Poveži se s nama

Gospodarstvo

FOTO VINOcom predstavlja najskuplja vina na tržištu, posjetitelji ih imaju prilike kušati

Objavljeno

Najbolji vinari i proizvođači delicija iz Hrvatske i susjednih zemalja izlažu svoje vrhunske proizvode na 11. međunarodnom festivalu vina i kulinarstva VINOcom u hotelu Esplanade. Posjetitelji mogu degustirati sve vrste vina i doznati koje vino najbolje odgovara određenoj hrani. Na festivalu se predstavlja i najpoznatija svjetska vinarija iz Burgundije – Domaine de la Romanee Conte i iz Bordeauxa – Chateau Margaux.

 

“Oni na radionici daju na kušanje šest boca, čija je vrijednost oko 12 tisuća eura. To je uistinu jedan skupi sport. Za to smo trebali potegnuti sve veze u vinskom svijetu”, istaknuo je organizator Ivan Dropuljić.

 

25. studenog 2016.-Zagreb-VINOcom 2016. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal

25. studenog 2016.-Zagreb-VINOcom 2016. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal

Festival je odlična promocija i za naše županijske vinare koji u ponudi imaju sve kvalitetnija vina. Pročelnica za poljoprivredu Zagrebačke županije Gordana Županac kazala je kako su naši vinari uz bok s najboljim svjetskim proizvođačima vina.

 

“Odlična je to prilika za njihovu promociju, ali i da pokažu kako se radom može postići vrhunski rezultat i biti konkurentan na tržištu, za što su zaslužni svi procesi u proizvodnji, od samog rada u vinogradu do tehnološkog postupka”, napomenula je Županac.

 

25. studenog 2016.-Zagreb-VINOcom 2016. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal

25. studenog 2016.-Zagreb-VINOcom 2016. Foto: Miljenko Milanović/Cityportal

U hotel Esplanade stigli su i vinski vitezovi, prestižni europski vinski red. Član hrvatskog ogranka je vinar Josip Tržec iz vinarije Šafran. Kaže kako je ovo okupljanje vinara i enologa vrhunac jedne vinogradarske godine.

 

“Ovaj događaj kulminira nakon cjelogodišnjeg rada u vinogradima i podrumima. Mjesto je to gdje prezentiramo svoja vina i njima se ponosimo. Naravno, ukazujemo i na problematiku s kojom se susreće naša struka. S druge strane, važno je reći kako je Hrvatska mala zemlja s jako puno vinogradarskih regija i različitih vina s kojima se možemo smjestiti u sam svjetski vrh”, istaknuo je Tržec.

 

Gospodarstvo

Značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu

Sve se manje koristi fiksni telefon

Objavljeno

on

Prvo tromjesečje 2018., razdoblje kada hrvatski građani tradicionalno masovno odlaze na zimovanja u inozemstvo, donijelo je značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu. Tako je korištenje interneta u roamingu u EU raslo preko 20 puta, a trajanje razgovora bilo je gotovo pet puta dulje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Najmanji rast ostvarila je usluga SMS-a s 32 posto više poslanih poruka. Uredba „u roamingu kao kod kuće“ stupila je na snagu 15. lipnja prošle godine i nije se primjenjivala tijekom prvog tromjesečja, pa je rast prometa izravan učinak stupanja na snagu Uredbe. Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnoj mreži dosegao je gotovo 1,1 milijun i rastao je malo manje od 4 % na godišnjoj razini. Broj priključaka na tehnologiji s bakrenim paricama neprestano pada, a zamjenjuju ih usluge na svjetlovodu, brzim kabelskim mrežama ili ostalim tehnologijama pristupa. Govorna usluga u nepokretnim mrežama tradicionalno je u padu i sve se manje koristi.

U pokretnim mrežama hrvatskih operatora na godišnjoj razini bilježi se pad prihoda od telefonskih usluga i blagi pad broja korisnika, ali očekivano raste prihod od pristupa internetu, kao i broja korisnika koji na ovaj način pristupaju internetu. Trajanje razgovora je uz malen rast slično kao i 2017., a broj SMS i MMS poruka je pao za preko 12, odnosno 7 posto. Njih uspješno zamjenjuju poruke koje se šalju raznim internetskim aplikacijama. Internetski promet putem pokretnih mreža raste eksponencijalno već dulje vrijeme, a svake godine je veći za otprilike 50 posto.

Korisnici i dalje biraju pakete u kojima kombiniraju usluge u nepokretnoj i pokretnoj mreži (tzv. 4D pakete usluga koji uključuju javnu govornu uslugu u pokretnoj i nepokretnoj mreži, uslugu pružanja TV sadržaja i pristupa internetu). Broj takvih korisnika rastao je devet posto u odnosu na zadnja tri mjeseca prošle godine.

Usluge komunikacije među uređajima i strojevima, tzv. M2M (machine-to-machine) usluge, poput komunikacije za alarmne sustave, bankomate, daljinski nadzor uređaja i slično, stalno rastu. Godišnji rast M2M usluga iznosi čak 30 posto.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

Poduzetnici Zagrebačke županije po neto dobiti u prošloj godini drugi u zemlji

Ispred njih samo kolege i Grada Zagreba

Objavljeno

on

Po neto dobiti svojih poduzetnika Zagrebačka županija smjestila se odmah iza Grada Zagreba. Od ukupno 21,9 milijardi kuna neto dobiti u 2017. godini, 80,2 posto ostvarili poduzetnici iz četiri županije: Grada Zagreba, Zagrebačke, Splitsko-dalmatinske i Primorsko-goranske županije, u kojima sjedište ima 71 241 poduzetnik (59,3 posto), stoji u najnovijoj analizi Financijske agencije (Fina).

Župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić istaknuo je kako se ulaganje u gradnju i opremanje poduzetničkih zona pokazalo ispravnom odlukom, jer upravo u njima posluje većina poduzetnika s područja županije.

„Ono što dodatno ohrabruje je da broj investicija i dalje raste, a za nekoliko dana nas očekuje u rugvičkoj poslovnoj zoni otvorenje 88 milijuna eura vrijednog Designer Outlet Centra koji će otvoriti novih 400 novih radnih mjesta. Stoga vjerujemo kako će ovaj iznos od 49,9 milijardi kuna prihoda koji su ostvarili naši poduzetnici i dalje rasti“, dodao je župan.

Nastavi čitati

Gospodarstvo

VIDEO Održan prvi VG MeetUp

Gorički poduzetnici iskoristili priliku da se upoznaju i razmjene iskustva

Objavljeno

on

Velikogorička razvojna agencija VE-GO-RA u Klubu 100 organizirala je prvi VG Meetup. Gorički poduzetnici u neformalnom druženju imali su priliku upoznati se i razmijeniti poslovne ideje, ali i dogovoriti nove suradnje. Kako je to izgledalo pogledajte u video prilogu.

Nastavi čitati
EUROHERC
MONOKL
SOLARIJ



Izdvojeno