Poveži se s nama

Vijesti

Vožnja kočijom, poklončići i kulturno-umjetnički program na božićnom sajmu u Vukovini

Traje dva dana, a ulaz je besplatan

Objavljeno

Drugu godinu zaredom Vukovina u srcu organizira božićni sajam kreativaca pod nazivom ‘Nešto za bor, nešto za pod bor’. Sve počinje u petak u 17 sati u Društvenom domu gdje će posjetitelji moći pronaći poklončiće za svoje najmilije, a čijom kupnjom pomažu humanitarnu akciju. U 20 sati počinje raznovrstan kulturno-umjetnički program.

Idući dan, u subotu sajam počinje u 9 sati, a osim razgledavanja kurije Alapić i božićnih jaslica, posjetitelji će se od 13 sati moći provesti kočijom kroz Vukovinu.

“Po prigodnim cijenama na sajmu pronađite poklone za svoje najmilije ili dekoraciju koja vam nedostaje da vaš bor ovog Božića bude savršen! Ulaz je besplatan”, poručuju iz Udruge Vukovina u srcu.

Moja županija

U Zaprešiću 14. županijska izložba cvijeća

Sudjeluju izlagači Udruge „Maćuhica“

Objavljeno

on

Suncokreti, karanfili, ukrasni kaktusi te brojne šarene trajnice i ljetnice dio su tradicionalne 14. županijske izložbe cvijeća otvorene na Trgu Ivana Pavla II. u Zaprešiću. Na prodajnoj izložbi sudjeluje desetak izlagača članova Udruge „Maćuhica“.

U ime Zagrebačke županije izložbu je otvorio pročelnik UO za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Josip Kraljičković.

„Zagrebačka županija je uz proizvođače cvijeća u svim fazama – od opremanja plastenika do nastupa na manifestacijama poput ove izložbe. Kroz nekoliko dana bit će raspisani natječaji za potpore u poljoprivredi i ovim putem pozivam cvjećare da se prijave kako bi bespovratnim sredstvima unaprijedili svoju proizvodnju“, rekao je Kraljičković, dodavši da se proizvođači moraju početi povezivati u zadruge kako bi mogli povlačiti sredstva iz europskih fondova.

Kako je izložba otvorena u sklopu manifestacije „Dani Jelačića“, pročelnik Kraljičković je zajedno s zamjenikom gradonačelnika Zaprešića Alanom Labusom, položio vijenac ispred grobnice obitelji Jelačić.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Tvrtka Iverpan otvorila novi proizvodni pogon

Investicija je vrijedna 30 milijuna kuna

Objavljeno

on

Tvrtka Iverpan, koja se 25 godina bavi proizvodnjom pločastih elemenata za namještaj, otvorila je u Donjoj Zelini novi proizvodni pogon.

Sa osam strojeva za raskrajanje iverice i lijepljenje rubnih traka te robotiziranim vertikalnim skladištem, u njegovu je gradnju i opremanje uloženo oko 30 milijuna kuna. Povrat sredstava, kroz EU fondove, iznosi oko 11 milijuna kuna.

„Put je, tijekom proteklih 25 godina, bio težak i naporan, ali isplatio se. Pokazali smo da i kod nas možemo ugraditi i koristiti najmoderniju tehnologiju kako bi ona bila u službi čovjeka. Na tome posebno zahvaljujem Regionalnoj razvojnoj agenciji Zagrebačke županije koja nas je uspješno provela kroz labirinte europskih fondova i administracije koja je, za dobivanja europskoga novca, bila nužna – naglasio je Vladimir Findri, vlasnik Iverpana.

Novi proizvodni pogon prostire se na 3000 četvornih metara i osnova je daljnjeg širenja tvrtke.

„Do sada smo bili fokusirani na sjeverozapadnu Hrvatsku. Sada je došlo vrijeme da iskoračimo i šire, za početak unutar Hrvatske, a potencijalno i u zemlje regije. Bez ovoga pogona to ne bi bilo moguće“, rekao je Mladen Jambrović, član Uprave Iverpana. Novi pogon zaposlio je i nove radnike. Sa 122, prije njegova otvorenja, broj zaposlenih povećan je na 165.

„Ovo je konkretan primjer kako se europskim sredstvima mogu otvoriti nova radna mjesta. Ovaj pogon je i dokaz da male sredine mogu iznjedriti nešto što i puno većima i razvijenijima može biti primjer. Posebno mi je drago što je konzultant u ovome projektu bila naša Regionalna razvojna agencija, koja je očito uspješno odradila još jedan posao“, rekao je župan Stjepan Kožić, dodavši da raduje što je u pogon ugrađena trenutno najmodernija tehnologija.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Hrvatska vina okupila Bavarce u centru Münchena

Manifestacija se održava još danas

Objavljeno

on

„Njemačka je jedan od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske, točnije, jedno od pet najvećih izvoznih tržišta za naše proizvode i najvažnije tržište za izvoz usluga. Kada govorimo konkretno o vinarstvu Njemačka nam je drugi izvozno tržište, no s obzirom da su Nijemci naši dobro poznati turisti koji ostvaruje najveći turistički promet još ima potencijala kako bi se izvozna brojka povećala, zato smo ovdje” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na promociji hrvatskih vina pod brandom Vina Croatia – vina mosaica, koja se održava još danas na poznatom trgu Wittelsbacherplatz u Münchenu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

München je ujedno i nezaobilazno mjesto europske i svjetske eno-gastronomije, a HGK ovakvim akcijama pokušava domaćim vinarima pomoći da dođu do novih tržišta i novih kupaca, a promocije sa HTZ-om nastavit ćemo i u drugim zemljama iz kojih dolaze turisti u Hrvatsku, dodao je Burilović.

Posjetitelji na jednom od centralnih trgova u Münchenu do 20 sati imaju mogućnost kušati neka od najboljih hrvatskih vina i delikatesa i to u sklopu brojnih štandova na kojima se predstavlja 12 hrvatskih tvrtki; Aura Delikatessen, Baba delicije – Kuća pršuta, Badel 1862, Dingač Skaramuča, Kutjevo, Maraska, OPG Rajka Dvanajščak, Osilovac – Feravino, PP Orahovica, PZ Masvin, PZ Vrbnik i Zigante Tartufi, dok se u „gastro kući“ kuhaju tradicionalna hrvatska jela.

„Hrvatska eno-gastronomija na najbolji način predstavlja našu tradiciju, pa su autohtoni okusi i njihova promocija ključni korak u približavanju ukupne hrvatske turističke ponude na stranim tržištima. Navedeno posebice vrijedi za Njemačku, jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg godišnje ostvarujemo gotovo 3 milijuna dolazaka gostiju“ izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je u dosadašnjem djelu turističke godine s njemačkog tržišta ostvaren porast broja dolazaka gostiju od 19 posto.

”Nijemci dosta pozitivno reagiraju na naša vina prvenstveno zato što su im poznati okusi, a o Hrvatskoj uglavnom s nostalgijom pričaju, kao o zemlji u kojoj su proveli godišnji odmor, tako da im je eno-gastronomska ponuda u startu bliska, zato mislim da imamo velike šanse širiti se na ovom tržištu. Trebamo se nametnuti, a ovakve manifestacije su idealne za to” rekao je Josip Pavičić iz Feravina.

Među prvima čija su se vina prije 20 godina počela izvoziti na njemačko tržište je Dingač Skaramuča. ”Nijemcima smo zanimljivi upravo zato što probavaju naša vina dok turistički borave u Hrvatskoj pa ih rado vide i doma, ali još uvijek su nam najbrojniji konzumenti iseljenici s naših područja”, ističe voditelj prodaje Branimir Anđelić.

Iz PZ Vrbnik, koji godišnje u Njemačku ispostavi i do 6 tisuća butelja, dodaju i kako je ova prigoda sjajan mamac Nijemcima koji još nisu, da posjete Hrvatsku i među ostalim probaju cjelokupnu ponudu vina.

Hrvatska je na ovo zahtjevno tržište u 2017. izvezla vina u vrijednosti preko 2 milijuna eura, te nam je Njemačka i dalje drugo izvozno tržište, nakon BiH, sa 16 posto u ukupnom izvozu hrvatskih vina. U istom smo razdoblju iz Njemačke uvezli vina u vrijednosti 1,96 milijuna eura te je na četvrtom mjestu uvoznih tržišta.

„Ukupno gledajući 2017. u odnosu na 2016. godinu izvoz vina povećao se za 13 posto, dok se uvoz povećao za 2 posto. Najviše vina u Njemačku izvozimo u bocama po prosječnoj cijeni od 2,64 eura/L, što je 93% količinski odnosno 95% vrijednosnog izvoza vina prema Njemačkoj. Iz Njemačke uvozimo uglavnom pjenušava vina i vina u bocama.  

Osim javnog predstavljanja vrhunskih hrvatskih vina i delicija na trgu Wittelsbacherplatz, u restoranu jednog od najpoznatijih hotela Bayerischer Hof, MW Ivana Barbića održao je stručno vođeno kušanje vina.

”Mi imamo nekoliko autohtonih sorti koja su cijenjena i van naših granica poput malvazije istarske ili plavca. To znaju biti jedinstvena vina koja su tražena i na vrlo kompetitivnim tržištima. Ovakve manifestacije su dobar put za probitak, ali treba ustrajati u promociji i prisutstvu na tržištu, jer uvijek je upečatljivije kada vino probate od bilo kakvog drugog vida marketinga”, poručio je Barbić.

Projekt „Vina Croatia – Vina Mosaica“ okuplja domaće proizvođače vina s ciljem pozicioniranja Hrvatske na vinskoj karti svijeta. Proizvođači na tržište izlaze zajednički, s prepoznatljivim brendom, nastojeći povećati prodaju na domaćem i stranom tržištu te povećati konkurentnost domaćih vina. Kod predstavljanja hrvatskih vina naglasak je na povijesnoj baštini proizvodnje, kvaliteti, jednostavnosti i pristupačnosti.

Nastavi čitati
MONOKL
SOLARIJ
Reporter



Izdvojeno