Poveži se s nama

Vijesti

U 2020. veći broj prometnih nesreća. Najčešći uzrok neprilagođena brzina

U nesrećama su u 2020. smrtno stradale tri osobe

Objavljeno

464 puta u protekloj godini gorička policija je izlazila na teren zbog prometnih nesreća. Godinu ranije, na našem je području bilo 428 prometnih nesreća što je povećanje od gotovo šest posto u 2020. godini. No, unatoč većem broju nesreća, ono što se nije promijenilo je broj smrtno stradalih. Kao i 2019., u prošloj su godini u prometu poginule tri osobe, pokazuje to prometna statistika Policijske postaje Velika Gorica. U 2020. godini za 19 posto je porastao broj teško ozlijeđenih osoba, a u padu je broj prometnih s lakše ozlijeđenim osobama. Ukupan broj ozlijeđenih osoba je u padu za gotovo 17 posto.

Najčešći uzrok prometnih nesreća je brzina neprimjerena uvjetima na cesti. Upravo je to bio uzrok 80 prometnih nesreća, odnosno njih 17 posto. Slijedi ga oduzimanje prednosti, koje je uzrok 71 prometne nesreće. Što se pak vrste prometnih nesreća tiče, najčešće su to bila slijetanja s ceste te bočni sudari.

U prošloj godini pješaci su sudjelovali u ukupno 15, a godinu ranije u 19 prometnih nesreća, kažu iz policije. U 2020. godini nije bilo poginulih pješaka. Manji je i broj ozlijeđenih, za 42 posto, dok je broj teško ozlijeđenih, a bilo ih je troje, isti kao i 2019. Lako ozlijeđenih je 50 posto manje. U 2020. godini 26-ero djece je sudjelovalo u  prometnim nesrećama, što je za 13 posto manje nego 2019. godine.

Veći broj prometnih u kojima su sudjelovali biciklisti

Tijekom 2020. godine bilo je 16 nesreća u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti, što je za 1 više nego godinu ranije. U protekloj godini u nesreći nije poginuo niti jedan mopedist (u 2019. godini statistika je zabilježila jednog smrtno stradalog mopedista) , a broj teško ozlijeđenih je isti kao i lani. Ukupan broj ozlijeđenih mopedista je manji za 20 posto, ali je veći broj ozlijeđenih motorista. Samo je jedan vozač mopeda skrivio prometnu nesreću u protekloj godini.

Broj prometnih nesreća vozača bicikala je u povećanju za 122 posto. U 2020. godini policija ih je zabilježila 20, dok je 2019. godine taj broj bio devet. U povećanju je i broj ozlijeđenih biciklista. Jedan je biciklist smrtno stradao, pet ih je teško ozlijeđenih, a 14 je završilo s lakšim posljedicama.

U protekloj godini 56 posto veći je i broj prometnih nesreća u kojima je jedan od sudionika pod utjecajem alkohola. U gotovo istom postotku ga prati i broj ozlijeđenih u nesrećama u kojima je netko bio alkoholiziran. U prometnim nesrećama sa smrtnom posljedicom prošle je godine život izgubila jedna osoba, dok je 2019. tako život izgubilo dvoje ljudi. Prošle je godine bilo 26 prometnih nesreća u kojima su brzina i alkohol u korelaciji, dok ih je godinu ranije bilo 27.

Policija je vodila evidenciju i najčešćih prometnih prekršaja. U odnosu na 2019. godinu, u 2020. ih je pet posto manje. Čak 53 posto prekršaja čini prebrza vožnja, a slijedi ga vožnja pod utjecajem alkohola koji čini gotovo 15 posto prekršaja. Dodajmo i kako je policija zabilježila i povećanje broja prekršaja korištenja mobitela u vožnji i vožnje pod utjecajem alkohola.

Moja županija

Županija dodijelila milijun kuna za vrtiće, potporu dobila i Općina Pokupsko

Sredstva su dodijeljena temeljem natječaja prema kriteriju indeksa razvijenosti i broju polaznika programa predškolskog odgoja i obrazovanja

Objavljeno

on

Zagrebačka županija dodijelila je milijun kuna za sufinanciranje predškolskog odgoja i obrazovanja na ruralnom području općinama Brckovljani, Dubravica, Gradec, Dubrava, Krašić, Pokupsko, Rakovec, Farkaševac, Preseka i Žumberak s ciljem osiguravanja boljih uvjeta za najmlađe u ruralnim područjima.

Sredstva su dodijeljena temeljem natječaja prema kriteriju indeksa razvijenosti i broju polaznika programa predškolskog odgoja i obrazovanja, a potporu su ostvarile sve općine koje su se prijavile na natječaj.

– Županija se zaista trudi maksimalno izaći u susret našim ruralnim općinama pa smo tako drugu godinu za redom osigurali sredstva za povećanje kvalitete boravka djece u vrtićima. Vrtići sami po sebi nisu u ingerenciji županije no svjesni smo činjenice da često puta lokalni proračuni nisu dostatni da bi se pokrile sve potrebe na terenu, a vrtići su zasigurno jedna od većih potreba – rekao je župan Stjepan Kožić.

Nastavi čitati

Vijesti

Buš Eko?! OSS Buševec poziva na radionicu ‘Fotonaponski sustavi za kućanstva’

Projekt financiraju EU iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Republike Hrvatske

Objavljeno

on

Ogranak seljačke sloge Buševec u suradnji s udrugom DOOR, u sklopu projekta Energetski, kulturni i održivi razvoj Buševca – ulaganje u programe i infrastrukturu lokalne zajednice (Buš Eko?!), organizira radionicu “Fotonaponski sustavi za kućanstva”. Sve informacije o ovoj temi zainteresirani građani dobit će u subotu, 17. travnja, u 15 sati na vanjskoj pozornici Doma kulture Buševec.

– S obzirom da je broj sudionika ograničen zbog propisanih mjera od stožera RH, a u vezi COVID-19, obavezno se molim prijavite kod koordinatora projekta na e-mail irena.rozic@oss-busevec.hr, nakon čega će te dobiti potvrdu o sudjelovanju – kažu iz OSS-a Buševec.

Nastavi čitati

Vijesti

Kandidat za gradonačelnika Ivan Bekavac poručuje – Velika Gorica postat će grad jednakih mogućnosti i prilika

Pet je mjeseci otkako je Bekavac istaknuo kandidaturu za gradonačelnika.

Objavljeno

on

Pet je mjeseci kako je kandidaturu za gradonačelnika Grada Velike Gorice istaknuo kandidat MOST-a dr.Ivan Bekavac. Svakodnevno je među građanima s kojima razgovara o njihovim problemima i potrebama u ovom gradu, te je osim razgovora pokazao da mu nije problem ni primiti se alata i posla i popraviti nesigurne klupe u našem gradu kako bi bile upotrebljive i služile svrsi za koju su postavljene.

Gostujući u programu City radija, osvrnuo se na opskrbu energijom, najavu HEP Toplinarstva o ulaganju u našem gradu, ali i na temu pročistača, te otkrio što će s viškom kadrova, koji prema njegovom riječima opterećuju gradski proračun.

Život i rad u svakoj urbanoj sredini nezamisliv je bez sigurne i pouzdane opskrbe energijom. To se postiže samo stvaranjem strategije dugoročnog razvoja opskrbe energijom. Ima li naš grad takvu strategiju?

-Naslijedili smo sjajne urbanističke temelje položene još u prošlom stoljeću koji i danas rezultiraju ugradnjama interpolacija primjerene veličine bez nebodera, urbanističkom kontrolom i gospodarenjem prostorom za izgradnju gospodarskih i drugih objekata, sjajnim prometnim rješenjima obilaznica i pristupa autoputu koje treba još nastaviti te završiti.

Međutim naslijedili smo i zapušten sustav gospodarenja energijom neprimjeren današnjem primarno holističkom pristupu, jer se ovdje radi o urbanističkom, prometnom, socijalnom te energetskom sagledavanju organizacije života u gradu. Danas to rješava posebno područje gospodarenja energijom koje obično zovemo urbanom energetikom ili komunalnom energetikom. Dobro planirano, organizirano i vođeno, te racionalno upravljanje energetskom opskrbom umnogome određuje kvalitetu življenja u gradu.

Stoga se zalažem za dugoročno promišljeno gospodarenje svim oblicima energetske opskrbe u našem gradu. Radi se o usklađivanju tri energetska sustava: prirodni plin, toplinska energija i električna energija

Njihov usklađeni dugoročni razvoj treba biti interes strategije razvoja Grada. Danas postoji veliki broj različitih tehničko-tehnoloških rješenja koja mogu smanjiti, racionalizirati potrošnju energije, a time i troškove za krajnjeg korisnika.

HEP Toplinarstvo najavilo je ulaganje 30 milijuna kuna u modernizaciju toplovoda i stvaranje centralnog toplinskog sustava u Velikoj Gorici, te dodatnih 80 milijuna kuna kako bi postojeće toplinske stanice u Vidrićevoj i na Cibljanici prenamjenio u kogeneracijska postrojenja, Vaš komentar?

-Dugogodišnji problem skupog grijanja u Velikoj Gorici trebalo je početi rješavati prije deset godina u etapama. Onda je trebalo toplinske stanice u Vidrićevoj i na Cibljanici pretvoriti u kogeneracijska postrojenja što podrazumijeva istovremenu proizvodnju toplinske i električne energije. Bivši gradonačelnik, pa i današnji v.d. gradonačelnik naobećavali su se toga zadnjih dva mandata, međutim ništa. Gorica kaska za Zagrebom koji ima takve i bolje sustave već trideset i više godina, a Velikogoričani plaćaju danak političkim kompromisima HDZ-a i stranke pokojnog Bandića, kako onda tako i danas. Iz naših džepova plaćao se taj politički parazitizam na tijelu našeg grada i na računima grijanja, kao i u ugovorima sa Zet om. Rasipanje našeg novca radi mira u gradskoj upravi, a mir nije služio za rast i razvoj našeg grada koji funkcionira na auto pilotu zadnjih godina, nego za, kako vidimo iz medija, dogovore u stražnjim sobama goričkog restorana.

Sjetimo se samo epizode „razdjelnici“ koji su posve pogrešno shvaćeni kao naprave koje štede energiju i smanjuju račun za grijanje. Građanima nije pojašnjeno kako u očekivanju tehničko tehnoloških rješenja iz HEP-a ili vlastite gradske tvrtke toplinarstva, smanjiti račune grijanja može samo promjena navika, obnova ovojnica zgrada, popularno fasada, te ugradnja regulacijskih (radijatorskih) ventila, tamo gdje sustav grijanja to dopušta.

U mandatu gradonačelnika utvrdit ću opravdanost nastavka suradnje s HEP Toplinarstvom, te aktivirati davno utemeljenju javnu gradsku tvrtku VG Plin ukoliko za to postoji opravdani javni interes ekonomske računice.

Zadnjih tjedana imali smo najavu v.d. gradonačelnika spajanja Velike Gorice na pročistač odvodnje Grada Zagreba, potom je priča o tome utihnula, u očekivanju smo raspisivanja novog natječaja za pročistač odvodnje, kako Vi na to gledate?

-Tom problemu pristupiti ću operativno, a ne politički jer o rješenju i realizaciji ovisimo ne samo mi, nego i generacije koje dolaze. Naime v.d. Gradonačelnik izjavio je namjeru spajanja na pročistač očito nesvjestan okvira projekta koji treba ostvariti. Naime, njegov prethodnik bivši gradonačelnik je prilikom donošenja odluke o raspisivanju natječaja za izgradnju pročistača konzultirao struku, kako mu zakon i nalaže, da bi dobio stručne pokazatelje je li bolje vršiti rekonstrukciju i povećanje kapaciteta vlastitog pogona ili je bolje i jeftinije “uštekati” se na zagrebački pročistač.

I struka, IPZ Uniprojekt MFC d.o.o. izradila je Studiju o utjecaju na okoliš rekonstrukcije/dogradnje za pročišćavanje otpadnih voda s pripadajućim sustavom odvodnje. Studiju je radio ovlašteni pravni subjekt od strane izvršne vlasti u RH . Navedena studija razradila je sistem rekonstrukcije i nadogradnje, izvršila procjenu povećanja kapaciteta, modernizaciju, nadzor i sl. To je bio temelj za osiguranje bespovratnih sredstava iz fondova EU za Grad i sve nas. Na osnovu koje studije kojeg ovlaštenog pravnog subjekta v.d.gradonačelnik predlaže skretanje preko Domovinskog mosta do Zagreba “jer ima viška kapaciteta”? Na osnovu koje struke iznosi javno navedeno, te drži sastanke sa Hrvatskim vodama? S kojim uredom vlade RH se konzultirao o načinu raskida ugovornih obveza sa Fondom koji mu je osigurao sredstva i je li dio tih sredstava već utrošen? I drugo, sad već bivša uprava Grada raspisala je natječaj. Nigdje se ne vidi je li taj natječaj bio međunarodnog ili nacionalnog karaktera. Zar nitko u EU nema pravne subjekte koji rade takve pogone za svoje gradove i šire već su to samo tvrtke Strabag AG i Elektrocentar Petek? Izdvojena sredstva u tom natječaju iznosila su cca 100 milijuna kuna, a gore navedeni nude od 25 do 35% više.

Bekavac je ukazao na niz drugih problema, te istaknuo što će prvo promijeniti kad postane gradonačelnik.

-Vrijedi podsjetiti javnost i na obećanje današnjeg „nisam znao“ v.d. gradonačelnika, dano Lomničanima prije nekoliko godina o osnivanju odvjetničkog tima za rješavanje spornih pravnih elemenata asfaltne bazu, a koji nikad nije osnovan, ili pak na okolnost da zaposlenici Grada koji rade na izdavanju građevinskih dozvola ne obavještavaju vlasnike susjednih nekretnina o izdavanju građevinskih dozvola, pa građani tek post festum bivaju dovedeni pred gotov čin.

Ili pak na činjenicu nepostojanja novog cjenika prikupljanja i odvoza komunalnog otpada, kao niti usklađivanja istih usluga sa zakonom iz 2013, a sada smo u 2021.! o čemu sam i već ranije govorio.

Istekao je i zakonski rok i nema objave izvješća o provedbi Plana gospodarenja otpadom Grada Velike Gorice za 2020. g. koji bi trebao pokazati kako nažalost gradska uprava nije opravdala očekivanja nas građana o održivom gospodarenju otpadom kao jednom od temelja suvremenog kružnog gospodarstva.

U zaključku želim poručiti građanima kako sam temeljito proučio Statut Grada Velike Gorice, te Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta. Prvi radni dan u gradskoj upravi tražit ću organizacijsku shemu gradske uprave, te izvješće o radu svih pročelnika upravnih odjela te plan rada za naredno razdoblje.

Isto ću tražiti i od svih predsjednika upravnih vijeća ustanova, poduzeća u gradskom vlasništvu, kao i od nadzornih odbora javnih gradskih tvrtki o čijoj odgovornosti nitko ne govori.

Neće više izmišljena radna mjesta opterećivati gradski proračun, uhljebi i paraziti javnog novca dobit će otkaze. Velika Gorica postat će grad jednakih mogućnosti i prilika. – zaključio je Bekavac.

Cijelu emisiju poslušajte OVDJE.

Nastavi čitati

Reporter 402 - 25.03.2021.

Facebook

Izdvojeno