Poveži se s nama

Moja županija

Na sajmu IZVOR predstavljene robne marke i najfinije delicije

Objavljeno

Na Zagrebačkom velesajmu otvoren je sajam IZVOR, na kojem će do 2. listopada posjetitelji moći upoznati izvorne proizvode i običaje svih hrvatskih krajeva. U paviljonu 8A izlaže i Zagrebačka županija, koja se predstavlja s raznolikom gastro-enološkom te turističkom ponudom.

 

sajam-izvor-3

 

“Danas smo ovdje izložili šunku Grof, Samoborsku salamu, sireve Dragec i Šestak, samoborski Bermet Filipec, Kraljevinu Zelinu te prvi pjenušac na svijetu od marke Portugizac Kreše Ivančića iz Jastrebarskog, koji je na međunarodnom festivalu portugisca u Pečuhu osvojio prvo mjesto”, istaknula je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ružica Rašperić.

 

Prema strategiji turizma koju je Turistička zajednica izradila, eno-gastronomija kao turistički proizvod nalazi se na prvom mjestu. Zagrebačka županija tako već niz godina njeguje robne marke različitih proizvođača, koje su u međuvremenu postale njezin prepoznatljiv turistički brend.

 

sajam-izvor-7

 

“Ovdje smo prisutni preko svojih obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, obrtnika te malih i srednjih poduzetnika, kako bi prezentirali sve ono što se proizvodi u našoj županiji. Ponosni smo na svojih 11 robnih marki. Nadamo se da će izlagači sklopiti i pokoji poslovni ugovor”, rekao je župan Stjepan Kožić.

 

Galerija fotografija:

 

 

Moja županija

“Od bedaka do superjunaka”: Pripremite maske za Samoborski fašnik

Fašničke spelancije počinju na dan zaljubljenih, a potrajat će do 25. veljače

Objavljeno

on

Mjesec dana ostalo je do početka 194. Samoborskog fašnika, najstarije i najveće pokladne manifestacije u kontinentalnom dijelu Hrvatske.

Točno 14. veljače, na dan zaljubljenih, pod geslom “Od bedaka do superjunaka” ekipa iz Srakostripa – Princeza Sraka alias “Sraketa”, Princ Fašnik, Sudec alias Mitoman i Fiškal alias Mutiman, po 194. put proglasit će Slobodnu Fašničku Republiku Samobor. Ključeve grada preuzet će u 19 sati na pozornici na središnjem samoborskom Trgu kralja Tomislava koji će ponovno biti preimenovan u Trg fašničkih velikana.

Fašničke spelancije potrajat će do 25. veljače, a iz Turističke zajednice grada Samobora, glavnog organizatora Fašnika, najavljuju da i ove godine neće nedostajati zabave pod maskama, uz nastupe poznatih glazbenih izvođača, gostovanja karnevalskih skupina iz cijele Hrvatske, ali i iz inozemstva, kao i nastupe mjesnih odbora s tradicionalnim alegorijskim kolima. Za najmlađe se ove godine priprema još bogatiji program.

Koncerti će se održavati na središnjoj pozornici na Trgu kralja Tomislava, a veselo će biti i u Livadićevoj ulici gdje će u svojim taborima biti smještene fašničke skupine iz samoborskih mjesnih odbora i gradskih četvrti, Trg Matice hrvatske rezerviran je za najmlađe s time da će mališani ove godine moći uživati u brojnim zanimljivim i zabavnim radionicama u prostoru male dvorane Galerije Prica, a novina je tzv. “Urbana zona” koja će zaživjeti na prostoru iza samoborskog kina, gdje će se uz ritmove DJ-eva i breakdance održavati radionice izrade grafita.

Ovogodišnje 194. izdanje Samoborskog fašnika dobit će i fašničku slikovnicu “Maska traži lice” autorice Maje Jerčić i ilustratorice Dore Ajduković, koje na edukativan i zanimljiv način djecu upoznaju sa Samoborom i njegovim znamenitostima. Tijekom Fašnika bit će besplatno podijeljena djeci.

Najbolje maske, pojedinačne, skupne i obiteljske, i ove će godine biti nagrađene.

Nastavi čitati

Moja županija

Josip Pisnjak proslavio 101. rođendan, a i dalje radi jer ga to veseli

Sa šest je godine počeo čuvati krave, a kasnije je izučio za šnajdera

Objavljeno

on

Pričljiv, vedar, bistar… Sa sto jednom ‘na plećima’ još uvijek obavlja sitne krojačke popravke. Veseli ga to! Vesele ga i druženja pa ga je razveselilo i gotovo 300 čestitara na njegovu 101. rođendanu. Josip Pisnjak, rodom iz Kloštra Ivanića, šnajder po zanimanju, danas je smješten u staračkom domu u Dubravi. Član je tamošnje udruge umirovljenika, koja je i organizirala proslavu njegova rođendana.

– Nikada nemoj činiti drugome što tebi nije ugodno! – otkrio je svoj recept za dugovječnost Josip.

Sa šest godina je počeo čuvati krave.

– Bio sam tuđi sluga. I tuđe sam hlače nosio. I cipele. Bili smo siromašni, malo smo toga imali. Nisam izučio za šnajdera jer sam to htio, nego zato što je ‘gazdi’, kojega smo sreli na sajmu u Ivanić-Gradu, baš trebao šegrt. Poslije rata sam radio u Zagrebu, pa u krojačkoj zadruzi u Ivanić-Gradu, pa sam onda bio i poslovođa u Antilopu. I danas, ako me netko treba – tu sam! No, ljudi u domu malo drapaju, pa posla baš i nema –  pripovijeda Pisnjak.

Foto: Zagrebačka županija

Nastavi čitati

Moja županija

Zagrebačka županija nastavlja bilježiti turistički rast

U 2019. zabilježeno 139 720 turističkih dolazaka i 229 827 noćenja

Objavljeno

on

Nastavlja se višegodišnji trend rasta turističkih pokazatelja. Prema podacima e-Visitora Zagrebačka županija je u 2019. godini zabilježila 139 720 turističkih dolazaka, što je za 14 posto više u odnosu na prethodnu godinu, a porastao je i broj noćenja za 12 posto i to s 205 003 na 229 827.

Turisti su najčešće posjećivali Veliku Goricu, Samobor i Jastrebarsko, a odsjedali su u hotelima, objektima u domaćinstvu te kampovima. Među gostima je najviše stranaca. Prednjače Kinezi i Koreanci, zatim Nijemci, Talijani, Nizozemci, Francuzi i Amerikanci. Ukupno su ostvarili 107 821 dolazak i 139 732 noćenja.

U tekućoj godini iz županijskog proračuna osigurano je 7,3 milijuna kuna za razvoj turističke ponude, odnosno obnovu i opremanje smještajnih jedinica, te njihovih pratećih sadržaja s ciljem povećanja standarda i kvalitete poput bazena, wellnesa i zabavnih parkova.

Na području Zagrebačke županije ove godine kreće naplata turističkih pristojbi prema novom zakonu. Ovisno o pojedinom gradu i općini kretat će se od 7 do 12 kuna po osobi za boravak u smještajnim objektima, odnosno od 5 do 8 kuna u kampovima.

Direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ivana Alilović najavila je još konkurentniji model upravljanja turizmom.

– Naglasak će biti na pozicioniranju i promociji destinacije Zagrebačke županije na integriranom identitetu područja i portfelju doživljaja s uporištem na teritorijalni kapital i regionalne specifičnosti, kulturnu baštinu i tradiciju te lokalni proizvodni i uslužni sustav – dodala je direktorica.

Nastavi čitati

Reporter 389 - 19.12.2019.

Facebook

Izdvojeno