Poveži se s nama

Obrazovanje

Iz prve ruke: Nastava na daljinu je sjajna! Klinci uživaju, nastavnici su tu 0-24

Bila sam skeptična u početku, ali prvi tjedan pokazao mi je da moje dijete uživa u ovakvom praćenju nastave, da obaveze izvršava puno urednije nego ranije, a nastavnici zaslužuje sve pohvale za angažman koji pokazuju u ovakvom načinu praćenja nastave

Objavljeno

Prvi tjedan nastave na daljinu je iza nas. Inače sam optimist, ali u ovom slučaju bila sam uvjerena da je ta priča u startu osuđena na propast, kako nema šanse da to funkcionira, ali… Nikad ne reci nikad.

Ponedjeljak, dan prvi. Nastava na SPTV. Moj sin, inače polaznik petog razreda, zvao me najmanje dvadeset puta da mi kaže kako je to sve dosadno, ali i da pita zašto mora slušati uvod u razlomke i lekciju o fotosintezi kad je iz svega toga već pisao ispit. A povijest, pak, kaže, sluša lekciju unaprijed jer Grčku nisu završili, a sad tu sluša o Rimu. I cijeli dan sam o tome slušala, ali pregurasmo taj dan, kakav god bio.

Utorak, dan drugi. Razrednica šalje mailove roditeljima, s djecom komunicira putem WhatsAppa, putem Teamsa. Odgovara na milijun pitanja.

“Profesorice, meni ne radi ovo, meni ne radi ono, ja ne znam lozinku, mene neće spojiti, zašto ovo, zašto ono…”

I tako cijeli dan.

Probni dan da se vidi kako Teams funkcionira. Profesor iz hrvatskog šalje prve zadatke u virtualnu učionicu. Kod djece se osjeti uzbuđenje, ipak je to nešto novo, a uz to, to su tableti, mobiteli, laptopi, računala, pomagala koja ove generacije najviše vole. Moje inače totalno nezainteresirano dijete, kad su zadaće u pitanju, sve odrađuje bez da mu išta moram reći, a kamoli da mu stotinu puta ponavljam. Uzima i harmoniku i vježba, također bez pogovora. Blago sam u šoku.

Srijeda, dan treći. Spremam se na posao, kad trza moje čudo, kaže, idem s tobom. Gledam ga u čudu, ali obzirom je prvi ozbiljni dan rada preko Teamsa kažem mu da može, čisto da ga imam na oku. U osam ujutro već pola razreda nestrpljivo čeka početak nastave, tako i on. Javljaju se prvi profesori, prvi zadatci. Kako to sve ide! Savršeno! I sama ne mogu vjerovati. A moje dijete šuti i radi. Do završetka mog radnog vremena i on je sve završio. Sve je to ipak uzelo danak. Došao je kući i zaspao u trenu. Tri sata se nije budio. Navečer nam se javila profesorica harmonike, treba slati uratke da se vidi što rade kod kuće. I opet bez pogovora, harmonika u ruke i mama snimaj. U čudu i profesorica i mama. Zašto čudo nas dvije najbolje znamo.

Četvrtak, dan četvrti. Pokušavam ujutro biti što tiša i neprimjetnija, ali kad je osjetio da izlazim, skočio je iz kreveta i opet hoće sa mnom. Idem ja, dođi za mnom. To je bio dogovor. Kad već ima volju. I opet sve kao i dan prije, sjedi, radi, ne znaš da je tu. I da, ne mogu vjerovati, ali možda ova nastava dosnese i nešto dobro. I danas sve funkcionira kako treba, nema poteškoća, ako se odmah ne može u neku datoteku, može se za koju minutu. Nema prigovora.

Petak, dan peti. Posljednji dan virtualne nastave za ovaj tjedan. Entuzijazam ne popušta. Sve se radi na vrijeme, ali i prije rokova. Ni ovaj dan ništa nije zapinjalo u sustavu.

Nakon prvih tjedan dana ovakve nastave, moram reći da su sve moje sumnje s početka pale u vodu. Ovo je odličan način da djeca koliko-toliko prate gradivo i da im godina ne propadne. Moram pohvaliti sve profesore jer su dostupni doslovno od 0-24 sata, odgovaraju na sva moguća i nemoguća pitanja, puni su strpljenja i razumijevanja. I ne možeš drugo nego biti sretan i zahvalan što takvi ljudi obrazuju tvoje dijete. Djeca, s druge strane, marljivi kao pčelice, zreli i odgovorni, svjesni situacije. Ne koriste priliku da bi zabušavali, nego baš kao da su fizički u učionicama sa svojim profesorima.

Imamo još najmanje tri tjedna nastave na daljinu ispred sebe. To je ono što znamo. A ono što nakon prvog tjedna možemo zaključiti je da, koliko god pričali kako u ovoj državi puno toga nije kako treba, sustav obrazovanja je itekako dokazao da je dorastao najvećim izazovima. Jer u svega dva, tri dana je sve ovo organizirano. I radi. Radi kao da je to nešto svakodnevno, potpuno normalno. I zato pljesak za sve djelatnike u obrazovanju, ali i našu djecu, koja će iz svega ovoga, sigurna sam, izaći puno povezaniji i drugačije će gledati na svijet oko sebe.

A do tada – ostanite doma!

Obrazovanje

FOTO ”Moje dijete polazi u školu” – sastanak s roditeljima u Dječjem vrtiću Ciciban

Objavljeno

on

10.03.2020. Velika Gorica. ”Moje dijete polazi u školu” – sastanak s roditeljima djece školskih obveznika koji pohađaju Dječji vrtić Ciciban. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Sastanak ”Moje dijete polazi u školu” s roditeljima djece školskih obveznika koji pohađaju Dječji vrtić Ciciban održan je danas u centralnom objektu vrtića. Odziv roditelja bio je za svaku pohvalu, prostor je bio ispunjen do posljednjeg mjesta.

10.03.2020. Velika Gorica. ”Moje dijete polazi u školu” – sastanak s roditeljima djece školskih obveznika koji pohađaju Dječji vrtić Ciciban. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Način upisa u školu, informacije o prijevremenim upisima odnosno odgodama i još mnogo korisnih informacija roditeljima su prezentirali stručni suradnici: pedagog Marija Jusup, logoped Anita Borčilo, psiholog Antonia Zrilić, edukacijski rehabilitator Kristina Manjkas Štuhec, zdravstvena voditeljica Barbara Svoboda i dr.med.spec. školske medicine Mateja Kopsa Sobota.

10.03.2020. Velika Gorica. ”Moje dijete polazi u školu” – sastanak s roditeljima djece školskih obveznika koji pohađaju Dječji vrtić Ciciban. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Svi roditelji su dobili brošuru odnosno publikaciju ”Ulazak u svijet škole” – vodič za roditelje. To je bio dar od Centra za djecu, mlade i obitelj Velika Gorica kao znak dobre suradnje s DV Ciciban. Roditelji su dobili smjernice kako što spremnije i bezbolnije pripremiti dijete za početak školovanja, kao važan korak u odrastanju.

10.03.2020. Velika Gorica. ”Moje dijete polazi u školu” – sastanak s roditeljima djece školskih obveznika koji pohađaju Dječji vrtić Ciciban. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Službeni dio sastanka zaključila je kraćim govorom ravnateljica DV Ciciban Tatjana Karlović Oslaković. Nakon toga mnogi roditelji su još ostali i postavljali pitanja o onome što im je prezentirano te su dobili termine za dodatna savjetovanja.

Galerija fotografija

Nastavi čitati

Obrazovanje

FOTO 100.dan škole obilježen u Osnovnoj školi Nikole Hribara

Objavljeno

on

05.03.2020. Velika Gorica. 100. dan škole u Osnovnoj školi Nikole Hribara. Foto: OŠ Nikole Hribara

Osnovna škola Nikole Hribara već nekoliko godina obilježava stoti dan od početka nastavne godine. Ove godine to je bio četvrtak, 05. ožujka. Taj dan posebno je zanimljiv i značajan učenicima prvih razreda, ali se vrlo rado uključuju i učenici viših  razreda.

05.03.2020. Velika Gorica. 100. dan škole u Osnovnoj školi Nikole Hribara. Foto: OŠ Nikole Hribara

Kako dugo traju pripreme u školi za taj dan pojasnila je učiteljica mag.prim.educ. Vesna Stipić: ”Aktivnosti se planiraju puno ranije kako bi svi potrebni materijali i rekviziti bili spremni. Toga dana nastava je preoblikovana u igru, natjecanja, istraživanja i korelaciju sadržaja i aktivnosti i sve u znaku broja 100. Prvašići toga dana  izrezuju i boje  posebne krune koje im krase glavu i postaju prinčevi i princeze stotog dana. Na nastavi hrvatskog jezika smišljaju stotinu riječi, pišu i čitaju što više riječi u sto sekundi, maštovito nadopunjuju rečenice kako i kome podijeliti  sto poljubaca, zagrljaja, lijepih želja, dobrih misli….”

05.03.2020. Velika Gorica. 100. dan škole u Osnovnoj školi Nikole Hribara. Foto: OŠ Nikole Hribara

”U matematici se u skupinama natječu u rješavanju sto zadatka čarobnog kotača, u paru pucanja stotinu balona te dodavanja stotinu elemenata u crtež broja sto. Crtaju neobična bića, utrkuju se na sto metara i  fotografiraju se u prigodnom okviru. Izrađivali su i plakat na koji su napisali sto najljepših poruka zašto vole školu, a na satu TZK-a tijelima su oblikovali broj 100.

05.03.2020. Velika Gorica. 100. dan škole u Osnovnoj školi Nikole Hribara. Foto: OŠ Nikole Hribara

Najviše smijeha izazvale su fotografije učenika koje su prikazivale njihov izgled za stotinu godina. Posebnu pozornost posvetili su pripremi stotinu zdravih zalogaja, ali i nakon ručka prijalo je  stotinu bombona. I još mnogo, mnogo aktivnosti… ‘Najzahtjevniji’ zadatak djeci bio je sto sekundi šutjeti, ali i njega su odradili uspješno! Za sve su nagrađeni diplomama posebno pripremljenim za obilježavanje toga dana!

05.03.2020. Velika Gorica. 100. dan škole u Osnovnoj školi Nikole Hribara. Monika Grgar Ratas i Vesna Stipić. Foto: OŠ Nikole Hribara

Učenici su sa svojim učiteljicama uključeni i u eTwinning projekt 100. dan škole Udruge Zvono 2020. te su i usvojili himnu 100. dana, koju veselo i rado pjevaju kao da je svaki dan stoti. I tako puni lijepih dojmova, zaigrani, zabavljeni i optimistični koračamo u ostale dane koji su pred nama” – zaključila je učiteljica Stipić.

Galerija fotografija

Nastavi čitati

Kultura

FOTO LiDraNo – parada talenta, znanja i scenskog nastupa goričkih srednjoškolaca

Objavljeno

on

Učenici Gimnazije Velika Gorica, Ekonomske škole Velika Gorica, Zrakoplovne tehničke škole Rudolf Perešin i Srednje strukovne škole Velika Gorica demonstrirali su u ovom tjednu (srijeda, 12. veljače) svoje umijeće na LiDraNu – smotri literarnog, dramsko-scenskog i novinarskog stvaralaštva, u maloj sportskoj dvorani Srednjoškolskog centra. Nakon državne himne koju su je izveo Djevojački zbor Gimnazije (dirigentica Ivana Petravić, prof.) LiDraNo je otvorila Brankica Žugaj, prof., ravnateljica Gimnazije, koja je bila domaćin popularnog učeničkog natjecanja. U glazbenom dijelu sudjelovali su još Lovro Počepan i Leon Marijan. Voditeljice su bile Kristina Karačić i Marta Grgurev (obje 1.a razred Gimnazije).

12.02.2020. Velika Gorica. Gradski LiDraNo srednjih škola. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Prema ocjeni Prosudbenih povjerenstava na županijsko natjecanje plasirali su se slijedeći učenici s mentoricama: Lovro Počepan (ZTŠ, mentorica Melita Jakopović, prof.) i Roberta Tomičić (Ekonomska škola, mentorica Ivančica Kovačić, prof.) – novinarski izraz; Valentino Martinec i Marko Peseki (ZTŠ R.Perešina, mentorica Nina Selman Hrvatić, prof.) – radijska emisija;

12.02.2020. Velika Gorica. Gradski LiDraNo srednjih škola. Foto: David Jolić/cityportal.hr

12.02.2020. Velika Gorica. Gradski LiDraNo srednjih škola. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Klara Đurđević (Ekonomska, mentorica Ivančica Kovačić, prof.), Ivana Debelić (GVG, mentorica Gordana Vlašić, prof.), Lea Jozić (Ekonomska, mentorica Sanja Mirenić, prof.) – literarni izraz; Roberta Malnar (ZTŠ R.Perešina, mentorica Nina Selman Hrvatić, prof.), Marijan Tomić (GVG, mentorica Dubravka Cundeković, prof.) – dramsko-scenski izraz (pojedinačni nastupi), Monika Cumbaj, Stjepan Banić Gregurek, Josip Bogdanović, Patrik Novački, Antonio Kaiser, Dino Abazović i Mirna Debeljak (SSŠ VG, mentorica Sanja Cmrečnjak, prof.), Monika Jerbić i Helena Jerbić (GVG, mentorica Dubravka Cundeković) – dramsko-scenski izraz (skupni nastupi).

12.02.2020. Velika Gorica. Gradski LiDraNo srednjih škola. Foto: David Jolić/cityportal.hr

Sudionicima su uručene Zahvalnice za sudjelovanje na LiDraNu, a za sve sudionike smotre organiziran je zajednički ručak u prostoru Gimnazije.

Galerija fotografija

Nastavi čitati

Reporter 391 - 12.03.2020.

Facebook

Izdvojeno