Projekt “Bestovje – most na Savi – Zapreลกiฤ” ลฝupanijske uprave za ceste Zagrebaฤke ลพupanije, dug gotovo osam kilometara, trebao bi u buduฤnosti znatno poboljลกati prometnu povezanost zapadnog dijela Zagrebaฤke ลพupanije, rasteretiti obilaznicu i ubrzati lokalni promet.
Naime, nova prometnica ฤe povezivati istoฤni dio Grada Zapreลกiฤa, od kruลพnog raskriลพja Ulice Ruลกevje do Industrijske ceste, odnosno postojeฤeg kruลพnog raskriลพja. Denivelacijom iznad postojeฤeg kruลพnog raskriลพja (DC225), mostom preko Save te spojem na Staru cestu u Bestovju, nova ฤe cesta izravno povezati Grad Zapreลกiฤ i Grad Svetu Nedelju.
Projektirani zahvat ima za cilj rasteretiti postojeฤe prometne pravce i smanjiti zastoje, u skladu s vaลพeฤim strateลกkim i prostornim dokumentima koji ga prepoznaju kao rjeลกenje za jaฤanje povezanosti, mobilnosti i skraฤenje vremena putovanja unutar zagrebaฤke regije.

Prometnica od stacionaลพe 0+000,00 do 1+360,00 km prolazi kroz izgraฤeno podruฤje Grada Sveta Nedelja, na kojem je na snazi UPU dijela naselja Strmec, Oreลกje, Bestovje i Novaki. Od stacionaลพe 1+360,00 do 2+840,00 km trasa prolazi kroz neizgraฤeno podruฤje, odnosno nasip rijeke Save. Do stacionaลพe 2+257,50 cesta se nalazi unutar podruฤja Svete Nedelje, a nakon toga prelazi na podruฤje Grada Zapreลกiฤa. Od stacionaลพe 2+840,00 do 7+776,31 km prolazi kroz podruฤje obuhvata GUP-a Grada Zapreลกiฤa te dodiruje UPU zonu izmeฤu istoฤne obilaznice, Krapinske ulice i ลพeljezniฤke pruge.
Prometni profil ลพupanijske ceste ฤine kolnik za dvosmjerni promet s trakama ลกirine 3,50 metra, pjeลกaฤko-biciklistiฤka staza ลกirine od 3,50 do 4,00 metra te pjeลกaฤka staza ลกirine od 1,50 do 2,00 metra. Pjeลกaฤko-biciklistiฤke i pjeลกaฤke povrลกine odvojene su od kolnika zelenim pojasom ลกirine od 1,00 do 1,50 metar.
Zahvat zapoฤinje spojem na postojeฤu prometnicu ลฝC 3060 – Staru cestu, gdje je predviฤeno novo kruลพno raskriลพje. Trasa se nastavlja mostom preko Save (od stacionaลพe 1+236,00 do 2+904,00 km) te vijaduktom preko DC225 (od stacionaลพe 3+400,00 do 3+740,00 km). Raskriลพje s Ulicom Ruลกevje (od stacionaลพe 4+300,00 do 4+470,00 km) predviฤeno je kao kruลพno raskriลพje. Raskriลพje s Ulicom Pere Devฤiฤa (od 4+470,00 do 4+800,00 km) projektirano je kao T-raskriลพje s trakama za lijevo i desno skretanje te trakama za ubrzanje. Raskriลพje s Krapinskom ulicom (od 4+870,00 do 5+185,00 km) takoฤer je projektirano kao T-raskriลพje s trakama za skretanje i ubrzanje. Nakon Krapinske ulice, prometnica prelazi most preko kanala ฤrnec (od 5+190,00 do 5+340,00 km), a zavrลกava spojem na postojeฤe kruลพno raskriลพje s Industrijskom cestom (ลฝC 2262) na stacionaลพi 7+776,31 km.
Ukupna duljina novoprojektirane prometnice iznosi 7.776,31 metar. Na pojedinim dijelovima trase predviฤene su denivelacije – vijadukt iznad Avenije hrvatskih branitelja (DC225), most preko Save te most preko kanala ฤrnec.

Svrha planiranog zahvata
Izmeฤu gradova Sveta Nedelja i Zapreลกiฤ trenutaฤno ne postoji izravna prometna poveznica, pa se sav promet izmeฤu ta dva grada odvija preko ฤvora Jankomir i zagrebaฤke obilaznice, odnosno Podsusedskog mosta, Samoborske ceste, ล korpikove ulice, Aleje Bolonje, Avenije hrvatskih branitelja i Ulice bana Jelaฤiฤa u Zapreลกiฤu.
Master plan prometnog sustava Grada Zagreba, Zagrebaฤke ลพupanije i Krapinsko-zagorske ลพupanije utvrdio je nedovoljan broj mostova na urbanom podruฤju oko Zagreba. Skela na lokaciji Medsave nema odgovarajuฤi prometni kapacitet, a lokalni i regionalni promet na zagrebaฤkoj obilaznici uzrokuje svakodnevne zastoje te probleme u prometnoj povezanosti na regionalnoj i drลพavnoj razini. Takoฤer, radijalna prometna mreลพa Zagrebaฤke ลพupanije usmjerava promet prema Zagrebu, bez postojanja odgovarajuฤih prometnica viลกeg ranga koje bi meฤusobno povezivale razvojna srediลกta ลพupanije.

Izgradnjom nove prometnice rasteretit ฤe se gradske prometnice u Svetoj Nedelji, Zapreลกiฤu i zapadnom dijelu Zagreba (Podsused, Vrapฤe, Aleja Bolonje i Samoborska cesta), ลกto ฤe omoguฤiti brลพe prometovanje vozila javnog prijevoza. Distribucijom osobnog i teretnog prometa na novu cestu stvaraju se i preduvjeti za poveฤanje broja putnika u javnom prijevozu.
Planirani zahvat ima vaลพnu ulogu u povezivanju gradskih podruฤja razdvojenih rijekom Savom, buduฤi da postojeฤi cestovni pravci ne zadovoljavaju sadaลกnje ni buduฤe prometne potrebe s obzirom na broj vozila, izgubljeno vrijeme putovanja i ukupnu prometnu uฤinkovitost. Nova ฤe prometnica smanjiti vrijeme putovanja, omoguฤiti brลพi odaziv ลพurnih sluลพbi te osigurati alternativni pravac u sluฤaju zatvaranja autoceste zbog prometnih nesreฤa ili drugih okolnosti.

Utjecaj na okoliลก
Godine 2022. provedena je ocjena o potrebi procjene utjecaja zahvata na okoliลก, na temelju koje je Ministarstvo gospodarstva i odrลพivog razvoja (MINGOR) donijelo rjeลกenje da je za izgradnju ลพupanijske ceste “Bestovje – most na Savi – Zapreลกiฤ” potrebno provesti postupak PUO (procjena utjecaja na okoliลก) te Glavnu ocjenu prihvatljivosti za ekoloลกku mreลพu.
U sijeฤnju 2025. godine izraฤena je Studija o utjecaju na okoliลก, a 22. rujna 2025. Ministarstvo zaลกtite okoliลกa i zelene tranzicije donijelo je rjeลกenje kojim se projekt ocjenjuje prihvatljivim za okoliลก i ekoloลกku mreลพu. Odobrenje ukljuฤuje primjenu zakonom propisanih mjera zaลกtite okoliลกa, mjera za ublaลพavanje negativnih utjecaja na oฤuvanje i cjelovitost podruฤja ekoloลกke mreลพe te provedbu programa praฤenja stanja okoliลกa.