Poveži se s nama

Gospodarstvo

Hrvatska vina okupila Bavarce u centru Münchena

Manifestacija se održava još danas

Objavljeno

„Njemačka je jedan od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske, točnije, jedno od pet najvećih izvoznih tržišta za naše proizvode i najvažnije tržište za izvoz usluga. Kada govorimo konkretno o vinarstvu Njemačka nam je drugi izvozno tržište, no s obzirom da su Nijemci naši dobro poznati turisti koji ostvaruje najveći turistički promet još ima potencijala kako bi se izvozna brojka povećala, zato smo ovdje” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na promociji hrvatskih vina pod brandom Vina Croatia – vina mosaica, koja se održava još danas na poznatom trgu Wittelsbacherplatz u Münchenu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

München je ujedno i nezaobilazno mjesto europske i svjetske eno-gastronomije, a HGK ovakvim akcijama pokušava domaćim vinarima pomoći da dođu do novih tržišta i novih kupaca, a promocije sa HTZ-om nastavit ćemo i u drugim zemljama iz kojih dolaze turisti u Hrvatsku, dodao je Burilović.

Posjetitelji na jednom od centralnih trgova u Münchenu do 20 sati imaju mogućnost kušati neka od najboljih hrvatskih vina i delikatesa i to u sklopu brojnih štandova na kojima se predstavlja 12 hrvatskih tvrtki; Aura Delikatessen, Baba delicije – Kuća pršuta, Badel 1862, Dingač Skaramuča, Kutjevo, Maraska, OPG Rajka Dvanajščak, Osilovac – Feravino, PP Orahovica, PZ Masvin, PZ Vrbnik i Zigante Tartufi, dok se u „gastro kući“ kuhaju tradicionalna hrvatska jela.

„Hrvatska eno-gastronomija na najbolji način predstavlja našu tradiciju, pa su autohtoni okusi i njihova promocija ključni korak u približavanju ukupne hrvatske turističke ponude na stranim tržištima. Navedeno posebice vrijedi za Njemačku, jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg godišnje ostvarujemo gotovo 3 milijuna dolazaka gostiju“ izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je u dosadašnjem djelu turističke godine s njemačkog tržišta ostvaren porast broja dolazaka gostiju od 19 posto.

”Nijemci dosta pozitivno reagiraju na naša vina prvenstveno zato što su im poznati okusi, a o Hrvatskoj uglavnom s nostalgijom pričaju, kao o zemlji u kojoj su proveli godišnji odmor, tako da im je eno-gastronomska ponuda u startu bliska, zato mislim da imamo velike šanse širiti se na ovom tržištu. Trebamo se nametnuti, a ovakve manifestacije su idealne za to” rekao je Josip Pavičić iz Feravina.

Među prvima čija su se vina prije 20 godina počela izvoziti na njemačko tržište je Dingač Skaramuča. ”Nijemcima smo zanimljivi upravo zato što probavaju naša vina dok turistički borave u Hrvatskoj pa ih rado vide i doma, ali još uvijek su nam najbrojniji konzumenti iseljenici s naših područja”, ističe voditelj prodaje Branimir Anđelić.

Iz PZ Vrbnik, koji godišnje u Njemačku ispostavi i do 6 tisuća butelja, dodaju i kako je ova prigoda sjajan mamac Nijemcima koji još nisu, da posjete Hrvatsku i među ostalim probaju cjelokupnu ponudu vina.

Hrvatska je na ovo zahtjevno tržište u 2017. izvezla vina u vrijednosti preko 2 milijuna eura, te nam je Njemačka i dalje drugo izvozno tržište, nakon BiH, sa 16 posto u ukupnom izvozu hrvatskih vina. U istom smo razdoblju iz Njemačke uvezli vina u vrijednosti 1,96 milijuna eura te je na četvrtom mjestu uvoznih tržišta.

„Ukupno gledajući 2017. u odnosu na 2016. godinu izvoz vina povećao se za 13 posto, dok se uvoz povećao za 2 posto. Najviše vina u Njemačku izvozimo u bocama po prosječnoj cijeni od 2,64 eura/L, što je 93% količinski odnosno 95% vrijednosnog izvoza vina prema Njemačkoj. Iz Njemačke uvozimo uglavnom pjenušava vina i vina u bocama.  

Osim javnog predstavljanja vrhunskih hrvatskih vina i delicija na trgu Wittelsbacherplatz, u restoranu jednog od najpoznatijih hotela Bayerischer Hof, MW Ivana Barbića održao je stručno vođeno kušanje vina.

”Mi imamo nekoliko autohtonih sorti koja su cijenjena i van naših granica poput malvazije istarske ili plavca. To znaju biti jedinstvena vina koja su tražena i na vrlo kompetitivnim tržištima. Ovakve manifestacije su dobar put za probitak, ali treba ustrajati u promociji i prisutstvu na tržištu, jer uvijek je upečatljivije kada vino probate od bilo kakvog drugog vida marketinga”, poručio je Barbić.

Projekt „Vina Croatia – Vina Mosaica“ okuplja domaće proizvođače vina s ciljem pozicioniranja Hrvatske na vinskoj karti svijeta. Proizvođači na tržište izlaze zajednički, s prepoznatljivim brendom, nastojeći povećati prodaju na domaćem i stranom tržištu te povećati konkurentnost domaćih vina. Kod predstavljanja hrvatskih vina naglasak je na povijesnoj baštini proizvodnje, kvaliteti, jednostavnosti i pristupačnosti.

Gospodarstvo

Pravi procvat turizma u Velikoj Gorici tek se očekuje

Milada Mesarić: ‘Ova godina bit će prijelomna’

Objavljeno

on

Velika Gorica prošle godine zabilježila je rast u broju noćenja od 62 posto u odnosu na 2017. godinu. Sustav e-Visitor zabilježio je čak 62 722 noćenja. Tome su naročito doprinijeli hoteli, zahvaljujući podizanju kvalitete usluge. Rezultati pokazuju da je protekle godine u gradskim hotelima ostvareno 40 tisuća noćenja. Posjetili smo dva hotela koja su se smjestila na sam vrh liste najuspješnijih. Više saznajte u našem video prilogu.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Za razvoj poljoprivrede, šumarstva, turizam i ruralni razvoj 286 tisuća kuna

Natječaj je otvoren do 5. veljače

Objavljeno

on

Općina Pokupsko raspisala je natječaj za dodjelu 286 tisuća kuna za sufinanciranje programa i projekata u području gospodarstva. Sufinancirat će se projekti i programi vezani uz poljoprivredu, preradu, prehranu, ruralni razvoj, šumarstvo, lovstvo, ribolovstvo, turizam te očuvanje okoliša, biološke raznolikosti i krajobraza.

– Na ovaj natječaj se mogu javiti sve udruge sa sjedištem na području Općine Pokupsko čiji su ciljevi i djelatnost usmjereni ka zadovoljenju javnih potreba stanovnika Općine Pokupsko u području gospodarstva. Udruge koje se javljaju na ovaj natječaj moraju biti upisane u Registar udruge, moraju biti upisane u Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija, dostaviti dokaz da su svoje statute uskladile s odredbama Zakona o udrugama, te moraju ispunjavati sve druge uvjete propisane natječajem, odnosno Uputama za prijavitelje – poručili su iz Općine.

Prijave se podnose na posebnim obrascima, rok za podnošenje prijava je 5. veljače do 12 sati.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Porast broja noćenja i turističkih dolazaka iznad svih očekivanja

‘Otkad mjerimo turističke pokazatelje ovo je prvi put da su dolasci dosegli šesteroznamenkastu brojku’

Objavljeno

on

Zagrebačka županija u prošloj godini zabilježila je 122.922 turističkih dolazaka, odnosno 41 posto više nego u istom razdoblju 2017. godine. Porastao je i broj noćenja za 33 posto i to sa 154.345 na 204.818.

Od ukupnog broja dolazaka, 93.279 gostiju bili su inozemni gosti, a preostalih 29.643 domaći gosti. Od ukupnog broja noćenja na području Zagrebačke županije, 149.925 noćenja ostvarili su inozemni gosti, a domaći 54.893 noćenja.

– Otkad mjerimo turističke pokazatelje ovo je prvi put da su dolasci dosegli šesteroznamenkastu brojku – rekla je direktorica Turističke zajednice Zagrebačke županije Ružica Rašperić.

Zagrebačku županiju tradicionalno su najviše posjećivali gosti iz Njemačke, Italije, Nizozemske, Bosne i Hercegovine, Srbije te Poljske, a zabilježen je i značajan porast broja turista iz Kine, Hong Konga, Tajvana i ostalih azijskih zemalja. Najposjećeniji gradovi bili su Velika Gorica koja bilježi porast turističkih noćenja za 60 posto, zatim Sveta Nedelja te Jastrebarsko koje bilježi osam puta više dolazaka i noćenja velikim dijelom zahvaljujući novootvorenom hotelu uz poznati kongresni centar.

– Poznati smo kao izletnička destinacija za relaksaciju, ali i aktivan odmor, a taj imidž planiramo graditi i dalje – dodala je Rašperić istaknuvši pritom bogatu eno-gastronomsku kulturu i ponudu, vinske i cikloturističke ceste te brojne manifestacije zahvaljujući kojima je Zagrebačka županija nadaleko poznata.

Nastavi čitati

Reporter 378 - 20.12.2018.

Facebook

Izdvojeno