Poveži se s nama

Gospodarstvo

Iz cijele Hrvatske po prepeličja jaja i meso dolaze u Lazinu Čičku

Turopoljac Ivica Perečinec prepelicama se počeo baviti iz hobija, a sada je treći najveći proizvođač u Hrvatskoj

Objavljeno

Treća najveća farma prepelica u Hrvatskoj nalazi se u Lazini Čičkoj, a na istom mjestu, iako malo Turopoljaca to zna, postoji već 12 godina. Na OPG-u Perečinec trenutno je oko 1.000 japanskih prepelica, a na svom kućnom pragu nositelj OPG-a, 37-godišnji Turopoljac, Ivica Perečinec prodaje prepeličja jaja, meso i tjesteninu od svježih prepeličjih jaja. Već nekoliko godina, prepeličja jaja iz Lazine Čičke mogu se kupiti i u četiri velika trgovačka lanca.

“Tražio sam hobi uz koji bi se opustio nakon stresa na poslu, trebalo mi je nešto čime ću liječiti živce. U tom periodu su mi se razboljeli roditelji. Mama je imala crveni vjetar, a tata trombozu. Igrom slučaja, upoznao sam čovjeka koji ima prepelice i kod njega u Sesvete otišao vidjeti kako to izgleda”, objasnio je Ivica Perečinec kako je nabavio prvih sto jaja. Tek za probu, kaže.

06.07.2017. Lazina Čička – OPG Perečinec treća je najveća farma japanskih prepelica u Hrvatskoj. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

Tako je krenula turopoljska farma japanskih prepelica.

“Nismo ni znali da su tako osjetljive i učili smo. Krenuli smo s 40 prepelica. Mogu reći da su prepeličja jaja pomogla i ocu i majci, a i danas ih redovito piju. Pomogla su i mojoj prijateljici koja nije mogla zatrudnjeti. Kroz godine je rastao interes, mi smo se polako širili, ljudi su nas tražili i počeli prepoznavati kvalitetu i moć prepeličjih jaja”, kaže Ivica.

Korisnost prepeličjih jaja za zdravlje ljudi već je naširoko postala poznata. Kao dodatak prehrani, ona mogu pomoći ljudima koji imaju problema sa šećerom, masnoćom i tlakom, a pospješuju i rad metabolizma te pomažu kod alergija i astmi.

“Imali smo jako puno pozitivnih povratnih informacija. Dva djeteta iz susjedstva tako su odbacila pumpice za astmu. Jedna gospođa mi je rekla da su joj zaustavila širenje raka. Prepeličja jaja moraju se piti sirova i na tašte jer tako najbrže djeluju. U odnosu na kokošja jaja, prepeličja imaju četiri do pet puta više fosfora, kalija, željeza, vitamina i kalcija”, objasnio je Ivica Perečinec.

Iako njegove proizvode možete naći na policama i u restoranima diljem Hrvatske, u našem kraju interes za japanske prepelice i njihova jaja nije velik.

“U Turopolju smo u zadnjih 12 godina prodali par tisuća jaja. Za usporedbu, jedan kupac iz Rijeke, koji uzima za sebe i svoju obitelj, a ne za prodaju, u zadnje tri godine je kod mene kupio prepeličjih jaja koliko cijelo Turopolje u zadnjih 12 godina. Moji domaći uopće ne znaju da smo tu i da imamo nešto odlično te da radimo nešto što nema u cijeloj regiji. A da probaju, svidjelo bi im se“, kaže vlasnik farme prepelica i dodaje kako kupci iz cijele Hrvatske znaju gdje je Lazina Čička i često u nju dolaze, neki čak i iz Imotskog.

A to što Poljoprivredno gospodarstvo Perečinec radi jedino u regiji upravo je tjestenina od svježih prepeličjih jaja.

“Trenutno imamo sedam vrsta tjestenine, a osim nas, u regiji nitko ne radi tjesteninu sa svježim jajima. Ostali koriste prerađena jaja, pa se tako gubi kvaliteta”, kaže Ivica i objašnjava:“Moram napomenuti da brašno koje koristimo mi proizvodimo, jaja sami proizvodimo, a obradu nam radi lokalni obrt, tako da smo se zadržali na domaćem, lokalnom i tradicionalnom.”

Na farmi prepelica radi sama obitelj Perečinec, iako Ivica radi i u jednoj velikoj tvrtki u Zagrebu. Plan im je još se proširiti, a cilj je doći do 10.000 prepelica.

Imam troje djece, prepelice su mi četvrto. Od prepelica mogu djeci mogu priuštiti neke stvari koje sa svojom plaćom ne bih mogao. Moj posao je dosta stresan, a prepelice su mi bile ‘Normabel'”, kaže Ivica Perečinec, koji ne planira odustati ni od posla, ni od prepelica.

“Nekad radim po 16 sati dnevno i nije mi problem jer radim ono što volim. Uz to, svaki dan vrijeme provodim i sa svojom djecom. Ukoliko netko od moje djece želi nastaviti mojim stopama bit će mi drago samo ako to stvarno budu voljeli. Ako ne vole, ne želim da se time bave“, priznao je Ivica.

06.07.2017. Lazina Čička – OPG Perečinec treća je najveća farma japanskih prepelica u Hrvatskoj. Foto: Vanja Stanojević/Cityportal.hr

OPG Perečinec jedina je hrvatska farma prepelica, a treća je po veličini. Dvije najveće su u stranom vlasništvu te okrenute izvozu. Zbog birokratskih problema i nerazumijevanja stručnih službi, kako kaže, Ivica se ne može posvetiti izvozu. Uobičajena je to hrvatska priča i problemi koji sputavaju mnoge poduzetnike. Ivica je čak imao priliku svoje prepelice izvoziti u Katar, ali hrvatski zakoni nisu mu to dozvolili. Ipak, zadovoljan je kako posao ide u Hrvatskoj.

“Ja nemam konkurencije, ja sam drugima konkurencija jer radim kao da radim za sebe. Mi smo kokošja jaja izbacili iz prehrane, sve radimo s prepeličjim, od kolača do torti i palačinki, a ovako sam siguran da su mi djeca pojela nešto zdravo, kvalitetno i prirodno. Znam da je cijena malo veća, ali kad bi ljudi probali osjetili bi kvalitetu”, zaključio je Ivica Perečinec iz Lazine Čičke.

Galerija fotografija

 

Gospodarstvo

Značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu

Sve se manje koristi fiksni telefon

Objavljeno

on

Prvo tromjesečje 2018., razdoblje kada hrvatski građani tradicionalno masovno odlaze na zimovanja u inozemstvo, donijelo je značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu. Tako je korištenje interneta u roamingu u EU raslo preko 20 puta, a trajanje razgovora bilo je gotovo pet puta dulje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Najmanji rast ostvarila je usluga SMS-a s 32 posto više poslanih poruka. Uredba „u roamingu kao kod kuće“ stupila je na snagu 15. lipnja prošle godine i nije se primjenjivala tijekom prvog tromjesečja, pa je rast prometa izravan učinak stupanja na snagu Uredbe. Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnoj mreži dosegao je gotovo 1,1 milijun i rastao je malo manje od 4 % na godišnjoj razini. Broj priključaka na tehnologiji s bakrenim paricama neprestano pada, a zamjenjuju ih usluge na svjetlovodu, brzim kabelskim mrežama ili ostalim tehnologijama pristupa. Govorna usluga u nepokretnim mrežama tradicionalno je u padu i sve se manje koristi.

U pokretnim mrežama hrvatskih operatora na godišnjoj razini bilježi se pad prihoda od telefonskih usluga i blagi pad broja korisnika, ali očekivano raste prihod od pristupa internetu, kao i broja korisnika koji na ovaj način pristupaju internetu. Trajanje razgovora je uz malen rast slično kao i 2017., a broj SMS i MMS poruka je pao za preko 12, odnosno 7 posto. Njih uspješno zamjenjuju poruke koje se šalju raznim internetskim aplikacijama. Internetski promet putem pokretnih mreža raste eksponencijalno već dulje vrijeme, a svake godine je veći za otprilike 50 posto.

Korisnici i dalje biraju pakete u kojima kombiniraju usluge u nepokretnoj i pokretnoj mreži (tzv. 4D pakete usluga koji uključuju javnu govornu uslugu u pokretnoj i nepokretnoj mreži, uslugu pružanja TV sadržaja i pristupa internetu). Broj takvih korisnika rastao je devet posto u odnosu na zadnja tri mjeseca prošle godine.

Usluge komunikacije među uređajima i strojevima, tzv. M2M (machine-to-machine) usluge, poput komunikacije za alarmne sustave, bankomate, daljinski nadzor uređaja i slično, stalno rastu. Godišnji rast M2M usluga iznosi čak 30 posto.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici Zagrebačke županije po neto dobiti u prošloj godini drugi u zemlji

Ispred njih samo kolege i Grada Zagreba

Objavljeno

on

Po neto dobiti svojih poduzetnika Zagrebačka županija smjestila se odmah iza Grada Zagreba. Od ukupno 21,9 milijardi kuna neto dobiti u 2017. godini, 80,2 posto ostvarili poduzetnici iz četiri županije: Grada Zagreba, Zagrebačke, Splitsko-dalmatinske i Primorsko-goranske županije, u kojima sjedište ima 71 241 poduzetnik (59,3 posto), stoji u najnovijoj analizi Financijske agencije (Fina).

Župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić istaknuo je kako se ulaganje u gradnju i opremanje poduzetničkih zona pokazalo ispravnom odlukom, jer upravo u njima posluje većina poduzetnika s područja županije.

„Ono što dodatno ohrabruje je da broj investicija i dalje raste, a za nekoliko dana nas očekuje u rugvičkoj poslovnoj zoni otvorenje 88 milijuna eura vrijednog Designer Outlet Centra koji će otvoriti novih 400 novih radnih mjesta. Stoga vjerujemo kako će ovaj iznos od 49,9 milijardi kuna prihoda koji su ostvarili naši poduzetnici i dalje rasti“, dodao je župan.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

VIDEO Održan prvi VG MeetUp

Gorički poduzetnici iskoristili priliku da se upoznaju i razmjene iskustva

Objavljeno

on

Velikogorička razvojna agencija VE-GO-RA u Klubu 100 organizirala je prvi VG Meetup. Gorički poduzetnici u neformalnom druženju imali su priliku upoznati se i razmijeniti poslovne ideje, ali i dogovoriti nove suradnje. Kako je to izgledalo pogledajte u video prilogu.

Nastavi čitati
EUROHERC
MONOKL
SOLARIJ



Izdvojeno