posjećenost sljedeće godine nadmašiti svih dvadeset prethodnih izdanja.