Povežite se s nama

Scena

“Koncert posvećen Karlu Metikošu” u znaku 40 godina rock opere “Gubec Beg”

Objavljeno

na

Ovogodišnje izdanje tradicionalnog Josipinog “Koncerta Posvećenog Karlu Metikošu”, koje će se održati 5. prosinca u Domu sportova, proći će u znaku 40 godina od praizvedbe naše prve rock opere “Gubec Beg”.

Povodom svečane obljetnice, na web siteu Josipe Lisac objavljen je tekst koji otkriva puno o “Gubec Beg”-u.

U ožujku se navršilo lijepih, okruglih 40 godina od praizvedbe naše prve rock opere, “Gubec Beg”. “Gubec Bega” je, baš kao i album “Dnevnik jedne ljubavi” “skrivio” isti autorski dvojac, Karlo Metikoš – Ivica Krajač. Orkestracije je radio još jedan glazbeni velikan, Miljenko Prohaska, dok je redatelj bio Vlado Štefančić. A Josipa Lisac je tog 5. ožujka 1975. godine u Lisinskom, kao i u stotinama izvedbi koje su uslijedile, tumačila zapaženu ulogu zagorske djevojke Jane. Predstava je izvedena diljem bivše Jugoslavije, ali i u Trstu, Rimu, Budimpešti, te ondašnjem Lenjingradu. Pogledalo je oko milijun ljudi, a arija “Ave Maria”, jedinstvena obrada tog latinskog teksta u nas, do danas je ostala neizostavni dio Josipina koncertnog repertoara. Njezina izvdba, u sceni uskrsne mise, od nekih je kritičara označena kao vrhunac predstave. (Ostalo je zabilježeno da je 1976. godine, prilikom gostovanja “Gubec Bega” u Trstu, redatelj, zbog pljeska, morao prekinuti izvođenje predstave i dopustiti Josipi da ponovo izvede Ave Mariju.) Pritom, ona je, kako napominje, bila samo mrvica, samo dio ansambla od stotinjak ljudi među kojima je bio čak i jedan karate klub, pa Ladarice i folklorni ansambl te Studio za suvremeni ples. Naravno, uz Zbor i orekestar Kazališta “Komedija”.

Opera je pisana po predlošku Šenoine “Seljačke bune” i bavi se, dakako, povijesnim događajem iz 1573. godine. Prije “Gubec Bega” u svijetu su postojale tek dvije rock opere, “Tommy” i “Jesus Christ Superstar”, pa uzora i nije bilo puno. Velikom uspjehu “Gubec Bega”, kako to obično biva, prethodile su sumnje. Tako je Večernji list, nakon praizvedbe 1975. godine, u članku “Djelo dostojno naslova”, objavio nekoliko redaka i o tome: “Sada, kada je izvanredan uspjeh praizvdbe Metikoševa, Krajačeva i Prohaskina “Gubec Bega” u Velikoj dvorani “Lisinski” iza nas, kada smo čuli odušvljenje publike izraženo ovacijama za autore i izvođače, možemo mirno podsjetiti da je bilo mnogo skeptika sa svim mogućim prigovorima za to djelo i izvedbu: prigovori su sumnjali i u autore, i u žanr (s obzirom na odabranu povijesno-herojsku temu) i u ansambl. Ostvarilo se upravo suprotno – autori su se predstavili na visokoj, zaista međunarodnoj razini, tema davnog seljačkog ustanka i njegova vođe Gupca zazvučala je autentično u melodičkom izrazu i ritmovima žanra označenog kao “rock-opera”, a ansambl kazališta Komedija s brojnim vanjskim suradnicima ostvario je visoko profesionalnu izvedbu, koja se, nesumnjivo, ubraja u do sada najznačajnija programska ostvarenja u novoj zagrebačkoj koncertnoj dvorani. ”

Za međunarodnu razinu, predstavljenu u tada tek dvije godine staroj zagrebačkoj Koncertnoj dvorani “Lisinski”, zaslužna je i izdržljivost jednog kućnog magnetofona, o čemu svjedoči autor libreta, Ivica Krajač:
“(…) Bacili smo se na posao. Iz malog Karlovog i Josipinog stana na zagrebačkim Srednjacima, dvadeset i četiri sata na dan, odzvanjali su zvuci klavira, pomiješani s pjevanjem, glasovima, krikovima i svim mogućim, najneobičnijim efektima, potrebnim za dočaravanje pravog ugođaja naše glazbene priče. Svo troje, i Karlo, i Josipa, i ja, bili smo doslovno obuzeti do tada još nedoživljenom glazbenom groznicom. Maleni kućni magnetofon jedva je izdržavao cjelodnevne napore nemilosrdnog tonskog snimanja. Ipak, negdje sredinom 1973. otvoren je slavljenički šampanjac… Demo “Gubec Bega” bio je napokon gotov!”
Ne skrivajući simpatije, skladatelj Pero Gotovac u jednoj će televiziskoj emisiji, desetljećima kasnije, s osmijehom napomenuti kako su Metikoš i Krajač donijeli operu, ali ne i partiture: “Oni su prosto, jednostavno otpjevali cijelu operu. Otpjevali… I snimili na magnetofon.” – zaključivši svoje izlaganje riječima: “Ta opera je apsolutno… To je umjetničko djelo.”

Foto: LAA

Foto: iz kataloga kazališta Komedija

Zanimljivo je, dodaje Krajač, ispričati još jednu anegdotu:

“Rock opera “Gubec Beg” zapravo je pisana po narudžbi HNK-a iz Zagreba. Tadašnji ravnatelj Drame, redatelj Petar Šarčević, dolazio je na mnoge seanse u vrijeme nastajanja opere, pripremajući pomalo svoju redateljsku viziju za njezinu scensku realizaciju. I svanuo je taj Dan D… Grupica estradnih umjetnika (Metikoš, Prohaska, Krajač, Lisac) usudila se ući u Veliko kazalište, kako bi upoznala dimenzije pozornice i “orkestralne rupe” za smještaj dodatnih rock glazbenika. Taj posjet, iako vrlo renomiranih “estradnjaka”, toliko je uzbudio “kazališne duhove”, da je sutradan intedant Škiljan na oglasnoj ploči morao objaviti javnu ispriku svim zaposlenicima Kazališta, zbog ovog “nemilog, samovoljnog i blasfemičnog” čina, kao demanti, da se bilo kakva i bilo čija rock-opera uopće može naći na repertoaru HNK. (Čelnicima ove Kuće trebalo je više od tridesetak godina da shvate kako dobrom i umjetnički vrijednom mjuziklu, West Side Story, itekako ima mjesta na najuglednijoj nacionalnoj pozornici.)

Bilo kako bilo, od tog trenutka, nitko od nas nije više ni spominjao “žutu kuću na Trgu Maršala Tita”! I tada se dogodio sretan obrat. Legendarni ljubitelj lake glazbene scene, tadašnji ravnatelj “Komedije” s Kaptola, Vlado Štefančić, ušao je u život “Gubec Bega” sa svojim uvijek novim idejama i maštovitim rješenjima. Njegova je zamisao da se vrata Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog otvore i monumentalnim kazališnim predstavama. Dogovoreno – učinjeno! Okupivši sjajnu ekipu (Turina, Škomrlj, Kosec-Bourek, Škrinjarić), Štefančić je, po mišljenju publike i kritike, napravio veličanstvenu predstavu i na juriš osvojio ne samo zagrebačku, već i publiku čitave bivše Jugoslavije, Sovjetskog Saveza, Mađarske, Italije, a fascinantan broj od cca milijun gledatelja predstave, predstavlja i danas svojevrstan rekord hrvatske glazbene scene svih vremena. Ljudi i danas pamte uloge Branka Blaćea, Josipe Lisac, Marijana Kašaja, Đanija Šegine, Borisa Pavlenića i mnogih drugih. Svi su oni postali nezaobilaznim dijelom hrvatskog kazališnog sjećanja.”

Da u 21. stoljeću ne bi sve ostalo na sjećanju, ponovo se postaralo zagrebačko gradsko Kazalište “Komedija”. Prvi put početkom lipnja 2004. godine, kada je u režiji Damira Lončara i Igora Mešina, osvježen i pomlađen “Gubec Beg” izveden na pontonskoj pozornici zagrebačkog jezera Jarun, u sklopu Jarun festa. Konačno, u jesen 2012. “Gubec Beg” se vratio na Gornji grad, u svoju matičnu kuću, gdje se, u nešto kraćem izdanju Vlade Štefančića, igra i ove sezone, kao glazbena repriza. Dakle, “Gubec Beg” je i na svoj 40-i rođendan na repertoaru Kazališta “Komedija”. Kao CD reizdanje, album se od 2012. godine nalazi i na policama Croatia Records-a. Jasno, skeptici iz 1975. se odavno više ne čuju. A arije iz “Gubec Bega”, protkane stihovima o slobodi i pravdi, kao univerzalnim temama, ostale su aktualne. Štoviše, snažno odjekuju i u ovom vremenskom kontekstu, iako je 16. stoljeće daleko.

Ulaznice za koncert možete kupiti po sljedećim cijenama:

VIP parter sjedenje: 150 kn
Tribina sredina sjedenje: 120 kn
Bočne tribine sjedenje: 100 kn

CityTV

VIDEO ‘Samo ne plači’ nova je pjesma goričkog benda Pirati

Novom pjesmom obilježavaju velikih 20 godina uspješne karijere.

Objavljeno

na

Velikih 20 godina uspješne karijere popularni velikogorički bend Pirati obilježava objavom nove pjesme ‘Samo ne plači’ u kojoj udružuje snage s dokazanim hitmejkerima Denisom Dumančićem i Fayom. Ova dvojica autora uvijek pogode žicu benda koji svojim pjesmama i live nastupima publici istovremeno daje i neopisivu zabavu i nevjerojatnu emociju.

Nakon hitova ‘Tebe da zaboravim’, ‘Godina za godinom’, ‘Da je sreće’, ‘Laka meta’ i ‘Horizont’ koji su se našli na albumu prvijencu ‘Tebe da zaboravim’ objavljenom 2020. u izdanju Croatia Recordsa, Pirati nastavljaju snimati nove pjesme u svom prepoznatljivom stilu.

– Osjećamo nalet neke ludo pozitivne energije koja rezultira sjajnim pjesmama koje nastaju u fenomenalnoj studijskoj atmosferi s Denisom i Fayom koji nas poznaju u dušu pa ne trebamo puno riječi, sviramo i uživamo. Jedva čekamo reakcije publike na novu pjesmu, legla nam je 100 posto i evo već ovoga petka ju izvodimo uživo na koncertu pa ćemo iz prve ruke vidjeti što kaže sud koji jedini priznajemo kad je o glazbi riječ – sud publike – ističu iz Pirata.

Videospot dramatične radnje za ‘Samo ne plači’ potpisuje Igor Kolarec iz VG foto studija, a glavna uloga pripala je glumici i radijskoj novinarki Maji Štrbac koja je svojim glumačkim umijećem oduševila cijelu ekipu na setu.

Nastavite čitati

Scena

Tisuće posjetitelja stiže u Veliku Goricu na aerodromski glazbeni spektakl

S parkinga istočne strane Zagrebačkog Velesajma posjetitelje će besplatno voziti autobusi do starog putničkog terminala na Plesu.

Objavljeno

na

Svega nekoliko dana dijeli nas od glazbenog BSH spektakla koji na Stari putnički terminal Međunarodne zračne luke Zagreb u Veliku Goricu dovodi tisuće posjetitelja iz čak 15 zemalja svijeta. Turistička zajednica grada Velike Gorice dala je podršku projektu koji će biti izvrsna reklama Grada. Iz Zagreba će pak, s parkinga istočne strane Zagrebačkog Velesajma, posjetitelje besplatno voziti autobusi.

Samo nekoliko gradova u svijetu može se pohvaliti glazbenim događanjima u svojim zračnim lukama, a to je upravo Velika Gorica. Aerodromi su uvijek mjesta koja nas intrigiraju i bude uspomene.

Na jedno novo putovanje sa starog putničkog terminala Međunarodne zračne luke u Velikog Gorici odlazi se u petak, 5. travnja od 20 sati kada će na Plesu nastupiti engleska DJ senzacija East End Dubs, DJ i producent te pravi predstavnik londonskog underground zvuka, a čiji su nastupi redovno rasprodani. Rezident je nekih od najpopularnijih klubova kao što su Amnesia i Pacha na Ibizi te programa Music ON i Paradise.

Uz njega na događaju nastupaju i hrvatske DJ snage; Elena Mikac, Yakka, Pablo Panda i Marcel. Do danas je za ovaj događaj prodano više od 70 % kapaciteta ulaznica u više europskih zemalja.

Ulaznice za BSH spektakl na aerodromu mogu se kupiti u sustavu Entrio.hr

Nastavite čitati

Scena

Prvo Shakira, a onda Gobac: Gorička glumica Marija Kolb oduševila transformacijama u ‘Tvoje lice zvuči poznato’

Marija je u svijetu umjetnosti od malih nogu.

Objavljeno

na

Uz goričkog glumca Filipa Detelića koji debitira u svojoj voditeljskoj ulozi u popularnoj emisiji ‘Tvoje lice zvuči poznato’, kao jedna od kandidatkinja našla se i naša nagrađivana velikogorička glumica Marija Kolb.

Marija je u svijetu umjetnosti od malih nogu, a kako kaže svoj posao ne smatra poslom jer živi za glumu. Školovala se na osječkoj Akademiji, a odrasla je u Velikoj Gorici gdje je pohađala u OŠ Eugena Kumičića kao i Umjetničku školu Franje Lučića.

Svoje djetinjstvo pamti kao djetinjstvo prepuno obaveza, a da bude uključena u obitelj, morala je „sa šest godina preplivati Savu“. Do sada je ostvarila gotovo trideset uloga u nacionalnim, gradskim i nezavisnim kazalištima za što je nagrađena strukovnim nagradama od kojih se ističu i dvije Nagrade hrvatskog glumišta

U prvoj emisiji, Marija je utjelovila popularnu kolumbijsku pjevačicu Shakiru i oduševila transformacijom i publiku i žiri. Odlično je odradila scenski kao i vokalni nastup. Minea je u svom komentaru istaknula kako je na momente mislila da je na pozornici zaista Shakira, a da je bila pravi praznik za oči, izjavio je Mario.

Foto: Nova TV

Ponosan na izvedbu kolegice je bio i Goran koji je dodao: ‘Dobro je Vas bar još neko vrijeme drže iza žice’. Enisa su oduševili i glas i sama imitacija, a vjeruje i kako će Marija svakom transformacijom biti sve bolja.

Famozna ‘gljiva’ za drugu je emisiju Mariji podarila ulogu Davora Gopca. Vatrenu i strastvenu Shakiru, zamijenila je neopterećenim čovjekom slobodnog duha. Ovoga puta nije imala previše posla s koreografijom, no morala je uhvatiti svaki pokret i karakteristiku kralja pop-rocka.

– Apsolutno si bila Davor – rekao joj je Goran, a iako je žensko unijela je na pozornicu mušku i ludu energiju, dodala je Minea.

– Čini mi se da si ti, Marija, ženski Mario Petreković – zaključio je na kraju Mario.

Marijine nastupe možete pogledati ovdje, a s nestrpljenjem čekamo nedjelju i novu transformaciju.

Naslovna fotografija: Marija Kolb/Nova TV

Nastavite čitati

Scena

Veliki party na starom terminalu Zračne luke Pleso, stiže londonski DJ East End Dubs

Novi veliki glazbeni spektakl održat će se u petak, 5. travnja od 20 sati, a do sada je prodano više od 50 posto ulaznica.

Objavljeno

na

Samo nekoliko gradova u svijetu može se pohvaliti glazbenim događanjima u svojim zračnim lukama. Aerodromi su uvijek mjesta koja nas intrigiraju i bude lijepe uspomene. Na jedno novo putovanje sa starog putničkog terminala Zračne luke u Velikog Gorici vodi nas jedan od najpopularnijih hrvatskih glazbenih brendova BSH. Novi veliki glazbeni spektakl održat će se u petak, 5. travnja od 20 sati kada će na Plesu nastupiti engleska DJ senzacija East End Dubs. Do danas je prodano više od 50 % kapaciteta ulaznica u više europskih zemalja. Zbog ograničenog broja istih predlažemo da svoje na vrijeme osigurate u sustavu www.entrio.hr

Stari putnički terminal do prije nekoliko godina bilo je mjesto s kojeg odlazimo u svijet. Ima zanimljivu povijest, a svoju prvu modernu putničku zgradu dobiva 1966. godine. Stara zgrada u svoje je vrijeme bila supermoderna i izazivala je divljenje. Danas je pak podsjetnik na neka stara vremena i ovog će puta ponovno oživjeti kao plesni podij za tisuće posjetitelja iz cijele Europe. Ovaj put putokazi za letove i odlazni terminal bit će ulazak u top glazbeno putovanje.

Foto: Arhiva BSH

East End Dubs londonski je DJ i producent te pravi predstavnik londonskog underground zvuka, a čiji su nastupi redovno rasprodani. Rezident je nekih od najpopularnijih klubova kao što su Amnesia i Pacha na Ibizi te programa Music ON i Paradise. Uz njega na događaju nastupaju i hrvatske DJ snage; Elena Mikac, Yakka, Pablo Panda i Marcel.

BSH Events prošle su godine proslavili 10 godina organizacije vrhunskih glazbenih događanja na posebno atraktivnim lokacijama. Iz godine u godinu, raste interes publike, a sva događanja uvijek su rasprodana. Vrhunski produkcijski elementi sastavni su dio svakog BSH događaja.

 

Nastavite čitati

Scena

Provedite ‘Čarobnu noć s Ninom Badrić’ u Sisku

Kao medijski pokrovitelj City radio za svoje vjerne slušatelje osigurat će ulaznice za ovaj koncert.

Objavljeno

na

Nakon valentinovskog koncerta Petra Graše, u sportskoj dvorani Zeleni brijeg u Sisku, svoj će koncert 20. travnja održati jedna od naših najpopularnijih pjevačica Nina Badrić.

Nina je po mnogima najljepši ženski glas Hrvatske, ali i regionalne glazbene scene, a uz aktualni hit-duet „Nemoj“ u kojem je udružila vokal s Petrom Grašom, vlasnica je mnogobrojnih hitova: „Pamtim”, „Rekao si”, „Ja još uvijek imam istu želju”, „Dani i godine”, „Dat će nam Bog”, „Dodiri od stakla”, „Ako odeš ti”, „Da se opet tebi vratim”, „Takvi kao ti” i mnogih drugih fenomenalnih pjesama koje će zapjevati u Sisku.

Agencija Imagis iz Petrinje koja stoji iza nedavno održanog Grašinog koncerta organizator je i ovog koncertnog spektakla, a koncert koji nosi naziv „Čarobna noć s Ninom Badrić“, bez sumnje će privući brojne fanove poznate pjevačice.

Nakon što je s Grašom za pjesmu „Nemoj“ nedavno primila nagradu Zlatni Studio za hit godine, Nina je ujedno najavila da će ove godine nakon više godina objaviti i novi studijski album.

Pjevačica čija blistava karijera traje duže od tri desetljeća, od samog početka karijere ne odstupa od kvalitetne glazbe i specifičnog izričaja kojim gradi svoj glazbeni put. U Sisku će se svojoj vjernoj publici predstaviti svojom prepoznatljivom, snažnom interpretacijom i svim ponajboljim pjesmama, garantirajući nezaboravnu večer.

Ulaznice za „Čarobnu noć s Ninom Badrić“ 20. travnja u Sisku u pretprodaji možete kupiti putem Entrio platforme.

Nastavite čitati

Reporter 436 - 11.04.2024.

Facebook

Izdvojeno