Povežite se s nama

Vijesti

Oporba zabrinuta zbog ZET-a, Kolarec poručuje sve je pod kontrolom

“Grad, trgovačka društva, Gradska uprava i gradske ustanove funkiconiraju”

Objavljeno

na

Iako točka o novom ugovoru sa ZET-om nije trebala biti na dnevnom redu 23. sjednice Gradskog vijeća Grada Velike Gorice, v.d. gradonačelnika Ervin Kolarec već je na početku zasjedanja kazao kako smatra da javnost treba biti obaviještena o ovom pitanju te se ono stoga treba uvrsti na dnevni red. To je, među ostalim, u više navrata tražio i gorički MOST. Osim toga, Kolarec se vijećnicima obratio i vezano uz funkcioniranje grada u odsustvu gradonačelnika.

– Želim vas izvijestiti da o pravosudnim postupcima koji su u tijeku ne možemo govoriti, niti ih komentirati. Ono što je svima nama u gradu Velikoj Gorici, a vjerujem i vama vijećnicama i vijećnicima, cilj i prioritet je da naš grad funkcionira. Mogu samo potvrditi da Grad i službe, trgovačka društva te Gradska uprava i gradske ustanove funkiconiraju, a sve u interesu naših građana – kazao je uvodno Ervin Kolarec, v.d. gradonačelnika.

Nakon aktualnog sata i odlaska SDP-ovih vijećnika, raspravi o novouvrštenoj točki dnevnog reda prethodilo je izvješće o novom ugovoru sa ZET-om.

– Ugovor smo produživali mjesec za mjesec jer nam cijena prije toga nije bila prihvatljiva, a mi kao grad Velika Gorica nismo htjeli povećavati, a ne želimo ni u budućnosti, cijenu karte za naše sugrađane. Već sada smo dogovorili da pokrenemo razgovore kako ćemo postupiti u godini koja je pred nama, što nam je itekako važno. Pokrenut ćemo postupak izrade analize javnog lokalnog linijskog prijevoza putnika Velike Gorice čija je svrha izrada modela koji će biti financijski održiv i prihvatljiv svim korisnicima – objasnio je Kolarec te dodao kako se pregovori sa ZET-om nastavljaju te se nada uspješnoj suradnji i u idućoj godini, a bez povećanja cijene karata unatoč većim potraživanjima od ZET-a.

Oporba je žestoko reagirala na pitanje ZET-a te su predbacili vladajućima činjenicu da se tek sad krenulo u analizu javnog prijevoza grada Velike Gorice.

– Slušam i ne vjerujem. Šesti grad po veličini u Hrvatskoj i grad s proračunom od 530 milijuna kuna sad, kad smo jučer skoro ostali bez javnog prijevoza, smišlja što ćemo s javnim prijevozom. Kad smo ovdje pričali da se strateški bitne stvari reguliraju strategijom razvoja grada. Što ste radili posljednjih 11 godina? Oslonili ste se na ZET i sad se priča o tri milijuna kuna da će Velika Gorica morati plaćati Zagrebu za prijevoz – žestoko je reagirao nezavisni vijećnik i član Kluba MOST-a Alan Šembera te izrazio zabrinutost da će cijena javnog prijevoza nastaviti rasti.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

Također, izračunao je kako dnevno ZET od Velikogoričana zaradi 200 tisuća kuna na kartama, a ako se tome još doda cijena koju plaća Grad Velika Gorica, radi se o iznosima koji bi trebali biti dovoljni da se pronađe vlastito rješenje za javni prijevoz.

– Sisak je nabavio autobuse iz EU fondova, Šibenik, Vinkovci, manji gradovi su osnovali svoja gradska prijevozna poduzeća i EU im je financirala dobar dio javnog prijevoza. Neka struka kaže da li ZET, da li gradsko poduzeće ili koncesija – istaknuo je Šembera i predložio da se barem uredi željeznička stanica te kupi jedan autobus koji bi građane vozio do njega.

Dok se ne pronađe vlastito rješenje, predložio je Šembera, u pregovorima treba iskoristiti činjenicu da se Zračna luka Franjo Tuđman nalazi na goričkom teritoriju te postaviti svoje uvjete.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

U raspravu su se uključili i Željko Stanilović (BM365), Darko Bekić (HDZ), Damir Slojšek (MOST), Lucijan Maslać (HSP), Igor Horvačić (HSS) te Karmen Rak (MOST). Govorilo se tu o kvaliteti ZET-ove usluge, kašnjenjima i ZET-ovoj garaži u Velikoj Gorici. Vijećnik Živog zida Tomislav Jakovljević čak je spomenuo kako je tema javnog prijevoza zapravo nebitna jer prijevoz ZET-om dobro funkcionira te se ovom temom želi skrenuti pažnja s većih problema u Gorici. Tako pak ne misli Karmen Rak iz MOST-a.

– Dobili smo malo vremena, ali je ovo samo privremeno rješenje. Budimo realni, svima nam najviše odgovara da je isti prijevoznik na području Velike Gorice, okolice i Zagreba jer ne moramo imati dva pokaza – kazala je Karmen Rak, ali je tražila da se inzistira na redu vožnje, broju linija i boljoj usluzi ZET-a.
Ipak, smatra, morali bi raditi i na drugim rješenjima je kvaliteta ZET-ove usluge nije dobra. Rak je ponudila i rješenje u okviru javnog natječaja koji sufinancira nabavu energetski učinkovita vozila na alternativna goriva za gradski prijevoz.

2.10.2020. Velika Gorica – Sjednica Gradskog vijeća Grada Velike Gorice. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

– Za početak bi barem mogli nabaviti dva autobusa koji bi povezivali Goricu sa željezničkim kolodvorom. Ne bi bilo loše niti da se nabave autobusi za prijevoz školske djece, koji sada plaćamo Autoturistu. Grad bi tako imao manji vozni park. Mislim da bi nam to olakšalo pregovore koji nam slijede sa ZET-om iduće godine.

Vijesti

Objavljeni novi podaci: Sve manje Hrvata se smatra siromašnima

Iako je Hrvatska i dalje iznad prosjeka Europske unije, udio građana koji se subjektivno smatraju siromašnima pao je na najnižu razinu dosad.

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: pexels.com

Prema najnovijim podacima Državnog zavoda za statistiku, u Hrvatskoj se 19,8 % građana u 2024. godini subjektivno smatra siromašnima, što je manje nego prethodnih godina, ali i dalje iznad prosjeka Europske unije. Objavljeni podaci pokazuju kako se situacija mijenja sporije nego u nekim drugim članicama, no trend je posljednjih deset godina jasan.

Usporedba s 2015. godinom otkriva drastičan pomak, piše N1. Naime, tada je više od polovice stanovnika, čak 54,4 %, izjavilo da se osjeća siromašno. Od tada taj udio kontinuirano pada, a 2024. je zabilježena najniža razina dosad.

Među državama Europske unije najveći udio građana koji se osjećaju siromašnima bilježi Grčka, čak 66,8 %. Slijede Bugarska s 37,4 % te Slovačka s 28,7 %. Na suprotnom kraju ljestvice nalaze se Nizozemska i Njemačka, u kojima tek 7,3 % stanovnika sebe smatra siromašnima.

Uz subjektivnu percepciju, objavljeni su i pragovi rizika od siromaštva za 2024. godinu. Za jednočlano kućanstvo iznosili su 7.407 eura godišnje, dok je prag za kućanstvo s dvije odrasle osobe i dvoje djece mlađe od 14 godina postavljen na 15.554 eura.

Nastavite čitati

Moja županija

Zagrebačka županija rekorder u ulaganjima u javni prijevoz, evo o kojim se brojkama radi

Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Objavljeno

na

Objavio/la

Zagrebačka županija izdvojila je najviše sredstava u Hrvatskoj za sufinanciranje javnog prijevoza u 2024. godini, a uz to bilježi i jedan od najvećih godišnjih porasta ulaganja. Prema analizi konsolidiranih proračunskih izvješća, Županija je za prijevoz izdvojila nešto više od 5 % proračuna te gotovo 38,5 eura po stanovniku, što je svrstava u sam vrh po ulaganjima.

Prema izvještaju portala Župan.hr, ulaganja se ponajprije odnose na mjere koje olakšavaju prijevoz učenika, studenata, umirovljenika i ostalih putnika. Sufinanciranje prijevoza srednjoškolaca provodi se u suradnji s državom, koja i dalje pokriva 75 % cijene međumjesnih karata za učenike koji putuju više od pet kilometara. Osim toga, Županija već godinama sudjeluje u modelima subvencija koji se provode zajedno s gradovima i općinama na njezinom području.

Zagrebačka županija dio je i razgovora o uvođenju integriranog prijevoza na širem zagrebačkom području, u suradnji s Gradom Zagrebom i Krapinsko-zagorskom županijom. Plan predviđa jedinstvenu tarifnu uniju te usklađivanje voznih redova ZET-a, HŽ-a i privatnih prijevoznika, što bi građanima omogućilo jednostavnije i brže kombiniranje različitih vrsta prijevoza.

Ulaganja koja su vidljiva u ovogodišnjem proračunu prate i nacionalni trend jačanja javnog prijevoza. Čak 16 županija povećalo je sredstva za ovu namjenu, a devet ih izdvaja više od 2 % proračuna.

Ovakav porast izdvajanja prati i niz državnih i lokalnih inicijativa, uključujući i pilot-projekte poput besplatnog prijevoza vlakom za učenike, studente i umirovljenike, koji se nastavlja do kraja 2025. godine. Županija sudjeluje i u širenju mreže javnog prijevoza koja uključuje suradnju s privatnim i državnim prijevoznicima te sve veću usmjerenost na usklađivanje linija između županija.

Nastavite čitati

Vijesti

FOTO Predavanjem u Velikoj Mlaki obilježen Svjetski dan šećerne bolesti 2025.

Objavljeno

na

Objavio/la

Svjetski dan šećerne bolesti 2025. obilježen je u Velikoj Mlaki edukativnim i zanimljivim predavanjem koje je organiziralo Društvo žena Velika Mlaka (predsjednica Ivana Andrić Penava) u suorganizaciji s Udrugom VG Dijabetičar Velika Gorica.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Predavanje je održala dr. Zrinka Mach, doktorica znanosti, predsjednica Hrvatskog društva za kronične bolesti (HDKB). Doktorica Mach je naglasila, između ostalog, da simptomi šećerne bolesti nisu vidljivi dok indeks šećera ne bude viši od deset. Zato diabetes i zovu ”tihim ubojicom”, a u suvremenom dobu ljudi se ponašaju upravo onako kako je tu bolest teško izbjeći. Ne poklanja se dovoljno pozornosti prevenciji, zdravim životnim navikama, tjelesnoj aktivnosti. Zato i ne čudi podatak da je 65% populacije u Hrvatskoj pretilo, a da se samo 20% posvećuje tjelesnoj aktivnosti.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

VG Dijabetičar predstavljali su predsjednica Marica Varjačić, Mira Rakarić i Darko Salopek.

Velika Mlaka, 14.11.2025. Svjetski dan šećerne bolesti – predavanje dr. Zrinke Mach. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Svjetski dan šećerne bolesti (engl. World Diabetes Day) obilježava se svake godine 14. studenoga , na dan rođenja Sir Fredericka Bantinga, jednog od otkrivača inzulina 1921. godine. Tema razdoblja 2024.-2025. je ”Šećerna bolest i dobrobit”, a ovogodišnji naglasak stavljen je na šećernu bolest na radnom mjestu.

Diljem svijeta sedam od deset odraslih osoba koje žive sa šećernom bolesti, odnosno oko 412 milijuna ljudi , nalazi se u radnoj dobi. Za mnoge zaposlenike dijabetes predstavlja svakodnevnu stvarnost, no na radnom mjestu on često postaje izvor stresa, stigme i nesigurnosti. (Hrvatski zavod za javno zdravstvo).

Galerija fotografija

Nastavite čitati

Vijesti

Dio Velike Gorice sutra bez vode, saznajte gdje

Objavljeno

na

Objavio/la

Foto: Pexels.com

Zbog radova na vodoopskrbnom sustavu, u sklopu zamjene cjevovoda, sutra u subotu 15. studenoga, dio Velike Gorice ostat će bez vode. Obustava je najavljena od 8 do 12 sati.

Vode neće biti u Ulici Matice Hrvatske, na dionici od rotora na raskrižju sa Slavka Kolara do raskrižja s Kurilovečkom ulicom.

Iz VG Vodoopskrbe poručuju da će se, u slučaju lošeg vremena, radovi i obustava vode prebaciti na sljedeći dan.

Nastavite čitati

Vijesti

Kreće kampanja za pravilno odvajanje otpada – analiza otkrila ozbiljan problem u spremnicima

Analiza miješanog otpada otkrila da većina sadržaja zapravo pripada reciklažnim spremnicima…

Objavljeno

na

VG Čistoća pokrenula je kampanju za pravilno odvajanje otpada nakon što je analiza nekoliko spremnika miješanog komunalnog otpada pokazala da se čak 62 % odloženog materijala moglo reciklirati. Kontrola je provedena kako bi se utvrdilo koliko se građani pridržavaju pravila odvajanja i kakav je stvarni sastav otpada u spremnicima.

Prema rezultatima analize, 38 % sadržaja čini otpad koji se ne može reciklirati i spada isključivo u miješani komunalni otpad. No većina pronađenog otpada , točnije 62 %, zapravo pripada kategorijama koje bi se trebale odlagati u posebne spremnike. Najviše je evidentirano biootpada, ali i značajne količine plastike, papira te tekstila.

“Cilj je osvijestiti kako pravilno odvajanje otpada smanjuje ukupne troškove odvoza, doprinosi čišćem okolišu i produljuje vijek trajanja odlagališta”, poručuju iz VG Čistoće.

Kontrola svih obuhvaćenih linija još je u tijeku, a rezultati će biti objavljeni do kraja studenoga. “Krenuli smo s kampanjom, a vaš doprinos je ključan”, zaključuju.

Nastavite čitati

Reporter 454 - 23.10.2025.

Facebook

Izdvojeno