Poveži se s nama

HOTNEWS

Upoznajte Mislava Katanića: Bodybuilder iz Gradića na putu za Svjetsko prvenstvo

Objavljeno

Ovaj 23-godišnji nesuđeni MMA borac iz Gradića, bodybuildingom se bavi tek 2 godine, a već ga očekuje nastup na Svjetskom prvenstvu u Kopru. To će mu biti ujedno i prvo natjecanje, kako on sam kaže: “Volim kad me se baca u vatru, kad ima izazova i kad sam novi u svemu”.
 
Svjetsko prvenstvo održat će se 25.lipnja, a Mislav će se natjecati u kategoriji Mr. Fitness tall. Intenzivno se počeo pripremati još u listopadu prošle godine.

 

Ovo je bila idealna prilika da sjednemo s njim na kavu i postavimo mu koje pitanje.

 

Mislav Katanić

 

Zašto baš bodybuilding?
“Zato što me spriječila ozljeda koljena zbog koje nisam mogao nastaviti s MMA karijerom. Na jednom treningu sam osjetio zatezanje u koljenu i kasnije se ispostavilo da mi je meniskus napukao. Procijenio sam da se ne isplati toliko žrtvovati da bih nešto postigao, stoga sam se odlučio samo se prepustiti teretani pa do kud ide, dok ja mogu noramlno čučnuti i hodati, jer mi je zdravlje bilo bitnije od MMA, premda bi mi možda bilo i draže da sam nastavio s tim.”

 

Poznato je da bodybuilderi paze na prehranu i jedu puno piletine. Kakva je situacija kod tebe?
“Prehrana je najbitnija. Prije nego što sam se s ovim intenzivno bavio, pazio sam na prehranu ali ne naročito. Jeo sam samu tjesteninu i neko meso, ali to nije bilo to. Dok sam za vrijeme studentskih dana radio u jednoj trgovini, kolegica mi je rekla kako takvi sportaši broje kalorije, a ja sam joj na to odgovorio da osobno to nikad neću raditi i da su to gluposti. Da stvar bude ironična… u roku od tjedan dana krenuo sam upravo s tim… brojanjem kalorija. Počeo sam zapisivati što, kada i kako jedem. Bio sam dosta neiskusan u tome jer nisam znao kad treba ubaciti koji obrok i kakve nutritivne vrijednosti. Danas je priča sasvim drugačija. U zadnjih mjesec dana, u periodu definicije pred natjecanje, dnevni unos mi je 2.000 kalorija i uglavnom se baziram na unosu proteina. Za doručak uglavnom pojedem dva cijela jaja i tekući bjelanjak i tijekom dana samo piletina raspodijeljena u 5 obroka.”

 

Pripremaš se još od listopada. Kako izgleda tvoj dan?
„Treniram 6 dana u tjednu i jedino si nedjeljom priuštim odmor. Ujutro imam trening, a nakon njega jurim na posao i radim do 22 sata. I tako svaki dan. Na svakom treningu radim po dvije mišićne skupine i sve ponavljam dva puta tjedno. Znači, ponedjeljkom noge i ramena, utorkom leđa i bicepse, srijeda prsa i tricepse, četvrtak ponovno noge i tako dalje. Sad sam na godišnjem pa imam trening dva puta dnevno. Ujutro u Zagrebu i navečer u Gorici.“

 

Mislav Katanić 2

 

Reci nam nešto više o samom natjecanju.
„Ovo Svjetsko prvenstvo organizira moja federacija IBFF i bit će negdje oko 400 natjecatelja iz 44 države. Ukupno će biti 20 kategorija koje su podijeljene po godinama, visini i kilaži. Ja sam u kategoriji Mr. Fitness tall. Natjecanje počinje već u 10 ujutro i prvo izlaze svi prijavljeni u određenoj kategoriji. Poredaju se i stanu u 4 glavne poze i onda suci uspoređuju sve. Nakon toga izdvajaju po petoricu najboljih. To je dosta naporno jer trebaš po minutu držati svaku pozu. Onda odlukom sudaca petorica prolaze u finale. U samom finalu svaki sudionik ima slobodan izlazak u trajanju od 60 sekundi i moraju prezentirati svoju koreografiju u kojoj ističu mišiće kojima dominiraju.

 

Koji mišići kod tebe dominiraju? Što ti pripremaš i što očekuješ od natjecanja?
„Naravno da ciljam na finale i imam spremnu koreografiju. U razgovoru s trenerom i ostalima, odlučili smo da ću istaknuti noge jer su genetski dobro formirane i zato smo na njima najviše radili.“

 

Što misliš o korištenju steroida?
„Neke federacije ne testiraju natjecatelje na steroide, pa ih neki i koriste, ali u mojem slučaju oni nisu potrebni i ne mislim ih koristiti. Za moju kategoriju to nije potrebno, znači maksimalna kilaža mora biti visina – 100 (182-100=82kg max. ). To se sve može napraviti prirodnim putem, uz dobre treninge i dobru prehranu.

 

Što ti je najveći problem u bavljenju ovim sportom?
„Treninzi su dosta naporni, osobito sad kad ih imam dva puta dnevno. Nažalost, i financije su jedan veliki problem. Sve sam financiram… od hrane, opreme pa do putovanja na prvenstvo. Uspio sam dogovoriti neke sponzore, ali nije dovoljno pa se nadam da će me još netko uskoro podržati“.

 
Mislavu želimo puno sreće na natjecanju i nadamo se da će ući u finale 🙂

HOTNEWS

COVID-19: 46 pozitivnih osoba na području Zagrebačke županije

Grad Sveta Nedelja ima najveći broj zaraženih.

Objavljeno

on

Prema podacima Zavoda za javno zdravstvo Zagrebačke županije na području Zagrebačke županije u petak 27.ožujka evidentirano je 46 osoba kojima je dokazana bolest uzrokovana novim koronavirusom, njih oko 1.200 se nalazi u samoizolaciji, a jedna osoba je izliječena.

 Broj oboljelih prema ispostavama Zavoda za javno zdravstvo Zagrebačke županije:

Iz Zagrebačke županije pozivaju sve stanovnike da poštuju upute Nacionalnog Stožera civilne zaštite jer jedino odgovornim ponašanjem možemo smanjiti širenje zaraze virusom COVID-19. Podsjećamo također da zbog velike preopterećenosti broja 112:

  1. Ukoliko zovete hitnu pomoć s FIKSNOG telefona nazovite 194 ili 6223 045
  2. Ukoliko zovete hitnu pomoć s MOBILNOG telefona nazovite 6223 045

Nastavi čitati

HOTNEWS

Ovo su preporuke Stožera Civilne zaštite RH za boravak u zatvorenim prostorima

Sačuvajte zdravlje i budite sigurni u svojim stanovima ili kućama

Objavljeno

on

Slušate upute Stožera Civilne zaštite Republike Hrvatske i ostajete doma? Ipak, to ne znači da ste sigurni od koronavirusa i zato sačuvajte zdravlje i budite sigurni u svojim stanovima ili kućama. Ovo su preporuke Nacionalnog stožera civilne zaštite za kućanstva i ostale zatvorene prostore koje nije zgorega još jednom ponoviti.

Opće mjere prevencije uključuju:
– Čestu higijenu ruku sredstvima koja sadrže 70 % alkohola: protrljajte ruke ako vam ruke nisu vidno prljave ili operite sapunom i vodom ako su ruke prljave i to u trajanju 20tak sekundi
– Izbjegavajte dodirivanje očiju, nosa i usta
– Čuvanje higijene zraka unutarnjeg prostora čestim provjetravanjem prostora te kašljanjem ili kihanjem u savinuti lakat ili papirnatu maramicu te odmah potom bacite papirnatu maramicu u kantu za otpatke koja ima poklopac
– Nošenje medicinske maske ili prekrivanje nosa i usta papirnatom maramicom obvezno je za one koji imaju respiratorne simptome
– Nakon uklanjanja maske s lica obvezno je provesti higijenu ruku a masku odložiti u kantu za otpatke s poklopcem, isto vrijedi i za papirnatu maramicu
– Održavanje distance u društvenom kontaktu između osoba najmanje 1 metar ukoliko osoba ima neki od respiratornih simptoma
Informirajte se o lokalnoj epidemijskoj situaciji, ali pratite provjerene izvore informiranja poput internetskih stranica Vlade RH (www.koronavirus.hr), Ministarstva zdravstva (www.miz.hr) ili Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (www.hzjz.hr).

Preporuke za kućanstva i zatvorene prostore tijekom epidemije COVID-19:
– Ostanite kod kuće i javite se telefonom nadležnom liječniku obiteljske medicine ili u tzv. COVID-19 dežurnu ambulantu ako razvijete simptome poput povišene tjelesne temperature, kašlja ili kratkog daha
– Izbjegavajte druge bolesne osobe
– U svim zatvorenim prostorima, ograničite kontakt s ostalima koliko god je moguće (održavajte udaljenost od 2 metra u zatvorenim prostorima)
– Nastavite primjenjivati sve preporučene mjere prevencije
– Ako ste zaposleni i radite te skrbite za nekog od ukućana, primjenjujte sve mjere opreza i pratite vlastito zdravstveno stanje.
– Ne dijelite predmete s drugima i ukućanima.
– Izdvojite sobu u svom domu u koju ćete moći odvojiti bolesne ukućane od ostalih.
– Ako obolite, ostanite u kontaktu s drugima putem e-pošte, društvenih mreža ili telefona.
– Preporuča se održavati higijenu stambenog/zatvorenog prostora tako da se povremeno prebrišu površine koje se često dotiču rukama sa sredstvom za dezinfekciju površina kakvo i inače koristite u kućanstvu.
– Redovito prozračite prostor u kojem boravite.

Mjere zaštite onih koji pripadaju najrizičnijim skupinama, posebice starijima i kroničnim bolesnicima i djece:
Ostanite kod kuće i izbjegavajte javne prostore ako ste vi ili netko od ukućana u skupini starijih ljudi ili kroničnih bolesnika
Pobrinite se da imate dovoljnu zalihu lijekova i potrepština u slučaju da morate ostati kod kuće
Kada izlazite, izbjegavajte bolesne ljude i ograničite kontakt s drugim ljudima
Provodite temeljitu higijenu ruku
Napravite popis telefonskih kontakata u hitnim slučajevima koji će uključivati članove obitelji, prijatelje, susjede, osobe s vozačkom dozvolom, zdravstvene radnike, poslodavca, lokalni zavod za javno zdravstvo i broj 112 ili 113
Preskočite rutinske kontrole i odlaske u ordinacije kod liječnika opće prakse i u bolnice ako vam nije prijeko potrebna zdravstvena skrb; liječnika najprije kontaktirajte telefonom ako vam je potreban recept ili savjet
Preporuča se održavati higijenu stambenog prostora tako da se povremeno prebrišu površine koje se često dotiču rukama sa sredstvom za dezinfekciju površina kakvo i inače koristite u kućanstvu.
Poduzmite mjere kako biste zaštitili djecu tijekom epidemije:
S djecom redovito provodite i podsjećajte ih na sve preventivne mjere zaštite.

Ako živite u kućanstvu s osobom koja pripada ranjivoj skupini (starije osobe ili kronični bolesnici):
– Skratite na minimum vrijeme koje ukućani iz ranjivih skupina provode s ostalim ukućanima u dijeljenim prostorima kao što su kuhinja, kupaonica i dnevni boravak, a te prostore temeljito prozračujte i čistite
– Vodite računa da se držite s ostalima na udaljenosti od 2 metra od ukućana iz ranjivih skupina i osigurajte im odvojen krevet ako je moguće
– Ovisno o uvjetima stanovanja dozvoljavaju, neka koriste zasebnu kupaonicu, ili barem zasebne ručnike poslije tuširanja ili kupanja te poslije pranja ruku
– Preporuča se da osobe iz ranjivih skupina konzumiraju obroke u vlastitoj sobi ako je u kućantvu boravi osoba u samoizolaciji. Posuđe i pribor za jelo oprati u suđerici ili ručno deterdžentom i toplom vodom te temeljito posušite; ako osoba iz ranjive skupine koristi vlastiti pribor, upotrijebite drugu kuhinjsku krpu za brisanje.

Čišćenje i odlaganje otpada:
– Prilikom čišćenja koristite preporučena sredstva za čišćenje površina s deklariranim virucidnim djelovanjem. Redovito čistite površine koje se često dodiruju poput kvaka, rukohvata, daljinskih upravljača, mobitela, telefonskih aparata i površina stola. Ovo je od osobite važnosti ako u kućanstvu imate osobu iz rizične skupine.
– Otpatke (npr. papirnate maramice) i jednokratne krpe za čišćenje mogu se odložiti u jednokratne vrećice za smeće. Takvu vrećicu treba zatim staviti u još jednu vrećicu, čvrsto zavezati i držati odvojeno od drugog otpada.
– Navedeni otpad treba ostaviti sa strane barem 72 sata prije nego što ga odložite u zajednički vanjski kontejner.
– Drugi kućni otpad odlažite kao i inače.

Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19 ili oboljeli u kućnom smještaju:
– Ako živite u istom kućanstvu/objektu s osobom na koju se sumnja da je zaražena COVID-19, izbjegavajte dijeljenje predmeta (npr. posuđa, čaša, šalica, jela, posteljine). Nakon uporabe predmeta, temeljito ih operite deterdžentom i vodom.
– Ne puštajte druge ukućane u prostorije u kojima je boravio bolesnik sve dok nisu očišćene.
– Prije nego što počnete s čišćenjem, stavite masku i rukavice. Izbjegavajte dodirivanje lica i očiju tijekom čišćenja
– Držite prozore otvorenima da se prostor provjetrava i/ili uključite ventilaciju
– Očistite pod deterdžentom te nakon toga dezinficirajte
– Očistite i dezinficirajte sve potencijalno kontaminirane površine: kvake na vratima, telefone, drške u hodnicima i na stubištima
– Očistite toalet, uključujući WC školjku i sve dostupne površine u toaletu deterdžentom te nakon toga dezinficirajte
– Nemojte koristiti pakiranje s raspršivačem za nanošenje dezinfekcijskog sredstva jer može doći do prskanja koje mogu dalje širiti virus
– Uklonite posteljinu, jastučnice, deke i druge tkanine te ih operite. Za pranje koristite perilicu rublja (60 – 90 °C) i deterdžent za pranje rublja. Ako nije moguće prati u perilici za rublje, možete koristiti čišćenje na paru
– Nakon čišćenja krpe oprati na 90 °C
– Skinite rukavice i masku te ih stavite u plastičnu vrećicu, a zatim operite ruke sapunom i vodom.
– Sav otpad nastao tijekom čišćenja treba što je prije moguće odložiti u kante za otpad.
– Istuširajte se i presvucite odjeću odmah nakon čišćenja.
– Ostavite prozor otvoren i/ili ventilaciju uključenom da se prostorija temeljito prozrači.

Čistoća rublja koje je koristila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19 ili oboljeli u kućnom smještaju:
– Kako biste smanjili mogućnost širenja virusa zrakom, ne tresite prljavo rublje.
– Ako ne posjedujete perilicu za rublje, pričekajte dodatnih 72 sata nakon 14-dnevne izolacije prije nego što rublje odnesete u samoposlužnu praonicu rublja.

Odabir sredstava za dezinfekciju
Dezinfekcija se izvodi registriranim dezinfekcijskim sredstvom koje djeluje na viruse prema uputama proizvođača, a Europski centar za prevenciju i kontrolu bolesti (ECDC) preporučuje sredstva na bazi slijedećih aktivnih tvari:
Etanol
Natrijev hipoklorit
Glutaraldehid
Izopropanol
Benzalkonijev klorid
Natrijev klorit

Prilikom korištenja sredstava za čišćenje važno je:
1. Pridržavati se uputa za korištenje koje je naveo proizvođač sredstva
2. Izbjegavati kontakt sredstva s očima i kožom te držati dalje od dohvata djece
3. Ne miješati različita sredstva za čišćenje te provjetravati prostorije u kojima se koristi sredstvo za čišćenje
4. Za dezinfekciju kontaminiranih površina ili materijala izbjegavati uporabu raspršivača, proučiti kontaktno vrijeme te ostaviti da sredstvo djeluje sukladno uputama proizvođača.

Nastavi čitati

HOTNEWS

VIDEO City puls: Samodisciplinom pomažete prebroditi pandemiju!

Razum, humanost i poštivanje mjera – odgovornost je na svima nama u globalnoj zdravstvenoj krizi.

Objavljeno

on

Nastavi čitati

Reporter 391 - 12.03.2020.

Facebook

Izdvojeno