Poveži se s nama

Gospodarstvo

Hrvatska vina okupila Bavarce u centru Münchena

Manifestacija se održava još danas

Objavljeno

„Njemačka je jedan od najvećih vanjskotrgovinskih partnera Hrvatske, točnije, jedno od pet najvećih izvoznih tržišta za naše proizvode i najvažnije tržište za izvoz usluga. Kada govorimo konkretno o vinarstvu Njemačka nam je drugi izvozno tržište, no s obzirom da su Nijemci naši dobro poznati turisti koji ostvaruje najveći turistički promet još ima potencijala kako bi se izvozna brojka povećala, zato smo ovdje” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović na promociji hrvatskih vina pod brandom Vina Croatia – vina mosaica, koja se održava još danas na poznatom trgu Wittelsbacherplatz u Münchenu u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Hrvatske turističke zajednice.

München je ujedno i nezaobilazno mjesto europske i svjetske eno-gastronomije, a HGK ovakvim akcijama pokušava domaćim vinarima pomoći da dođu do novih tržišta i novih kupaca, a promocije sa HTZ-om nastavit ćemo i u drugim zemljama iz kojih dolaze turisti u Hrvatsku, dodao je Burilović.

Posjetitelji na jednom od centralnih trgova u Münchenu do 20 sati imaju mogućnost kušati neka od najboljih hrvatskih vina i delikatesa i to u sklopu brojnih štandova na kojima se predstavlja 12 hrvatskih tvrtki; Aura Delikatessen, Baba delicije – Kuća pršuta, Badel 1862, Dingač Skaramuča, Kutjevo, Maraska, OPG Rajka Dvanajščak, Osilovac – Feravino, PP Orahovica, PZ Masvin, PZ Vrbnik i Zigante Tartufi, dok se u „gastro kući“ kuhaju tradicionalna hrvatska jela.

„Hrvatska eno-gastronomija na najbolji način predstavlja našu tradiciju, pa su autohtoni okusi i njihova promocija ključni korak u približavanju ukupne hrvatske turističke ponude na stranim tržištima. Navedeno posebice vrijedi za Njemačku, jedno od naših najvažnijih emitivnih tržišta s kojeg godišnje ostvarujemo gotovo 3 milijuna dolazaka gostiju“ izjavio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić nadodavši kako je u dosadašnjem djelu turističke godine s njemačkog tržišta ostvaren porast broja dolazaka gostiju od 19 posto.

”Nijemci dosta pozitivno reagiraju na naša vina prvenstveno zato što su im poznati okusi, a o Hrvatskoj uglavnom s nostalgijom pričaju, kao o zemlji u kojoj su proveli godišnji odmor, tako da im je eno-gastronomska ponuda u startu bliska, zato mislim da imamo velike šanse širiti se na ovom tržištu. Trebamo se nametnuti, a ovakve manifestacije su idealne za to” rekao je Josip Pavičić iz Feravina.

Među prvima čija su se vina prije 20 godina počela izvoziti na njemačko tržište je Dingač Skaramuča. ”Nijemcima smo zanimljivi upravo zato što probavaju naša vina dok turistički borave u Hrvatskoj pa ih rado vide i doma, ali još uvijek su nam najbrojniji konzumenti iseljenici s naših područja”, ističe voditelj prodaje Branimir Anđelić.

Iz PZ Vrbnik, koji godišnje u Njemačku ispostavi i do 6 tisuća butelja, dodaju i kako je ova prigoda sjajan mamac Nijemcima koji još nisu, da posjete Hrvatsku i među ostalim probaju cjelokupnu ponudu vina.

Hrvatska je na ovo zahtjevno tržište u 2017. izvezla vina u vrijednosti preko 2 milijuna eura, te nam je Njemačka i dalje drugo izvozno tržište, nakon BiH, sa 16 posto u ukupnom izvozu hrvatskih vina. U istom smo razdoblju iz Njemačke uvezli vina u vrijednosti 1,96 milijuna eura te je na četvrtom mjestu uvoznih tržišta.

„Ukupno gledajući 2017. u odnosu na 2016. godinu izvoz vina povećao se za 13 posto, dok se uvoz povećao za 2 posto. Najviše vina u Njemačku izvozimo u bocama po prosječnoj cijeni od 2,64 eura/L, što je 93% količinski odnosno 95% vrijednosnog izvoza vina prema Njemačkoj. Iz Njemačke uvozimo uglavnom pjenušava vina i vina u bocama.  

Osim javnog predstavljanja vrhunskih hrvatskih vina i delicija na trgu Wittelsbacherplatz, u restoranu jednog od najpoznatijih hotela Bayerischer Hof, MW Ivana Barbića održao je stručno vođeno kušanje vina.

”Mi imamo nekoliko autohtonih sorti koja su cijenjena i van naših granica poput malvazije istarske ili plavca. To znaju biti jedinstvena vina koja su tražena i na vrlo kompetitivnim tržištima. Ovakve manifestacije su dobar put za probitak, ali treba ustrajati u promociji i prisutstvu na tržištu, jer uvijek je upečatljivije kada vino probate od bilo kakvog drugog vida marketinga”, poručio je Barbić.

Projekt „Vina Croatia – Vina Mosaica“ okuplja domaće proizvođače vina s ciljem pozicioniranja Hrvatske na vinskoj karti svijeta. Proizvođači na tržište izlaze zajednički, s prepoznatljivim brendom, nastojeći povećati prodaju na domaćem i stranom tržištu te povećati konkurentnost domaćih vina. Kod predstavljanja hrvatskih vina naglasak je na povijesnoj baštini proizvodnje, kvaliteti, jednostavnosti i pristupačnosti.

Gospodarstvo

Zagrebačka županija isplatila 430 tisuća kuna goričkim poduzetnicima

Bespovratne potpore za 17 goričkih poslovnih subjekata

Objavljeno

on

Kreće isplata 5.314.000,00 kuna bespovratnih potpora za 148 poduzetnika koje će Zagrebačka županija dodijeliti temeljem provedenog natječaja za poticanje razvoja poduzetništva u 2018. godini. Potpore se dodjeljuju za početak poslovanja poduzetnika, dok se kapitalne pomoći dodjeljuju za povećanje konkurentnosti za proizvodne i za neproizvodne djelatnosti.

Na natječaju koji je bio otvoren od 23. svibnja do 26. lipnja predano je 268 zahtjeva, a odobreno ih je 148. S goričkog područja poticaje je dobilo 17 gospodarskih subjekata. Potporu za povećanje konkurentnosti za proizvodne djelatnosti dobili su Metal Busija d.o.o. i Torbarina d.o.o. u iznosu od 80 000, odnosno 65 000 kuna.

U neproizvodnim djelatnostima potpore su dobili Veterinarska bolnica Hospivet d.o.o. u iznosu od 35 000 kuna, Energo fluid 38 000 , Reisswolf d.o.o. 40 000, Trgovina „Veseli dućan“ 25 000 te Tehis d.o.o. 21 000 kuna.

Potpore za početak poslovanja poduzetnika dobili su Sterocoratio d.o.o., Eurofidelis, Mikologika j.d.o.o., Dvije boje d.o.o., Kikići j.d.o.o., Natur House i Kalcij d.o.o. u iznosu od 15 000 kuna. Biostar d.o.o. dobio je 11 000, a H3 Studio d.o.o. i Mili-Mont po 7 000 kuna.

„Prema posljednjim podacima FINA-e za 2017. godinu, poduzetnici Zagrebačke županije su drugi u Hrvatskoj prema ostvarenom prihodu i neto dobiti. Itekako smo svjesni da se Proračun Zagrebačke županije kvalitetno puni prvenstveno zahvaljujući uspješnom poslovanju naših poduzetnika, što nam onda posljedično omogućuje da podižemo kvalitetu života u našoj županiji – gradimo škole, obnavljamo ceste i razvijamo poduzetničke zone“, rekao je župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić.

 

 

 

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Domaće delicije u srcu Zagreba

Besplatno se predstavite na Danima hrane i tradicijskih proizvoda Zagrebačke županije i Grada Zagreba

Objavljeno

on

Zagrebačka županija i Grad Zagreb i ove godine organiziraju, šesnaesti put zaredom, izložbeno-prodajnu manifestaciju „Dani hrane i tradicijskih proizvoda Zagrebačke županije i Grada Zagreba“ koja će se održati 19. i 20. listopada 2018. godine u velikom šatoru na Trgu bana Josipa Jelačića u Zagrebu.

„Pozivamo sve zainteresirane izlagače s područja Zagrebačke županije koji se žele besplatno predstaviti sa svojim proizvodima na sajmu da se prijave najkasnije do 5. listopada 2018. godine ispunjavanjem prijavnog obrasca“, poručili su iz Zagrebačke županije.
Više informacija možete pronaći ovdje.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Gorica ugostila radionicu o destinacijskom menadžmentu

Predavanje je bilo namijenjeno predstavnicima turističkih zajednica središnje Hrvatske i turističkih agencija

Objavljeno

on

Polaznici radionice u Centru za posjetitelje mogli o destinacijskom menadžmentu mogli su saznati kako kroz koordinaciju aktivnosti turističkih zajednica i agencija poboljšati finalni turistički proizvod, odnosno stvoriti prepoznatljivu turističku destinaciju. Predavanje im je održao Željko Trezner, savjetnik Upravnog odbora Udruge hrvatskih putničkih agencija.

19.09.2018. Velika Gorica – Radionica u TZVG. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

„Pristup destinacijskih menadžment kompanija je usmjeren prema tržištu posebnih interesa. Turopoljska drvena arhitektura, toga nema puno u svijetu. To je tema koja može zanimati građevinare i arhitekte. Mi znamo koje bogatstvo u toj baštini imamo. Problem je u tome što to nitko nije upakirao u gotov turistički proizvod, zbog kojeg bi netko došao u Turopolje“, rekao je Trezner.

19.09.2018. Velika Gorica – Radionica u TZVG. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

U modernom pristupu turizmu posjetiteljima je važno prezentirati specifičnosti turističke destinacije, a to zahtjeva osposobljene turističke djelatnike.

„Ako nemate nekoga tko voli tradicionalnu drvenu arhitekturu, a građevinar je ili arhitekta ili stolar te pri tome i dobar interpretator, vi nećete moći zapakirati i složiti tu priču. Sudionicima današnje radionice objasnit ćemo kako sustav turističkih zajednica može pomoći u tome da nađemo takve ljude, koji imaju specifične kompetencije i što učiniti da im pomognemo“, dodao je Trezner.

Foto: Vanja Stanojević

Predavanje je bilo namijenjeno predstavnicima turističkih zajednica središnje Hrvatske i turističkih agencija.

„Ovom edukacijom želimo promovirati suradnju javnog i privatnog sektora. Članica Udruge hrvatskih putničkih agencija i naša gorička agencija „Crv Tours“. Sudionici su oduševljeni veličinom Velike Gorice i njezinom uređenošću. Slobodno vrijeme između predavanja provest ćemo u hotelu Garden Hill i pokazati našim gostima kakvim smještajnim kapacitetima raspolaže Velika Gorica“, istaknula je Milada Mesarić, direktorica Turističke zajednice Velike Gorice.

19.09.2018. Velika Gorica – Radionica u TZVG. Foto: Anes Šuvalić/Cityportal.hr

Nastavi čitati

Facebook

Izdvojeno