Poveži se s nama

Gospodarstvo

Hrvatska vina okupila Bavarce u centru Münchena

Manifestacija se održava još danas

Objavljeno

„Njemačka je jedan od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske, točnije, jedno od pet najvećih izvoznih tržišta za naše proizvode i najvažnije tržište za izvoz usluga. Kada govorimo konkretno o vinarstvu Njemačka nam je drugi izvozno tržište, no s obzirom da su Nijemci naši dobro poznati turisti koji ostvaruje najveći turistički promet još ima potencijala kako bi se izvozna brojka povećala, zato smo ovdje” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na promociji hrvatskih vina pod brandom Vina Croatia – vina mosaica, koja se održava još danas na poznatom trgu Wittelsbacherplatz u Münchenu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

München je ujedno i nezaobilazno mjesto europske i svjetske eno-gastronomije, a HGK ovakvim akcijama pokušava domaćim vinarima pomoći da dođu do novih tržišta i novih kupaca, a promocije sa HTZ-om nastavit ćemo i u drugim zemljama iz kojih dolaze turisti u Hrvatsku, dodao je Burilović.

Posjetitelji na jednom od centralnih trgova u Münchenu do 20 sati imaju mogućnost kušati neka od najboljih hrvatskih vina i delikatesa i to u sklopu brojnih štandova na kojima se predstavlja 12 hrvatskih tvrtki; Aura Delikatessen, Baba delicije – Kuća pršuta, Badel 1862, Dingač Skaramuča, Kutjevo, Maraska, OPG Rajka Dvanajščak, Osilovac – Feravino, PP Orahovica, PZ Masvin, PZ Vrbnik i Zigante Tartufi, dok se u „gastro kući“ kuhaju tradicionalna hrvatska jela.

„Hrvatska eno-gastronomija na najbolji način predstavlja našu tradiciju, pa su autohtoni okusi i njihova promocija ključni korak u približavanju ukupne hrvatske turističke ponude na stranim tržištima. Navedeno posebice vrijedi za Njemačku, jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg godišnje ostvarujemo gotovo 3 milijuna dolazaka gostiju“ izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je u dosadašnjem djelu turističke godine s njemačkog tržišta ostvaren porast broja dolazaka gostiju od 19 posto.

”Nijemci dosta pozitivno reagiraju na naša vina prvenstveno zato što su im poznati okusi, a o Hrvatskoj uglavnom s nostalgijom pričaju, kao o zemlji u kojoj su proveli godišnji odmor, tako da im je eno-gastronomska ponuda u startu bliska, zato mislim da imamo velike šanse širiti se na ovom tržištu. Trebamo se nametnuti, a ovakve manifestacije su idealne za to” rekao je Josip Pavičić iz Feravina.

Među prvima čija su se vina prije 20 godina počela izvoziti na njemačko tržište je Dingač Skaramuča. ”Nijemcima smo zanimljivi upravo zato što probavaju naša vina dok turistički borave u Hrvatskoj pa ih rado vide i doma, ali još uvijek su nam najbrojniji konzumenti iseljenici s naših područja”, ističe voditelj prodaje Branimir Anđelić.

Iz PZ Vrbnik, koji godišnje u Njemačku ispostavi i do 6 tisuća butelja, dodaju i kako je ova prigoda sjajan mamac Nijemcima koji još nisu, da posjete Hrvatsku i među ostalim probaju cjelokupnu ponudu vina.

Hrvatska je na ovo zahtjevno tržište u 2017. izvezla vina u vrijednosti preko 2 milijuna eura, te nam je Njemačka i dalje drugo izvozno tržište, nakon BiH, sa 16 posto u ukupnom izvozu hrvatskih vina. U istom smo razdoblju iz Njemačke uvezli vina u vrijednosti 1,96 milijuna eura te je na četvrtom mjestu uvoznih tržišta.

„Ukupno gledajući 2017. u odnosu na 2016. godinu izvoz vina povećao se za 13 posto, dok se uvoz povećao za 2 posto. Najviše vina u Njemačku izvozimo u bocama po prosječnoj cijeni od 2,64 eura/L, što je 93% količinski odnosno 95% vrijednosnog izvoza vina prema Njemačkoj. Iz Njemačke uvozimo uglavnom pjenušava vina i vina u bocama.  

Osim javnog predstavljanja vrhunskih hrvatskih vina i delicija na trgu Wittelsbacherplatz, u restoranu jednog od najpoznatijih hotela Bayerischer Hof, MW Ivana Barbića održao je stručno vođeno kušanje vina.

”Mi imamo nekoliko autohtonih sorti koja su cijenjena i van naših granica poput malvazije istarske ili plavca. To znaju biti jedinstvena vina koja su tražena i na vrlo kompetitivnim tržištima. Ovakve manifestacije su dobar put za probitak, ali treba ustrajati u promociji i prisutstvu na tržištu, jer uvijek je upečatljivije kada vino probate od bilo kakvog drugog vida marketinga”, poručio je Barbić.

Projekt „Vina Croatia – Vina Mosaica“ okuplja domaće proizvođače vina s ciljem pozicioniranja Hrvatske na vinskoj karti svijeta. Proizvođači na tržište izlaze zajednički, s prepoznatljivim brendom, nastojeći povećati prodaju na domaćem i stranom tržištu te povećati konkurentnost domaćih vina. Kod predstavljanja hrvatskih vina naglasak je na povijesnoj baštini proizvodnje, kvaliteti, jednostavnosti i pristupačnosti.

Gospodarstvo

Na benzinskim postajama novo označavanje goriva

Na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju za gorivo na benzinskoj postaji, kao i na već novim vozilima, stajat će posebne oznake o udjelu biogoriva, odnosno o vrsti plinovitih goriva

Objavljeno

on

Direktivom Europske unije definira se infrastruktura za alternativna goriva u cijeloj EU. Ta Direktiva obrađuje alternativna goriva, odnosno njihovu jasniju prezentaciju građanima koji žive na prostoru Europske unije. Izađimo iz birokratskih okvira i pogledajmo što to konkretno znači za krajnje potrošače. Direktiva, naime, određuje novo označavanje vrsta goriva, od 12. listopada, koje će biti primjerno na benzinskim postajama na svakom tipu goriva.  Također, te nove oznake bit će postavljene u neposrednoj blizini čepa spremnika za gorivo na novim vozilima, a bit će prezentirane i u priručnicima za nova vozila, kao i kod distributera vozila.  Pritom se misli na mopede, motocikle, tricikle i kvadricikle, osobne automobile, laka gospodarska vozila, teška gospodarske vozila te obične i putničke autobuse.

O čemu se konkretno radi? Naime, od sredine listopada na svakom pištolju za gorivo i mjernom uređaju za gorivo na benzinskoj postaji, kao i na već spomenutim novim vozilima, stajat će posebne oznake. Uz svaki motorni benzin stajat će oznake poput E5, E10 ili E85 na primjer (standardizirana kružnica i slovno-brojčana oznaka, na slici). Ona će potrošačima govoriti koliki je maksimalni postotak etanola u gorivu (E5 do 5 posto, E10 do deset posto…), odnosno biogoriva u  gorivu. Vrijednost etanola je važna, jer mnogi motori automobila ne reagiraju najbolje na više vrijednosti etanola, koji može nagrizati određene materijale (plastika, guma, aluminij…). Procjena je, naprimjer u Njemačkoj, da 90 posto svih automobila može koristiti E10 goriva bez većih problema. Prema svim izvorima, najčešća oznaka goriva na hrvatskom tržištu će biti E5, što znači za motor najmanje agresivnih do 5 posto etanola u gorivu.

Preporuka je, također, da vlasnici svih starijih vozila pitaju distributere koju količinu biogoriva podnosi njihov automobil – kako bi mogli točiti ispravno gorivo. To se odnosi i na dizelska goriva. S njima i njihovim označavanjem će biti ista procedura kao i s benzincima, ali s jednom razlikom. Dizelska goriva bit će označavana kvadratom i slovno-brojčanim oznakom, naprimjer: B7 ili B10. U ovom slučaju B7 znači do 7 posto udjela biogoriva (metilni ester masnih kiselina). Kvadratom i slovnom oznakom XTL označit će se sintetička dizelska goriva (nije dobiveno iz sirove nafte). Kao i kod motornog benzina, odnosno etanola, i kod dizela i njegove bio komponente također će trebati provjeriti usklađenost s vozilom koje imate.

Za plinovita goriva oznake su veoma jednostavne i signaliziraju o kojem se tipu goriva radi. Koristit će romb kao simbol za plinovita goriva i slovno-brojčana oznaka H2 za vodik, CNG za stlačeni prirodni plin, LNG za ukapljeni prirodni plin te LPG za ukapljeni naftni plin.

Osim u svih 28 zemalja Europske unije, ove oznake će se koristiti u Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj, kao i u Makedoniji, Srbiji, Švicarskoj i Turskoj. Zasad je još jedino upitno hoće li se oznake postavljati u Velikoj Britaniji, koja je nakon Brexita izabrala drugačiji politički put. Pretpostavka je da će i tamo biti uvedene oznake na benzinskim postajama, jer će one biti postavljene na svim novim automobilima.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

FOTO VIJEST Nova tehnologija Goričanima će smanjiti račune: Do kraja kolovoza cijevi toplinske mreže bit će zaštićene posebnim materijalom

Izolacija i bolji protok vode u cijevima zaustavit će gubitke vode i topline

Objavljeno

on

Do sada su toplinske cijevi bile izolirane staklenom vunom čiji je vijek bio najviše 20 godina, a gubici toplinske energije bili su veliki. Ekipa obrta Izovent koji izvode radove za HEP-Toplinarstvo, cijevi u središtu Gorice izolira posebnom tehnologijom. Poslovođa Mijo Holbak priča nam kako će time toplinska mreža biti potpuno zaštićena od gubitaka, što će građanima značiti veliku uštedu na grijanju.

“Izolacija koju postavljamo trajat će čak 50 godina. Ono što Montmontaža zavari, mi izoliramo nepropusnim slojem, toplinskom izolacijom i pur-pjenom. Sve to omogućit će bolji protok vode u cijevima, a veliki gubitak temperature bit će stvar prošlosti. Građani će imati znatnu uštedu na grijanju i toploj vodi. Naime, HEP naplaćuje popravke. Ako će oni biti svedeni na minimum, to će se vidjeti i na računima“, istaknuo je Holbak.

Foto: Miljenko Milanović/Cityportal.hr

Nastavi čitati

Gospodarstvo

U Kravarskom kreće program zapošljavanja žena

Provodi se u partnerstvu s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje – Regionalni ured Zagreb i Centrom za socijalnu skrb Velika Gorica

Objavljeno

on

Ministar rada i mirovinskog sustava mr.sc. Marko Pavić uručio je načelniku Općine Kravarsko Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za provedbu projekta „ZAŽELI – Program zapošljavanja žena na području Općine Kravarsko“.

Potpisivanjem i uručivanjem navedenog Ugovora, Općina Kravarsko započinje s provedbom projekta „ZAŽELI – Program zapošljavanja žena na području Općine Kravarsko“ koji je sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda.

Projekt se provodi u partnerstvu s Hrvatskim zavodom za zapošljavanje – Regionalni ured Zagreb i Centrom za socijalnu skrb Velika Gorica.

Projekt „ZAŽELI – Program zapošljavanja žena na području Općine Kravarsko“ je odgovor na povećane potrebe žena, pripadnica ranjivih skupina, kako za edukacijom i stjecanjem novih znanja i vještina, tako i za prilikom za ulazak na tržište rada, a sve s ciljem sprječavanja socijalne isključenosti i smanjenja rizika od siromaštva žena u nepovoljnom položaju, kao i povećanja razine kvalitete života krajnjih korisnika, tj. osoba starije životne dobi i osoba u nepovoljnom položaju, koji će biti korisnici usluga pomoći. Predviđeno trajanje projekta je 30 mjeseci.

Cilj projekta je osposobiti i zaposliti 14 žena iz ciljane skupine na razdoblje od 24 mjeseca, koje će skrbiti o minimalno 70 krajnjih korisnika.

Očekivani rezultati projekta:

  • Zaposleno i osposobljeno 14 nezaposlenih žena
  • Pružena briga za 70 krajnjih korisnika
  • Zaposlene 2 osobe u svrhu provedbe projekta.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.448.600,00 HRK od čega EU sufinancira najviši mogući iznos od 2.448.600,00 HRK.

Nastavi čitati
BENETTON
ŠTARKELJ
ŠTARKELJ
ZELENI PRSTEN

iv>

EUROHERC


Izdvojeno