Povežite se s nama

Obrazovanje

Iz prve ruke: Nastava na daljinu je sjajna! Klinci uživaju, nastavnici su tu 0-24

Bila sam skeptična u početku, ali prvi tjedan pokazao mi je da moje dijete uživa u ovakvom praćenju nastave, da obaveze izvršava puno urednije nego ranije, a nastavnici zaslužuje sve pohvale za angažman koji pokazuju u ovakvom načinu praćenja nastave

Objavljeno

na

Prvi tjedan nastave na daljinu je iza nas. Inače sam optimist, ali u ovom slučaju bila sam uvjerena da je ta priča u startu osuđena na propast, kako nema šanse da to funkcionira, ali… Nikad ne reci nikad.

Ponedjeljak, dan prvi. Nastava na SPTV. Moj sin, inače polaznik petog razreda, zvao me najmanje dvadeset puta da mi kaže kako je to sve dosadno, ali i da pita zašto mora slušati uvod u razlomke i lekciju o fotosintezi kad je iz svega toga već pisao ispit. A povijest, pak, kaže, sluša lekciju unaprijed jer Grčku nisu završili, a sad tu sluša o Rimu. I cijeli dan sam o tome slušala, ali pregurasmo taj dan, kakav god bio.

Utorak, dan drugi. Razrednica šalje mailove roditeljima, s djecom komunicira putem WhatsAppa, putem Teamsa. Odgovara na milijun pitanja.

“Profesorice, meni ne radi ovo, meni ne radi ono, ja ne znam lozinku, mene neće spojiti, zašto ovo, zašto ono…”

I tako cijeli dan.

Probni dan da se vidi kako Teams funkcionira. Profesor iz hrvatskog šalje prve zadatke u virtualnu učionicu. Kod djece se osjeti uzbuđenje, ipak je to nešto novo, a uz to, to su tableti, mobiteli, laptopi, računala, pomagala koja ove generacije najviše vole. Moje inače totalno nezainteresirano dijete, kad su zadaće u pitanju, sve odrađuje bez da mu išta moram reći, a kamoli da mu stotinu puta ponavljam. Uzima i harmoniku i vježba, također bez pogovora. Blago sam u šoku.

Srijeda, dan treći. Spremam se na posao, kad trza moje čudo, kaže, idem s tobom. Gledam ga u čudu, ali obzirom je prvi ozbiljni dan rada preko Teamsa kažem mu da može, čisto da ga imam na oku. U osam ujutro već pola razreda nestrpljivo čeka početak nastave, tako i on. Javljaju se prvi profesori, prvi zadatci. Kako to sve ide! Savršeno! I sama ne mogu vjerovati. A moje dijete šuti i radi. Do završetka mog radnog vremena i on je sve završio. Sve je to ipak uzelo danak. Došao je kući i zaspao u trenu. Tri sata se nije budio. Navečer nam se javila profesorica harmonike, treba slati uratke da se vidi što rade kod kuće. I opet bez pogovora, harmonika u ruke i mama snimaj. U čudu i profesorica i mama. Zašto čudo nas dvije najbolje znamo.

Četvrtak, dan četvrti. Pokušavam ujutro biti što tiša i neprimjetnija, ali kad je osjetio da izlazim, skočio je iz kreveta i opet hoće sa mnom. Idem ja, dođi za mnom. To je bio dogovor. Kad već ima volju. I opet sve kao i dan prije, sjedi, radi, ne znaš da je tu. I da, ne mogu vjerovati, ali možda ova nastava dosnese i nešto dobro. I danas sve funkcionira kako treba, nema poteškoća, ako se odmah ne može u neku datoteku, može se za koju minutu. Nema prigovora.

Petak, dan peti. Posljednji dan virtualne nastave za ovaj tjedan. Entuzijazam ne popušta. Sve se radi na vrijeme, ali i prije rokova. Ni ovaj dan ništa nije zapinjalo u sustavu.

Nakon prvih tjedan dana ovakve nastave, moram reći da su sve moje sumnje s početka pale u vodu. Ovo je odličan način da djeca koliko-toliko prate gradivo i da im godina ne propadne. Moram pohvaliti sve profesore jer su dostupni doslovno od 0-24 sata, odgovaraju na sva moguća i nemoguća pitanja, puni su strpljenja i razumijevanja. I ne možeš drugo nego biti sretan i zahvalan što takvi ljudi obrazuju tvoje dijete. Djeca, s druge strane, marljivi kao pčelice, zreli i odgovorni, svjesni situacije. Ne koriste priliku da bi zabušavali, nego baš kao da su fizički u učionicama sa svojim profesorima.

Imamo još najmanje tri tjedna nastave na daljinu ispred sebe. To je ono što znamo. A ono što nakon prvog tjedna možemo zaključiti je da, koliko god pričali kako u ovoj državi puno toga nije kako treba, sustav obrazovanja je itekako dokazao da je dorastao najvećim izazovima. Jer u svega dva, tri dana je sve ovo organizirano. I radi. Radi kao da je to nešto svakodnevno, potpuno normalno. I zato pljesak za sve djelatnike u obrazovanju, ali i našu djecu, koja će iz svega ovoga, sigurna sam, izaći puno povezaniji i drugačije će gledati na svijet oko sebe.

A do tada – ostanite doma!

HOTNEWS

ZADNJI KRUG Edukacije za pomoćnike u Pučkom učilištu – prijavite se!

Edukacija počinje 29. prosinca!

Objavljeno

na

Objavio/la

Nakon uspješno obrazovanih 135 pomoćnika u nastavi s područja Velike Gorice, Dugog Sela i Novog Zagreba, Pučko otvoreno učilište Velika Gorica objavilo je upise u posljednji krug edukacije za pomoćnike u nastavi koji rade u osnovnim i srednjim školama na području grada. 

Edukacija počinje 29. prosinca u prostorijama Pučkog otvorenog učilišta Velika Gorica, a praktični dio odvijat će se u školama u Velikoj Gorici ili Zagrebu. Troškove edukacije polaznici mogu pokriti sami ili iskoristiti vaučere Hrvatskog zavoda za zapošljavanje za što se trebaju javiti najkasnije do 15. prosinca. 

U sklopu edukacije, polaznici će koristiti i priručnik “Lektira za pomoćnike u nastavi”, koji su uredile dr. sc. Arijana Mataga Tintor i dr. sc. Kristina Vujnović sa stručnim timom. 

 Tko je pomoćnik u nastavi? 

 To je osoba koja pruža neposrednu potporu učeniku s teškoćama u razvoju tijekom odgojno-obrazovnog procesa u zadacima koji zahtijevaju komunikacijsku, senzornu i motoričku aktivnost učenika, u kretanju, pri uzimanju hrane i pića, u obavljanju higijenskih potreba, u svakidašnjim nastavnim, izvannastavnim i izvanučioničkim aktivnostima.

 Poslovi pomoćnika 

 -potpora u komunikaciji i socijalnoj uključenosti, potpora u kretanju, potpora pri uzimanju hrane i pića, potpora u obavljanju higijenskih potreba (samo u slučaju nepostojanja adekvatne medicinske/njegovateljske pomoći za obavljanje tih potreba) 

– potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka, suradnja s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima te vršnjacima učenika u razredu, što podrazumijeva razmjenu informacija potrebnih za praćenje i unapređivanje rada s učenikom te predstavlja nezamjenjivu poveznicu između učenika s poteškoćama, njegovih nastavnika i kolega, omogućavajući mu lakši i pravedniji pristup odgojno obrazovnom procesu. 

Pomoćnik u nastavi je plemenito zanimanje koje poboljšava kvalitetu života učenicima s poteškoćama – prijavite se i postanite kotačić koji pokreće inkluzivno društvo. 

Program je odobren od Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, a provodi se u suradnji s Upravnim odjelom za predškolski odgoj, školstvo i društvene djelatnosti Grada Velike Gorice.   

Nastavite čitati

Obrazovanje

Klinci iz Kvaternika i dalje nepobjedivi: Opet prvaci grada u graničaru

Nakon proljetnog osvajanja gradskog i županijskog natjecanja te trećeg mjesta na državnom natjecanju i ćetvrtog mjesta na završnici Sportskih igara mladih, još jedan lijep uspjeh u graničaru za OŠ Eugena Kvaternika

Objavljeno

na

Graničar je, kaže definicija, ekipni sport u kojem igrači dviju protivničkih momčadi pokušavaju bacati loptu i pogoditi protivnike, izbjegavajući da i sami budu pogođeni. Cilj svakog tima je eliminirati sve članove protivničkog tima tako što će ih pogoditi bačenim loptama, uhvatiti loptu koju je protivnik bacio ili navesti protivnika da počini prekršaj, kao što je izlaženje izvan terena.

Graničar je, kažu naša najranija sjećanja, igra kojom smo se zabavljali na satovima tjelesnog, a posljednjih godina u tom se sportu natječu i učenici velikogoričkih osnovnih škola. I u kojem dominira OŠ Eugena Kvaternika, koja je svih tih godina – nepobjediva. Ništa se nije promijenilo ni ove godine, jer na gradskom natjecanju u graničaru pobjednik je ponovno bio isti.

Sudjelovalo je pet školskih ekipa, podijeljenih u dvije skupine, pri čemu su u skupini A bili OŠ Eugena Kvaternika, OŠ Novo Čiče i OŠ Šćitarjevo, a u skupini B sudarili su se OŠ Eugena Kumičića i OŠ Jurja Habdelića. U jedinoj utakmici skupine B klinci iz Kumičića bili su bolji od vršnjaka iz Habdelića (2-0), dok je u skupini A nedodirljiva ekipa OŠ Eugena Kvaternika pobijedila i OŠ Šćitarjevo (2-1) i OŠ Novo Čiče (2-0), dok je u posljednjoj utakmici po skupinama Novo Čiče bilo bolje od OŠ Šćitarjeva.

U borbi za treće mjesto OŠ Eugena Kumičića došla je do pobjede protiv OŠ Novo Čiče (2-0), dok je OŠ Eugena Kvaternika istim rezultatom pobijedila OŠ Jurja Habdelića. Konačni poredak na kraju je izgledao ovako:

1. OŠ Eugena Kvaternika
2. OŠ Jurja Habdelića
3. OŠ E. Kumičića
4. OŠ Novo Čiče
5. OŠ Šćitarjevo

Pobjednička ekipa nastupila je u sljedećem sastavu: Grgur Zuanović 4.a, Damjan Zrinski 4.a, Ivan Prahir 4.a, Borna Piličić 4.a, Paula Juranović 4.a, Maya Orozović 4.a, Una Komosar 4.a, Alan Mate Hadžić 4.b, Marko Budak 4.b, Matea Pavunčec 4.b i Katja Čavar 4.b. Voditelj i trener: profesor Ivica Herceg.

Nastavite čitati

Obrazovanje

Sve samo ne klasično – Slavonski gimnazijalci promijenili „transport“ knjiga do škole

Ideja kojom razmišljaju van okvira i podsjećaju da si mnogi ne mogu kupiti školsku torbu.

Objavljeno

na

Klasična gimnazija iz Slavonskog Broda pridružila se trendu s društvenih mreža “Dan bez ruksaka” – dan kada učenici u školu trebaju donijeti stvari u bilo čemu osim u ruksaku.

Da im je mašta „uigrana“ pokazuje video s TikToka s nevjerojatnim rješenjima za zamjenu transporta knjiga do škole i po školi; od bubnja veš mašine do akvarija!

Inače, Dan bez ruksaka ili ‘No BackPack Day’ već se godinama obilježava diljem Amerike, a lani su ga imali i požeški gimnazijalci.

Cilj je osvijestiti djecu da si mnogi učenici diljem svijeta  ne mogu priuštiti kupnju ruksaka ili školske torbe ili moraju pješačiti kilometrima do svoje škole noseći knjige i školski pribor u rukama ili u plastičnim vrećicama.

Osim toga, Dan bez ruksaka pokazuje i dječju inovativnost u odabiru predmeta u kojem će donijeti školski pribor u školu, što u konačnici rezultira s puno zabave na nastavi!

Nastavite čitati

Obrazovanje

Sisačka Srednja škola Viktorovac dobila mini botanički vrt

Pošumljeno je i ozelenjeno više od 4.000 m2 površine dvorišnog prostora škole.

Objavljeno

na

Zahvaljujući podršci sponzora INA – INDUSTRIJA NAFTE d.d., sisačka Srednja škola Viktorovac uredila je vanjski prostor škole sadnjom 105 višegodišnjih biljaka i postavljanjem visokih gredica.

Ujedno, pošumljeno je i ozelenjeno više od 4.000 m2 površine dvorišnog prostora škole koji je dodatno obogaćen setovima stolova s klupama kako bi svima osigurali ugodan boravak.  

Projekt vrijedan 8.245 eura, INA je sufinancirala u visini 5 tisuća eura, a realizirali su ga farmaceutski tehničari trećeg i četvrtog razreda uz pomoć nastavnika i volontera.

Time su omogućili postizanje zajedničkog cilja – stvaranje malog, ali edukativno bogatog botaničkog vrta koji će učenicima služiti za učenje temeljeno na radu, terensku nastavu i razvoj ekološke svijesti. 

-Od lipnja do studenog proveli smo brojne aktivnosti, od pripreme terena, nabavke sadnog materijala, stolova, klupa i alata pa sve do same sadnje i završne promocije projekta. Svaki korak pažljivo smo dokumentirali kroz fotografije, videozapise i kratke priče iz učeničkog rada. Ovaj projekt pokazuje koliko je važna suradnja škole i partnera u stvaranju boljeg i zelenijeg obrazovnog okruženja. Hvala svima koji su sudjelovali i podržali nas! – naglasila je voditeljica projekta Silvija Canko, inače nastavnica farmaceutske grupe predmeta.  

Dodajmo kako je projekt „Mini botanički vrt Srednje škole Viktorovac, Sisak“ jedan od 14 odabranih projekata kroz natječaj “Inin Zeleni pojas 2025.” na koji su pristigle 104 prijave. 

Foto galerija:

 

Sponzor projekta „Mini botanički vrt SŠ Viktorovac”:

Nastavite čitati

Obrazovanje

FOTO Erasmus+ na Islandu: ”Umjetna inteligencija u učionici: Osnaživanje edukatora 21. stoljeća”

Objavljeno

na

Objavio/la

Srednja strukovna škola Velika Gorica krenula je u školskoj godini 2025./2026. u novi Erasmus+ projekt sufinanciran sredstvima EU pod nazivom ”Umjetna inteligencija (UI) nije bauk, već novi nauk!” (Broj projekta: 2025-1-HR01-KA122-SCH-000317352).

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Nastavnice Ljliljana Vidaković i Jasminka Jurčić boravile su na Islandu, u Reykjaviku, gdje su pohađale tečaj i radionice za  nastavnike pod nazivom: Umjetna inteligencija u učionici: Osnaživanje edukatora 21. stoljeća.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Organizator tečaja PROJECT MANAGEMENT SPAIN ERASMUS PLUS, S.L.  pripremio je niz stručnih predavanja i radionica kojima su pokrivene različite teme: 1. Stvaranje dinamičkih obrazovnih materijala, 2. Personalizacija učenja i interakcija s učenicima, 3. Analiza, evaluacija i vrednovanje učeničkih postignuća 4. Istraživanje i promišljanja o budućnosti obrazovanja i etička pitanja.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Polaznice tečaja iz Njemačke, Italije, Španjolske, Litve, Švedske i Hrvatske educirale su se primjenjujući 30-tak alata UI koji predstavljaju korisne i funkcionalne mogućnosti novih tehnologija u suvremenom obrazovanju i dogovarale buduće suradnje. Stečena znanja i iskustva podijeliti će s kolegama u školi, županiji, a i šire.

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

Reykjavik, Island – listopad 2025. Erasmus+ projekt. Foto: SSŠVG

”Tijekom boravka na Islandu zadivila nas je i nevjerojatna prirodna ljepota ovog otoka. Doživjele smo i vidjele magičnu Auroru borealis, geotermalne izvore, gejzire, slapove i vulkane, Zlatni krug, nacionalni park Þingvellir, slapove Gullfoss te Plavu lagunu. Vratile smo se s mobilnosti pune dojmova i novih saznanja, koje ćemo primijeniti u svom daljnjem radu.” (Text: Ljiljana Vidaković)

Galerija fotografija

Nastavite čitati

Reporter 455 - 17.11.2025.

Facebook

Izdvojeno