Poveži se s nama

Gospodarstvo

Za svoje projekte Općina Kravarsko dobila 10 milijuna kuna

Fokus stavljen na obnovu prometne infrastrukture i zapošljavanje

Objavljeno

Trud koji su u Kravarskom uložili u pripremu projekata polako ali sigurno dolazi na naplatu. Naime, Općina je potpisala ili je pred potpisivanjem niza ugovora vrijednih oko 10 milijuna kuna. Rekonstrukcija nerazvrstane prometnice KR-02 vrijedan je oko 6.86 milijuna kuna, a najvećim djelom će biti sufinanciran bespovratnim sredstvima iz EU fondova.

„Ovo je naš najveći ugovor. Potpisali smo ga s Ministarstvom regionalnog razvoja i fondova Europske unije. U tijeku je provedba natječaja, a radovi bi trebali početi u rujnu. Zahvaljujući ovom projektu iz europskih fondova povući ćemo oko 6 milijuna kuna“, pohvalio nam se načelnik Vlado Kolarec.

17.09.2017. – Dan općine Kravarsko. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal.hr

Sutra bi trebao biti  potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt „Zaželi – Program zapošljavanja žena na području Općine Kravarsko“. Projekt je težak oko 249 tisuća kuna.

„U sklopu ovog projekta zaposlit ćemo osobu na dvije i pol godine te 15 žena koje će raditi na našem području. Pomagat će starijim domaćinstvima. Tijekom dvije godine ovim projektom bi trebali osigurati bolje životne uvjete za 75 korisnika s našeg područja“, dodao je Kolarec.

Za nabavu i ugradnju opreme za dječja igrališta na svom području od Zagrebačke županije Općina je dobila 100 tisuća kuna, za izgradnju, rekonstrukciju i održavanje prometne infrastrukture 320 tisuća kuna, 27 tisuća kuna za izradu glavnog i idejnog projekta za izgradnju mješovitog/društvenog doma u Gladovcu Kravarskom te devet tisuća za geodetsku pripremu, a sa 17,6 tisuća kuna sufinancirana je priprema programa „Zaželi – Program zapošljavanja žena na području Općine Kravarsko“.

Gospodarstvo

FOTO Hrvatska pošta uskoro u Gorici: Zavirite u najveće gradilište u Hrvatskoj, ovdje će raditi 2700 ljudi, a evo i kako će dolaziti na posao

U tijeku su završni građevinski radovi

Objavljeno

on

Zahuktala se izgradnja najveće strateške i kapitalne investicije u povijesti Hrvatske pošte, vrijedne 345 milijuna kuna. I sami smo se uvjerili kako su na parceli od 70 tisuća četvornih metara svoje obrise već dobile sve glavne cjeline – sortirnica zajedno s utovarno-istovarnim terminalima, visoko regalno skladište, podatkovni centar, upravna zgrada te trafostanica i kotlovnica.

Na svakoj cjelini nalazi se tim radnika i stručnjaka koji pomno paze na najmanji detalj. Radove izvode požeški Pressoflex te slovenski GN Holding. Popeli smo se i na vrh zadnje etaže, s koje se kao na dlanu vidi Velika Gorica, ali li Zagreb, a koju će umjesto krovišta prekrivati poseban sloj izolacije.

16.08.2018.-Velika Gorica-Novi sortirni centar Hrvatske pošte. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal.hr

Voditelj Odjela za odnose s javnošću Hrvatske pošte Krešimir Domjančić, priča nam kako će ova investicija tvrtki omogućiti bolji, brži i kvalitetniji prijenos pošiljaka, zahvaljujući prometno izvrsno povezanoj lokaciji te modernoj tehnologiji.

„Iznimno smo zadovoljni tijekom radova na građevinama koji su u završnoj fazi. Sve će u potpunosti biti završeno početkom 2019. godine, nakon čega će početkom proljeća 2700 ljudi ovdje doći na posao. Prijevoz će za njih biti posebno organiziran, da li autobusima ili željeznicom, to ćemo još vidjeti. Naravno da će ljudi dolaziti i automobilima. Ovdje će biti 540 parkirnih mjesta za osobna i tehnološka vozila“, kaže Domjančić.

16.08.2018.-Velika Gorica-Novi sortirni centar Hrvatske pošte. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal.hr

Centar će biti potpuno automatiziran sustavima za sortiranje pisama i paketa, koji će se moći brzo slati u određenu hrvatsku regiju, sve do poštanskog sandučića. U jednom satu moći će se sortirati čak 170 tisuća pismovnih i 15-ak tisuća paketskih pošiljaka, što je četiri puta više nego sada. U tome će znatno pomoći više desetaka metara dugačak stroj.

„On je nužan radi toga što paketni promet jako brzo raste, prvenstveno zbog razvoja e-trgovine jer sve više ljudi naručuju iz naslonjača. Broj paketa je sve veći, ne samo količinom već i volumenom. Zahvaljujući tom stroju znatno će se ubrzati proces same dostave. Također, u centru će biti i pet naših nedavno nabavljenih sustava koji pošiljke sortiraju u pretince, a pojedinom poštaru mogu pripremiti pošiljke za dostavu. Ti sustavi rade brzinom od 42 tisuće pošiljaka u sat vremena“, pojasnio je Domjančić.

Galerija fotografija:

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Na benzinskim postajama novo označavanje goriva

Na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju za gorivo na benzinskoj postaji, kao i na već novim vozilima, stajat će posebne oznake o udjelu biogoriva, odnosno o vrsti plinovitih goriva

Objavljeno

on

Direktivom Europske unije definira se infrastruktura za alternativna goriva u cijeloj EU. Ta Direktiva obrađuje alternativna goriva, odnosno njihovu jasniju prezentaciju građanima koji žive na prostoru Europske unije. Izađimo iz birokratskih okvira i pogledajmo što to konkretno znači za krajnje potrošače. Direktiva, naime, određuje novo označavanje vrsta goriva, od 12. listopada, koje će biti primjerno na benzinskim postajama na svakom tipu goriva.  Također, te nove oznake bit će postavljene u neposrednoj blizini čepa spremnika za gorivo na novim vozilima, a bit će prezentirane i u priručnicima za nova vozila, kao i kod distributera vozila.  Pritom se misli na mopede, motocikle, tricikle i kvadricikle, osobne automobile, laka gospodarska vozila, teška gospodarske vozila te obične i putničke autobuse.

O čemu se konkretno radi? Naime, od sredine listopada na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju za gorivo na benzinskoj postaji, kao i na već spomenutim novim vozilima, stajat će posebne oznake. Uz svaki motorni benzin stajat će oznake poput E5, E10 ili E85 na primjer (standardizirana kružnica i slovno-brojčana oznaka, na slici). Ona će potrošačima govoriti koliki je maksimalni postotak etanola u gorivu (E5 do 5 posto, E10 do deset posto…), odnosno biogoriva u  gorivu. Vrijednost etanola je važna, jer mnogi motori automobila ne reagiraju najbolje na više vrijednosti etanola, koji može nagrizati određene materijale (plastika, guma, aluminij…). Procjena je, naprimjer u Njemačkoj, da 90 posto svih automobila može koristiti E10 goriva bez većih problema. Prema svim izvorima, najčešća oznaka goriva na hrvatskom tržištu će biti E5, što znači za motor najmanje agresivnih do 5 posto etanola u gorivu.

Preporuka je, također, da vlasnici svih starijih vozila pitaju distributere koju količinu biogoriva podnosi njihov automobil – kako bi mogli točiti ispravno gorivo. To se odnosi i na dizelska goriva. S njima i njihovim označavanjem će biti ista procedura kao i s benzincima, ali s jednom razlikom. Dizelska goriva bit će označavana kvadratom i slovno-brojčanim oznakom, naprimjer: B7 ili B10. U ovom slučaju B7 znači do 7 posto udjela biogoriva (metilni ester masnih kiselina). Kvadratom i slovnom oznakom XTL označit će se sintetička dizelska goriva (nije dobiveno iz sirove nafte). Kao i kod motornog benzina, odnosno etanola, i kod dizela i njegove bio komponente također će trebati provjeriti usklađenost s vozilom koje imate.

Za plinovita goriva oznake su veoma jednostavne i signaliziraju o kojem se tipu goriva radi. Koristit će romb kao simbol za plinovita goriva i slovno-brojčana oznaka H2 za vodik, CNG za stlačeni prirodni plin, LNG za ukapljeni prirodni plin te LPG za ukapljeni naftni plin.

Osim u svih 28 zemalja Europske unije, ove oznake će se koristiti u Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj, kao i u Makedoniji, Srbiji, Švicarskoj i Turskoj. Zasad je još jedino upitno hoće li se oznake postavljati u Velikoj Britaniji, koja je nakon Brexita izabrala drugačiji politički put. Pretpostavka je da će i tamo biti uvedene oznake na benzinskim postajama, jer će one biti postavljene na svim novim automobilima.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

FOTO VIJEST Nova tehnologija Goričanima će smanjiti račune: Do kraja kolovoza cijevi toplinske mreže bit će zaštićene posebnim materijalom

Izolacija i bolji protok vode u cijevima zaustavit će gubitke vode i topline

Objavljeno

on

Do sada su toplinske cijevi bile izolirane staklenom vunom čiji je vijek bio najviše 20 godina, a gubici toplinske energije bili su veliki. Ekipa obrta Izovent koji izvode radove za HEP-Toplinarstvo, cijevi u središtu Gorice izolira posebnom tehnologijom. Poslovođa Mijo Holbak priča nam kako će time toplinska mreža biti potpuno zaštićena od gubitaka, što će građanima značiti veliku uštedu na grijanju.

“Izolacija koju postavljamo trajat će čak 50 godina. Ono što Montmontaža zavari, mi izoliramo nepropusnim slojem, toplinskom izolacijom i pur-pjenom. Sve to omogućit će bolji protok vode u cijevima, a veliki gubitak temperature bit će stvar prošlosti. Građani će imati znatnu uštedu na grijanju i toploj vodi. Naime, HEP naplaćuje popravke. Ako će oni biti svedeni na minimum, to će se vidjeti i na računima“, istaknuo je Holbak.

Foto: Miljenko Milanović/Cityportal.hr

Nastavi čitati
BENETTON
ŠTARKELJ
ŠTARKELJ
ZELENI PRSTEN

iv>

EUROHERC


Izdvojeno