Povežite se s nama

Vijesti

Velikogoričanka nasjela na internetsku prevaru i ostala bez više od sedam tisuća kuna!

Pazite na svoje podatke, redovito provjeravajte bankovne račune i transakcije, mijenjajte lozinke, čuvajte dokumente vezane uz internetske transakcije – i nećete imati problema!

Objavljeno

na

Kupovina preko interneta je u porastu, kako i ne bi kad je lakše iz udobnosti vlastitoga doma u par klikova kupiti što želimo. Štedi nam to vrijeme koje možemo iskoristiti na druge aktivnosti. No, takva kupovina prepuna je raznih zamki i prevaranata i ako nismo oprezni vrlo lako od sretnog kupca možemo postati žrtve.

Upravo jedna takva internet kupovina koja joj neće ostati u dobrom sjećanju dogodila se jednoj našoj sugrađanki prošlog tjedna, točnije 14. rujna kada je došla u Policijsku postaju Velika Gorica kako bi podnijela prijavu protiv za sada nepoznate osobe.

-Oštećena je prevarena prilikom kupovine dječjih kolica na Njuškalu. Osoba stranog imena uputila ju je da treba na određenom linku ispuniti svoje podatke za dostavu preko kurirske tvrtke GLS. Također, “prodavatelj” je tražio broj kreditne kartice koji je oštećena dala, te uz sve unijela PIN putem tokena-kažu iz policije.

Nažalost, da stvari nisu pod kontrolom oštećena je shvatila tek u trenutku kad je na ekranu ugledala rusku valutu iza čega je  na svojemu računu ostala bez tisuću eura. Ovo je samo jedan od primjera neopreza i povjerenja u prodavatelje s druge strane, ali iz policije apeliraju na građane da budu oprezni kad kupuju/prodaju putem interneta, te da paze kome daju svoje osobne podatke i brojeve bankovnih kartica.

U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako sigurnije kupovati putem interneta koje donosi portal ec.europa.eu.

1. Pazite na svoje podatke

Kako biste išta kupili putem interneta, potrebno je na internetskoj stranici na kojoj kupujete otvoriti korisnički račun. Sve što vam je za to potrebno jest pametni telefon ili računalo, internetska veza te kreditna ili debitna kartica. Osim toga, potrebno je popuniti obrazac u kojemu će se od vas tražiti osobni podaci kao što su ime i prezime, adresa elektroničke pošte, broj telefona, adresa stanovanja te broj kreditne ili debitne kartice.

Razmišljajte logično: podaci koji se od vas traže smiju biti samo oni koji su potrebni za transakciju (kome i kamo poslati proizvod, podaci za kontakt i način plaćanja). Ako se od vas traže drugi podaci, kao što su OIB, ime i prezime roditelja, bračno stanje i slično – radije ne ispunjavajte obrazac.

S obzirom na to je riječ o vrlo osjetljivim podacima koje ne želite objavljivati bilo gdje, prije nego uopće krenete ispunjavati obrazac, provjerite o kakvoj je internetskoj stranici riječ!

2. Provjerite internetsku stranicu s koje kupujete

Ako internetska stranica na kojoj kupujete počinje oznakom „https://“ i ima znak malog zaključanog lokota, informacije koje šaljete sa svog uređaja zaštićene su. Ako stranica ima oznaku „http://“ ili „not secure“ ili pak ima znak malog otključanog crvenog lokota, ta stranica nije sigurna i nemojte na njoj ostavljati svoje podatke, bez obzira na to koliko vam se naziv robne marke čini ili jest poznat.

3. Čitajte komentare drugih kupaca

Gotovo svaka stranica za kupnju putem interneta ima neki oblik ocjenjivanja odnosno recenziranja proizvoda ili usluge. Ocjene se mogu nalaziti na samoj internetskoj stranici ili na društvenim mrežama. Provjerite dojmove drugih kupaca koji su na toj stranici kupovali prije vas jer upravo među njima možete naići na informaciju koja vam može olakšati provjeru istinitosti podataka. Isto tako, i sami ostavite ocjenu da biste pomogli drugim kupcima: komentirajte proizvod, uslugu, vrijeme dostave, komunikaciju s proizvođačem ili bilo što što jest ili nije bilo dobro. Vaš će istiniti komentar pomoći drugima, kao što će komentari drugih pomoći vama.

4. Informirajte se o načinima plaćanja

Ako trgovac na web-stranici s koje kupujete inzistira na plaćanju neuobičajenim metodama kao što su očitavanje kartice unaprijed, bankovni transfer ili plaćanje telefonom, gotovo sigurno se radi o prijevari.

Najuobičajeniji način plaćanja prilikom kupovine na internetu jest kreditnom ili debitnom karticom ili putem nekog od servisa za posredovanje pri plaćanju (engl. payment gateway). Taj se pojam odnosi na sustav sigurne autorizacije kartica i plaćanja karticama putem interneta kako biste brzo, sigurno i jednostavno obavili postupak kupovine. Neki od poznatijih takvih servisa su PayPal, Wallet (Google), m-wallet (ZABA) i slično. Takvi vam servisi jamče i povrat novca ako se dogodi da vam pošiljka ne stigne ili jednostavno želite povrat sredstava. Kako biste plaćali putem tih servisa, potrebno je na njima otvoriti korisnički račun, pri čemu se nipošto ne smiju koristiti jednostavne lozinke.

Prije nego platite proizvod ili uslugu na internetskoj stranici, provjerite koje su mogućnosti plaćanja dostupne i uvijek radije odaberite neki od poznatih servisa umjesto izravnog upisivanja podataka o bankovnoj kartici u obrazac na internetskoj stranici. Tijekom takve transakcije sustav će od vas tražiti da se prijavite u svoj račun servisa za posredovanje pri plaćanju. Ne činite to na stranici na kojoj kupujete! Otvorite zaseban prozor internetskog preglednika, prijavite se u svoj račun, a zatim se vratite na stranicu na kojoj kupujete i ponovno je učitajte. Ako stranica i dalje traži da unesete podatke za prijavu, odustanite od kupnje.

Pazite na svoje podatke, redovito provjeravajte bankovne račune i transakcije, mijenjajte lozinke, čuvajte dokumente vezane uz internetske transakcije – i nećete imati problema!

 

 

 

HOTNEWS

Grad Velika Gorica dodijelio novčane potpore srednjoškolcima – ukupno 2.353 isplate

Grad Velika Gorica završio je isplatu novčanih naknada namijenjenih olakšavanju troškova školovanja u novoj školskoj godini.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Grad Velika Gorica

Grad Velika Gorica isplatio je novčane naknade srednjoškolcima s prebivalištem ili boravištem na svom području. Ukupno je 2.353 učenika ostvarilo pravo na 140 eura pomoći za školsku godinu 2025./2026., objavljeno je iz Gradske uprave.

Sredstva su namijenjena redovnim učenicima srednjih škola, a cilj ove potpore je olakšati troškove školovanja, prije svega nabavu udžbenika i potrebnih obrazovnih materijala.

Grad je početkom školske godine otvorio mogućnost podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava na naknadu, a nakon obrade svih pristiglih zahtjeva, sredstva su isplaćena na račune korisnika.

Nastavite čitati

CityLIGHTS

[SVJETSKI DAN DOBROTE] Čarlijeva vizita dokazuje – smijeh je lijek!

Pod vodstvom izvršne direktorice Denize Drusany i umjetničkog ravnatelja Nikole Dabca, klaundoktori rade izuzetno ispunjavajući, divan posao. I za to su posebno obučeni.

Objavljeno

na

Objavio/la

Moje ime je Ivan Horvat. Zaposlenik sam Crvenih nosova, u kojima radim kao kalundoktor više od tri godine – započinje naš razgovor Čarli, koji je izbrusio svoj jedinstveni alat  – humor koji malim pacijentima pomaže da se tijekom liječenja osjećaju bolje, kada im fali roditeljski zagrljaj i boje se operacije… 

I zato je on, kao i cijela “postrojba” klaundoktora u Hrvatskoj jedna od najljepših živućih priča za današnji Svjetski dan dobrote. 

Dan kada ističemo ono istinski dobro u ljudima, ono što bi trebalo biti zarazno i lako dostupno posvećujemo neprofitnoj organizaciji Crveni nosovi klaunovi doktori koji su humorom prije 15 godina počeli dokazivati da je smijeh zaista lijek. 

-Hvala što ste nas se sjetili baš sada, kada obilježavamo 15 godina od kada su naše klaunovske noge prvi put kročile na pedijatrijski odjel Kliničkog bolničkog centra Zagreb, naše Rebro. Tada smo radili sa četiri klauna, a danas naš tim ima 35 crvenonosih ljudi koji djeluje u 21 bolnici i u 13 domova za starije. Ostvarujemo više od 100 posjeta mjesečno diljem Hrvatske – priča Ivan i spominje kako osim doktorskog tima crvenih nosova u Zagrebu, gdje im je i sjedište u Medulićevoj 34, postoje crveni nosovi s predivnim timovima u Osijeku, Rijeci i Splitu. 

 

-Mi smo educirani umjetnici, koji upravo kroz umjetnost profesionalnog klauniranja i humora donosimo podršku i promjenu atmosfere djeci i roditeljima u bolnicama, ali i odraslima na onkologiji kao i osobama u domovima za starije. Tu smo za djecu koja imaju teškoće u razvoju, u rehabilitacijskim centrima, u socijalnim ustanovama. Dakle, imamo jedan široki spektar djelovanja.  

Pod vodstvom izvršne direktorice Denize Drusany i umjetničkog ravnatelja Nikole Dabca, klaundoktori rade izuzetno ispunjavajući, divan posao. I za to su posebno obučeni.  

-Odlazimo jednom do dva put godišnje u Internacionalnu školu humora u Beč, gdje je središte naše krovna organizacija Red Nose International. Prolazimo edukacije vezane za razne umjetničke discipline koje koristimo u svojim vizitama. No, imamo brojne posebne programe od kojih izdvajam intenzivni osmijeh, program unutar kojeg jedan klaun provodi cijelo jedno prije podne sa djetetom i roditeljima u iščekivanju operacijskog zahvata, pratimo ih do takozvane rampe nakon koje nema ulaza nikom osim stručnog medicinskog osoblja, dočekujemo dijete nakon zahvata i pružamo mu podršku na razne načine. Dakle, radi se o jednoj divnoj priči unutar koje na visoko profesionalni način, kao akademski, uglavnom izvedbeni umjetnici, kalaundoktori, dajemo ljudima jednu psihosocijalnu podršku, toplinu, ljudskost, osmijeh – kaže Čarli, jer kako je nadalje naglasio, humor je vrlo slojevit fenomen kao komunikacijsko sredstvo i mi se bavimo s njim, brusimo izvedbene alate i dajemo sve od sebe na umjetničkim klaundoktorskim improvizacijama u bolnici. 

Da je riječ o zaista istančanom umijeću kojem se posvećuje puno pažnje i obraća pozornost na stručni aspekt, pokazuje i činjenica klaundoktori jako puno rade na znanstvenom pristupu, pozadini humora, njegovom podrijetlu, funkciji, međunarodnim istraživanjima.  

-Upravo kad sad pričamo o tome, 11. studenog smo imali nama vrlo važan panel na Rebru o ulozi humora u onkološkom liječenju djece i odraslih, gdje smo ugostili brojne stručne i medicinske suradnike s kojima smo razgovarali o spomenutoj temi. S nama su bili primarius Milivoj Novak, također glavna sestra gospođa Ana Ljubas, naša divna psihologinja sa Merkura gospođa Nikolina Vučemilo, gospođa Ivanka Herman sa Klinike za tumore, ali i Ivana Matić koja je bivša korisnica KBC-a Zagreb. Svi smo zajedno pred brojnom publikom razgovarali o učinkovitosti humora u zdravstvu, o njegovoj znanstveno dokazivoj ljekovitosti, a što su nam potvrdili već spomenuti medicinski stručnjaci i stručnjaci iz područja psihologije. Dakle, dubinski se bavimo fenomenom humora i dijelimo to sa drugima – poručuje klaundoktor Čarli kojeg smo pitali da nam malo prepriča reakcije na njihovu “vizitu”.  

-Reakcije su divne, ja kao klaundoktor od tri godine staža mogu reći da sam stvarno oduševljen ovim što radimo, smatramo svojim poslanjem kojem posvećujemo puno ljubavi. Djeca reagiraju izvrsno, naravno su neprestano u igri, a mi zaista uspijevamo prostor bolnice i svih već spomenutih institucija ispuniti bojom humora i smijeha. Jer, znate da su ti prostori često ispunjeni i strahom, i neizvjesnošću, i emocijama, i iščekivanjem, zato ga mi jednostavno bojimo dubokom, lijepom, ljudskom svrhom, humorom i zvukom – dočarava nam klaundoktor i priznaje kako su te improvizacije beskrajno zanimljive djeci, ali i odraslima. Oni se također smiju u našem prisustvu, roditelji se smiruju i uživaju u svemu što radimo, a samim tim su i djeca opuštenija. Moram istaknuti, da više od dvije godine posjećujemo više od 12 odjela onkologije za odrasle u Zagrebu, gdje smo se prvotno malo bojali kako će ljudi reagirati, da će pomisliti da smo mi samo za djecu, međutim ne. Na jedan poseban i drugačiji način pristupamo i odraslima kroz klaundoktorske vizite. 

Ljudi su žedni i željni ljudske topline, priča nam Ivan, kao i ljudskog dodira, pogleda, pozornosti i pažnje. Kad se to sve fino uobliči u jednu uravnoteženu, svrsishodan umjetnički smjer, ljudi reagiraju predivno.  

I zato su naši heroji za Svjetski dan dobrote zaslužili više od nekoliko redaka teksta za ovaj članak, zaslužili su dubok naklon i aplauz, jer ono što rade ne može platiti ni jedna moneta ni valuta. 

-Potrebe su sve veće, naša organizacija raste, ali smo zahvalni najviše našim donatorima koji nas podržavaju stvarno vrlo hrabro, od fizičkih osoba i organizacija do velikih tvrtki koje prepoznaju da je riječ o divnoj priči koja raste i koja buja u jednom predivnom tonu na veliko zadovoljstvo svih korisnika kod kojih smo do sada izmamili osmjeh na lice – zahvalio je na kraju Čarli, a kojem redakcija Cityportala vraća zahvalnost na izdvojenom vremenu za priču. 

Dakle, u stvaranju ovog čudesnog, neopipljivog lijeka može sudjelovati svatko od nas, kome su riječi iz ove priče zagrijale dušu, u trenutku kad se u umu stvorila misao: Ovo je ono što nam nedostaje! Pomozite donacijom ovim “kotačićima” koji crvenim nosom dokazuju da je lijek u nama.  

Hvala vam Crveni nosovi! 

Nastavite čitati

Moja županija

PANEL Zašto je infrastruktura temelj razvoja turističke destinacije?

OPG-ovi, kulturne ustanove i poduzetnici oblikuju identitet lokalnog turizma.

Objavljeno

na

(Foto: Dražen Kopač)

U Velikoj Gorici održana je panel rasprava pod nazivom “Utjecaj infrastrukture na turistički razvoj destinacije”, a koja je okupila dionike turističkog sektora Zagrebačke županije i otvorila razgovor o tome kako infrastruktura, kvalitetno upravljanje i suradnja utječu na razvoj turizma koji je održiv, konkurentan i usmjeren na ljude. 

Poseban značaj i osvrt dala je Lidija Capković Martinek, glasnogovornica Međunarodne zračne luke Zagreb, koja je naglasila koliko je zračna luka važna za razvoj kontinentalnog turizma te kako njezina prometna dostupnost izravno utječe na poslovna, kulturna i turistička kretanja u cijeloj regiji. 

Direktorice turističkih zajednica, Ivana Alilović i Maja Toth, predstavile su smjerove razvoja destinacije te naglasile važnost planiranja temeljenog na podacima, znanju i suradnji.

-Zagrebačka županija je jedina turistička zajednica u Republici Hrvatskoj koja je potpisala Glasgow Declaration, čime se obvezala na ubrzano djelovanje u području klimatske održivosti, a u listopadu je usvojila i svoj Plan upravljanja destinacijom, potvrđujući jasan i odgovoran put prema održivom i regenerativnom turizmu – istaknula je Alilović.

Maja Toth je podsjetila kako je Velika Gorica nedavno zaključila proces javnog savjetovanja o svojem Planu upravljanja, što pokazuje uključenost i otvorenost lokalne zajednice. 

U raspravi je naglašeno da infrastruktura, bilo da je riječ o zračnoj luci ili kulturnim, sportskim i turističkim objektima, predstavlja temelj svakog dugoročnog razvoja. Jednako važan dio priče čine i ljudi: lokalni OPG-ovi, kulturne ustanove, poduzetnici i svi akteri koji svojim radom oblikuju identitet destinacije. Upravo oni stvaraju živu, autentičnu i cjelogodišnju ponudu koja razlikuje uspješne destinacije od prosječnih. 

Zaključak panela bio je jednostavan i snažan: budućnost turizma u Zagrebačkoj županiji počiva na suradnji. Sinergija institucija, turističkih zajednica, gospodarstva i lokalne zajednice ključna je za razvoj koji je uravnotežen, održiv i usmjeren na stvarne potrebe prostora i ljudi. 

Održana rasprava pokazala je da Zagrebačka županija turizam razvija promišljeno i odgovorno te da u suradnji sa svojim dionicima gradi destinaciju koja s jednakom pažnjom čuva ono što ima i stvara ono što dolazi. 

Panel je vodila Katja Matković Mikulčić, a raspravi je svojim stručnim doprinosom prisustvovao akademik Zvonko Cvetnić.   

Događanje su organizirali Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti i njezin Zavod za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Velikoj Gorici, uz podršku Grada Velike Gorice, Turističke zajednice Zagrebačke županije i Turističke zajednice grada Velike Gorice. 

*Tekst je dio programskog sadržaja ‘Moja županija’ nastao u suradnji sa Zagrebačkom županijom.

Nastavite čitati

Vijesti

Pizzeria “Gavran” nakon više od 40 godina zatvorila vrata

Prošlo je puno godina od filmskih večeri sa VHS-a…

Objavljeno

na

Ovoga tjedna gradom je odjeknula informacija o zatvaranju poznate goričke pizzerije “Gavran”, otvorene 1983. godine u Zagrebačkoj 122.

Pizzama iz krušne peći “hranila” je generacije i generacije mladih, bajkere, naše penziće koji su redovito unuke počastili ovim izvorno talijanskim specijalitetom. 

Bilo je tu i puno ljubavi, poput valentinovskih pizza u obliku srca. 

No, kako stvari stoje – istina je.  

“Gavran” je odradio svoj zadnji dan protekle subote, a kako smo provjerili u Obrtnom registru Republike Hrvatske, obrt je odjavljen 10. studenog 2025. godine. 

A kako neslužbeno doznajemo, vlasnica Iva Horvat koja je pizzeriju vodila posljednjih 30 godina, otišla je u zasluženu mirovinu, tako da će brojnim gostima koji su dijelili gastro užitke u “Gavranu” – sada ostati samo uspomene. 

Na društvenim mrežama sugrađani su se prisjetili doživljaja tijekom dugog staža; od filmskih večeri sa VHS-a do večernjih izlazaka i guštanja u mekanom tijestu – nostalgije za nekim drugačijim vremenima.

Ipak, kako doznaje portal VG Danas, jedna tvrtka je odlučila ipak preuzeti Gavran, tako da ćemo pričekati kako će izgledati budućnost ovog poznatog gradskog lokala.

Nastavite čitati

Vijesti

Knjige iz Galženice traže novi dom! Sve za euro

Objavljeno

na

Objavio/la

Područna knjižnica Galženica organizira prodaju otpisanih knjiga koja će se održati 19. i 20. studenoga 2025. u prostoru knjižnice na Trgu Stjepana Radića 5 u Velikoj Gorici. Prodaja će biti otvorena od 10 do 19 sati, a svaka knjiga moći će se kupiti po cijeni od 1 eura.

Zainteresirani čitatelji imat će priliku prelistati i odabrati knjige koje su otpisane iz knjižničnog fonda i učiniti ih dijelom svoje osobne kolekcije.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno